Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012

Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ


Σεβασμιώτατον 
Μητροπολίτην Πειραιώς 
κ. Σεραφείμ 
                      Αθήνα, 2 Δεκεμβρίου 2012 
Σεβασμιώτατε, 
Δεχθήτε, παρακαλώ, εν πρώτοις, τας συγχαρητηρίους ευχάς και προσρήσεις της ελαχιστότητός μου, επί τη εγγιζούση ευσήμω ημέρα των ονομαστηρίων σας, και εν συνεχεία τας ευχαριστίας μου διότι και πάλιν απαντήσατε διεξοδικώς σε αναρτήσεις του ιστολογίου μου, καταθέτοντας, όπως πάντοτε, μετά παρρησίας τις απόψεις σας και γενόμενος, παράλληλα, στόχος πολλών στο διαδίκτυο οι οποίοι δεν συμφωνούν στο να απαντάτε «στον Ανδριόπουλο». 
Επιτρέψτε μου να επανέλθω σε όσα είχατε την ευγένεια να παραθέσετε σε δύο επιστολές προς την Ιδιωτική Οδό μου. 
1. Δεν αμφισβήτησα την λειτουργική διάσταση του θαύματος του Αγίου Σπυρίδωνος –τον επίσημο εορτασμό του οποίου από φέτος καθιερώσατε στην Μητρόπολή σας– αλλά την πρακτική σας να εισαγάγετε τώρα τον εορτασμό αυτό, γεγονός που συνέβη προφανώς λόγω της «αντιοικουμενιστικής» σας λογικής. Γιατί άλλος λόγος δεν υπάρχει για την καθιέρωση του εορτασμού αυτού του θαύματος, το οποίο πουθενά αλλού –ούτε βέβαια στην Κέρκυρα, όπως γνωρίζουμε– δεν εορτάζεται πανηγυρικώς. 
Άρα, αναρωτιέμαι, γιατί στα Ιεροσόλυμα δεν εορτάζεται το θαύμα της σχίσεως της κολόνας (16ος αι.) διά της οποίας άναψε το Άγιο Φως στα χέρια του Ελληνορθόδοξου Πατριάρχη, του Αρμενίου (μονοφυσίτου) –του και καταληψίου του Παναγίου Τάφου προκειμένου εκείνος να λάβει το Άγιο Φως– καταισχυνθέντος; Πρόκειται για εντελώς ανάλογο θαύμα με αυτό του Αγίου Σπυρίδωνος που υπερβαλλόντως προβάλλετε. 
Επομένως, διερωτώμαι και πάλι, δίχα προγενεστέρας παραδόσεως ή αποχρώντος λόγου μπορεί ο κάθε επίσκοπος να καθιερώνει στην επαρχία του κατά το δοκούν ό,τι λειτουργικώς βούλεται; 
2. Η αναδημοσίευσις του αναφερομένου στο πρόσωπό σας σχολίου της Καθημερινής, το οποίο θεωρείτε «χυδαίο και αισχρό», δεν ήταν από μέρους μου ενέργεια που αποδεικνύει «εμπάθεια και κακότητα» στο πρόσωπό σας, όπως μου καταμαρτυρείτε, σας διαβεβαιώ. Είχα ξεχάσει την αντιδικία σας με τον συγκεκριμένο όμιλο, και γι’ αυτό σας ζητώ συγγνώμη! Όμως το σχόλιο αυτό της Καθημερινής, θα το έχετε καταλάβει νομίζω, είναι ήπιο σε σχέση με εκατοντάδες άλλα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και σατιρίζουν –δυστυχώς–, Σεβασμιώτατε, τα όσα περί στοματικού σεξ διατυπώσατε δημοσίως. Αγγίζοντας τέτοια θέματα –εδώ σε άλλα πιο ανώδυνα συμβαίνει– η διαστρέβλωση ή η παραφθορά είναι μάλλον αναπόφευκτη, δεδομένου μάλιστα ότι ιεράρχες δεν έχουν συνηθίσει το πλήρωμα της Εκκλησίας και την κοινωνία εν γένει σε ανάλογες αναλύσεις-διαπιστώσεις, έστω και αν αυτές περιβάλλονται επιστημονικό μανδύα. 
3. Ως προς τους δύο κληρικούς σας τώρα που έγραψαν τα όσα έγραψαν για τους Οικουμενικούς Πατριάρχες Αθηναγόρα και Βαρθολομαίο. 
Αν κάποια απ’ αυτά τα έγραφαν για σας –άπαγε!– θα απολάμβαναν της αυτής ασυλίας; Και αυτή είναι απορία που διατυπώνει ένας απλός παρατηρητής του φαινομένου. 
Με καλείτε να καταθέσω «κανονική έγκληση» κατά των δύο κληρικών σας, αν νομίζω ότι έχουν υποπέσει σε «κανονικό αδίκημα». Φυσικά κάτι τέτοιο δεν είναι της αρμοδιότητός μου. Και όταν έγραψα στην Ιερά Σύνοδο για την περίπτωση του Αρχιμ. Κύριλλου Κωστόπουλου –γνωρίζετε το θέμα– δεν επρόκειτο περί «καταγγελίας» αλλά περί ενημερώσεως. 
Σεις, όμως, ως εγκρατής νομικός δεν γνωρίζετε ότι υπάρχουν και αδικήματα που διώκονται «αυτεπαγγέλτως», ως π.χ. η εξύβριση του προσώπου του Προέδρου της Δημοκρατίας; Η εξύβριση του προσώπου του Οικουμενικού Πατριάρχου –και δη του κεκοιμημένου Αθηναγόρου– δεν δύναται να διωχθεί αυτεπαγγέλτως από την ιεραρχικώς άμεση εκκλησιαστική αρχή του υβριστού κληρικού; Κάτι τέτοιο έκαμε, στο πρόσφατο παρελθόν, ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος όταν επέβαλε αργία σε ιερέα ο οποίος έγραψε εναντίον του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, ασχέτως αν τελικά δεν έπραξε το ίδιο και στην περίπτωση του Αρχιμ. Κύριλλου Κωστόπουλου. 
Και, σας παρακαλώ, μη μου λέτε να αντικρούσω «θεολογικώς τα υπ’ αυτών υποστηριζόμενα», διότι πώς να αντικρούσεις «θεολογικώς» τον χαρακτηρισμό «ο παράνομος αξιοθρήνητος Πατριάρχης» για τον Αθηναγόρα ή ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος «έθεσεν εις την υπηρεσίαν του Παπισμού το κείμενον του Αγίου Νεκταρίου, διά να υπηρετήση την διπλωματίαν της αγαπολογίας και να συκοφαντήση όσους αντιδρούν εις τους θεολογικούς διαλόγους»
Το ερώτημά μου, Σεβασμιώτατε, είναι απλό: Ποια ποιμαντική ανάγκη θεραπεύουν οι δύο αυτοί κληρικοί σας γράφοντας και δημοσιεύοντας πάση τη κτίσει τα εν λόγω κείμενα; Αν σεις «φειδόμενος του ποιμνίου σας» εκφράζετε, ως επίσκοπος, λόγον «αντιοικουμενιστικόν», εκείνοι τι επιδιώκουν; Να διαφωτίσουν τους ενορίτες του Ι. Ναού Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης; Σεις, ο επίσκοπος, δεν επαρκείτε; Αν όλοι οι ιερείς –ή έστω αρκετοί– της Εκκλησίας της Ελλάδος ακολουθούσαν την πρακτική των δύο κληρικών σας μπορείτε να αναλογισθείτε το χάος που θα επικρατούσε στην Εκκλησία; 
Και κάτι τελευταίο. Αλήθεια, σας τρομοκράτησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος επειδή υπογράψατε την περίφημη «Ομολογία Πίστεως», όπως καταγγέλλει στο κείμενό του ο κληρικός σας Άγγελος Αγγελακόπουλος; Μήπως τρομοκράτησε και τους άλλους αρχιερείς που υπέγραψαν; Υπερέβη τα εσκαμμένα ο κληρικός σας, Δεσπότη μου. Αυτές δεν είναι απλές κουβέντες. 
4. Απαντώντας στον θεολόγο Κώστα Νούση, σε κείμενό του που φιλοξένησα στην Ιδιωτική Οδό μου, αναφέρεσθε στην έννοια της «εισπήδησης» σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες. Το επ’ εμοί θεωρώ ότι προσκολλάσθε στο «γράμμα του νόμου», γιατί, όπως είχα επισημάνει παλαιότερα, δεν είναι δυνατόν οι παρεμβάσεις ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος –μεταξύ αυτών και της Σεβασμιότητός σας– υπέρ του πρ. Ράσκας και Πριζρένης Αρτεμίου να μην αποτελούν εισπήδηση στα εσωτερικά της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Σερβίας. 
Αλλά και εν Ελλάδι αυτή η άποψη επικρατεί μεταξύ υμών των ιεραρχών. Γιατί, όταν απέστειλε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος προς την Εκκλησία της Ελλάδος την επιστολή για την έκρηξη του «αντιοικουμενιστικού μένους», που εγκυμονεί ποικίλες παρενέργειες για το εκκλησιαστικό σώμα, το ρεπορτάζ των εκκλησιαστικών πρακτορείων ειδήσεων έλεγε ότι πολλοί ιεράρχες, ενοχλημένοι, χαρακτήριζαν την επιστολή Πατριάρχου «πρωτοφανή εκκλησιαστική εισπήδηση στα εσωτερικά μιας άλλης Εκκλησίας». Άρα; 
Επίσης, Σεβασμιώτατε, δεν έχετε φροντίσει ακόμη να δοθεί στην δημοσιότητα η απάντηση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου προς τον Πατριάρχη αναφορικά με την επιστολή του προς την Εκκλησία της Ελλάδος που σας «φωτογράφιζε», αφού αναφέρθηκε στα «αναθέματα» τα οποία εξαπελύσατε την Κυριακή της Ορθοδοξίας του 2012. Αυτή η επιστολή, οσμίζομαι, ότι έχει πολλά διαφωτιστικά περί της σχέσεως που θα ήθελε να έχει η Εκκλησία της Ελλάδος με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, με αφορμή (ή πρόσχημα;) τον διάλογο με τους ετεροδόξους. 
5. Απευθυνόμενος προς τον Κ. Νούση –στην από 29ης Νοεμβρίου επιστολή σας προς την ελαχιστότητά μου– γράφετε: «τόν παρακαλοῦμε νά μᾶς διευκρινήσει ἐάν νομίζει ὅτι ὁ Ἱ. Ἀθανάσιος ἤ ὁ Ἁγ. Γρηγόριος ὁ Θεολόγος θά προσέφεραν ποτέ τήν Θάλεια τοῦ Ἀρείου ὡς δῶρο ἤ ἐάν μπορεῖ σήμερα ἕνας Ἐπίσκοπος νά προσφέρει ὡς δῶρο τήν Σκοπιά τῆς ἑταιρείας τῶν Μαρτύρων τοῦ Ἰεχωβᾶ γιατί καί ἡ Θάλεια καί τό Κοράνιο τῆς ψευδοθρησκείας τοῦ Ἰσλάμ καί ἡ Σκοπιά τῶν ψευδομαρτύρων τόν Τριαδικό Θεό ἀρνοῦνται καί τή θεότητα τοῦ Υἱοῦ καί Λόγου ἐπειδή κοινός ὑποβολεύς εἶναι ὁ ἀρχαῖος καί ἀχρεῖος πτερνιστής πού μισεῖ θανάσιμα τήν σωτηριώδη ἐνανθρώπιση τοῦ Θεοῦ-Λόγου. Ὡσαύτως θά τόν παρακαλοῦσαμε νά μᾶς πεῖ ἐάν ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός θά ἐσκέπτετο ποτέ νά συμμετάσχει σέ ἑορταστική ἐκδήλωση γιά τήν ληστρική σύνοδο τῆς Ἱερείας». 
Είναι προφανές ότι αναφέρεσθε στον Οικουμενικό Πατριάρχη, επειδή έδωσε Κοράνιο ως δώρο σε μουσουλμάνο, και επειδή συμμετείχε στους εορτασμούς του Βατικανού για τα 50 χρόνια από την Β΄ Βατικανή Σύνοδο. 
Για το θέμα του Κορανίου μέμφεσθε, συνακόλουθα, και τους άλλους Πατριάρχες της Ανατολής (Αλεξανδρείας Θεόδωρο και Ιεροσολύμων Θεόφιλο) που προέβησαν σε ανάλογες εκδηλώσεις. Επίσης, δεν νομίζω ότι συμφωνείτε με την ενέργεια του Πατριάρχου Αλεξανδρείας να δώσει ως δώρο στον νέο Πατριάρχη των Κοπτών (δηλ. των αιρετικών μονοφυσιτών) μια αρχιερατική μίτρα. Κατακρίθηκε ήδη η κίνηση αυτή στο διαδίκτυο από τους ομόφρονές σας. 
Δεσπότη μου, 
Νομίζετε ότι οδηγεί κάπου την Εκκλησία μας αυτή η ανελέητη κριτική προς τους Προκαθημένους των Πατριαρχείων που ευρίσκονται –χάριτι Θεού– στις από αιώνων έδρες τους αλλά σε ειδικές, αντίξοες συνθήκες και αγωνίζονται με κάθε τρόπο για την διατήρηση και την αύξηση της Ορθοδοξίας στις κανονικές δικαιοδοσίες τους; 
Επιτρέψτε μου να σας πω, ως απλός πιστός, πως με το να αφήνετε υπονοούμενα για την ορθοδοξότητά τους, μόνο επιζήμιο θόρυβο προκαλείτε. 
Μετά σεβασμού 
Ασπάζομαι την δεξιά σας 
Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος

60 σχόλια:

  1. Τον ισοπέδωσες!!! Δεν τον αφήνεις ήσυχο ούτε την ημέρα της γιορτής του!!! Αν και φέτος δεν θα γίνει το πάρτι προς τιμήν των Μητροπολιτών και των λοιπών, όπως πληροφορηθήκαμε, λόγω κρίσης... Πού να φτάσουν άλλωστε τα 380 ευρώ για το πάρτι; :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κ.Ανδριόπουλε νέα στοιχεία έρχονται στο φώς για τις τραπεζικές καταθέσεις μητροπολιτών και μάλιστα από μαύρο χρήμα!Και εμείς το πλήρωμα-τα προβατάκια των ηγετών εκκλησιαστικών και μη, περιμένουμε όταν ολοκληρωθεί η έρευνα να υπάρξουν συγγνώμη και εκούσιες παραιτήσεις,εφόσον αποδειχθεί ότι είναι έτσι! Καλές οι υψηλές θεολογίες αλλά τα πράγματα είναι πιο απλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αποστομωτική απάντηση Π.Α. στον Μητροπολίτη Πειραιώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν και δεν το συνηθιζω θα χωθω σε αυτη την διενεξη που εφοσον γινετε δημοσια αρα και τα σχολια επιτρεποντε . Ο διαχειριστης του blog απο ευγενεια προφανως δηλωνει οτι δεν αμφισβητει την λειτουργικη διασταση του λγομενου θαυματος . Αρα μια που δεν λεει κατι για το ιδιο το θαυμα μαλλον το αμφισβητει .Σαν ατομο που ουδεποτε ανηκε σε παραεκκλησιαστικη οργανωση , κατηχητικο , μονη , μητροπολη η οτι αλλο αλλα μονο στην ενορια μου οπως επιτασει η εκκλησια σαν μη επαγγελματιας χριστιανος λοιπον εγω λω οτι οχι μονο αμφισβητω αυτο το θαυμα αλλα το θεωρω εξ ολοκληρου κατασκευασμενο . Οπως και πολλα αλλα . Και μου φαινετε πολυ σημαντικοτερο αυτο το θεμα δηλαδη της επιβολης απο ιεραρχες μαλιστα των γραωδων μυθων απο το θεμα του αν ο πατριαρχης θα συναντηθει με τον παπα . Το δευτερο ειναι αυτονοητο οτι πρεπει ποτε ποτε να τα λενε οι ηγετες των χριστιανικων δογματων και κακως σκανδαλιζοντε καποιοι . Αλλα η αντικατασταση της απαξ παραδοθεισας πιστης με παραμθια και μαλιστα κακα παραμυθια ειναι πολυ μεγαλυτερο . Γιατι ακυρωνει τον ιδιο τον λογο του Θεανθρωπου . Ειναι σαν το αλλο το απαισιο φαινομενο να διαφημιζουν οι μονες οτι εχουν στο μοναχολογιο τους καποιον διορατικο η προορατικο για να τρεχει ο κοσμος να αφηνει τα λεφτα του να μαθαινει το μελλον του . Δηλαδη η μετατροπη ιερων μονων σε μαντεια . Και το αλλο απαισιο φαινομενο που ζησαμε πριν λιγα χρονια με τον Βησσαριωνα που γνωριζοντας οι εκει μοναχοι την οντως αγια ζωη του , τον εκθεταν σαν μουμια για να τα κονομανε . Δηλαδη πληρης διαστροφη του ευαγγελιου οτι και να λενε καποιοι . Φυσικα η λειψανολατρεια ερχετε κατευθειαν απο τα προ Χριστου χρονια βλεπε βιο Κιμωνα οπου ο Κιμων κουβαλησε απο την Σκυρο στην Αθηνα εναν μεγαλο σκελετο και διαβεβαιωσε τους τοτε Αθηναιους οτι ειναι ο σκελετος του Θησεα . Και φυσικα εγινε αντικειμενο λατρειας . Ολα αυτα και πολλα αλλα κινδυνευουν να κανουν την εκκλησια μας την ορθοδοξη εκκλησια του Χρυσοστομου του Νικολαου του Αθανασιου του Κοσμα Αιτωλου και τοσων αλλων Αγιων Μαρτυρων και Πατερων απο εκκλησια να την κανουν πνευματιστικη τραπεζα . Κατι σαν τις συναξεις των πεντηκοστιανων οπου ολου ουρλιαζουν και μαντευουν οπως εχουμε δει στη τηλεοραση σε εκπομπες οπου οι ιδιοι οι Αμερικανοι εχουν αηδιασει απο αυτη την κατασταση . Και αυτοι που κατηγορουν εμας που στηλιτευουμε αυτα οτι ειμαστε προτεσταντιζοντες η απαντηση μου ειναι οτι αυτοι πανε να κανουν την Μια Αγια Καθολικη και Αποστολικη εκκλησια αυτοι πανε λοιπον να την μεταβαλουν σε ακραια προτεσταντικη βουντου εκκλησια . Οσο για τα λειψανα αν ηταν να φαινετε η αγιοτητα καποιου απο την κατασταση του πτωματος του τοτε ο μεγαλυτερος αγιος θα ηταν ο Τουτανχαμων . Α.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τέτοιες ανοησίες ξεκινάνε οι αιρέσεις.Όποιος είναι πραγματικός ερευνητής κ όχι απλώς αντιλογων παρλαπιπας,θα έχει διαπιστώσει ότι σαφώς υπάρχει καταγεγραμμένο στην ιστορία της Εκκλησίας μας το εν λόγω θαύμα του Αγίου μας κ μάλιστα υπάρχει ειδική πανηγυρική ακολουθία,η οποία έχει εκδοθεί το 1950 σε τόμο Ακολουθιών του Αγίου απ‘τον Μητροπολίτη Κερκυρας Μεθόδιο,κ μάλιστα διατάσει τον εορτασμό του θαύματος στις 12 Νοεμβριου.Δυστυχώς, οι εξ Ορθοδόξων οικουμενιστες έχουν ξεπεράσει τα όρια του γελοίου. Αγαπητοί αδελφοί,μην ανοίγετε το ρημάδι το στοματακι σας πριν δουλέψει το μυαλουδακι σας,γιατί γελάει ο κάθε πικραμένος μαζί σας!Τι να κάνουμετο άβουλο ποίμνιο που πονταρατε αρχίζει να ξυπνάε!Καλή φώτιση!

      Διαγραφή
  5. Ηθελα να ήξερα πόσοι είναι αυτοί που ασχολούνται με αυτές τις ανοησίες; 10; 100; 1000; Παραπάνω δεν θα είναι! !!
    Μια χαρά τα λέει ο Σεβασμιότατος μας, ΟΛΟΣ ο Πειραιάς τον Σέβεται και τον εκτιμά. ΑΞΙΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο κ. Ανδριόπουλος παραδέχθηκε το θαύμα που καταδεικνύει περίτρανα ότι οι παπικοί δεν είναι Εκκλησία αλλά αίρεση. Ο κ. Νούσης παραδέχθηκε ότι οι δυτικοί είναι αιρετικοί. Άρα, καλώς πράττει ο Μητροπολίτης και ασχολείται με την παναίρεση του οικουμενισμού, αφού καθώς αποδεικνύεται, βάζει τους φιλολατίνους στον ίσιο δρόμο.
    Κάνω όμως, επώνυμα, την ερώτηση στον κ. Άνδριόπουλο και σε όσους μπορούν και επιθυμούν να μου απαντήσουν. Ήταν πράγματι ο πατριάρχης Αθηναγόρας μασώνος 33ου βαθμού, όπως αποκάλυψαν μετά την κοίμησή του όλο καμάρι οι μασώνοι και κατήγγειλαν με πίκρα οι οσιακής βιοτής γέροντες Φιλόθεος Ζερβάκος και Χαράλαμπος Βασιλόπουλος;;;Περιμένω εναγωνίως να ακούσω μια επίσημη διάψευση, διότι εδώ και 40 χρόνια ουδέποτε διαψεύσθηκαν αυτές οι σοβαρότατες καταγγελίες
    Χαράλαμπος Άνδραλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προς τον ανώνυμο των 3.46 μ.μ.:
    Είναι αλήθεια ότι είστε πολύ λίγοι και ότι ο Πειραιάς έχει λαό! Όχι όμως ο Πειραιώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χαρη ο παπισμος ειναι αιρεση οχι λογω του αμφισβητουμενου θαυματος που διδασκει σαν αληθινο ο Πειραιως αλλα γιατι ο παπισμος εχει αλλοιωσει το συμβολο της πιστης , εχει μετατρεψει τον μοναχισμο σε στρατιωτικη οργανωση με τα μοναχικα ταγματα , εχει εισαγει την Μαριολατρεια , εχει τεταρτο βαθμο ιερωσυνης αυτον του Παπα , εχει κυρηξει τον Παπα αλαθητο και μεταξυ πολλων αλλων εχει αφαιρεσει απο τον Θεο την αρμοδιοτητα του να κρινει τους νεκρους αλλα την εχει αναθεσει στις λεγομενες αξιομισθιες δηλαδη στον Παπα . Επισης ο παπσμος εχει καταργησει το βαπτισμα , εχει αλλοιωσει την εξομολογηση και την θεια κοινωνια , εχει επιβαλει υποχρεωτικη αγαμια σε ολους τους κληρικους και ποσα αλλα . Ολα αυτα δεν φτανουν σε καποιους για να καταλαβουν οτι ο παπισμος ειναι διαστροφη του Χριστιανισμου αλλα θελουν ενα περιγραφεν απο τον Αθανασιο Παριο θαυμα που αν το πιστεψουμε για αληθινο δειχνει τον Θεο αδυναμο . Γιατι θα αναρωτηθει καποιος σκεπτικιστης που εγω σε προλαβαινω δεν ανηκω σε αυτους θα αναρωτηθει λοιπον γιατι ο Θεος επετρεψε στα Επτανησα την βενετοκρατια και επενεβη μονο διορθωτικα δια του Αγιου Σπυριδωνα για δευτερευουσα υποθεση . Αλλα δυστυχως εχω διαβασει τα τελευταια χρονια στο ιντερνετ απο ορθοδοξους κληρικους διδαχες για την τυχη των κεκοιμημενων παρομοιες με του παπισμου που διαψευδουν τον Χριστο . Συγκεκριμενα ιεραρχης του οικουμενικου θρονου το σε πια επαρχια ας το ψαξει οποιος επιθυμει εγραψε λοιπον ο ιεραρχης αυτος σεαρθρο του οτι ο ιερεας μπορει με μνημοσυνο να μεταθεσει τον μακαριτη απο την κολαση στον παραδεισο και μαλιστα να δεσμευσει και τον Θεο . Και δεν καθαιρεθηκε ακομη . Ετσι ακριβως το εγραψε. Και αλλα πολλα . Και αλλος ιερεας μεγας αντιοικουμενιστης της βορειας ελλαδας σε βιντεο που ειδα με τα ματια μου και ακουσα με τα αυτια μου συμπεριελαβε τις φανουροπιτες στα πιστευτεα της εκκλησιας . Και τις ευλογησε . Χαμογελωντας . Αν αυτα δεν σε εκνευριζουν τοτε τι να πω . Το αν συναντηθει ο Βαρθολομαιος με τον Βενεδικτο δεν επηρεαζει κανενος την σωτηρια . Οταν ομως το λεω ξεκαθαρα η ιεροκρατια και η ειδωλολατρεια γινουν καθεστως τοτε η Ορθοδοξη εκκλησια που ειναι η εκκλησια που ιδρυσε ο ιδιος ο Χριστος θα εχει υποστει μεγαλο πληγμα . Στο τελος θα νικησει βεβαια αλλα πρεπει ολοι να αγωνιστουμε κατα των νοσηρων καταστασεων . Μας το διαταζει η Καινη Διαθηκη . Την εκκλησια την ιδρυσε ο Χριστος πανω στο αιμα του . Οι αρχιερεις και οι ιερεις λοιπον πρεπει να προτασουν την θεια κοινωνια την εξομολογηση και το ευαγγελιο . Οσοι μας προτασουν ειτε οι οικουμενιστες τον Παπα ειτε οι αντιοικουμενιστες τους διορατικους την λειψανολατρεια και δεν ξερω τι αλλο θα δωσουν λογο στον Θεο . Εμεις ας δωσουμε λογο μονο για τις αμαρτιες μας και οχι και για συμπορευση με την διαστροφη του Χριστιανσμου . Α.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κύριε Ανδριόπουλε, σας είχα γράψει ότι παραλείψατε να ευχηθείτε στο Σεβ. Κονίτσης για τα ονομαστήρια του και χαίρομαι που επανορθώνετε τώρα στο Σεβ. Πειραιώς.
    Σας συγχαίρω και για το ύφος της γραφής σας σε απόλυτη αντίθεση με αυτό του κ. Νούση.
    Επί της ουσίας:
    Για τον εορτασμό του θαύματος γιατί ενοχλείσθε τόσο; Δεν υπάρχει λόγος. Εδώ οι Μητροπόλεις έχουν μετατραπεί σε Στατιστική Υπηρεσία (εν Φαναρίω και Ελλάδι) και εορτάζονται όλες οι επέτειοι των Μητροπολιτών : τόσα χρόνια στη Μητρόπολη, τόσα χρόνια από τη χειροτονία κλπ Το θαύμα μόνο μας πείραξε;
    Για το θέμα του Κορανίου κατανοώ το σκεπτικό σας, αλλά η διπλωματία και οι απαραίτητες δημόσιες σχέσεις μπορούν να βρουν και άλλους τρόπους να εκφρασθούν.
    Απόδειξη ότι μετά το θόρυβο δεν επαναλήφθηκε αυτή η κίνηση και δεν ξέρω να κηρύχθηκε και κανένας διωγμός εναντίον των παλαίφατων Πατριαρχείων, τουναντίον η απλή παρακολούθηση του site του Πατριαρχείου δείχνει ότι δεν υπάρχει σχεδόν εκδήλωση στην Πόλη και στην Τουρκία στην οποία δεν προσκαλείται το Πατριαρχείο. Ας μην υπερβάλλουμε λοιπόν ως προς τις αντιξοότητες τουλάχιστον στην παρούσα φάση.
    Εξάλλου "τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ''Νομίζετε ότι οδηγεί κάπου την Εκκλησία μας αυτή η ανελέητη κριτική προς τους Προκαθημένους των Πατριαρχείων...''.
    Όχι απλά νομίζει, είναι σίγουρος. Στην Ορθοδοξία. Διότι νομίζει (είναι σίγουρος) ότι είναι σύγχρονος Ομολογητής. Μαζί με κάποιους άλλους.
    Από Μακεδονία μεριά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Oλοι εμείς που δεν είμαστε θεολόγοι και αποτελούμε το πλήρωμα της εκκλησίας , παρακολούθούμε έκπληκτοι τις ακρότητες κάθε είδους που εκστομίζει κατά καιρούς ο ΣΕΡΑΦΕΙΜ. Αναρωτιώμαστε πως παραμένει ακόμη επίσκοπος! Εχει καταντήσει γραφικός -βλέπε επιστολή στην βασίλισσα Ελισάβετ-Είναι δε και πολυπράγμων γιατί εκτός από δικηγόρος είναι και διακεκριμένος αφροδισιολόγος που μας κάνει μαθήματα για το στοματικό έρωτα!!Διακωμωδεί με τον χειρότερο τρόπο την θέση του και έχει το θράσος να κατηγορεί τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο παίζοντας το παιχνίδι της Αγκυρας που προσπαθεί με κάθε τροπο να κοντύνει τον θεσμό του οικουμενικού Πατριαρχείου!! Και μόνο γιαυτό θα έπρεπε να σωπάσει και να βάλει σε δεύτερη μοίρα τις όποιες θεολογικές διαφορές του , Ομως η μικρότητα είναι ανθρώπινο χαρακτηριστικό και από αυτή διαθέτει αφθονη ο Πειραιώς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ωραία τα γράφει ο Π. Ανδριανόπουλος.

    Θα πρέπει όμως, αν είναι ευθύς και ειλικρινής άνδρας, να αναλογιστεί και τις ευθύνες του Πατριάρχη γιά τον διχασμό που έχει προκύψει στον Ορθόδοξο κλήρο και τον λαό.

    Το «ουαι τοις ποιούσιν τα σκάνδαλα» ισχύει ανεξαιρέτως γιά όλους μας. Κανείς δεν είναι αλάθητος. Όλοι όμως οφείλουμε να μετανοούμε γιά τις αστοχίες, τα λάθη μας και να κάνουμε το πάν να διορθώσουμε το κακό που κάναμε στην Μητέρα μας Εκκλησία και στούς συναθρώπους μας.

    Ας δείξει το καλό παράδειγμα ο Πατριάρχης μας. Ας ταπεινωθεί ενώπιον του Θεού και του λαού, γιά να γίνει Μέγας. Να χαίρει εκείνος τον εαυτό του και να τον χαιρώμαστε και εμείς ο λαός του.

    Να είναι το καύχημα όλων των Ορθοδόξων. Όντως Άγιος του Θεού Οικουμενικός Πατριάρχης.

    Να λάμψει και πάλι μέχρι τα πέρατα του κόσμου, Φώς ανέσπερο η Ορθοδοξία μας.

    Μακάρι ο Ανδριανόπουλος να γράψει ανάλογη επιστολή και στον πατριάρχη μας.

    Αν είναι αδερφός του Χριστού, οπωσδήποτε θα το κάνει, ανεπιφύλακτα, χωρίς φόβο και πάθος, με τον απαραίτητο σεβασμό στο πρόσωπο και στό αξίωμα του Πατριάρχη μας.

    Αδερφέ Παναγιώτη, προχώρα, μετά σου ο Κύριος και όλοι οι αιωνίως ζώντες.

    Δείξε στον Χριστό και στον Πατριάρχη την αγάπη σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οι προκαθήμενοι των Εκκλησιών δεν έχουν το αλάθητο. Εκτός αν η Ορθοδοξία έχει μετατραπεί σε παπική εκκλησία και δεν το έχουμε αντιληφθεί. Δυνατότητα ελέγχου έχει το κάθε πιστό μέλος της Εκκλησίας. Δυστυχώς ο σχολιαστής δεν απαντάει στο καίριο ζήτημα: Είναι εκκλησιαστικώς ορθή η τακτική αποστολής ως δώρου του Κορανίου από μέλη της Εκκλησίας και κυρίως από τους προκαθημένους της;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΘΩΝΙΤΗΣ3 Δεκεμβρίου 2012 στις 12:42 μ.μ.

    O Oικουμενισμος ειναι Παναιρεσις!!!Τοσον σκοτος εχετε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @3 Δεκεμβρίου 2012 9:40 π.μ.

    Ανδριόπουλος, όχι Ανδριανόπουλος!
    Ο Ανδριανόπουλος υπήρξε Δήμαρχος Πειραιώς...!!! -σύμπτωση ε..- ο οποίος γιά να αλιεύει ψήφους πήγαινε στην κατάδυση του Τμίου Σταυρού στον Πειραιά που έκαναν, στις 19 Ιανουαρίου!!!, οι θλιβεροί, σχισματικοί και άνευ Ιερωσύνης και Μυστηρίων ΓΟΧ, κοινώς μεγαλοαπατεώνες ολκής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τάκη ομολογώ οτι στην απαντηση σου ησουν ευγενικος και αυτηρος μαζι.
    Ευγε.
    Καλη απαντηση.Βεβαια δεν μπορειθς να τα βαλεις με τον Πειραιως, αλλα η προσπαθεια σου ηταν καλη.
    Ησουν ευγενικος και δεν το περιμενα.
    αντιθετα με τον κ.Νουση που οι απαντησεις του και οι τοποθετησεις του ειναι εκδικητικες κακες ανηθικες.
    Εσυ το ομολογω ησουν ευγενικος σταθηκες στο υψος των περιστασεων .
    Αλλ αν δεν συμφωνω με αυτα που γραφεις και οτι θεωρω πως απο ουσια δεν πιανει και πολλα πραγματα η επιστολη σου.
    ΜΕ αγαπη

    Κ.κ.Ν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Νομίζω ότι η απάντηση στον Πειραιώς και τους ομοφρονούντας αυτώ ήλθε εκ Φαναρίου διατυπωθείσα υπό των σεπτών χειλέων του Οικ.Πατριάρχου προς την αντιπροσωπεία της Πρεσβυτέρας Ρώμης, κατά την μόλις παρελθούσα Θρονική εορτή της Κων/πολεως: ".. ...Ἡ Ἁγία ἡμῶν Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία εὑρίσκεται εἰς τήν εὐχάριστον θέσιν νά ἀνακοινώσῃ ὅτι ἡ προπαρασκευή τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου αὐτῆς σχεδόν ὡλοκληρώθη καί εὑρίσκεται εἰς τό τελευταῖον στάδιον αὐτῆς, καί μέλλει νά συγκληθῇ αὕτη ἐν οὐχί μακρῷ χρόνῳ, θέλει δέ ἀποφανθῆ, μεταξύ ἄλλων, καί ἐπί τοῦ θέματος τῶν διαλόγων τῆς Ὀρθοδοξίας μετά τῶν λοιπῶν Ἐκκλησιῶν καί λάβῃ τάς προσηκούσας ἀποφάσεις ἐν ἑνότητι καί αὐθεντικότητι, ὥστε νά προωθηθῇ ἡ πορεία πρός "τήν ἑνότητα τῆς πίστεως" ἐν τῇ κοινωνίᾳ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἐν τῇ βεβαιότητι ὅτι "τοῦ Θεοῦ καί τῆς ἐπ᾿ αὐτόν ἐλπίδος, οὐδέν τοῖς τῆς ἀληθείας ἐρασταῖς προτιμότερον" (Μεγάλου Βασιλείου, Ἐπιστολή 151, Εὐσταθίῳ ἀρχιάτρῳ, P.G. 32, 608Β).

    Ἐν τῇ πεποιθήσει ταύτῃ τά μέν ὀπίσω ἐπιλανθανόμενοι τοῖς δέ ἔμπροσθεν ἐπεκτεινόμενοι (πρβλ. Φιλιπ. γ΄ 14) καί ἀποβλέποντες εἰς τόν ταυτιζόμενον πρός τήν Ἀλήθειαν δημιουργόν τοῦ παντός Κύριον, πορευόμεθα αἱ δύο Ἐκκλησίαι πρός τά ἔσχατα, ἀφορῶσαι εἰς τόν δυνάμενον ἵνα ποιήσῃ ὑπερεκπερισσοῦ ὧν αἰτούμεθα ἤ νοοῦμεν, "τό Α καί τό Ω, τόν πρῶτον καί τόν ἔσχατον, ἀρχήν καί τέλος" (πρβλ. Ἀποκ. κβ΄, 13), πιστεύοντες ὅτι ἡ Θεία Βουλή θά ὁδηγήσῃ "εἰς πᾶσαν τήν ἀλήθειαν", "ἵνα ὦμεν ἕν" οἱ εἰς Αὐτόν πιστεύοντες, οὐχί μόνον τύποις καί λόγοις, ἀλλ᾿ οὐσίᾳ καί πράξεσι."
    δεν νομίζω ότι δύναται κανένας να αντικρούσει τα ανωτέρω με ΣΟΒΑΡΑ θεολογικά επιχειρήματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κυριε Πελεκανε 92, δεν εχετε αντιληφθει, φαινεται, οτι το προβλημα ειναι οτι, ο Πατριαρχης ΔΕΝ ομολογει Ορθοδοξια. Αν ομολογουσε, κανεις δεν θα ελεγε τιποτε. Δεν εχετε δει τι γινεται τα τελευταια χρονια με τις Συμπροσευχες, τις Τελετες, τους Εναγκαλισμους, τις ανταλλαγες Επισκεψεων, τις Δηλωσεις, τα Κειμενα Συμπερασματων των Επιτροπων, κλπ, κλπ. ? Μεσα του ειναι Ορθοδοξος, αλλα δημοσια (ειδικα οταν συνανταται με Ετεροδοξους και Αλλοδοξους), το διακηρυττει ? Πρεπει να μας το πη ο Πειραιως αυτο ? Δεν το βλεπουμε μονοι μας ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Είναι πασιφανές οτι ο Σεβ. Μητρ. Πειραιώς Σεραφείμ, βάλλεται ενεκα των αντι-οικουμενιστικών του θέσεων.
    Και βάλλεται αδίκως. Αδίκως διότι οι θέσεις του, είναι σαφέστατα εκείνες της δύσπεπτης πατερικής Ορθοδόξου θεολογίας.
    Οι εναντίον του όμως επιθέσεις, θεολογικώς , μόνον ως πεζοδρομιακές θα ηταν δυνατόν να χαρακτηρισθούν.

    Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΛΛΕΓΕΤΑΙ.

    Γιατί δεν εγκαταλείπουμε τις ανόητες για τήν Ορθόδοξη πράξη και "θεωρία" προσωπικές αντεγκλήσεις και δεν βλέπουμε το θέμα στην σωστή κσθ΄ ημάς διάσταση του?

    Η Οικουμενστική κίνησις με τον συγκητισμό που την διακρίνει, κατά την γνώμη πολλών αντιμάχεται την Ορθόδοξη θεολογία, όπως αυτή εκφράζεται από τους πατέρες , οπως την εβίωσαν οι ίδιοι.
    Οι θεοφοροι πατέρες εξεφρασαν , μετη λογιοτητα του καθενός και στην εποχή τους, τα αλιεύματα των, δηλαδη την οσμην της γνωσεως των αλιευμάτων τους απο τα ύδατα της πηγή της ζωής.
    Σήμερα πολλοι Ορθοδοξοι, ΝΟΙΘΟΥΜΑΙ ΚΥΡΙΩΣ αλλά και συμπεραίνουμαι, οτι ο Οικουμενισμός, η θεολογία του και η πρακτική του, αντίκειται στην πατερική παράδωση.

    Η απέναντι πλευρά προφανώς φιλοσοφεί θεολογώντας άλλα.

    Μήπως είναι καιρός να το συζητήσουμαι?

    Και οι πλευρές θέλουμαι την πολυπόθητη ένωση.
    Θα το πω απλα χωρις διπλωματικές περιστροφές.

    Εμεις, οι των πατερων και της παραδόσεως, προσδωκούμαι ένωση ομοπίστων.

    Εσεις, οι της νεωτέρας ακαδημαϊκής θεολογίας , επιζειτήται την ένωση ετεροδόξων, η οποία αντίκειται στην θεία αποκάλυψη και το θείο θέλημα.

    Ας διαλεχθώμεν Ορθοδόξως, προ του όποιου ετεροδόξου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Προς @pelekanos92

    Η τελευταίο που γράψατε, εκ πρώτης όψεως φαίνεται λογικό και σωστό. Επιτρέψτε όμως, αδερφικά, να το διωρθώσω ολίγον εκ βάθους καρδίας και να σας το προσφέρω βελτιωμένο.

    Πρέπει ο καθένας από εμάς οπωσδήποτε πρώτα να διαλεχθούμε, να συμφιλιωθούμε, να ενωθούμε με τον Σωτήρα Κύριον Ιησούν Χριστόν, και όλα τ'άλλα θα προκύψουν από μόνα τους.

    Εύχωμαι ολοψύχως σε όλους τους φίλους και εχθρούς αυτού του μπλόγκ, ευλογημένα Χριστούγεννα.

    Ας επιτρέψουμε στον Κύριο, εν ειλικρινή μετανοία, να γεννηθεί μέσα μας. Τίποτε άλλο δεν χρειάζεται. Εκείνος θα φροντίσει γιά τον Εαυτό Του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ο ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟ ΔΕΝ ΖΕΙ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΛΗΜΕΝΟΣ ΜΕ ΣΕΝΑ. ΠΑΛΙ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΟΥ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
    http://panayiotistelevantos.blogspot.gr/2012/12/blog-post_3.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Κυριε Πελεκανε 92, πρεπει να σας θυμισω (αν και το ξερετε πολυ καλα) οτι, η Ορθοδοξια των Πατερων, την οποιαν λετε οτι ομολογει ο Πατριαρχης, περιλαμβανει και Κανονες που απαγορευουν τις Συμπροσευχες, κλπ, κλπ., τους οποιους εχουν θεσπισει επισης Πατερες. Ας ομολογη λοιπον ο Πατριαρχης ΟΛΗ την Ορθοδοξια, οχι ΜΕΡΙΚΗ Ορθοδοξια, και a la carte.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ο Πατριαρχης δεν παραβιαζει τους Κανονες, για να μην του φαη καποιος την Θεση ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ἐθεσα ένα σαφέστατο ερώτημα που πέρασε απαρατήρητο από τον ιστολόγο και από τους αναγνώστες. Αν ο μακαριστός Αθηναγόρας ήταν μασώνος. Αλλά σαφώς δεν απασχολεί τους θαυμαστές του θεοσοφιστή-πανθειστή Καζαντζάκη κάτι τέτοιο.
    Πάντως μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση πως ένας αρνητής του Αγίου Φωτός, που μάλιστα το χαρακτηρίζει "άγιο σκότος", επικαλείται τώρα το ανύπαρκτο για αυτόν θαύμα για να επιχειρηματολογήσει. Πιθανολογώ ότι θα υπάρξει επίπληξη από τον κ. Τσέτση, τον θεωρητικό της αρνήσεως του Αγίου Φωτός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Πελεκάνε, γνωρίζω απόλυτα τη θέση του κ. Τσέτση για το Άγιο Φως, καθώς ο τελευταίος φρόντισε να την δημοσιεύσει σε νεοεποχήτικη εφημερίδα προ ετών (οπότε δεν φοβάμαι μη ρεζιλευτώ!). Μαζί με αυτόν συμφώνησε και ο κ. Ανδριόπουλος ονομάζοντας το θαύμα της Ορθοδοξίας ως "άγιο σκότος"!!! Με άλλα λόγια οι πέριξ του Οικουμενικού Θρόνου, με την άδεια του Πατριάρχου (ανοχή ή ευλογία, κάτι παρόμοιο με αυτό που σας απασχολεί τώρα με τους Πειραιώτες ιερείς) , διατείνονται ότι οι Αγιοταφίτες, με πρώτο τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων, είναι απατεώνες... Σε αυτό δεν σας είδα να καίγεστε για την διχόνοια της Εκκλησίας που δημιούργησαν οι ορθολογιστές φιλόσοφοι της Κωνσταντινούπολης.
    Αυτό που δεν γνωρίζω απόλυτα αγαπητέ Πελεκάνε και για αυτό ρωτώ, είναι αν αληθεύουν οι καταγγελίες 2 σύγχρονων αγίων γερόντων της Εκκλησίας, ότι ο Αθηναγόρας ήταν μασώνος. Κάτι που πρώτοι έβγαλαν στη δημοσιότητα οι ίδιοι οι μασώνοι.
    Επί τη ευκαιρία, κάπου είδα να λες ότι διαβάζεις Αγίους Πατέρες. Κάπου αλλού έγραψες ότι διαβάζει π. Φάρο. Μπορείς να μου αναφέρεις έστω και έναν Άγιο Πατέρα που να συμφωνεί με τον π. Φιλόθεο σε κάτι, ειδικά στα περί εξώγαμης συνουσίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Κυριε Πελεκανε, το προβλημα ειναι οτι ο Πατριαρχης ΔΕΝ εφαρμοζει τους Κανονες περι Συμπροσευχης, κλπ, και αυτο ειναι πασιφανες και αυταποδεικτο. Υπαρχει ομως και αλλο κακο. Οταν του επισημαινουν αυτο το πραγμα, στενοχωρειται και διαμαρτυρεται, ενω θα μπορουσε να φερθη με ειλικρινεια. Να δηλωση ευθαρσως "Ναι ειμαι Οικουμενιστης, διοτι πιστευω οτι αυτο ειναι σωστο για τους εξης λογους, Α, Β, Γ,....".Οι καθαρες εξηγησεις ειναι καλυτερες, απο το να αρνουμεθα αυτο που βλεπει ολος ο κοσμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αγαπητέ Πελεκάνε:
    1)Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί επιμένεις στο "ρεζίλεμα". Σήμερα τυχαίως διάβασα στον Άγιο Νικόδημο, ότι πρέπει να χαιρόμαστε στα ρεζιλέματα. Οπότε περιμένω να μου επιδείξεις το σημείο στο οποίο ρεζιλεύτηκα.
    2)Στο ίδιο βιβλίο (Αόρατος Πόλεμος)γράφει λίγο πιο κάτω ο άγιος ότι πρέπει να μην έχουμε ζήλο στην ψυχή μας για να κρατήσουμε την ψυχική ειρήνη στην καρδιά μας, στην οποία θα αναπαυθεί ο Χριστός. Εξαιρεί μόνο τον άγιο ζήλο της Πίστεως. Το να λες τις θεολογικές σου απόψεις, βασιζόμενες μάλιστα σε Αγίους Πατέρες δεν νομίζω ότι αποτελεί ζήλο ου κατ' επίγνωση.
    3)Εμμένω στην ερώτηση για την συμφωνία των Αγίων Πατέρων με τους άνω κληρικούς που μου ανέφερες(πλην του π. Λουδοβίκου του οποίου αγνοώ πλήρως τις απόψεις). Υπεξέφυγες χωρίς να μου επισημάνεις έστω μόνο ένα σημείο. Επίσης θέλω αν μπορείς να μου πεις ποια βιβλία Αγίων Πατέρων έχεις αναγνώσει. Έστω ένα δείγμα.
    4)Δεν είναι έντιμο να εμπλέκεις όσους διαφωνούν με τα οικουμενιστικά ανοίγματα με την "αγία Αθανασία"(και όχι Φιλοθέη) του Αιγάλεω, διότι πολύ απλά οι πρώτοι που κατέδειξαν τις πλάνες τις ήταν οι παραδοσιακοί κληρικοί που πολεμούσαν τον οικουμενισμό.
    5)Συμφωνώ απόλυτα στο ότι οι περισσότεροι αν όχι όλοι οι άγιοι συκοφαντήθηκαν. Επίσης αναγνωρίζω ότι οι μασώνοι για λόγους αλιεύσεως νέων θυμάτων, "μασωνοποιούν" ψευδώς μεγάλες προσωπικότητες, όπως ο άγιος Χρυσόστομος Σμύρνης, ο Καποδίστριας, ο Κολοκοτρώνης κλπ. Η διαφορά εν προκειμένω είναι ότι κανείς από τους παραπάνω δεν λειτούργησε στη ζωή του ως μασώνος, αλλά υπηρέτησαν τα ακριβώς αντίθετα με τον τεκτονισμό. Αντίθετα ο Αθηναγόρας προώθησε την ένωση άνευ όρων(πρώτα των Εκκλησιών και μετά των θρησκειών) που αποτελεί επίσημα στόχο των μασόνων. Όπως είδες όμως, έβαλα ερωτηματικό και δεν πήρα θέση. Εδώ και 40 χρόνια περιμένουμε μια επίσημη διάψευση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Πάντως επιμένω ότι δεν έχεις διαβάσει Αγίους Πατέρες, κάτι φυσιολογικό για την ηλικία σου, αν το 92 μαρτυρά τη χρονολογία γέννησής σου. Τουλάχιστον ο Γιανναράς και οι μαθητές του δεν λένε ότι ταυτίζονται με τον Άγιο Νικόδημο, αλλά απλώς τον αμφισβητούν. Πιθανώς να θεωρείς ότι έχεις μεγαλύτερη θεολογική κατάρτιση από τον μεγάλο θεολόγο του 20ου αιώνα Θεόκλητο Διονυσιάτη, ο οποίος γνώριζε την Πατερική Γραμματεία απ'έξω και ανακατωτά και γι αυτό ήταν σε διαρκή κόντρα με τους κληρικούς που ανέφερες. Όπως και πολλοί άλλοι που πάνω κάτω είναι γνωστοί. Το ζήτημα δεν είναι αν οι ιερείς αυτοί είναι μεταπατερικοί. Αυτό θεωρείται δεδομένο. Η όλη διαφορά κείται στο αν μπορούμε να βασιστούμε σε μια πατερική θεολογία ή μεταπατερική.
    Τέλος πάντων, μας χωρίζει χάος απόψεων, αλλά τουλάχιστον τώρα τα είπαμε σε πραγματικά χριστιανικό κλίμα, μακριά από τις εμπαθείς συζητήσεις μας του παρελθόντος.
    Να είσαι καλά φίλε και να προσεύχεσαι και για τους αντιφρονούντες
    ΥΓ:Διάβασε τον "Αόρατο Πόλεμο", γράφει ξεκάθαρα για οποιοδήποτε ρεζίλεμα, όχι μόνο για χάρη του Χριστού. Αυτό άλλωστε εξυπακούεται ότι είναι άγιο ρεζίλεμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Αγαπητε Πελεκανε,
    Δεν με ξενιζουν οι προσωπικες επιθεσεις, τις εχουμε συνιθησει αλλωστε.

    Στις θεολογικες υποδειξεις της αιρετικοτητας των Οικουμενιστων, παντα η απαντηση στοχευει στον προσωπικο ευτελισμο του υποδεικνυωντος τη αιρεση.


    Ορθοδοξη Θεολογικη θεση εχετε να εκφρασετε?

    Προφανως και οχι.

    Μια ή δυο φορες ειχα μια συγκροτημενη θεολογικη απαντηση, που ομως δεν ηταν Ορθοδοξη.


    Στην απαντηση σας κανετε θεμα την αγαπη για τον πλησιον.
    κατα πρωτο,Να σας θημεισω οτι η αγαπη στον Θεο πρωτευει της αγαπης προς τον πλησιον.

    κατα δευτερο, μαλλον σας διαφευγει εσκεμμενως η διδασκαλια της αγιας Γραφης για τους αιρετικους, οι οποιοι διαλεγουν να εμμενουν στην αιρεση.
    Εσεις απο την πολυ αγαπη προς τον αιρετικο, προσβαλλεται τον ιδιο τον Θεο και αποριπτεται την διδασκαλια του.

    Ειναι τοσο φανατικος ο ευαγγελιστης Ιωαννης, μητε χαιρειν στον αιρετικο...

    Το ιδιο λεγει και ο αγιος Μαρκος ο Ευγενικος για τους εξωμοτες της Ορθοδοξιας.

    Ειναι τοσο φανατικοι και οι δυο?
    Μηπως κατι ιδιαιτερο θεολογικο σας διαφευγει??

    Εσεις απο την πολυ αγαπη προς τον αιρετικο πλησιον, δεν τον βαπτιζεται εαν θελησει να ερθει στην Ορθοδοξια.

    Εισαι σε θεση να κατανοησεις το θεολογικο εγκλημα??

    Κανετε την υπογραφη ανθρωπων ισοκυρη του αγιου βαπτισματος.

    Στερειται την σωτηρια σε καποιον γιατι με μια υπογραφη νομιζεται οτι επαψε να ειναι πλεον αιρετικος, ενω παραμενει στην αιρεση...

    Εμπαιγμος ζωντος Θεου απο την πολυ αγαπη προς τον αιρετικο πλησιον...

    Τρεγελαφοι και Ιπποκενταυροι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. όπως ο Πατριάρχης Μιχαήλ και ο Καρδινάλιος Ουμβέρτος τα έθεσαν το 1054

    Αγαπητε Πελεκανε, το γουστο ειναι οπως θα λεγε κι ο Αγουριδης οτι αυτα τα "αναθεματα" δεν τα πηρε χαμπαρι κανενας η σχεδον κανενας η κα Αρβελερ Γλυκατζη το εχει εξηγησει θαυμασια απο τηλεορασεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Μπράβο κ. Ανδριόπουλε!!ισοπεδωτική η απάντησή σας!είμαι πειραιώτης και εκκλησιάζομαι συχνότατα,πολλές φορές τυχαίνει να συναντώ τον σεβασμιώτατο ιερουργούντα,ρωτήστε τον παρακαλώ,τα άμφια που φοράει δείχνουν άνθρωπο με κομπόδεμα 387ε??δεν νομίζω...κάθε άλλο...Επίσης κ. Ανδριόπουλε, όλα αυτλα τα χρόνια της ποιμαντορίας του στον Πειραιά γίνεται ένα συνεχές και ατελείωτο λειψανεμπόριο!!κάθε λίγο και λιγάκι οι περισσότερες ενορίες φιλοξενούν λείψανα Αγίων ή "θαυματουργές" εικόνες με μόνο σκοπό την ευλογία των πιστών? ενδεικτικά αναφέρω ότι λείψανο του Αγ. Σπυρίδωνος έχει φιλοξενηθεί στον πειραιά 2 φορές σε 3 χρόνια,ενώ το λείψανο του Αγ. Νικολάου φιλοξενείται για 2η συνεχή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Πρός pelekanos92

    Επειδή Πατριάρχης Αθηναγόρας και ο Πάπας Ιωάννης Παύλος ο ΄Β, προκαθήμενοι των Εκκλησιών τους, ήραν τα αναθέματα δεν πρέπει να θεωρούμε τους Ρωμαιοκαθολικούς αιρετικούς;

    Αυτό που γράψατε αγαπητέ, δείχνει ξεκάθαρα που πιστεύετε.

    Πιστεύετε στόν Πατριάρχη Αθηναγόρα, στον Πάπα Ιωάννη Παύλο τον ΄Β
    και φυσικά στόν νύν Οικ. Πατριάρχη Βαρθολομαίο και κάποιους άλλους νυν πατριάρχες.

    Με άλλα λόγια, πιστεύετε στον εαυτό σας όπως κάνουν και εκείνοι, και όχι στόν Σωτήρα Κύριον Ιησούν Χριστόν και τους Αγίους Πατέρες που βιώσαν την Σταύρωση και την Ανάστασή Του.

    Ο λόγος σας είναι ξεκάθαρα εγωκεντρικός και όχι χριστοκεντρικός. Ο Χριστός είναι γιά εσας απλά ένα υπόβαθρο πρός δική σας αυτοπροβολή και (κενή) δόξα.

    Τι να πεί κανείς;

    Ας πούμε κι αυτό...

    Όσο μας κατέχει ό δαίμονας, είμαστε ηθοποιοί στό θέατρο της ζωής μας. Ψευδόμαστε απέναντι στόν ίδιο μας τον εαυτό. Πιστεύουμε ότι ο εαυτός μας δεν είναι εναντίον μας, αλλά με το μέρος μας.

    Έτσι εύκολα μπορεί να μας εξαπατάει με οτιδήποτε και οποιονδήποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Μια και μιλας για δαιμονα, υπαρχει μια ζωγραφια του Σατανα στο Μπλογκ του Πελεκανου. Μαλλον απο λαθος πρεπει να βρεθηκε εκει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Πελεκανε, οι αιρεσεις των λατινων καλυφθεικαν απο την ανακληση των αναθηματων?

    Το αναθεμα ειναι το προβλημα?

    Ο Απ. Παυλος ειναι σαφης.
    Οταν καποιος ερχεται με δικο του διαφορετικο ευαγγελιο τοτε ΑΝΑΘΕΜΑ

    Οι λατινοι επιμενουν σε ολες τους τις επιμερους αιρεσεις.
    Με την αρση του αναθεματος ηρθηκαν και οι αιρεσεις?

    Για να κανω πιο "χονδρο" το θεμα των αναθεματων.

    Ποια ειναι η σχεση της αποφασεως της αρσεως του αναθεματος με την Ορθοδοξη θεολογια?

    Ελεγε φανατικες βλακειες ο Απ. Παυλος?
    Ηταν φανατικος και ο αποστολος της αγαπης? Μητε χαιρειν στους αιρετικους ελεγε.

    Και ακομα περισοτερο.

    Τον ιδιο τον λογο του Χριστου, "Μη δότε τα άγια τοις κυσί μηδέ βάλητε τους μαργαρίτας υμών έμπροσθεν των χοίρων."

    Εχεις αντιρηση οτι οι λατινοι εμπιπτουν σε αυτη την εντολη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Εύγε στον δεσπότη μας.
    Συνέτριψε τον ανδριόπουλο...!!!

    Μπράβο στον Αγιο επίσκοπο μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Αγαπητε Πελεκανε, σου εχω food for thought.

    Ενα λουκουμακι, κάπως, σαν αυτο που μου ειχε προσφερει κάπωτε ο γ. Παϊσιος στην Παναγουδα.

    Απο ενα κειμενακι που με παιδευει καιρο τωρα, του αγιου Θεοδωρου τον Στουδιτου.

    [ «Μοιχεία γάρ έστιν, ώ πανσύνετοι, καί τό τήςκοινωνίας μετέχειν» τών αίρετικών, τονίζει ό άγιος Θεόδωρος ό Στουδίτης (ΡG. 99, 1176Β ) και δηλοι , οτι ο ολος κοσμος, ουκ εστι αξιος του ενος του φευγωντος την κοινωνιαν μετα αιρετικων, «Αληθώς, ό κόσμος όλος μιας ψυχής ούκ έστιν αντάξιος, τής φυλαττούσης εαυτήν αμέτοχον καί αιρετικής κοινωνίας καί παντός κακού. Οι δε αμφοτερων μετοχοι, ισοτιμοι, ξυλοις,καλαμη. Α κατακαυσειε το δοκιμαστικον πυρ της κρισεως, τους δ' αυτων πρακτορας συντηρησει , αϊδιως φλογιζομενους , και μη χωνευομένους»( Αγιου Θεοδωρου του Στουδιτου, Επιστολη. “Θαλελαιω τεκνω”, PG. 99. 1205C). ]

    Ψυχαναιμιζωμε οτι το προβλημα σου, εγγειται εις το οτι δεν θεωρεις του λατινους θεοστυγεις αιρετικους και τους εχεις ως αδελφακια.....

    Υγιαινε φιλτατε, μετ' ευχων πυροπροστασιας εις το διηνεκες.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Πρός ανώνυμον σχολιαστή 5 Δεκεμβρίου 2012 2:19 μ.μ.

    Αδερφέ, το "μπράβο" που με ενθουσιασμό γράφεις στόν κ. Ανδριόπουλο, είναι σαν να του εύχεσαι κυριολεκτικά να πάει...στόν διάολο.

    Είναι δυνατόν, κάποιος που κατακρίνει με μίσος και κακότητα δημόσια τον Επίσκοπο της ενορίας του, να θέλει το καλό του άλλου?

    Τι να το θέλεις αδερφέ να "εκκλησιάζεσαι συχνότατα" αν σ' ενδιαφέρουν και ασχολήσε με...τα άμφια και τα πάθη του Δεσπότη σου και όχι με τη σωτηρία της ψυχής σου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Πρός pelekano92

    Aδερφέ, γράφετε ότι πιστεύετε στόν Χριστό του Ευαγγελίου και όχι στον Χριστό του Επισκόπου Σεραφείμ?

    Σε ένα πρόσφατο σχόλιό σας, ομολογείτε ότι έχετε κόψει-ράψει έναν Χριστό στα μέτρα σας. Δηλαδή, έναν Χριστό "pelekano92". Ε λοιπόν, αυτόν πιστεύετε, αυτόν λατρεύετε και αυτόν προσκυνάτε.

    Λυπάμαι ειλικρινά, αλλά επιβάλλεται να σας το πώ. Έχετε γίνει ένα με το ψεύδος όπως και ο Δεσπότης και αυταπατάτε τον εαυτό σας και πολλές αδύναμες ψυχές τις παρασύρετε στον βούρκο που είστε βυθισμένοι και εσείς. Διότι και ο Επίσκοπος Σεραφείμ με την άλογη συμπεριφορά του, διδάσκει το μίσος και όχι την αγάπη του Χριστού στο ποίμνιό του και σε όλη την Ελληνική επικράτια.

    Τον αληθινό Χριστό τον έχετε σταυρώσει.

    Μη τα παίρνετε προσβλητικά αυτά που σας γράφω. Είναι δικά σας. Αν δεν ανεχώμαστε τον εαυτόν μας τότε τον τον υποστηρίζουμε και τον κρατάμε οικείο μας; Υπάρχει και ο Χριστός αδερφέ.

    Απο σταυρωτές του Χριστού, ας γίνουμε συσταυρωμένοι τω Χριστώ, έτσι θα γίνει Εκείνος, δικός μας εαυτός και θα τελειώσει η τραγωδία μας.

    Αυτό δεν επιθυμείτε αδερφέ; Πάμε λοιπόν. Αρκετό χρόνο χάσαμε με τον άθλιο εαυτό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Υ.Γ

    Μια και ανάφερεστε στους θεολόγους, ας πούμε και αυτό:

    Ο δαίμονας λατρεύει τους "εγκυκλοπαιδικούς" θεολόγους κληρικούς (και λαϊκούς) και τον ευσεβισμό. Φύλλα συκής κι αυτά. Υπουλη αίρεση μέσα στούς κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας που έχει γεννήσει ένω σωρό παρακλάδια και μέσα στον λαό.

    Υπάρχουν βέβαια και ελάχιστες εξαιρέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Πρός pelekano92

    Διάβασα την παραπομπή που μου γράφετε.

    Εκ πρώτης όψεως φαίνωνται σωστά αυτά που γράφει ο συγγραφεύς, αλλά δεν είναι.

    Aναφέρεται σε "ελλαδική θεολογία" και σε θεολογία Ορθόδoξης Εκκλησίας, αγνοώντας πλήρως την πραγματική Θεολογία δια της επιφοιτήσεως του Αγίου Πνεύματος, που αποκτάται μέσω της εν Χριστώ συσταυρώσεως και συναναστάσεως του ανθρώπου.

    Τώρα γνωρίζεις πως θα ανήκεις και εσύ στις εξαιρέσεις αδερφέ μου.

    Στένη και τεθλιμμένη οδός και λίγοι θα τολμήσουν. Από ότι συμπεράνω, τολμηρός είσαι. Προχώρα λοιπόν πάμε. Μια ψυχή θα βγεί που θα βγεί, γιατί να μην βγεί εν Χριστώ αναστημένη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Ωχ ! Την πατησαμε ! Οι Ελλαδιτες θεολογοι δεν εχουν σχεση με την Ορθοδοξη θεολογια ! Οι Επισκοποι (Σεραφειμ, και αλλοι) εχουν παρει λαθος δρομο ! Τι θα κανουμε τωρα ? Που να βρουμε εναν ανθρωπο, που να τον οδηγη η Εκκλησια και ο Ιδρυτης της, για να μας δειξη τον σωστο δρομο ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Παιδιά, μην ανησυχείτε, ο άνθρωπος που τον οδηγεί η Εκκλησία και ο Ιδρυτής της, που μας δείχνει τον σωστό δρόμο, είναι παρόν.

    Όταν θα έρθει η ώρα, θα τον αποκαλύψει ο Κύριος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή