Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος ασκεί, με σημερινό του άρθρο, «αυστηρή κριτική» στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, τον οποίον «εγκαλεί» για διάφορα θέματα.
Δεν υπάρχει λόγος να απαντήσει κανείς λεπτομερειακά στον Μητροπολίτη Καλαβρύτων, καθ’ ότι είναι γνωστός τοις πάσι για το αντιπατριαρχικό μένος του. Ούτε οι Τούρκοι δεν τον φτάνουν…
Στέκομαι μόνο σε μερικούς βασικούς άξονες του παραληρηματικού του κειμένου.
Κατά τον Σεβ. Καλαβρύτων ο Πατριάρχης «προκαλεί την ελληνική κοινωνία» και την σκανδαλίζει με λόγους, πράξεις του κ.ο.κ.
Έχει διερωτηθεί άραγε ο Σεβασμιώτατος πόσο ο ίδιος έχει προκαλέσει κατά καιρούς – συχνάκις μάλιστα – την ελληνική κοινωνία με τα καμώματά του; Ολόκληρη η κοινωνία βοά από τις προκλήσεις του. Είτε σε πολιτικό είτε σε κοινωνικό είτε σε εκκλησιαστικό επίπεδο.
Ειδικά στα εκκλησιαστικά τα λάθη του είναι αλλεπάλληλα! Χρόνια ολόκληρα δοξάζει συνεργάτες του, τους οποίους μετά καταβαραθρώνει με τον πιο σκληρό τρόπο. Αν άκουγε ο ίδιος τον εαυτό του μάλλον θα τρόμαζε… Και δεν μιλάμε για λαθάκια, αλλά για λάθη ολκής. Γνωστά στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ… Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι και ο πλέον …κατάλληλος για να κάνει μάθημα στον Πατριάρχη, αλλά ούτε και σε κάποιον άλλο.
Εκεί που δίνει ρεσιτάλ, όμως, είναι όταν γράφει στον Πατριάρχη: Κάποιοι σας αποδίδουν επί το λαϊκώτερον τον τίτλο του «Χωροφύλακα της Ορθοδοξίας»! Το γράφει αυτό ο ιεράρχης που προήλθε από τα σπλάγχνα της πάλαι ποτέ Βασιλικής Χωροφυλακής, και στον οποίο άπαντες αποδίδουν ως μομφή για την όλη στάση του τον χαρακτηρισμό του «χωροφύλακα».
Όσον αφορά στην παρέμβαση του Πατριάρχου για τη Μονή Βατοπαιδίου, και η οποία ενόχλησε πολύ τον Σεβ. Καλαβρύτων, νομίζω ότι υπάρχει εξήγηση γι' αυτή την ...οργή. Κι αυτή λέγεται «κοτόπουλα». Τον Μάρτιο του 2013 διαβάζουμε σε ανακοίνωση της Μητροπόλεως Καλαβρύτων:
«Η Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου Αγίου Όρους προσέφερε ποσότητα χιλίων κατεψυγμένων κοτόπουλων της εταιρείας ΠΙΝΔΟΣ προς το Κοινωνικό Παντοπωλείο της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας «Τo Κελάρι της Αγάπης», προκειμένου να διανεμηθούν προς τους ενδεείς συνανθρώπους μας. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας με επιστολή του εκφράζει θερμές ευχαριστίες προς τον Καθηγούμενο της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. ΕΦΡΑΙΜ νια την προσφορά αγάπης προς τους δοκιμαζόμενους αδελφούς μας».
Αυτό ακριβώς, νομίζω, πως ήθελε να πει ο Πατριάρχης με την παρέμβασή του: Ότι δεν είναι δουλειά της Μονής Βατοπαιδίου – και κάθε Μονής – να μοιράζει κοτόπουλα! Έλεος!
«Ας μη μιλάμε, λοιπόν, για «εκκοσμίκευση» μέχρις ότου εμείς πρώτοι δώσουμε το παράδειγμα!» λέει στον Πατριάρχη ο άγιος Καλαβρύτων, γνωστός για τα πολυδάπανα ανά την υφήλιο ταξίδια του και όχι μόνον…
Αυτά τα άκρως ενδεικτικά, προς το παρόν.
Διατελούμε εν αναμονή της πολυθρυλήτου «παραιτήσεως» του αγίου Καλαβρύτων που, λέγεται, ότι …κυοφορείται με κάποιο τρόπο – όχι και πολύ ορθόδοξο – από τις 19 Νοεμβρίου και μετά…
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙ ΠΡΕΣΒΥΕΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΤΩΝ ΘΕΣΜΩΝ Ή ΤΟΝ ΙΣΟΠΕΔΩΤΗ ΤΟΥΣ? ΟΙ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΝΤΩΣ ΕΓΕΙΡΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Σε.Καλαβρύτων έχει "προηγούμενα.." με το Φανάρι.. κυρίως δεν ξεχνάει την, όπως ο ίδιος αποκαλεί, "μακάβρια τελετή του Απριλίου 2004.." και τα γνωστά επακόλουθά της..!
ΑπάντησηΔιαγραφήτο κειμενο του σεβασμιωτατου Καλαβρυτων δεν νομιζω οτι χρηζει ιδιατερου σχολιασμου. θα ηθελα απλα να καταγραψω δυο τρεις αποριες μου και τουτες ενδεικτικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήη πρωτη και βασικοτερη ειναι: πραγματι κοπτεται τόσο για το καλο της Εκκλησιας ο π. Αμβροσιος ή απλα θελει να την "πει" στον Οικουμενικο; και επειδη μαλλον ισχυει πιοτερο το δευτερο, αναρωτιεμαι πραγματικα ποιος είναι ο σοβαρος λογος που τον ωθει να το κανει. ευχομαι να μην ειναι αυτος της παραμονης με νυχια και δοντια στη δημοσιοτητα...
παω και σε δευτερευοντα: " Κατά την ταπεινή μας άποψη η επιλογή των ημερών του Προγράμματός Σας για την πραγματοποίηση μιάς ακόμη (της χιλιοστής άραγε;) επισκέψεώς Σας" μας λεειο Καλαβρυτων. ο ειρωνικος αριθμητικος σχολιασμος πού πραγματικα αποσκοπει; και μια ακομα ενσταση: τοσο προβλημα δημιουργειται αν ενας ή δυο επισκοποι λειπουν απο τη συγκληση της Ιεραρχιας, ωστε να τιθεται ζητημα της αξιοπιστιας των αποφασεων της;
αυτα τα αναφερω ετσι απλα, για να φανει οτι ουτε οι επισκοποι μπορουν να ξεφυγουν απο τον κοινοτυπο κανονα των ανθρωπινων αδυναμιων και παθων: οταν θες να την "πεις" για οιονδηποτε λογο στον αλλο, μπορεις να βρεις ή να εφευρεις οποια αφορμη θελεις.
το αλλο ζητημα, πιο σοβαρο που θετει ο Αμβροσιος ειναι το διοικητικο των Ν. Χωρων. δυο παροιμιες θα του πω κι αυτος θα καταλαβει: κει που μας χρώσταγαν, μάς πηραν και το βοδι. και η δευτερη: φωναζει ο κλεφτης για να φοβηθει ο νοικοκυρης.
αυτα αρκουν. κεινο ομως που με ενοχλει ειναι - δεν θελω να εκφραστω βαρια για το συνολο του κειμενου, πραγμα που σταματαει στο ερκος των οδοντων - το γεγονος οτι δεν ελεγχεται κανεις επισκοπος για τις διαδικτυακες του παρεμβασεις. και ας παει στο ευχη αν ειναι καλες και ευστοχες. αλλα για τετοιες πώς να δικαιολογησουμε τη συνοδικη αδρανεια;
κι ενα τελευταιο: "Με περισσή χαρά, τιμή και σεβασμό Σας υποδεχόμεθα κάθε φορά, που έρχεσθε στην Ελληνική Επικράτεια!
Είσθε «Σύμβολο της Ορθοδοξίας», αντιπροσωπεύων Αυτήν στην Κορυφή των Πνευματικών Αξιωμάτων Της, ενθρονισμένος ως primus inter pares, (πρώτος μεταξύ ίσων) και στη σκέψη μας και στην προσευχή μας και στην καρδιά μας! " ετσι ξεκινα η αμβροσιανη ανακοινωση. δεν θα πω το αυτονοητο περι της αντιφασεως και αυτοαναιρεσεως της φρασης με βαση οσα ακολουθουν αλλα κατι αλλο: τελικα ποιος κοροϊδευει ποιον εδω; ειναι τελικα δυνατο σε ενα επισκοπικο κειμενο να βλεπεις πραγματα που δε θες να δεις ουτε σε αυτο ενος αθεου;
ολα τουτα με ολο το σεβασμο στο προσωπο του αγιου Καλαβρυτων
Κ.Ν.
Δεν μου κάνουν ιδιαίτερη εντύπωση τα τρία πρώτα σχόλια, διότι ειναι γνωστόν, ότι μερικοί άνθρωποι προτιμούν να μην έχουν προσωπική γνώμη, αλλά τη θέτουν στην υπηρεσία του Ισχυρού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕτσι λοιπόν, γι' αυτούς, ο Ισχυρός έχει πάντοτε δίκιο, και δεν πρέπει επ' ουδενί να του ασκείται κριτική, ενώ κάθε αντίθετη γνώμη είναι a priori εξοβελιστέα και καταδικαστέα.
Συνεχείστε έτσι. Δεν περιμένουμε κάτι καλύτερο .....