Στην ιστοσελίδα της Ι. Μητροπόλεως Πειραιώς διαβάζουμε ότι “με λαμπρότητα και περισσή τιμή εορτάστηκε για πρώτη φορά στον Πειραιά, μετά από πρωτοβουλία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ.κ. Σεραφείμ, η ανάμνηση του υπερφυούς και φρικώδους θαύματος της κατακρημνίσεως του Αλταρίου, του υπό Ανδρέα Πιζάνη ηγεμόνος Κερκύρας συσταθέντος εις τον Ιερόν Ναόν του Αγίου Σπυρίδωνος εν έτει 1716 μ.Χ..
Ο Σεβασμιώτατος στα κηρύγματά του έκανε εκτενή αναφορά στο ιστορικό του θαύματος, στην πλάνη που ακόμα και σήμερα ευρίσκονται οι Λατίνοι, καθώς και στην πρωτοβουλία που πήρε, από τούδε και στο εξής όλες οι Εκκλησίες του Πειραιώς να εορτάζουν κάθε Δευτέρα Κυριακή του Νοεμβρίου την ανάμνηση του θαύματος αυτού”.
Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση γι' αυτή την λειτουργική ...καινοτομία του Σεβ. Πειραιώς από την έγνοια του να υπενθυμίζει ...πάση τη κτίσει το πόσο αιρετικοί είναι οι Ρωμαιοκαθολικοί.
Γιατί, στο νησί του Αγίου Σπυρίδωνος, στην Κέρκυρα, το θαύμα αυτό δεν τιμάται ιδιαιτέρως.
Εκτός από την μνήμη του Αγίου, στις 12 Δεκεμβρίου, τέσσερις γιορτές του υπάρχουν ακόμη ετησίως, σε ανάμνηση ισάριθμων θαυμάτων:
- Κυριακή των Βαΐων, γιατί το 1630 με θαυματουργική επέμβαση του Αγίου Σπυρίδωνος σώθηκε η Κέρκυρα από πανώλη.
- Μ. Σάββατο, λόγω της σωτηρίας του νησιού από φοβερή πείνα που ενέσκηψε λίγο πριν το Πάσχα του έτους 1553.
- 11 Αυγούστου, οπότε εορτάζεται η ανάμνηση της θαυματουργικής διάσωσης της Κέρκυρας από τους Αγαρηνούς Τούρκους το 1716 και
- την Α΄ Κυριακή του μηνός Νοεμβρίου (Πρωτοκύριακο), σε ανάμνηση ευγνωμοσύνης για θαυματουργική διάσωση της Κέρκυρας από τη φοβερή επιδημία της πανώλης που για δεύτερη φορά είχε απειλήσει το νησί το 1673.
Το θαύμα της κατακρημνίσεως του Αλταρίου στον ναό του Αγίου δεν εορτάζεται ιδιαιτέρως στην Κέρκυρα, αλλά εορτάζεται πλέον πανηγυρικά στον Πειραιά, αφού σκοπός του Σεβ. Πειραιώς είναι να τονισθεί ότι δια του θαύματος «καταισχύνεται διά μίαν εἰσέτι φοράν ὁ ἀμεταμέλητος καί αἱρετικός διακατέχων ἀντικανονικῶς τόν πρεσβυγενῆ θρόνον τῆς παλαιᾶς Ρώμης καί οἱ αὐτῷ κοινωνοῦντες ἀλλά καί οἱ μετ’ αὐτῶν συμπράττοντες», δηλ. ουαί τοις οικουμενισταίς!
Το θαύμα αυτό του Αγίου Σπυρίδωνος είχε φυσικά ιδιαίτερη βαρύτητα την εποχή της Τουρκοκρατίας που συνέβη, αφού οι Ρωμιοί έπρεπε να στηριχθούν στην πίστη, σε καιρούς δυσχειμέρους. Σήμερα, άραγε, ο Πειραιάς κινδυνεύει ως προς την πίστη αναλόγως; Μήπως οι "οικουμενιστές" έπηξαν θυσιαστήριο ή ο Σεβασμιώτατος θέλει να προλάβει κάτι τέτοιο; Πάντως η ενέργειά του αυτή θέτει ένα ακόμα ζήτημα λειτουργικής τάξεως. Ένας επίσκοπος μπορεί να ορίζει στην επαρχία του ό,τι εκείνος θεωρεί σωστό από λειτουργικής απόψεως;
Με τη λογική αυτή, και δεδομένης της θέσεως του Σεβ. Πειραιώς έναντι των Ρωμαιοκαθολικών, οικουμενιστών και λοιπών, θα πρέπει να καθιερώσει στην Μητρόπολή του τον πανηγυρικό εορτασμό κάθε "αντι-οικουμενιστικού", κατά την κρίση του, γεγονότος. Γιατί υπάρχουν και άλλα θαύματα που ...βροντοφωνάζουν τους αιρετικούς.
Πάντως ανάλογα θαύματα με το Άγιο Φως στα Ιεροσόλυμα (Λατίνοι, Αρμένιοι) δεν εορτάζονται πανηγυρικώς από τη Σιωνίτιδα Εκκλησία.
Π.Α.Α.
Υ.Γ. Ας υπενθυμίσουμε απλώς, ότι η καλοκαιρινή πανήγυρις του Αγίου Σπυρίδωνος ανά την ελλαδική επικράτεια δεν είναι άλλη από τον εορτασμό του θαύματος της 11ης Αυγούστου. Το θαύμα αφορά στην Κέρκυρα, αλλά απέκτησε πανελλήνια διάσταση. Το πώς συνέβη αυτό είναι αντικείμενο ερεύνης.
Υ.Γ. Ας υπενθυμίσουμε απλώς, ότι η καλοκαιρινή πανήγυρις του Αγίου Σπυρίδωνος ανά την ελλαδική επικράτεια δεν είναι άλλη από τον εορτασμό του θαύματος της 11ης Αυγούστου. Το θαύμα αφορά στην Κέρκυρα, αλλά απέκτησε πανελλήνια διάσταση. Το πώς συνέβη αυτό είναι αντικείμενο ερεύνης.
Μιας και μιλάμε για ζητήματα λειτουργικής τάξης, ας θυμηθούμε τι γίνεται στο Φανάρι κατά τον εσπερινό της αγάπης... Κάθε χρόνο στον προκλητικό αυτό εσπερινό συμμετέχουν Λατίνοι και Αρμένιοι, οι οποίοι μάλιστα φέρουν τα άμφιά τους και μπαίνουν μες στο ιερό βήμα από την ωραία πύλη (!) χωρίς κανένα εμπόδιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα προσθέσω ότι και φέτος την Κυριακή του Πάσχα στο Φανάρι
εκκλησιάστηκαν αγιορείτες μοναχοί. Θα έπαθαν σοκ...
Ως θεολόγοι, ή φιλόσοφοι μάλλον, οι κληρικοί του Φαναρίου (από τον πατριάρχη μέχρι και τους διακόνους) είναι αποφασισμένοι ότι οι ετερόδοξοι κληρικοί επιτρέπονται να συλλειτουργήσουν με τους ορθόδοξους τουλάχιστον στην ακολουθία του εσπερινού. Επίσης, ότι η ιερωσύνη των ετερόδοξων είναι αυτή των ορθόδοξων. Παναγιώτατε, σεβασμιώτατοι, πανοσιολογιώτατοι, κάνετε λάθος...
@15 Νοεμβρίου 2012 1:34 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΑΘΕΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΙ ΕΣΤΙ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (τουλάχιστον..) ΚΑΙ ΕΑΝ ΑΥΤΗ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΛΑΒΗ ΧΩΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΠΕΡΙ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ-ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ-ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΩΝ κλπ.!
ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΜΑΖΕΥΕΣΤΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΤΕΡΙΚΟΙ ΚΤΛ ΚΤΛ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ, ΦΩΝΕΣ, ΑΚΟΕΣ, ΟΜΟΤΙΜΟΙ, ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΙ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ,ΜΟΝΑΧΟΙ, ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΠΑΝ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΗΤΕ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΩΝ, ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΩΝ ΚΤΛ ΚΤΛ ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΦΟΥΚΑΡΑΔΕΣ;;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΜΕΙΣ ΑΓΑΠΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΙ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΑΜΕ.
ΑΛΛΑ ΜΟΡΦΩΜΑΤΑ ΔΕ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΘΕΟ, ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ...
ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΔΕ ΛΑΤΡΕΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΘΕΟ. ΠΑΤΕ ΣΤΟ ΘΕΟ ΣΑΣ ΝΑ ΣΑΣ ΣΩΣΕΙ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ...
ΑΜΑΝ ΠΙΑ Η ΛΟΞΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ...
Πανω που πηγαινα για γιογκα στη διμετρη ξανθια (ως αμετανοητος πτωτικος υλοφρων νεοεποχιτικος σαρκολατρης και ηδονοθηρας) με αναγκαζετε να ξαναμπω!.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχουμε πει επανειλλημενως το Χριστεπωνυμο πληρωμα τελει εν αφασια, διοτι εκτος απο την διαμαχη ευσεβιστων-ησυχαστικο πατεροφρονων εχουμε και τους ζηλωτες αντιοικουμενιστες. Η αγια ορθοδοξια κινδυνευει και ο πατριαρχης μοιραζει φρικωδως (Φευ! και παλι Φευ!!!) ροζαρια των αχρειων εωσφοροπαπικων! και του αρχιαιρεσιαρχη!!! αμετανοητου αθεολογητου αμορφωτου Βενεδικτου που τον προσφωνει και αγιωτατο Παπα(Φεεεευφ!) και μου φαινεται θα αναγκαστουμε να καλεσουμε τον Ραφαηλιδη απο το υπερπεραν για να την σωσει.
(Εγω παντως σκοπευω να προσκαλεσω τον (ποιητη)Ιατροπουλο στο φορουμ) Λιαν συντομως..(και εφοσον δεχτει βεβαια)
Αισχος λοιπον! Προδοτες Παποφρονες!!! Που πατε στον Αγ Διονυσιο για να ακουστε εκκλησιαστικο οργανο!! και συγχρωτιζεστε με τους αιρετικους!!! και διαβαζετε και τον "Αγιο" Φραγκισκο αυτου αχρειου Καζαντζακη!!
Αισχος!!!
Εχω διαβασει για αυτο το θαυμα . Οπως για ολα τα θαυματα που αναφερονται στα συναξαρια η γνωμη μου ειναι αυτη που εχει και ο Πειραιως . Οτι δεν εγινε . Δεν μου φαινεται ο Πειραιως να πιστευει στα σοβαρα οτι ο Αγιος Σπυριδων ειχε προηγουμενα με τους βενετους . Και γιατι να μην προλαβει ολη την φραγκοκρατια και βενετοκρατια . Τετοιες διηγησεις συναξαριων μαλλον βλαπτουν την φημη των οντως Αγιων οπως ο Σπυριδων . Πιο πολυ θα ταιριαζαν σε νεοφανεις στυλ Αγιου Ραφαηλ οποτε θα λεγαμε οτι τα θαυματα αυτα υπηρξαν τοσο πραγματικα οσο και η υπαρξη τους . Αλλα αλλο θελω να επισημανω . Πολλοι ας πουμε προοδευτικοι θρησκευομενοι στην Ελλαδα θελοντας να πικαρουν τους συντηριτικους ορθοδοξους μεγενθυνουν τα πταισματα της ορθοδοξης εκκλησιας και κανουν την παπια στα τερατουργηματα που συνοδευουν τους καθολικους και προτεσταντες απο την εναρξη της ιστοριας τους μεχρι και σημερα . Και βεβαια δειγμα του τι ειναι αυτες οι 2 στρεβλωσεις του χριστιανισμου δεν ειναι οι εν Ελλαδι ολιγαριθμες κοινοτητες τους που μαλιστα παραπονουντα και για διωξεις και κακως παραπονουν .Για να δει καποιος το πραγματικο προσωπο μιας θρησκειας πρεπει να κοιταξει εκει που κανει κουμαντο . Ας δουνε λοιπον αυτοι που κατηγορουνε την ορθοδοξια για τα οντως πταισματα τον καθολικισμο στην Ισπανια επι Φρανκο που συνεργαστηκε με 200 χιλιαδες εκτελεσεις που τις ευλογησε ολες στη Χιλη του Πινοσετ το κονκορδατο με τον Μουσολινι που τον προωθησαν κιολας και αλλα πολλα Για να μην αναφερουμε τα γνωστα Ιερα Εξεταη , Σταυροφοριες κλπ . Ας δουμε τους προτεσταντες στο βασιλειο τους τις ΗΠΑ οπου οι δικοι μας παλαιοημερολογητες μπροστα τους φαινοντε συμπαθεις φτωχοδιαβολοι . Και βεβαια τον διαχωρισμο που υφισταται ακομη στις ΗΠΑ. ,Μαυροι βαπτιστες λευκοι βαπτιστες , μαυροι μεθοδιστες λευκοι μεθοδιστες κλπ . Και μετα κατηγορουνε καποιοι την Ορθοδοξια για εθνοφυλετισμο . Για να μην πουμε για τους τηλεευαγγελιστες με τις δημοσιες εκκλησεις τους για δολοφονιες ξενων ηγετων κλπ . Και αυτα ολοι ξερουμε οτι ειναι ο κανονας οχι η εξαιρεση . Ας σκεφτονται λοιπον ολοι οι ημεδαποι προοδευτικοι ορθοδοξοι πριν βγαλουν αθωες περιστερες τους καθολικους και προτεσταντες αθωες περιστερες δυο φορες . Καλο το πικαρισμα αλλα η πραγματικοτητα ακομη και τουτη την ωρα βοα . Το μονο χριστιανικο που εχουν παπικοι και προτεσταντες ειναι ο Σταυρος . Γιατι ακομη και η βιβλος τους ειναι μια κακομεταφρασμενη βιβλος που την προωθουνε για ιμπεριαλισμο δεινοντας ετσι ασχημο ονομα ακομη και στο ευαγγελιο . Α.Μ Υ.Γ Εκει που γραφω για τους εν Ελλαδι παπικους και προτεσταντες κακως παραπονουν ηθελα να γραχω κακως παραπονουντε . Ατιμο πληκτρολογιο .
ΑπάντησηΔιαγραφήαγαπητε(η) ΑΜ χαιρομαι που και εσυ επανηλθες! Ομως αλλο οι πιστοι των δογματων αυτων με εξαιρεση ορισμενους ψυχανωμαλους προτεσταντες οπαδους ενος αιμοσταγη Θεου και αλλο η θεσμοποιημενη "εκπτωση" απο τις χριστιανικες αρχες και τα εγκληματα των ουστασι/ Φρανκο/πινοτσετ(οπως και των τσετνικς χριστιανοφασιστων ορθοδοξων στη Σερβια του Β παγκ πολεμου που αποσιωπωνται απο τον πειραιως η τη σφαγη των μουσουλμανων της Σεμπρενιτσα απο "ορθοδοξα" χερια). ο ιδιος ιμπεριαλισμος δυστυχως υπαρχει και σε ορθοδοξες χωρες χρησιμοποιουν τη θρησκεια για ηγεμονικους σκοπους. Και οι γενημεννοι ουνιτες πολλα επαθαν απο συνεργαζομενους "ορθοδοξους" με τον κομμουνισμο στη Ρωσια(και ξυλο φαγανε και τις εκκλησιες τους ληστεψαν κλπ). Εγω επειδη περι θαυματων ειμαι αγνωστικιστης(συν ολα τα αλλα) και απιστος Θωμας δεν γνωριζω και μεχρι τωρα δεν ειχα ακουσει για τετοιο θαυμα αντιθετως για θαυματα του Αγ που εσωσε ανατολικους και δυτικους απο τους Τουρκομογγολους εχω ακουσει. Φανταζομαι οτι αν τα θαυματα καταδεικνυουν την αιρετικοτητα καποιου θα τους ειχε εξαιρεσει και θα τους αφηνε βορα στους Τουρκους ωστε να κυριαρχησει η ορθοδοξια στην Κερκυρα και να παψουν οι αμετανοητοι παποφρονες να συμπροσευχονται και (φευ) να συμμετεχουν σε κοινες λιτανειες. Τωρα ακομα και αν εγινε το θαυμα δες αυτο που λεει και ο διαχειριστης του ιστολογιου, πρεπει να δεις τι θελει να δειξει: αν οι δυτικοι "ιμπεριαλιστικα" υπερηφανως και αδιστακτως με ουνιτικο παλαι ποτε φρονημα θελησαν να καταλαβουν εναν ορθοδοξο ναο, το υποτιθεμενο θαυμα καταδεικνυει την πατρικη αντιθεση του αγιου στα δυτικα τεκνα (που δεν τον τιμουν με τετοιες ενεργειες). Εαν εγενοντο οντως θαυματα στην Πινδο και εμφανιζονταν οι αγιοι στους (ορθοδοξους ) ελληνες, εμφανιζονταν γιατι ηταν αμυνομενοι απεναντι στους επιτιθεμενους χριστιανοφασιστες ιμπεριαλιστες, αν εμεις ειχαμε επιτεθει στους Ιταλους να σαι σιγουρος οτι οι αγιοι η Παναγια κλπ θα εμφανιζονταν σ αυτους και αυτους θα προστατευαν. Ο Πειραιως χρησιμοποιει το "υποτιθεμενο θαυμα" για να υποστηριξει την αποψη περι "αιρεσης του καθολικισμου" σε δογματικο επιπεδο και να δικαιολογησει τη σταση του απενατι στους διαλογους . Προφανως συνομιλει (και )με τον αγιο Σπυριδωνα και ξερει τις προθεσεις του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπισης δεν αναφερομαστε αν μιλας για μενα στους "συντηρητικους" της εκκλησιας ουτε τοποθετουμαστε στους "προοδευτικους".
βλεπεις και τον 3:10Π πως τους περιγραφει ως πατερο(παρα)φρονες. Δεδομενων των ΓΟΧ ως επιλογη δεν καταλαβαινω κι εγω γιατι δεν μας αφηνουν ησυχους.
Παρακολουθώντας το ιστολόγιό σας τον τελευταίο καιρό, συμπεραίνω ότι πέραν των ανθρώπων που έχουν κάποιο ενδιαφέρον για θέματα πολιτισμού, οι υπόλοιποι αναγνώστες αποτελούν μια "μάζα χριστιανών" που η μόνη και μόνιμη δουλειά τους είναι να βγάζει ο ένας το μάτι του άλλου, του ιστολόγου συμπεριλαμβανομένου... Κι εγώ που είμαι "εκτός", βλέπω το μίσος και στρέφω το βλέμμα μου αλλού... Ευχαριστώ μόνο για τα καλά που διάβασα! Όμως, πρέπει να πω... γεια χαρά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλε των 5 και 17 καλησπερα . Και εγω χαιρομαι που ξαναμπηκες και μακαρι να ξαναμπει και ο πελεκανος και ας ειχαμε φαει τα μουστακια μας σε προηγουμενες αναρτησεις ωραιος τυπος φαινεται . Για τους γεννημενους πιστους φυσικα δεν υπαρχει θεμα ευθυνης σε κανενα δογμα . Ευθυνη θεολογικη εχουν μονο τα ανωτερα κλιμακια των ιερατειων . Αυτα για την Σρεμπενιτσα ειναι γεγονος και πολλοι εδω στην Ελλαδα καναν την παπια . Αυτα περι Παναγιας που φανηκε στην Πινδο να τα πουνε αυτοι που τα λενε στα χωρια που καψαν οι Γερμανοι . Μαλλον υποσκαπτουν την θεση της Θεοτοκου αυτοι που γραφουν τετοια γιατι αλλιως δεν εξηγειται πως οταν μπηκαν οι Γερμανοι η απραξια της Παναγιας . Εμεις οι δυσπιστοι και οχι απιστοι ευλαβουμαστε πολυ περισοτερο τον Θεο την Παναγια και τους Αγιους απο αυτους που τους παρουσιαζουν να κανουν θαυματα το 1940 και να μενουν απρακτοι το 1941 η το 1922 . Δινουν τροφη στους αθεους και ειρωνες . Για τετιου ειδους οπτασιες ο οντως πιστος Χριστιανος Ιωανου γραφει το εξης στο βιβλιο του Το δικο μας αιμαι . Εκει λοιπον περιγραφει πως στην παιδικη του ηλικια στην Ανω Πολη Θεσσαολνικης παραμονες του πολεμου το 40 οπως αγωνιουσε ο κοσμος που μυριζοταν τον πολεμο παρουσιαστηκε λοιπον στην γειτονια του μια θρησκοληπτη σλαβοφωνη ονοματι Μακεδονια . Αυτη λοιπον για να καθησυχασει τις γειτονισες αρχισε να τις λεει οτι εκει που καθοταν σπιτι της ξαφνικα αρχισαν τα επιπλα και τα σεντονια να κουνιουνται και ακουστηκε μια φωνη που της ελεγε . Μακεδονια Μακεδονια πολεμος δεν θα γινει . Οπως λεει ο Ιωανου καμποσοι το εχαψαν αλλα οι προσφυγες που ειταν ψημενοι σε κατι τετοια δεν το εχαψαν . Βλεπεις ειχαν περασει μολις 18 χρονια απο την καταστροφη ,οπως σημειωνε χαρακτηριστικα οι προσφυγες ξεραν καλα σε ποιους φαινεται ο Θεος και πως τα λεει . Φυσικα σε λιγους μηνες εγινε πολεμος και μπηκαμε σε 10 χρονια βασανα . Και οπως ολοι οι παλιοι θεσσαλονικιοι ξερουν ευθυς με την ληξη της κατοχης ολοι οι ελαφρομυαλοι βλεπαν στα τζαμια των μαγαζιων την Παναγια και οπως λεει παλι ο Ιωαννου πηγαναν καμποσοι με λιβανιστηρια εξω απο τα πατσατζηδικα . Τελικα απεδειχθη οτι ηταν μια ελλατωματικη παρτιδα τζαμιων που εκανε ιριδισμους . Αλλα και γω θυμαμαι μικρο παιδι μετα τον σεισμο του 78 διαφορες γιαγιαδες να λενε κατοπιν εορτης βεβαια οτι πριν τον σεισμο ειδαν την Παναγια μαυροφορεμενη . Εμεις βεβαια που ειμασταν μικρα αλλα και ολος ο κοσμος εσπαγε πλακα με αυτες τις διαδοσεις . Τοτε late seventys τετοιες μπαρουφες μονο γιαγιαδες λεγαν . Δυστυχως απο τα μεσα 90ς και μετα βλεπω οτι πολλοι μεσοκοποι αλλα και νεοι ανθρωποι να υποστηριζουν οι αθεοφοβοι ιστοριες για διαφορους γεροντες διορατικους τους λενε που εκτος που συνομιλουν με οτι κινειται αλλα και με το που σε βλεπουν σου λεν τη μοιρα σου και το ριζικο σου σαν τσιγκανες τουρκογυφτισες . Αποκαρδιωτικο το φαινομενο της επανεμφανισης της θρησκοληψιας . Αλλα μοδα ειναι θα περασει . Κατι τετοιες ειναι και οι ιστοριες στα συναξαρια που γραφτηκαν αιωνες μετα την εποχη των μαρτυρων και μαλιστα με τις τερατολογιες που λενε οτι την ωρα που βασανιζαν τους μαρτυρες αυτοι δεν πονουσαν αλλα ετρεχε γαλα απο τις πληγες τους εχω διαβασει και τετοια με τετοιες τριχες λοιπον υποτιμουν τους μαρτυρες των 3 πρωτων αιωνων . Αφου οπως λεγαν οι μη αυτοπτες καλογεροι του 8ου και 9ου αιωνα οτι δεν πονουσαν την ωρα που τους βασανιζαν τι αξια ειχε το μαρτυριο τους . Μαλλον απο φθονο προς τους πρωτους μαρτυρες τα γραφαν για να φανουν οι ιδιοι . Και εν πολλοις με την θρησκοληψια που επικρατουσε τοτε το πετυχαν και ετσι για καποιον καιρο καποιοι στυλιτες πχ τιμωνταν το ιδιο με τον Αγιο Γεωργιο και την Αγια Αικατερινη . Αλλα μετα επανηλθε η κανονικη σειρα και ο κοσμος σημερα τιμα και πολυ ορθως τους μεγαλους Πατερες και μαρτυρες και οι διαφοροι νηπτικοι ξεχαστηκαν και τωρα παλευουν να τους ξαναφερουν και να τους κανουν ισα και ομοια με τους Αποστολους , Πατερες και Μαρτυρες . Αυτα τα πολλα περι θρησκοληψιας και ψευτοθαυματων και σορρυ για την πολυλογια Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοι νοήμονες αναγνώστες αυτῶν των σχολίων δεν υπάρχει ένας έντιμος και σοβαρός χριστιανός να συμβουλεύσει τον Σεραφείμ Μετζελόπουλο να σταματίσει τον γραιώδη αντιλατινισμό του γιατί δείχνει πώς κάτι τον απασχολεί στο υποσυνείδητό του; Αυτό το πάθος δεν είναι φυσιολογικό γιατί αντί να κατευνάζει φήμες που από χρόνια κυκλοφορούν συνεχώς τις αναμοχλεύει. Η τόση οργή προκαλεί την υποψία στούς πολλούς πώς κάτι θέλει να σκεπάσει και αντίθετα αυτή η πολεμική επαυξάνει την κυκλοφορία κάθε φήμης;
ΑπάντησηΔιαγραφή@4.19
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΝΦΩΝΩ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΣΟΥ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
ΘΑ ΣΟΥ ΣΥΜΠΛΗΡΏΣΩ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
ΑΡΧΗΣ ΓΕΝΟΜΕΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ ΤΟΥ 1833 ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΟΥ ΔΕΧΤΗΚΕ ΩΣ ΑΡΧΗΓΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΟΘΩΝΑ.
ΚΑΤΟΠΙΝ ΝΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΩ ΤΟ ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.
ΤΟΝ ΑΦΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΙΝΔΕΙΝ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ ΤΟΥ 1967 ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΑΝΙΝΙΚΑ ΑΝΕΛΘΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΘΡΟΝΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ.
ΤΟΥΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΥΜΝΗΤΕΣ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ.
ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΔΥΟ ΔΕΣΠΟΙΝΕΣ ΕΝ ΤΩΝ ΚΟΣΜΩ ΜΙΑ ΕΝ ΟΥΡΑΝΩ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΤΗΝ ΣΥΖΥΓΟ ΤΟΥ ΔΙΚΤΑΤΟΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ.
ΤΗΝ ΘΗΤΕΙΑ ΙΕΡΕΩΝ ΚΑΙ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΕΞΟΡΙΑΣ.
ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΩ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΧΡΟΝΙΚΆ ΤΗΝ "ΔΕΞΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ" ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΥΜΝΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΑΜΒΡΟΣΙΟ ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ.
ΚΑΙ ΑΝ ΠΑΩ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΡΩΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΥ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΏΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΠΟΥΤΙΝ.
ΣΥΝΕΠΩΣ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΤΕ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΙΤΕ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΙΤΕ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ.
ΔΙΟΤΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΝΕΔΩΣΕ Ο ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΗΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΠΕΙΡΑΣΜΟ, ΕΧΕΙ ΕΝΔΩΣΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ "ΕΡΩΤΟΤΡΟΠΟΝΤΑΣ ΑΙΩΝΕΣ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ" ΟΠΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΛΕΓΕ Ο ΑΕΙΜΝΕΙΣΤΟΣ π. ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΡΔΑΜΑΚΗΣ.
ΟΡΚ
Προς ΟΡΚ . Πες τα χρυσοστομε . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήBεβαια αγαπητε ΟΡΚ τα οποια στραβα της ορθοδοξης εκκλησιας δεν αρχιζουν με το αυτοκεφαλο του 1833 . Η ελλαδικη αυτοκεφαλη εκκλησια υπηρξε κορη του οικουμενικου θρονου και οτι χουγια εχουν οι κορες τα παιρνουν απο τις μανες τους . Και αν το ψαξει καποιος κοντα στα καλα του το πατριαρχειο ειχε και στραβα . Και βεβαια αν εναγκαλιστηκε καποιες φορες με την κοσμικη εξουσια η ελλαδικη εκκλησια ο οικουμενικος θρονος ολοκληρους αιωνες εναγκαλιστηκε τοσο με το ανατολικο ρωμαικο κρατος οσο και με την υψηλη οθωμανικη πυλη . Και βεβαια αιωνες ολοκληρους υπηρξε σχολη αυταρχισμου . Και μονο το γεγονος οτι επι οθωμανων γιναν ουκ ολιγες αλλαξοπατριαρχειες δειχνει κατι . Αν μια φορα υπηρξε αυταρχικη η εκκλησια της ελλαδας φαντασου στα χρονια της παντοδυναμιας του ποσες φορες το πατριαρχειο . Μην τρελλαθουμε οτι η εκκλησια ως το 1833 ηταν κατι σαν την εκκλησια της εποχης της κοινοκτημοσυνης των αποστολων και οτι εγινε το αυτοκεφαλο και χαλασαν ολα . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΓΑΠΗΤΕ Α.Μ. ΝΟΜΙΖΩ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΑΚΡΟΤΕΛΕΥΤΙΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΜΟΥ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΑΖΙ ΣΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΡΚ
κ.ανδριοπουλε δικη σας ερμηνεια αυτή και φυσικα λανθασμενη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερα για περα αρρωστημενη.
Χρειαζεται πολυ φαντασια η πολυ εγωϊσμο μια τετοια αναρτηση.
Πιστευω οτι εχετε το πρωτο.
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς τρώγεται με τα ρούχα του. Και αυτή τη μανιακή συμπεριφορά θέλει να τη μεταφέρει και στον κόσμο. Κρίμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό Μακεδονία μεριά.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοι (ΑΜ, ΟΡΚ) καλημερα , πλεον γινομαστε περισσοτεροι που λεμε τα ιδια η περιπου τα ιδια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟντως αγαπητε ΑΜ αν ολα αυτα που λενε για τα θαυματα στην Πινδο ειναι αληθινα η Παναγια ειναι μαλλον των ορεων και οχι των αγρων και πεδιαδων απο οπου διηρχοντο το γερμανικα τανκς. Και για τα συναξαρια κλπ συμφωνω . Αυτα ειναι τα εργα του καλογερισμου δυστυχως. Και δος του ασκηση/νηπτικα και χρυσοβουλα ταυτοχρονα(τα λεγε κι ο Αγουριδης και τον βριζανε κι ακομα τον βριζουνε Θεος σχωρεσ τον). Το χειροτερο ομως οτι με την θρησκοληψια και τον μυστικιστικο ησυχασμο/αναχωρητισμο που καλιεργουσαν απετρεψαν το Βυζαντιο απο το να γνωρισει την αναγεννηση στις τεχνες, φιλοσοφια και κυριως στις φυσικες επιστημες και να αναπτυξει υλικοτεχνικη προοδο και ως βιωμα ειναι παντελως αντιθετοι απο το πνευμα δημιουργιας που διεπει τον ελληνισμο .Ολα αυτα γι αυτους ειναι ματαιες(ισως και πτωτικες) κοσμικες ενασχολησεις της "εκκοσμικευμενης" Δυσης . Τα δε συγγραματα των αρχαιων που διεσωσαν το εκαναν επιλεκτικα, διεσωζαν κυριως οσα ταιριαζαν καπως με την ασκητικη θεολογια τα αλλα χανοντουσαν. Και οταν εφευρισκαν κατι οι Βυζαντινοι αν δεν ταιριαζε στην πατεροασκητικη αποψη τους το εθαβαν πχ εις οτι αφορα την εκκλησιαστικη μουσικη το εκκλησιαστικο οργανο που ειναι εφευρεση Βυζαντινου δεν το αντεχαν και το δωσαν στους Φραγγους. Και τελος προσφατα για την τεχνη, μεχρι πριν απο 30 χρονια βριζανε και τον Πανσεληνο(!)(οι Αγιοπαιδες με τα πολλα πτυχια στο λεγομενο "Αγιο" ορος και αλλου ) οτι ηταν δυτικοφρων- τωρα ζητω ο Πανσεληνος!.
Προς 7:59
Ειπαμε πολλαπλως αγαπητε το Χριστεπωνυμο πληρωμα τελει εν αφασια ως οι βομβαρδισμενοι της χιροσιμα, μην περιμενετε πολλα.
Οντως κυκλοφορουν πολλες φημες κι εγω εχω ακουσει αλλα δεν ειμαι ειδικος.
σελιγο πιστευω οτι θα καθιερωσει εορτην και δια τον σωτηροπουλον ως ομολογιτην προκειμενου οι ομοφρονες του να παρακαλεσουν τον ΑΓΙΟ ΘΕΟ να αρη τον αφορισμον που επεβαλλεν Η ΜΕΖΩΝ ΣΥΝΟΔΟΣ Α Σ Υ Δ Ο Σ Ι Α Π Λ Η Ρ Η Σ
ΑπάντησηΔιαγραφή@12.08
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΟΜΙΖΩ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΟΤΙ ΓΕΝΙΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΕΡΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΥ/ΑΣΚΗΤΙΣΜΟΥ ΑΔΙΚΕΊΤΑΙΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΟΥ Δ' ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΠΠΑΔΟΚΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ. ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΡΜΟΣ ΤΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ. ΕΣΕΙΣ ΜΑΛΛΟΝ ΑΝΑΦΕΡΕΣΤΕ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΝΩ ΧΕΡΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΗΡΕ Ο ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΚΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΕΓΙΝΕ ΠΡΩΤΕΥΩΝ ΜΕΓΕΘΟΣ. ΓΙΑΥΤΟ ΕΧΩ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΟΤΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΧΙΛΙΕΤΙΑ ΔΕΝ ΥΠΈΣΤΗ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΜΟΝΟ Ο ΔΥΤΙΚΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΠΙΒΑΛΟΝΤΑΣ ΤΑ ΜΟΝΑΧΙΚΑ ΤΥΠΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΤΟΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΣΜΑΤΙΚΟ ΤΥΠΙΚΟ ΚΛΠ.
ΓΙΑΥΤΟ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΕΙΤΕ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΙΤΕ Η ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΥΡΙΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΧΙΛΙΕΤΙΑ.
ΟΡΚ
Χαιρετε 9:13
ΑπάντησηΔιαγραφήμε σας επισης χαιρομαι που συνδιαλεγομαι, γνωριζετε βεβαια τα κοσμητικα επιθετα με τα οποια με στολιζουν καθημερινως στο φορουμ(κακοδοξος, διανοητιστης, δυστυχης,ανωνυμος κλπ)
Οντως γενικευτηκε το κακο μετα την εικονομαχια ομως ο αναχωρητισμος προυπηρχε οπως γνωριζετε και τα ασκητικα ρευματα επηρεασαν την εκκλησια μερικως και ολιγοτερο και πριν. Οι πατερες του Δ δεν μπορουν να χαρακτηριστουν ως σαλεμενοι ασκησιοφρονες, αλλα δεν ειναι αλανθαστοι ως ανθρωποι ειχαν και αυτοι λανθασμενες εκτιμησεις (θεολογικες και μη) και επηρεαστηκαν και αυτοι μερικως απο τον ασκητισμο στα εργα τους(καταφρονηση ηδονων κλπ). Δεν μπορουν ομως να χαρακτηριστουν ως εχθροι της επιστημης και της υλικοτεχνικης προοδου και σιγουρα δεν οραματιζονταν κοινωνια στυλιτων.
Λαβετε υπ οψιν σας επισης οτι οι Νιτριες Σινα κλπ γεμιζουν πολυ προ τον 7 ου αιωνα.
Η μανικη προσεγγιση του Θεου και η βιωματικη μετατροπη του καθ ομοιωσιν σε Θεομανια ειναι εργο των μοναχων και αποτελει διαλεκτικο αντιθετο και υβρη προς το πνευμα δημιουργιας των αρχαιων ελληνων. Εν τελει ενω ειμαστε κοσμοκρατορες ως αυτοκρατορια δεν αναπτυξαμε επι 1000 την τεχνολογια/επιστημη που αναπτυχθηκε σε 100 μολις χρονια το 18&19 αιωνα και οι "βαρβαροι" μας εφαγαν ζωντανους.
Οι σημερινοι πατεροασκητικοι το χαβα τους: το Βυζαντιο επεσε δια τας αμαρτιας ημων, διοτι οι μοναχοι εγιναν λαικοι και οι λαικοι καπως αλλιως κλπ και δια τας συμπροσευχας με τον παπα. Οι υλοφρονες προτεσταντοσαλεμενοι Αμερικανοι παραμενουν ακλονητοι επειδη εχουν πυρηνικα, δεν θα τους καταλαβει ποτε κανενας εξωτερικα. Εμεις με τα καλουδια του ασκητισμου/ησυχασμου, και αφου σκοπος της ζωης μας απο τη στιγμη που γενηθηκαμε ειναι να "σωθουμε" και ολα τα αλλα ειναι ματαια, αυτη τη στιγμη ιστορικο πτωμα αποτοκο των αιωνων. Περιμενουμε τη ληξιαρχικη πραξη οπως λεει κι ο Γιαναρας(Φευ ποιον επιασα στο στομα μου τον "Αρχινικολαιτην αιρετικον"). Αυτα.
@2.20
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΕΜΙΖΑΝ ΟΙ ΕΡΗΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ 4ο ΑΙΩΝΑ ΑΛΛΑ ΕΠΙΜΕΝΩ ΟΤΙ Ο ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΑΧΩΡΙΤΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΛΟΓΩ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ. ΑΦΗΣΤΕ ΔΕ ΤΟ ΟΤΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΧΩΡΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΑΠΕΧΕΙ ΟΣΟ Η ΔΥΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΨΕΥΔΟΜΟΝΑΧΙΣΜΟ, ΜΗ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΑΚΡΟΤΗΤΕΣ Ο ΙΔΙΟΣ Ο Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΕΣΠΙΣΕ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΑΖΕΨΕΙ.
ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΠΑΣΑΡΕΛΑ ΕΠΩΝΥΜΩΝ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΡΟΧΘΙΖΕΙ ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΣΚΑΝΔΑΛΑ. ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΚΕΙ 2-3 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΣΚΗΤΕΣ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΣΠΗΛΙΑ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ.
ΟΡΚ
«Οι τινες την υγιη πιστιν προσποιουνται ομολογειν, κοινωνουσι δε τοις ετεροφροσι, τους τιουτους, ει μετά παραγγελίαν μη αποστώσι, μη μόνον ακοινωνήτους έχειν, αλλα μη΄δε αδελφούς ονομάζειν. » Αγιος Μαρκος ο Ευγενικος, 1440 - 1441, λιγο πριν την αλωση...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαντως το συλειτουργο της 12/12/1452 δεν εφερε τον Παπα υπερασπιστη της Πολεως....
Κατι μου θυμιζει με τα σημερινα
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή