Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ απέστειλε – εν αλαλαγμώ – συγχαρητήρια και ευχαριστήρια επιστολή προς τους Πατριάρχες που έχουν δηλώσει ότι δεν θα προσέλθουν στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο.
Στον Πατριάρχη Αντιοχείας Ιωάννη γράφει:
«…Γνωστόν τυγχάνει τό πολυσχιδές καί ἐπίμοχθον ἔργον, τό ὁποῖον ἐπιτελεῖ ἡ Ὑμετέρα Σεπτή Μακαριότης τόσον διά τόν εὐαγγελισμόν τῶν Ὀρθοδόξων πιστῶν, ὅσον καί διά τόν ἐπιστηριγμόν ὑλικόν καί πνευματικόν τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως ἐν τῇ Ὑμετέρᾳ Θεοφρουρήτῳ κανονικῇ δικαιοδοσίᾳ, τῷ Σεπτῷ Πατριαρχείῳ Ἀντιοχείας, τῷ συγκλονουμένῳ ὑπό τῆς πολεμικῆς ταραχῆς καί εὑρισκόμενον εἰς τόν πυρήνα τῆς ἀθλίας πολεμικῆς τοῦ Ἰσλαμικοῦ φονταμενταλισμοῦ.»
κ.λπ., κ.λπ.
Ως εκ τούτου, αισθάνομαι την ανάγκη να αφιερώσω στον Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ το άκρως ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό από την – όντως πολυσχιδή! - δράση του Πατριάρχου Αντιοχείας Ιωάννη στην Μέση Ανατολή, καθώς και να του θυμίσω ότι στο Πατριαρχείο Αντιοχείας ισχύει πανηγυρικά άρχι του νυν, η «Κοινή Δήλωσις» ανάμεσα στο Πατριαρχείο Αντιοχείας της Ορθόδοξης Εκκλησίας και της Συροϊακωβιτικής Εκκλησίας, και – πάλι ενδεικτικώς – παραθέτω εδώ κάποια άρθρα όπως τα δημοσιοποίησε σε εγκύκλιο του ο Συροϊακωβίτης Πατριάρχης Ιγνάτιος Ζάκκα Α' Ιουάς στις 17 Νοεμβρίου 1991.
6- Στο ιερό μυστήριο του Βαπτίσματος, ή την νεκρώσιμη ακολουθία ή άλλες ακολουθίες, προηγείται ο αρχιερέας του αφορώμενου, εάν δε πρόκειται για τον ιερό γάμο, ο αρχιερέας του γαμπρού προηγείται.
7- Τα ανωτέρω δεν εφαρμόζονται για συμμετοχή κληρικών στη Θεία Λειτουργία.
8- Τα αναφερόμενα στο άρθρο 6 εφαρμόζονται στους ιερείς από τις δύο Εκκλησίες.
9- Εάν σε έναν τόπο βρεθεί ένας μόνο ιερέας από μια από τις δύο Εκκλησίες, τότε αναλαμβάνει να τελέσει τα ιερά μυστήρια και ακολουθίες και πνευματικές υπηρεσίες στα τέκνα και των δύο Εκκλησιών στον τόπο εκείνο, συμπεριλαμβανομένων της Θείας Λειτουργίας και του γάμου. Σ’ αυτή την περίπτωση κρατάει ο ιερέας διαφορετικά μητρώα, και μεριμνά στο να μεταφέρει το μητρώο των τέκνων της αδελφής Εκκλησίας στην αντίστοιχη πνευματική ηγεσία.
10- Εάν υπάρχουν δυο ιερείς, ο καθένας από τη διαφορετική Εκκλησία, σε τόπο όπου υπάρχει μόνο ένας ναός, τότε τελούν την Θεία Λειτουργία εναλλάξ.
11- Εάν βρεθεί ένας ιεράρχης από τη μια Εκκλησία και ένας ιερέας από την αδελφή Εκκλησία τότε φυσικά προηγείται ο αρχιερέας και ας είναι στην ενορία του ιερέα.
13- Ο γαμπρός και ο νονός μπορεί να είναι από όποια από τις δύο Εκκλησίες χωρίς διάκριση.
Εύχομαι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ να έχει πλουσία την ευλογία των Χριστιανών Πατριαρχών Αντιοχείας.
Τα ξέρει αυτά ο Δεσπότης του Λιμανιού. Εξάλλου στο παρελθόν, ως Ιεροφάντωρ της θεοδικίας σε ένα από τα «σεντόνια» του είχε συσχετίσει τα δεινά της Συρίας με τα οικουμενιστικά ανοίγματα του Πατριαρχείου Αντιοχείας με την ίδια συλλογιστική που ερμήνευε τη Μικρασιατική Καταστροφή και τη συρρίκνωση της Ρωμιοσύνης της Πόλης ως απότοκα των εκπτώσεων σε θέματα πίστεως του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Όλα δείχνουν ότι στόχος είναι απλά ο Πρώτος. Ο ίδιος ο Σεραφείμ που παρά τα δύο πτυχία του δυσκολεύεται να κατανοήσει πολύ απλά ζητήματα, όπως το ημερολογιακό, ανακάλυψε τον Οικουμενισμό αφού προηγουμένως είχε αναδειχθεί επίσκοπος του Οικουμενικού Θρόνου στην Αυστραλία. Τώρα μάς προέκυψε και οικουμενικός επίσκοπος αν και ξέρει να καταγγέλει τις εισπηδήσεις των άλλων. Όλα τα κάνει για το θεαθήναι. Είχε συμπεριλάβει και τον εαυτό του στον αναθεματισμό των Οικουμενιστών και των κοινωνούντων αυτοίς - ο ίδιος επιλέγει να βρίσκεται σε κοινωνία με αυτούς που καταγγέλει αν και θα μπορούσε να διαπρέψει στον παλαιοημερολογιτισμό που μοιάζει και φυσικός του χώρος - οπότε ως αυτοαναθεματισθείς χρήζει ιδιαίτερης προσέγγισης από κάθε άποψη. Και μη χειρότερα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Ανδριόπουλε είστε ο μόνος δυστυχώς που επώνυμα και πολύ σοβαρά λέει πράγματα με το όνομά τους. Είναι πολλαπλώς πασιφανές πως όσοι δήλωσαν πως δεν θα πάνε στη Σύνοδο έχουν γραμμένα στα άπλυτα τους τα μπουδολογήματα των δικών μας περί αντιοικουμενισμού κτλ κτλ. Μόνο οι εδώ αφηνιασμένοι με τον Πατριάρχη τους συγχαίρουν για "αντιοικουμενιστικούς" λόγους και θα γελάνε και εκείνοι ακόμα μαζί τους! Σαφέστατα για λόγους εθνικισμού και και μεσαιωνικών αντιλήψεων συμφεροντολογίας δημιουργούν ζητήματα σε πλήρη αναντιστοιχία με τις ανάγκες της εποχής και το πνεύμα της Εκκλησίας! Σε κάθε περίπτωση όλοι τους κατώτεροι της θέσης τους και των περιστάσεων κατασκανδαλίζουν συνειδήσεις. Ο Θεός να ενισχύει τον Πατριάρχη μας που σήμερα έχει και την εορτή του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρο διετίας περίπου κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο (συγκεκριμένα στο λεγόμενο facebook και σε λογαριασμό -κατά πάντα γνήσιο- εν ενεργεία Μητροπολίτη) μία φωτογραφία του νύν Πατριάρχου των Σέρβων Ειρηναίου φέροντος λειτουργική στολή (άμφια μετά μίτρας) Κόπτου ή Συρο-ιακωβίτου... Ο αναρτήσας, με έκπληξη φυσικά δικαιολογημένη, τη φωτογραφία αυτή Μητροπολίτης σχολίασε δεόντως στο ειδικό πεδίο σχολιασμού, αλλά μετά 24-48 περίπου ώρες την απέσυρε προφανώς για λόγους πασιφανείς! Υποθέτω ότι ο Μακαρ/τος Σερβίας δεν αρέσκεται σε δοκιμές λειτουργικών αμφίων διαφόρων Χριστιανικών δογμάτων.....
ΑπάντησηΔιαγραφή