Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Ο ΕΝ ΠΕΙΡΑΙΕΙ ΑΣΧΕΤΟΣ ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΠΟΥ ΑΓΝΟΕΙ ΤΟΝ π. ΝΙΚΟΛΑΟ ΑΦΑΝΑΣΙΕΦ


Ο κληρικός της Μητροπόλεως Πειραιώς Άγγελος Αγγελακόπουλος θεώρησε σκόπιμο να ...ρίξει μια "ορθόδοξη κριτική ματιά στην παρουσίαση της μελέτης του Μ. Αρχιδιακόνου Μαξίμου για το Πρωτείο από τον Αρχιμ. Παντελεήμονα Μανουσάκη". 
Ο εν λόγω κληρικός δεν έχει διαβάσει την διατριβή του Μ. Αρχιδιακόνου (η οποία γράφτηκε πρωτοτύπως αγγλιστί), αλλά θέλει να μας πείσει πόσο "αιρετική" είναι μέσα από μια παρουσίαση του Αρχιμ. Παντελεήμονα Μανουσάκη, καθηγητού Φιλοσοφίας, την οποία δημοσιεύσαμε στο ΦΩΣ ΦΑΝΑΡΙΟΥ. 
Αυτόν τον άκρως αντιεπιστημονικό - και ανέντιμο - τρόπο επέλεξε ο κληρικός Άγγελος Αγγελακόπουλος, ο οποίος δημοσιεύει κείμενα - σεντόνια στο διαδίκτυο, με άπειρες παραπομπές, για να φαίνεται τάχα και τεκμηριωμένος. Τα κείμενά του είναι φυσικά διάτρητα από πάσης απόψεως, όπως άλλωστε και όλα τα εκ Πειραιώς "αντι-οικουμενιστικά" κείμενα. 
Σ' αυτό το κείμενο για την διατριβή του Μ. Αρχιδιακόνου ο κληρικός Άγγελος Αγγελακόπουλος, παραπέμποντας και στο επίσης άσχετο θεολογικώς ιστολόγιο Κατάνυξις, γράφει ανακρίβειες και ανυπόστατα πράγματα για τον μεγάλο ρώσο θεολόγο του 20ού αιώνα π. Νικόλαο Αφανάσιεφ (1893-1966). Είναι αμφίβολο αν έχει διαβάσει έστω και μία σελίδα του, γι' αυτό άλλωστε και δεν παραπέμπει ούτε μία φορά σε έργο του Αφανάσιεφ, αν και αναφέρεται εκτενώς στην "αιρετική διδασκαλία" του. 
Στη μνήμη του π. Ν. Αφανάσιεφ παραθέτω τηλεγραφικά το σπουδαίο έργο του και ας κάνουν οι αναγνώστες τη σύγκριση με τα όσα άσχετα και επιπόλαια γράφουν οι "αντι-οικουμενιστές" γι' αυτόν. 
Η διδακτορική του διατριβή υπό τον τίτλο ''Η Εκκλησία του Αγίου Πνεύματος'' κατατίθεται το 1950 στο Ινστιτούτο του Αγίου Σεργίου στο Παρίσι, αλλά στην τελική μορφή της δημοσιεύεται το 1971.  
Για την σχέση Εκκλησίας και Ευχαριστίας, σημαντικό είναι το άρθρο του Αφανάσιεφ υπό τον τίτλο ''Η Εκκλησία, η προκαθημένη της αγάπης'' που δημοσιεύθηκε στον τόμο ''Το πρωτείο του Πέτρου στην Ορθόδοξη Εκκλησία'' (Neuchatel, 1960, σσ. 8-14). 
Ιδού τα σημαντικότερα έργα του Αφανάσιεφ: 
Στα σερβικά  
- Η εξουσία του κράτους και οι Οικουμενικές Σύνοδοι, Σκόπια 1927 
Στα ρωσσικά 
- "Οι Οικουμενικές Σύνοδοι'', περιοδικό Pout, τ. 25, Παρίσι 1930.  
- Το δείπνο του Κυρίου, Παρίσι 1955 
- Το λειτούργημα των λαϊκών μέσα στην Εκκλησία, Παρίσι 1955 
- ''Ο απόστολος Πέτρος και ο Επίσκοπος Ρώμης'', περιοδικό Pensee Orthodoxe, τ. 10, 1955 
Στα γαλλικά 
- ''La doctrine de la primaute'', περιοδικό Istina, τ. 4, 1957.  
- ''L' Eglise qui preside dans l' amour'', στον τόμο La primaute de Pierre, Neuchatel. 1950.  
- ''Le Concile dans la theologie orthodoxe'', στο Irenikon, τ. 3, 1962.  
- Una Sancta'', στό Irenikon, τ. 4, 1963.  
- ''L' Eucharistie. principal lien entre les catholiques et les orthodoxes'', στο Irenikon, 1965.  
- L'apotre Pierre et l' évêque de Rome 
A propos du livre d'Oscar Cullmann «Saint Pierre, Disciple -Apôtre - Martyr. Neuchatel - Paris 1952 (Theologia 26, Athènes 1955, p. 465-475; 620-641). 
Στα αγγλικά 
- The ministry of the Laity in the Church, στο The Ecumenical Review, τ. 3, 1958 
- The Church which presides in Love, Λονδίνο 1963 
- ''Come, Lord Jesus'', στο St Vladimir's Seminary Quarterly, 1957
Π.Α.Α.

4 σχόλια:

  1. Εάν ο εν Πειραιεί κληρικός έχει ενστάσεις, θεολογικής ποιότητος, γιά την διδακτορική διατριβή του Πανοσιολογιωτάτου Μεγάλου των Πατριαρχείων Αρχιδιακόνου κ.Μαξίμου, ας τολμήσει να τις συζητήσει με τον, εκ των εξεταστών της διατριβής, Επίσκοπο Διοκλείας Κάλλιστο Γουέαρ! Εκεί να τον δούμε...
    Αλλά, μην απατώμεθα, η λογική αλληλουχία των "διαδικτυακών" κειμένων κλπ.. έσχε την αρχή της στο σπουδαίο άρθρο του Σεβ.Προύσης κ.Ελπιδοφόρου-Καθηγ.Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης, περί του Οικουμενικού Πατριάρχου ως Πρώτου εν τη Καθολική Εκκλησία και δή άνευ ίσων. Εδώ ακριβώς το θέμα κάθεται στο στομάχι ορισμένων, εντός και εκτός Ελλάδος..., και έχουμε τις γνωστές δημοσιεύσεις κλπ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι περισσότεροι κληρικοί της Εκκλησίας της Ελλάδος ακόμα και αν τυγχάνουν πτυχιούχοι Θεολογικών Σχολών είναι απόφοιτοι των πάλαι ποτέ τμημάτων Ποιμαντικής νυν δε κοινωνικής Θεολογίας. Οι πλειονοψηφία τους εισήχθησαν στα Τμήματα αυτά με ειδικό καθεστώς και με βαθμολογία από 5 και κάτω. Τα δε πτυχία τους τα απέκτησαν γλείφοντας και παρακαλώντας τους καθηγητές, ώστε πέρασαν από το Πανεπιστήμιο αλλά δεν κόλλησαν ούτε πήραν τίποτα το ουσιαστικό από τις σπουδές τους, αλλά και τα ελάχιστα που απεκόμισαν τα χρησιμοποιούν για να στηρίξουν τις πλάνες τους και τις φανατικές τους θέσεις. Όσοι δε φέρουν και μεταπτυχιακούς τίτλους στην πράξη τους έχουν "αγοράσει" από φοιτητές και άνεργους Θεολόγους που τους τις έχουν εκπονήσει τις διατριβές. Ας φτάσουν στην επιστημοσύνη τον Μ. Αρχιδιάκονο και μετά ας ανοίξουν το στόμα τους να του κάνουν κριτική για θέματα που ούτε στο όνειρό τους δεν γνωρίζουν.
    ΟΡΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ας σημειωθεί ότι υπάρχει και στα ελληνικά ένα (τουλάχιστον) βιβλίο του π. Νικολάου Αφανάσιεφ. Πρόκειται για το βιβλίο με τον τίτλο: "η εξουσία της αγάπης", υπότιτλο: "σχετικά με το πρόβλημα του δικαίου και της χάριτος", εκδόσεις Τήνος, Αθήνα 1992, σε μετάφραση του Χρήστου Παπαθανασίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΣ ΜΗΝ ΘΙΓΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ,Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΝΕΑΣ ΚΟΠΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ-ΑΣΧΕΤΩΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ-ΜΠΗΚΑΝ ΕΚΕΙ ΩΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΝΑΥΑΓΟΙ.....ΧΩΡΙΣ ΜΥΡΩΔΙΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ(ΑΣ ΑΦΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΚΛΙΠΑΡΟΥΝ ΕΔΑΦΙΑΙΑ ΓΙΑ ΠΤΥΧΙΟ-ΠΡΟΑΓΩΓΗ).ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΘ/ΤΕΣ ΤΟΥΣ ...ΘΟΥ ΚΥΡΙΕ ΦΟΙΤΗΤΟΠΑΤΕΡΕΣ....
    ΘΕΛΕΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗ Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠ/ΣΗ,ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΗΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ?Η ΚΡΑΤΙΚΟΦΕΡΝΟΥΣΑ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ???
    ΙΑΝ.ΑΛΑΤΖ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή