Όπως παρατηρήσαμε σε προηγούμενο κείμενό μας ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ δεν είναι και τόσο ..."ευπειθέστατος" - όπως αρέσκεται να υπογράφει σε επιστολές του - απέναντι στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο προσωπικά.
Μια από τις νεώτερες, προκλητικές, θα λέγαμε, ενέργειές του είναι και ο εναγκαλισμός του αφορισμένου από Μείζονα και Υπερτελή Σύνοδο στο Φανάρι Νικόλαου Σωτηρόπουλου. Σε προηγούμενη ανάρτηση είδαμε τον ενθουσιασμό με τον οποίο ο Σεβ. Πειραιώς προσφώνησε τον αφορισμένο θεολόγο στον Ι. Ναό Αγίου Παντελεήμονος Δραπετσώνας. Μέχρι "άγιο" τον αποκάλεσε!
Χθες, Κυριακή 21 Οκτωβρίου, ο Ν. Σωτηρόπουλος ομίλησε κατά τη Θ. Λειτουργία στον Ι. Ναό Αγίου Βασιλείου Πειραιώς. Κάτι που δεν μπορεί να έγινε χωρίς την "ευλογία" του οικείου Επισκόπου.
Ένας ...νεοφανής αστήρ του "αντιοικουμενισμού" είναι και ο κληρικός της Μητροπόλεως Πειραιώς Άγγελος Αγγελακόπουλος, εφημέριος του Ι. Ναού Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης, ο οποίος έχει γεμίσει το διαδίκτυο με "πύρινα" αντιοικουμενιστικά άρθρα.
Το τελευταίο άρθρο του, όμως, "περί συμπροσευχών με αιρετικούς" (διαμαρτύρομαι που δεν παραπέμπεται ο "ειδικός" επί του θέματος π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, που έχει χύσει πολύ μελάνι γι' αυτό), ο π. Άγγελος επιτίθεται στον Οικουμενικό Πατριάρχη με σκληρούς χαρακτηρισμούς. Γι' αυτόν ο Πατριάρχης είναι "Λατινόφρων", "Παπόφρων", "Μέγας Οικουμενιστής", "επιπόλαιος ιεράρχης" (sic) κ.α.
Ιδού τα σχετικά αποσπάσματα:
"Η αμετανοησία του Πάπα φάνηκε καί εσχάτως, όταν τόν Νοέμβριο του 2006 διεκήρυξε από τό πάλαι ποτέ κέντρο της Ορθοδοξίας, τό Φανάρι της Κων/λεως, τό εωσφορικό πρωτείο εξουσίας του επί της καθόλου Εκκλησίας, μπροστά στά μάτια καί τά αυτιά του λατινόφρονος Μεγάλου Οικουμενιστή Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου καί των αρχιερέων του πατριαρχείου, χωρίς τήν παραμικρά αντίδρασή τους...".
"Δυστυχώς, κούφοι θεολόγοι καθηγητές καί επιπόλαιοι ιεράρχες, όπως ο παπόφρων Μέγας Οικουμενιστής Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, που πρόσφατα στις 10/13-10-2012 έλαβε ενεργό μέρος στους εορτασμούς των πενήντα χρόνων από την σύγκληση της Β΄ Βατικάνειας Συνόδου στη Ρώμη, συμπροσευχόμενος μετά του Πάπα Βενεδίκτου, ασπαζόμενος τον Πάπα, ομιλούντος και αναγνωρίζοντος το «σπούδαιο» έργο της Β΄ Βατικάνειας Συνόδου, δηλ. την παναίρεση του Οικουμενισμού, την δαιμονική και επάρατη Ουνία και τον διαθρησκειακό συγκρητισμό, δέν θέλουν νά αντιληφθούν τήν σκληρή πραγματικότητα. Αγαπούν τά ταξίδια, τίς αβρότητες, τίς συναναστροφές, τίς κοσμικές σχέσεις, τά πολυτελή συμπόσια... Καί κάποιοι φιλοδοξούν νά γίνουν οι ειρηνοποιοί, η γέφυρα της ενώσεως".
Χαίρομαι, αγαπητέ μου π. Άγγελε, διότι ανήκω στους "κούφους θεολόγους" και δεν αντιλαμβάνομαι "τη σκληρή πραγματικότητα". Η οποία, φυσικά, είναι ότι αν βρισκόσασταν σε ένα διάλογο με ετεροδόξους δεν θα μπορούσατε να ψελλίσετε ούτε τ' όνομά σας. Και ο νοών νοείτω...
Π.Α.Α.
Ο Πατριάρχης μας, έκλεισε σήμερα συν Θεώ 21 χρόνια στο Θρόνο της Κων/πολεως! Να του ευχηθούμε υγεία και δύναμη στο δύσκολο έργο που έχει επωμισθεί! Έχει προσφέρει πολλά και έχει ακόμη να προσφέρει και άλλα σε πολλά επίπεδα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσχετως οτι σε πολυ κοσμο συμπροσευχες και ειδικοτερα ακομη συλλειτουργα με αμφια δεν αρεσουν ουτε και σε εμενα πιο πολυ απο αισθητικης αποψης ωστοσο αυτο που λενε πολλοι κληρικοι οτι θα υποδουλωθει η ορθοδοξια στον Παπα δεν γινεται τοσο ευκολα για εναν πολυ απλο και πρακτικο λογο . Για να ενωθειη ορθοδοξια με τον παπισμο θα πρεπει να δεχτει τα αδιαπραγματευτα για τους καθολικους δογματα του παπικου πρωτειου και αλαθητου . Ε ειναι δυνατον 14 προκαθημενοι αυτοκεφαλων εκκλησιων να δεχτουνε απο προκαθημενοι να γινουν υπαλληλοι του Παπα ; Κοντα στο νου και η γνωση . Αυτο φυσικα το γνωριζουν οι διαφοροι Σεραφειμ Πειραιως αλλα μια που για την ωρα διωγμος δεν γινεται καπως πρεπει να φανουμε ομολογητες . Και οσοι τσιμπησουν . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφή@12:36
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αρέσουν οι συμπροσευχες στον πολυ κόσμο διότι, δυστυχώς ο οργανωνοσιακος θεολογικος μεσαίωνας που επικρατεί στην ελλαδική εκκλησία έχει περάσει την αντίληψη της σημασίας της ατομικής προσευχής προτεσταντικου τύπου. Ακόμη και την ώρα της θείας λειτουργίας της κορυφαίας εκδηλώσεως της συνείδησης της εκκλησίας ότι αποτελεί ένα σώμα, το Κυριακο Σώμα, οι ¨πιστοϊ η χαζευουν και δεν συμμετέχουν η λειτουργούν ατομοκεντρικα προς προσευχομενοι ατομικά και εγωκεντρικα. Ρωτήστε τον οποιοδήποτε γιατί πηγαίνει στην εκκλησία? Θα απαντήσει για να προςευχηθω! Κανείς δεν θα πει ότι πηγαίνει ως ένα σώμα με τους άλλους για να κάτσουν να φάνε από κοινού στην κοινή τράπεζα. Είναι ενδεικτική και η ευσεβιστικη τάση των χριστιανών να προσέρχονται αραιά στην θεία κοινωνία έτσι ώστε να μετατρέπεται και πρακτικά η θεία λειτουργία σε ατομική προσευχή.
Μετά απ όλα αυτά είναι πράγματι δύσκολο για τον κόσμο να καταλάβει πως μπορεί ένας ορθόδοξος να βρίσκεται και να συμπροσευχεται κάποιος με έναν ετεροδοξο.
Το κακό είναι ότι αυτήν την λανθασμενοι άποψη έχουν και πλασαρουν για να ¨πουλησουν¨ Ορθοδοξία, αθεολογητοι αρχιερείς και επαγγελματίες ορθόδοξοι ιερείς χαϊδεύοντας τα αυτιά των πιστών αντί να τους διδάξουν για να μην χάσουν την ¨πελατείαΣ τους.
ΟΡΚ
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς τα τελευταία 40 χρόνια προσπαθούν μερικοί να κόψουν τη ροή του ποταμού για τη συνεννόηση και τη συνεργασία μεταξύ των χριστιανών. Για να πετύχουν την απομόνωσή μας μεταχειρίζονται κάθε ιστορικό ψεύδος και κάθε σόφισμα προς αυτοδικαίωσή τους και για να ποιήσουν ένα προσήλυτο στις τάξεις τους. Γι'αυτὸ αντλούν από το πολεμικό οπλοστάσιο άλλων εποχών, αποκρύπτουν τα βαθύτερα ψυχολογικά αίτια του ανθενωτισμού τους και διαστρέφουν τις θεολογικές θέσεις των αντιπάλων τους. Δεν δέχονται πώς οι περισσότερες διαφορές ειδικά με τους Δυτικούς υπάρχουν επί αιώνες πρό του σχίσματοςτου 11ου αιώνα και η Εκκλησία δεν τις παρεξηγούσε. Το πρόβλημα της Ουνίας δευτερευόντος έγινε εκκλησιαστικό, αφού προήλθε από την αντίσταση των λαών στον ιμπεριαλισμό των τσάρων και του Ισλάμ και οι αντιστάμενοι ζήτησαν προστασία από Γερμανούς και Γάλλους για να σωθούν. Κάπου προκλήθηκε και από τις τοπικές διαμάχες μεταξύ ημών των Ορθοδόξων όπως στην Αντιόχεια. Ο εγχώριος φονταμενταλισμός ποντάρει σε ψεύδη και απάτες για να σταθεί στα πόδια του. Το θλιβερό είναι πως στην υστερία αυτή δεν συμμετέχουν μόνον ντοπαρισμένοι από γέροντάδες και ψευτοζηλωτικές οργανώσεις, αλλα και αρχιερείς και θεολόγοι με ακαδημαϊκους τίτλους που τους εμπορεύονται και επικαλούνται στην εποχή μας φαντάσματα και υποδουλώσεις στον Πάπα! Φαίνεται πώς δεν ένιωσαν τους σεισμούς που καταγράφονται στη ζωή της Εκκλησίας μας και ούτε ακόμη υποψιάζονται τι θα συμβεί ειδικά στην Ελλάδα όταν ανοίξουν τα κρύφια μερικῶν Χριστεμπόρων που παριστάνουν τους φρουρούς της Ορθοδοξίας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι φως φαναρι ότι ο Πειραιώς επέλεξε το δρόμο της πρόκλησης. Αλλιώς δεν εξηγείται να έχει μαζέψει τον αφορισμένο Σωτηρόπουλο και ν' αφήνει τους παπάδες του να γράφουν τέτοια πράγματα για τον Πατριάρχη. Ο ίδιος βέβαια δεν έχει γράψει κάτι ανάλογο....... ΤΙ ΛΕΕΙ ΑΥΤΟ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντω το ότι κακώς ο Πατριάρχης μας επεφήμησε την Β Βατικανεια συνοδο ειναι μια μεγαλη αμαρτια.Δηλ. οσοι υπερασπιζομαστε την Βατικανη συνοδο ειναι σαν να ειμαστε υπερ του αλαθητου και της ουνιας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσυ Τακη εισαι υπερ της Β Βατικανης συνοδου;Αν ναι, εχεςι διαβασει τα πρακτκα;Αν τα εχεςι διαβασει τοτε δεν μπορει να εισαι υπερ.Αν τα εχςι διαβασει και εισαι υπερ μαλλον πρεπει ν εισι 1. ή αιρετικος και το παιζεις Ορθοδοξος 2. ή κανεςι κοντρα για την κοντρα.Κουβεντα να γινεται.
Εω πιστευω το 2ο.Τους-μας δουλευεις ολους κανονικοτατα και απο αυτα που γραφεις δεν πιστευεις τιποτα...
τα γραφεις για να τα γραφεις...
Καλα κανεις...γελαμε παντως!!
Ρε συ φίλε ανώνυμε 3.17 μ.μ. γελάμε εμείς με τον Ανδριόπουλο; Οι ανώνυμοι;; Ρε εκείνος παίζει το παιχνίδι δεν το βλέπεις; Τι είμαστε εμείς μπροστά του; Τίποτα!! Αφού κρυβόμαστε πίσω απ' την ανωνυμία μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροχτές σ' ένα σπίτι θρησκευομένων στην Αθήνα γι' αυτόν μιλούσαν. Τον παρακολουθούν χωρίς ανάσα. Ζήλεψα, γιατί εγω δεν έχω υπογράψει ποτε τίποτα.
@3.17
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο δόγμα του αλάθητου του πάπα είναι προϊόν της Α Βατικανής Συνόδου όχι της Β.
ΟΡΚ
Έμαθα ότι ο Σωτηρόπουλος ούρλιαζε στο κήρυγμα της περασμένης Κυριακής στον Άγιο Βασίλειο στον Πειραια. Ότι κάνει συνήθως. Κήρυγμα μίσους
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος pelekano: τις προς Αθηναγόρα επιστολές του αειμνήστου π.Επιφανίου τον οποίο και επικαλέστηκες τις έχεις υπόψη;
ΑπάντησηΔιαγραφήκυριε ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ τελικα ο σωτηροπουλος ο αφορισμενος ειναι ΙΕΡΟΚΗΡΥΞ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ αυτο πρεπει να ερευνηθει και να καταγγελθει διοτι σελιγο ο σεραφειμ θα καταστει μαστιγα δια την εκκλησια
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας βλεπω λαυρο κατα του π.Άγγελου Αγγελακόπουλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν λεγει ψεματα, υποστηριζει κατι το αιρετικον κατι το αντορθοδοξο, τοτε καλως τον κατειγορειτε.
Οι θεολογικες του καταγγελιες, σε τι σφαλλουν?
Μηπως δεν ειναι Ορθοδοξες??
ή
μηπως ενωχλουν μελλωντικους αζυμιτες και νυν συμπροσευχομενους μετα αβαπτιστων αιρετικων??
Βεβαιως, στο προσωπον του Πατριαρχου ΜΑΣ οφειλωμεν τον προσηκοντα σεβασμον του Οικουμενικου Πατριαρχη της Ορθοδοξιας.
Του Πρωτου εξ ημων, ως οι θεοθεν ιεροι Κανονες της ορθοδοξου Εκκλησιας οριζουν και οχι ως οι Βατικανειας ανθρωπινες νομολογιες.
Και αυτο ειτε εξ ευπειθειας ,
ειτε απο καρδιας, παντως εξ υπακοης.
Ομως καποιοι, δεν εχουμε "μια καρδια" με τους συμπροσευχομενους μετα των αβαπτιστων.
Αν και η καρδια μας φλεγεται, να δει τον πάπα τσ΄ ρωμης να βαπτιζεται απο τον Πατριαρχη μας με αναδοχο τον κ. Πανωτη , για παραδειγμα.
να τελειωσουμε και το ημερολογιακο σχισμα,
και μετα, απαντες Ορθοδοξουντες, ας εχουμε οσες Θειες Λειτουργιες θελουμε, ειτε εδω , ειτε στην Ρωμη.
Το συλειτουργο της 12/12/1452 να μην εχουμε... αν και φοβουμαι, οτι πολλοι το ονειρευονται...
Βεβαιως αυτο εχει ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΙΑ
Οπως για παραδειγμα, να κατανοησει ο σεβαστος μεγας κλειδοκρατωρ,πρωτοσπαθαριος,χατζιαβατης, την απαντητικη επιστολη του Πατριαρχου Πετρου Αντιοχειας στον Πατριαρχη Μιχαηλ Κηρουλαριου,
οπως και τις εγκυκλιους του Οικουμενικου Πατριαρχειου μας του 1838 περι των καινοτομιων των λατινων
Του Ορου πιστεως της Αγιας του Χριστου Εκκλησιας περι του βαπτισματος των Δυτικων του 1770, με την οποια επαναβεβαιουται το αβαπτιστο αυτων.
Και την εγκυκλιο του Οικουμενικου Πατριαρχειου του 1848
με την οποια η Συνοδος των Πατριαρχων της Ανατολης , ελεγε εις τους Δυτικους οτι κανεις δεν μπορει να αλλαξει την πιστιν των Ορθοδοξων, ο δε Ορθοδοξος λαος εχει δικαιωμα-υποχρεωση να υπερασπισθει την αλλοιωση της πιστεως των πατερων του.
Οι συμπροσευχες και η απαγορευση της βαπτισεως των εις την Ορθοδοξιαν προσερχομενων εκ Δυσμων,
μονο αλλοιωση στην πιστη μας μπορουν να εξασφαλεισουν.
Αλλα οπως ελεγε ο μακαριστος π. Επιφανιος Θεοδωροπουλος, στον Πατριαρχη και να του τα ψαλουμε, τον Πατριαρχη μας τον αγαπαμε...
Και εαν δεν τις εχει στα καραμανλιδικα ο μεγας κλειδωκρατωρ, να τους τις προσφερω καθηκοντως και ευχαριστως, στην προτοτυπη γλωσσα που γραφτηκαν...
Αν και βεβαιως εχει την δυνατοτητα, ο σεβαστος κλειδοκρατωρ, να τα αναζητησει με την βοηθεια του Παναγιωτατου Οικουμενικου Πατριαρχου, ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΡΕΧΟΥΜΕ, ΤΙΜΩΝΤΕΣ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΤΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ (ως οι αγιοι Αποστολοι και αλλοι θεοφοροι πατερες μας διδασκουν και οι καρδιναλιοι απο Μεγαλου Φωτιου εως και benedict του λιοδενδρου, φλασαρωντος το σημα του βααλ και του βελιαρ ...)
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαοητε Πελεκανε, στην Ορθοδοξια εχουμε συνοδους τις οποιες θα προτιμουσαν να ξεχασθουν οι Βατικανειοι αλλα πλειστοι οσοι "Ορθοδοξοι".
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπον, μια απο αυτες, εκεινη του 1351, στον Συνοδικο Τομο της γραφει."...τον μεν Βαρλααμ εκεινον και τον Ακινδυνον ως εις τα καιρια της ευσεβειας εμπαποινησαντας και μηδαμινως μεταμεληθεντας ετι περιοντας τω βιω, τω απο Χριστου αναθεματιδικαιως καθυποβαλωμεν. ΤΟΥΣ ΝΥΝ ΑΝΑΦΑΝΕΝΤΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΙΚΩΣ ΕΞΕΛΕΓΧΕΝΤΑΣ ΕΚΕΙΝΟΙΣ ΟΜΟΦΡΟΝΑΣ ΚΑΙ ΑΠΛΩΣ ΟΣΟΙ ΤΗΣ ΣΥΜΜΟΡΙΑΣ ΑΥΤΩΝ ΑΠΟΚΗΡΥΚΤΟΥΣ ΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟΒΛΗΤΟΥΣ ΕΧΟΜΕΝ ΤΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ"
Οπως βλεπεις Πελεκανε, οι ομοφρονες του Βαρλααμ και τοὖ Ακινδυνου, σημερινοι Λατινοι, τουλαχιστον ενεκα της κτιστης "θειας" Χαρης, ειναι αποκηρυκτοι της Εκκλησιας.
Και ο κοινωνων ακοινωνητω, ακοινωνητος.
Ωποτε προφανως ο π. Αγγελου Ορθοδοξει, οι δε κατηγορουτες αυτον, κατα τους ιερους κανονας , εχουν την μεριδα του αρχαικακου...
Και για να μην εχεις καμια αμφιβολια...
Αντε διαβασε και κατι Ορθοδοξο, οχι μονο την Summa Theologica και Barth.
Όρος της Αγίας του Χριστού Εκκλησίας περί του βαπτίσματος των Δυτικών .
Εξεδωθει το 1755 απο την Συνοδο των Πατριαρχων της Ανατολης.
Και επιβεβαιωνει το αβαπτιστο των Δυτικων.
Τούτοις τοίνυν τοις θείοις και ιεροίς διατάγμασιν επόμενοι και ημείς, τα μεν των αιρετικών βαπτίσματα, ως απάδοντα και αλλότρια της αποστολικής θείας διατάξεως και ύδατα ανόνητα, ως ο ιερός Αμβρόσιος και ο μέγας φησίν Αθανάσιος, και αγιασμόν μηδένα παρέχοντα τοις ταύτα δεχομένοις, και προς κάθαρσιν αμαρτημάτων ουδέν ωφελούντα, απόβλητα και αποτρόπαια ηγούμεθα. Τους δ’ εξ αυτών αβαπτίστως βαπτιζομένους ως αβαπτίστους αποδεχόμεθα, προσερχομένους τη ορθοδόξω πίστει, κι ακινδύνως αυτούς βαπτίζομεν, κατά τους αποστολικούς και συνοδικούς κανόνας, οις αραρότως επιστηρίζεται η αγία του Χριστού και αποστολική και καθολική Εκκλησία, η κοινή μήτηρ πάντων ημών. Και επί ταύτη τη κοινή ημών διαγνώσει και αποφάνσει σφραγίζομεν τον Όρον ημών τούτο, ταις αποστολικαίς και συνοδικαίς διαταγαίς συνάδοντα, διαβεβαιούντες αυτόν δι’ ημετέρων υπογραφών.
Εν έτει σωτηρίω αψνε’.
† Κύριλλος ελέω Θεού αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Νέας Ρώμης και οικουμενικός πατριάρχης.
† Ματθαίος ελέω Θεού πάπας και πατριάρχης της μεγάλης πόλεως Αλεξανδρείας και κριτής της Οικουμένης.
† Παρθένιος ελέω Θεού πατριάρχης της αγίας πόλεως Ιερουσαλήμ και πάσης Παλαιστίνης.
Οταν λοιπον φιλε Πελεκανε γινεις Ορθοδοξος, θα γνωρισεις και κατι απο Ορθοδοξια, και επομενως δεν θα εκτοξευεις θεολογικες ανακρειβιες...
Φιλε Πελεκανε, οταν οι Λατινοι, πρεσβευουν εναν κακεκτυπο του αποκαλυφθεντος Θεου, με παραφθορα σε οτι τον προσδιοριζει, εσυ τους αποκαλεις απλως ετεροδοξους?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκομη και σαν ετεροδοξοι, κοινην πιστη δεν εχουμε. Κοινο ποτηριο δεν εχουμε. Και ουτε χαιρειν εφοσον εμμενουν στην αιρεση τους.
Λοιπον οι Λατινοι πρεσβευουν θειαν ουσιαν διαφορετικη απο εμας, μπερδεμενη με τις ενεργειες.
Οι Λατινοι πρεσβευουν υποστασεις της τριαδος των, κατα διαφορετικον τροπον, με το filioque.
Οι Λατινοι πρεσβευουν την χαρη κτιστη, διαφορετικα απο εμας.
Υποθετω οτι θα σφυριξεις φαουλ εδω, προς χαριν του Τρεμπελα.. ελεγε ο φραγκο-θεολογημενος αλλα αγευστος ορθοδοξιας, οτι δεν θα πρεπει να θεωρουμε το αποτελεσμα της χαρης εντελως ακτιστο, και συναμα αποκαλουσε εγγραφως τον αγιο Γρηγοριο τον Παλαμα, αηθη και υπερβολικο και...και...και..
Θελεις να σου γραψω τι γραφει ο συνοδικος τομος του 1351 για τον αγιο Γρηγοριο τον Παλαμα??
Εαν δεν εισαι σε θεση να εντοπισεις τις αιρεσεις και τα αναθεματα απο τον Αποστολο Παυλο και την Εκκλησια στους Λατινους, τοτε θα πρεπει να αναρωτηθεις μηπως σε κατι σφαλλεις, εαν θες πραγματικα να εισαι Ορθοδοξος..
Οσο παραμενουν σε αιρεση πρεσβευοντας τα βρωτα και κτιστα αντι των ακτιστων, αιρετικοι και αναθεματισμενοι και αποκηρυκτοι Εκκλησιας Χριστου..
Με filioque, κτιστη χαρη, απολυτο προορισμο εσυ τους βλεπεις μελη Εκκλησιας Χριστου??
Με ποια κοινη πιστη???
Εχουμε μια καρδια???
Κατι σου διαφευγει φιλε Πελεκανε...
Πελεκανε, τα αναθεματα θα αρθουν, οταν αρθουν οι κακοδοξιες των, οχι τα μακιγιαρουν οι διπλωματες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα αναθεματα και οι υβρεις και οι δολοφονιες μας χωριζουν με τους Λατινους??
ΟΧΙ.ΟΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΜΑΣ ΧΩΡΙΖΟΥΝ
Εφοσον προσκαρτερουν πιστΙ διαφορετικη απο την διδαχθεισα απο τους αγιους Αποστολους , θα παραμεινουμε χωρισμενοι απο δαυτους.
Μια ενωση των διεστωτων ειναι αυτο που θελουμε ολοι.
Αλλα η ενωση αυτη εχει ενα ορο, που διαφευγει απο ΕΣΑΣ Λατινοφρονες και Λατινολαγους.
Μια προταση του Πετρου Αντιοχειας στον Μιχαηλ Κηρουλαριο που μαλλον θα θελατε να ξεχαστει ειναι αυτη.
Περι γαρ της εν τω αγιω Συμβολω προσθηκης και του μη κοινωνειν αυτους των αγιασματων απο γεγαμηκοτος ιερεως, καλως και θεοφιλως η αγιοσυνη σου ενισταται και μη παυσαιτο ποτε περι τουτου ενισταμενη και πειθουσα, απο τε των αγιων Γραφων και των αναγεγραμμενων ευαγγελικων κυρηγματων, ΜΕΧΡΙΣ ΑΝ ΑΥΤΟΥΣ ΕΞΕΙΣ ΣΥΝΤΙΘΕΜΕΝΟΥΣ ΤΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΤΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΗΜΙΝ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΚ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΘΕΙΑΣ ΕΚΠΟΡΕΥΣΕΩς ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΔΟΞΑΖΟΝΤΕΣ.
Πελακανε, κατι δεν σου εμαθαν στο Βατικανο.
Ο Θεος ο αυτος εις τον αιωνα.
και η θεοθεν θεολογια, η αυτη εις τον αιωνα.
Και κανενα εκκλησιαστικο δικαστηριο δεν μπορει να την αλλαξει, ουτε νεοτερα συνοδος,διοτι εαν η νεοτερα συνοδος διαφωνει εν τοις πραγμασι πρωτιστως με τους παλιους, ληστρικη και ακυρος και αποκηρυκτος...
Εμεις οι Ορθοδοξοι φιλε Πελακανε, εχουμε τους αγιους μας ως διδασκαλους, ως τον αγιο Μαρκο τον Ευγενικο, του λέγωντος, "«Την μεν αιτίαν του σχίσματος εκείνοι δεδώκασι, την προσθήκην εξενεγκόντες αναφανδόν, ην υπ’ οδόντα πρότερον έλεγον. ημείς δε αυτών εσχίσθημεν πρότεροι, μάλλον δε εσχίσαμεν αυτούς και απεκόψαμεν του κοινού της Εκκλησίας σώματος. Δια τι ειπέ μοι: Πότερον, ως ορθήν έχοντας δόξαν, ή ορθώς την προσθήκην εξενεγκόντας; Και τις αν τούτο είποι, μη σφόδρα τον εγκέφαλον διασεσεισμένος; Αλλά ως άτοπα και δυσσεβή φρονούντας και παραλόγως την προσθήκην ποιήσαντας. Ουκούν ως αιρετικούς αυτούς απεστράφημεν και δια τούτο αυτών εχωρίσθημεν… αιρετικοί εισιν άρα, και ως αιρετικούς αυτούς απεκόψαμεν»."
Εαν δεν γνωριζεις Ελληνικα, στο εχω προτεινει και παλαιοτερα, να κανω τον κοπο να μετφρασω απο Ελλἦνικα σε Ελληνικα....
Εαν τωρα θεωρεις τον αγιο Μαρκο τον Ευγενικο ως σφαλλωντα, γιατι αποκαλει τους Λατινους αιρετικους, περασε τον απο Εκκλησιαστικο δικαστηριο και καλεσε με συγκατηγορουμενο.
Παντως δεν θα ηταν εντοιμο να εμφανισθεις στην Θεοα Λειτουργια την ημερα της εορτης του... ακομη και εαν δεν κανεετε τον κοπο να τον δικασετε , μια που πατησαμε πια το φεγγαρι..
ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΠΙΚΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟΝ ΠΕΡΙ ΕΝΩΣΕΩΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ.
Την εξαπελυσε η Ορθοδοξια τον Αυγουστο του 1895 για να απαντηση στην Εγκυκλιο του Παπα Λεοντος του ιΓ περι ενωσεως των εκκλησιων.
...Αλλ΄ ως προειρηται, η Δυτικη Εκκλησια απο του δεκατου αιωνος και εντευθεν ποικιλας και ξενας και αιρετικας διδασκαλιας και καινοτομιας παρεισηγαγεν εν εαυτη δια του παπισμουμ και απεσχισθη και απεμακρυνθη απο της αληθινης και ορθοδοξου ροτ Χριστου Εκκλησιας....
Σημερα εχει κατι αλλαξει???
Εχουν αρνηθει τις αιρετικες αυτες κακοδοξιες που καταγγελει ο Οικουμενικος Πατριαρχης Ανθιμος το 1895??
ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ.
ΕΒΑΛΑΝ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΕΣ...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητε Πελεκανε, βλεπω οτι επειμενεις σρις απωψεις σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αποδεχεσαι τις συμπροσευχες.
Αποδεχωμενος τις συμπροσευχες με αιρετικους, διοτι ακομα εμμενουν στις κακοδοξιες τους, γραφεις στα παλια σου τα υποδηματα τους σχετικους Ιερους κανονες, (τους οποιους ετσι και αλλοιως τους εχετε "γραμενους" σε θεματα πιστεως, αλλα μαχεσθαι υπερ αυτων σε θεματα δικαιοδοσιας πατριαρχειων, για ενοριες που ελεγαν στην Συνοδο του Αγιου Φωτιου, δηλαδη η απολυτη υποκρισια, ενωπιον Θεου και ανθρωπων.)
Ομοιως γραφεις εις παλαιοτερα των σανδαλιων σου , την Αγια Γραφη, και τον ΑΠοστολικο λογο δυο ή τριων Αποστολων).
Δεν με ξενιζει αυτο.
Η συναφεια με αβαπτιστους αιρετικους εχει την ιδιοτητα του σκοτασμου.
Οταν σκεφθεις να μιλησεις παλι για συμπροσευχη με αιρετικους, θα σου προτεινω ενα πειραμα.
Η Ορθοδοξια ειναι σαν τις φυσικες επιστημες σε καποιες εκφανσεις της.
Μπροστα στο Αγιο Ποτηριο, πριν κοινωνησεις, αναλογισου τον λατινολαγνο φιλοπαπισμο σου, και τους αγιους που θα σου πω.
Σκεψου οτι, μεταλαμβανωντας των Αχραντων Μυστηριων, ερχεσαι σε ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΡΟΑΠΕΛΘΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
Εγω βεβαιως ουτε τον Βεκο ουτε το Καλεκα θεωρω Ορθοδοξους, ουτε και περιμενω να τους συναντησω εντος του Κοινου και Αγιου Ποτηριου.
Και τοτε ελα να μου πεις, τι εννοιωσες.
Μπορει και τιποτα, και αυτο λογικα θα ειναι.
Μπορει κατι αλλο, Και αυτο λογικο θα ειναι...
Αλλα προκειται δυο εντελως διαφωρετικες καταστασεις...
Εαν παλι χαμογελας καλοκαγαθα ή δεν κατανοεις τι ακριβως σου περιγραφω, τοτε ισως να ειναι καλο να τραβηξεις χειροφρρενο, και ψαξεις και να πεις στον ιδιο σου τον ευατο ποιος εισαι. Οχι σε εμας. Στον ευατο σου και τον Πνευματικο σου.
Αυτα για το βιωμα.
Θελεις να το παω και στην Θεολογια?
Ηδη πηγα.
Για τους Ορθοδοξους η θεολογια δεν ειναι σαν φιλοσοφια...
Την θεολογια την μαθαινει ο ορθοδοξος στο διαβασμα αλλα και στο κομποσχοινι και στην υπακοη.....
αλιευτικως ουκ Αριστοτελικως.
Και μετα, δεν ειναι ιεροκατηγορια οταν αποκαλυπτεται κακοδοξια και αιρεση.
Εχω καθε υποχρεωση και δικαιωμα να καλυψω τον ιερεα που κλεβει για να δινει στην γκομενα δωρακια.
Εχω καθε υποχρεωση και δικαιωμα να αποκαλυψω τον ιερεα που προδιδει την κοινη πιστι των θεοφορων πατερων με το οποιο μακιγιαρισμα.
Οσο για το filioque, στην Ανατολη το πειραμε χαμπαρι πολυ πριν την δευτερη και τριτη συνοδο στο Τολεδο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκομα και ο αγιος Ιωαννης ο Δαμασκηνος και εαν θυμαμαι καλα και ο αγιος Μαξιμος ο Ομολογητης κατι λεγουν για αυτο.
Θυμαμαι ομως και καποιες σποραδικες αναφωρες ενωριτερα, δεν ειμαι θεολογος για να τα εχω ολα ετοια εδω και τωρα.
Η επηρμενη παπικη ορφρυς ομως του Μεγαλου Βασιλειου, δειχνει οτι ηδη στην Ανατολη χαμπαριαζαν τις χαζομαρες της Δυσης.
Σημερα εχω την γιορτη μου. Ο αγιος μου ειχε για απολαυση την θεολογια...
Επετρεψαι μου να σου χαρισω τον τριτο κανονα της τριτης συνοδου του Τολεδου.
Quicumque spiritum sanctum non credit aut non crediderit a patre et filio procedere, eumque non dixerit coaeternum esse patri et filio et coessentialem, anathema sit.
Σε απλα Ελληνικα λεγει οτι οποιος δεν αποδεχεται το filioque ειναι αναθεματισμενος.
Και εγω δεν ειμαι απο εκεινη την παστα που συλλειτουργησαν το 1274 καιστις 12.12.1452 ψαλλωντας το filioque μαζι με τους αιρετικους῎
Και κατι αλλο Πελακανε??
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΠΟΥ ΘΑΥΜΑΖΕΙΣ ΠΕΤΑΞΑΝ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΕΚΑΛΟΓΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΤΟΥΣ???
Αγαπητε Πελεκανε, μου εδωσες καλη πασα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρο καιρου γνωρισα νεοτατατο Ιερεα Νεοχωριτη, καπου στην θρακη, το οποιο θα τον χαρακτηριζα σαν "οικουμενισταρο" ή ακομα και "οικουμενιτσαρο" .
Κακες οι ταμπελες και εννοια διχασμου μεσα στην Εκκλἦσια.
Ομως, καποιες φωρες αναγκαιες.
Ο Ιερευς αυτος μου ειχε το πει.
Το filioque εχει και Ορθοδοξη πορεια...
Να ενα θεμα που θα ηθελα καπωτε να συζητησουμε, εαν εχεις τις γνωσεις....
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ετεροδοξος εχει κοινη πιστι και μια καρδια με τον Ορθοδοξο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ταμπελα που βαζεις παραμενει "εν τοις ρημασι" κατα πως εσυ την θελεις.
"Εν τοις πραγμασι" αυτοι που εσυ μακιγιαρεις συμφωνα με τις επιδιωξεις σου, παραμενουν σε αλλοτρια πιστι.
Ομως και να τους "βαφτισεις" εχουν μια πιστι διαφορετικη απο εκεινη της Ορθοδοξιας.
Και οπως λεγει ο Αποστολος, με διαφορετικη πιστι, αναθεμα, Οπως και να τους αποκαλεις.
Εμμενεις στην αρνηση της Ορθοδοξου πιστεως.
Δικαιωμα σου.
Σε λιγο τα ισχυει το μετα πρωτης και δευτερας...
Τι θα πει ετεροδοξος και τι αιρετικος???
Και οι δυο αλλοτριαν πιστιν πρεσβευουν.
Με τις ταμπελες θα παιζουμε ή με την ουσια του θεματος?