Η φωτογραφία που αναδημοσιεύουμε εδώ από την επίσημη ιστοσελίδα του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων της Ρωσικής Εκκλησίας, είναι από μια μεγάλη, ειρηνική διαδήλωση που πραγματοποιήθηκε "υπέρ της πίστεως, των βεβηλωθέντων ιερών κειμηλίων, της Εκκλησίας και του καλού της ονόματος", μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας έξω από το χώρο του Ιερού Καθεδρικού Ναού του Σωτήρος Χριστού την Κυριακή του Θωμά, στις 22 Απριλίου 2012.
Περί της λαοσυνάξεως αυτής τα λέει, νομίζω καλά, ο Theodor Petrov, σε σχετικό άρθρο του στην Πύλη Εκκλησιαστικών Ειδήσεων amen.
Η φωτογραφία όμως; Δεν είναι εύγλωττη, για τάσεις μερίδας του "πιστού λαού" της Ρωσίας όχι και τόσο ...ειρηνικές;
Μου θύμισαν συνειρμικά, αγαπητοί συνοδίτες, - και συγχωρέστε με - κάποια "ημέτερα" "εγέρθητο"!
Άπαγε!...
Τώρα, όσον αφορά εις το αίτημα για "καλό όνομα της Εκκλησίας", απλώς θυμίζω τον Μακαρισμό του Κυρίου τόσο εις τους Ρώσους αδελφούς όσο και εις ημετέρους μονίμως δυσανασχετούντας: μακάριοί ἐστε ὅταν μισήσωσιν ὑμᾶς οἱ ἄνθρωποι, καὶ ὅταν ἀφορίσωσιν ὑμᾶς καὶ ὀνειδίσωσιν καὶ ἐκβάλωσιν τὸ ὄνομα ὑμῶν ὡς πονηρὸν ἕνεκα τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου (Λουκ. 6,22).
Μου άρεσε το "νομίζω καλά." Λες και ποτέ θα διαφωνούσατε σεις με τον ουνίτη Theodor Petrov, ο οποίος το μόνο που κάνει είναι επίμονα να κακολογή την Ρωσική Εκκλ. με τα διάφορα ψεύδη του. Π.χ., λέει πως ο π. Τσάπλιν μιλά περί Τρίτης Ρώμης, αλλά εάν διαβάσης το κείμενο, στο οποίο παραπέμπει ο ουνιτολογιότατος, ουδείς λόγος περί αυτής. Το μόνο που λέει είναι ότι η Ρωσία θα έπρεπε να δημιουργήση μια απάντησι στον καπιταλισμό. Βέβαια, οι πλείστοι αναγνώστες του δεν γνωρίζουν τα ρωσικά--βάρβαρη, μη ευρωπαϊκή γλώττα γαρ--και έτσι στην αφέλειά τους πίνουν το φαρμάκι που τους ποτίζει ο κακόβουλος αυτός και μετατρέπονται σε "useful idiots," για να παραπέμψουμε και μεις στον Λένιν, τουλάχιστον όπως μνημονεύεται στην αγγλική γραμματεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης, ο λαλίσταστος αυτός ουνίτης παραπονιέται, μικροπρεπέστατα κατ' εμέ, που ο Ρωσίας πήγε επίσκεψι πρώτα στον Βουλγαρίας και όχι στον Σερβίας. Για σκέψου, όμως, τί θα έλεγε εάν ο Μόσχας τύχαινε να πάη πρώτα στον Σερβίας. Σίγουρα θα μουρμούριζε ότι ο Μόσχας πήγε με σκοπό να παρεμποδίση τις εκλογές στην Σερβία, που έγιναν μόλις προχθές. Αυτή είναι η δουλειά του Theodor Petrov. Τον έχουν βάλει να σπέρνη διχώνια μεταξύ των Ορθοδόξων. Απλούστατα.
Ως προς την ίδια την εκδήλωσι, που έγινε στην Μόσχα, πολύ καλά έκαμαν. Αυτά που έγιναν στο παρελθόν δεν μπορούν να επιτραπούν να ξαναγυρίσουν. Και αφού φανατικοί παπικοσταυροφόροι όπως ο Zbigniew Brzezinski έχουν δηλώσει πως η Ρωσική Εκκλ. αποτελεί κύριο εμπόδιο στα συμφέροντα των δυτικών, να ξέρετε ότι θα συνεργαστούν ορισμένοι ακόμη και με τον ίδιο τον διάβολο για να της ρίξουν λάσπη. Χρειάζεται εγρήγορσι. Το "δε βαριέσαι" των Ελλήνων είδαμε πού οδηγεί.
Τέλος, παρατηρώ ότι απ' όλες τις φωτογραφίες απ' την συγκέντρωσι, που δημοσιεύονται στην σελίδα του Πατρ. Μόσχας και που δείχνουν τους διαφόρους πιστούς που μαζεύτηκαν εκεί, εσείς βρήκατε αυτήν την μοναδική να βάλετε ως επικεφαλίδα. Δείχνει κάποιους μπάικερς που, έχοντες κι αυτοί ψυχή και πιστεύω, πήγαν κι αυτοί να εκφράσουν την συμπαράστασί τους. Καθόλου κακό, και δείχνει την εμβέλεια του μηνύματος της εκκλησίας του Χριστού και το ποικιλόμορφο του ποίμνιού Του. Εσείς, βέβαια, πιστεύω πως κάνατε αυτό που κάνατε από κακή βούλησι, μόνο και μόνο διότι νομίζατε ότι έτσι θα δημιουργούσατε μια άσχημη εντύπωσι. Παίζετε και σείς τον ρόλο σας. Χριστός Ανέστη.
1. Ότι θέατρον εγεννήθημεν....
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Συνεχείς αναβολές λαμβάνει το σχέδιο της καθόδου των ξανθών γενών στη Μεσόγειο την οποία θα ακολουθήσει η ανακατάληψη της Πόλης...κλπκλπκλπ...όπως διδάσκουν γερόνδια τινά, τάχα και Αγιονορείτικα, αλλά και Αριζονίτικα...έτσι τα προγραμματισμένα αυτά σχέδια, γιά εφέτος, αμέσως μετά το πέρας του παρελθόντος Εσπερινού της Αγάπης, έλαβον αναβολή γιά τα επερχόμενα Χριστούγεννα! Ως φαίνεται ο ιός των Μτ.του Ιεχωβά(συνεχείς αναβολές του ερχομού της "βασιλείας") είναι κολλητικός!
3. Ο σχολιαστής Λέων, ίσως και άλλοι, μάλλον δεν είδε και το έτερο άρθρο του Theodor Petrov με τον τίτλο "Μακεδονικός χαλβάς 3" στο οποίο ο Βολοκολάμσκ Ιλαρίων φέρεται ομιλήσας εν Βουλγαρία περί "ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ Ορθοδόξου Εκκλησίας...!!!!" Ο Καντιώτης δεν ζει για να σχολιάσει... ελπίζουμε ότι θα σχολιάσει τουλάχιστον ο λαλίστατος περί τα Εθνικά Θεσσαλονίκης.... παρότι μάλλον τον έχουν αφήσει παγερά αδιάφορο, ως τώρα, οι διώξεις που υφίσταται ο Αχρίδος Ιωάννης!
Απλή επίδειξη αριθμητικής υπεροχής. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς η Εκκλησία της Ρωσίας έχει αναγάγει σε ύψιστο επιχείρημα την "θεολογία των αριθμών".
Και αυτό φροντίζει να υπενθυμίζει πάντα. Βλέπετε οι τσαρικές συνήθειες!
π. Γ.
Ναι, το διάβασα το άρθρο του ουνίτη Theodor Petrov, και απόρησα πώς ένα τόσο γελείο και υποκρινόμενο πρόσωπο, όπως είναι εκείνος, έχει αποκτήσει τόση πέραση στην Ελλάδα. Γιατί δεν μίλησε για τον ρόλο του πάπα στο θέμα της λεγομένης μακεδονικής εκκλ.; Εάν δεν τον θυμάστε, περιμένετε λίγο, μέχρι την 11/24 Μαϊου για να τον ξαναδείτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά με αυτά του Βολοκολάμσκ, αυτό που δεν σου λέει ο ουνιτολογιότατος είναι ότι ελέχθησαν αυτά αφού είχε καθιερωθεί, μέσα στις διάφορες ομιλίες που έγιναν στο πλαίσιο της επίσημης επισκέψεως, ο βουλγαρικός χαρακτήρας του σλαβικού πολιτισμού της άνω Μακεδονίας, όπου ο ίδιος ο Πατριάρχης Κύριλλος εξήρε τον ιστορικό ρόλο της μικρής Βουλγαρίας, μιας χώρας άγνωστης και ασήμαντης για πολλούς, στην δημιουργία ολόκληρου του σλαβικού πολιτισμού. Μέσα σ'αυτό το πλαίσιο ελέχθησαν επίσης και αυτά περί ανάγκης της Εκκλησίας της Αχρίδος να επανέλθη στην κοινωνία με τους λοιπούς ορθοδόξους. Έσας σας έτσουξε το ότι χρησιμοποίησε την λέξι 'Μακεδονία.' Έτσι του έθεσαν την ερώτησι, έτσι την απήντησε. Η ουσία είναι το πώς τον εννόησε τον όρο: ως σλαβική χώρα, και σλαβική εκκλησία. Το ιστορικό ορθό, βέβαια, είναι το ότι ο Αχρίδος ήταν πάντοτε γνωστός ως 'ο Βουλγαρίας,' αλλ' αφού διεκδικούν το μέρος και οι Σέρβοι, πρέπει να δείξη κι αυτός ευαισθησία. Αλλά το υπονοούμενο για όσους παρακολούθησαν τα πράγματα ήταν σαφές και ιστορικά ακέραιο. Μας λέει ο Theodor Petrov τί γνώμη έχει το αφεντικό του ο πάπας για το θέμα; Μή φοβού, την βλέπουμε κάθε Μάη. Πάλιν υπογραμμίζω, η δουλειά του Theodor Petrov είναι να σπέρνη διχώνια μεταξύ των Ορθοδόξων. Τίποτ' άλλο.
Για τα ξανθά γένη στα οποία αναφερθήκατε, δεν ασχολούμαι. Ούτε μ'ενδιαφέρει να ξαναπάρουν οι Έλληνες την Πόλι. Μάλλον ίσως δική σας μέριμνα είναι αυτό, μιά και είστε τόσο εθνικιστής και μακεδονομάχος. Τουναντίον, κατ' εμέ ο πατριάρχης ΚΠόλεως έπρεπε νά χη ήδη φύγει από κεί προ πολλού. Απλώς αναγνωρίζω το αναπόφευκτο γεγονός ότι ο Ρωσίας έχει μια ελευθερία που τον επιτρέπει να κηρύττη ορθοδόξως. Οι άλλοι ηγέτες δεν έχουν την ίδια ελευθερία. Λίγο πολύ αναγκάζονται να ευθυγραμμίζονται με το θέλημα άλλων. Αυτό το βλέπουμε εδώ και δεκαετίες.
Θεολογία των αριθμών; Αυτό είναι φαντασίες των Φαναριωτών. Ο Μόσχας τό χει πει επανειλημμένως: είναι υπέρμαχος της αρχής της ομοφωνίας μεταξύ των εκκλησιών όπου οι αριθμοί δεν μετράνε. Αυτό είναι το παραδοσιακό. Οι φαναριώτες, αντιθέτως, είναι εκείνοι που θέλουν το αλλότριο σύστημα των 50%+1. Πείτε μου τώρα, ποιός κάνει θεολογία των αριθμών; Δυστυχώς, τόσο τυφλωμένοι και πουλημένοι είναι οι Έλληνες που ακόμα κι η κοινή λογική τούς φαίνεται δυσνόητη. Κρίμα.
Χριστός Ανέστη, και καλή Μεσοπεντηκοστή.
Να δοξάζουμε τον τριαδικό Θεό που και τα πλανεμένα πρόβατα έρχονται και μετανοούν.Αυτοί οι άνθρωποι της φωτογραφίας δείχνουν μετάνοια και ότι αγαπάνε την εκκλησία.Ο ΘΥεός τους δέχεται όλους.Ποιοι είμαστε εμείς που θα τους διώξουμε με την κριτική μας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είναι δυνατόν!
Δόξα τω Θεώ, ο τριαδικός Θεός εργάζεται ακόμα και σε αυτούς τους ανθρώπους.
Δόξα τω Θεώ.
Παρακαλώ θερμά τον σχολιογράφο που υπογράφει ως "Λέων" να υπογράψει με το αληθινό του όνομα τα σχόλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι όντως ουνίτης ο κ. Theodor Petrov;
Χριστός Ανέστη, κ. ΠΤ. Το αληθινό μου όνομα είναι πράγματι "Λέων." Έτσι τον έλεγαν τον παππού μου, έτσι με λένε και μένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον Theodor Petrov, πιστεύω πως πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο με τον ουνίτη Feodor Petrov, ο οποίος μάλιστα προ ενδεκαετίας έγραψε και άρθρο για τους ουνίτες στην Ρωσσία:
http://holyunia.blogspot.com/2009/04/russian-orthodox-community-in-communion.html
Θα το βρείτε και εδώ:
http://www.reu.org/public/reunion/reuv11n9/reuv11n9.htm
Στόν δεύτερο κόμβο, δηλ. αυτό των ουνιτών Βασιλειανών, κοιτάξτε και το άλλα άρθρα. Ενδιαφέροντα, θά λεγα.
Αν ψάξετε, θα το βρείτε το ίδιο το άρθρο σε διάφορες γλώσσες γραμμένο, ακόμη και στα ινδονησιακά.
Για μένα, είναι προφανές ότι ο Theodor Petrov εργάζεται για το κακό της Ορθοδοξίας. Μόνο σε μια Ελλάδα πουλημένη και χαμηλά ξεπεσμένη, όπως είναι τώρα, θα μπορούσε να έχη τόση πέραση ένα τέτοιο πρόσωπο.
ωραίο όνομα το "Λέων"!!! φέρεται υπό δύο Αγίων της αδιαιρέτου Εκκλησίας, του Πάπα Ρώμης και του Επισκόπου Κατάνης, ορθοδόξως εορταζομένων κατά μήνα Φεβρουάριο! Αγίασαν σε εποχές που ο εθνοφυλετισμός ήτο άγνωστος ως έννοια και πράξη γιά τους Χριστιανούς! η πρώτη μεγάλη του νίκη, του εθνοφυλετισμού, κατά της Βασιλείας του Θεού επί της γης, επέπρωτο να είναι το Μέγα Σχίσμα Δύσεως και Ανατολής! ακολούθησαν και άλλες νίκες του και Κύριος οίδε που θα σταματήσει το αντεκκλησιαστικό του μένος! Διά τούτο γρηγορείτε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαναγιώτη, ο Τελεβάντος αντιγράφει ολόκληρη την ανάρτηση!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάζουμε στο ιστολόγιο του κ. Παναγιώτη Ανδριόπουλου "Ιδιωτική Οδός" τα ακόλουθα που παραθέτουμε στη συνέχεια μαζί με τα οκτώ σχόλια που γράφτηκαν στην ίδια ανάρτηση και επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε συν Θεώ σύντομα για να σχολιάσουμε εκτενώς το δημοσίευμα.
http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2012/05/blog-post_7553.html
Αδελφοί! Επιτέλους! Πείτε μας την αλήθεια! Πείτε μας ότι ο Petrov δεν είναι μόνον ουνίτης. Είναι και συγγενής της Λίζας Πετροβασίλη! Θυμάστε, της Λίζας από την ταινία «Χτυποκάρδια στα Θρανία». Μετά την ταινία αυτομόλησε στη Ρωσία, έκοψε το επίθετό του και το έκανε Πετροβ και τώρα κάνει καριέρα αρθρογράφου… Μα πόσο ανόητοι μπορεί να είναι ορισμένοι! Πόσο απελπισμένοι μπορεί να αισθάνονται κάποιοι που στην αδυναμία τους να δεχθούν τη συγκροτημένη κριτική αναζητούν σωσίβιο σε κατασκευάσματα, επινοούν μυθεύματα και στιγματίζουν ανθρώπους. Ταλαίπωροι, θαμπωμένοι από τους χρυσούς τρούλους… Χα, χα, χα...άντε και καλά κρασιά! Ή μήπως βότκες;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρασιά, φίλτατε,13 Μαΐου 2012 9:17 μ.μ., κρασιά! Από εκείνα τα συλλεκτικά -Ελληνικής παρακαλώ οινοποιίας και με Αγιονορείστικη εσάνς..- τα οποία προσέφερε πρόσφατα ο "πασών των Ρωσιών.." στον νεοεκλεγέντα Πούτιν ως δώρο για την ανάληψη των υψηλών καθηκόντων του, ως μας πληροφόρησε Ελλαδικό πρακτορείο εκκλησ.ειδήσεων φέρον τον τίτλο Romfea. Έλαβε λοιπόν ο νεοεκλεγείς στο ένα χέρι το κιβώτιο με τους κωδικούς των πυρηνικών.... και στο άλλο τα εν λόγω κρασιά και επορεύθη, προφανώς, εις τον τόπον τον ίδιον, κατά το Πράξ.1,25.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πόσο απελπισμένοι μπορεί να αισθάνονται κάποιοι που στην αδυναμία τους να δεχθούν τη συγκροτημένη κριτική αναζητούν σωσίβιο σε κατασκευάσματα, επινοούν μυθεύματα και στιγματίζουν ανθρώπους."
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι όμως, αγαπητέ, αυτό ακριβώς κάνει ο Theodor Petrov. Ο ΜΟΝΟΣ του στόχος σε ΚΑΘΕ άρθρο που γράφει είναι να στιγματίζη την ρωσική εκκλησία. ΚΑΘΕ άρθρο. Τό 'χεις προσέξει ποτέ; Γιατί άραγε; Διότι αυτοί που τον έχουν βάλει θέλουν οι Έλληνες να κοιτάζουν μόνιμα προς δυσμάς, και πουθενά αλλού. Παλαιό παιχνίδι. Γνωρίζων ο Petrov ότι το Πατριαρχείο ΚΠόλεως και οι οπαδοί του είναι οι πραγματικοί εθνοφυλετιστές της όλης πλοκής, με αντιλήψεις περί εαυτού τώρα τελευταία μεστές παραϊστορίας και φαντασίας, ξέρει ακριβώς τί κουμπιά να πατάη για να τους ανάβη τα λαμπάκια: τρίτες Ρώμες, δίπτυχα, πρωτεία, πετά και καμμιά Μακεδονία μέσα στην σαλάτα μπας και πιάση κάναν Ελλαδίτη κτλ.
Δες, λέει πως οι Ρώσοι μιλούν για Τρίτη Ρώμη, και μάλιστα έχει το θράσος να παραπέμψη και σε άρθρο. Αλλ' αφού λίγοι είναι οι Έλληνες που διαβάζουν ρωσικά (κακώς!) δεν καταλαβαίνουν πως δεν λέει ούτε λέξι περί αυτής. Η μοναδική φορά που είδα Ρώσσον ιεράρχη να μιλά περί Τρίτης Ρώμης ήταν όταν ο Βολοκολάμσκ την περιέγραφε ως ξεπερασμένη θεωρία απ' την ιστορία. Και μετά κάποιοι φανατισμένοι όπως εσείς αντιδρούν σαν τον σκύλο του...Pavlov (ή μάλλον του Petrov;) και στην εθνοφυλετική τους έξαρσι ανεβάζουν τις ωμές ψεφτιές του Petrov σε "συγκροτημένη κριτική." Για πιό σοβαρά, παρακαλώ.
Χριστός Ανέστη.
Αγαπητέ 14 Μαΐου 2012 1:47 μ.μ., μου θυμίζεις το μυρμήγκι που δεν μπορεί να διανοήση ότι υπάρχει ένας κόσμος πολύ πιό μεγάλος απ' τον δικό του τον μικροσκοπικό. Ναι, στον κόσμο υπάρχουν, δυστυχώς, πυρηνικά όπλα για να κρατούν οι μεγάλοι τις ισορροπίες. Τί θέλεις, να μήν έχη τέτοια η Ρωσσία; Ποιός να έχη; Μόνο οι άλλοι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς προς το "πασών των Ρωσιών," είναι ένας εύλογος τίτλος, αφού υπάρχουν τρεις Ρωσίες: η Λευκορωσία, η Μικρά Ρωσία (δηλ. Ουκρανία), και η Μεγάλη Ρωσία (δηλ. Ρωσσία). Ορισμένοι κατατάσσουν και την Καρπαθορωσία (δυτ. Ουκρανία) ως χωριστό κορμό. Όλες έιναι αδελφά έθνη καταγόμενα απ' τους Ρώς. Το Πατριαρχείο Μόσχας είναι πολυεθνικό όσο καμμία άλλη τοπική εκκλησία στον ορθόδοξο κόσμο, και οι κατηγορίες περί δήθεν "εθνοφυλετισμού" του που κάνουν ορισμένοι είναι άστοχες.
Εγώ, Λέων, δεν κατέκρινα τον Πούτιν σχετικά με τα πυρηνικά του Κράτους του οποίου ηγείται! Απλώς κατέθεσα αυτούσια ό,τι εδιάβασα στο άρθρο του πρακτορείου romfea! Και διαβάζοντας στο άρθρο αυτό περί "βαλίτσας κωδικών πυρηνικών.." ενεθυμήθην ότι είχα ακούσει από τηλοψίας, το πρώτον, περί της υπάρξεως αυτής της "βαλίτσας.." ήδη από εποχής της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Ε.Σ.Σ.Δ. ότε κλειδοκράτωρ της "βαλίτσας" ήτο ο αείμνηστος Λ.Μπρέζνιεφ, αιωνία του η μνήμη! Απλώς εστηλίτευσα το ότι ο εν Ρωσία εκκλησιαστικός ηγέτης και οι συν αυτώ, παρότι Ιουδαίοι, Σαμαρείταις συγχρώνται...! το δε πασών των Ρωσιών είναι σφάλμα! διεξήλθα τα επίσημα "Δίπτυχα" του Οικ.Πατριαρχείου όπου και αναφέρεται ως "πάσης Ρωσίας" το δε περισσόν αυτού... ό,τι ο καθείς αντιλαμβάνεται ή συμφέρει αυτόν! Εκτός και αν, με την λογική σας, ονομάσουμε τον Οικουμενικόν, επί το σαφέστερον, πάσης Ευρώπης και Αμερικής και Ασίας και Ωκεανίας και, εννοείται, πάσης Βαρβαρικής - ώστε και κανονικώς να είμεθα κατοχυρωμένοι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστός Ανέστη, ο 14 Μαΐου 2012 8:26 μ.μ.
Και πάλιν, αγαπητέ, μας τα λέτε τα πράγματα από την σκοπιά του μυρμηγκιού. Ίσως δεν γνωρίζετε ότι η "βαλίτσα" και οι "κωδικοί" είναι από τα πρώτα καθήκοντα που αναλαμβάνει ο Πρόεδρος και των ΗΠΑ. Φαντάζομαι ότι κάτι παρόμοιο γίνεται και στο Ηνωμένο Βασίλειο και αλλού. Έτσι είναι η εξουσία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς προς τον τίτλο του Μόσχας, δυστυχώς η ελληνική γλώσσα δεν διακρίνει μεταξύ των δύο όρων Русь και Россия. Ο πρώτος αναφέρεται στους αρχαίους προγόνους των τριών εθνών (Λευκορώσων, Ουκρανών, και Ρώσσων) που είχαν ως κύρια έδρα εξουσίας το Κίεβο, αλλά και την Μόσχα, το Νόβγκοροντ και άλλες παλαιές πόλεις, και ο δεύτερος στο σύγχρονο κράτος της Ρωσσίας. Άρα έχουμε το εξής ερώτημα: το "πάσης Ρωσίας" πώς το εννοούσαν αυτοί που καθιέρωσαν τα εν ΚΠόλει δίπτυχα; Ως Русь ή Россия;
Επειδή η Μόσχα ήταν και αυτή αναπόσπαστο μέρος της Русь, ο Μόσχας αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως Πατριάρχης πάσης της Русь (πάσης [παλαιάς] Ρωσίας), η οποία εδαφικώς υπάρχει τώρα ως τρία αδελφά κράτη: Λευκή Русь, Μικρά Русь, και Μεγάλη Русь. Συνεπώς, αυτό που κάνει ο Μόσχας είναι μια εντελώς θεμιτή επεξήγησι. Το να είναι πάσης της Русь ή πασών των Русь είναι εδαφικώς το ίδιο πράγμα. Απλώς αναγνωρίζει ότι τώρα υπάρχουν τρία ανεξάρτητα κράτη, γεγονός που δεν μπορεί να αγνοήση.
Ως προς τις αξιώσεις του ΚΠόλεως, ο κανών (Δ.28) λέγει: "Και ώστε τους της Ποντικής, και της Ασιανής, και της Θρακικής διοικήσεως μητροπολίτας μόνους, έτι δε και τους εν τοις βαρβαρικοίς επισκόπους των προειρημένων διοικήσεων χειροτονείσθαι υπό του προειρημένου αγιωτάτου θρόνου της κατά Κωνσταντινούπολιν αγιωτάτης εκκλησίας."
Δηλ. ο ΚΠόλεως έχει τις διοιηκήσεις του Πόντου, της (Μικράς) Ασίας, της Θράκης, αλλ' έχει και τους επισκόπους των τριών προειρημένων διοικήσεων που τυχαίνει να ζουν στα μέρη που, μόνο έτσι μπορώ να το φανταστώ, συνορεύουν με τις τρεις προειρημένες αυτές διοικήσεις.
Μετά δυσκολίας βλέπω τί σχέσι αυτά έχουν με την Ευρώπη, Αμερική, και Ωκεανία. Επίσης, σύμφωνα με τους χάρτες της Ρωμαϊκής αυτοκρατωρίας, η Ασία ήταν η Μικρά Ασία που παλιά είχε έδρα την Έφεσο, οπότε, πάλι, καμμία σχέσι με αυτό που ονομάζουμε "Ασία." Βαρβαρία; Τί να σας πω; Βρείτε βαρβάρους και εξηγήστε τους ότι ανήκουν σε σας.
Αληθώς ο Κύριος.
Λέων, τα περί οπλοστασίων και χρήσεως αυτών υπό των "ισχυρών..." γνωστά τοις πάσι! Απλά ορισμένοι από αυτούς το παρακάνουν στην μέσω Εκκλησίας, και δη Ορθοδόξου, προσπάθειά των να νομιμοποιηθούν και εκκλησιαστικά και δη σε χώρες ας πούμε "ορθοδόξου" ποιμνίου..! Το πώς δε ο Μόσχας και τινές συν αυτώ από επαρχιούχοι Μητροπολίτες του Οικ.Θρόνου(ως πρώην "βάρβαροι...") κατέστησαν εαυτούς Πατριάρχας κλπ επίσης γνωστό, αποτέλεσμα μάλιστα των γνωστών δυσλειτουργιών εν τη Εκκλησία μετά την πρώτη χιλιετία και μετά την πρώτη μεγάλη διαίρεσή Της, ως συνέπεια του κατά της Βασιλείας του Θεού επί της γής πολέμου του κ.κ.οξαποδώ! Τέλος το πώς ο κανόνας της Δ'Οικουμεν. ρυθμίζει τα της διοικήσεως επίσης δήλον - ειδάλλως δεν θα είχε ουδεμία διοικητική εξάρτηση από τον Πρώτο της Ορθοδοξίας η Ωκεανία επί παραδείγματι! Τούτο θα φανεί εναργέστερον οψέποτε, χάριτι Παρακλήτου, η ένωσις επιτευχθεί των Εκκλησιών και μακάριοι οι τότε δυνηθησόμενοι να ίδουν τα όρια του Ρώμης, τα οποία κανονισθήσονται στην βάσιν του προειρηθέντος κανόνος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΊσως είναι θέμα εμπειρίας και προοπτικής. Θυμάμαι παλιά κορόιδευε ο εδώ ιστολόγος τον Μόσχας επειδή είχε επισκεφθεί ο άνθρωπος την βάσι όπου εστιάζεται το διαστημικό πρόγραμμα της Ρωσσίας. Τί να κάνη, έλεγα μέσα μου για τον ιστολόγο, δεν μπορεί να διανοηθή ότι ο Μόσχας είναι ο θρησκευτικός ηγέτης μιάς χώρας που είναι υπερδύναμις, και ότι τα καθήκοντα και το εύρος των επμειριών του αναγκαστικά θα είναι πολύ διαφορετικά από 'κείνα του π.χ. Αθηνών. Το ίδιο γίνεται κι εδώ. Εσάς σας φαίνονται παράξενα όλα αυτά, γιατί δεν μπορείτε να δείτε ότι για μια τέτοια χώρα "η βαλίτσα" είναι αναπόφευκτο μέρος της διαδοχής της εξουσίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το αυτοκέφαλο της ρωσικής εκκλησίας, το θέμα έχει λήξει εδώ και πεντακόσια χρόνια. Οι κανόνες, δόξα τω Θεώ, μας κληροδότησαν την αρχή της συνοδικότητος και της πολυαρχίας στα της εκκλησίας, και βάσει αυτής οι πατέρες μας το θεώρησαν σοφό να δώσουν το αυτοκέφαλο στον Μόσχας, όπως είχαν δώσει παλιότερα και αλλού. Τελεία παύλα λοιπόν.
Για την Ωκεανία, αυτά που λέτε δεν αποδεικνύουν τίποτα. Μόνο οι εκεί Έλληνες υπάγονται στον ΚΠόλεως. Βέβαια, δεν τους δόθηκε επιλογή, και εάν τους ρωτούσες έναν έναν, πιστεύω πως ένας μεγάλος αριθμός θα προτιμούσε νά 'ναι μέρος της Εκκλ. της Ελλάδος. Άλλο θέμα αυτό. Πάντως, οι υπόλοιποι (Ρώσοι, Σέρβοι, Αντιοχειανοί, Βούλγαροι, Σλαβομακεδόνες κτλ) έχουν τους δικούς τους.
Για την ένωσι των "εκκλησιών," εδώ μας δείχνετε πόσο ακραίος και αρρωστημένος είναι ο εθνοφυλετισμός στον οποίο κολυμπούν οι Φαναριώτες. Είναι έτοιμοι ακόμη να προδώσουν την Πίστι μόνο και μόνο για τα θεωρητικά και καθαρά ιστορικής υφής δικαιώματα που νομίζουν ότι θα τους παραχωρήση ο αιρεσιάρχης της Ρώμης, από τον δηλητηριασμένον μαστόν του οποίου θηλάζουν εδώ και πεντηκονταετίες. Αυτό, βέβαια, γίνεται επειδή είναι εγκλωβισμένοι σ' έναν κόσμο ιστορικής φαντασίας. Καλό τους καρδιναλάτο λοιπόν. Αλλά να μήν περιμένετε και 'μεις οι άλλοι, οι βάρβαροι, να τους ακολουθήσουμε. Αρκετά είπαμε. Χριστός Ανέστη.
Και όμως, Λέων, ειδικά του Μόσχας το αυτοκέφαλο απεσπάσθη μετά δόλου και βίας! Ο ιστορικός Κ.Σάθας το έχει αποδείξει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός των ανά την οικουμένη Ελλήνων Ορθοδόξων, κανονικώς υπαγομένων στον Κων/λεως, οι λοιποί Ορθόδοξοι ανά τον κόσμο ποιμαίνονται βεβαίως υπό ομοεθνών τους Ιεραρχών με την κανονική άδεια του κυριάρχου εκασταχού Επισκόπου του Οικ. δηλονότι Πατριάρχου. Εσχάτως μάλιστα δι-Ορθόδοξος συνέλευσις εκανόνισε τα τοιαύτα και διά της εισαγωγής ενός τρόπον τινα καινοφανούς θεσμίου, της ούτω κληθείσης επισκοπικής συνελεύσεως! Ενθυμούμαι ότι εν έτει 1990 ο τότε Μητροπολίτης Γέρων Χαλκηδόνος -ο νυν δηλαδή Οικ.Πατριάρχης- ανακηρυχθείς επίτιμος διδάκτωρ της Θεολογικής σχολής Αθηνών ομίλησε, επί τη τοιαύτη ανακηρύξει του εις την μεγάλην αίθουσαν τελετών του Αθήνησι Παν/μίου, επί θέματος σχετιζομένου με τους εν Αμερική Καρπαθορώσους και την διαποίμανσίν των υπό του Οικ.Πατριαρχείου εν Αμερική! Ο δε Κων/λεως +Μελέτιος, ο Μεταξάκης -δεν λέγω μέγας Μεταξάκης μήπως σκανδαλισθήσονται ορισμένοι εκ των αναγνωστών μας - προορώμενος δεινά και δη "Ελλαδικής τάξεως.." προ 100 περίπου ετών ήρε το Ορθόδοξο Ελληνόφωνο ποίμνιο της Αμερικής από την διοικητική εξάρτηση της Εκκλ.Ελλάδος, στην οποία το είχε αναθέσει ο μέγας Ιωακείμ ο Γ', και το ενέταξε εκ νέου στην μέριμνα του Οικ.Θρόνου, και τούτο το έπραξε λίαν κανονικώς, χρώμενος τα όσα προνόμια έδωκε στον Κων/λεως η Εκκλησία Συνοδικώς!
Το δε της ενώσεως των Εκκλησιών έργον ανήκει κυρίως εις τον ελεούντα Παράκλητον και εάν τις δεν δύναται ή δεν θέλει να συνεισφέρει εις την ειλικρινή, των Ορθοδόξων τουλάχιστον, προσπάθειαν και ανάλογον συνείδησιν, ας προσεύχεται εκτενώς και Εκείνος θα πράξει όσα δεί! Θεωρώ δε ότι ο Οικ.Θρόνος εις τον διάλογον της αγάπης προσφέρει εκτός των άλλων, και δη κυρίως, την ειλικρινή πεποίθησίν του ότι η Ορθοδοξία κατέχει το Πλήρωμα της Αληθείας, ως και ο Οικ.Πατριάρχης εδίδαξε εις Αγιορείτην τινα, καθηγούμενον (έτος 2008) ότε ο τελευταίος τον προέτρεψε να παύσει κάθε μορφήν διαλόγου μετά των ετεροδόξων.
Αληθώς Ανέστη ο Κύριος Όστις αξιώσαι υμάς τε και ημάς και την Ανάληψιν εορτάσαι και της παρουσίας τυχείν του Αγ.Πνεύματος.