Τετάρτη 29 Αυγούστου 2012

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΨΑΛΛΕΙ ΤΗ ΦΗΜΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ


 

Ωρύεται ο Άγιος Καλαβρύτων Αμβρόσιος στην προς Χάρην Ανδρεόπουλο επιστολή του για το ότι - κατ' αυτόν πάντα - ο Οικουμενικός Πατριάρχης υποτιμά τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο όταν δεν του αποδίδει και τον τίτλο "πάσης Ελλάδος". 
Αφού αναπτύσσει την σκέψη του αποφαίνεται: 
Τώρα άραγε εξηγείται το γιατί ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης μας κ. Βαρθολομαίος, προσφωνώντας τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο, κατά την επίσημη πρώτη επίσκεψή του στο Φανάρι,  είπε «Μακαριώτατε Αρχιεπίσκοπε Αθηνών κ.κ. Ιερώνυμε», αποσιώπησε δε παντελώς το δεύτερο κομμάτι του τίτλου του «....και πάσης Ελλάδος»!!!!!!!!!  Είναι άρα καλά διαβασμένος (φαναριώτικα δηλ. διαβασμένος)  ο κ. Ανδρεόπουλος!  
Και εν τέλει, απευθυνόμενος προς όλους όσοι αναμίχθηκαν στον διάλογο μαζί του, βοά: 
Αγαπητοί μου «λαλίστατοι» Θεολόγοι,  
Σας ερωτώ: Είναι α) ορθό, β) κανονικό, γ) νόμιμο, δ) δίκαιο, ε) αδελφικό και στ) χριστιανικό  ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας κ. Βαρθολομαίος  να περικόπτει αυθαιρέτως τον επίσημο τίτλο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος;  
Στον Άγιο Καλαβρύτων απάντησε δεόντως - αν και δεν τον κατονομάζει - ο Αρχιμανδρίτης Γεράσιμος Φραγκουλάκης από το Αννόβερο της Γερμανίας, με σχετικό σχόλιό του στην Πύλη Εκκλησιαστικών Ειδήσεων amen
Εκεί, μεταξύ άλλων, αναφέρει: 
Δεν είναι δύσκολο αν ανατρέξει κάποιος στο διαδίκτυο να βρει ομιλίες και κείμενα και του Οικουμενικού Πατριάρχη και γενικότερα του Οικουμενικού Πατριαρχείου στα οποία όταν γίνεται επίσημη αναφορά στον Μακαριότατο, χρησιμοποιείται πλήρης ο τίτλος του. Στις ανεπίσημες συναντήσεις δεν νομίζω ότι του στερεί κάτι ή είναι "πετσόκομμα" αν τον προσφωνήσουν απλά "Μακαριότατε" ή "Άγιε Αθηνών". Όποιος όμως είναι κακοπροαίρετος παντού σκοπιμότητες βλέπει. Ή μπορεί να αποτελεί τρόπο προβολής η ενασχόληση με μικρότητες και η δημιουργία άσκοπου θορύβου, όταν κάποιος δεν μπορεί να κάνει με άλλο τρόπο την παρουσία του ευρέως γνωστή.  
Όμως, τι χρείαν έχομεν μαρτύρων; Το βίντεο του amen από την Ίμβρο, όπου βρέθηκαν πρόσφατα ο Οικουμενικός Πατριάρχης και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος, είναι αδιάψευστο! Κατά την υποδοχή στο νησί οι δύο Προκαθήμενοι μεταβαίνουν στον Ναό της Παναγίας για να προσκυνήσουν. Εκεί ψάλλουν το απολυτίκιο της Κοιμήσεως, και ευθύς αμέσως μετά από αυτό ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης αρχίζει να ψάλλει τη φήμη του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος! Και μάλιστα σε έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Και χωρίς να πρόκειται για Θ. Λειτουργία ή κάποια εκκλησιαστική τελετή.
Ταύτα και των φρονίμων ολίγα... 
Π.Α.Α.

9 σχόλια:

  1. μια εικονα, χιλιες λεξεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικά είναι κανείς να λυπάται για την μικρότητα που δείχνουμε πολλές φορές εμείς οι κληρικοί...
    Ο Θεός να μας συγχωρήσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ου με πεισεις καν με πεισεις. ο καλαβρυτων ηδονιζεται να κατακρινει αντι να προσπαθει να αποκτησει την αρετην της α υ τ ο μ ε μ ψ ια ς. την περιοδο την ιερα του δεκαπενταυγουστου ησχοληθη κυριως ν α α πα ν τ α αν και ευρισκετο στα καλαβρυτα δια ποιμαντικους λογους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και όχι μόνο! Ο μακαριστός Μέγας των Πατρών Μητροπολίτης Νικόδημος, ο Βαλληνδράς, εσυνέθεσε "φήμην" διά τον Αρχιεπίσκοπον Χριστόδουλον σαφώς απλουστέραν και διά τούτο μεγαλοπρεπεστέραν: "Xριστοδούλου του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου πολλά τα έτη"!
    Ας μη λησμονεί δε ο Αγ.Καλαβρύτων ότι ο Πρώτος των Ορθοδόξων Επισκόπων, ο Οικ.Πατριάρχης δηλονότι, έχει την μικροτέρα, πασών των λοιπών, φήμην! Το δε "πάσης Ελλάδος" είναι προσθήκη μεταγενεστέρα, των αρχών μόλις του 20ου αιώνος, και περί αυτής διαλαμβάνονται τα δέοντα και στο "Συνοδικό" του Αρ.Πανώτη και στα εγχειρίδια Εκκλησιαστικής ιστορίας Ελλάδος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παναγιώτη μέχρι και ο Τελεβάντος σε δικαιώνει! ΕΛΕΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΟΥ!
    http://panayiotistelevantos.blogspot.gr/2012/08/blog-post_7938.html

    "ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ", ΛΕΓΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΑ.

    ΠΟΣΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΣΤΕΛΛΕΙ ΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ;

    ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ "ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟΣ" ΑΠΟ ΤΟ "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ "ΑΜΗΝ" ΜΙΛΑ ΕΥΓΛΩΤΤΑ ή ΜΑΛΛΟΝ ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΑ ΓΙΑ ΔΥΟ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

    1.) ΟΤΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΚΑΘ΄ΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΥΠΟΣΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.

    Ο ΑΓΙΟΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΣΠΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΥΝ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΟΙ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΕΝΑΥΣΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΨΑΛΛΟΥΝ ΤΗ ΦΗΜΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΤΟ ΕΔΩΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΜΕ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΨΑΛΜΩΔΙΑ.

    ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΥΠΟΣΚΑΠΤΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΘΡΟΝΟ.

    ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ! ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ!

    ΑΛΙΜΟΝΟΝ ΑΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΥΠΟΣΚΑΠΤΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ερώτηση προς τον άγιο Καλαβρύτων:Στη δική του Μητρόπολη καθώς και στις λοιπές ελλαδικές Μητροπόλεις ποια δικαιώματα έχει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών με βάση τον τίτλο "πάσης Ελλάδος"; Είναι διατεθειμένος ο Σεβασμιώτατος να παραχωρήσει το παραμικρό δικαίωμα στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών ώστε ο τίτλος "πάσης Ελλάδος" να μην είναι ψιλό γράμμα, αφού ο τιμητικός τίτλος -που δικαίως κατέχει ο Αθηνών- ουσιαστικά αναφέρεται μόνο στην προεδρία της Ιεράς Συνόδου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ας μην ξεχνάμε ότι ο όρος "Ελλάς" επί Βυζαντίου εσήμαινε αυτό που σήμερα ονομάζουμε κεντρική και ανατολική "Στερέα Ελλάδα." Ο Πατριάρχης απλώς μπορεί να πη ότι εννοούσε το "Πάσης Ελλάδος" με την ιστορική του έννοια και όχι την σημερινή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. O Χ. Aνδρεόπουλος τα γράφει αυτά (κατά Αμβροσίου - υπέρ Πατριαρχείου) επειδή είναι φαναριώτης - οικουμενιστής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και μην ξεχνάμε πόθεν και πώς και από ποίους... το "πάσης Ελλάδος" ήρξατο γίνεσθαι ύποπτον... επί παραδείγματι εκείνο το διακονάριο που έφερε επιρριπτάριο επί κεφαλής και συνόδευε ως πρωτοδιάκονος...τον μακαριστόν Χριστόδουλον, εις Λειτουργίαν εις Άγ.Δημήτριον Θεσσαλονίκης, επί μακαριστού Παντελεήμονος του Β', και συλλειτουργούντων του νύν Οικ.Πατριάρχου, του Αρχ.Χριστοδούλου και άλλων Ορθοδόξων Προκαθημένων, απήγγειλε την φήμη του Αθηνών Χριστοδούλου μετά του "ημών δε πατρός και ΠΟΙΜΕΝΑΡΧΟΥ..."!!!! και δικαίως διεμαρτυρήθη επί τόπου ο Οικ.Πατριάρχης! εν Θεσσαλονίκη Ποιμενάρχης γνωρίζεται μόνον ο κυρίαρχος Μητροπολίτης και ουδείς έτερος,του Οικ.Πατριάρχου μή εξαιρουμένου, ως και εις κάθε εκκλησ.επαρχίαν ο οικείος επίσκοπος! Αλλά το ασήμαντο εκείνο παιδάριο εσκέφθη επιπολαίως -ή μήπως υστεροβούλως;;;- και πάντως ανευθύνως και κυρίως αντιεκκλησιολογικώς και εμαρτύρησε εαυτό πάντη αθεολόγητο και συνέβαλλε η πράξις του αυτή στην μεταξύ των Εκκλησιών Κων/λεως-Ελλάδος καχυποψίαν περί τα κανονικώς θεσμοθετηθέντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή