Για μισαλλόδοξη αντικομμουνιστική προπαγάνδα καταγγέλλεται ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ κατά τον αγιασμό του Ζάννειου Γυμνασίου και Λυκείου!
Σε σχετικό δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών αναφέρεται:
Σύμφωνα με ανακοίνωση εκπαιδευτικών δημόσιων σχολείων του Πειραιά (Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής ΕΛΜΕ Πειραιά), ο εν λόγω εκπρόσωπος της Εκκλησίας, «επειδή θεώρησε ότι οι μαθητές δεν έκαναν ησυχία κατά την τελετή, άρχισε να επιτίθεται με χυδαίο αντικομμουνιστικό υβρεολόγιο, κατηγορώντας τους ότι τέτοια συμπεριφορά έχουν μόνο οι κομμουνιστές και προχώρησε μάλιστα σε πολιτικές κρίσεις γύρω από τα καθεστώτα στη πρώην Σοβιετική Ενωση και την Ανατολική Ευρώπη.»
Ξεθάβοντας τις χειρότερες μνήμες του ελληνικού λαού, όπου η ηγεσία της Εκκλησίας μαζί με τα πιο αυταρχικά και εκμεταλλευτικά καθεστώτα πολεμούσαν με λύσσα τον κομμουνισμό και οποιαδήποτε απελευθερωτική ιδέα, σε αντίθεση με κατώτερα μέλη του κλήρου που στελέχωσαν τις γραμμές της Εθνικής Αντίστασης ενάντια στους κατακτητές».
Στη δικαιολογημένη αντίδραση των μαθητών σε αυτό το παραλήρημα, ο Μητροπολίτης Σεραφείμ άφησε τον αγιασμό στη μέση και έφυγε. Μάλλον επικράτησε η μισαλλόδοξη πολιτική συνείδηση αντί η θρησκευτική…
Οι εκπαιδευτικοί του Πειραιά τονίζουν ότι «αν δεν μπορεί η Εκκλησία να απομονώσει τέτοιες αντιλήψεις, θα πρέπει η εκπαιδευτική κοινότητα να τις βγάλει έξω από τα σχολεία». Εμείς να επαναφέρουμε τα αιτήματα για διαχωρισμό της Εκκλησίας από το κράτος και την εκπαίδευση.
Με άλλα λόγια, αγαπητοί συνοδίτες, η είδηση μας λέει:
Την ίδια ώρα που ο π. Σαράντης Σαράντος τελούσε τον αγιασμό στο σχολείο των Ουρσουλίνων και σκεφτόταν να αποχωρήσει επειδή δίπλα του στάθηκε καθολικός ιερέας ή να τον σπρώξει "ευγενικά", την ίδια ώρα, λοιπόν, ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ άφηνε τον σχολικό αγιασμό στο Ζάννειο του Πειραιά στη μέση και αποχωρούσε πανηγυρικά - όπως τουλάχιστον αναφέρει η ανακοίνωση - αφού τα παιδιά δεν ήσαν και τόσο υπάκουα...
Τελικά, αν οι κληρικοί μας είναι να συγχύζονται τόσο πολύ πλέον στους αγιασμούς στα σχολεία (παπικοί απ' τη μια, κομμουνιστές απ' την άλλη), μήπως θα πρέπει να κάνουν μόνο ...πριβέ αγιασμούς για τους "ημέτερους"; Διότι το εν γένει κοινωνικό κλίμα δεν φαίνεται να τους σηκώνει...
Τελικά, αν οι κληρικοί μας είναι να συγχύζονται τόσο πολύ πλέον στους αγιασμούς στα σχολεία (παπικοί απ' τη μια, κομμουνιστές απ' την άλλη), μήπως θα πρέπει να κάνουν μόνο ...πριβέ αγιασμούς για τους "ημέτερους"; Διότι το εν γένει κοινωνικό κλίμα δεν φαίνεται να τους σηκώνει...
ΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΓΙΑ, ΔΙΟΤΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ "ΠΟΙΜΝΙΟ" ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΛΕΟΝ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν νομίζω ότι υπάρχει νοήμων άνθρωπος που να πιστεύει συνδικαλιστικές ανακοινώσεις, και μάλιστα μίας μόνο παρατάξεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν ακούσουμε και την άλλη πλευρά, για το συγκεκριμένο περιστατικό, δεν πιστεύουμε τίποτε.
Σκέψου να ήταν Μητροπολίτης Πατρών...λόγω που η Πάτρα πρόσφατα απέκτησε Κομμουνιστή Δήμαρχο.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤουλάχιστον Ο Αγιασμός ετελέσθη και στίς δύο προβληματικές περιπτώσεις... και το ύδωρ ηγιάσθη! Ως "έξ έργου ειργασμένου - opere operato"!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ απόλυτα μαζί σου(11:07)... και μάλιστα όταν την είδηση την υπογράφει ο κ. Κάτσικας, ο οποίος είναι πασίγνωστος για τις αντιεκκλησιαστικές του θέσεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια, η παραπάνω τοποθέτηση δεν δικαιολογεί την απαράδεκτη αμφιθυμική στάση του επισκόπου, μία στάση που σίγουρα προκαλεί και εξοργίζει!
ΔΙΟΓΕΝΗΣ__Ε.Μ.
Είναι που δεν έχει δώσει και ανάλογα δικαιώματα στο παρελθόν ο εν λόγω αρχιερέας,οπότε δικαιολογείται η δυσπιστία μας προς τον "αντιεκκλησιαστικό" Κάτσικα!Βέβαια το να παρατάς σύξυλους γυμνασιόπαιδες εν ώρα αγιασμού κατηγορώντας τους για μπολσεβικισμό είναι too much ακόμα και για τον Σεραφείμ.Αν ισχύει,ο άνθρωπος ξεπέρασε τον εαυτό του...
ΑπάντησηΔιαγραφήΧ.Κ.
Δεν έχει σημασία που σκανδαλίσθηκαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Σημασία έχει που το νερό έγινε αγιασμός με τον ορθόδοξο τρόπο και έτσι δεν θα μυρίσει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝ ΗΤΑΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ Ο ΓΕΝΝΑΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΒΓΑΙΝΕ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ, ΑΓΑΠΗΤΕ ΑΝΩΝΥΜΕ 12.07. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ...
ΑπάντησηΔιαγραφήBlog θεολόγου έσπευσε να υιοθετήσει τις θέσεις μια "εφημερίδας" χωρίς πρώτα να ακούσει τις θέσεις του Μητροπολίτη. Τι μίσος είναι αυτό εναντίον του Πειραιώς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιός είπε, ότι το νερό του αγιασμού δεν θα μυρίσει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΛόγω της ειδικότητάς μου, έκανα ανάλυση του νερού του μεγάλου αγιασμού (των θεοφανείων) μετά από λίγες ημέρες και σε κλειστό δοχείο και βρέθηκε γεμάτο από μικροοργανισμούς!
ΙΚ
OI ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΚΑΙΡΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΜΑΛΛΟΝ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΠΡΟΚΑΛΕΙ. Η ΟΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΥΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΒΑΡΑΩ ΤΟ ΣΑΜΑΡΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ . ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΑΤΗΧΗΣΗΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΑΝΑΓΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος ανώνυμο 12:07 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην ανησυχείς για την Πάτρα...είναι σούπερπούμα-παντός καιρού!
Τί εννοείς κ.ανώνυμε 3:01 π.μ.;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήμήπως ότι η Πάτρα έχει φιλοσοβιετικό δεσπότη, οπαδό του παραπετάσματος;
Πράγματι 3:01 ο Πειραιώς, εκτός των άλλων, έχει και την ικανότητα να εκλέγει δημάρχους αχυράνθρωπους των δικών του ανθρώπων, όπως στον Πειραιά. Ο συγκεκριμένος δε κατηγορείται για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση και διάφορα άλλα αδικήματα που έχουν σχέση με τους στημένους ποδοσφαιρικούς αγώνες (η δίκη επίκειται).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως κομμουνιστής δεν είναι....
Υ.Γ. Ο κομμουνιστής δήμαρχος της Πάτρας είναι πιο χριστιανός από τον Πειραιώς στην καθημερινή πρακτική του και σαν στάση ζωής.
ΚΑΙ ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΣΕ ΑΓΙΑΣΜΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΚΡΩΣ ΑΝΕΠΙΚΑΙΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΒΑΙΝΟΥΝ ΚΑΘΕ ΚΑΝΟΝΑ ΟΜΙΛΗΤΙΚΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ 1 - 38 άκουσες με τα αυτιά σου πολιτικά κηρύγματα στον αγιασμό ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕν Πειραιεί τη 16η Σεπτεμβρίου 2014
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος Τον
Ελλογιμώτατον Κύριον
Νίκον Βουλέλην
Διευθυντήν
Εφημερίδος των Συντακτών
Κολοκοτρώνη 8
10561 ΑΘΗΝΑ
Ελλογιμώτατε κ. Διευθυντά,
Στην Εφημερίδα Σας της 15/9/2014, σελ. 46, δημοσιεύετε ανακοίνωση της Συνδικαλιστικής Οργάνωσης «Ενότητα αντίστασης ανατροπής ΕΛΜΕ Πειραιά» της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς όπου καταγγέλομαι ότι δήθεν «...επετέθηκα με χυδαίο αντικομμουνιστικό υβρεολόγιο σε θορυβούντας μαθητές του Ζαννείου Γυμνασίου και Λυκείου ... ότι προχώρησα σε πολιτικές κρίσεις γύρω από τα καθεστώτα στην πρώην Σοβιετική Ένωση και την Ανατολική Ευρώπη... ξεθάβωντας τις χειρότερες μνήμες του Ελληνικού λαού ... και ότι άφησα τον αγιασμό στην μέση και έφυγα...» χωρίς να αισθανθήτε την ανάγκη ως δημοκρατική (;) Εφημερίδα να πληροφορηθήτε και από την πλευρά του καταγγελομένου ποιά ήταν τα κατ’ αυτόν γεγονότα. Αντιλαμβάνεσθε ότι με την ευθέως αντιδεοντολογική δημοσιογραφικά συμπεριφορά Σας παραβιάσατε έναν αρχαιότατο κανόνα στοιχειώδους δικαίου που επιτάσσει «μηδενί δίκην δικάσεις, πριν αμφοίν μύθον ακούσεις» (Φωκυλίδης, Γνώμαι).
Επί της ουσίας λοιπόν κατά την τέλεση του Αγιασμού ενάρξεως της νέας σχολικής χρονιάς στο Πρότυπο Ζάννειο Γυμνάσιο-Λύκειο επικράτησε οχλαγωγία που κάλυπτε την τελετή του Αγιασμού με την απαθεστάτη και αδιάφορη στάση των παρισταμένων Διευθυντών και υπευθύνων Καθηγητών. Υπέμεινα την απαξίωση της ιεροτελεστίας και όταν επεραιώθη ο Αγιασμός απηύθυνα μία επισήμανση στους παρισταμένους Καθηγητές, Γονείς και μαθητές λέγοντάς τους επί λέξει ότι «την προηγουμένη ημέρα επέστρεψα από εκκλησιαστική επίσκεψη στην Ι. Αρχιεπισκοπή Τόμιδος (Κωνστάντζα) της ομοδόξου χώρας της Ρουμανίας όπου επί τριήμερο προσκεκλημένος του Αρχιεπισκόπου κ. Θεοδοσίου ετέλεσα εκκλησιαστικές πράξεις, Θ. Λειτουργίες, εγκαίνια Καθολικού Ι. Μονής και ομίλησα διά την παναίρεση του Οικουμενισμού, τον σχεδιασμό της Νέας Τάξεως και της Νέας Εποχής και την φθοροποιό δράση της Μασωνίας σε χιλιάδες Ορθοδόξου Ρουμανικού λαού και εκεί διεπίστωσα ότι μετά 70 ολόκληρα χρόνια στυγμού αθειστικού ολοκληρωτισμού, με χιλιάδες θύματα νεομάρτυρες Κληρικούς και λαικούς, η ευσέβεια του Ορθοδόξου Ρουμανικού λαού είναι υπέρμετρη και εκπληκτική και αποτελεί την πιο κραυγαλέα απάντηση στην 70χρονη ματωμένη αθειστική προπαγάνδα.
Συνεπώς θα συνεβούλευα εκείνους που ευαγγελίζονται στη χώρα μας τον αθεισμό και την ασέβεια και την απομείωση των αξιών του βίου, να επισκεφθούν τις χώρες του πρώην Ανατολικού κόσμου για να διακριβώσουν ότι το πρόταγμα του Ντοστογιέφσκυ «χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται», δεν είναι μία απλή ρήση αλλά ένα ουσιώδες βίωμα».
Αυτά είπα στην ολιγόλεπτη προσφώνησή μου. Αν τώρα ενοχλήθησαν οι αγαπητοί Εκπαιδευτικοί της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς από την πραγματικότητα που απλώς μετέφερα εύχομαι να συνειδητοποιήσουν το πνευματικό τους έλλειμα και εν πάσει περιπτώσει να ευαισθητοποιήσουν καλύτερα τα δημοκρατικά τους αισθητήρια διότι αποδεικνύεται ότι από την πολλή δημοκρατία που εμφορούνται δεν δέχονται αντίθετη προς το πιστεύω τους άποψη!
Όσον αφορά στις ύβρεις περί παραληρήματος και στην συκοφαντία ότι έφυγα στην μέση του Αγιασμού αντιλαμβάνεται κανείς το έωλο του θέματος και εάν ήταν δυνατόν και λογικό να συμβεί από έναν Επίσκοπο της Εκκλησίας.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσον δε αφορά στο αναφερόμενο ισχυρισμό των αγαπητών εκπαιδευτικών ότι δήθεν με την παραπάνω προσφώνησή μου «ξέθαψα τις χειρότερες μνήμες του Ελληνικού λαού...» ταπεινώς υπενθυμίζω, ότι εξ ιστορικών πηγών που φαίνεται να αγνοούν οι συντάκτες της Ανακοινώσεως, από το έτος 1944-1949 εσφαγιάσθησαν με οικτρούς βασανισμούς, ετυφλώθησαν και κατακρεουργήθησαν 260 και πλέον Κληρικοί με πρωτιστεύοντα τον μακαριστό πρεσβύτερο Γεώργιο Σκρέκα 37 ετών, Εφημέριο Μεγάρχης Τρικάλων, τον οποίο οι αντάρτες του ΕΛΑΣ εσταύρωσαν τη Μεγάλη Παρασκευή, 11 Απριλίου 1947. Τέλος η πρόταση της Εφημερίδος Σας που υπογράφεται διά χειρός κ. Γεωργίου Κάτσικα για διαχωρισμό της Εκκλησίας από το Κράτος φαίνεται ότι Σας διαφεύγει ότι έχει επισυμβεί με τους διακριτούς ρόλους του Συντάγματος του 1975 και επειδή ασφαλώς εννοείτε τον διαχωρισμό Εκκλησίας και Έθνους, τον οποίο επιδιώκουν ετεροκίνητες «δυνάμεις» της Νέας Τάξεως, έχει και άλλη παράμετρο που δεν προσμετράτε.
Διότι δεν θα είναι νομικά ασύμβατη η ιδιότητα του θρησκευτικού λειτουργού με το εκλέγεσθαι και θα διακριβώσετε τότε ασφαλώς με έκπληξη να μετέχει στο Κοινοβούλιο η πλειονότης των Ιεραρχών της Χώρας και να δούμε τότε πως θα ψηφίζονται τα νομοθετικά εκτρώματα της Νέας Εποχής για την καταδολίευση της ανθρώπινης προσωπικότητος, την ανατροπή της ανθρώπινης οντολογίας και φυσιολογίας, την αποιεροποίηση της Κυριακής αργίας, την θεσμοθέτηση των ψυχοπαθολογικών εκτροπών που χωρίς ούσιώδη αντίσταση προώθησε η συγκυβέρνηση των κ.κ. Σαμαρά και Βενιζέλου και τότε θα δούμε εάν παγανιστικά μορφώματα θα αρθρώνουν λόγο και θα βρίσκουν στον Ελληνικό λαό ευήκοο ούς.
Μετά τιμής
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΓΙΑΣΜΟ ; ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΝΩΝΕΙ Ή ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΗΣ ΔΕΝ ΔΙΧΑΖΕΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Ι.Κ. (Ιωάννη Καρδάση ) προφανώς είστε παλαιοημερολογίτης αλλά αυτό είναι άσχετο Δέν αμφισβητούμε τό επιστημονικό σας δεδομένο αλλ' ιδού τό θαύμα ! Οι μικροοργανισμοί δέν σήπουν ! Δέν μας διευκρινήσατε όμως αναλύσατε αγιασμό ορθόδοξο ή παλαιοημερολογίτικο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι αυτό ορθόδοξο ιστολόγιο που υιοθετεί θέσεις κομμουνιστών που ακόμα ονειρεύονται τον παράδεισο της Σοβιετικής ένωσης ; Γιά νά χτυπήση κάθε ορθόδοξη φωνή δέν διστάζει καί αυτό νά κάνει !
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ αδελφέ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είμαι παλαιοημερολογίτης, ούτε θα ήθελα να είμαι και επομένως ανέλυσα ορθόδοξο αγιασμό και είναι γνωστόν, ότι οι μικροοργανισμοί επιβοηθούν στη σήψη.
Αλλά, γιατί έχετε ενδοιασμό, ως προς τον αγιασμό;
Δεν έχετε ακούσει, ότι η θ. κοινωνία μουχλιάζει άμα μείνει έστω και μια εβδομάδα;
Γνωστοί μου ιερείς μου το ανέφεραν, όταν ξέχασαν να καταλύσουν και όταν κατέλυσαν, κατέλυσαν μούχλα.
Γι' αυτό και η θ. κοινωνία της Μ. Πέμπτης (το σώμα) φρυγανίζεται προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ανά πάσα στιγμή σε ετοιμοθάνατους.
Αλλά και ο άγιος Νικόδημος συμβουλεύει να κοινωνούν σε ξέχωρο δοχείο οι πάσχοντες από πανώλη, το οποίον να πλένεται με ξύδι (σχόλια στον κη΄ κανόνα της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου, Πηδάλιο, σελ. 243).
Εκείνο, που μουχλιάζει είναι η ύλη, αυτό που βλέπουμε, δεν είναι το σώμα και το αίμα του Χριστού. Αυτό δεν μουχλιάζει εις τον αιώνα!
Πριν λοιπόν κρίνει η γραφίδα σας, καλόν θα είναι να εμβαπτίζεται πρωτύτερα στο μυαλό.
ΙΚ
Δέν χρειάζεται πολύ μυαλό, ούτε κάποιος χημικός αντιδραστήρας, ούτε καί αυτό το πηδάλιο γιά νά δώ οτι ο αγιασμός που έχω στό εικονοστάσι μου ίσως παραπάνω από 20 χρόνια είναι καθαρός καί γάργαρος! Αυτό φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού! Ας αφήσω τό μυαλουδάκι μου νά κουραστεί γιά άλλα πράγματα καί όχι για΄ τά πράγματα του Θεού που είναι απλά καί τά μετερχόμεθα γιά νά ξεκουραστούμε !
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΚ 8-53 και 10-24
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που λέτε δεν ευσταθεί, διότι η Θεία Χάρις που μετατρέπει το νερό σε Αγιασμό, δεν είναι αντισηπτικό ώστε να φονεύση τους μικροοργανισμούς. Απλώς παρά την ύπαρξη των μικροοργανισμών, ο αγιασμός δεν χαλάει.
Είχα φυλάξει Μεγάλο Αγιασμό των Θεοφανείων 2005, σε πλαστικό φιαλίδιο, χωρίς καμμία μέριμνα για απολύμανση του φιαλιδίου. Πέρυσι το άνοιξα και δοκίμασα. Το περιεχόμενο είχε ελαφρώς θολώσει, αλλά η γεύση του ήταν κανονική, και μάλιστα ανέδιδε ευωδία ! Απίστευτο αλλά αληθινό !
Οσον αφορά την ανακοίνωση του Σεραφείμ, μπορώ να βεβαιώσω ότι στη Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, τα πράγματα είναι ακριβώς έτσι. Ο λαός διψάει πραγματικά την Εκκλησία, παρακολουθεί όρθιος και με μεγάλη κατάνυξη την Θεία Λειτουργία, νηστεύει αυστηρά, οι προγαμιαίες σχέσεις είναι περιορισμένες, αγαπούν και σέβονται υπερβολικά τους Κληρικούς, και ειδικά τους Επισκόπους, και γενικά διατηρούν ένα φρόνημα που θυμίζει τους πρώτους Χριστιανούς, της εποχής των διωγμών, και λίγο μετά.
Ενα ολιγοήμερο ταξείδι θα σας πείση.
Πάντως εμένα η πρόσφατη επίσκεψη στον Οικουμενικό Πατριάρχη διαφόρων εξεχόντων προσώπων-παραγόντων... από τον Πειραιά, νομίζω περασμένο Αύγουστο, χωρίς όμως τον Μητροπολίτη.., μου έφερε στο νού το "ήρξατο-ντο- καταναθεματίζειν και ομνύειν ότι ούκ οίδα-δαμεν- τον άνθρωπον...
ΑπάντησηΔιαγραφή7-13
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχεις μεγάλη φαντασία.