Παρασκευή 30 Μαΐου 2014

ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ...ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΤΗ ΜΟΣΧΑ


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Το γεγονός ότι οι Μητροπολίτες Καλαβρύτων Αμβρόσιος και Πειραιώς Σεραφείμ (και κληρικοί του τελευταίου) βάλλουν συστηματικά εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου προσωπικά, είναι κάτι συνηθισμένο πλέον. 
Οι λόγοι είναι γνωστοί, αν και διαφορετικοί σε κάποιες περιπτώσεις. 
Ο Πειραιώς πολεμάει - κατά κύριο λόγο - τον "οικουμενισμό" του Φαναρίου, ο Καλαβρύτων την οικουμενικότητά του. 
Αυτό που εσχάτως αποκαλύπτεται πανηγυρικά είναι ότι οι δύο ιεράρχες προσβλέπουν στη Μόσχα, μάλλον από αντίδραση για την αδιαφορία του Οικουμενικού Πατριαρχείου προς το πρόσωπο και τα έργα τους. 
Ενδεικτικά μνημονεύω τις πρόσφατες εκδηλώσεις "αγάπης" προς το Φανάρι. 
1. Και οι δύο αντέκρουσαν με σφοδρότητα και αλλεπάλληλες αναφορές το άρθρο του Μητροπολίτου Προύσης Ελπιδοφόρου "Primus sine paribus: Ἁπάντησις εἰς τὸ περὶ πρωτείου κείμενον τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας", φοβούμενοι (;!) το πρωτείου του Οικουμενικού Πατριάρχου στην Ορθοδοξία. Έτσι, ενεθάρρυναν τους Ρώσους στον αγώνα τους για την αμφισβήτηση του ρόλου του Οικουμενικού Πατριάρχου στην Ορθόδοξη Εκκλησία. 
Και δεν είδαν (;)΄ότι ο Πατριάρχης στην πρόσφατη Σύναξη των Προκαθημένων στο Φανάρι δεν άσκησε ούτε το αυτονόητο δικαίωμά του, να καθίσει στο Σύνθρονο (κατά το Συλλείτουργο), όπου έβαλε την εικόνα του Δεσπότου Χριστού. 
2. Ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος δεν επισκέπτεται εδώ και αρκετά χρόνια το Φανάρι (ας σημειωθεί, επίσης, ότι είναι από τους ελάχιστους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος που δεν κάλεσε ποτέ τον Οικουμενικό Πατριάρχη στην επαρχία του και τις δύο επισκέψεις του Πατριάρχη στη γειτονική Πάτρα τις ...προσπέρασε επιδεικτικά), αλλά επισκέπτεται πανηγυρικά τη Μόσχα και μάλιστα αυτές τις μέρες (ονομαστήρια Ρώσου Πατριάρχου) και δη κατόπιν επιστολής που απηύθυνε στον Μόσχας Κύριλλο (όπως ο ίδιος ο Πατριάρχης αποκάλυψε) και του εξέφραζε την επιθυμία του αυτή. Τις μέρες, δηλ., που η Μόσχα προσπάθησε να υποβιβάσει την συνάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχου με τον Πάπα στα Ιεροσόλυμα, κάτι που προφανώς εκφράζει και τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων. 
3. Ο Πειραιώς Σεραφείμ επίσης δεν έχει καλέσει τον Πατριάρχη στην επαρχία του, παρά τις συχνές επισκέψεις του Πατριάρχου στην Αθήνα με διάφορες αφορμές. Φαίνεται δε πως δέν επιθυμεί κάτι τέτοιο, αφού πληροφορίες αναφέρουν ότι σε σχετική πρόταση του απερχομένου δημάρχου Πειραιώς Βασίλη Μιχαλολιάκου (πρόσκληση Πατριάρχου), ο κ. Σεραφείμ ήταν αρνητικός. 
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς σε σχέση με τη Μόσχα τώρα: 
α. Απέστειλε συγχαρητήριο επιστολή (και ευγνωμοσύνης!) προς τον Πατριάρχη Μόσχας και την περί αυτόν Σύνοδο, για το ἐκπονηθέν κείμενον ὑπό τῆς Συνοδικῆς Θεολογικῆς Ἐπιτροπῆς περί «Πρωτείου ἐπί παγκοσμίου ἐπιπέδου ἐντός τῆς Ἐκκλησίας». Πρόκειται για το κείμενο στο οποίο απάντησε ο Προύσης Ελπιδοφόρος. Προφανώς ο Πειραιώς στοιχείται στη ρωσική "περί πρωτείου" γραμμή. 
β. Με αφορμή, τώρα, την πρόσφατη συνάντηση Οικουμενικού Πατριάρχου και Πάπα στα Ιεροσόλυμα, σε ανακοίνωσή του ο Μητροπολίτης Πειραιώς υποδεικνύοντας στο Φανάρι την "ατελέσφορη" διπλωματία του για την θέση του στη σημερινή Τουρκία, γράφει: 
"Ἐάν ἀντί αὐτῆς τῆς ἐξόχως ἀποτυχημένης προσεγγίσεως τῶν ζητημάτων, ἐπιδιώκετο ἡ ἀξιοποίησις τοῦ Ρωσικοῦ παράγοντος παρά τόν ὅποιο ἀσφαλῶς ἀπαράδεκτο ἐθνοφυλετισμόν Του καί ἡ ἐνεργοποίησις παγκοσμίως τοῦ Ὀρθοδόξου πνευματικοῦ δυναμισμοῦ καί ἡ συστράτευσις χωρίς ἐνδοκοσμικές μεθοδεύσεις καί ἰδεολογικές ἀγκυλώσεις ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων δυνάμεων, φρονοῦμεν εὐλόγως ὅτι τό Πάνσεπτον Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον θά ἐπετύγχανε τῶν προσδοκιῶν Του... Μόνον ἡ παρουσία στόν Βόσπορο Ρωσικῶν πολεμικῶν πλοίων θά ἐξηνάγκαζε τήν ὑπερφίαλη ἰσλαμοκεντρική Τουρκία νά ἀπελευθερώση τό Σεπτό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο ἐκ τῶν γαμψῶν ὀνύχων τῆς διιστορικῶς συνεχιζομένης Τουρκικῆς θηριωδίας". 
Η πρόταση του Σεβ. Πειραιώς είναι εξόχως ...πολεμική, όπως πάντα. 
Εν κατακλείδι: 
Για πρώτη φορά στα νεώτερα εκκλησιαστικά χρονικά δύο ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος όχι μόνο επικρίνουν με σφοδρότητα το Φανάρι, αλλά συμπλέουν ταυτόχρονα με την πολιτική της Ρωσικής Εκκλησίας, η οποία μόνο φιλική προς το Φανάρι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί τις περισσότερες φορές. 
Για να δούμε που θα πάει το πράγμα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου