- Ο καθηγητής Αριστείδης Πανώτης με άρθρο του στην Πύλη Εκκλησιαστικών Ειδήσεων amen μας διαφωτίζει πλήρως για το περίφημο "τάμα του Έθνους", το οποίο αποφάσισε να εκπληρώσει με ορίζοντα δεκαετίας η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Η υπόθεση του "τάματος" έχει κλείσει προ πολλού αλλά ζηλωτές τινες επιμένουν στα τάματα και τα οράματα. Πάντως η ανακοίνωση της Δ.Ι.Σ. δεν αναφέρεται στον χώρο που θα κτισθεί "το τάμα του Έθνους", κι αυτό είναι ένα ...σκοτεινό σημείο... Υπάρχει άραγε ο κατάλληλος χώρος στο κέντρο της Αθήνας όπου πρέπει να είναι ένας Καθεδρικός Ναός;
Απ' όσο γνωρίζω το κείμενο του Αριστείδη Πανώτη δεν έτυχε απαντήσεως. Απλούστατα διότι τα όσα εκτίθενται είναι σαφή και τεκμηριωμένα.
Το φινάλε του άρθρου αξίζει ιδιαίτερου σχολιασμού:
"Ίσως γιατί πρέπει κάτι σαν τεκτονικός σεισμός να τους συγκλονίσει (σ.σ. τους οραματιστές του τάματος) για να προσέξουν τα «μελλούμενα» που φθάνουν και να μη προσθέσουν και ένα νέο ανέκδοτο στο «Φιλόγελον» του φθήνοντος ελλαδικού επαρχιωτισμού - που ξεχυλίζει από ξενομανία και μιμητισμό - σαν εκείνο το έσχατο που υπερβάλλει την Εκκλησιαστική Ιστορία πολλών αιώνων αλλά και αυτό το μέτρο του κωμικού:
...όπως ήταν «ο αφορισμός του ετερόδοξου σημερινού επισκόπου της Ρώμης και των εν ζωή ορθοδόξων οικουμενιστών», που δυστυχώς ακόμη «τιμάται» με σιωπή για να παρατείνεται ο διασυρμός της σοβαρότητας της Αγίας Εκκλησίας μας στην Οικουμένη!"
Ο τελευταίος υπαινιγμός του καθηγητή Πανώτη αφορά προφανώς στα "αναθέματα" του Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ κατά την Κυριακή της Ορθοδοξίας, που μαζί με άλλα παρόμοια προκάλεσαν την επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχου στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για τις εν Ελλάδι ακρότητες των "σούπερ ορθοδόξων". Ο Πατριάρχης ζήτησε απάντηση, η οποία έχει ...χαθεί στο δρόμο... Αλλά σ' αυτό θα επανέλθουμε.
- Ο Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας θεώρησε καλό να ενημερώσει το ποίμνιό του, ήτοι την ορεινή Γορτυνία, δια σχετικού κηρύγματος, για την "προδοτική" κίνηση του Μητροπολίτου Γερμανίας Αυγουστίνου να δεχθεί ραντισμό δι' ύδατος από Καθολικό! Και ...σταυροκοπιέται ο Σεβασμιώτατος: "Φύλαξέ μας, Χριστέ και Παναγιά, από χειρότερα!...".
Φαίνεται, όμως, πως δεν εισηκούσθη η προσευχή του, γιατί ο συνεπίσκοπός του Μητροπολίτης Καισαριανής κ. Δανιήλ, ενοχληθείς σφόδρα από "λειτουργική παρατυπία" στα ονομαστήρια του Κηφισίας Κυρίλλου, ξεφόρεσε τα άμφιά του και έφυγε μεσούσης της Θείας Λειτουργίας! Ένας ορθόδοξος επίσκοπος περιφρόνησε το μυστήριο των μυστηρίων και ...απέδρασε! Άραγε πώς θα χαρακτηριζόταν η κίνηση αυτή από τον Μητροπολίτη Γόρτυνος; "Προδοτική", "βλάσφημη" ή κάτι χειρότερο;
Άπαγε!
Π.Α.Α.
Να απαντήσουν στον Πανώτη...δύσκολο διότι ο άνθρωπος είναι σοβαρός καθηγητής και ιστορικός και τα όσα γράφει έχει τον τρόπο και τα αποδεικνύει με αδιάψευστα ιστορικά επιχειρήματα! Εξάλλου δεν είναι ημιμαθής, όπως άλλοι.., όπερ χειρότερο του αμαθούς! Εάν δε διαβάσει κανείς το σχετικό άρθρο του στο amen.gr θα φρικιάσει ειδικά με τα όσα γράφει για τον χορό των εκατομμυρίων (400 τόσα εκατομμύρια ΔΡΑΧΜΕΣ!!!) τα οποία συνελέγησαν επί Αρχιεπισκόπου +Ιερωνύμου του Α΄, επί της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης χουντός(η χούνς,της χουντός - ανώμαλο τριτόκλιτο ουσιαστικό) γιά το "τάμα" και μετά ταύτα εξανεμίσθησαν τα χρήματα αυτά όπως ποτέ κλπ! Νομίζω δε ότι είχε επιλεγεί και ο χώρος ανεγέρσεως κάπου ψηλά στα Τουρκοβούνια-ύπερθεν Γαλατσίου εκεί που τώρα ίσταται το kafe-zepelyn..!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και δεν είναι δύσκολο να του στείλουν πάλι, όπως το 2011, καμμία ανεύθυνη επίπληξη, το 2011 εστηλίτευσαν άλλο άρθο του αναφορικά με το κυριαρχούν στην Ελλαδική Εκκλησία "Φαρμακίδειο άγος" και έλαβαν την απάντηση και μάλιστα υπεύθυνη!
Επίσης και επί +Χριστοδούλου εγένετο λόγος περί νέου Καθεδρικού, κάπου στην Λ.Αλεξάνδρας νομίζω, αλλά Ιερώνυμος ο Β' εγκατέλειπε ήδη το σχέδιο αυτό που εσυνοδεύετο με παράλληλη ανέγερση και Συνοδικών χώρων, αλλά άνευ μνείας του "τάματος". Γιά το "τάμα" ο Πανώτης είναι καταπέλτης... το θεωρεί ήδη επί Καποδίστρια εκπληρωθέν και εξηγεί γιατί και επί ποίω σκοπώ περιέπεσε στην λήθη: λήθη εις το διηνεκές του μακαριστού Κυβερνήτου διότι οι εκκλησιολογικές απόψεις του χαλούσαν την σούπα του "αυτοκεφάλου.."!
"ενοχληθείς σφόδρα από "λειτουργική παρατυπία" στα ονομαστήρια του Κηφισίας Κυρίλλου"
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα η λειτουργική παρατυπία στην Εκκλησία της Ελλάδος κατέστη δυστυχώς θεσμός και δη τα "αρχιερατικά συλλείτουργα"! Κατά το Τυπικόν στο αρχιερατικό συλλείτουργο ο Πρώτος, και μόνος αυτός, φέρει την μίτρα και βαστάζει την ποιμαντορική ράβδο-πατερίτσ-ζ-α, οι δε συλλειτουργοί αρχιερείς φέρουν μόνον το καλογηρικόν τους επιρριπτάριο, το της παρθενίας των σύμβολο, ήτοι τον κατά την κουρά τους επί της κεφαλής των ριφθέντα "ανάβαλλον" ή μοναχικήν καλύπτραν-αρραβώνα του μοναχικού σχήματος! Αλλά στην Εκκλ.Ελλάδος ανέχονται ακόμη και τους βοηθούς επισκόπους εν συλλειτουργία μετά μητροπολιτών να φέρουν, άκουσον άκουσον, μίτρα και να βαστάζουν ράβδο!!! Εις την χειροτονία του Διαυλείας Γαβριήλ.. συλλειτούργησαν μετά του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και ο Προύσσης Ελπιδοφόρος(μητροπολίτης του Οικ.Θρόνου) και ο Λαμψάκου Μακάριος(βοηθός επίσκοπος του μητροπολίτου Ελβετίας): O μεν μητροπολίτης Προύσσης εφήρμοσε την Τάξη και έφερε μόνον το προμνημονευθέν επιρρριπτάριο, ο δε βοηθός επίσκοπος του Ελβετίας και μίτρα έφερε και ράβδο εβάστασε και δη συλλειτουργική παρουσία μητροπολίτου του Οικ.Θρόνου...!!!! Τι να πει κανείς.....Ελλάς, το μεγαλείο σου, και εις την λειτουργικήν-τελετουργικήν!
Ενδιαφέρον θα ήταν να μάθουμε ποια ακριβώς παρατυπία ενόχλησε τον άγιο καισαριανής...
ΑπάντησηΔιαγραφήμηπως ο δωδωνης βρηκε την ευκαιρια να προκαλεση τον καισαριανης δια το θεμα της εκλογης του διονυσιουΑΣΕΒΗΣ Η ΚΝΗΣΙΣ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ ΕΤΕΛΕΙΤΟ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ Η ΑΡΤΟΚΛΑΣΙΑ ΚΑΚΙΣΤΑ ΚΑΙ Ο ΔΩΔΩΝΗΣ ΣΕ ΑΛΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΕΚΑΝΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΟΒΑΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΥΠΙΕΣ αραγε τι εγινε η απαντησις ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΔΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΩΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά τα λέει ο Γόρτυνος Ιερεμίας... τέτοιους ιεράρχες χρειάζεται η Εκκλησία μας! Δεν χρειάζεται τους δεσποτάδες του χρήματος με τα μανικετόκουμπά τους και τα ακριβά άμφια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλλάς το μεγαλείο σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαστε για τα πανηγύρια!
ΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΤΕΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΕΧΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΤΕΡΟΥΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΤΕΡΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΤΕΡΟΥΣ ΠΟΙΜΕΝΕΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΡΙΑ ΠΟΥΛΑΚΙΑ ΚΑΘΟΝΤΑΝ ΚΑΙ ΠΕΝΤΕ ΚΕΛΑΗΔΟΥΣΑΝ
Ποια είναι η σχέση της απαράδεκτης στάσης του Καισαριανής Δανιήλ, που αφορά ωστόσο τον ίδιο (τον ίδιο χαρακτηρίζει...), με την απαράδεκτη στάση του Γερμανίας Αυγουστίνου, που αφορά όμως στην Εκκλησία, αφού δέχθηκε ραντισμό ή επιβεβαίωση του βαπτίσματός του (!) από ετερόδοξο κληρικό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς για εσάς κύριε Ανδριόπουλε, η στάση του Γερμανίας έτυχε ανάλογου σχολιασμού και από ξένα ορθόδοξα, και μη ζηλωτικά, ιστολόγια. Προσπαθείτε φυσικά να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα, διότι, στο παπικό αλάθητο, προστίθεται το πατριαρχικό τελευταία.
Γιάννης
1) Προσυπογράφω τα του Γιάννη.
ΑπάντησηΔιαγραφή2) Ενώ ο θεσμός του «βοηθού» επισκόπου είναι κανονικός. Δυστυχώς ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν έχει αντιληφθεί ακόμα το λάθος. Ελπίζω να του το επισημάνει επιτέλους ο π. Γρηγόριος Παπαθωμάς.
Quiz: Άραγε θα δεχόταν ποτέ ο Πατριάρχης να τον «χρίσει» ο «άγιος Ρώμης»;
Quiz Νo2: Άραγε θα δεχόταν ποτέ ο Πατριάρχης να τον χρίσει ο άγιος Μόσχας; (...)
Γ.Ν.Α., φοιτητής Θεολογίας
Ελπίζω κάποιοι ιεράρχες του «Μικρολίμανου» να μην αρκεστούν μόνο σε αξιόλογες (κατά τα άλλα) μελέτες αλλά να καταγγείλουν και τις ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ όπως αυτή του Καισαριανής. Αλλιώς δικαίως θα ωρύεται ο κ. Ανδριόπουλος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή Παναγιώτη ηγείσαι της ομάδας των Πατριαρχικών; Ετσι γράφει ο Τελεβάντος
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://panayiotistelevantos.blogspot.gr/2012/06/blog-post_3761.html
“Μυστήριο μέγα ορώ και παράδοξον” με το θόρυβο που ανεφύη για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου για την ανέγερση του “Τάματος του έθνους”.
Αρχή των επιθέσεων ανέλαβε η ομάδα των "Πατριαρχικών" που εκφράζει τις θέσεις της στο ιστολόγιο του κ. Π. Ανδριόπουλου “Ιδιωτική Οδός”.
Οι Πατριαρχικοί πάλιν ίσως αντιδρούν επειδή γνωρίζουν τα εν γένει συναισθήματα του ζεύγους Αναγνωστοπούλου έναντι του Οικουμενισμού.