Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Το πρόγραμμα της συναυλίας στο Ηρώδειο (24/9) όπου θα συνυπάρχουν μουσικά Μίκης Θεοδωράκης και ο Σεβ. Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων (Αλφέγιεφ), περιλαμβάνει το Άξιον εστι των Θεοδωράκη-Ελύτη και αποσπάσματα θρησκευτικών έργων του Ρώσου Επισκόπου.
Είναι δύσκολο, όπως όλοι γνωρίζουμε, να γεμίσει ένας καλλιτέχνης το Ηρώδειο. Μια συναυλία μόνο με έργα του Σεβ. Ιλαρίωνα θα είχε αμφίβολη τύχη. Ενώ με το Άξιον εστι ως "κράχτη" τα πράγματα ίσως είναι διαφορετικά.
Λυπούμαι που το Άξιον εστι, ένα τόσο σπουδαίο έργο τόσο του Ελύτη όσο και του Θεοδωράκη παρουσιάζεται ευκαίρως ακαίρως, αβασάνιστα θα έλεγα, και πάνω στο σώμα του πειραματίζονται πολλοί! Έτσι, με θλίβει η παρουσία του "ποπ τενόρου" Μάριου Φραγκούλη στο ρόλο του "λαϊκού τραγουδιστή"! Βέβαια ο Μάριος Φραγκούλης αυτή τη στιγμή είναι εξαιρετικά δημοφιλής και άρα μπορεί να ...τραβήξει κόσμο. Όμως, δε νομίζω κανείς σοβαρός άνθρωπος να θεωρεί την επιλογή Φραγκούλη ως ιδανική για το Άξιον εστι. Οι λόγοι είναι μάλλον εμπορικοί...
Σκέπτομαι πως η συνύπαρξη Θεοδωράκη και Σεβ. Ιλαρίωνα θα είχε ένα μουσικό ενδιαφέρον αν το ρεπερτόριο περιλάμβανε μόνο συνθέσεις εκκλησιαστικής μουσικής.
Ο Μίκης Θεοδωράκης έγραψε την Κασσιανή ήδη από το 1942, σαν ήταν 17 ετών! Αρκετά αργότερα (Νοέμβριος-Δεκέμβριος 1982) συνέθεσε την Θ. Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου (Missa Greca) για μικτή χορωδία. Στη σχετική ηχογράφηση τη χορωδία διηύθυνε ο Αντώνης Κοντογεωργίου, τα του ιερέως εκφωνούσε ο Μανώλης Μητσιάς και αναγνώστης ήταν ο Κώστας Καζάκος. Η Κασσιανή και η Λειτουργία, μαζί με δύο ακόμα χερουβικά και ένα Σε υμνούμεν αποτέλεσαν το διπλό ψηφιακό δίσκο με τίτλο Τα Εκκλησιαστικά (2007).
Παρτιτούρα του Μ. Θεοδωράκη από την Missa Greca. Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος "Λίλιαν Βουδούρη" |
Αμέσως μετά (1983/84) ο Θεοδωράκης συνέθεσε την Ακολουθία εις Κεκοιμημένους (Requiem) του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ήτοι την Εξόδιο Ακολουθία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, η οποία μάλιστα εκτελέστηκε στον Καθεδρικό Ναό των Αθηνών (30.3.2007) αδεία και παρουσία του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου. Αυτό το έργο, μάλιστα, έχει και ...ρωσική προέκταση, καθώς παρουσιάστηκε και ηχογραφήθηκε το Μάρτιο του 1997 με ρώσους σολίστ και την Συμφωνική Ορχήστρα και χορωδία της Αγίας Πετρούπολης υπό τη διεύθυνση του συνθέτη στην Αγ. Πετρούπολη. Η πρώτη ηχογράφηση του έργου κυκλοφορήθηκε το 1984 με έλληνες σολίστ και λίγο μετά το έργο παρουσιάστηκε στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Αχιλλείου Λαρίσης (28.10.1985).
Επομένως, η όχι τυχούσα θητεία του Μίκη Θεοδωράκη στην πολυφωνική εκκλησιαστική μουσική, άριστα θα επέτρεπε την παρουσίαση έργων του που θα …συνομιλούσαν με τα αντίστοιχα του Μητροπολίτου Βολοκολάμσκ. Κι αυτή θα ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα, μουσικά, συναυλία.
Αλλά θα ήταν μάλλον …αντιεμπορική. Ως εκ τούτου «επιστρατεύεται» και πάλι το Άξιον εστι – το οποίο πρέπει να είναι το πιο πολυπαιγμένο νεοελληνικό έργο στο Ηρώδειο – για να …σώσει την κατάσταση.
Πάντως η συναυλία χορηγείται από ρωσικά κεφάλαια, αν διαβάζω καλά στο δελτίο τύπου:
Χορηγοί:
Ίδρυμα Άγιος Γρηγόριος, Θεολόγος
Ίδρυμα ΙΒΑΝ Σαββίδη και υπό την αιγίδα του Ελληνο-Ρωσικού Συνδέσμου Φιλίας και Συνεργασίας.
Ας ευχηθούμε η Ελληνο-Ρωσική συνεργασία στον πολιτισμό να αποδίδει όλο και ποιοτικότερους και ουσιωδέστερους καρπούς. Γιατί το επίπλαστο και το πρόσκαιρο μυρίζουν θάνατο…
Παραθέτουμε ένα μικρό απόσπασμα από το Ρέκβιεμ του Μ. Θεοδωράκη στην θαυμάσια ρωσική ερμηνεία του!
Φαγώθηκες... Στο τέλος θα ματαιωθεί!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυράνιες μελωδίες. Χρησιμότατες οι πληροφορίες που δημοσιεύετε. Ευχαριστώ και μπράβο για το μεράκι σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιλικρινά διερωτώμαι σε τι διαφέρει κατ' ουσίαν από όσους:
ΑπάντησηΔιαγραφήα) βλέπουν διαρκώς στον ύπνο τους και στον ξύπνιο τους εξάρια και αντίχριστους
ή β) διαβλέπουν παντού συνωμοσίες των σιωνιστών, των μασόνων και των λοιπών σκοτεινών δυνάμεων κατά του ελληνισμού
ή γ) διαβλέπουν διαρκώς συνωμοσίες του παπισμού και του οικουμενισμού εναντίον της Ορθοδοξίας,
όποιος ψυχαναγκαστικά στον ύπνο του και τον ξύπνιο του δεν βλέπει παρά συνωμοσίες και καταχθόνια σχέδια του Πατρειαρχείου Μόσχας για "Τρίτη Ρώμη" και για υπονόμευση των κεκτημένων του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Και μην πεις ότι σε παλαιότερες εποχές πράγματι δόθηκαν αφορμές από τους Ρώσους, γιατί και όλοι οι προαναφερθέντες μπορούν κι αυτοί να επικαλεστούν, χωρίς να έχουν άδικο, γεγονότα του παρελθόντος.
Στα είπα και χθες, το βιολί σου εσύ. Μα καλά, σου είναι τόσο δύσκολο να υποψιαστείς ότι με κάτι τέτοια καταντάς να γίνεσαι το αρνητικό των παλαιοημερολογιτών και των διαφόρων τελεβαντοτσολογιάννηδων; Για σκέψου το λίγο. Δεν ωφελεί σε τίποτα να γίνεσαι πατριαρχικότερος του Πατριάρχη, ούτε προσφέρεις καλές υπηρεσίες στις σχέσεις των δύο Εκκλησιών. Εκτός κι αν νομίζεις το αντίθετο.
Ψτ, αγαπούλα... ξεκόλα!
Ρε φίλε 6:28 τι είναι αυτά που λες; Μίλησε ο Ανδριόπουλος για Τρίτη Ρώμη και σχέσεις Μόσχας-Φαναρίου; Άλλα λέει και συ άλλα ονειρεύεσαι!!! Το κορυφαίο όμως είναι που του λες ότι δεν προσφέρει καλές υπηρεσίες στις σχέσεις των δύο Εκκλησιών. Και τι νομίζεις ότι είναι ο Ανδριόπουλος; ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ;;; Με τις κουταμάρες σας τον κάνατε σταρ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά ο Παναγιώτης δεν αναφέρεται καθόλου στις σχέσεις Οικουμ. Πατριαρχείου και Ρωσίας. Στον ύπνο τους βλέπουν κάποιοι οράματα και θάματα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε συ σαΐνι 8.14 είναι δηλ. ανάγκη να το πει έτσι ακριβώς; Γιατί άραγε αυτές οι συνεχείς δημοσιεύσεις; Θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβει κανείς πού το πάει και πού στοχεύουν, γνωστής ούσης της φαναρολαγνίας που διακρίνει τις δημοσιεύσεις του; Σιγά μη σκοτίστηκε για το ότι ο Ιλαρίων προβάλλεται ως μέγας συνθέτης, ενώ είναι στην πραγματικότητα μια μετριότητα. Το ποιος βλέπει οράματα και θάματα ας βγει να το γράψει ο ίδιος αν νομίζει πως η στόχευσή του παρεξηγήθηκε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε συ σαΐνι 8.14 είναι δηλ. ανάγκη να το πει έτσι ακριβώς; Γιατί άραγε αυτές οι συνεχείς δημοσιεύσεις; Θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβει κανείς πού το πάει και πού στοχεύουν, γνωστής ούσης της φαναρολαγνίας που διακρίνει τις δημοσιεύσεις του; Σιγά μη σκοτίστηκε για το ότι ο Ιλαρίων προβάλλεται ως μέγας συνθέτης, ενώ είναι στην πραγματικότητα μια μετριότητα. Το ποιος βλέπει οράματα και θάματα ας βγει να το γράψει ο ίδιος αν νομίζει πως η στόχευσή του παρεξηγήθηκε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε συνανώνυμε 11:47 ακόμα κι αυτό που λες να συμβαίνει ο Ανδριόπουλος "τα βάζει" με τον Ιλαρίωνα. Εσύ κι εγώ κοτούλες πίσω απ' την ανωνυμία μας. Εγώ τον θαυμάζω!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε, Παναγιώτη, μπορώ να σε φανταστώ στις πρώτες θέσεις του Ηρωδείου να απολαμβάνεις τις συνθέσεις του Ρώσου κατακτητή!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή>>>>>>>>"Ρε φίλε 6:28 τι είναι αυτά που λες; Μίλησε ο Ανδριόπουλος για Τρίτη Ρώμη και σχέσεις Μόσχας-Φαναρίου; Άλλα λέει και συ άλλα ονειρεύεσαι!!!"
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια χαρά τα λέει ο 6:28. Μόνο οι εθελότυφλοι δεν μπορούν να καταλάβουν ότι κάτι τέτοια τεχνητά τέρατα κρύβονται πίσω απ την έμμονη προσκόλλησι του Ανδριόπουλου στο θέμα της συναυλίας. Την μιά τους λέει κουμουνιστές και αθέους, μετά τους βαπτίζει ανίκανους και από μουσικής πλευράς αναξίους, τέλος ότι τα κάνουν όλα αυτά μόνο για τα χρήματα. Και πάει λέγοντας. Ο τελικός σκοπός όμως παραμένει ο ίδιος: η όποια εκκλησιαστική επαφή με τους Ρώσους να κακολογείται. Για ποιον λόγο άραγε; Εάν δεν ξέρης, διάβαζε Wikileaks. Σε λίγο ίσως ξαναβγή ο Ανδριόπουλος υπέρ των Πούσυ Ράϊοτ και των Φέμεν του "KILL KIRILL." Ο μοναδικός σκοπός είναι να πετούν λάσπη, όπως κάνει και ο ουνίτης Πετρώφ τον οποίον συνεχώς λιβανίζει ο Ανδριόπουλος.
Ο εθνοφυλετισμός δεν αναιρείται με προσωπικές επιθέσεις εναντίον το Σεβ. Βολοκολάμσκ ή με την προσπάθεια να απαξιωθούν οι ικανότητές του ως μουσουργού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι ο κ. Ανδριόπουλος αντελήφθη το σφάλμα που υπέπεσε γι' αυτο και επανήλθε για να θέσει το θέμα από διαφορετική σκοπιά.
Αλλο να μιλάς για κομμουνισμούς και άλλο να μιλάς για διαφορετικό ρεπερτόριο.
Πάντως ο Πατριάρχης πηγε πανηγυρικά στη συναυλία Ιλαρίωνα στην Πόλη. Τα έχει αναρτήσει ο Ανδριόπουλος στο Φως Φαναρίου. Για δείτε εδώ
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://fanarion.blogspot.gr/2010/03/blog-post_9746.html
Το να βλέπη κανείς τον Παν. Τελεβάντο--ος ζει σε έναν κόσμο κατοικημένον από Τουρκομογγόλους, Γυφτοσκοπιανούς, Τουρκαλβανούς, κτλ κτλ αλλά και τα άκρως εθνοφυλετικά συμφέροντα του αιωνίου Ελληνικού γένους, τα οποία τα ενσαρκώνει στον θεσμό του Πατριαρχείου ΚΠόλεως--να καταφέρεται κατά του εθνοφυλετισμού είναι σα να κοιτάζης τον διάβολο να κηρύττη κατά της αμαρτίας. Επαναλαμβάνω: η Ρωσική Εκκλησία είναι η λιγότερο εθνοφυλετική εκκλησία απ' όλες τις τοπικές Ορθόδοξες εκκλησίες. Νά προωθούν οι Έλληνες τα συμφέροντά τους--δεν λέω--αλλά, παρακαλώ: κάτω οι μάσκες και η ρητορική περί δήθεν εθνοφυλετισμού των άλλων, όταν οι Έλληνες, με πρώτους τους εν Φαναρίω, είναι απ' τους χειρότερους παραβάτες σ'αυτόν τον τομέα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι πολύ σαφής η άποψή σου και καλά τεκμηριωμένη. Το μήνυμά σου δεν αφήνει καμιά αμφιβολία για τα θέματα που θέτεις, μουσικά, οικονομικά και διπλωματικά. Μπράβο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Παναγιώτη, χαιρετίζω με ενθουσιασμό το άκρως ενδιαφέρον και ακριβές κείμενό σου για τον Ιλαρίωνα. Να είσαι καλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας φανατικός σου αναγνώστης από τη Βόρεια Ελλάδα
Πλακα κανουμε σχολιαστη των 7 και 36 οτι η ρωσικη εκκλησια δεν εχει εθνοφυλετισμο ; Η πρωτη διδαξασα ειναι . Αφου οι ρωσοι ιεραρχες βαφτισαν τη χωρα τους αγια ρωσσια . Ο ορος εθνοφυλετισμος χρησιμοποιηθηκε πολυ ορθα απο το πατριαρχειο στα τελη του 19ου αιωνα για να στηλιτευσει σαν αιρεση την απαραδεκτη συμπεριφορα της βουλγαρικης εξαρχιας που δια της βιας προσπαθουσε να αποσπασει τους σλαυοφωνους πατριαρχικους απο το οικουμενικο πατριαρχειο . Σαν αμυνα σε αυτο τον βιαιο και επιθετικο εθνικισμο της βουλγαρικης πλευρας ο τοτε πατριαρχης Ιωακειμ βοηθησε με τους μητροπολιτες Χρυσοστομο Δραμας Γερμανο Καστοριας Αιμιλιανο Γρεβενων την οργανωση του μακεδονικου αγωνα . Εκεινη η επιθετικοτητα της βουλγαρικης εξαρχιας υποκινουνταν και απο την ρωσσικη πανασλαυιστικη εκκλησια . Και γενικα ολες οι βλασφημες και αιρετικες θεωριες περι τριτης ρωμης ξανθου γενους και αγιας ρωσσιας απο την ρωσσικη εκκλησια εκπορευονται . Και τις χαρακτηριζω βλασφημες και αιρετικες γιατι ενοουν να υποταξουν το θελημα του Θεου στην υπηρεσια των ρωσσων . Ας μη λεμε λοιπον με μονο κινητρο το πικαρισμα του πατριαρχειου οτι η ρωσσικη εκκλησια δεν ειναι εθνοφυλετικη ειναι μεχρι τον λαιμο χωμενη στην νεοτσαρικη αλαζονεια
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ (11 Σεπτεμβρίου 2012 10:27 π.μ.), πολλά παραμύθια μας λες. Εάν το μόνο που μπορείς να βρής είναι πράγματα που έγιναν πριν από σχεδόν 150 χρόνια, μας φώτισες. Τί, να κολλήσουμε στους Βουλγαροκτόνους, Καραβαγγέληδες και Κομιτατζήδες για να ποιήσουμε θεωρία κατά της...Ρωσίας; Ας πάμε και στον Ασπαρούχ τότε. Για ψάξ' το το θέμα πιό σοβαρά, παρακαλώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδη συγνωμη η αγιοποιηση του τσαρου νικολαου Β και της τρελλης θρησκοληπτης γυναικας του που στειλαν στο πεδιο της σφαγης του Α παγκοσμιου πολεμου εκατομυρια ρωσων εκ των οποιων σκοτωθηκαν 2 εκατομυρια εγινε πριν 100 χρονια ; Την δεκαετια του 90 εγινε αυτη η επαισχυντη για πολιτικους λογους αγιοποιηση . Η παρεμβαση της ρωσσσικης εκκλησιας στην ελληνικη δικαιοσυνη για τον Εφραιμ εγινε τον καιρο του Βουλγαροκτονου ; Πριν μερικους μηνες εγινε . Η ευθυγραμμιση του ρωσου πατριαρχη κυριλου με τον Πουτιν στην υποστηριξη του κληρονομικου δικτατορα Ασσαντ και αυτη τωρα γινεται οχι στην εποχη του βουβου σινεμα . Οποιος δεν βλεπει οτι η ρωσσικη εκκλησια βασιζομενη στα πυρηνικα της ρωσσιας ειναι το βατικανο της ορθοδοξιας εθελοτυφλει .
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια πες μας πού χωρά το θέμα του εθνοφυλετισμού στο ζήτημα του Τσάρου; Μήν καταπίνουμε τις εκδοχές της ιστορίας που έβγαλαν οι Κομμουνιστές και μετά προέβαλαν μετ' ενθουσιασμού τα δυτικά αφεντικά σου. Και εαν ερευνήσης το θέμα, θα δης ότι το Πατριαρχείο Μόσχας έπεξε πολύ προσεκτικό ρόλο στην υπόθεσι Τσάρου Νικ. Β, την δεκαετία του 90, αλλά και τώρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ζήτημα του Ασσάντ, γιατί δεν ρωτάς τους ίδιους τους Σύρους Χριστιανούς τί νομίζουν για τον Ασσάντ, και όχι να παπαγαλίζης τα παραμύθια που σου πουλάνε τα δυτικά σου αφεντικά; Για ρώτα κάναν Χριστιανό απ' το Ιράκ πώς περνά τώρα και πώς περνούσε παλιά. Ο Κύριλλος ακολουθεί πολιτική που του αίτησαν οι ίδιοι οι Χριστιανοί της Συρίας. Παλιά, οι σταυροφόροι μόνο ζημιά έφεραν στους εντόπιους Χριστιανούς της Ανατολής. Το ίδιο και σήμερα.
Για τον Εφραίμ, ολόκληρος ο Ορθόδοξος κόσμος ξεσηκώθηκε για το θέμα της φυλακίσεώς του. Και πές μας, Γιατί δεν εξακολουθεί να είναι φυλακή; Γιατί τον άφησαν ελεύθερο οι αρχές; Η ελλ. δικ. τον βρήκε ένοχο τελικά; Άρα ποιός έχει δίκαιο;
Τέλος, ο Μόσχας δεν είναι καν Βατικανό της Ορθοδοξίας, και ο ίδιος επανειλλημένως έχει πει ξεκάθαρα είναι υπέρ της αρχής ούχι των αριθμών, όπως θέλουν ορισμένοι (δηλ. το 50%+1), αλλά της ομόνοιας όλων των τοπικών εκκλησιών. Τί παπισμοί και παραμύθια! Ζεις σε κόσμο φαντασίας.
Και να μήν ξεχνάς ότι ο ίδιος ο ΚΠόλεως πήρε την τιμή που κατέχει ΜΟΝΟ και ΜΟΝΟ για πολιτικούς λόγους. Εκεί ήταν ο Αυτοκράτωρ, εκεί και τα πρωτεία. Δεν άρεσαν αυτά, βέβαια, στους Ρώμης και Αλεξανδρείας, αλλά έτσι εξελίχθηκε η ιστορία.
Βρε και το πρωτειο του Κωνσταντινουπολεως μη σου πω που το εχω γραμμενο . Στα παλια μου παπουτσια το εχω . Και ολων των πατριαρχειων για πολιτικους λογους γιναν δεν ειμαι κανενα χαπατο . Αλλα οτι η ρωσσικη εκκλησια ειναι αυτο που ξερουμε ολοι ειναι γεγονος . Εναι δυνατον εν ετει 2012 να μαλωνουμε για πρωτεια απο τα οποια τρωνε αλλοι ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ που αμφισβητείς την αγιότητα του Τσάρου Νικόλαου Β και της οικογενείας του, έχεις διαβάσει για τον τρόπο που πέθαναν; Έχεις διαβάσει την άποψη του Αγίου Ιωάννη Μαξίμοβιτς και άλλων σύγχρονων Πατέρων για το θέμα; Αδιαμφισβήτητα πρόκειται για μαρτυρικό θάνατο για την Πίστη τους στον Χριστό. Μετά τους τρικαμηνάδες και την αμφισβήτηση του Αγίου Χρυσοστόμου Σμύρνης, ήρθαν οι νεορθόδοξοι, για να αποδείξουν ότι τα δύο άκρα είναι τόσο σατανικά ίδια που αμφισβητούν μέχρι και τους αγίους της Εκκλησιας μας
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι για να συνεχισω τον φιλιπικο κατα ολων των πατριαρχειων σλαυικων ελληνοφωνων καθως και αυτου της παλαιας ρωμης αγαπητε σχολιαστη που απο παρανοηση φυσικα ειπες οτι εχω δυτικα αφεντικα ολους λοιπον αυτους τους μεσαιωνικους θεσμους καθως και τους πατρωνες τους Πουτιν του πατριαρχειου μοσχας ΗΠΑ του κωνσταντινουπολεως τους σιχαινεται η ψυχη μου ολους . Περα απο καποιες χριστιανικες προσωπικοτητες πχ Χρυσοστομος που τους εφαγε η μαρμαγκα και μετα θανατον οταν ηταν ακινδυνοι τους ανακηρυξαν αγιους οσοι ανεβηκαν σε αυτους τους αιματωβαμενους θρονους ειχαν τοση σχεση με τον χριστιανισμο οσο οι πολικες αρκουδες με την αστροφυσικη . Και το σχισμα κατ ουσιαν εγινε για πολιτικους λογους οπως αργοτερα και η μεταρυθμιση και τα αλλα ειναι για κατηχητοπουλα των 60ς . Εμεις ειμαστε απλως χριστιανοι προσπαθουμε κουτσα στραβα να εφαρμοσουμε καπως το ευαγγελιο και ολες οι φαγωμαρες παλαιας ρωμης νεας ρωμης η οικουμενιστων αντιοικουμενιστων η μοσχας κωσταντινουπολεως γινονται για πολιτικη ισχυ η και για την κουταλα και απλως τσιμπανε καποιοι αφελεις . Οσο για τη γνωμη μου για τα χρυσοβουλα του Ορους μην ανοιξω το ρημαδι γιατι θα με κοψει και πολυ ορθα η λογοκρισια
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ 11 Σεπτεμβρίου 2012 5:59 μ.μ.: τα είπες σωστά. Τα πρωτεία είναι ανοησίες. Και, κατά την γνώμη μου, καλά θα έκανε ο ΚΠόλωες να έφευγε απ' την Κπολι και να πήγαινε στην Δυτ. Θράκη να ενώση το ποίμνιό του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ
11 Σεπτεμβρίου 2012 5:22 μ.μ.
11 Σεπτεμβρίου 2012 12:46 μ.μ.
10 Σεπτεμβρίου 2012 7:36 μ.μ.
10 Σεπτεμβρίου 2012 2:19 π.μ.
Καλησπερα χαρη εχουμε κουβεντιασει καποιες φορες και δω και στην αποτειχιση δεν ειμαι νεοοπροδοξος ουτε παλαιοορθοδοξος εμαι απλως ενας κακος χριστιανος ορθοδοξος που κατα το μετρο του δυνατου παλευω να εφαρμοσω το ευαγγελιο . Το που ειναι τωρα ο τσαρος δεν ξερω ισως τον αγιο μαξιμοβιτς και τους αλλους συγχρονους πατερες να τους πηρε τηλεφωνο ο Θεος οποτε αυτοι ξερουν . Οτι τετοιου ειδους αγιοποιησεις ομως γινονται για πολιτικους λογους ε αυτο το καταλαβαινουν ολοι . Γενικα για γεροντες πατερες του 20ου αιωνα και ετσι δεν εχω καλεςσχεσεις σε αυτα ειμαι λιγο καντιωτικος . Αν και φανατικος ροκερ πιστευω οτι ο μονος εκκλησιατικος αντρας των τελευταιων 80 ετων που πηγαινε η προσπαθουσε να παει συμφωνα με τον Χριστο ηταν ο Καντιωτης . Οι αλλοι και ειδικα καποιοι αγιορειτες απο 1980 και δωθε εχουν φτιαξει ενα θρησκευμα αχταρμα μεταξυ βουδισμου ινδοισμου και οριενταλ ορθοδοξιας . Οι νεοορθοδοξοι παλι πχ Φαρος αντι να ειναι τιμιοι και να πεταξουν τα ρασα αφου δεν πιστευουν και να κανουν καμια τιμια δουλεια ειναι απλοι θεομπαιχτες τρωνε πινουν απο την εκκλησια και εχουν το ευαγγελιο για τηλεφωνικο καταλογο και ουτε καν . Οσο για τον οικουμενισμοσου ειχα ξαναπει αγαπητε χαρη ειμαι κατα των συλειτουργιων αλλα καποιοι αντιιοικουμενιστες εχουν βρει ωραιο επαγγελμα . Ταξιδια δωρεαν στις 5 ηλειρους με εξοδα πληρωμενα απο την οργανωση που ανηκουν για διαφωτιση του ποιμνιου ημεριδες συνενδρια φιγουρα σαν ομολογητες ας κατσουν 6 μηνες ανεργοι και σου λεω εγω αν θα εχουν καημο αν στο μοναχο πχ καλημεριστηκαν ο ορθοδοξος με τον λουθηρανο παπα . Γενικα Χαρη τα τελευταια 20 μεταμοντερνα χρονια η ορθοδοξια εγινε πολυ in βρε παιδι μου αρκει να διαβασεις 5 τσιτατα του Ποποβιτς και μετα μπορεις ναεισαι μπεκρης ναρκομανης οτι θες αφο κανεις ομολογια . Ξερω περιπτωσεις . Οσο για τα μυστηρια ειδικα αυτο της εξομολογησης οπως σου εχω ξαναπει το εχουν κανει κωμωδια με τους ΙΧ πνευματικους γεροντες . Αυτα τα ολιγα και ελπιζω να μη χαρακτηριστω προτεσταντιζων τους προτεσταντες τους θεωρω απατεωνες αλλα γενικα και προτεσταντιζων να χαρακτηριστω δεν θα βαλω καμια γατα να κλαιει
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε 7.00, θα σε παρακαλούσα να γράφεις επώνυμα, έστω και με ψευδώνυμο για να μπορώ να καταλαβαίνω σε ποιόν μιλάω. Ήδη κάποιος στην αποτείχιση μου κάνει πέσιμο για τον Σμύρνης και δεν ξέρω αν είσαι εσύ. Το μαρτύριο είναι μαρτύριο και γι'αυτό δεν με ενδιαφέρει αν υπάρχουν πολιτικοί λόγοι. Αν μπούμε στη διαδικασία να αμφισβητούμε πρόσφατους αγίους, θα φτάσουμε σε σημείο να προσκυνάμε τις μισές εικόνες στους ναούς, καθώς και οι παλαιοί άγιοι (που πλέον τους έχει αποδεχθεί το σύνολο της Εκκλησίας)είχαν τους σύγχρονούς τους αμφισβητίες. Όσον αφορά τους γέροντες (ένας από τους οποίους είναι και ο Μέγας Καντιώτης) και εν γένει τους αγίους, προτιμώ να συμβουλεύομαι εκείνους που είχαν καθαρισθεί από τα πάθη και είχαν τη Θεία Χάρι, παρά να εμπιστεύομαι τον εμπαθή εαυτό μου και κάθε λογής αυτονομιζόμενο άγιο πχ π. Τρικαμηνα ή νεορθόδοξο πχ Φάρο κλπ. Αυτό ήταν πάντα το φρόνημα της Εκκλησίας. Συμβουλευομάστε τους αγίους, χωρίς βέβαια να τους θεωρούμε αλάθητους. Κανένας ινδουισμός ή τπτ τέτοιο, όπως ισχυρίζεσαι. Πάντως ξεφύγαμε πολύ από το θέμα
ΑπάντησηΔιαγραφήΟχι δε σου εκανα εγω πεσιμο για τον χρυσοστομο σμυρνης . Δεν βαζω ονοματεπωνυμο για τον εξης τεχνικο λογο . Αν ειναι καποιος blogger μπορει να γραψει κατι να πατησει ο αλλος στο ονομα απανω και να δει οτι οκ αυτος ειναι . Πχ με εσενα χαρη παταει καποιος στα μπλε γραμματα και ετσι κανεις δεν μπορει να γραψει κατι με το ονομα σου . Ενας αλλος ομως αν βαλει ονοματεπωνυμο τοτε μπορει καποιος που δεν τον χωνευει και ολοι εχουμε δυστυχως τετοιους να γραψει ενα υβριστικο η ανοητο σχολιο με το ιδιο ονοματεπωνυμο και τοτε τρεχα γυρευε . Για τον χρυσοστομο σμυρνης ισα ισα εγω ειπα οτι οπως και τους αλους εθνικως δρασαντες ιεραρχες οτι πρεπει να τους τιμουμε εθνικως και εκει που συμφωνησα με τον Τρικαμηνα ειναι οτι εφοσον δεν ειμαστε 1000 τοις 100 σιγουροι οτι ειναι στη θριαμβευουσα εκκλησια να το αφησουμε το πραγμα στον Θεο . Ενω πχ οι Νεκταριος και Κοσμας Αιτωλος ειναι σιγουρο οτι αγιασαν και ετσι ουδεις ποτε εφερε αντιρηση . Τωρα το θεμα των γεροντων ειναι τεραστιο αλλη φορα το κουβεντιαζουμε σε καποιο μπλογκ .
ΑπάντησηΔιαγραφή