ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΑ ΚΑΛΟΛΟΪΔΙΑ, ΩΡΑ ΓΙΑ ΦΑΓΗΤΟ!
Του Αρχιμανδρίτη Γεράσιμου Φραγκουλάκη
Αννόβερο Γερμανίας
Με αφορμή το άρθρο του κυρίου Ανδριόπουλου, στην ιστοσελίδα του «Ιδιωτική Οδός», με τίτλο «ΟΙ ΕΙΣΠΗΔΗΜΑΤΙΕΣ ΕΛΛΑΔΙΤΕΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΙ Η ΣΙΩΠΗ ΤΩΝ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΩΝ...», θα ήθελα να καταθέσω ορισμένες σκέψεις μου,ως σχόλιο στο προσκήνιο και όχι στο παρασκήνιο.
Θυμάμαι όταν ήμουνα μικρός, στο πατρικό μου σπίτι κάθε φορά που είχαμε γιορτή και περιμέναμε επισκέπτες η μάνα μου εκτός από το φαγητό, το οποίο ήταν κατά κύριο λόγο κρέας με πατάτες, ψημένο στον ξυλόφουρνο, έφτιαχνε και διάφορα καλολοΐδια. Τουτέστιν διάφορα γλυκίσματα και μεζεδιλίκια τα οποία ήταν κυρίως συνοδευτικά της τσικουδιάς, παραδοσιακό κέρασμα της Κρήτης.
Θα σκεφτεί ίσως κανείς, τι σχέση έχουν τα καλολοΐδια με το άρθρο του κ. Ανδριόπουλου.
Και όμως έχουν! Γιατί όπως φαίνεται κάποιες Μητροπόλεις έχουν χορτάσει το ποίμνιό τους με το βασικό, το κυρίως φαγητό και προσφέρουν και καλολοΐδια! Ακριβώς, σε μια εποχή που ο κόσμος πένεται, του προσφέρονται «ραπανάκια για την όρεξη».
Σέβομαι τους Σεβασμιοτάτους Ιεράρχες και την ευχή τους μόνο θέλω. Όμως παράλληλα ζητώ και κάποιοι εξ’ αυτών να μας σέβονται και εμάς. Γιατί με τον τρόπο τους προσβάλλουν τη νοημοσύνη μας.
Αν κάποιοι εξ αυτών θέλουν, για τους δικούς τους προφανώς λόγους, να «μοστράρουν» ως αντι-Πατριαρχικοί ή αντι-Οικουμενιστές, ίσως, και γράφω ίσως γιατί δεν γνωρίζω αν αυτού του είδους οι συμπεριφορές αρμόζουν σε εκείνους που «ίστανται εις τόπον και τύπον Χριστού», ίσως λοιπόν να είναι δικαίωμά τους. Όμως μπορούν να απολαμβάνουν τα δικαιώματά τους χωρίς να προκαλούν και πολύ περισσότερο χωρίς να προσβάλλουν, ιδιαιτέρως την νοημοσύνη μας.
Σεβασμιότατοι, η Ορθόδοξη Εκκλησία, η Εκκλησία μου δηλαδή, με έμαθε ότι πρέπει να σέβομαι και να υπακούω τον Επίσκοπο, ο οποίος είναι «τύπος Χριστού». Και αυτό μέχρι σήμερα προσπαθώ τουλάχιστον να κάνω. Βλέπω όμως κάποιους από εσάς να επιτίθεσθε άκριτα και αναιτίως εναντίων συνεπισκόπων σας και μάλιστα εναντίον του ίδιου του Οικουμενικού Πατριάρχη, τον οποίο θα έπρεπε να συνδράμετε στο αφάνταστα δύσκολο έργο του.
Μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία έμαθα να σέβομαι και να υπακούω στο Συνοδικό σύστημα. Διαπιστώνω όμως ότι κάποιοι από εσάς, αν και Συνοδικοί, αγνοείτε και υποτιμάτε το σύστημα που υποτίθεται ότι διακονείτε.
Προς Θεού, δεν θέλω να κάνω σε καμιά περίπτωση το δάσκαλο. Με αυτό τον τρόπο απλά θέλω να εκφράσω την αγωνία μου και την αμηχανία στην οποία περιέρχομαι όταν με πλησιάζει απλός κόσμος και με ρωτάει, γιατί όλα αυτά.
Ο κόσμος μας δεν έχει χορτάσει ούτε υλικώς, ούτε πνευματικώς. Ας φροντίσουμε λοιπόν να τον εφοδιάσουμε με ουσιαστική τροφή και όχι με καλολοΐδια, τα οποία λόγω της μεγάλης περιεκτικότητά τους σε γλυκαντικές ουσίες, από μόνα τους καθίστανται επιβλαβή για την υγεία.
Και αναφέρομαι βέβαια και στα υλικά και στα πνευματικά καλολοΐδια!
Ναι παππούλη μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας έχω επισημάνει απο καιρό.
Το δεσποτογλύψιμό σας δεν έχει όρια.
Θα σας παρελάμβαα αυθημερόν αλλά θέλω να πάω στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης για κάποιες σημαντικές ξεναγήσεις που θα γίνουν σήμερα και στη συνέχεια βεβαίως στην παρακληση της Θεοτόκου.
Καλά να είμαστε λοιπόν με την ευχή σας και ες αύριον τα σπουδαία.
Αν νομίζετε ότι θα καταπατείτε τους όρους της πίστεως και τους Κανόνες της ευσεβείας και θα σιωπούμε πλανάσθε πλάνην οικτράν.
Πραγματικά, ιστορίες τρελές.
ΑπάντησηΔιαγραφήγια την ταμπακιέρα ούτε κουβέντα
συνιστω στον τελεβαντο την συγκροτηση λαικου δικαστηριου, υπο την προεδριαν του δια την καθαιρεση του αυστραλιας διοτι ανευ αδειας του ετολμησε να επιστρεψη στον σεβ, πειραιως τα ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ, ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΟΝ ΝΙΚ. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟ ΑΦΟΡΙΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟ.. επισης να θεση σε αργια τα τσιρακια του οπως αποκαλει τους επισκοπους του ασφαλως μετα την παρακληση που επηγε στην αστορια με καθαρα καρδια και ευλαλα χειλη θα συνεχιση το σατανικο του εργο προσ δοξαν του πατρος του βελζεβουλ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγνώμη κιόλας Παναγιώτη αλλά νομίζω πως ο Τελεβάντος εγκωμιάζει το νέο ηγούμενο της Μονής Χρυσοβαλάντου στην Αστόρια, τον αγαπητό π. Ιερόθεο, χωρίς να ξέρει την κοινή πολύχρονη θητεία σας στην Μητρόπολη Πατρών, παρά τους πόδας του μεγάλου εκείνου Αρχιερέως Νικοδήμου Βαλληνδρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήμανειςο ηρωδης εταραττετο στυλιανον ανελειν. ο σκοτολογος ταραχθηκε δειγμα ενοχης και ζητα την κεφαλη του αρχιεπισκοπου επι πινακι ωσ η σαλωμη με τον τιμιον προδρομον κ τελεβαντο ψαλλε αποψε στην παρακληση ΤΟΝ ΠΑΘΩΝ ΜΟΥ ΤΟΝ ΡΑΧΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΛΥΔΩΝΑ ΚΑΤΕΝΕΥΑΣΟΝ η σκια του αυστραλιας σε κατατρεχει μαζι με τους μισουντας αυτον. καλη μετανοια
ΑπάντησηΔιαγραφήO sancta simplicitas!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί χρειάζεται λαικό δικαστήριο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤόσο ανίκανος έιναι ο Τελεβάντος να καθαιρέσει τον Αυστραλίας ώστε να χρειάζεται λαικό δικαστήριο και εισηγητή;
Κια να τον καθαιρέσει μπορεί αλλά προπαντός να τον χειροτονήσει.
Προφανώς ο Άγιος Καλαβρύτων λησμονεί ότι στην Πανορθόδοξη Σύνοδο που αποφάσισε ουσιαστικά την καθαίρεση Ειρηναίου ήταν ο Χριστόδουλός του, ο οποίος ψήφισε πανηγυρικά εναντίον του Ειρηναίου που υποστήριξε για Πατριάρχη Ιεροσολύμων! Καλό είναι να ακονίσει λιγάκι τη μνήμη του ο Αγιος Καλαβρύτων
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς! έχει δίκαιο ο 9:58 μ.μ. ο μακαριστός γιά να σώσει Βαβυλο-Γιοσακο-Κουλουσούσες καθώς και τον ΟΠΛΟΦΟΡΟ μοναχό της Χρυσοπηγής Νικόδημο Φαρμάκη... "έδωσε στεγνά"-"χωρίς κουκούλα.." τον Ειρηναίο! Η δε μείζων και υπερτελής Σύνοδος της Κων/λεως δεν καθήρεσε τον Ειρηναίο! Απλώς τον έκαμε πρώην Ιεροσολύμων! Η Σιωνίτις Σύνοδος, μετά ταύτα, τον υπεβίβασε στην τάξη των μοναχών όπου και, έως του νύν, υπό της Εκκλησίας συμπάσης αναγνωρίζεται ως ανήκων!
ΑπάντησηΔιαγραφή