Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012

ΜΙΑ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΣΤΕΛΛΑΣ ΑΡΚΕΝΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΝΙΣΣΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ


Χριστούγεννα με τη Φόνισσα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. 
Η Ιδιωτική Οδός προτείνει μια ποιητική ταινία της Στέλλας Αρκέντη. 
Ένα σύγχρονο παραμύθι σε σκηνικά-κοστούμια Κατερίνας Καμπανέλλη, φωτογραφία Γιάννη Λάσκαρη και μουσική Σωτηρίας Αδάμ. Στο ρόλο της Φόνισσας η Ιωάννα Γκαβάκου σε μια συγκλονιστική ερμηνεία. 
Από 24 Δεκεμβρίου στον Κινηματογράφο Λαΐς-Ταινιοθήκη της Ελλάδας, Μετρό Κεραμεικός (Ιερά Οδός 48 & Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136).
Μια ομάδα σύγχρονων καλλιτεχνών που τους ενώνει η αγάπη τους για τον κινηματογράφο, δημιούργησαν την ταινία Φόνισσα-η λογική γεννάει τέρατα, βασισμένη στο ομότιτλο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. 
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ 
Η Φραγκογιαννού είναι μια πολυβασανισμένη και χιλιοτραυματισμένη ψυχικά γυναίκα, με στοιχειωμένη λογική από τις αδικίες και την φτώχεια. Στο θολωμένο της μυαλό νομίζει πως το ό,τι υπέφερε της δίνει το δικαίωμα, να πάρει τον νόμο στα χέρια της. «Ο νους της ψήλωσε». 
Η ανθρώπινη λογική εξομοιώνεται με δύναμη Θεού και το αποτέλεσμα οδυνηρό. 
Η Φραγκογιαννού κηρύττει το δικό της ευαγγέλιο. Οδηγημένη από τους δικούς της δαίμονες απομακρύνεται από την πόλη των ανθρώπων αφήνοντας πίσω της, πτώματα μικρών κοριτσιών. Κορίτσια που θα γίνουν γυναίκες σαν και αυτήν δυστυχισμένες. Θα αναζητήσει την ερημιά, κι εκεί, μέσα στους εφιάλτες της, θα χαθεί στην απόγνωση. Ένα κύμα θα την εξαφανίσει…


ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ 
Η Φραγκογιαννού είναι μια σύγχρονη Μήδεια, μόνο που αυτή δεν είναι κόρη θεότητας, αλλά κόρη μάγισσας. Η ταινία ακολουθεί την φόνισσα από την πρώτη νύχτα όπου αναπολεί όλον τον ανωφελή, μάταιο και βαρύ βίο της έως την απόφασή της να προβεί σε μία σειρά φόνων μικρών κοριτσιών. Ο κάθε φόνος μεταμορφώνει σταδιακά την Φραγκογιαννού σε μισάνθρωπο που τον καταδιώκουν οι δαίμονες του οδηγώντας τον σε απόγνωση, σε αγρίμι που λειτουργεί με μόνο το ένστικτό του. 
Η Φραγκογιαννού, αποκομμένη από τον κοινωνικό περίγυρο, είναι ο σύγχρονος άνθρωπος που, θυματοποιημένος, δικάζει και καταδικάζει την κοινωνία και που, υποκαθιστώντας τον Θεό, επιβάλλει θεία δικαιοσύνη. 
Από τον θυμό, στον φόνο. Από τον φόνο, στη διαταραχή και στην αποξένωση. Από την απόγνωση, στην απελπισία. 
Πώς μια γυναίκα, μεγαλωμένη στο αρνητικό, για την γυναίκα, περιβάλλον ενός χωριού που το δέρνει η φτώχεια, φτάνει στον φόνο; Η λογική γεννάει τέρατα. Πώς ο άνθρωπος φτάνει να επιζητά την καταστροφή και να σύρεται στην αυτοκαταστροφή του;

 

Στην ταινία παίζουν οι ηθοποιοί:
Φόνισσα : Ιωάννα Γκαβάκου
Παπαδιαμάντης : Θανάσης Παπαθανασίου
Βοσκοί : Τάκης Βογόπουλος-Βαγγέλης Ρήγας
Aμέρσα : Ντένυ Αργυροπούλου
Δελχαρώ : Ελεάνα Φινοκαλιώτη
π. Ιωάσαφ : Ιωνάς Νανούρης
Μαρουσώ : Έφη Καμπάτση
Πενθερά : Βίκη Ξάνθη
Μάνα Φόνισσας : Χάρις Συμεωνίδου
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Βοηθοί Σκηνοθέτη : Βαγγέλης Ρήγας-Μαρία Βιτσεντζάκη Μακιγιάζ : Σοφία Νικολοπούλου
Μοντάζ-Κάμερα: Στέλλα Αρκέντη, όπως και σκηνοθεσία-σενάριο (βασισμένο στο ομότιτλο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη)-Παραγωγή : Στέλλα Αρκέντη

10 σχόλια:

  1. Τεραστιος συγγραφεας . Και οταν τον διαβασει κανεις τον ιδιο και οχι τα αρθρα για αυτον θα δει οτι δεν ηταν το θρησκο γεροντακι που μονο εψελνε οπως θελουν να τον παρουσιασουν πολλοι . Αλλα σε αυτη την χωρα βασιλευουν τα κλισε . Και η βαρεμαρα για προσωπικο ψαξιμο . Ετοιμες γνωσεις . Ο Παπαδιαμαντης ηθογραφος , η Ιταλια παιζει κατενατσιο ακομη και οταν κερδιζει τεσσερα μηδεν , ο Μακρυγιαννης προτυπο ηθους ακομη και οταν αλλαζε τις παραταξεις σαν τα πουκαμισα , οι Σερβοι αδερφο εθνος ακομη και οταν πρωτοι πρωτοι αναγνωριζουν την FYROM σαν Μακεδονια και οι Ρωσοι θα κανουν παγκοσμιο πολεμο για να μας δωσουν την Πολη στο πιατο ενω εμεις θα πινουμε ουισκια και φραπεδες . Και μετα λενε μερικοι πως φτασαμε σε αυτην την κατασταση . Οταν το μυαλο το εχεις μονο για να μην πω τι , σε αυτη την κατασταση θα φτασεις . Α.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αφησα να τον αναφερεις εσυ . Τελικα εσυ πελεκανε τον αναφερεις τον καντιωτη σε καθε σχολιο σου . Κανεις σαν τους αεκτζηδες με τον μπαγιεβιτς . Βρε μπας και εισαι κρυφοφαν του καντιωτη ; A.M

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ασχετο αλλα σχετικο . Που λες πελεκανε αν ημουνα νεος τοτε που ανθουσαν οι οργανωσεις δηλαδη δεκαετιες του 50 και 60 με κοβω λογω ιδιοσυγκρασιας να ημουν αντιθετος . Αλλα ηδη απο τοτε που ημουν 18 χρονων εποχη που επαιζε ο μαραντονα αυτες ηταν παρελθον . Αντισταση κανεις σε αυτα που ειναι στην εποχη σου . Οχι σε πεθαμενες καταστασεις . Μου θυμιζεις τα ντοκυμαντερ της κρατικοδιαιτης ΕΡΤ που εν μεσω μηνημονιου και αυτοκτονιων και 30 χιλιαδων διακοπων ρευματος ασχολουντε διαρκως με τις εκλογες νοθειας του 61 . Δηλαδη εκλογες που οι τοτε 20αετεις ψηφοφοροι ειναι σημερα εβδομηνταρηδες . Και πιθανως να νομιζουν οι δημοσιογραφοι που τα λενε οτι κανουν αντισταση στους εδω και δεκαετιες πεθαμενους πολιτικους του τοτε . Ετσι και συ μπορει να νομιζεις οτι εν ετει 2012 χτυπωντας τις πεθαμενες οργανωσεις που ακομη και εμεις οι 45αρηδες μονο εχουμε διαβασει για αυτες μπορει να νομιζεις λοιπον οτι προσθετεις αντιστασιακα ενσημα . Ειναι σαν να πουμε σημερα με πολλη ενταση οχι στον Ξερξη . Ο Καντιωτης λοιπον παροτι και ο ιδιος οργανωσιακος μια που το θιγεις ειχε τα εντερα να τα βαλει με την Φρειδερικη οταν ηταν πανισχυρη . Και με αλλους . Βαζε τα και συ λοιπον με ζωντανους και ισχυρους του σημερα και μην κανεις αντισταση στα φαντασματα του Τσιριντανη και του Τρεμπελα . Αυτοι ειναι πια στην αρμοδιοτητα των ιστοριοδιφων . Ουτε καν των ιστορικων γιατι οι συγκεκριμενοι δυο ηταν και ουσιαστικα ασημαντοι . Αυτα τα ολιγα . Α.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μα τόση βλακεία σας δέρνει ; ο Παναγιώτης έκανε ανάρτυση μιας είδησης πολιτισμού και σεις απολίτιστοι όντες το γυρίσατε στην ηλιθιότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εγω απο την μερια μου δεν ζητω συγνωμη . Κουβεντα στο ιντερνετ κανουμε . Ακομη και βλακας και ηλιθιος και απολιστος να ειμαι αν δεν εβλαψα καποιον με συγκεκριμενη πραξη γιατι να ζητησω συγνωμη . Α.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Επισης υπαρχει και ο ερωτικος Παπαδιαμαντης

    ΑπάντησηΔιαγραφή