Ενενήντα χρόνια από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας (1923-1977) συμπληρώνονται σήμερα 2 Δεκεμβρίου.
Η μεγάλη ντίβα γεννήθηκε το 1923 στη Νέα Υόρκη, στο «Terrence Cardinal Cooke Health Care Center», όπου έχει αναρτηθεί μαρμάρινη πλάκα που αναγράφει: «Εδώ γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1923 η Μαρία Κάλλας. Εδώ ακούστηκε για πρώτη φορά η φωνή της».
Η Μαρία Κάλλας είναι ο ορισμός της ντίβας! Και της τραγικότητας, προσθέτω. Η περίπτωσή της υπήρξε στην κυριολεξία μοναδική! Καθόρισε οριστικά την όπερα στον καιρό μας, έζησε την απόλυτη δόξα και πέθανε μόνη...
Την ακούω πολύ... Και την σκέφτομαι περισσότερο... Αν ένιωσε την αληθινή αγάπη που περίμενε, όπως κάθε άνθρωπος ή αισθανόταν απλώς ένα ακριβό προϊόν προς κατανάλωση. Η σιωπή στην οποία έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής της, είναι από τα σπουδαιότερα μαθήματα μουσικής που μας άφησε.
Ανήκει στην προσωπική μου μυθολογία, όπως και εκατομμυρίων άλλων ανθρώπων.
Ήταν μια γυναίκα που σφράγισε ανεξίτηλα την όπερα, αφού και οι πλέον αδαείς τ' όνομά της προφέρουν πρώτα, αν τύχει και αναφερθούν στο είδος.
Ο μύθος της παραμένει ολοζώντανος μέχρι σήμερα κι απ' ό,τι φαίνεται για πολλά χρόνια ακόμα.
Την ευχαριστώ για τ' ανείπωτα κινήματα της ψυχής και του νου. Για το σμίλευμα της ευαισθησίας μου. Για όσα ακόμα θα μου δώσει, στο υπόλοιπο της ζωής μου...
Και η Google τιμά την σημερινή επέτειο |
Mε αφορμή την 90ή επέτειο από τη γέννησή της, δημοσιεύω στη συνέχεια ένα απόσπασμα παλιότερου άρθρου μου με τίτλο: Μαρία Κάλλας - Master Class.
Aπό τον Οκτώβριο του 1971 μέχρι το Μάρτιο του 1972, η Μαρία Κάλλας παραδίδει 23 μαθήματα (master classes) στην περίφημη σχολή Juillliard της Νέας Υόρκης. Όταν ακούσει κανείς αποσπάσματα από αυτά τα μαθήματα, όπως έχουν κυκλοφορήσει σε μια συλλογή τριών cd's από την ΕΜΙ (1987), μπορεί να αντιληφθεί ότι η Κάλλας είναι δασκάλα αλλά και πρωταγωνίστρια. Είναι η ντίβα της όπερας αλλά και ο ίδιος της ο εαυτός. "Συνεχίστε" λέει στους μαθητές της. "Οχι με πυροτεχνήματα, αλλά με την εκφραστικότητα των λέξεων, με τη σωστή άρθρωση και με το πραγματικό σας συναίσθημα, όποιο κι αν είναι αυτό". Η Κάλλας ουσιαστικά προτρέπει τους μαθητές της να ακολουθήσουν τον ίδιο δύσκολο δρόμο της ολοκληρωτικής αφιέρωσης και της επίμονης και επίπονης προσπάθειας που κι εκείνη ακολούθησε, ανεξάρτητα βέβαια από το γεγονός ότι η Κάλλας δεν ήταν μια σπουδαία τραγουδίστρια της όπερας, αλλά ένα φυσικό φαινόμενο! Και μάλιστα είναι η περίπτωση εκείνη που θέτει την κατακτημένη τεχνική της στην υπηρεσία της έκφρασης, κι έτσι δεν έχει καμία σχέση με την υστερία της τεχνικής ή τη λάσπη της αισθηματολογίας.
Η Κάλλας στα master classes στο Juilliard ενδιαφερόταν για ακρίβεια στην παραγωγή του ήχου, φωνητική έκφραση, φυσικό ρυθμό, έλεγχο της αναπνοής, ποικίλματα, σωστή άρθρωση. Είναι μια τέλεια επαγγελματίας δασκάλα. Ποτέ δεν κοροϊδεύει τους μαθητές της. Σπάνια μιλά για την καριέρα της, κι όταν τραγουδά το κάνει με μόνο σκοπό να διευκρινίσει τα λεγόμενά της, κι όχι για να επιδειχθεί ή να φανεί υποτιμητική, όπως προσπάθησαν κάποιοι να την παρουσιάσουν. Ο μύθος της Κάλλας παραμένει ισχυρός! Γιατί εκείνη ήταν όντως μεγάλη! Μοναδική και αξεπέραστη!
Διαβάστε, επίσης, στην Ιδιωτική Οδό:
ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΑΣ: "Μεγάλη σαν τον Γκρέκο!"
χαιρομαι που υπαρχει αναφορα στην Καλλας και στην οπερα γενικα και μακαρι να δουμε καποτε να εκτελειται κατα τη διαρκεια της Θειας λειτουργιας πχ η centenerola του Rossini(κοινως σταχτοπουτα) που ΣΥΧΩΡΕΙ τον πατριο και τις αδερφες της μετα απο χρονια καταπιεσης ως πλυστρα και εν τουτοις επιλεγεται απο τον νυμφιο που διαλεγει "καλοσυνη αντι για πλουτη" οπως μας λεει ο Ροσσινι.Βεβαια η απουσια σχολιων απο τους ασχολουμενους με τα εκκλλησιαστικα δειχνει το μεγεθος της σχεσης της ιεροκρατιας με τον πολιτισμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερεταιρω η υπαρξις τετοιων "φυσικων" φαινομενων καταδεικνυει το αρχαιο καλλος (εν τιμη ΩΝ) εστω σε εναν φθαρμενο κοσμο και περισσοτερο απ ολα επαναφερει (ευτυχως) μετα απο 2000 χρονια ασκητικης-ησυχαστικης παραφροσυνης το τι ακριβως σημαινει καθ ομοιωση και πως προσεγγιζεται και τι εν τελει εστι αγιοτητα. Βεβαια ολα αυτα για τους δυσωδεις θεομανεις παρθενογεροντες που ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ απο τα μεταπτωτικα ΠΑΘΗ της θεομανιας της ηδονοκτονιας του παυλιανικου μαζοχισμου αγαοπολογικου τυπου (ειδατε κυριοι τωρα θα μιλαμε τη γλωσσα σας)και που δολιως επιλεγουν και μας φορτωνουν τους "αγιους" απο την καλογεροιεροκρατια ειναι ψιλα γραμματα . Δεν περιμενω προφανως απο μια εκκλησια που μετα βιας και μονον υπερατλαντικως χρησιμοποιει το αρμονιο να ενταξει την "κοσμικη" "ηδονιστικη" μουσικη στη Θ λειτουργια. Τους αφηνουμε με θλιψη ως θεομανεις αισθησιοκτονους παυλιανιστες-πατεριστες να απολαμβανουν το πνευματικο πτωμα που δημιουργησαν ανα τους αιωνες.Αυτα..Οπωςεχω πει ξανα μπαινουμε κοινωνουμε και βγαινουμε..Ο νοων νοειτω..Κε Ανδριοπουλε συνεχιστε τον καλον αγωνα δεν ειστε μονος.
"...ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΠΟΤΗΡΑΚΙ...!!!"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε "ΗΔΟΝΙΣΤΗ", μού επιτρέπεις να σου απευθύνω ένα εύλογον ερώτημα?
ΤΙ ΕΧΕΙΣ ΠΙΕΙ ΠΑΛΙ???
Άστο, βρε καλέ μου άνθρωπε, μην το κουράζεις!
Έλεος πια με τους αχαλίνωτους ηδονισμούς σου!
Μάς έχεις κουράσει όλους εμάς τους Πατερο-Παυλο-Χριστόπληκτους και θα... συγκαλέσουμε καμία Σύνοδο..., με προεδρεύοντα... τον Πειραιώς Σεραφείμ,...παρακαλώ!... και θα σε αφορίσουμε...!
Άντε,...μπράβο!
Ησύχασε,...επιτέλους!
ΔΙΟΓΕΝΗΣ Ο ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ!
12.24 Γεια σου ρε Διογενη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ εννεοειται οτι θα μαι κι εγω μεσα στη συνοδο!
(επιπλεον σε παρακαλω πολυ μη μου στερεις την αγαπημενη μου προσφωνηση ΗΔΟΝΟΘΗΡΑΣ σε παρακαλω πολυ!)
(επ ευκαιρια κι εγω αυτα που γραφω τα ολιγα(νοτες) κι εγω μετα συγγενων κλπ κοινη γαρ η μοιρα)
"Ο ΤΙΤΛΟΣ... ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΔΙΚΟΣ ΣΟΥ!"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλίμονο,...εγώ να σού στερήσω αυτόν τον τίτλο!
Αλλωστε,μπορείς να ζητήσεις και επίσημη αναγνώριση από το κράτος ή καλύτερα την Εκκλησία της ΑΣΚΗΤΟ-ΗΣΥΧΑΣΤΙΚΗΣ ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΕΙΑΣ!!!
Μέχρις εδώ όλα καλά... και μαγκιά σου οι 'ηδονιστικές περιπλανήσεις - αναζητήσεις'!
Κάνε μας,όμως,τη χάρη,επειδή διαθέτουμε και κάποιες εκκλησιολογικές ευαισθησίες,να μην ασχοληθείς άλλη φορά με τους Αγίους και τους Ασκητές της Εκκλησίας μας,γιατί οι χαρακτηρισμοί σου,τις περισσότερες φορές,ξεπερνούν τα όρια του γελοίου!
Και είναι κρίμα,... γιατί εκτίθεσαι ανεπανόρθωτα!!!
Όλα αυτά εντελώς φιλικά!!!
ΔΙΟΓΕΝΗΣ(Ε.Μ.)
1¨55
ΑπάντησηΔιαγραφήκοιταξτε να δειτε Διογενη,
ασφαλως και θα ασχολουμαι με τους "αγιους" και "ασκητες" της εκκλησιας, καποτε αρχισατε τα ιδια με το χρυσοστομο και σας ΑΠΟΣΤΟΜΟΣΑ με τη φραση του "ξυλο ηδονης",(ετσι διαστρεφει ο παυλιανιστης Χρυσοστομος το ξυλο της γνωσης του κακου(ετσι γουσταρει ΕΤΣΙ ΔΙΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΗΝ ΓΕΝΕΣΗ ΩΣ ΑΝΤΙΘΕΟΣ ΔΙΑΣΤΡΟΦΕΑΣ γιατι αυτα λεει αυτα λεω δε βγαζω κατι απ το κεφαλι μου)δευτερον τωρα τα ορια της γελοιοτητας ειναι αξιολογικος χαρακτηρισμος κρατειστε για τον ευατο σας και τους πνευματικους σας.
Νομιζω εχω αναπτυξει τις θεσεις μου και βλεπω οτι δεν απαντατε(οΠΩΣ και κανενας αλλος στο ΦΟΡΟΥΜ) απλως χαρακτηριζετε αλλα οχι επι τους ουσιας.Συνοψιζω λοιπον
Εχει διαστραφει πληρως το καθ ομοιωσιν απο τον αναχωρητισμο -ησυχασμο-ασκητισμο μεταξυ 1ου και 3ου μχ αιωνος σε Θεομανια/Θεομονισμο δηλ διαρκη στροφη το Θεο? ΝΑΙ η ΟΧΙ?
Ο Αδαμ κι η Ευα ΠΡΟΤΟΥ εισαγουν τη ροπη προς το κακο(πτωσισ) ηταν ΘΕΟΜΑΝΕΙΣ ως ο ΠΑυλος και οι "αγιοι" που αναφερεστε, η ησχολουνται στα πλαισια του γαμου με την απολαυστικη δημιουργηκοτητα και την ενασχοληση με την υλικη κτιση ΝΑΙ η ΟΧΙ? ΝΑι Η ΟΧΙ κε δΙΟΓΕΝΗ (ΤΟ ΝΑΙ ΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΟΥ ΟΥ μας λεει το ευαγγελιο)
Η σκεψις του ΘΕΟΥ ειναι αναλλοιωτος ΝΑΙ η ΟΧΙ? Δηλ αλλιως ηθελε τους ανθρωπους να ζουν ο Θεος (γενεση) και αλλιως στην περιοδο των ασκητικων κηρυγματων των ευαγγελιων? ..Αλλλαζει αποψη ο Θεος και διδει αλλες οδηγιες ωστε πλεον οι ανθρωποι να μην επιθυμουν τον "κοσμο" αλλα το Θεο
(sic?)αποστρεφομενοι τον κοσμο και τις ηδονες του (ασκητισμος)?
Χρησιμοποιειται απο τον ασκητισμο η βιωσις του πονου ως μεσο προς το καθ ομοιωσιν ΝΑΙ η ΟΧΙ?(και μαλιστα εν ειδη μαγικης διαδικασιας)ΝΑΙ η ΟΧΙ?
Την ειδεχθεστερη σχιζοφρενικη ησυχαστικη τοποθετηση κε Διογενη μας την διδει ο Δαμασκηνος( Νουρ ενας αραβας που κι αυτος τοποθετηθηκε ως μεγιστος δογνματικος θεολογος απο την καλογεροιεροκρατια) μας λεει οτι ο Θεος εφτιαξε τον κοσμο για να τεσταρει τον ανθρωπο τι θα προτιμησει τον κοσμο η τον Θεο(αυτος(sic!) αυτος ειναι ο λογος που υπαρχει το υλικο συμπαν με τις ηδονες του ο γαμος κλπ κλπ (sic!) ο ιδιος απο την καλογεροιεροκρατια αγιος μας αποκαλει "παθητους" επειδη επυθυμουμε την συζυγια (και εσας μαζι επειδη μαλλον ειστε εγγαμος)και ειναι ο ιδιος που επιβαλει την αναποδεικτη αειπαρθενια της Παναγιας.
Λοιπον δε θα μας αποτρεψετε να μιλαμε και να καταδεικνυουμε την απατη της ιεροκρατιας και του καλογερισμου ειτε σας αρεσει ειτε οχι.
Δε θα σου κανω αυτη τη χαρη αυτα στο κατηχητικο και στα μοναστηρια εδω ειναι ιστοτοπος δε θες βγαινεις
ΑπάντησηΔιαγραφήαπο κει και περα κοταξε να δεις εγω αυτες τις αποψεις εχω και τους αξιολογικους χαρακτηρισμους μπορεις να τους κρατησεις για σενα και τον πνευματικο σου
ΑπάντησηΔιαγραφήγενικως ειναι αποψη μου οτι ο ασκητισμος συνιστα εκτροπη και η θεομανια του παυλου πατερων κλπ ειναι υπαρκτο γεγονος- το καθ ομοιωσιν εχει διαστραφει απο τον ησυχασμο/καλογερισμο σε θεομανια ενω η γενεσις οριζει τελειως διαφορετικα πραγμτα ητοι την ενασχοληση με τον κοσμο , γαμο κλπ. Η δε θεομανια χρειαζεται δυο εξισου μεταπτωτικα παθη για να στηριχτει την αισθησιοκτονια δηλ τον απο-ηδονισμο της ζωης του ανθρωπου (προφανως δεν αναφερομαι στην εσκοτισμενη ηδονη του φροιντ εκ του ασυνειδητου)που επιχειρει ο Αθανασιος αρχικα και συνεχιζουν οι υπολοιποι χρυσοστομος , δαμασκηνος να μην αναφερω τον ιερωνυμο με τον "ρυπαρο γαμο" και δευτερον την αποδοχη του πονου ως μεσου θεωσεως, ως μαγικης διαδικασιας χαρακτηριστικο της ασκητικης θεολογιας που εχει φτασει στο σημειο να ισχυριζεται οτι δηθεν ο Θεος "επιτρεπει" τις αρρωστειες κλπ για να "ασκουνται" οι ανθρωποι(εν ασθενεια τελειουται κλπ) η για να στρεφεται ο ανθρωπος στο Θεο(!) Ο εωσφορικος Θεος των ασκητων σου χρησιμοποιει τον σατανα για να σκοτωσει αρρωστησει κλπ επειδη μας "αγαπαει" (ο σατανας τουλ . μας μισει και ζηλευει ειναι πιο εντιμος αν ακουσουμε τον παυλο σου)Ο δε Χριστος δηθεν "βιωνοντας στο επακρο τον πονο, μας θεραπευσε"(κλασσικη ομοιοπαθητικη ιατρικη οπως ορισε ο Ησαιας γιατι μονο αυτος τα λεει στην Π διαθηκη κι αυτος στα πλαισια οραματος εν ειδη παρομοιωσης .. τω μωλωπι αυτου ιαθημεν κλπ)Β
Βεβαια ο μεγαλυτερος αγιος της εκκλησιας σου που μας εχει ζαλισει υποδαυλιζε το θρησκευτικο μισος παρισταντο και απελαμβανε τις εκτελεσεις των χριστιανων? κανω λαθος κε ΕΜ? Ο οποιος μαλιστα γνωριζει τον πλατωνα απ εξω κι ανακατωτα και οπου γουσταρει ρητορευει (εκει που δεν τον παιρνει αλλο πχ στον Αρειο παγο) ενω αλλου στα κειμενα του η γνωστη αγαπολογικη κλαψα και ο αγαμος χριστομονισμος. Σα πολυ γρηγορα δε μας φορεσατε τον σκυθρωπιασμενο με τους σκωλοπες και τους εφτα ουρανους?Λεω ψεμματα? Οι λεγομενοι αγιοι σου (ασκητες πατερες (τυπου δαμασκηνου κλπ) ηταν ψυχοπαθολογικες προσωπικοτητες και μονον απο τα γραπτα τους πχ
ΑπάντησηΔιαγραφήεπιλεκτικα Χρυσοστομος("κτηνωδες και αλογο ενστικτο το σεξ", "ξυλο ηδονης " αντι δεντρο καλου και κακου), δαμασκηνος "παθητη" η συζυγια, ιερωνυμος "ρυπαρος γαμος". Για το μεγεθος της αντιθεου θεομανιας χαρακτηριστικα η αποψις του δαμασκηνου οτι ο θεος ΔΗΘΕΝ επλασε τον κοσμο για να τεσταρει τον ανθρωπο(sic) αν θα προτιμησει τον κοσμο η τον Θεο(! τελεια διαστροφη της γενεσης)
Οι αγιοι σου εκ του ασκητισμου διαμορφωσαν θυμικα και νοες στο βυζαντιο με τετοιο τροπο ωστε ο πιο α-συμπλεγματικος λαος να μετατραπει σε ημιψυχοπαθεις χριστομανεις που περιμενουν μια ωρα αρχιτερα τη βασιλεια των ουρανων και τας θεωσεις-αντι για δαιδαλους και αρχιμηδηδες το βυζαντιο των ασκητων σου παρηγε ησυχαστες τυπου δαμασκηνου, βρυενιου Συμεων παλαμα κλπ και επειδη ΔΕΝ ανεπτυξε ως εκ τουτου τεχνολογια επιστημες κλπ κατεπεσε απλα υπο το βαρος πολυαριθμεστερων εχθρων κι ο ελληνισμος χαρη στους ασκησιοφρονες ησυχαστες αγιους σου ειναι αποτοκο της ιστοριας σημερα. Ουτε επι της ειδωλολατριας δεν παθαμε τετοια καταστροφη.Γι αυτο ομιλησα περι πνευματικου πτωματος. εν πασει περιπτωσει ας συγκλιθει μια πανορθοδοξη συνοδος με συμμετοχη εγγαμων λαικων να τα ξεκαθαρισουμε ολ αυτα. Αλλα βλεπεις τετοια συνοδος δεν εχειγινει ποτε μεχρι σημερα μετα την υποταγη της εκκλησιας στον καλογερισμο.(το λ με κ)
Τελος η καλογερικη ιεροκρατια με τους ψευτοαγιους της ειναι παντελως ανεντιμη απεναντι σε ολους εχουν τις ιδιες αποψεις με μενα:ΔΕΝ βαπτισθηκαμε ενονοματι του παυλου και των πατερων ΟΥΤΕ καν του ιστορικου χριστου με τις γνωστες ευαγγελικες ασκητικες αποκλισσεις του -αλλα στον τριαδικο Θεο στην υποσχεση περι αναστασεως και ΠΡΟΦΑΝΩΣ κε ΕΜ στην τελικη αποκατασταση της καλης δημιουργικοτητας οτι και αν αυτη περιλαμβανει(πολιτισμος τεχνες γνωση φαντασια γαμος κλπ). Δεν βαπτισθηκαμε υποσχομενοι οτι θα βιωσουμε ησυχαστικες καταστασεις -ακτιστα φωτα θεωσεις κλπ.Η επιβολη του ασκητισμου και της φιλοσοφιας του στη διδασκαλια , στην τεχνη και την μουσικη στον εκκλησιαστικο χωρο ειναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και βιαζει θυμικα και συνειδησεις της μεγαλης πλειοψηφιας των ανυποψιαστων βαπτισμενων. Γι αυτο ΕΧΟΥΜΕ δικαιωμα να ζηταμε την οπερα στη Θ λειτουργια εν χορδαις και κυμβαλοις ΟΣΟΙ δεν θελουν ας μας αδειασουν τη γωνια -τους ανεχομαστε 2000 χρονια ΔΕΝ αποτελουν αυτοι την εκκλησια. ΔΕν τους την χαριζουμε.
"ΛΙΓΟ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΑΣΠΑΣΤΩ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΟΥ"
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν, πράγματι μάς έχεις καθηλώσει με τις όχι και τόσο πρωτότυπες θεωρίες σου! Αυτά ακριβώς λένε και οι ομοϊδεάτες σου Ελληναράδες Νεοπαγανιστές -να μην ξεχάσω και τον φίλο σου το Νότη - και φανατικοί λάτρεις της αρχαίας ελληνικής θρησκείας, που την εκτόπισε -όπως βλακωδώς ισχυρίζεστε- με τον πιο βίαιο τρόπο ο ΔΙΕΣΤΡΑΜΜΈΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΨΥΧΩΤΙΚΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ!!!
Είσαι, πραγματικά, ένας χείμαρρος ΣΥΓΧΥΣΗΣ, ΑΚΑΤΑΝΟΗΣΙΑΣ, ΑΝΟΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ... ΜΙΑΣ ΑΠΥΘΜΕΝΗΣ ΕΜΠΑΘΕΙΑΣ,ΓΙΑ Ο,ΤΙ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ!
Κράτησε, λοιπόν, τις πολύ περίεργες και επικίνδυνες, για τη λύτρωση του ανθρώπου, απόψεις σου για τον Ηδονιστή Εαυτούλη σου και μην μάς ταλαιπωρείς άλλο! Είπαμε η γελοιότητα έχει και τα όριά της! Μπορείς, βέβαια, να διαβάζεις και να ακούς τον Λιακόπουλο και το Βελόπουλο, που είναι και πιο κοντά στις ακραίες απόψεις σου!
Και ένα τελευταίο, μήπως και καταλάβεις,... αν και δεν το πιστεύω! Λοιπόν, σωτηρία, ταλαιπωρημένε και βασανισμένε μου άνθρωπε, δεν μπορεί να υπάρξει δίχως την κοινωνία μας με τον Αναστάντα Χριστό, τον νικητή της φθοράς και του θανάτου!
Και όλα αυτά θα ήταν παραμυθάκια και πράγματα άπιαστα εάν δεν είχαμε και την παρουσία των Αγίων, τους οποίους με μένος εσύ πολεμάς! Μονάχα αυτοί κατάφεραν το ακατόρθωτο, που είναι η νίκη πάνω στον θάνατο! Απτή απόδειξη οι θαυματουργίες τους!!! Κάποια μέρα, ίσως το καταλάβεις και ζητήσεις και τη βοήθειά τους! Εκτός και αν πιστεύεις -διόλου απίθανο- ότι ο Δίας(ή μάλλον ο Διόνυσος!) μπορεί να σε βοηθήσει καλύτερα!
Αυτά τα λίγα,... δεν σού χρειάζονται περισσότερα,... γιατί πολύ φοβάμαι πως δεν είσαι ακόμη σε θέση να καταλάβεις κάποια σοβαρά θέματα, που έχουν σχέση με τη σωτηρία του ανθρώπου!
Προς το παρόν μπορείς να περιοριστείς σε ύβρεις κατά του Αγίου Παύλου, του Ιερού μας Χρυσοστόμου, του Αγίου Δαμασκηνού, αλλά και του ίδιου του Θεανθρώπου Χριστού, γιατί όπως διαπιστώνει κανείς από τα γραπτά σου και ο Χριστός σού δημιουργεί μια κάποια δυσφορία!
ΚΑΛΟΝ ΦΩΤΙΣΜΟ!!!
ΔΙΟΓΕΝΗΣ__Ε.Μ.
Δε θελω να σε σχολιασω σε σχολιασε καποτε καποιος εκ της ιεροκρατιας σου ειπε οτι "εισαι εκτος εκκλησιας εκτος αγαπης εκτος χριστου" οσα λες απλα επιβεβαιωνουν το μεγεθος της στρεβλωσεως για την οποια μιλαω. Οι νεοπαγανιστες που τοποθετησαν οντως και αυτοι (ισως πρωτοι) το θεμα της θεομανιας εχουν απολυτο δικιο σ αυτο που λενε εκει που εχουν αδικο ειναι στην οπισθοδρομικη επιμονη τους σε ανυπαρκτες θεοτητες Επιπλεον δεν εχιεις ιδεα για τη θεση μου εναντι του νεοπαγανισμου-σ αυτους μιλαω καπως διαφορετικα πολυ διαφορετικα απο σενα δηλαδη πως να σου το πω καλο ειναι να μην ειναι και η γυναικα σου μπροστα αν ποτε δεις πως απευθυνομαι σε αυτους(στο λεω απλα για να καταλαβεις τι ακουνε αυτοι απο μενα). Κατα τα αλλα συνεχισε τη καθαρση των παθων που μας εχεις ζαλισει δεν εχουμε τον ιδιο Θεο προφανως. Εξακολουθεις να υβριζεις πλεον απροκαλυπτα κρυπτοντας την ανυπαρξια επιχειρηματων αλλα και τον φοβο μπροστα στις ασκητικες στρεβλωσεις διοτι ενδομυχα γνωριζεις τις ψυχοπαθειες πισω απο τους χριστομονισμους. Εις οτι αφορα τον ιστορικο Χριστο προφανεστατα η διδασκαλιες του εμπεριεχουν ΚΑΙ σφαλματα ειτε σ αρεσει οχι. Για να σε διευκολυνω ο Γιανναρας ετονισε πχ οτι ο Χριστος χρησιμοποιει τη γλωσσα της εποχης του, ετσι πχ ο πλουσιος (Λαζαρος κλπ) δεν μπορει (ΔΗΘΕΝ) να μεταβαλλει με τιποτα τη θεση του (αβυσσος γαρ κλπ) στον αλλο κοσμο απεναντι σε εναν αδυσσωπυτο Γιαχβε. Ορθως επισημαινει ο Γιανναρας οτι ετσι καταργειται η εννοια του προσωπου ανευ της οποιας δεν υπαρχει εκκλησια. Ομοιως κατα συνεπεια ο Χριστος ειτε λογω επηρρεασμου του απο εσσαιους κλπ ειτε απλα λογω εσφαλμενης αντιληψης η και κατα στιγμας βεβαρυμενης ψυχολογιας εκφερει αποψεις εναντιον του γαμου (ει η μετα της γυναικος η αιτια) Σαφως αυτα συνιστουν χρονικες αποκλισσεις εκ της αποστολης του αλλα και του κηρυγματος που υπο κανονικες συνθηκες θα αντανακλουσε στον Λογο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ειναι δυνατον ομως να συζητησει κανεις μαζι σου-εισαι πολυ περιορισμενος απο την ιεροκρατια δεν τολμας καν να σκεφτεις γι αυτο και υβριζεις.
Παρατηρω επισης (αυτο αφορα τον ιστολογο) οτι πλεον ουτε ο Vassilip, ουτε ο ΑΜ ουτε ο Πελεκανος και μαλλον ουτε κι εγω πλεον θα γραφω. Κε Ανδριοπουλε ελπιζω να μην εξαρτασθε απο την ιεροκρατια σας υπενθυμιζω την κοσμιοτητα που θα πρεπι να εχουν τα εν γενει. Θα σας μεινει ο Νουσης και ο ΕΜ σε λιγο με τας καθαρσεις και τα ακτιστα φωτα. κατι συμβαινει με το φορουμ σας η με εσας τελευταιως και θα πρεπει να το λυσετε.
αξιοτιμον κο Ανδριοπουλο
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητε ανευ προθεσεως επηρρεασμου των θεσων σας , η εν λογω ανταλλαγη αποδεικνυει του λογου το αληθες οτι η "προοδευτικη" καρδιοαγαπολογικη μεριδα οταν θιγονται οι ασκητικες -ησυχαστικες παραφροσυνες και αποκαλυπτονται δι επιχειρηματων οι χρονιες δολιες και κεκαλυμμενες απο τους κηρυγματιες αντιθεες στρεβλωσεις του ασκητισμου και των "πατερων", αντιδρα με τον ιδιο ακριβως τροπο (υβρεις και ειρωνειες) ως και οι λεγομενοι ευσεβιστες. Σας καλω κατα συνεπεια να αναθεωρησετε την παρ υμιν εφρασθεισα αποψη οτι μονον εις τον ευσεβισμο βλεπετε προβλημα(προλογος σας εις το αρθρο του κου Νουση)Γνωριζετε καλως οτι η μεγαλη πλειοψηφια των βαπτισθεντων που οπως βλεπετε τελικως γνωριζει πολλα αν και λεει λιγοτερα απο οσα πρεπει , υποφερει και απο τις δυο παραταξεις που συνιστουν δυστυχως την ιεροκρατια-εξυβριζομενη πολλακις και απο τις δυο. Θα πρεπει κατα συνεπεια να το αναδειξετε το θεμα. Ειναι ΤΟ προβλημα στον εκκλησιαστικο χωρο.
προσεξτε οτι η αποκατασταση της εδω ζωης (πολιτισμος δημιουργια γαμος ) ΤΕΛΙΚΩΣ στον αλλο κοσμο με οιαδηποτε μορφη θεωρειται "γελοιοτητα" , "επικινδυνη αποψη", "ανοησια" κλπ οχι απο τους λεγομενους ευσεβιστας τυπου Σωτηροπουλου αλλα απο τους θεωρητικους της παθοκτονιας/και των "θεωσεων" ασκησιοφρονες και πατεροφρονες. Εχω επισημανει τον κινδυνο πολλακις του περιορισμου του προβληματος στον ευσεβισμο ο οποιος επιτρεψατε μου λογω της καπως απλοικης χονδροκομμενης λογικης του ειναι καπως πιο διαχειρισιμος. Βλεπετε πως ξερνανε και τι ξερνανε μολις θιγεται ο αναχωρητισμος(εντος και εκτος του κοσμου εγγαμος και αγαμος).Αυτα.. κατα τα αλλα κατι πρεπει να κανετε με το φορουμ-γιατι φευγει ο ενας μετα τον αλλον και θα σας μεινουν οι αρχιμανδριτες στο τελος.
Διατελων κλπ
2-17
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγγνώμη για την ερώτηση, με όλο το θάρρος, μήπως έχετε κάποια στέρηση ?
"ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΘΕΟ!!!"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου, δεν έχω καμία διάθεση να σε προσβάλω!
Όταν, όμως, διαβάζω πως οι Άγιοί μας και ο ασκητισμός έχουν πρόβλημα, θα μού επιτρέψεις να διαφωνήσω και μάλιστα με μεγάλη ένταση!
Και δεν είναι μονάχα αυτό,... αλλά εντοπίζεις και προβλήματα στη διδασκαλία του Θεανθρώπου Χριστού, δίχως να μπορείς να επιχειρηματολογήσεις ορθά και με σοβαρότητα!
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΓΑΜΟ?
ΓΙ' ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΕΥΛΟΓΗΣΕ?
Η ΑΓΑΜΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΑΝΘΡΩΠΕ ΜΟΥ, ΈΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΦΘΑΡΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΚΑΛΛΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΤΩΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ!
Πρέπει, λοιπόν, να ασχοληθείς πολύ σοβαρά με τη θεολογία για να καταλάβεις κάποια πράγματα, γιατί διαφορετικά θα διατελείς πάντα εν πλήρη συγχύση επί των εκκλησιαστικών και είναι κρίμα!
Κάνε μία προσπάθεια να απαλλαχτείς από την εμπάθειά σου περί των ασκητικών αγωνισμάτων των Αγίων της Εκκλησίας μας και μετά τα ξανακουβεντιάζουμε!
Μέχρι τότε, όμως, έχεις ακόμη αρκετή δουλειά μπροστά σου!
Όπως κι εγώ δηλαδή,... που μάλλον είμαι και πιο άθλιος από σένα!
Με μία όμως διαφορά: εγώ έχω επίγνωση της τρεπτότητάς μου προς την αστοχία και της απομάκρυνσής μου από τον ΣΩΤΗΡΑ ΧΡΙΣΤΟ, ενώ εσύ ακόμη τον πολεμάς!
Ίσως, ο Άγιος Παύλος - που τόσο αποστρέφεσαι - να σε βοηθούσε λιγάκι, γιατί κι αυτός κάποτε βρίσκονταν στην ίδια κατάσταση με σένα!
ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΔΙΧΩΣ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΕΜΠΑΘΕΙΕΣ???
Πάντα φιλικά,... ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ... και με καμιά διάθεση πολεμική και εξουσιαστική!
ΔΙΟΓΕΝΗΣ___Ε.Μ.
11¨51 ασφαλως εχω στερηση και σοβαρη μαλιστα διοτι ειναι δυσκολο να γινω κατανοητος σε ενα κοσμο ηλιθιων θρησκοληπτων (μαλλον κατι πρεπει να σου λεει αυτο)
ΑπάντησηΔιαγραφή11-32
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμολογώ ότι αυτό δεν μου λέει τίποτα.
Πάντως εύχομαι να καλύψετε την στέρηση σας το συντομώτερο.
Φίλε Διογένη άσκοπα κουραζεσαι με την περίπτωση του αγιομάχου!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ άνθρωπος είναι τελείως αλλού και περιμένει τη σωτηρία από την ομάδα Ε του Λιακόπουλου!!!!!!!
Που έχει φτασει η πλάνης μας!~
11¨32, 7¨44 ασφαλως δεν ασχοληθηκα ποτε με σας διοτι δεν μου λετε τιποτα, δεν ειστε τιποτα ιδιαιτερο κηρυγματιες ειστε δεν ειστε υπεροχικες προσωπικοτητες δεν ανηκετε στην πνευματικη η οποιαδηποτε αλλη ελιτ κλπ, ασχοληθειτε με τις θεσεις μου και αφηστε τις στερησεις κλπ καταλαβαινετε πολυ καλα τι λεω, τα ερωτηματα που εθεσα ειναι αμειλικτα και οταν δεν υπαρχουν απαντησεις υπαρχουν ειρωνειες και υβρεις -ΔΕΝ ειστε εκκλησια ουτε εσεις ουτε ο καθε μηρυκαζων την πατερικη θεολογια εδω . Δεν εκφραζετε την εκκλησια αλλα τον παυλιανισμο σας και τον πατερισμο σας και τους θρησκοληπτους πατεριστες κατηχητες σας. Επειδη προκαλειτε ομως Προσφατως μαθαμε οτι η Αγ Βαρβαρα(optikon) δηλωσε οτι οτι αν παντρευτει θα πεθανει. Το δυσωδες αντιθεο ανθρωποκτονο και θεοκτονο εγκρατευτικο συστημα που καλυπτετε(του 3 & 4 αιωνος και ποιο πριν)που ενεδυσε την νεοπλατωνικη φιλοσοφια με χριστιανικο μανδυα και σας γεννησε ειναι αυτο που οδηγησε ψυχες σαν την Αγ Βαρβαρα να λεει :αν παντρευτω θα πεθανω(οπτικον.νετ) δηλ μεταξυ γαμου και κολασης(αυτοκτονια) προτιμω την κολαση. Εχουμε δηλ ατοφιο εωσφωρισμο! Αυτο το συστημα ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ εκ συστηματος να παραγει αγιους-παρηγαγε ομως θεολογια παρηγαγε ασκητικες διαστροφες και ειναι αυτο που κρατα μεχρι και σημερα την οργανικη μουσικη εκτος της λατρειας της εκκλησιας οπως και την αντισωματικοτητα οπυ απεικονιζει επαναλαμβανω(ξερω οτι παθαινετε εκατο εγκεφαλικα ας παθετε αλλα διακοσια)την εγγαμη Αγ Σοφια ως χαρμολυπικη ανεκφραστη ιεροκρατικη ασκητρια που προφανως οταν εκανε ερωτα με τον αντρα της εσκεπτετο τις χρυσσοστομειες διαστροφες περι κτηνωδους ενστικτου. Το βασικο σας προβλημα ειναι οτι οταν καταδειχτει το προβλημα του παυλιανικου και πατερικου πλαισιου καταρρεει ο κοσμος σας και λογω της ανασφαλειας σας(στην οποια σας ετοποθετησε η κακογερικη θεολογια δεν φταιτε εσεις γι αυτο) αρχιζετε τις ειρωνειες και τις υβρεις. (στερηση, χειμαρρος ανοησιας, ομαδα Ε κλπ) Και τα λετε εσεις αυτα που μυρηκαζετε την καθαρση απο τα παθη και τας νηψεις απο το πρωι μεχρι το βραδυ. Η εκκλησια σας οπως την καταντησατε ειναι αυτη που Δεν εχει χωρο για εναν Καζαντζακη και εκανε(αυτη ειναι η καταντια σας) τον νεοπαγανισμο , τη νεα εποχη κλπ πιο ευληπτο. Μονοι σας τα λετε λοιπον μονοι σας τ ακουτε ο κοσμος ξερναει με σας και το ξερετε γι αυτο και στα κατηχητικα σας και στις "ομαδες νεων" κλπ οπου διαπρεπετε ως πατερικοι κατηχητες πεντε εξι νοματαιοι πατανε. Οι υπολοιποι σας γυριζουν την πλατη και γι αυτο υβριζετε κι οταν αποστομωνεστε, τροχαδην σε αλλα ποστς για να παρουσιαστειτε ως μουσικοφιλοι κλπ. Σας πηρανε χαμπαρι ολοι εδω μεσα.
ΑπάντησηΔιαγραφή12,00
ΑπάντησηΔιαγραφήEνημερωτικώς σου λέγω, ότι η Εκκλησία διαθέτει πολύ καλούς Επιστήμονες, συγκεκριμένης ειδικότητος.
Π.χ. ο π. Βασίλειος Θερμός, ο π. Φιλόθεος Φάρος, ο π. Στυλιανός Καρπαθίου, κλπ.
Κλείσε ένα ραντεβού με κάποιον απ' αυτούς. Θα αισθανθείς καλύτερα.
Καλά καλά, ο γιατρός μάς είπε να σου λέμε απ' δω και στο εξής πάντα ναι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΖΗΤΩ Η ΟΜΑΔΑ Ε !!!!!!
ΕΛ ΕΛ ΕΛ!!!!!