"Με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, μας συνδέει μια φιλία 60 χρόνων, από την πρώτη τάξη του Γυμνασίου. Από το 1947. Κι αργότερα μαζί πάλι στη Νομική. Παιδιά πηγαίναμε στο Β΄ Γυμνάσιο Αρρένων κι ο Θόδωρος ήταν πολύ καλός μαθητής με ιδιαίτερη ροπή προς τη λογοτεχνία. 'Εγραφε ποιήματα, μιά σειρά από διηγήματα και πιστεύω ότι θα έφτανε πολύ νωρίτερα στα επιτεύγματά του στον κινηματογράφο αν δεν είχε εμπλακεί με το κατηχητικό. Μαζί με τον επίσης υψηλής στάθμης συμμαθητή μας, Χρήστο Γιανναρά. Το κατηχητικό ήταν τροχοπέδη έως ότου έσπασε τα δεσμά του, γύρω στα 18 του χρόνια".
Αυτά έγραψε ο Λευτέρης Παπαδόπουλος εις μνημόσυνον Θόδωρου Αγγελόπουλου. Μας είπε κάτι που ξέραμε, ότι ο Αγγελόπουλος υπήρξε ως έφηβος κατηχητόπουλο (μαζί με τον Χρήστο Γιανναρά), αλλά μας είπε και κάτι που θέλει περισσότερη ανάλυση: Αν δεν είχε εμπλακεί με το κατηχητικό θα έφτανε πολύ νωρίτερα στα επιτεύγματά του! Πράγμα που σημαίνει πως ο Αγγελόπουλος ήταν βαθιά μυημένος στην θρησκευτικότητα του καιρού του, αυτή των (παρα)εκκλησιαστικών οργανώσεων, που τότε ήταν κυρίαρχη.
Μετά την αυτονόμισή του από το κατηχητικό και την "ελληνοχριστιανική" ιδεολογία που τότε εξέφραζε, έγινε συνειδητά αριστερός. Όπως και πολλοί άλλοι κατηχητόπαιδες.
Και φτάνουμε στα 1990 οπότε ο μακαρίτης Μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης αφόρισε τον Αγγελόπουλο ("Διαβολόπουλο", κατ' αυτόν!), και όλους τους ηθοποιούς και συντελεστές της ταινίας Το μετέωρο βήμα του πελαργού! Κι αυτό όχι διότι ο Αγγελόπουλος προσέβαλε την πίστη, αλλά διότι έθιγε την εθνικιστική ιδεολογία του Μητροπολίτη Αυγουστίνου, ο οποίος χαρακτήριζε την ταινία "αντεθνική" και καλούσε τον σκηνοθέτη να διαλέξει κάποιο άλλο θέμα, όπως π.χ. τη μάχη της Φλώρινας (Φεβρουάριος 1948)!
16/12/1990: Εξω από τη Μητρόπολη Φλώρινας οι πιστοί του Καντιώτη καταδικάζουν τον «άθεο»και «ακόλαστο» Θόδωρο Αγγελόπουλο (φωτογρ.: Χ. Μπίλιος) |
Ήταν βέβαια φυσικό να μην καταλαβαίνει ο Καντιώτης Tο μετέωρο βήμα του πελαργού. Μια ταινία που - ειρήσθω εν παρόδω - έκανε πρεμιέρα πριν ακριβώς 20 χρόνια (10 Ιανουαρίου 1992).
Και σ' αυτήν την ταινία ο Αγγελόπουλος περιγράφει μια άλλη πραγματικότητα, μια άλλη Ελλάδα, απ' αυτή του Καντιώτη, και μια άλλη φιλοσοφία γύρω από τα σύνορα και τη μετανάστευση.
Γι' αυτό και το Κατηχητόπουλο της Κατοχής και των αμέσως μετά χρόνων, αφορίστηκε χωρίς δεύτερη κουβέντα, στο όνομα της πατρίδος και της θρησκείας!
Τώρα διαβαίνει κι ο Αγγελόπουλος το κατώφλι της αιωνιότητας... Πόσο άραγε άτεγκτος θα είναι ο μακαρίτης Αυγουστίνος - όταν συναντηθούν - απέναντί του, γιατί, ως σκηνοθέτης, το παλαιό κατηχητόπουλο δεν υπήρξε τόσο "πατριώτης" όσο θα τον ήθελε ο κυρός;
Π.Α.Α.
Υ.Γ. Στην εξόδιο ακολουθία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στο Α' Νεκροταφείο σήμερα το μεσημέρι, χοροστάτησαν ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος και ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος, γνωστός του Αγγελόπουλου από τα χρόνια του κατηχητικού. Ο Αλβανίας έδωσε το μήνυμα: «Αγάπη και προσευχή για την αιωνιότητα που πορεύεται ο αδελφός Θεόδωρος».
Υ.Γ. Στην εξόδιο ακολουθία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στο Α' Νεκροταφείο σήμερα το μεσημέρι, χοροστάτησαν ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος και ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος, γνωστός του Αγγελόπουλου από τα χρόνια του κατηχητικού. Ο Αλβανίας έδωσε το μήνυμα: «Αγάπη και προσευχή για την αιωνιότητα που πορεύεται ο αδελφός Θεόδωρος».
"Πόσο άραγε άτεγκτος θα είναι ο μακαρίτης Αυγουστίνος - όταν συναντηθούν - απέναντί του, γιατί, ως σκηνοθέτης, το παλαιό κατηχητόπουλο δεν υπήρξε τόσο "πατριώτης" όσο θα τον ήθελε ο κυρός;"
ΑπάντησηΔιαγραφήΌτι θα συναντηθούν-μάλλον ήδη έχουν...- είναι δεδομένο και δη εκ Πίστεως! Το κατά πόσον τώρα θα είναι και πάλιν άτεγκτος ο κυρός Καντιώτης ή ήδη μεταμεληθείς...άδηλο άχρι καιρού...!!! Εξ΄άλλου "παν στόμα φραγήσεται μη έχον τί απολογήσασθαι, ότι πάσα η δικαιοσύνη ημών(του κυρού Αυγουστίνου μη εξαιρουμένου) ενώπιόν Του ως ράκος αποκαθημένης..."
Το πρόβλημα με τις "θεολογικές" λογικές των Καντιώτηδων είναι ότι όταν παρουσιάζονται η Εκκλησία θεσμικά δεν κάνει ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ για τις αντιμετωπίσει και τις αφήνει να δηλητηριάζουν το σώμα της.
ΑπάντησηΔιαγραφήmporei kai na mh synanthioyn ston allo kosmo poios gnorizei oti o kantiotis einai sesosmenos θα δουμε εκπληξεις στην βασιλεια του θεου οι πρωτοι εσχατοι και οι εσχατοι πρωτοι
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατι τοση χολη κ.Ανδριοπουλε κατα του Μητροπολιτου Αυγουστινου ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο που αντλειτε το δικαιωμα να
κρινετε Πατριαρχες,Αρχιεπ/πους,
Μητροπολιτες,Ιερεις,Μοναχους,
θεολογους και μη;
Αν δεν απατωμαι,εισθε θεολογος.
Δεν ακολουθειτε τον λογο του
Ευαγγελιου "μη κρινετε ινα μη
κριθειτε":
Οσο για συναντηση ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ και
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ,ουτε να περασει απο την σκεψη σας.Βρισκονται σε δια-
φορετικους χωρους αναμενοντες την
δικαιαν κρισιν του Θεου.
Ειναι και το μονο σιγουρο.
Να εισθε βεβαιος.
Χρ.Δρ.
Έλεγα να μην σχολιάσω αλλά διαβάζοντας το τελευταίο σχόλιο "τα πήρα στο κρανίο"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά όλοι αυτοί οι "χριστιανοί" είναι αμετανόητοι για να μην πω βλάσφημοι...
Που το βρήκες ρε κύριος (1:26π.μ) ότι θα είναι σε άλλους χώρους ο Αυγουστίνος και ο Θεόδωρος; είσαι τόσο σίγουρος λες και εσύ είσαι ο Κριτής της οικουμένης; Δεν ντρέπεσαι; Πόσο τελικά είναι βαθύ και απύθμενο το μίσος σας ψευδάδελφοι; Πόσο θέλετε να κλείσετε την βασιλεία των ουρανών και να την μικρύνετε για να χωρέσει μόνο εσάς;
Αλοίμονο σας την Ημέρα εκείνη τι θα πείτε έχοντας "κλέψει" την κρίση από τον Κριτή; Η ανθρώπινη "δικαιοσύνη" σας είναι ένα τίποτα, ένα ράκος... Άφρονες άνθρωποι, γεναιά πονηρά και μοιχαλίς εώς πότε θα σας αντέχει ο Κριτής;;;
Αν ήταν τέτοια η Ορθοδοξία σαν τα μούτρα σας καλύτερα να λατρεύαμε τη φωτιά και τον αέρα!
Αλλά δόξα τω Θεώ, η Ορθοδοξία μας είναι Ζωή και Ομορφιά!!!
Οι Χριστιανοί εύχονται όλοι να δούν πρόσωπο Θεού, δεν κατατάσουν τους κακοιμημένους σε κολασμένους και σε σωσμένους, αλλά Χριστιανός σημαίνει άνθρωπος αγάπης!
Όπου και αν είναι ο καθένας, εγώ θάθελα να είμαι εκεί που είναι ο Αγγελόπουλος και όχι με τον Καντιώτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήβλεποντας τη φωτο με τους ιερεις της ακριτικης μητροπολης μαχομενους υπερ της "καντιωτικης" ορθοδοξιας, αναρωτιεμαι αν παρισταντο εκοντες και πιστευοντες σε αυτην ή εκ του φοβου και της επιθυμιας δηλωσης νομιμοφροσυνης στην (πληρωνουσα) εκκλησιαστικη τους αρχη;;
ΑπάντησηΔιαγραφήτελικα φανηκε οτι με την κηδευση του σκηνοθετη απο δυο εξεχοντες ορθοδοξους ιεραρχες, και δη προκαθημενους εκκλησιων, ελυθη τελεσιδικα, να μην πω πανηγυρικα, ο αφορισμος του παρελθοντος...
Υποθέτω ότι και αρκετοί άλλοι ήσαν κατηχητόπουλα. Πλην όμως δεν θεώρησαν τον εαυτό τους κοτόπουλο, για να φτιάξουν το "κοκκινιστό" με τη συνταγή των Αγγελόπουλων, των Παπαδόπουλων ή των Γιανναράδων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλιστα γνωρίζω μερικούς που εξεδιώχθησαν πυξ-λαξ από αυτό (κατηχητικό) με την απόφαση του : "Ο Κύριος δεν σας χρειάζεται".
Αλλά δεν πήγαν να φτιάξουν τη δική τους "ιδιωτική οδό" θρησκευτικότητας του τύπου της νεοορθοδοξίας.
Δεν διέθεσαν τις νοητικές τους δυνάμεις για να γράφουν στιχάκια και τραγουδάκια "του σεβντά" ή άλλα νόστιμα, γλυκερά και ερωτικά, ποιηματάκια.
Δεν διέθεσαν την αισθητική τους για να εγγράφουν στη σελλουλόζη μακρόσυρτα μουντά πλάνα και αεροκοπανιστούς διαλόγους.
Δεν διέθεσαν τέλος την προς την σοφία φιλία τους για να γράφουν λεκτικά σοφιολογήματα, λογισμούς στριφνούς, που ούτε και οι ίδιοι δεν θα ήταν σε θέση να τους εννοήσουν.
Με πόνο και φιλότιμο, άκουσαν τον κατηχητή να τους διώχνει και αποφάσισαν να μάθουν, αν ο Κύριος τους χρειαζόταν ή όχι. Ποτέ δεν τους πέρασε από το νού να βγάλουν τα απωθημένα τους ατιμάζοντας την Ορθοδοξία με γραφές δήθεν "τίμιες" (με την Ορθοδοξία) και ήθος άθλιας ελευθερίας. Τα ποιήματά τους τα έσκισαν και όσο για τα άλλα, κι αυτά τα πέταξαν στα μπάζα του διαδικτύου.
απορώ με τον κ. Χριστοδουλίδη...αυτό που εκφράζει είναι χριστιανισμός ποιας κοπης; δε θυμίζει ουτε ορθοδοξια ουτε καποια αλλη ομολογιακη εκδοχη του...
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν καταλαβα ακομα ποιος εχει το δικαιωμα να διωχνει καποιον απο το κατηχητικο με την αιτιολογια οτι δεν τον χρειαζεται ο Κυριος. ξερει αυτος δηλαδη ποιους χρειαζεται; μηπως ειναι και αυτος μεσα ενω οι εκδιωχθεντες ειναι του Κυριου;
τελος, ποια η σχεση σας με την τεχνη κ. Κυπριανε;; αμφιβαλλετε οτι ενα ερωτικο ποιημα μπορει να ναι θεολογικο;; διαβαστε Συμεων νεο θεολογο. και μη μου πειτε οτι τα σημερινα ειναι γλυκαναλατα. ο αγιος τοτε ξενιζε με οσα εγραφε
μια τελικη παρατηρηση: πολυ μουντη η θεολογια σας, κυριε...πολυ ψυχρη. νομιζω οτι ο Καντιωτης που υπερασπιζεστε ειχε περισσοτεη αγαπη...απο οση τουλαχιστον εκδηλωνε!!!
O κ. Χριστοδουλίδης δεν είναι θεολό
ΑπάντησηΔιαγραφήγος,αλλά γιατρός από ότι ξέρω από άλλα ιστολόγια και δη οπαδός του"πα
τρώου"......Όσο για τον Αγγελόπου-
λο ας είναι η μνήμη του αιωνία.Βέ-
βαια η τέχνη του είναι για τους λί-
γους και σ'αυτούς απευθύνεται!Πάντως εγώ δεν είμαι μεταξύ τους,
γιατί δυσκολεύομαι να τον καταλάβω!Ανεξάρτήτως όμως αυτού με την ιδιο-
μορφία του κατέκτησε επαίνους διε-
θνείς και μέσω αυτού και η Ελλάδα δοξάσθηκε!
Υ.Γ.Αφήστε τους μακαριστούς αρχιε-
ρείς να αναπαύονται και τα έργα τους να τα κρίνει ο Κριτής ζώντων και νεκρών!!!
Θα προτιμούσα να βάλετε κάποιες σκηνές,τις γεμάτες ποίηση και ομορφιά,από τις ταινίες του Θ.Αγγελόπουλου.Νομίζω ότι αυτό θα ήταν το καλύτερο μνημόσυνο.ΑΙΩΝΙΑ ΣΟΥ Η ΜΝΗΜΗ ΘΕΟΔΩΡΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΊσως έπρεπε να είχε βάλει κανείς στον μακαρίτη Θ.Αγγελόπουλο την ιδέα να δημιουργήσει μία ταινία σχετική με την τρομοκρατία στην Ελλάδα επί μεταπολιτεύσεως! Όπως είναι γνωστό η επί τρομοκρατία συλληφθείσα και ήδη εκτίουσα σχετική ποινή οικογένεια αφοί Ξηροί... εξήλθε από τις αγκάλες του Αυγουστίνου Καντιώτη ο οποίος τους έφερε σε επαφή με τον Χριστό της ιδεολογίας, τον Οποίο και, απ΄Αυτού αποστάντες, πολέμησαν στη συνέχεια πολύ σκληρά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα αγιάσουν τα οστά του Καντιώτη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα αγιάσουν!!!
Άγιος!
Α(νώνυμος) :
ΑπάντησηΔιαγραφήαπορώ με τον κ. Χριστοδουλίδη...αυτό που εκφράζει είναι χριστιανισμός ποιας κοπης;
ΚΧ :
Προφανώς όχι σαν τη δική σας. Η Αισθητική (και οι αισθητικοί) έχουν τη δική τους "κόπια" του χριστιανισμού.
Α :
"δε θυμίζει ουτε ορθοδοξια ουτε καποια αλλη ομολογιακη εκδοχη του"
ΚΧ :
Σαφέστατα, διότι η ορθοδοξία και οι άλλες ομολογιακές εκδοχές έγιναν το "πασπαρτού" για να ανοίγει η πόρτα του "ένας θεός για όλους, μια θρησκεία για όλους". Μέσα όλοι.
Α :
"τελος, ποια η σχεση σας με την τεχνη κ. Κυπριανε;; αμφιβαλλετε οτι ενα ερωτικο ποιημα μπορει να ναι θεολογικο;; διαβαστε Συμεων νεο θεολογο"
ΚΧ :
Τα πνευματικά πνευματικώς ανακρίνονται και μην κάνετε "σφουγγαρόπανο" τον άγιο Συμεών, το νέο θεολόγο, για να καθαρίσετε γραφές ανοηταίνουσες. Γίνετε κι εσείς ασκητής όπως ο άγιος και μετά γράψτε μας τα ερωτικά σας. Πού ξέρετε; Μπορεί να αγιάσετε και δεν σας ειρωνεύομαι. Ο άγιος έφαγε όλη του τη ζωή στην άσκηση για να μας δώσει το έργο του, το οποίο σημειώσατε έχω διαβάσει. Κάνετε κι εσείς το ίδιο.
Α :
"πολυ μουντη η θεολογια σας, κυριε...πολυ ψυχρη. νομιζω οτι ο Καντιωτης που υπερασπιζεστε ειχε περισσοτερη αγαπη..."
ΚΧ :
Εσείς απορούσατε προηγουμένως "ποιάς κοπής χριστιανισμό εκφράζω" και τώρα μου λέτε ότι υπερασπίζομαι τον Καντιώτη;
Αιωνία η μνήμη του, ας έχουμε την ευχή του, αλλά κανέναν δεν υπερασπίζομαι και για λογαριασμό κανενός δεν γράφω. Πλην ενός, του χρέους μου προς τα ορθά Δόγματα που οι Πατέρες μας παρέδωσαν (Παράδοση). Συστατικό τους βέβαια είναι η αγάπη, αλλά οι άγιοι με δίδαξαν ότι η ταπεινοφροσύνη προηγείται και μετά ακολουθεί η εύρεση και η ένωση με την αγάπη. Η αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο εκφράστηκε δια της άκρας ταπεινώσεως. Αν ο άνθρωπος δεν ταπεινωθεί είναι αδύνατο να εννοήσει το ασύλληπτο μεγαλείο της αγάπης. Η αγαπολογία θα είναι το καλούπι για να φτιάχνουμε το πασπαρτού, που πιο πάνω έγραψα.
Λοιπόν; Η δική σας Τέχνη και οι τεχνολόγοι της σας τα έμαθαν αυτά;
Πάντως εγώ δεν τα βρήκα. Εκείνο που συνάντησα ήταν η έπαρση, η αλαζονεία και η υπερφίαλος φιλαυτία.
Α(νώνυμος)2 :
ΑπάντησηΔιαγραφή"O κ. Χριστοδουλίδης δεν είναι θεολό
γος,αλλά γιατρός από ότι ξέρω από άλλα ιστολόγια και δη οπαδός του"πα
τρώου"
ΚΧ : Όντως, θεολόγος δεν είμαι. Διότι εκείνος που ήθελε να με κάνει θεολόγο συνέστησε στη χήρα μητέρα μου να σπουδάσω την Ιατρική επιστήμη.
Και ως προς τα διευκρινιστικά άλλα, οπαδός του πατρώου δεν είμαι. Εκ του πατρός και εκ των πατέρων επιθυμώ να γίνω. Δεν ξέρω αν ο ανώνυμος 2 συμφωνεί, οπότε θα διαφωνήσουν μάλλον οι οπαδοί του.
μια διευκρινιση στον κ. Κ.Χ. για τον αγιο Συμεων. οντως ισως ηταν ατυχης η χρηση του αγιου ως ποιητου, διοτι ο συγκεκριμενος ειχε φτασει πολυ ψηλα. σε γενικες γραμμες ομως ξενιζει η χρηση ερωτικης και ποιητικης γλωσσας απο τετοιους γιγαντες αγιοτητας εμας τους ηθικιστες νανους. παντως, δε χρειαζεται να φτασει καποιος στη μεγαλη αγιοτητα του Συμεων για να εκφρασθει θεολογο - ποιητικα ή να εντοπισει θεολογια στην τεχνη. ειναι καπως φασιστικη αυτη η απαγορευση, δε νομιζετε;
ΑπάντησηΔιαγραφήτελος, μια μικρη μου παρατηρηση σε σας κ. Κ.: μη βλεπετε εαυτον καιτδογματα τοσο νοησιαρχικα και ψυχαναγκαστικα ή κινδυνευοντα αλωθηναι υπο βαρβαρων...χαλαρωστε και αγιαστε, σας επιστρεφω την ωραια σας ευχη, και τοτε θα φυγει αυτη η μουντη ατμοσφαιρα που επισημανα...
Και η δική μου διευκρίνιση στο ...
ΑπάντησηΔιαγραφή"παντως, δε χρειαζεται να φτασει καποιος στη μεγαλη αγιοτητα του Συμεων για να εκφρασθει θεολογο - ποιητικα ή να εντοπισει θεολογια στην τεχνη. ειναι καπως φασιστικη αυτη η απαγορευση, δε νομιζετε;"
ΚΧ :
Πρωτίστως νομίζω ότι θα πρέπει να πάψουμε το κηνύγι μαγισσών, όταν διατυπώνονται διαφορετικές γνώμες από αυτές που υποστηρίζουμε σθεναρά. Οι όποιες απαγορεύσεις δεν συνεπάγονται και δεν σημαίνουν νοοτροπία φασιστική. Τα τυχόν λάθη των άλλων οφείλουν να παραμένουν αχαρακτήριστα. Όχι να σπεύδουμε να προκαταλαμβάνουμε όσους μας ακούν ή μας διαβάζουν, λέγοντας ότι "ειναι καπως φασιστικη αυτη η απαγορευση". Το "κάπως" δεν ελαφρύνει το σημαινόμενο χαρακτηρολογικό αναγνωριστικό.
Τώρα, σχεικά με το "δεν χρειάζεται να φτάσουμε σε μεγάλη αγιότητα για να εκφρασθούμε θεολογο - ποιητικα ή να εντοπισουμε θεολογια στην τεχνη", θα έλεγα ότι θεολογία (ή "θεολογία") οφείλουμε να εκδηλώνουμε σε κάθε μας έκφραση και δραστηριότητα. Μικροί και ασήμαντοι θεολόγοι οφείλουμε να γίνουμε όλοι οι θητεύοντες στους κόλπους της μητρός Εκκλησίας. Άλλο όμως αυτό και έτερο το θεολογικό μονοπώλιο της Τέχνης από τους θεράποντας αυτής.
Εδώ και σαράντα χρόνια, ίσως και περισσότερο, γινόμαστε μάρτυρες ενός λίαν αντιαισθητικού - αφού περί τέχνης ο λόγος - γεγονότος. Όπου οι μόνοι που επιτρέπεται να αρθρώνουν λόγο θεολογικό είναι οι έχοντες σχέση με την Αισθητική. Οι άλλοι είναι όλοι τους "μουντοί, ψυχροί και στερημένοι αγάπης"!
Πού το βρήκαμε αυτό; Καθίσαμε ποτέ να κουβεντιάσουμε μαζί τους; Τους έδωσε ποτέ κανείς βήμα ώστε να ακούσουμε τι επιτέλους λένε κι αυτοί; Ουδέποτε. Διαρκώς τους ίδιους και τους ίδιους έχουμε να μας λένε "μια από τα ίδια".
Και ύστερα μου λέτε "καπως φασιστικη αυτη η απαγορευση, δε νομιζετε;". Ε, λοιπόν, σας αντιστρέφω την ερώτηση και δώστε μου την απάντησή σας.
Και με την ευκαρία, προμετωπίδα του ιστολογίου γράφει : " Μὴ μὲ διαβάζετε ὅταν ἔχετε δίκιο".
Λαμπρά. Μήπως όμως θα πρέπει να πει κανείς στον αξιότιμο διαχειριστή του ιστολογίου ότι διαβάζουμε, γιατί προσπαθούμε να ανασύρουμε το δίκιο μέσα από αυτή τη σύγχρονη Βαβέλ; Και δεν υπονοώ βέβαια το ατομικό, το προσωπικό δίκιο, που ο καθένας νομίζει ότι έχει. Το δίκιο είναι ενυπόστατο, έμμορφο άρα γνώριμο, και όχι όπως ο κάθε αισθητικός το προσαρμόζει στα μέτρα του και μας το παρουσιάζει.
Αν κι αυτό το βρίσκεται φασιστικό, τι να πω; "Παντός άδειν ου ράδιον".
Πάλι με τα συμπλέγματά σου Παναγιώτη... Ο
ΑπάντησηΔιαγραφήθόδωρος και ο γιανναράς ήταν κατηχητόπουλα... ποπο συγκινήθηκα
Κάποτε θα σταματήσει η προσπάθεια αγιογράφησης του Αγγελόπουλου.Υπηρξαν και υπαρχουν πολύ πιο αξιόλογοι καλλιτέχνες απ τον εν λογω και προπάντων ΜΗ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΟΙ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΦΟΡΙΣΤΗΚΕ ΔΙΟΤΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣΕ "ΑΝΤΕΘΝΙΚΗ" ΤΑΙΝΙΑ!!!!!!!!! ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑληθεύει ότι η τελευταία ταινία του Αγγελόπουλου στα γυρίσματα της οποίας ο αείμνηστος βρήκε τραγικό θάνατο ήταν και η πλέον ανθελληνική αφού ούτε καν το ελεγχόμενο απ τους αριστερούς ελληνικό κέντρο κινηματογράφου τόλμησε να τη χρηματοδοτήσει κι αυτή χρηματοδοτήθηκε με τουρκικά και ελληνικά κεφάλαια;
ΑπάντησηΔιαγραφήαγαπητε Κ.Χ.
ΑπάντησηΔιαγραφήομολογω οτι σε καποια σημεια δε σε "πιανω". π.χ. τι εννοεις στο θεολογικο μονοπωλιο της τεχνης απο τους θεραποντας αυτης; και πολλα αλλα. τα αντιπαρερχομαι και παω στην ωραια σου τριπλα που εκανες με τη φραση να παραμενουν αχαρακτηριστα τα λαθη των αλλων. σοβαρα; να παψουμε να κρινουμε δλδ και να αφηνουμε τον καθενα να λειε ο,τι του κατεβει;
τελοσπαντων, το σιγουρο ειναι οτι ο εμμεσος φασισμος του να εκφερω τη γνωμη μου και να τη θεωρω σωστη μονοπωλωντας το αλαθητο, συνηθως ενυπαρχει σε ολους μας λιγο πολυ...
δεν ξερω ποιους εννοεις οτι μονοπωλουν τελικα τη θεολογια, αλλα για μενα σιγουρα δεν πρεπει να ειναι οι μουτζαχεντιν τυποι σαν αυτον τον τελευταιο ανωνυμο που παραδεχτηκε πως ο φλωρινης τον αφορισε λογω αντεθνικισμου. ειναι αυτο ορθοδοξο φρονημα; για πες;
"οι μουτζαχεντιν τυποι σαν αυτον τον τελευταιο ανωνυμο που παραδεχτηκε πως ο φλωρινης τον αφορισε λογω αντεθνικισμου"
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάστορα αν εννοείς αυτόν που γράφει "ΑΦΟΡΙΣΤΗΚΕ ΔΙΟΤΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣΕ "ΑΝΤΕΘΝΙΚΗ" ΤΑΙΝΙΑ!!!!!!!!!" και τον χαρακτηρίζεις μουτζαχεντίν τότε αγνοείς την ελληνική γλώσσα.
Α(νώνυμος) :
ΑπάντησηΔιαγραφή"τι εννοεις στο θεολογικο μονοπωλιο της τεχνης απο τους θεραποντας αυτης"
ΚΧ :
Οι θεράποντες της πάσης φύσεως Τέχνης - με την Αισθητική έννοια του όρου - είναι αυτοί που μονοπωλούν χρόνια τώρα τα θεολογικά μας γράμματα : Αγγελόπουλοι, Παπαδόπουλοι, Γιανναράδες δειγματοληπτικά.
Όσο για τα άλλα
"σοβαρα; να παψουμε να κρινουμε δλδ και να αφηνουμε τον καθενα να λειε ο,τι του κατεβει;" κλπ.,
τι θα σε πείραζε να δηλώσεις την όποια διαφωνία σου χωρίς να χαρακτηρίσεις φασιστική τη νοοτροπία μου; Πες την ολέθρια, πες την καταστροφική, πες την επικίνδυνη. Και τώρα αποδίδεις αόριστα (ευτυχώς) έμμεσο φασισμό (πάλι) σε όλους. Γράφεις εντελώς αυθαίρετα "το σιγουρο ειναι οτι ο εμμεσος φασισμος του να εκφερω τη γνωμη μου και να τη θεωρω σωστη μονοπωλωντας το αλαθητο, συνηθως ενυπαρχει σε ολους μας λιγο πολυ".
Που το βρήκες αυτό γραμμένο; Αλλά έστω, μετά από αυτό θα πρέπει πολύ να σκεπτόμαστε όσοι εκφέρουμε τη γνώμη μας. Διότι λίγο-πολύ ενυπάρχει σε όλους μας κάποιος έμμεσος φασισμός, να θεωρούμε δηλαδή σωστά αυτά που γράφουμε και να μονοπωλούμε το αλάθητο.
Αλήθεια πες μου, αυτά που ακούς (Λ.Παπαδόπουλος), αυτά που διαβάζεις (Χ.Γιανναράς), αυτά που βλέπεις και ακούς (Θ.Αγγελόπουλος), τυχαία επιλογή τα σε παρένθεση, έκανες ποτέ τον κόπο να τα περάσεις από το ίδιο κόσκινο που πέρασες τα δικά μου, άμεσα κακίζοντάς με και έμμεσα (τώρα) αναθεματίζοντας σαν φασίστες όσους εκφέρουν γνώμη;
αγαπητε Κ.Χ.
ΑπάντησηΔιαγραφήνα σου θυμισω οτι εσυ καταγγελλεις συνεχεια συγκεκριμενα προσωπα ως ασχετα με τη θεολογια και τους προσαπτεις το απαδειν στο θεολογειν. το προβλημα με την αντιδραση του φλωρινης τοτε, αν το καταλαβες, δεν ηταν η αλωση της θρησκειας αλλα της ελλαδας. κυριος ομως ηταν η εμμεσως πλην σαφως φασιστοχρωμη απαγορευση της εκφρασης του αλλου, εστω και της αμαρτωλης. δε θα μπορουσε να πει πιο χαλαρα τη γνωμη του και να εκφρασει τη διαφωνια του ανευ αφορισμων;; ποσο δυσφημιστηκε τοτε η Εκκλησια; σκεψου τα ολα πριν μου ξαναπαντησεις.
ο τροπος παιζει μεγαλο ρολο και ο τροπος του Χριστου ειναι η ευγενεια. αυτη μαζι με την επιεικεια σωζουν. ο Θεος ειναι αγαπη και ελεος, πριν και μετα το θανατο μας. ετερες φωνες επι του θεματος για τη θεια αυστηροτητα προσωπικα τις κοσκινιζω πολυ. ακομα και στην τελικη κριση του ο Θεος θα ειναι ελεος. μπορει να πλανωμαι σε αυτα, αλλα ετσι πιστευω...
Α(νώνυμος):
ΑπάντησηΔιαγραφή"να σου θυμισω οτι εσυ καταγγελλεις συνεχεια συγκεκριμενα προσωπα ως ασχετα με τη θεολογια και τους προσαπτεις το απαδειν στο θεολογειν"
ΚΧ :
Μάλλον δεν πρόσεξες καλά αυτά που γράφω. Δεν καταγγέλλω αυτά τα πρόσωπα ως άσχετα με το θεολογείν. Σχετικά μπορεί να είναι και αυτά που λένε και που γράφουν μπορεί να είναι άξια καταγγελίας από αρμοδιότερους εμού. Η καταγγελία μου είναι ότι, αυτά τα άτομα, μονοπωλούν τα θρησκευτικά και τα θεολογικά μας πράγματα εδώ και μισό αιώνα χωρίς να δίνεται η δυνατότητα σε άλλους, σε άλλες φωνές, να ακουστούν. Για να μάθουμε επιτέλους αν αυτά που μας λένε είναι ή δεν είναι σύμφωνα με την πίστη μας. Συμβαίνει όλοι τους να θέτουν σε πρώτη προτεραιότητα την Αισθητική, και με τον καλλιτεχνικό τους νου συγχρονίζουν τους φιλοσοφικούς τους στοχασμούς και μας εκσυγχρονίσουν. Αποτέλεσμα; Δεν ξέρουμε τι μας γίνεται.
Α(νώνυμος) συνέχεια, απάντηση στο σχόλιο 29 Ιανουαρίου 2012 7:22 μ.μ. :
ΑπάντησηΔιαγραφή"ο φλωρινης τον αφορισε λογω αντεθνικισμου. ειναι αυτο ορθοδοξο φρονημα; για πες;"
ΚΧ :
Όχι, δεν το πήρε ο ποταμός, μου ξέφυγε.
Δεν έχω δει την ταινία (δεν βλέπω κινηματογράφο), συζητήσεις άκουγα και διάβαζα για όλα όσα γίνονταν. Κάτι είχε πάρει το μάτι μου σε φιλικό σπίτι, το έδειχνε η τηλεόραση (: Μετέωρο βήμα), ανία και πλήξη. Θυμάμαι, έπεσε μεγάλη φασαρία, έπιασε τόπο η διαφήμιση.
Θα έλεγα, πριν φτάσουμε στον αφορισμό, έπρεπε οι επιφορτισμένοι στα θέματα κυρώσεων (αφορισμοί κλπ.) να έδειχναν το ανάλογο ενδιαφέρον στα σχετικά με αυτούς ζητήματα, όπου και η αποκλειστική τους αρμοδιότης.
Αν λιγάκι σήκωναν το χαλί που πατούν, θα έβλεπαν πόσα έχουν ρίξει από κάτω του. Θέματα που επισύρουν άμεσα την ποινή του αφορισμού, αναθέματος κλπ., αλλά δεν έκαναν και δεν κάνουν απολύτως τίποτα.
Τι να το συζητάμε; Έχει κανένα νόημα τώρα που μάθαμε (μας διδάσκουν) ότι "ένας είναι ο θεός για όλους", ότι έχουμε "τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες" και τόσα άλλα προστατευόμενα σημειωτέον από τα ανθρώπινα δικαιώματα; Αιρέσεις δεν υπάρχουν, Κόλαση δεν υφίσταται, σωθείημεν άπαντες (Ωριγένης).
Όποιος τολμήσει να προβεί σε αφορισμό, ο αφορισμένος θα ζητήσει τη δικαίωσή του μέσω του Διεθνούς Δικαστηρίου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τότε καταλαβαίνεις τι έχει να γίνει.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος τον pelekanos 92
ΑπάντησηΔιαγραφήΚακό πράγμα η προκατάληψη, όπως και η άγνοια του πώς περιήλθαμε στην κατάσταση να αποφαινόμαστε :
"Δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό των ανθρώπων που ενώ ανήκουνε σε αιρετικές παραφυάδες οι μεν και σε προτεσταντικές ορθοδοξοφανείς οργανώσεις οι δε κάθονται και σχολιάζουν σε Ορθόδοξα ιστολόγια"
Κάνε τον κόπο, αφού νομίζεις ότι εμείς περιπέσαμε σε "αιρετικές παραφυάδες" ή σε "προτεσταντίζουσες ορθοδοξοφανείς οργανώσεις", και δες τι γίνεται δίπλα σου. Ο οικουμενικός και οι περί τον οικουμενικό - γνωστά ονόματα - κάθονται και συζητούν με εγνωσμένους αιρετικούς (σημ. μη μου πεις άλλο σχόλια και έτερο συζητήσεις) κι εμείς που αποκτήσαμε (σημ. αλήθεια πώς) την ταμπέλα της "αιρετικής παραφυάδας"(sic) και της "ορθοδοξοφανούς οργάνωσης" (sic) δεν μπορούμε να σχολιάζουμε αυτά που διαβάζουμε! Γιατί; Μας το λέει ο άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος στον περί Ιερωσύνης Λόγο, τον οποίο προσκόμισες.
Λοιπόν, αγαπητέ pelekanos 92, εμείς δεν προτιθέμεθα να ακολουθήσουμε την οδό της Ιερωσύνης. Και σημείωσε, δεν δεχόμαστε τα μοντέρνα μεταπατερικά και συναφειακά φληναφήματα περί γενικής και ειδικής ιερωσύνης. Απλά προτιμάμε αντί να καταγινόμαστε με τα πολιτικά, τα καλλιτεχνικά, ή τα ποδοσφαιρικά, να ασχολούμαστε με τα θρησκευτικά. Δεν θέλουμε ούτε να σοφίσουμε, ούτε να καθάρουμε, ούτε να φωτίσουμε κανένα. Γράφουμε τη γνώμη μας ή αν θέλεις, την άποψή μας. Τίποτα άλλο. Αλλά τα δικά μας είναι "για τα μπάζα", καθώς είμαστε κι εμείς οι ίδιοι για πέταμα, αφού ξέρουμε : Σε αιρετικές παραφυάδες ανήκουμε ή σε προτεσταντικές ορθοδοξοφανείς οργανώσεις. Αυτά.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαρακτηριστικό παράδειγμα διαστροφής και κατανόησης :
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυπριανός Χ έγραψε,
"Λοιπόν, αγαπητέ pelekanos 92, εμείς δεν προτιθέμεθα να ακολουθήσουμε την οδό της Ιερωσύνης ..."
pelekanos 92 απάντησε,
"μόνος σου είπες ότι εσείς δεν προτίθεσθε να ακολουθήσετε κάποιες οδούς και προτιμάτε κάποιες άλλες. Η εκλογή ως αληθινή μέρους μιας διδασκαλίας ονομάζεται αίρεση"
Σημείωση
Το εδάφιο που παρέθεσε ο pelekanos 92 από τον άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο (Περί Ιερωσύνης Λόγοι, ΛΓ΄, Γ) αφορά στους - ή τα - περί την Ιερωσύνη θέλοντας να μαθητεύσουν και να επιμορφωθούν. Προς εκείνους απευθύνεται και γι΄ αυτό αναφέρθηκα και είπα "εμείς δεν προτιθέμεθα να ακολουθήσουμε την οδό της Ιερωσύνης".
Όντως λοιπόν η αίρεση διαστρέφει τον νουν. Αλλά τίνος νουν διέστρεψε προς ετεροδιδασκαλίαν, τον δικό μου ή του pelekanos 92, το αφήνω στην κρίση του αναγνώστη. Έχουμε τώρα, καθώς πάντες γνωρίζουν, την ειδική και την γενική Ιερωσύνη, στην οποία μας οδηγεί ανομολόγητα ο αγαπητός pelekanos 92. Τα συναφειακά και τα μεταπατερικά δεν είναι για τον γράφοντα, είναι για άλλους, και όποιος θέλει διαλέγει.
Θόδωρος Aγγελόπουλος: Tο πνεύµα της αρχαιοελληνικής τραγωδίας - Οι δρόµοι για την εξορία (με video)
ΑπάντησηΔιαγραφήτου Pere Alberó
http://aftercrisisblog.blogspot.gr/2014/01/t-o.html