Πολλοί κατά καιρούς μου έλεγαν: "Γιατί ασχολείσαι με τον Πειραιώς; Δεν αξίζει τον κόπο. Περιφρόνηση τού χρειάζεται" και άλλα παρόμοια.
Η δική μου άποψη από παλιά είναι ότι όταν ένας Επίσκοπος εκφέρει μια άποψη για θέματα - και δη θεολογική - που μας απασχολούν στην καθημερινότητά μας, δεν θα πρέπει να τον προσπερνάμε για να τον αφήσουμε "στον κόσμο του", αλλά να εξετάσουμε τι και πώς και γιατί το λέει. Γιατί έχει μεγάλη σημασία η παρουσία της Εκκλησίας στον μετα-νεωτερικό κόσμο.
Στην Ελλάδα, μάλιστα, η εξουσία και η επιρροή ενός Επισκόπου στην κοινωνία δεν είναι η τυχούσα. Περίτρανη απόδειξη η εντελώς πρόσφατη ...σίγαση του νομοσχεδίου περί επεκτάσεως του συμφώνου συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια. Ο επικρεμάμενος, ως δαμόκλειος σπάθη, αφορισμός βουλευτών που εξήγγειλε ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ μάλλον κάποιους τρόμαξε!...
Άλλη μια απόδειξη της εκτός των συνόρων, πλέον, φήμης του Μητροπολίτου Πειραιώς είναι και το παρακάτω άρθρο του David Mills.
Friday, November 29, 2013, 3:20 PM
David Mills
The Archbishop of Piraeus, Seraphim, has called for the excommunication of Greek MPs who vote for same-sex partnerships, which the European Court of Human Rights has required the country to implement. The news stories I found were uniformly critical to hostile, and none quoted him at any length, so what exactly he said and how good his arguments were can’t be decided.
Whatever one thinks of the archbishop’s declaration, however, there are some people who just shouldn’t speak in public because they’ve lost the respect necessary to be heard. The archbishop had previously (in December 2010) told a Greek television show “Adolf Hitler was an instrument of world Zionism and was financed from the renowned Rothschild family with the sole purpose of convincing the Jews to leave the shores of Europe and go to Israel to establish the new Empire.” The Greek Orthodox Church in America condemned his statement as “gravely offensive and totally unacceptable.”
His clarification did not help. After explaining that his views are his own and that “I respect, revere, and love the Jewish people,” he continued:
My public vehement opposition against International Zionism refers to the organ that is the successor of the “Sanhedrin” which altered the faith of the Patriarchs, the Prophets and the Righteous of the Jewish nation through the Talmud, the Rabbinical writings and the Kabbalah into Satanism, and always strives vigorously towards an economic empire set up throughout the world with headquarters in the great land beyond the Atlantic for the prevalence of world government and pan-religion.
One can’t say that sort of thing and expect to be listened to again. In this case, he’s made it particularly easy for homosexualist partisans to equate opposition to the political approval of homosexuality with lunatic bigotry.
Οπότε δεν χρειάζεται πια να ασχοληθώ εγώ με τον άγιο Πειραιώς. Ασχολείται μαζί του το σύμπαν!
Και τελικά και η Ελλάς τον ...πάει!
Π.Α.Α.
Κάτι ήξερε ο Στυλιανός Αυστραλίας.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά κάνει ο Πειραιώς και τα λέει ευθαρσώς !
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς τα ακούσουν και οι ξένοι, καλό τους κάνει ! Ισως τους βοηθήσει να καταλάβουν το στραβό δρόμο που έχουν πάρει !
ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΣΑΣ ΣΤΟ ΘΕΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΛΕΕΙ...ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ....Ο ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΛΕΕΙ....,ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΛΕΝΕ...ΤΙΜΕΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΥΤΗ Η ΔΗΜΟΣΙΟ-ΥΠΑΛΛΗΛΙΑ ΑΝΕΔΕΙΞΕ ΤΟΝ Σ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΑΙ ΠΑΜΠΟΛΛΟΥΣ ΚΡΑΤΙΣΤΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ.ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΔΟΥΜΕ,ΠΟΣΑ ΑΠΙΔΙΑ ΧΩΡΑΕΙ Ο ΣΑΚΟΣ ...
Ι.ΚΥΔΩΝΙΕΥΣ
Δεν έχετε δίκιο, κ. Κυδωνιέα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτον, το Κράτος δεν τελειώνει ποτέ, και δεύτερον, ακόμη και αν τελείωνε, οι Επίσκοποι, απαλλαγμένοι από την Δημόσια θέση, θα τα έλεγαν ακόμη πιο χύμα !
"οι Επίσκοποι, απαλλαγμένοι από την Δημόσια θέση, θα τα έλεγαν ακόμη πιο χύμα !"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό και μόνο η απειλή,που εκστομίζεται από πλείστα ιερατικά χείλη οσάκις τεθεί θέμα διαχωρισμού Εκκλησίας-Κράτους,αποτελεί τρανή παραδοχή δυσώδους διαπλοκής.Άραγε ο Χριστός,διάδοχοι Του Οποίου καμώνονται πως είναι οι αρχιερείς, θα περίμενε να απαλλαγεί από το όποιο δημόσιο πόστο Του για να τα πει "χύμα";Ενώ αν ήταν δημόσιος υπάλληλος θα έκανε την πάπια;;;Ω της παραφροσύνης της των κρατικολάγνων!
Χ.Κ
Δεν μπορούμε να σας βρούμε πουθενά, αγαπητέ Χ.Κ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν μιλάνε οι Επίσκοποι, στενοχωρείται ο κ. Κυδωνιεύς, διότι αυτό το κάνουν με τις πλάτες του Κράτους, όπως λέει.
Αν δεν μιλάνε, τότε στενοχωρείσθε εσείς, διότι έχουν διαπλοκή με το Κράτος, και σιωπούν.
Τελικά, συνεννοηθείτε με τον κ. Κυδωνιέα, για να ξέρουν κι αυτοί τί να κάνουν.
Δε ξέρω με τι ενοχλείται ο κ. Κυδωνιεύς και δε μπορώ να πω οτι με απασχολεί και ιδιαίτερα.Εκείνο το οποίο ενοχλεί εμένα είναι οτι η "ευαισθησία" των ιεραρχών είναι άκρως επιλεκτική και συναρτάται απόλυτα με την δημοσιουπαλληλική τους ιδιότητα.Την ώρα που συνάνθρωποι μας πεθαίνουν, επειδή δεν έχουν καλοριφέρ να ζεσταθούν εξαιτίας των μνημονιακών πολιτικών,η σιωπή των αρχιερέων για το συγκεκριμένο ζήτημα είναι εκκωφαντική ή η όποια παρέμβαση τους εξαντλείται σε νερόβραστες αοριστολογίες του στυλ"όλοι μαζί μπορούμε","ενωμένοι θα τα καταφέρουμε" κ.ο.κ.Αντίθετα,κάποιοι "σεσημασμένοι" φιλόδοξοι θορυβοποιοί εξ'αυτών(οι οποίοι βεβαίως καταπίνουν την γλώσσα τους σε ζητήματα όπως τα παραπάνω)είναι έτοιμοι να σηκώσουν τρύπια λάβαρα επανάστασης ως άλλοι Χομεινί,όταν τίθενται θέματα βασικής κατοχύρωσης αστικών δικαιωμάτων μιας μερίδας συμπολιτών μας ή στοιχειώδους σεβασμού της θρησκευτικής ελευθερίας,την οποία κατά τα λοιπά διεκδικούν μετ'επιτάσσεως για τους Χριστιανούς που διαβιούν σε αλλόθρησκες χώρες.Αν αυτό δε λέγεται δημοσιουπαλληλική αντίληψη και εκ του ασφαλούς επίδειξη επαναστατικότητας,δε ξέρω πως αλλιώς μπορεί να ονομαστεί.Το κακό είναι οτι κατά το κοινώς λεγόμενο "βρίσκουν και τα κάνουν",σ'αυτό το παρακμιακό κρατίδιο της ανατολίτικης κουλτούρας που φοράει σινιέ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧ.Κ.
Αγαπητέ Χ.Κ. θα σας υπενθυμίσω μερικά πράγματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτον, τις μνημονιακές πολιτικές τις επέβαλαν οι πολιτικοί όχι οι αρχιερείς.
Δεύτερον, οι αρχιερείς (και η Εκκλησία γενικώτερα) καλούνται να συμμαζέψουν τα συντρίμια που ξαναλέω προκάλεσαν οι πολιτικοί.
Τρίτον, γνωρίζετε εσείς κάποιον αρχιερέα που να λέει "νερόβραστες αοριστολογίες", χωρίς να έχει οργανώσει συσίτια, τράπεζα τροφίμων, διανομή ρούχων και φαρμάκων, πληρωμές ληγμένων λογαριασμών, κλπ. ? Αν γνωρίζετε, να μας πήτε ποιός είναι.
Τέταρτον, δεν καταλαβαίνω πλήρως τι εννοείτε με το "θέματα βασικής κατοχύρωσης αστικών δικαιωμάτων μιας μερίδας συμπολιτών μας".
Σας λέω όμως ότι ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει ότι θέλει, χωρίς βέβαια να επιζητά την σφραγίδα του Κράτους. Αυτό δεν είναι "δημοσιουπαλληλική αντίληψη" ?
Πέμπτον, για το "στοιχειώδη σεβασμό της θρησκευτικής ελευθερίας", ρωτήστε τους Χριστιανούς της Αιγύπτου, της Συρίας, του Πακιστάν, του Αφγανιστάν, τους δύο απαχθέντες μητροπολίτες, και τις μοναχές από την Μααλούλα της Συρίας.
Άλλα λόγια ν'αγαπιόμαστε "Φίλε".Το να σου συστήσω να διαβάσεις βασικές αρχές μιας σύγχρονης Δημοκρατίας δεν έχει κανένα νόημα στην περίπτωση σου.Ούτε το να σου διασαφηνίσω τη διαφορά ανάμεσα σε φιλανθρωπία και δικαιοσύνη,ούτε να σου μιλήσω για τη στάση του Χριστού και των Αγίων έναντι του ζητήματος της κοινωνικής αδικίας.Οφείλω να σε συγχαρώ που σταμάτησες τα παραληρηματικά ποστ κι έμαθες να διαλέγεσαι ανθρώπινα μέχρι ένα σημείο,αλλά δυστυχώς το υπόβαθρο της σκέψης σου παραμένει σταθερά ανορθολογικό, φονταμενταλιστικό κι ευσεβιστικό.Να'σαι καλά..
ΑπάντησηΔιαγραφήΧ.Κ.
4-39
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχετε δίκιο. Δεν γνωρίζω βασικές αρχές μιας σύγχρονης Δημοκρατίας, ούτε την διαφορά ανάμεσα σε φιλανθρωπία και δικαιοσύνη, ούτε τη στάση του Χριστού και των Αγίων. Μόλις αποφοίτησα από το Δημοτικό σχολείο.
Για τα πέντε θέματα που έθεσα, έχετε να πείτε κάτι ?
"Αλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε" ?