Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ (ΕΥΣΕΒΗΣ) ΜΑΝΙΑ…


Του Αρχιμανδρίτη Γεράσιμου Φραγκουλάκη
Αννόβερο Γερμανίας

Η Οικουμενική Ορθοδοξία αποτελεί μία πραγματικότητα με πολύ και σπουδαίο περιεχόμενο το οποίο μπορεί να γίνει αντιληπτό μόνο από εκείνους που την βιώνουν ή από εκείνους που την προσεγγίζουν και την μελετούν με σοβαρότητα και χωρίς οποιεσδήποτε παρωπίδες. Είναι δε φυσικό, εφ’ όσον η Ορθοδοξία βιώνεται σε όλο τον κόσμο να υπάρχει και σε περιοχές όπου οι Ορθόδοξοι αποτελούν μειοψηφία έναντι των άλλων Χριστιανικών δογμάτων, ομολογιών ή και θρησκειών. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις είναι λογικό να συνομιλεί και να συναναστρέφεται με τις υπάρχουσες κατά περιοχή θρησκείες, όπου αυτό είναι εφικτό. 
Στην Ευρώπη μάλιστα η Ορθόδοξη Εκκλησία πρωταγωνιστεί στο διάλογο, με τις άλλες Χριστιανικές εκκλησίες και κατέχει κεντρική θέση στην υπόθεση της προώθησης της ενότητας των εκκλησιών, θεωρώντας επιτακτικό καθήκον «το επαναγαγείν προς ένωσιν τας εκκλησίας, τας πολυμερώς και πολυτρόπως απ’ αλλήλων διατμηθείσας», και τους ετεροδοξούντας «προσκαλείσθαι εις συνάφειαν… κατά τους παλαιούς θεσμούς της αγάπης και προτείνειν την των Πατέρων πίστιν και πείθειν κοινώς αυτοίς ενωθήναι», κατά τον Μέγα Βασίλειο. 
Όλη αυτή η προσπάθεια όμως επειδή από πολλούς δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή, με πολύ ευκολία απορρίπτεται και καταδικάζεται ως «Οικουμενισμός». Μία λέξη που τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει αρνητική έννοια στους ελληνόφωνους Ορθοδόξους και ταυτίζεται με παραμέληση ή και προδοσία ακόμη της Ορθόδοξης πίστης! Ένα ευάριθμο κομμάτι της Οικουμενικής Ορθοδοξίας αλλά και του Οικουμενικού Ελληνισμού ζει και δραστηριοποιείται στη Γερμανία υπό την πνευματική αιγίδα και καθοδήγηση του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Γερμανίας και Εξάρχου Κεντρώας Ευρώπης κυρίου Αυγουστίνου. Αποτέλεσμα των δυναμικών ενεργειών του αποτελεί το γεγονός ότι η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία είναι μετά την Καθολική και Ευαγγελική, η τρίτη επίσημα αναγνωρισμένη Εκκλησία από το σύνολο των κρατιδίων της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Επί των ημερών του έχουν αποκτήσει στέγη ιδιόκτητη όλες οι ελληνορθόδοξες ενορίες της Γερμανίας είτε με την εκ θεμελίων ανέγερση ιερών ναών και ενοριακών κέντρων είτε με την αγορά κτηρίων από την Καθολική ή Ευαγγελική Εκκλησία. Επί 40 έτη ως Επίσκοπος, εκ των οποίων τα 32 ως Μητροπολίτης Γερμανίας αθόρυβος και εργατικός, δεν επιβαρύνει κανένα κρυφά ή φανερά, λίγο ή πολύ. Ακολουθεί τον λόγο του Αποστόλου Παύλου: «Ουδέ δωρεάν άρτον εφάγομεν παρά τινος, αλλ’ εν κόπω και μόχθω, νύκτα και ημέραν εργαζόμενοι προς το μη επιβαρήσαι τινα υμών, ουχ ότι ουκ έχομεν εξουσίαν, αλλ’ ίνα εαυτούς τύπον δώμεν υμίν εις το μιμείσθαι ημάς». 
Είμαι βέβαιος ότι δεν θα του αρέσει, όταν πληροφορηθεί γι’ αυτή μου την δημοσίευση, γιατί γι’ αυτόν ισχύει: «Είναι καλύτερο να σιωπά κανείς και να είναι, παρά να μιλά και να μην είναι». (Άγ. Ιγνάτιος). Όμως δεν είναι δυνατόν να τηρήσουμε σιγή στις υστερικές κραυγές και στα υπερβολικά σχόλια κάποιον «αντιοικουμενιστών» που βρήκαν ευκαιρία από μια φωτογραφία που δείχνει τον Μητροπολίτη Γερμανίας να συμμετέχει σε εκδηλώσεις στην πόλη Τρέβηρα (Trier)της Γερμανίας, την 5η Μαΐου 2012, στην «Ημέρα της Οικουμένης» και συγκεκριμένα σε μία εκδήλωση αφιερωμένη στην ανάμνηση του Βαπτίσματος. Για τι συλλείτουργα έγραψαν, για τι ευλογίες από «Καρδινάλιο»(!), για τι σκανδαλισμό δεν περιγράφεται! 
Δηλαδή στα καλά καθούμενα ο Μητροπολίτης Γερμανίας βάλθηκε να ξεσηκώσει τον κόσμο εναντίον του! Λες και πρόκειται για έναν χθεσινό επίσκοπο ο οποίος μη έχοντας γνώση και επίγνωση πράττει ό,τι του έλθει κατά νου! Ούτε καν αυτή την λεπτομέρεια δεν μπήκαν στον κόπο να σκεφτούν οι διάφοροι Ορθόδοξοι, διαμαρτυρόμενοι αρθρογράφοι. Ότι δηλαδή δεν είναι νέος σε αυτή την Μητρόπολη. Έχει πάνω από πενήντα χρόνια ως κληρικός εκ των οποίων, επαναλαμβάνουμε 8 ως βοηθός Επίσκοπος και 32 ως Μητροπολίτης! Όμως τι σημασία μπορεί να έχει αυτή η λεπτομέρεια για τους «ακραιφνείς» και «γνησίους Ορθοδόξους;» 
Σημασία όμως έχει ποιοι και με ποιο τρόπο ασχολήθηκαν με το θέμα. 
Στη μεγάλη τους πλειοψηφία οι «ιστολόγοι» που σχολίασαν την «επίμαχο» φωτογραφία είναι σφόδρα αντιπατριαρχικοί, υποστηρικτές καθηρημένων επισκόπων και άλλων κληρικών. Αρέσκονται να αυτοαποκαλούνται «αγωνιστές» της Ορθοδοξίας. Είναι φίλα προσκείμενοι προς τους σχισματικούς παλαιοημερολογίτες και χρίζουν ομολογητές και αγωνιστές τους διάφορους αφορισμένους και υβριστές της Εκκλησίας μας! 
Ως κληρικός της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας επί 22 έτη, επιτρέψτε μου να σας δηλώσω ότι ουδέποτε αισθάνθηκα ότι προδίδω την Ορθοδοξία, στην συναναστροφή μου με ετεροδόξους. Ποτέ δεν πιέστηκα από κανένα να κάνω πράγματα που αντίκεινται στην παράδοση και στην διδασκαλία της Εκκλησίας μας. Αντιθέτως η εσαεί παρότρυνση του Ποιμενάρχου μας, του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Γερμανίας κυρίου Αυγουστίνου είναι να τηρείται σε όλες τις ακολουθίες μας, αλλά και στην εν γένει στάση μας «τάξις ιερά», όπως ορίζει η Εκκλησία μας και επιθυμεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο, στο οποίο έχουμε την τιμή να ανήκουμε. 
Είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι οι επισκέπτες που έρχονται από Ελλάδα δηλώνουν στο σύνολό τους ότι εδώ στη Γερμανία, όταν συμμετέχουν στις ιερές ακολουθίες, τις βιώνουν εντονότερα απ΄ ότι στην πατρίδα;

18 σχόλια:

  1. Δυστυχώς στην Ελλάδα η εσωστρέφεια μεταφράζεται σε ορθοδοξία και ο φαρισαϊσμος σε ορθοπραξία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. συμφωνω συγχαιρω τον π ΓΕΡΑΣΙΜΟ δεν σκανδαλιζονται απο την πολυτελη αμφιεση των αντιοικουμενιστων αρχιερεων οι υποκριτες και πετροβολουν τους διδοντας την μαρτυριαν κληρικων στο εξωτερικο εν μεσω παγιδων πολλων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επιτρέψτε μου το σχόλιο. Δεν είναι ευάριθμοι (δηλαδή λίγοι, εύκολα να μετρηθούν. Ευ + αριθμός = εύκολος, μικρός αριθμός) οι Χριστιανοί της Γερμανίας. Είναι πολυάριθμοι, ένα σεβαστό κομμάτι της Ορθοδοξίας και μπράβο σε όλους Σας, κληρικούς και λαϊκούς της Γερμανίας για την εργατικότητά Σας και την αφωσίωση στο Οικουμενικό Πατριαρχείο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα μου επιτρέψετε να διατηρήσω την ανωνυμία μου, και σας ζητώ συγγνώμη γι αυτό.
    Αδελφέ π. Γεράσιμε, δεν αντιλέγει και δεν αμφισβητεί κανείς για την προσφορά του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου σας, για το πολυσχιδές έργο του και για την «ιερά τάξιν» που σας έχει επιστήσει την προσοχή να τηρείται.
    Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι ένας άξιος κατά τα άλλα ιεράρχης, με πείρα αρκετών ετών δεν μπορεί να υποπέσει σε ατόπημα. Είναι αυτό που Άγιοι της Εκκλησίας μας νυχθημερόν παρακαλούσαν τον Κύριόν μας, μέχρι τελευταία τους αναπνοής να μην πλανηθούν.
    Εξηγήστε μας αδελφέ μου, καθαρά και αληθινά, ανθρώπινα και κατανοητά, μπορεί ένας κληρικός οποιασδήποτε βαθμίδας να έλθει σε κοινωνία – συμπροσευχή - με ετεροδόξους;
    Προς αποφυγή παρεξηγήσεως δεν μιλώ για διάλογο!
    Από τις ελάχιστες «γνώσεις» που έχω η αποδοχή οποιασδήποτε πράξης από ετερόδοξη εκκλησία, σημαίνει και κοινωνία. Στην περίπτωση του Επισκόπου σας, την αποδοχή του «αγιασμού» σε ανάμνηση μάλιστα του βαπτίσματος καθώς λέτε, πως την χαρακτηρίζετε; Είχε άραγε ανάγκη ο Σεβ/τος τέτοιου είδους ενεργής συμμετοχής; Αυτός όπως και κάθε βέβαια Επίσκοπος που βρίσκετε εις τόπον και τύπον Χριστού;
    Ισχύουν άραγε αδελφέ μου οι Ιερείς Κανόνες, που κάνουν λόγω για την συμπροσευχή και μάλιστα την ορίζουν, λέγοντας ότι δεν αποτελεί συμπροσευχή μόνο η συμμετοχή στη λειτουργία και στη θ. κοινωνία, αλλά και η απλή προσευχή;
    Με προσβάλλει αδελφέ μου ο λόγος σας, ότι ο Μητροπολίτης σας βάλλεται από αντιπατριαρχικούς κ.λ.π. Γιατί θα πρέπει δουλικά και χωρίς φωνή να αποδεχτώ καταστάσεις ξένες προς την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων μας;
    Πως μπορώ να αποδεχτώ τον πάπα να απαγγέλει το Σύμβολο της Πίστεως, πως μπορώ να αποδεχτώ τον πάπα να βρίσκεται εντός ορθοδόξου ναού κατά την ώρα του καθαγιασμού των Τιμίων Δώρων, όταν η Εκκλησία μου εφιστά την προσοχή, τους κατηχουμένους να τους θέτω εκτός ναού κατά την άγια και ιερά αυτή στιγμή!
    Δύο λοιπόν μέτρα και δύο σταθμά;
    Αυτό που εγώ ως απλός άνθρωπος εισέπραξα από την επιστολή σας είναι η ανθρώπινη εξύμνηση ενός προσώπου…
    Με αδελφική αγάπη
    Ανώνυμος ιερέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ ανώνυμε (26 Μαΐου 2012 1:01 π.μ.) σας ευχαριστώ για την παρέμβασή σας. Όπως θα προσέξατε αναφέρομαι σε Οικουμενική Ορθοδοξία και Οικουμενικό Ελληνισμό, οπότε επιτρέψτε μου την επιμονή στη χρήση του επιθέτου "ευάριθμο". Είμαστε ευάριθμοι οι Έλληνες Ορθόδοξοι της Γερμανίας (370.000 περίπου), συγκριτικά με άλλες περιοχές όπως π.χ. Αμερική, Αυστραλία, αλλά και σε σχέση με τον συνολικό πληθυσμό της Γερμανίας. Όμως πολυάριθμα, είναι τα έργα που επιτελούνται από τον ευάριθμο Ελληνισμό της Γερμανίας, όπως και ο ίδιος αναφέρετε.

    Για τον αγαπητό συμπρεσβύτερο,(26 Μαΐου 2012 1:03 π.μ.).
    Αδελφέ μου, παρουσιάζετε μία υπερβολική ευαισθησία και αγνοείτε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες βιώνεται κατά τόπους η Ορθοδοξία. Ίσως είσθε επειρεασμένος από την ασφάλεια την οποία σας παρέχει το γεγονός ότι, τα πρακτικά προβλήματα τα οποία διέπουν την ζωή της Εκκλησίας σε εσάς είναι λυμένα, διότι ζείτε σε περιβάλλον Ορθόδοξο. Εσείς θα πάτε απλά στο ναό σας να τελέσετε τη Θεία Λειτουργία, το Γάμο, τη Βάπτιση κλπ. Εμείς θα πρέπει να εξασφαλίσουμε και το χώρο, και Δόξα τω Θεώ, έχουμε αποκτήσει πάρα πολλούς, αλλά θα πρέπει επίσης να φροντίσουμε να μην προκαλέσουμε τους υπολοίπους, μη Ορθοδόξους με την παρουσία μας. Αντιθέτως θα πρέπει να τους κάνουμε να μας προσέξουν και μάλιστα πολύ σοβαρά.Κάνουμε δηλαδή, Ιεραποστολή. Και πιστέψτε με είναι πάρα πολλοί εκείνοι που παρακολουθώντας τη ζωή μας έγιναν Ορθόδοξοι. Και αυτό γίνεται από όλους εμάς χωρίς καμιά αίσθηση δουλικής υποταγής, αλλά με απόλυτη ελευθερία εν Κυρίω και έχοντας ως μοναδικό "μπούσουλα" την διδασκαλία της Εκκλησίας μας.
    Γράφετε σε άλλο σημείο:(Με προσβάλλει αδελφέ μου ο λόγος σας, ότι ο Μητροπολίτης σας βάλλεται από αντιπατριαρχικούς κ.λ.π.). Το αμφισβητείτε, δηλαδή; Για ρίξτε μια ματιά σε όλα σχεδόν τα ιστολόγια που έχουν ασχοληθεί με το θέμα και υποδείξτε μου ένα που να μην έχει αρνητική θέση και επιθετική διάθεση εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου!
    Στο τέλος αναφέρετε επίσης ότι αυτό που εισπράτετε από τα γραφόμενά μου είναι η εξύμνηση ενός προσώπου. Λάθος! Αναφορά στο έργο που επιτελεί η τοπική μας Εκκλησία έκανα. Και όπως σε κάθε Εκκλησία έτσι και στη δική μας υπάρχει ο "εις τύπον και τόπον Χριστού" Επίσκοπος, ο οποίος είναι φυσικό να έχει όνομα!
    Με σεβασμό και αγάπη Χριστού
    π. Γεράσιμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ αδελφέ π. Γεράσιμε, η εξασφάλιση στέγης δεν προδιαθέτει και την διασάλευση των Ιερών Κανόνων περί κοινωνίας μετά ετεροδόξων ή αλλοθρήσκων ή και άθεων. Η κάθε άλλη επικοινωνία, μέσα στα πλαίσια της ιεραποστολής πάντοτε, είναι θεμιτή. Λόγο για την κοινωνία του Επισκόπου σας – εάν διαβάζω ορθά του Κανόνες που μιλούν για το θέμα αυτό - μετά των ετεροδόξων δεν έλαβα, και την αναμένω .
    Ζω όντως σε περιβάλλον ασφαλές, αυτό δε σημαίνει ότι εάν ασκούσα ιεραποστολή θα έπρεπε να υποταγώ. Δηλαδή οι πατέρες που ασκούν ιεραποστολή στην Μαύρη ‘Ηπειρο παρακολουθούν και συμμετάσχουν σε ειδωλολατρικές τελετές κ.λ.π.; Ή μήπως η επίσημη θέση της Εκκλησίας σας είναι ότι για να μας προσέξουν θα πρέπει να υπάρξει περαιτέρω επι-κοινωνία;
    Αυτό που θα πρέπει στην πραγματικότητα να λύσουν ο Παναγιώτατος και οι Ορθόδοξοι Ιεράρχες , είναι να ξεκαθαρίσουν με ορθό και ξεκάθαρο λόγο , στηριζόμενο στην Ορθόδοξη παράδοσή μας και του Πατέρες της Εκκλησίας μας , εάν τελικά η κοινωνία μετά των ετεροδόξων είναι ορθή πράξη της Εκκλησίας. Με αυτό τον τρόπο κι εσείς θα κάνετε την ιεραποστολή σας κι εμείς οι ζώντες σε περιβάλλον ασφαλές θα πάψουμε να ασχολούμαστε με τον υποτιθέμενο για σας, σκανδαλισμό τον οποίο εφιστάμεθα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ώστε τόσο πολύ έχει αμβληνθεί η συνείδησή σας παπάδες μου;
    Τι να πω.

    Τουλάχιστον παλαιότερα έκαναν συμπροσευχές αλλά ήξεραν ότι κάνουν κάτι κακό και παράνομο.
    Τώρα;;
    Ουτε καν αισθάνονται αυτό.
    τι κρίμα.
    Ο Θεός να σας συγχωρέσει όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Διαβαζω οσα ο π.Γερασιμος γραφει
    παραπανω.Τιποτα για την ταμπακιερα
    ομως !! Δηλ.για τον "αγιασμο" του
    προισταμενου του απο τον παπικο.
    Πατερ μου, για την παραχωρηση
    στην εκκλησια σας Ναων εκ μερους
    των παπικων παει περιπατο η πιστη
    ολων σας ;
    Προτιμωτερο λιγοτερες ακολουθιες
    αφου δεν υπαρχουν ναοι,παρα ενδο-
    τικοι σε θεματα πιστης με παπικους.
    Προσπαθειτε να μας πεισετε για
    τις δυσκολιες της ιεραποστολης σας.
    Δεστε τις αντιξοοτητες της ιερα-
    ποστολης στην Αφρικη και κατοπιν
    να το συζητησουμε.
    Εγω παντως νοιωθω θιγμενος οταν
    ακριτα με συγκαταλεγεται στους
    φιλα προσκειμενους στους Γ.Ο.Χ.
    επειδη διαφωνω με την σταση των
    οικουμενιστων, με τους"αγιασμους"
    σας και με τις συμπροσευχες με
    επισκοπινεςε[βλεπε ΦΩΤΟ του δικου
    σας προισταμενου διπλα σε καποια
    απο αυτες.Και με την ευκαιρια αυτη
    τις εχετε αναγνωρισει επισημα ;]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν ἔχει ἀνάγκην οὔτε φανατισμοῦ οὔτε μισαλλοδοξίας διὰ νὰ προστατευθῇ. Ὅποιος πιστεύει ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία ἔχει τὴν ἀλήθειαν δὲν φοβεῖται τὸν διάλογον, διότι ποτὲ ἡ ἀλήθεια δὲν ἐκινδύνευσεν ἀπὸ τὸν διάλογον. Ἀντιθέτως, ὅταν ὅλοι σήμερον προσπαθοῦν νὰ λύσουν τὰς διαφοράς των μὲ τὸν διάλογον, ἡ Ὀρθοδοξία δὲν ἠμπορεῖ νὰ πορεύεται μὲ μισαλλοδοξίαν καὶ φανατισμόν". (Απόσπασμα από την Πατριαρχική και Συνοδική Εγκύκλιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου την Κυριακή της Ορθοδοξίας, 21.02.2010). π. Γεράσιμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πατερ μου παραπανω σας εγραψα
    για ενα σωρο ενστασεις μου σχετικα
    με την ποικιλοτροπη συμπορευση του
    προισταμενου σας με τους παπικους και τον τροπο που τον υποστηριζετε.
    Εσεις ομως τα αντιπαρερχεσθε ως να
    μη συμβαινει ΤΙΠΟΤΑ. Στη συνεχεια
    μου πετατε καταμουτρα ενα αποσπασμα
    Πατριαρχ. και Συνοδ. Εγκυκλιου για τον διαλογο, δικην απαντησεως.
    Ε, ΚΑΙ ;
    Ειναι θεση & απαντηση στα οσα τα
    διαφορα σχολια σας καταμαρτυρουν ;
    Εκτος κι' αν τον αλληλοραντισμο με
    τους παπικους τον θεωρειτε ΔΙΑΛΟΓΟ.
    Οσον αφορα την δηθεν ιεραποστολη
    σας, με τετοια και αλλα δεν προκειται να προσελκυσετε ουτε εναν
    στην αληθεια της Ορθοδοξης Πιστης.
    Οι παπικοι και των αλλων ομολογιων
    [προσοχη: ΟΧΙ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ, κατα τον
    μακαριστο Αρχιεπ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ] δεν
    προκειται να προσελθουν στη δικη
    μας πιστη γιατι τους δινετε, με την
    αντιμετωπιση και τη συμπεριφορα σας, την εντυπωση οτι δεν εχουμε
    διαφορες.
    Αναρωτιεμαι λοιπον ο αφελης :
    "ο αναφερομενος στην Εγκυκλιο διαλογος για ποιες διαφορες
    γινεται;"
    ΑΝΩΝΥΜΟΣ 30.5.2012 - 2.46 π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "Ε, ΚΑΙ ;
    Ειναι θεση & απαντηση στα οσα τα
    διαφορα σχολια σας καταμαρτυρουν ;"

    Τμήμα της απάντησης σας είναι αυτό! Για την Πατριαρχική και Συνοδική Εγκύκλιο, η αντίδρασή σας είναι (Ε, ΚΑΙ;). Αν βεβαίως ήταν σύμφωνη με την άποψή σας, ακόμη και ένας να την υπέγραφε θα την κάνατε "ευαγγέλιο". Όμως δεν είναι σύμφωνη με την άποψή σας οπότε, τι σημασία έχει ποιος την εκδίδει;
    Όσο γι' αυτά που τα διάφορα σχόλια μας καταμαρτυρούν, κατά τα γραφόμενά σας, εδώ θα επαναλάβω ότι, έχει σημασία ποιοι και με ποιο τρόπο ασχολούνται!
    Μου ζητάτε επίσης να απολογηθώ για "αλληλοραντισμούς" και "συμπροσευχές". Επειδή έτσι τα βλέπετε εσείς δεν σημαίνει ότι, έτσι είναι. Όσον δε αφορά το διάλογο, θα σας συνιστούσα να διαβάσετε ολόκληρη την Εγκύκλιο, http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=1724
    Κι αν παρ' όλ' αυτά δεν πείθεσθε, ευχαρίστως σας φιλοξενούμε για να γνωρίσετε από κοντά τη ζωή και τη δράση των "Οικουμενιστών".
    π. Γεράσιμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ε αυτό σας είπα! "Ευάριθμοι", δηλ. λίγοι, εύλολο μα μετρηθούν. Οι πολλοί δύσκολα μετριούνται. Εσείς δίπλα στο "Ευάριθμοι" μου τοποθετείτε τον αριθμό 370.000. Μετριούνται αυτοί; είναι "ευάριθμοι"; Εσείς επιμένετε ότι "Ευάριθμοι" είναι πολοί, αλλά "Ευάριθμοι" είναι οι λίγοι. Αλλά αφού θέλετε... επιμείνετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πατερ μου ευχαριστω για την
    προταση φιλοξενιας για να εχω
    εικονα της εκκλησιας σας απο κοντα,
    την οποια ομως δηλω οτι δεν αποδεχομαι διοτι, οπως κατανοειτε,
    διαφωνω ριζικα με την πολιτικη που ακολουθει ο οικειος Μητροπολιτης
    και την υπερασπιση την οποια του
    παρεχετε, χωρις προηγουμενως να
    μας εχετε εξηγησει την θεση σας επι
    των ζητηματων που σας εχω θεσει.
    Επανερχομαι λοιπον :
    - αγιασμοι εκατερωθεν και
    αλληλοραντισμοι
    - συμπροσευχες με παπικους
    - αποδοχη χειροτονουμενων απο τους
    προτεσταντες γυναικων και τις
    συπροσευχες μαζι των [βλεπε τις
    σχετικες ΦΩΤΟ του διαδικτυου]
    Αντι των απαντησεων επανερχεσθε
    με το αποσπασμα της Εγκυκλιου του
    ΟΙΚΟΥΜ.ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ περι διαλογου.
    Παντως, για ολα αυτα τα πολυ σοβαρα θεματα που ανακυπτουν απο
    " τακτικες " κληρικων του κλιματος,
    κυριως, του Οικ.Πατριαρχειου δεν
    θα πρεπει να σπευδουν οι διαφοροι
    [δεν εισθε μονος] "Ηρακλεις του Θρονου"για υπερασπιστικες ενεργειες
    [ανευ ουσιας οπως προκυπτει]. Θα
    ηθελα να γνωριζω την επισημη αποψη
    του Οικουμ.Πατριαρχειου επι των
    προκειμενων θεματων για να μην
    υπαρχει σκανδαλισμος συνειδησεων
    των πιστων. Και μη σπευσετε να μας
    κακοχαρακτηρισετε , οπως το κανατε
    σε προηγουμενο σχολιο σας, για τον
    σκανδαλισμο και μας φορτωσετε τις
    κατηγοριες του "αντιπατριαρχικου",
    του "παλαιοημερολογιτου" κ.λ.π.
    Ας περιμενουμε λοιπον την αποψη
    της Μ.και Αγ. Ιερας Συνοδου του
    Οικουμενικου Πατριαρχειου.
    Ισως η θεση Του και,τυχον,
    ενεργειες Του δωσουν απαντηση στα
    ερωτηματα και ειρηνη στις ψυχες, οι
    οποιες σκανδαλισθηκαν με την σταση
    του προισταμενου σας.
    ΑΝΩΝΥΜΟΣ 31.5.2012 - 3.39 π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πρός ανώνυμον Ιερέα 2 Ιουνίου 2012 1:25 π.μ.

    Συμφωνώ με τίς θέσεις που παίρνεις στό θέμα, αλλά δεν συμφωνώ καθόλου με την ανωνυμία σου!

    Μας γράφεις: "Θα μου επιτρέψετε να διατηρήσω την ανωνυμία μου, και σας ζητώ συγγνώμη γι αυτό".
    Αγαπητέ, αν θες να ομολογείς Ορθοδοξία, τότε οφείλεις να το κάνεις επώνυμα και ξεκάθαρα. Αν δεν έχεις το θάρρος και την τόλμη, τότε χίλιες φορές καλύτερα γιά εσένα να σιωπήσεις και να καθήσεις να συλλογισθείς τι σε κάνει να αναφέρεσαι ανώνυμα σε ένα τόσο σημαντικό θέμα.
    Ο φόβος δεν είναι ιδιότητα Ορθοδόξου Χριστιανού, αλλά ιδιότητα ψευδοχριστιανού!

    Τον Πατήρ Γεράσιμο τον γνωρίζω προσωπικά, ανήκω στην ενορία που ασκεί τα ιερατικά του καθήκοντα. Είναι άνθρωπος με εκλεκτά τάλαντα προικισμένος και τον αγαπώ εκ καρδίας. Αλλά δυστυχώς έχω την εντύπωση, ότι έχει το ίδιο πρόβλημα με εσένα, νομίζω φοβάται να ομολογήσει, γιά λόγους που γνωρίζει ό ίδιος, την αντίθεσή του με όλα αυτά τα σκάνδαλα που συμβαίνουν από αστοχίες αγαπητών αδερφών μας.

    Ο Λόγος και Υιός του Θεού θα μας έλεγε εδώ, αυτό: "Λέγω δὲ ὑμῖν· πᾶς ὃς ἂν ὁμολογήσῃ ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ὁμολογήσει ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τῶν ἀγγέλων τοῦ Θεοῦ· ὁ δὲ ἀρνησάμενός με ἐνώπιον τῶν ἀνθρώπων ἀπαρνηθήσεται ἐνώπιον τῶν ἀγγέλων τοῦ Θεοῦ".

    Όσο για τα σκάνδαλα και τους σκανδαλοποιούς θα μας έλεγε σίγουρα, αυτά: «Ουαί τω κόσμω από των σκανδάλων. ανάγκη γαρ εστίν ελθείν τα σκάνδαλα. Πλην ουαί τω ανθρώπω εκείνω, δι΄ ου το σκάνδαλον έρχεται» και «ος δ΄ αν σκανδαλίσει ένα των μικρών τούτων των πιστευόντων εις εμέ, συμφέρει αυτώ ίνα κρεμασθή, μύλος ανικός επί τον τράχηλον αυτού να καταποντισθή εν τω πελάγει της θαλάσσης»

    Δεν ωφελούμε τους άλλους, αλλά τους βλάπτουμε όταν δεν ομολογούμε Ορθόδοξα με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.

    Άλλο είναι να γνωρίζει κάποιος περί Ορθοδοξίας και άλλο να βιώνει την Ορθοδοξία στήν ύπαρξή και ζωή του. Διότι τότε και μόνο τότε, η Ορθοδοξία, ο Κύριος, η πραγματική αγάπη προς τον Θεό, έξω βάλει τον φόβο!


    Ιωάννης Κάρρας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγαπητέ Ιωάννη,
    σε ευχαριστώ για το κατ' αρχήν θετικό σου σχόλιο που καταλήγει βεβαίως στη λογική του "ναι μεν αλλά".
    Εσύ τουλάχιστον που με γνωρίζεις από κοντά θα πρέπει να έχεις διαπιστώσει ότι όποτε χρειάστηκε ακόμη και στο "μαχαίρι" χτύπησα το χέρι μου προασπιζόμενος πάντα το συμφέρον της Εκκλησίας και σε επίπεδο τοπικό της Ενορίας μας. Τώρα γιατί έχεις την εντύπωση ότι φοβούμαι να ομολογήσω, εσύ ξέρεις. Ίσως μια εξήγησει είναι ότι δεν δέχομαι να συμβιβασθώ με όρους "νεογεροντισμού" και να είμαι ο "καλός παππούλης" με τα εκλεκτά πνευματικοπαίδια του που μόνο με αυτά ασχολείται και μόνο αυτά θεωρεί άξια για να το κάνει.
    Ιωάννη, Εκκλησία δεν είναι μόνο όσοι θεωρούν τους εαυτούς τους τέλειους και επιδίδονται στην κριτική των υπολοίπων, κατά την γνώμη τους "αμαρτωλών". Ούτε είναι Εκκλησία ο λόγος του κάθε γέροντα, ο οποίος αγνοεί την τοπική Εκκλησία και κατευθύνει τα πνευματικοπαίδια του εκ του μακρόθεν. Το αποτέλεσμα είναι, τελικά σε αυτούς τους "ειδικούς" πιστούς να χρειάζεται να ομολογήσουμε Χριστό. Και σε πληροφορώ είναι πολύ δύσκολο, γιατί υυπάρχει η εντύπωση πως μόνο αυτοί κατέχουν την αλήθεια και πέρα από τον γέροντα, δεν ακούν κανένα άλλον.
    Συμφωνώ με τα όσα αντιγράφεις από την Καινή Διαθήκη για σκανδαλισμό. Υπάρχει όμως και η περίπτωση που ο σκανδαλισμός δεν είναι υπαρκτός αλλά κατασκευασμένος από τον σκανδαλιζόμενο. Οπότε καλό είναι μέσα στα τόσα ωραία που αναφέρει η Αγία Γραφή περί σκανδαλισμού, να μην ξεχνούμε και το επίσης Αγιογραφικό "ει ο οφθαλμός σου σκανδαλίζει σε, έξελε αυτόν και βάλε από σου. Καλόν σοι εστί μονόφθαλμον εις την ζωήν εισελθείν, ή δύο οφθαλμούς έχοντα βληθήναι εις την γέεναν του πυρός" . (Ματθ. ιη΄9)
    Ας σταματήσουν επιτέλους οι οπαδοί του "νεογεροντισμού" την συχνή χρήση των όρων "δεν αναπαύομαι" και "σκανδαλίζομαι" και ας δείξουν εμπιστοσύνη στην Αγία μας Εκκλησία και σε Αυτή να κλίνουν τον αυχένα και τα γόνατα πειθόμενοι των λόγων Της.
    Με αγάπη Χριστού
    π. Γεράσιμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλημέρα αγαπητέ μου Πάτερ Γεράσιμε,

    Δεν αμφιβάλει κανείς γιά το δυναμικό του χαρακτήρα σας και το του αγωνιστικού σας φρονήματος που ιδιαίτερα εκτιμώ στο πρόσωπό σας, καθώς και το ότι όποτε χρειάστηκε ακόμη και στο "μαχαίρι" χτύπησατε το χέρι σας
    προασπιζόμενος πάντα το συμφέρον της Εκκλησίας και σε επίπεδο τοπικό της Ενορίας μας.

    Οπωδήποτε διαθέτεις πατριωτικό και ηγεμονικό φρόνημα, εντός και εκτός Εκκλησιαστικού χώρου. Ομως το ζήτημα
    εδώ, πιά είναι τα εσωτερικά μας κίνητρα για κάθε τι που κάνουμε στη ζωή μας. Αυτό που διακρίνω ως
    φίλος αδερφός σας μέλος του ίδιου σώματος, είναι ότι επίκεντρο σας δεν είναι ο Σωτήρας μας Κύριος Ιησούς Χριστός ο Υιός του Θεού, αλλά ο εαυτός σας. Όπότε, πιό το όφελος γιά εσάς και για εμάς;

    Γι' αυτό δίκαιο, σωστό και πρέπον είναι να δοξάζουμε και να ευχαριστούμε Χριστό το Θεό, που μας προσφέρει εξαγιασμένους ανθρώπους Του, όπως τον Γέροντα Μακάριο, που επίκεντρό τους είναι ο Κύριος Ιησούς Χριστός και όχι εμπαθές εγώ τους.

    Στόν Γέροντα Μακάριο αναπαύτηκα διότι ένιωσα από εκείνον Πατερική Αγάπη και τουτέστιν Χριστό! Και αυτό με βοήθησε βήμα πρός βήμα, να απαλλαγώ απ' το εγώ μου και να σας αγαπώ τώρα όπως εκείνος. Να σας βλέπω άλλο εχθρό, αλλά αγαπητό αδερφό μου και δώρο του Θεού. Επίσης με βοήθησε να μάθω να χτυπήσω και να νεκρώσω το κακό πρώτα στόν εαυτό μου και ύστερα με αγάπη και παρρησία να χτυπάω το κακό που βασανίζει τον πλησίον μου εαυτό.

    Ο Γέροντας Μακάριος, είναι πραγματικά τύπος και Εικόνα Χριστού. Τίποτα δεν σε εμποδίζει να γίνεις και εσύ αγαπητέ μου αδερφέ Πάτερ Γεράσιμε καθώς και ο αγαπητός μας Μητροπολίτης. Τίποτα δεν μας εμποδίζει, παρά μόνο ο εγωκεντρικός εαυτός μας.

    Ποιού λοιπόν ο οφθαλμός είναι σκανδαλισμένος, τουτέστιν τυφλός;



    Ιωάννης, ο αδερφός σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Έκανα, αγαπητέ Ιωάννη, αναφορά σε κατάσταση και όχι σε πρόσωπα.
    Εσύ έσπευσες να μετατρέψεις εαυτόν σε συνήγορο συγκεκριμένου κληρικού, τον οποίον μόνο εξ ακοής γνωρίζω και ως αδελφό συμπρεσβύτερο τιμώ και σέβομαι. Και ως υπερασπιστική γραμμή σου υιοθετείς την επίθεση και την κριτική εναντίον μου. Δεκτά και τα δύο εφ' όσον έτσι "αναπαύεσαι"!

    Θα μου επιτρέψεις να σου παραθέσω μόνο λόγια του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Το κάνω πατρικά, αν κι εσύ δείχνεις να αμφισβητείς αυτή μου την ιδιότητα, με τα γραφόμενα σου. Λέει λοιπόν ο Μέγας Πατήρ της Εκκλησίας μας:
    "Οφείλετε ακόμη να έχετε ύπ' όψιν σας ότι η κακή συμπεριφορά των ενοριτών προς τον Ιερέα των δύνα­ται να επιφέρη πολλήν ψυχικήν και εκκλησιαστικήν ζημίαν. Ας λάβωμε το παράδειγμα από τον κυβερνήτην του πλοίου. Του αναγνωρίζουν οι επιβάται το αξίωμα και την αρχήν του και του αποδίδουν την οφειλομένην τιμήν και υπακοήν; Κυβερνά τότε με την απαιτουμένην επιστασίαν και καταβάλλει κάθε προσπάθειαν δια την ασφάλειαν του πλοίου και των επιβατών. Εάν όμως τον στενοχωρούν και τον ταράττουν με την εναντίον του κακολογίαν των, και αν ήθελαν τον παρακούει και τον περιφρονεί, τότε, χάνει και την αντοχήν του και την τέχνην του και, χωρίς να το θέλη, τους εκθέ­τει εις μυρίους κινδύνους.

    Ομοίως συμβαίνει και με τους ιερείς. Εάν τους τι­μάτε, θα ημπορέσουν να βοηθήσουν εις την ψυχικήν σας ασφάλειαν. Αν όμως, με την περιφρονητικήν προς αυτούς διαγωγήν σας και την καταλαλιάν σας, τους κάμνετε να αθυμούν, θα παραλύσετε την προθυμίαν των και θα επιφέρετε το ψυχικόν σας ναυάγιον".
    (86η ομιλία εις το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον).

    Αυτά. Και θέλω να γνωρίζεις ότι δεν θα επανέλθω σ' αυτόν εδώ το χώρο για να ανταπαντήσω. Γνωρίζεις πολύ καλά που μπορείς να με βρεις και να τα πούμε διά ζώσης! π.Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αγαπητέ μου π.Γ.

    Γιά τους άλλους δεν μου πέφτει λόγος, αλλά γιά τον εαυτό μου γνωρίζεται ό ίδιος αν σας τιμάω.
    Οπωσδήποτε όποιον αγαπάς τον τιμάς διά της αγαπήσεώς του.

    Το ζητούμενο είναι να αγαπά και να τιμά κάποιος πρώτα τον εαυτό του, γιά να είναι σε θέση να
    αγαπήσει και να τιμήσει τους άλλους.

    Πολλές φορές σας βλέπουμε να μην αγαπάτε και συνεπώς να μην τιμάτε τον εαυτό σας και το αξίωμά σας πάτερ.

    Δεν έχω τίποτα εναντίων σας πάτερ, ούτε σας βλέπω γιά εχθρό, αλλά αγαπητό αδερφό μου.


    Ιωάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή