Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος, απαντώντας σε σχόλιό μου για τις κατάρες που εξαπέλυσε την Μεγάλη Παρασκευή, μου έγραψε, μεταξύ άλλων, πατρικά:
Αγαπητέ Παναγιώτη,
Παρακαλώ, θέλω να μαθητεύσω κοντά σας. Θέλω να μάθω να σκέπτωμαι χριστιανικά! Θέλω να μάθω να σκέπτωμαι Ορθόδοξα!
Παρακαλώ, ορίστε μου το χρόνο, για να έλθω κοντά σας να πάρω μερικά μαθήματα, να μαθητεύσω κοντά σας! Μου χρειάζεται ένα φροντιστήριο!
Φυσικά, υπερβάλλει ο Σεβασμιώτατος, αφού δεν είμαι ικανός εγώ, ένας απλός λαϊκός θεολόγος, να διδάξω έναν πολιό Επίσκοπο της Εκκλησίας, ο οποίος φέρει την αποστολική διαδοχή και επομένως και την σωστή διδαχή, ως ποιμένας και διδάσκαλος.
Όμως, δεν μπορώ και να παραθεωρήσω τις παρακλήσεις του Σεβασμιωτάτου, αφού επιδεικνύει τέτοιο ζωηρό πνεύμα μαθητείας!
Έτσι, απλώς θα του θυμίσω κάτι – για αρχή – σε σχέση με το φινάλε του εκτενούς κειμένου του που είδε το φως της δημοσιότητας αυτές τις μέρες, με τον τίτλο: ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ «ΑΓΑΠΟΥΛΗΔΕΣ» ΤΟΥ ΘΕΟΥ - ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ.
Ο Σεβ. προτάσσει στο άρθρο του το Παύλειο ρητό «Ει τις ου φιλεί τον Κύριον Ιησούν Χριστόν, ήτω ανάθεμα»! Και με αυτό τελειώνει γράφοντας:
«Καί τώρα η τελευταία μου λέξη, διά στόματος του Αποστόλου Παύλου, του Αποστόλου της αγάπης: «ει τις ου φιλεί τον Κύριον Ιησούν Χριστόν, ήτω ανάθεμα»! (Κορ.16,21-22), δηλ. ας είναι ανάθεμα, δηλ.καταραμένος! Τελεία καί παύλα.»
Του θυμίζω, λοιπόν, την ερμηνεία του ιερού Χρυσοστόμου στο συγκεκριμένο χωρίο: «Τι ουν εστί το ανάθεμα; Άκουσον αυτού λέγοντος. Ει τις ου φιλεί τον Κύριον Ιησούν Χριστόν, έστω ανάθεμα, τουτέστι κεχωρίσθω πάντων, αλλότριος έστω πάντων».
Αυτό εννοεί ο Σεβασμιώτατος με το είναι «καταραμένος: Τελεία και παύλα»; Πρέπει να το ξαναδεί λιγάκι το θέμα.
Περισσότερα μπορεί να διαβάσει για το θέμα στο κείμενο του π. Θεμιστοκλή Μουρτζανού:
Το ανάθεμα στη ζωή της Εκκλησίας.
Εκεί, μεταξύ άλλων, επισημαίνεται ότι: "Ακόμη όμως και αν ο άνθρωπος νικιέται από την αμαρτία, δεν χωρίζεται από το σώμα του Χριστού. Εξακολουθεί να ισχύει η προϋπόθεση της αγάπης προς το Χριστό ως κριτήριο… .Αντί λοιπόν να βλέπουμε το καίριο στη ζωή της Εκκλησίας που είναι η αγάπη και η σχέση με το Χριστό, κοιτούμε την αξιοσύνη ή την αναξιότητά μας".
Αληθώς Ανέστη, Σεβασμιώτατε.
Υ.γ. Ένα παλαιότερο «μάθημά» μου στον Σεβ. Καλαβρύτων – χωρίς να μου το ζητήσει – είναι και οι αναρτήσεις μου:
- ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΙ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΟΦΟΡΟΙ - Με αφορμή επιστολή του Καλαβρύτων στον Οικουμενικό Πατριάρχη
- Ο ΜΑΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙΑ ΣΤΗΝ «ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ» ΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΜΕ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
- Ο ΜΑΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙΑ ΣΤΗΝ «ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ» ΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΜΕ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Στην φωτογραφία της Ιδιωτικής Οδού:
Από την ειρηνική επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου στην Εκκλησία της Ελλάδος επί Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου (Μάϊος 1999). Στη "Μεγάλη Βρετανία" ο γράφων, διευθυντής, τότε, προγράμματος του Τηλεοπτικού Σταθμού της Μητροπόλεως Πατρών "Λύχνος" (ο σταθμός κάλυπτε την Πατριαρχική επίσκεψη), παίρνει την ευχή του Οικουμενικού Πατριάρχου. Δίπλα ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος.
Παναγιώτη μου, να σου πω την αλήθεια... Δεν τον έχω ικανό να μπορεί να καταλάβει τι του λες.
ΑπάντησηΔιαγραφήκ. Ανδριόπουλε
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκούγοντας τον μητροπολίτη Αμβρόσιο (δεν τον αποκαλώ πλέον σεβασμιότατο), που μάλιστα ανέφερε τον προφήτη Ηλία μαζί με τα απαράδεκτα λόγια του, σκέφτηκα:
Ο Θεός δεν παρουσιάστηκε στον προφήτη Ηλία σαν «αύρα λεπτή»;
Το ξέχασε αυτό ο δεσπότης; Τόσο πολύ τον έχει τυφλώσει η μανία για εξουσία και κυριαρχία;
Μα γιατί δεν τον καλεί σε απολογία η Ιερά Σύνοδος ή κάτι άλλο τέλος πάντων; Γιατί φοβούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ.Γ.