Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012

Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑΣ


Ακούστε με προσοχή, αγαπητοί συνοδίτες, το βίντεο που παραθέτουμε εδώ με τον φιλόλογο και συγγραφέα Σταύρο Ζουμπουλάκη να μιλάει με θέμα: «Ποιον προστατεύουν τελικά οι νόμοι κατά της βλασφημίας;» 
Με αφορμή το Corpus Christi ο Σταύρος Ζουμπουλάκης ξεκαθαρίζει ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν μπορεί να στηρίζεται στο βραχίονα κράτος για να απαγορεύσει μια παράσταση που θεωρείται βλάσφημη. 
Η εισήγηση αυτή έγινε στο πλαίσιο εκδήλωσης της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ) με αφορμή τις ποινικές διώξεις για βλασφημία εναντίον συντελεστών της θεατρικής παράστασης Corpus Christi και του δημιουργού της ιστοσελίδας «Γέροντας Παστίτσιος» που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 16 Οκτωβρίου και ήταν πραγματικά εξαιρετικά επιτυχημένη. 
Ένα κατάμεστο αμφιθέατρο («Δρακόπουλου» - Προπύλαια Πανεπιστημίου Αθηνών), κόσμος που «ξεχείλιζε» στο διάδρομο και υπομονετικά προσπαθούσε να ακούσει τους ομιλητές. Πράγμα που είναι πολύ παρήγορο και ενθαρρυντικό στους δύσκολους καιρούς που περνάμε.

 

20 σχόλια:

  1. Το ολο κακο προερχεται απο την αναχρονιστικη επιθυμια της εκκλησιας να θελει να ειναι ενωμενη με το κρατος .Αυτο γινεται φυσικα για υλικα και εξουσιαστικα οφελη που πλασαρονται στους αφελεις σαν ελληνοχριστιανισμος .Λες και αν χωρισουν αυτα τα 2 αταιριαστα δηλαδη το κρατος που αναφερεται στα αυτου του κοσμου και η εκκλησια που εχει αναφορα στον Τριαδικο Θεο θα παθει κατι η πιστη . Αν χωρισουν θα παυσει πρωτα απο ολα το συνταγμα να ειναι αντι στο ονομα του λαου οπως πρεπει να ειναι στο ονομα της Αγιας Τριαδας λες και η βουλη ειναι συνοδος ετοιμη να δογματισει . Ενα αλλο καλο που θα γινει θα ειναι οτι θα παυσουν οι αντιευαγγελικοι ορκοι σε στρατο , δικαστηρια και οπου αλλου οπου παρατηρειται το οξυμωρο να ορκιζοντε οι ανθρωποι πανω σε ενα βιβλιο που απαγορευει τον ορκο . Επειτα θα παυσει αυτη η αιωνια διαμαχη για το μαθημα των θρησκευτικων τι χαρακτηρα θα εχει λες και ενα ευρωπαικο κρατος στον 21ο αιωνα ειναι υποχρεωμενο να δινει στα παιδια την οποιαδηποτε θρησκευτικη αγωγη . Αυτο ειναι δουλεια της εκκλησιας και οπως την εδινε τοσους αιωνες πριν καθιερωθει αυτο το μαθημα θα το κανει και μετα την καταργηση του . Επισης η εκκλησια θα εχει ελευθερη φωνη σε θεματα και νομους που το ευαγγελιο προσταζει διαφορετικα απο το κρατος πχ εκτρωσεις , συμφωνο συμβιωσης και αλλα παρομοια οπου ειναι αδυνατον κρατος και εκκλησια να εχουν την ιδια γνωμη . Βεβαια για να εχουν καποιοι το στομα να μιλανε πρεπει να σταματησουν να το εχουν μονο για να τρωνε . Η εκκλησια βαυκαλιζεται οτι εχει το 97 τοις 100 του λαου . Ενας ακομη λογος που επιθυμει τον αντιευαγγελικο εναγκαλισμο με την πολιτεια . Δεν ειναι ομως ετσι . Δυστυχως οι κακοι ειναι αληθεια χριστιανοι που ομως παρολα αυτα πιστευουμε στην ανασταση του Χριστου , μετα θανατον ζωη και γενικα στα βασικα ορθοδοξα δογματα ειμαστε οπως εχω παρατηρησει σε συναναστροφες δεκαετιες ολοκληρες πολλοι λιγοτεροι απο αυτο το τελειως αναληθες λογω επισημης θρησκειας ποσοστου . Ιδου πεδιο δοξης λαμπρο για την εκκλησια . Αντι να γκαριζει για ταυτοτητες , μακεδονικο , εξωτερικη πολιτικη και αλλα αλοτρια ας επαναχριστιανισει τους ελληνες με την φωνη της και οχι τα ληξιαρχεια . Επισης ενας λογος που φοβατε η εκκλησια να υπακουσει στην προσταγη του Χριστου τα του καισαρος τω καισαρι και τα του Θεου τω Θεω ειναι η εκκλησιαστικη περιουσια . Θα χρειαστουν ολες οι μονες και μητροπολεις να αποδειξουν με αδιασειστα χαρτια τις θρυλουμενες ιδιοκτησιες που λενε πως εχουν και διεκδικουνε βασει χρυσοβουλων και φιρμανιων που δεν εχουν ουτε τοπογραφικα ουτε τιποτα . Και φυσικα αυτο που λεει ο εκαστοτε αρχιεπισκοπος οτι αν χωρισουν θα ζητησει πισω ολοκληρες εκτασεις που δωρισε ειναι μεγαλη σαπουνοφουσκα . Θα πρεπει να αποδειξει με αδιασειστους τιτλους ιδιοκτησιας οτι ολα αυτα τα θρυλουμενα αληθευουν . Και βεβαια θα παυσει η μεγαλη αδικια ανθρωποι αθεοι , αγνωστικιστες , αλλοθρησκοι και ετεροδοξοι να πληρωνουν με φορους την μισθοδοσια κληρικων που κυριο εργο τους ειναι το αποδεικνυομενο μονο μεσω της πιστης ημων των χριστιανων οτι με την τελεση των μυστηριων μας πανε στον παραδεισο . Αν κοπει αυτος ο ομφαλιος λωρος τοτε και η ποιοτητα των ιερεων θα φτιαξει γιατι θα πηγαινουν για κκληρικοι οχι ανθρωποι που θελουν ευκολο βιοπορισμο αλλα ανθρωποι που παρα τα ελλατωματα που θα εχουν οπωσδηποτε τουλαχιστον θα πηγαινουν για τον Θεο και οχι τον μισθο . Ο νομος περι βλασφημειας ειναι ενα παραγωγο αυτης της παρα φυση σχεσης κρατους και εκκλησιας . Φυσικα ενοειται οτι το κρατος ακομη και οταν θρησκευτικα αποχρωματιστει παλι προς οφελος της κοινωνικης ειρηνης θα πρεπει να απαγορευει την κακοβουλη προσβολη οποιασδηποτε γνωστης θρησκειας και γνωστου δογματος . Α.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εύκολη και υπεραπλουστευτική γλώσσα αγαπητέ Α.Μ.! Μακάρι να ήταν όλα τόσο εύκολα και απλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κύριε Α.Μ.,
    πές τα Χρυσόστομε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα πράγματα είναι τόσο απλά όσο τα λέει ο Α.Μ. και μπράβο του που λέει απλά πράγματα που νομίζω όλοι τα καταλαβαίνουμε. Και μπορούν να λυθούν τόσο απλά όσο φαίνονται. Απλά 200 χρόνια ελεύθερου κράτους πατάμε σε δύο βάρκες, απ τη μια θέλουμε ένα δυτικό ευρωπαϊκό κράτος κι απ την άλλη να κρατήσουμε και τη θεοκρατία του Βυζαντίου και της Τουρκοκρατίας
    Ε αυτό δεν γίνεται, ας αποφασίσουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ειναι οντως να απορει κανεις για τη συμφωνια των προλαλησαντων με τον Α.Μ. ο οποιος φαινεται πως εχει συγκεχυμενα στο νου του δυο παραγοντες: θεολογια και ιστορια. το εθνος, φιλε μου, δεν επιζει χωρις Ορθοδοξια, ενω το αντιστροφο υφισταται φυσικω τω τροπω. για αυτο φωνασκει η Εκκλησια θελει τον σωτηριο - για εκεινο, οχι για αυτη - εναγκαλισμο με το κρατος. σκεφτεσαι σα μονοφυσιτης καθαρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κράτος και Εκκλησία χρειάζονται ο ένας τον άλλον για το καλό του λαού!Μια σωστή αληθινή σχέση μεταξύ τους πραγματικά επιβάλλεται! Η Εκκλησία έχει και ενδοκοσμική διάσταση και γι' αυτό δεν μπορεί να λειτουργεί από μόνη της και κατ' επέκταση να γίνει ένας πλήρης χωρισμός όπως εννοούν πολλοί ή λίγοι! Τα όρια όμως του ενός και του άλλου είναι καλό να καθορισθούν με καλόπιστο διάλογο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είναι να απορεί κανείς με την τρικυμία εν κρανίω κάποιων. Έφαγε καμμιά 10ρια λεπτά να μιλά για το Πακιστάν, λες και τα δεδομένα του εκεί περί βλασφημίας νόμου (τι θεωρείται εκεί βλασφημία) είναι τα αυτά με τον εδώ. Και σαν τα όσα βαρύτατα ενδεχομένως προβλέπει ο πακιστανικός νόμος να είναι τα όσα προβλέπει ο ελληνικός νόμος. Λες και ο δικός μας περί βλασφημίας νόμος επιτάσσει λιθοβολισμούς, φάλαγγες, ραβδισμούς κ.ο.κ. Δεν μας εξηγούν όλοι αυτοί οι αξιότιμοι κύριοι αν θεωρούν ότι μαζί με τον περι βλασφημείας νόμο πρέπει να καταργηθεί και ο περί συκοφαντικής δυσφήμισης; Γιατί ασφαλώς πρόκειται για κάτι το πολύ παρεμφερές, αφού η δυσφήμιση αποτελεί ενός είδους βλασφημία (βλάπτει την φήμην) αυτού εναντίον του οποίου στρέφεται. Δικαίωμα του καθενός είναι να μην αποδίδει τιμή και να μη συμμερίζεται όσα κάποιοι άλλοι θεωρούν ιερά και όσια. Δεν έχει όμως κανένα δικαίωμα να τα προσβάλλει. Και η μεν προσβολή δεν αγγίζει ασφαλώς τα πρόσωπα του Χριστού, της Παναγίας κ.λπ., όπως τα σάλια αυτού που (νομίζει ότι) φτύνει τον ήλιο και ξαναπέφτουν στα μούτρα του. Το θρησκευτικό συναίσθημα προσβάλλει, όσων αυτά τα πρόσωπα αποτελούν ό,τι το πιο μεγάλο και τίμιο στη ζωή τους. Με την κατάργηση της ποινικοποίησης της βλασφημίας ανοίγει ο δρόμος της αυτοδικίας. Πολύ μυαλό θέλει για το καταλάβουμε; Αλλά είπαμε. Όταν στο κρανίο κάποιου επικρατεί τρικυμία διψήφιου αριθμού μποφώρ τα απλά και αυτονόητα ούτε απλά ούτε αυτονόητα είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. προς Ανώνυμο 12¨57
    Μιας και επικαλείσαι την ιστορία (και απαντώ γιατί αγανάκτησα με όλους εσάς που τόσο εύκολα ονομάζετε αιρετικό τον άλλον) διάβασε λίγο ιστορία Εμείς δεν είμαστε Έλληνες φώναζε ο πρώτος Πατριάρχης της Άλωσης αλλά χριστιανοί, αφορίζοντας όσους τολμούσαν να κάνουν λόγο για Έλληνες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @3.21
    επειδη γνωριζεις, οπως φαινεται, καλυτερα ιστορια απο μενα, μαθε οτι το ελληνας που ειπε ο πατριαρχης ειχε θρησκευτικη και οχι εθνικη χροια σαν σημερα. ελληνας = εισωλολατρης # χριστιανος.
    σε ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κυριε σχολιαστα των 12 και 57 με βγαλατε μονοφυσιτη . Προφανως οποιος υποστηριζει τον χωρισμο εκκλησιας κρατους αποδεχετε την διδασκαλια περι μιας φυσεως του Χριστου . Για ονομα της Παναγιας . Αλλος παλι σε παλαιοτερο σχολιο παλαιοτερης αναρτησης με εβγαλε προτεσταντη . Μαλιστα . Οποιους δογματολογους εχει η τωρινη Ελλας . Τρεμετε Γρηγοριε Ναζιανζηνε και Συμεων Νεε Θεολογε . Βγηκαν αντικαταστατες σας που μυριζονται την αιρεση απο το PC τους μιλια μακρια . Α.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ Α.Μ

    20 Οκτωβρίου 2012 10:14 μ.μ.

    ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΚΑΛΕΣ ΚΑΙ ΕΝ ΠΟΛΛΟΙΣ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΣΑΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΤΑΛΗΓΕΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ "ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟ" ΤΩΝ "ΔΗΘΕΝ" ΧΩΡΙΣ ΣΟΒΑΡΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΒΑΘΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΚΑΤΕΥΕΥΕΤΕ. ΚΟΙΝΩΣ "ΕΖΗΣΑΝ ΑΥΤΟΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ".
    ΟΤΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΑΣ ΜΑΘΟΥΜΕ ΚΑΛΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ ΤΟΥ ΑΛΛΙΩΣ ΠΕΤΑΜΕ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΕΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΟΥΠΑ ΜΕ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ. ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΔΕ ΘΑ ΛΥΣΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ. ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΔΙΑΝΟΗΣΤΕ ΠΟΣΕΣ ΠΤΥΧΕΣ (ΟΧΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΣΑΦΩΣ) ΕΧΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΚΑΤΕΨΑΤΕ ...
    ΕΥΗΧΕΣ ΑΠΛΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ ΘΑ ΦΕΡΟΥΝ ΟΧΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ.
    ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΦΥΣΙΚΑ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΠΩΣ ΟΣΟΙ ΖΟΥΝ ΣΤΟ 97% ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ!
    ΤΑ ΠΕΡΙ ΔΙΚΩΝ ΣΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΩΝ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΑΡΙΩΔΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΑΔΙΚΟΥ ...

    ΤΕΛΟΣ ΑΣΧΕΤΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣΜΟΥ.

    Β Ν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. προς 12:33 μ.μ.
    Έχεις δίκιο, αλλά αυτό γιατί συνέβη?
    Δεν συνέβη επειδή για 15 αιώνες η Εκκλησία ζούσε με το "δεν υπάρχει Έλλην και Ιουδαίος?" Το επιχείρημα σου ότι δεν ζει το Έθνος χωρίς την Ορθοδοξία που το στηρίζεις όταν η Εκκλησία για 15 και πλέον αιώνες ζούσε χωρίς να νοιάζεται για το έθνος αλλά θεωρούσε την χριστιανική ιδιότητα πάνω και πέρα από κάθε εθνικότητα?
    Και γιατί είναι μονοφυσίτης αυτός που θέλει το χωρισμό κράτους και Εκκλησίας? Αυτό είναι μονοφυσιτισμός??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Προς Β .Ν . Ενα θεμα θα πιασω ασχετο φαινομενικα αλλα σχετικοτατο . Ως γνωστον οι μητροπολιτες και οι ηγουμενοι ειναι θεωρητικα ακτημονες . Στην πραγματικοτητα εχουν ολα τα οφελη της διαχειρισης μιας τεραστιας περιουσιας χωρις να εχουν τον μπελα της ιδιοκτησιας . Αυτος ο εμπαιγμος του κοσμου πρεπει να παψει τα αλλα ειναι σοφιστειες . Ετσι ακριβως ενεργουσαν στο τεως ανατολικο μπλοκ οι διαφοροι κομμουνιστες ηγετες που τυποις δεν ειχαν ιδιοκτησια και κατ ουσιαν ηταν ιδιοκτητες ολοκληρων χωρων . Μακαριοι οι κατεχοντες που λενε . Α.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Προς πελεκανο . Μια που σημερα εχω κεφια θα ελαφρυνω το κλιμα . Αν μαθει που λες συναδελφε ροκα οι οικειοι μητροπολιτες τα πραγματικα μας ονοματεπωνυμα θα μας τραβηξουν και τον μικρο και τον μεσαιο και τον μεγαλο αφορισμο και οπως ελεγε και ο Λασκαρατος μια που θα μεινουμε αλιωτοι θα πρεπει να παιρνουμε συνεχεια καινουργια παπουτσια . Δεν κανω πλακα οποιος διαφωνησε με δεσποταδες ειτε καλβινιζοντες ειτε παραδοσιακους ειδε και απο την καλη και την αναποδη στην πραξη το φωτισμενο προσωπο της διοιηκουσας εκκλησιας . Ειτε αγγλικανικης ειτε καθολικης ειτε ορθοδοξης . Παντα σε ολους τους αιωνες . Α.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καθολου οπαδος . Σε ενα σωρο φαουλ επεσε . Πρωτα πρωτα εφτασες 75 χρονων παραιτησου . Δευτερον αυτα με τον Αγγελοπουλο . Τριτον οπου στολη και το ρασο μια στολη ειναι εκει και αυταρχισμος . Αλλα και ο Φαρος και ο Καντιωτης και ολοι τελος παντων σαν ελληνες που ειναι ε μια πολυπραγμοσυνη την εχουνε. Αλλα εχουν και θετικες πλευρες . Αλλα οποιος στον χωρο της εκκλησιας πχ Χρυσοστομος ειπε τα αυτονοητα τον πηρε και τον σηκωσε . Μετα θανατον βεβαια αγιοποιηση . Αλλα εν ζωη μεγαλο μαρτυριο . Αυτα λεει η ιστορια . Ο αφορισμος ειναι διοικητικο μετρο για τους απειθαρχους . Η δογματικη δικαιολογηση γινεται μετα . Α.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ο πολυς ο κοσμος στα παλια του παπουτσια αν κανουν αγιο τον Καντιωτη , τον Παισιο , τον Βαν Μπαστεν . Σε αυτο το θεμα συμφωνω με τον πολυ τον κοσμο . Οποιος για να εκτιμησει την δραση ενος ανθρωπου σε θετικα και αρνητικα εχει αναγκη ιατροδικαστικης εξετασης μετα την εκταφη και το κοτσαρισμα ενος φωτοστεφανου οταν βγει το αποτελεσμα οκ δηλαδη ετοιμος για αγιος αυτος οχι τον Ρωμανωφ θα παραδεχτει αλλα και τον Δρακουμελ . Α.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή