Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα, τα παχιά λόγια, τα έξαλλα λόγια ακούω χρόνια τώρα για την παιδεία.
Όλοι κόπτονται και ολοφύρονται γι' αυτήν μα μέχρι εκεί. Όλοι λένε με περισσή ευκολία "όλα είναι θέμα παιδείας" ή "να αποκτήσουμε ελληνική παιδεία" αλλά πλέον ου.
Ουδείς εξηγέρθη για τα ζητήματα της παιδείας όλα αυτά τα χρόνια. "Η παιδεία μας χωλαίνει..." διαπιστώνεται από τους πάντες, αλλά καμία μέριμνα ουσιαστική.
Για τα ζητήματα της παιδείας τα καίρια και ουσιαστικά, δηλ.όχι τα συντεχνιακά, πορείες δεν γίνονται. "Αγανακτισμένοι" δεν υπάρχουν. "Λαοθάλασσα" δεν συναθροίζεται έξω από τη Βουλή.
Οι νεοέλληνες που οργίζονται τώρα για τα χρήματα που θεοποίησαν και τα χάνουν, δεν απαίτησαν ποτέ αληθινή παιδεία, αλλά περιορίζονταν σε ανέξοδες ρητορείες.
Και τις προφητικές φωνές που ακούστηκαν, συνειδητά τις απώθησαν...
Όλα αυτά μου ήρθαν αυθόρμητα στο νου σαν διάβασα την δραματική έκκληση για την παιδεία του μεγάλου μας ζωγράφου Δημήτρη Μυταρά. Με την πολύχρονη εμπειρία του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, έρχεται να επισημάνει εμφαντικά τα προβλήματα που καθιστούν την παιδεία μας άκρως προβληματική.
Παραθέτω στη συνέχεια ολόκληρο το κείμενο που ο ζωγράφος και ακαδημαϊκός έδωσε αυτές τις μέρες στη δημοσιότητα.
«Είναι γεγονός γνωστό σε όλους ότι τα πανεπιστήμια μας είναι υποβαθμισμένα
διεθνώς χωρίς ελπίδα ανάκαμψης. Τα προβλήματα από ότι έχω διαπιστώσει είναι κυρίως δύο: To ένα είναι τα συμφέροντα των καθηγητών οι οποίοι εξελίσσονται με δικά τους κριτήρια ψηφίζοντας ο ένας τον άλλο χωρίς αξιολογήσεις, και δεύτερο τα συμφέροντα των κομμάτων τα οποία ψαρεύουν ψηφοφόρους μέσα από φοιτητές και μαθητές.
Επειδή έζησα 40 χρόνια σαν δάσκαλος στην ΑΣΚΤ, στους χώρους του Πολυτεχνείου,
πιστεύω ότι το πρόβλημα πρέπει να τεθεί υπ' όψιν της Βουλής και μετά από μελέτη
να ψηφιστεί νόμος, ο οποίος θα καθορίζει με ακρίβεια τη λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων
Ας μελετηθούν οι ήδη υπάρχοντες τρόποι λειτουργίας των μεγάλων ιδρυμάτων της Ευρώπης και της Αμερικής και να εφαρμοστεί ένας νόμος αυστηρός ο οποίος να καθορίζει τις υποχρεώσεις φοιτητών και δασκάλων. Είναι αδιανόητο οι καθηγητές να εξελίσσονται χωρίς σύστημα αξιολόγησης.
Είναι αδιανόητο παγκοσμίως με απόφαση του φοιτητικού συλλόγου να διακόπτουν τα μαθήματα επ' αόριστον και να δημιουργούνται τεράστια κενά στη διδασκαλία. Είναι αδιανόητο να γίνεται κατάληψη με πλήθος κλοπές και βιαιοπραγίες εναντίον του εκπαιδευτικού προσωπικού και κάθε είδους ποινικά αδικήματα, όπως ξυλοδαρμοί καθηγητών και έλεγχος των φοιτητικών συλλόγων, με κομματικές εντολές. Αν συνεχίσουν με τον ίδιο τρόπο σε λίγο θα έχουμε καταντήσει τα σκουπίδια της
Ευρώπης!
Η νομοθετική εξουσία, που είναι η Βουλή, να αναθέσει σε μια πανεπιστημιακή Επιτροπή, έξω από κομματικά κριτήρια και υποχωρήσεις, να συντάξει ένα νόμο που να εγγυάται τη σωστή λειτουργία και τη σωστή εξέλιξη των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Πιστεύουμε ότι η Βουλή των Ελλήνων έχει υποχρέωση να σώσει σε αυτή τη δύσκολη φάση την παιδεία που είναι το μέλλον των νέων ανθρώπων διότι κάποια στιγμή θα υποχρεωθούμε να σκουπίσουμε τις αυλές της Ευρωπαϊκής Ένωσης αφού δεν θα βρίσκουμε πουθενά δουλειά, όπως γίνεται τώρα με τους εξαθλιωμένους μετανάστες.
Έλληνες Βουλευτές σώστε τα παιδιά μας, διότι το κόστος θα είναι τεράστιο αν δεν βιαστούμε. Η Βουλή των Ελλήνων να σώσει την Παιδεία. Ψηφίστε νόμο για τη λειτουργία της σε όλα τα επίπεδα. Συμβουλευτείτε τα μεγάλα ξένα πανεπιστήμια και οργανώστε τα δικά μας. Το μεγάλο συμφέρον και το μέλλον είναι η παιδεία».
ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΘΑ ΤΗ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΕΥΤΗΚΕ ΚΑΙ ΥΠΟΒΙΒΑΣΕ ΤΡΑΓΙΚΑ ΤΟ ΑΣΕΠ, ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΞΕ ΕΝΑ ΤΣΟΥΡΜΟ ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΠΟΙΚΙΛΕΣ ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΡΟΥΣΦΕΤΙΟΥ, ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΓΕ ΘΕΟΣΤΑΛΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ(!!!!) ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΚΕΙ ΞΑΝΑΓΥΡΙΖΕΙ, ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΕΞΕΘΡΕΨΕ ΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕ ΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΡΑ ΖΗΤΑΕΙ ΤΑ ΡΕΣΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ!!!!!
ΜΗΠΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΙΠΟΤΕΝΙΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΙΣΕ;;;
ΑΝΤΕ ΑΠΟ ΚΕΙ ΣΙΧΑΘΗΚΑΜΕ ΓΕΛΟΙΟΥΣ ΤΕΝΕΚΕΔΕΣ ΠΙΑ...........
Καλά τα λέει ο κ.Μυταράς και έχει απόλυτο δίκιο! Αλλά για σαράντα χρόνια που ήταν δάσκαλος στο Πανεπιστήμιο τα είπε ποτέ; γιατί καλά είναι να τα λέμε όταν φτάσουμε στο γήρας-άλλοι ούτε αυτό κάνουν- αλλά νωρίτερα;Μπορεί βεβαίως να κάνω και λάθος και να τα έλεγε και τότε... Αυτά βεβαίως με όλο το σεβασμό στο καλλιτεχνικό του έργο και στην προσωπικότητά του!
ΑπάντησηΔιαγραφή