Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΙΣΠΗΔΗΣΗ ΚΛΗΡΙΚΟΥ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ ΣΕ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΣΥΡΟΥ


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Η Ιδιωτική Οδός από την πρώτη στιγμή επεσήμανε μετ’ εμφάσεως τον κίνδυνο που εγκυμονεί για την Εκκλησία η ασύδοτη δράση των κάθε λογής ζηλωτών, οι οποίοι μέσω του διαδικτύου δημιουργούν κλίμα, εντυπώσεις, θόρυβο αλλά και συκοφαντούν και σπιλώνουν όσους δεν συμμερίζονται την ιδιωτική τους «θεολογία». 
Τα παραδείγματα είναι πάμπολλα και τα προβλήματα που αναφύονται είναι πια σχεδόν καθημερινά. Πριν λίγο καιρό ο Αρχιμ. Ευθύμιος Χαραλαμπίδης, κληρικός της Ι. Μητροπόλεως Σύρου, δημοσιοποίησε την «αποτείχισή» του από τον Μητροπολίτη του Σεβ. Σύρου Δωρόθεο, δηλαδή προχώρησε σε παύση της μνημονεύσεώς του. 
Ο λόγος είναι ότι κατά τον εν λόγω κληρικό ο Μητροπολίτης Σύρου «ακολουθεί την παναίρεση του Οικουμενισμού». Αφορμή για την κίνηση αυτή ήταν η συμμετοχή του Μητροπολίτου Σύρου στην χειροτονία του νέου Καθολικού Επισκόπου Σύρου Πέτρου. 
Όπως ήταν φυσικό, το «αντι-οικουμενιστικό» διαδίκτυο πήρε φωτιά! Αποτειχισμένοι και οι ομόφρονές τους εγκωμιάζουν την κίνηση του Αρχιμ. Ευθυμίου, κατακεραυνώνοντας, παράλληλα, σε πολλά επίπεδα τον Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο. 
Η πλέον σοβαρή παρενέργεια –μέχρι τώρα –που εκδηλώθηκε, είναι, κατά τη γνώμη μας, η υπέρ του π. Ευθυμίου παρέμβαση του κληρικού της Μητροπόλεως Πατρών Αναστάσιου Γκοτσόπουλου. Γνωστός «αντιοικουμενιστής» και παποφάγος, ο κληρικός της Πάτρας βρήκε την ευκαιρία να συνταχθεί με τον «αποτειχισμένο» κληρικό, βάλλοντας ταυτόχρονα και εναντίον του Μητροπολίτου Σύρου Δωροθέου. 
Ο π. Α. Γκοτσόπουλος θεωρεί ότι «ο π. Ευθύμιος Χαραλαμπίδης έκανε χρήση του κανονικού δικαιώματος που παρέχει η κανονική εκκλησιαστική παράδοση (15ος κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου) και διέκοψε το μνημόσυνο του ονόματος του Επισκόπου του (του Σεβ. Σύρου Δωροθέου) για συγκεκριμένους λόγους, τους οποίους με εξαιρετική σαφήνεια εκθέτει στην από Ιουλίου 2014 επιστολή του». 
Άρα ο π. Αναστάσιος θεωρεί απολύτως εύλογη την στάση του κληρικού της Μητροπόλεως Σύρου και σε σχόλιο του παρατηρεί ότι σε κείμενο του Σεβ. Σύρου για το φαινόμενο των «ζηλωτών» (στο οποίο, πάντως, δεν αναφέρεται ειδικά στον κληρικό του), «δεν μπόρεσε να διαπιστώσει τίποτα απ’ όσα του καταμαρτυρεί [ενν. του π. Ευθυμίου] ο Σεβ. Σύρου». 
Και συμπληρώνει ο κληρικός της Μητροπόλεως Πατρών: «Θα περίμενα από το Σεβ. Σύρου να αναφερθεί κυρίως στα συγκεκριμένα σοβαρά εκκλησιολογικά και κανονικά ζητήματα τα οποία θέτει ο π. Ευθ. Χαραλαμπίδης». 
Το κείμενο του π. Ευθυμίου προς τον Μητροπολίτη Σύρου είναι θρασύτατο και άκρως προσβλητικό. Αλλά ο π. Αναστάσιος αυτό δεν το βλέπει. Μα πώς να το δει, αφού –πέραν των άλλων –έχει υποπέσει, με την παρέμβασή του αυτή, στο κανονικό παράπτωμα της εισπηδήσεως; Εν ποία εξουσία ταύτα ποιεί και ποιος τού έδωσε του π. Αναστασίου αυτή την εξουσία να παρεμβαίνει σε υπόθεση άλλης Μητροπόλεως όταν ακόμα ο τοπικός Μητροπολίτης δεν έχει τοποθετηθεί δημοσίως; Ποιος του δίνει το δικαίωμα να "περιμένει" εξηγήσεις από τον Σεβ. Σύρου; 
Η Εκκλησία θα πρέπει να πάρει μέτρα για τέτοια φαινόμενα. Αλλιώς σε λίγο ο κάθε κληρικός θα επιτιμά τον κάθε Μητροπολίτη για την άσκηση του ποιμαντικού του έργου, επειδή θα το θεωρεί «οικουμενιστικό», «αιρετικό», «επαίσχυντο» κ.ο.κ. Τέτοιες ενέργειες υποσκάπτουν σοβαρά την ενότητα της Εκκλησίας. 
Αν και ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος αισθάνεται ...άβολα στην Εκκλησία της Ελλάδος, ας αποτειχισθεί κι αυτός, ώστε να βιώσει απερίσπαστος την ...καθαρότητα –φευ!- της πίστης του.

5 σχόλια:

  1. Ο κ.Ε.Χαραλαμπίδης εξακολουθεί να είναι κληρικός (ή γράφε υπάλληλος)της Μητροπόλεως Σύρου (ή γράφε ενός ΝΠΔΔ του Ελληνικού Κράτους);;; Εάν ναί ο Σύρου έχει πρόβλημα στην εκτέλεση των καθηκόντων που η Ελληνική Πολιτεία, με Προεδρικό Διάταγμα, του ανέθεσε.. Το αυτό ισχύει και για τον Πατρών εάν, εάν επαναλαμβάνω, έχει τοιαύτα φαινόμενα στην επαρχία του... Με τόση ανεργία και διαθεσιμότητες και απολύσεις στο δημόσιο... ας σκεφτούν λιγάκι οι άγιοι αρχιερείς ΤΙ ΟΠΛΟ ΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ... εκεί θα δούμε πόσο "ορθόδοξοι" είναι κάποιοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εαν ο π.Αναστάσιος θέλει να είναι σύμφωνος με τα λόγια του δεν έχει παρά να μιμηθεί τον εν λόγω κληρικό.
    Όποιος γνωρίζει στοιχειωδώς εκκλησιαστική ιστορία θα γνωρίζει ότι ενέργεις σαν του μητρ. Σύρου ήσνα στο καθημερινό πρόγραμμα των ορθοδόξων επισκόπων και είναι μέχρις σήμερα.
    Ο π. Αναστάσιος ταν παρών στηνυποδοχή της αγίς καρας της αγίας Ειρήνης επι μητρ.Νικοδήμου Βαλληνδρά τη παρουσία παπικών επισκόπων κατα την τέλεση ιερών ακολουθιών.
    Ελπίζω και εύχομαι να μας δώσει εξηγήσεις και ο π. Σαράντης.
    ο σάλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ σωστά γράφει ο κ.σάλος ανωτέρω! Εξάλλου ο π.Αναστάσης, ως και οι λοιποί ορθόδοξοι ενταύθα, ασπάζεται την Τιμία Κάρα και το Σταυρό του Απ.Ανδρέου, αγιάσματα τα οποία επί μακρόν "εμολύνθησαν" από την "δυτική ανταρσία.." Εξάλλου φέτος είναι τα 50άχρονα της επιστροφής της Τ.Κάρας και μνημονευστέες λεπτομέρειες πολλές από τα τότε στην Πρεσβυτέρα Ρώμη σχετικά συμβάντα, φωτογραφικώς αποθανατισθένα εις μνημόσυνό τους διηνεκές, μεταξύ των οποίων και ο ασπασμός της χειρός του αοιδίμου Πάπα Παύλου ΣΤ΄ από τον τότε πρωτοσύγκελλο Πατρών, γνωστό σε κάθε ευσεβή οικογένεια ενταύθα..., μακαριστό Ιερόθεο Τσαντίλη...! Η σχετική φωτογραφία έχει αναρτηθεί και στον παρόν μπλόγκ παλαιότερα και δεν δύναται να διαμφισβητηθεί! Ο μακαριστός Πατρών Νικόδημος επίσης,είχε επισκεφθεί την Ιταλία και μάλιστα την Αμάλφη όπου Ναός και αγίασμα του Πρωτοκλήτου Αποστόλου, με το οποίο αγίασμα ο ίδιος ράντισε τους συμπροσκυνητές του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ κύριε Ανδριόπουλε

    Εξ αφορμής τούτου είναι καιρός η Εκκλησία της Ελλάδος να τοποθετηθεί καθαρά, σοβαρά και κανονικά απέναντι στα ασύλληπτης έκτασης φαινόμενα που την αποσυνθέτουν καθημερινά. Προσωπικά είμαι σχεδόν σίγουρος πως και τώρα ακόμα θα στρουθοκαμηλίζουν. Έχουν αγνοήσει το καμπανάκι που τους έκρουσε εδώ και χρόνια το Πατριαρχείο. Μια καθημερινή βόλτα στους "ορθόδοξους" του διαδικτύου δεν αφήνει κανένα περιθώριο για περισσότερη αδιαφορία. Ας αναλάβουν επιτέλους την ποιμαντική τους ευθύνη ο Αρχιεπίσκοπος, η Σύνοδος και οι κατά τόπους επίσκοποι. Όλη η υφήλιος, ορθόδοξοι, ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι, άθεοι σέβονται τον Πατριάρχη, τον άριστο θεολόγο μητροπολίτη Περγάμου, το μητροπολίτη Δημητριάδος, τους εξαιρετικούς καθηγητές θεολογίας του ΑΠΘ και πολλούς άλλους και φυσικά εδώ η αμάθεια και ο φανατισμός εις βάρος τους θεριεύει.
    Τέλος η Εκκλησία μας αποφάσισε το θεολογικό διάλογο με τους αδελφούς μας ρωμαιοκαθολικούς και προσευχόμαστε για την αδιάκοπη συνέχεια του, την επίλυση των θεολογικών ζητημάτων και την συν Θεώ ευτυχή του κατάληξη στο κοινό ποτήριο της Θείας Ευχαριστίας. Όσοι θέλουν να επιβάλλουν τις όποιες ιδεοληψίες τους έναντι της εκκλησιαστικής τάξης αυτή τη στιγμή έχουν εκκλησιαστικά αφεθεί να λειτουργούν ανεξέλεγκτοι με όλες τις τραγικές συνέπειες ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ ορθά τα γράφεις αγαπητέ(1:10) και συμφωνούμε μαζί σου! Επειδή,όμως, από τον τρόπο σκέψης και γραφής δείχνεις έξυπνος άνθρωπος, δεν υπάρχει λόγος να κουράζεσαι με άσκοπα ερωτήματσ!

    Το πράγμα είναι πολύ απλό: η σύνοδος της εκκλησίας μας καθεύδει!!!
    Ενώ θα έπρεπε να αποφανθεί για τα αυτονόητα!

    Δεν το κάνει, όμως, γιατί δεν τολμά!
    Ο δαιμονικός πειρασμός της εξουσίας είναι πάντα εδώ!!!

    Διογένης @ ε.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή