Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

Ο ΠΕΤΡΑΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙ - ΜΙΑ ΑΛΗΘΙΝΗ ΦΩΝΗ


του Σεβ. Μητροπολίτου Πέτρας και Χερρονήσου κ. Νεκταρίου 
Η αγάπη μου προς τον μοναχισμό και την Εκκλησία, μου υπαγορεύουν το καθήκον να λάβω μέρος σ’ αυτό το πάνελ της συζήτησης για το θέμα της προφυλάκισης του Ηγουμένου Εφραίμ. Θεώρησα υποχρέωσή μου να εξαγορεύσω τον λογισμό μου. Εξ αρχής λέγω ότι είμαι από εκείνους, που έχουν γράψει κατ’ επανάληψη στον Ηγούμενο και του έχουν συμπαρασταθεί, ευκαίρως δε ακαίρως στις ομιλίες μου τον υπερασπίζομαι. Μάρτυς μου ο Θεός, δεν ψεύδομαι.
Πρέπει όμως να πούμε όλη την αλήθεια για να την γνωρίζουν οι άνθρωποι της Εκκλησίας, για να μην αδικούνται θεσμοί και πρόσωπα και για να μην αφήνονται σκιές εις βάρος του μοναχισμού μας, που αποτελεί την εμπροσθοφυλακή της Ορθοδόξου ημών πίστεως.
Η υπόθεση της Μονής Βατοπεδίου ήταν μια καλά στημένη παγίδα για την Εκκλησία. Πάντοτε τα πολιτικά πρόσωπα επιζητούν προσβάσεις στο χώρο της Εκκλησίας για πολλούς λόγους. Στο πρόσωπο του Ηγουμένου Εφραίμ, τους δόθηκε η καλή ευκαιρία, την οποία αξιοποίησαν και τώρα την αναδεικνύουν, για να έχει και η Εκκλησία το δικό της μερίδιο ευθύνης στην εποχή αυτή της κρίσεως και της κατάπτωσης των θεσμών.
Ο Ιερομόναχος Εφραίμ, προερχόμενος από την μεγαλόνησο Κύπρο, εκεί όπου η Εκκλησία δραστηριοποιείται σε πολλούς επιχειρηματικούς χώρους, είχε αυτή την φιλογενή τάση της εξουσίας, της επιχειρηματικής, παράλληλα και φιλανθρωπικής δράσης. Όταν, τη προτάσει του Γέροντός του Ιωσήφ, κατέλαβε τα πρωτεία της Αδελφότητος και αναδείχθηκε Ηγούμενος της αφνιάς νύμφης του Βατοπεδίου, παρακάμπτοντας τον αγαπητότατο Ιερομόναχο Αθανάσιο, νυν Μητροπολίτη Λεμεσού, του ανοίχθηκε όλο το ευρύτατο πεδίο της πραγμάτωσης των ευγενών στόχων του. Και το Βατοπέδι είχε τα φόντα και τις προϋποθέσεις, γι’ αυτούς τους διάπυρους πόθους.
Το πρώτο που έκανε, ήταν να ανακαλύψει ότι είναι Μεγίστη Μονή και το επανέφερε στους τίτλους της Μονής. Ύστερα άρχισε να συγκεντρώνει ανθρώπους πέριξ αυτού, με την προοπτική της αύξησης της συνοδείας και με την συγκρότηση ομάδων-φίλων της Μονής. Ο Γέροντάς του, του πρόσφερε πολλά σ’ αυτό τον τομέα. Ενίσχυε πνευματικά το προφίλ του και μέσα σε λίγο χρόνο, ο απλούς και ταπεινός Εφραίμ έγινε μεγαλο-Ηγούμενος του Άθω και ο υπερδραστήριος κληρικός, με πολλές επιχειρηματικές προοπτικές. Δεν θα υπεισέλθω σε λεπτομέρειες, θα μαρτυρήσω μόνο μερικές αλήθειες.
Αυτός που ευεργέτησε, με πατρική αγάπη, τον Ιερομόναχο Εφραίμ, ήταν ο τότε Μητροπολίτης Χαλκηδόνος Βαρθολομαίος και νυν Οικουμενικός Πατριάρχης. Του έδωσε το δαχτυλίδι της ηγουμενίας, του παρέδωσε, ως Πρόεδρος της Εξαρχίας, τα κλειδιά της Μονής Βατοπεδίου και ήμβλυνε τις αντιδράσεις πολλών Αγιορειτών. Γιατί η πράξη αυτή του Πατριάρχου Βαρθολομαίου, να παραδώσει το Βατοπέδι στην Συνοδεία του Γέροντα Ιωσήφ, πίκρανε πολλούς φίλους του εν Αγίω Όρει. Όμως ο Πατριάρχης πίστευε στην πνευματικότητα των επιγόνων του Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού και στον δυναμισμό τους, για την αναγέννηση και την κοινοβιοποίηση της Ιεράς Μονής. Έχει αγάπη ο Πατριάρχης μας στο Βατοπέδι, γι’ αυτό πρόσφατα στη σύναξη όλων των αγιορειτών τους συμβούλεψε να παραμένουν πιστοί στο πνεύμα του Αγίου Αθανασίου του Αθωνίτου.
Από τότε μέχρι σήμερα, το Φανάρι με πολλές Συνοδικές Αποφάσεις, Πράξεις, λόγους, ενέργειες στηρίζει τον Ηγούμενο, παρά τις πιέσεις που δέχεται. Θα μπορούσε, γιατί του έχουν δοθεί πολλές αφορμές, όχι μόνο τελευταία, να τον είχε ανακαλέσει στην τάξη, όμως δεν το έπραξε, από αγάπη στην πολυμελή Αδελφότητα της Μονής. Επισημαίνω ότι τώρα τελευταία μετά την δημοσιοποίηση της υπόθεσης Βατοπεδίου και τις συζητήσεις που γίνονται, θα μπορούσε να του είχε άρει, όχι την διοικητική εξουσία όπως έπραξε, αλλά κυρίως την πνευματική πατρότητα. Γιατί ποιο είναι πιο μεγάλο, η διοίκηση ή η πνευματική πατρότητα; Και όμως το Πατριαρχείο, παρά τους Ιερούς Κανόνες, τον άφησε να επιτελεί τα πνευματικά του καθήκοντα, που είναι το υπερέχον για κάθε κληρικό και μάλιστα Ηγούμενο.
Ενθυμείστε, πιστεύω, τις επισκέψεις του Ηγουμένου Εφραίμ στα σέκρετα της Εξουσίας εν Ελλάδι. Ποιος άλλος κληρικός είχε τέτοιες προσβάσεις; Εμείς ως Σύνοδος της Εκκλησίας Κρήτης είχαμε ζητήσει να μας δεχθεί ο Πρωθυπουργός της Ελλάδος και μας απαξίωσε. Ο Ηγούμενος όμως, έμπαινε και έβγαινε σε όλα τα Γραφεία των υπ’ εξουσιών. Εκείνοι δε, πλουσιοπαρόχως απολάμβαναν την φιλοξενία του Ηγουμένου εν Βατοπεδίω. Εδώ τελευταία, υπόδικος ων, πριν από ένα μήνα, πήγε στον Πρωθυπουργό της Ρωσίας και τα «παπαγαλάκια» είπαν, ότι τον δέχθηκε και συζήτησαν δύο ώρες. Αυτόν δέχθηκε; Την Αγία Ζώνη της Παναγίας μας δέχθηκε, την οποία θα μπορούσε κανείς να ισχυρισθεί ότι «εκμεταλλεύθηκε», για να κάνει δημόσιες σχέσεις εν Ρωσία, έχοντας υπόψιν του την επερχόμενη ρομφαία της δικαστικής απόφασης.
Ερωτώ τους εχέφρονες, ήταν ανάγκη να πάει στην Ρωσία υπόδικος ών; Την επαύριο που γύρισε από την Ρωσία παρουσιάστηκε στον Ανακριτή. Η αλληλουχία αυτών των γεγονότων θα μπορούσε να επιτρέψει σε κάποιους να υποθέσουν ότι υποκρύπτει «δόλο». Το Άγιον Όρος διχάστηκε γι’ αυτήν την επίσκεψη και με ψήφους 9 της Σύναξης των Αντιπροσώπων των 20 Ιερών Μονών, θεώρησε ότι πρέπει να αναβληθεί. Αυτές τις 9 Ιερές Μονές του Αγίου Όρους, που είπαν όχι στην επίσκεψη της Ρωσίας σε σύνολο 20 Ιερών Μονών, δεν έπρεπε να τις σεβαστεί;
Δεν έπρεπε, αφού γνωρίζει καλά τις εντάσεις που επικρατούν σε διορθόδοξο επίπεδο μεταξύ Οικουμενικού Πατριαρχείου και Πατριαρχείου της Ρωσίας, να συμβουλευθεί το Φανάρι εκ των προτέρων; Όμως πήγε και προκάλεσε, ίσως, θα μπορούσαν να πουν κάποιοι, το έκαμε και σκόπιμα, για να απειλήσει το Φανάρι, ότι έχω δίπλα μου μια Εκκλησία που με στηρίζει και ένα λαό που μου συμπαρίσταται, σε αντίθεση με όλους εσάς που με πικραίνετε. Και είχε προετοιμαστεί πολύ καλά το ταξίδι του.
Το ίδρυμα «Φίλων της Μονής Βατοπεδίου», που έχει συσταθεί εκείσε και στο οποίο προΐσταται μεγαλοεπιχειρηματίας της Μόσχας και προσωπικός φίλος του Πούτιν, τα είχε οργανώσει όλα καλά. Ο απόηχος αυτής της επίσκεψης βλέπουμε ότι καλά κρατεί στο ελληνορωσικό διπλωματικό και εκκλησιαστικό επίπεδο. Η Ρωσική Κυβέρνηση αντιδρά για την προφυλάκισή του και το Πατριαρχείο της Ρωσίας εκμεταλλεύεται το θέμα, άλλο που δεν ήθελε, για να βγάλει τα απωθημένα του για την Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως, όπως λέγει και όχι Οικουμενικό Πατριαρχείο. Είναι δε γνωστά παλαιόθεν τα σχέδιά του για τον εκρωσισμό του Αγίου Όρους.
Διερωτώμαι, τι χρειάζονται αυτά τα ιδρύματα των φίλων και της στήριξης Ιερών Μονών; Φαίνεται, δεν έχουμε εμπιστοσύνη στην Παναγία μας και επιζητούμε χαμοθεούς και φίλους, για να ικανοποιούν τους μεγαλοϊδεατισμούς μας.
Ερευνήσετε σας παρακαλώ το διαδίκτυο, για να διαπιστώσετε πόσα κέντρα φίλων και υποστηρικτών της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου υπάρχουν, που προβάλλουν φωτογραφίες τού Γέροντος Ιωσήφ κεκοιμημένου χαμογελώντας. Είναι όλα αυτά σύμφωνα με την μοναχική μας παράδοση και τα αγιορείτικα θέσμια; Εάν δεν είχε ανακόψει η Ιερά Κοινότητα τα σχέδια μερικών επιχειρηματιών και του ίδιου του Ηγουμένου, θα είχαν συντελεστεί και άλλα πράγματα επιχειρηματικής δράσεως, έσωθεν και γύρωθεν του Αγίου Όρους.
Άραγε, τι ήταν εκείνο που εξωθούσε τον Ηγούμενο Εφραίμ σ’ αυτές τις πράξεις; Κάποιοι ίσως σχηματίσουν την εντύπωση ότι έχει μια μεγαλομανία, ότι διακατέχεται ίσως από αίσθημα κατωτερότητας ή ανασφάλειας, ή ότι έχει και το σύνδρομο του νεόπλουτου και ζει σ’ ένα κόσμο, που αναμιγνύει επικίνδυνα την πνευματικότητα με την επιχειρηματικότητα, σύμπτωμα σκανδαλώδους εκοσμίκευσης. Παντρεύονται όμως αυτά; Είναι δυνατόν να εισάγουμε άλλα ήθη στη ζωή της Εκκλησίας;
Διαβάζουμε στα βιβλία, που είχε εκδώσει η Μονή για την άσκηση του Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού, το πώς έτρωγαν οι Μοναχοί σκουλήκια με τα όσπρια. Είναι συνέχεια της παράδοσης εκείνης αυτά που κάνει τώρα ο Εφραίμ, με την υπερπολυτελή μετακίνηση και την εκοσμικευμένη ζωή του;
Η περίπτωση του Ηγουμένου Εφραίμ, μας μεταφέρει σ’ άλλες εποχές, Βυζαντίου, Ρωσικής Τσαρικής Πολιτείας. Απορώ πώς κατόρθωνε να έχει συνδαιτημόνες φίλους, προστάτες, πρέσβεις, τόσους πολλούς από όλες τις διαστρωματώσεις της Κοινωνίας. Μας δημιουργείται η εντύπωση ότι πλανήθηκε ο άνθρωπος αυτός, θαμπώθηκε, μετεωρίστηκε ο νους του.
Ίσως πίστεψε ότι μπορεί να σώσει το Άγιον Όρος, την Ελλάδα, ίσως και να δημιουργήσει ένα εθνοφυλετικό αμιγώς Κυπριακό Μοναστήρι, με προεκτάσεις πολιτικές, όπως συχνά συμβαίνει στα Μοναστήρια, που υπάρχουν στον Άγιον Όρος, που δεν είναι ελληνόφωνα.
Πίστεψε ακόμη ότι είναι μεγάλος, ότι είχε ικανότητες. Και να που έφτασε. Ήλθαν οι πνευματικοί νόμοι και εφαρμόζονται με ακρίβεια. Πιστεύω ότι ο άνθρωπος αυτός δεν έχει καταχραστεί χρήματα προσωπικά. Είχε άκριτο ζήλο, ου κατ’ επίγνωσιν. Και μπορεί όσα έπραξε να ήταν νόμιμα, αφού του τα παρείχε νομοτύπως η εξουσία και θα αποδειχθούν σχετικά, όμως όλα τα νόμιμα δεν είναι και ηθικά, ούτε αγιορείτικα, ούτε προπάντων εκκλησιαστικά.
Οδήγησε τη Μονή σε περιπέτεια, το Άγιον Όρος σε δοκιμασία, την Εκκλησία, την Ελλάδα ολόκληρη σε αναστάτωση.
Έκανε πολλά λάθη και η Παναγία μας βάζει τα πράγματα τώρα σε τάξη, προς διόρθωση και συνέτιση. Οφείλουμε να γνωρίζουμε όλοι οι κληρικοί, ότι πρέπει να είμαστε πιστοί στα προσταχθέντα σ’ εμάς, να μην κάνουμε παρεμβάσεις, δεν χωρούν εξυπνάδες. Πρέπει να είναι έξω από την Εκκλησία οι μεγαλοϊδεατισμοί. Δεν υπάρχουν σωτήρες της Εκκλησίας. Ο Χριστός είναι ο Σωτήρας του κόσμου. Λυπούμαι που το λέω, ότι φτάσαμε να λέμε, ότι ήταν καλύτερη εκείνη η εποχή που το Βατοπέδι είχε αυτούς τους ολίγιστους μοναχούς, που ζούσαν όπως ζούσαν, παρά την πολυμελή σημερινή Αδελφότητα.
Το μήνυμα, που παίρνουμε όλοι μας από την υπόθεση αυτή του Βατοπεδίου και του Ηγουμένου της, είναι, να μην χρησιμοποιούμε την Εκκλησία, τις Μητροπόλεις, τις Μονές ως πολιτικά γραφεία. Να μην κάνουμε την πίστη μας ιδεολογία εθνοφυλετικής προοπτικής. Να εργαζόμαστε ταπεινά, αθόρυβα, να έχουμε εμπιστοσύνη στην Πρόνοια του Θεού. Τα πολλά χρήματα, που μπήκαν από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα στο Άγιο Όρος, δημιούργησαν μια άλλη κρίση, πού τη βιώνουμε τώρα. Το Άγιον Όρος δεν έχει ανάγκη από πετυχημένους Ηγουμένους αλλά από Αγίους. Αυτό θέλουμε από το Άγιον Όρος.
Τώρα για το βούλευμα δεν γνωρίζω λεπτομέρειες και δεν μπορώ να εκφράσω γνώμη. Εύχομαι και προσεύχομαι να είναι αθώος και να μην υπάρχουν χειρότερα με καταθέσεις στο όνομά του, με οφ-σορ εταιρείες και πολλά άλλα. Ας περιμένουμε όμως και προπάντων ας μην βιαζόμαστε με δηλώσεις αμνήστευσης και με πράξεις δημαγωγικές συλλαλητηρίων, που θυμίζουν άλλα πράγματα και καταστάσεις και οδηγούν σε υπόνοιες ενοχής, να δικαιώνουμε τον Ηγούμενο.
Οι Μητροπολίτες καλά κάνουν και συμπαρίστανται, το πράττουμε όλοι μας, αλλά ας κρατούμε κάποιες επιφυλάξεις. Πρέπει όμως να ξεκαθαρίσουμε ότι στο πρόσωπο του Εφραίμ δεν διώκεται η πίστη, ούτε η Εκκλησία. Το λυπηρό είναι, ότι αυτοί που τον εξώθησαν σ’ αυτές τις πράξεις, τα πολιτικά πρόσωπα, βγήκαν λάδι, ως συνήθως και την πλήρωσε ο παπάς. Αυτό γίνεται πάντα. Όπως υπάρχει σκοπιμότητα συμψηφισμού των σκανδάλων, οι μεν τα «υποβρύχια» οι δε το «Βατοπέδι». Όπως όντως υπάρχει σκοπιμότητα και για την προφυλάκισή του. Αυτά είναι ολοφάνερα.
Να καταλήξω. Όταν εμείς οι κληρικοί ανακατευτούμε σε κάποιες υποθέσεις ή μερικοί μας εμπλέξουν σκόπιμα και προκαλέσουμε σκάνδαλο, έχουμε χρέος να ζητήσουμε συγνώμη, τη συγχώρεση των ανθρώπων που σκανδαλίσαμε. Το σκάνδαλο γνωρίζουμε πως κολάζεται εκκλησιαστικά.
Δεν έπρεπε ο ηγούμενος Εφραίμ τέσσερα χρόνια τώρα, που καλά κρατεί αυτή η υπόθεση και έχει κατασκανδαλιστεί ο κόσμος, να βγει και να πει ένα ήμαρτον ενώπιον Εκκλησίας, να ειρηνεύσει τις συνειδήσεις των αγιορειτών, των κληρικών μας, που δίχως να φταίνε, υφίστανται τις συνέπειες των πράξεων του; Το ήμαρτον το ζητάει, ως πνευματικός, από τους μοναχούς του. Δεν το λέγει όμως ο ίδιος, ακόμη και αν είναι αθώος. Συμπεριφέρεται σαν να μην συμβαίνει τίποτε. Έχει τον αέρα του αθώου. Δικαιούται να τον έχει. Δεν λυπείται όμως όλους τους απλούς ανθρώπους, όλους εμάς που δεχόμαστε τις επικρίσεις του κόσμου;
Πάντως αν ήμουν στη θέση του Εφραίμ, θα είχα πάρει από την αρχή τον τορβά μου και θα είχα αποσυρθεί σε κάποιο κελί της ερήμου, προς μετάνοιαν. Αυτό δεν το έπραξε ο ίδιος και το κάνει τώρα η Πολιτεία, εγκλείοντάς τον σε κελί των φυλακών, υπερβολικά αυστηρά φερόμενη στο πρόσωπό του και φοβούμενη, με βάση το κείμενο του βουλεύματος, ότι θα εκτελέσει τυχόν άλλες αξιόποινες πράξεις.
Πιστεύω ότι η αδελφότητα της Μονής Βατοπεδίου δεν θα πάθει κακό, θα υπερευλογηθεί από τη δοκιμασία αυτή του Ηγουμένου της, που εύχομαι και πάλι να αποδειχθεί αθώος και να αποκατασταθεί στην προτέρα θέση του, αλλά με διαφορετικές πεποιθήσεις και συμπεριφορές.
Ακόμη παρακαλώ τους φανατικούς υποστηρικτές του, να προσέχουν στις υπερβολές τους. Πάντοτε ο φανατισμός αφήνει υπονοούμενα. Το Βατοπέδι είχε τη δυνατότητα να κάνει μερικά πράγματα… και τα έκανε. Και ας ανοίξουν, τέλος πάντων, οι λογαριασμοί του Βατοπεδίου να μάθουμε όλη την αλήθεια.
Η Παναγία μας έκανε το θαύμα της, επειδή αγαπά πολύ το Βατοπέδι και τον ηγούμενό της. Είναι μια κλίση αγιότητος, μαρτυρίου και οσιότητος προς όλους.
Αγιορείτες προσέχετε. Αρχιερείς, κληρικοί, πρόσχωμεν. Μετάνοια και αγιότητα βίου μας χρειάζονται, για να μην εκκολάπτονται, φθόνω και συνεργεία του πονηρού, μικρά ή μεγάλα «Βατοπέδια».

28 σχόλια:

  1. Ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πέτρας έβαλε τα πράγματα στη θέση τους.
    Θα πρέπει αυτό το κείμενό του να το διαβάσουμε όλοι με προσοχή. Προπάντων εκείνοι που βιάζονται να βγάλουν τον Εφραίμ "λάδι". Δεν διώκεται η Εκκλησία στο πρόσωπο του Εφραίμ, ο οποίος απέδειξε με την συμπεριφορά του ότι, ουδαμώς τον ενδιαφέρει η Εκκλησία.
    Δεν είναι ο Εφραίμ η Εκκλησία!
    π. Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άραγε δεν ήξερε ο Εφραίμ ότι όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρώνε οι κότες? ( Τα πίτουρα είναι οι πολιτικοί και οι κότες οι δικαστές και οι δημοσιογράφοι).
    Κατά τα άλλα ο Δεσπότης καλά τα λέει. αλλά δεν νομίζω να συμφωνούν με αυτά και οι άλλοι Δεσποτάδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πραγματι καλα τα λεει ο π. Νεκταριος Μητροπολιτης Πετρας, οσο για τους δεσποταδες που δεν συμφωνουν μαζι του αγαπητε ανωνυμε 29/12/2011 11.33, κοπτονται και διαρηγνυουν τα ιματια τους γιατι εν τω προσωπω του Εφραιμ πολεμειται η Εκκλησια!!! Τι να πεις.... επιτελους πρεπει καποτε να καταλαβουν οι Ελλαδιτες κληρικοι και κυριως οι Αρχιερεις, οτι το γεγονος οτι οι ιδιοι εχουν περιπεσει σε ανυποληψια απο μεγαλη μεριδα του λαου, τη εξαιρεσει βεβαια των χαζοχαρουμενων που τους φιλαν τα ρασα για να παρουν την ευχη τους, δεν σημαινει οτι αυτοματα πληττεται και η Εκκλησια... αλλα και ετσι να ειναι και να διωκεται η Εκκλησια τοσο πια ριχη ειναι η θεολογικη τους παιδεια και σηκωνουν τον κοσμο αγνοουντες οτι "Κυριος ποιμαινει με και ουδεν με υστερησει" και οτι περι της Εκκλησιας ο ιδιος ο Κυριος ειπε οτι "πυλαι αδου ου κατισχυσουσν αυτης" και παλι αλλου ειπε "μακαριοι οι δεδιωγμενοι...." αν πραγματι διωκεται περι δικαιοσυνης ο Γεροντας ας υποστη ως εθελοθυτο θυμα την δοκιμασια και ας αφησει τους θεατρινισμους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στο αποδεδειγμένα ρωσόφιλο romfea.gr δημοσιεύονται κατάπτυστες δηλώσεις του παπαροκά Μουλατσιώτη.... με τίτλο "Για τον Μητροπολίτη που πήρε τουρκική υπηκοότητα" τον Μητροπολίτη Πέτρας Νεκτάριο δηλαδή και σε σχέση με το παρόν άρθρο του. Εννοείται ότι οι λόγοι Μουλατσιώτη δεν αξίζουν ουδενός σχολιασμού αλλά παρά ταύτα υπενθυμίζω την επί τηλεοράσεως δήλωση του πρώην Πειραιώς Καλλινίκου Καρούσου(γέροντος του Αρχ.Χριστοδούλου) ότι "ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΩΣ ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ ΤΟ ΟΤΙ ΕΧΕΙΡΟΤΟΝΗΣΑ ΤΟΝ ΜΟΥΛΑΤΣΙΩΤΗ"! Όστις θέλει ας ερωτήσει σχετικά τον πρ.Πειραιώς-ευρίσκεται εν ζωή εφησυχάζων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ειπα φιλοι αγαπητοι να κοιμηθω αλλα πριν το κανω επεσα στον πειρασμο να ριξω μια τελευταια ματια στα εκκλησιαστικα σαιτ ιδου η απαντηση στο κειμενο του π. Νεκταριου Μητροπολιτου Πετρας, απο εναν αλλο Νεκταριο .... Μουλατσιωτη αυτη τη φορα.... εις την Ρομφαια

    Του Αρχιμανδρίτη Νεκτάριου Μουλατσιώτη, 23.01

    Διαβάσαμε δηλώσεις Ιεράρχου της λεβεντογέννας Κρήτης και λυπηθήκαμε για το ύφος της επιστολής.

    Μικροπρέπειες, ζήλια και εμπάθεια βγάζει η επιστολή.

    Την ώρα που αδελφός του κληρικός βρίσκεται στη φυλακή, καλόν είναι Ιεράρχες που πήραν την Τουρκική υπηκοότητα, έχοντας την φιλοδοξία να γίνουν και Οικουμενικοί Πατριάρχες να σιωπούν, διότι προκαλούν τους πιστούς με όσα γράφουν.

    Δικαιώνουν οι Ιεράρχες αυτοί τους εχθρούς της Εκκλησίας που λέγουν ότι: «Στην Εκκλησία μιλούν πολύ για την αγάπη, χωρίς αυτή να υπάρχει στις ψυχές τους».

    Καλύτερα λοιπόν να σιωπούν παρά με τα όσα λένε και γράφουν να επιβεβαιώνουν τους εχθρούς της Εκκλησίας.

    Η λεβεντογέννα Κρήτη βγάζει ήρωες…Η επιστολή αυτή δεν έχει άρωμα κρητικό, αλλά έχει άρωμα…ο νοών νοήτω.


    Τα σχολια δικα σας.....
    ιδου το επιπεδο....
    Τουρκος υπηκοος!!!
    ακομη εκει ειμαστε....

    τι να πει κανεις
    αλλωστε σε αλλο σχολιο μου χτες
    σε αρθρο του κ Ανδριοπουλου
    ειπα οτι δειτε ποιοι πλαισιωνουν τον Εφραιμ
    Μουλατσιωτης και σια.... ηταν και αλλοι οπως Μωυσης ο αγιορειτης....
    περιμενετε παρακαλω και απο κεινον βαρυσημαντη παρεμβαση....

    ευχαριστω και παλι για την φιλοξενια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αλήθεια προχθες που αναχώρησε ο Εφραίμ για να παραδωθεί, είδατε ποιοι ήταν καντά του; Ο Μουλατσιώτης και ο Μωυσής. Αλήθεια οι άλλοι 19 ηγούμενοι που; Κρατούν αποστάσεις... Τι γνωρίζουν άραγε; Και κάτι ακόμη: Ο πολύς Πειραιώς δεν μίλησε. Μήπως επειδή ξέρει νομικά ή επειδή έχει μαλλί να ξάνει με τους "αιρετικούς" Παπικούς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αααχ τι να πω και 'γω ο φτωχός παπάς...
    ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΕΡΉΜΩ η φωνή του Αγίου Πέτρας!
    Μπράβο του και 1000 φορές μπράβο του που όχι μόνο είπε την πάσα αλήθεια, αλλά έβαλε στην αρμόζουσα θέση τους όλους αυτούς τους ασόβαρους κληρικούς -μητροφόρους και μη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υποτίθεται ότι, ο παπά-ροκάς από σεβασμό υπερβολικό και ευαισθησία κινούμενος θέλησε να απεικονίσει στο "μαγαζί" που δημιούργησε και το ονόμασε "μοναστήρι", την Αγιά Σοφιά με τα 400 σήμαντρα και 62 καμπάνες. Έτσι δήθεν δείχνει το σεβασμό του! Κι έρχεται τώρα να ειρωνευθεί; να μεμφθεί; να κάνει τι με την αναφορά του στην τούρκικη υπηκοότητα του Μητροπολίτη Πέτρας; Στο τέλος-τέλος αυτή η ενέργεια του Πέτρας δείχνει την αγάπη και αφοσίωσή του προς τη Μητέρα Εκκλησία. Γιατί τους ενοχλεί; Επειδή συνειδητοποιούν ότι, το Φανάρι δεν είναι εσβεσμένο, όπως θα ήθελαν, αλλά παρόν και φωτεινό; Και τρέχει και το τσαράκι-τσιράκι της Ρομφαίας, να το δημοσιεύσει με πυχαίους τίτλους!
    Και ο λόγος ποιος; Για να υποστηρίξουν τον "Γέροντα" Εφραίμ. Και το ονομάζουν αυτό υποστήριξη της Εκκλησίας. Λες και ο Εφραίμ είναι η Εκκλησία ή έδειξε να την υπολογίζει μ' αυτά που έκανε.
    Θεέ μου φύλλαξε την Εκκλησία Σου από τέτοιου είδους "αγάπες".
    π. Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα συγχαρητηρια στον Σεβασμιόματο Μητροπολίτη Πέτρας!
    Τα λόγια του πηγαία και αληθινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μια νηφάλια και αληθινή φωνή απο ένα ποιμένα με πραγματική αγάπη για την Εκκλησία και τον μοναχισμό, που έχει το θάρρος να θέτει τον δάκτυλον επι τον τύπον των ήλων χωρίς υπερβολές και κραυγές φθηνού εντυπωσιασμού, αλλά με πόνο ψυχής και διαυγή σκέψη εκθέτει την πόρεια του ηγουμένου Εφραίμ που η εξουσιαστική μεγαλομανία του, η εμπορική και χυδαία εκμετάλλευση εκ μέρους του των ιερών λειψάνων της Μονής και ο επικίνδυνος τυχοδιωκτισμός του σκανδάλισε και σκανδαλίζει χιλιάδες ψυχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αγαπητε π.Γ.
    σωστα τα λες
    να σου θεσω ενα ερωτημα .... δεν θελω να απαντησεις ας απαντησει κανενας αλλος απο τους φιλους της Μονης με τα πολλα σημαντρα και τις καμπανες....

    Αν αυριο ο αγιος Μουλατσιωτης λαμβμανε τηλεφωνημα απο το Οικουμενικο Πατριαρχειο οτι εξελεγη Επισκοπος ή Μητροπολιτης του Θρονου αλλα για να γινει η χειρτοτονια του θα επρεπε να παρη την τουρκικη υπηκοοτητα ... κτλ...
    θα το εκανε ασμενως... ή μηπως θα απαντουσε: "σας ευχαριστω δια την προσγινομενην τιμην... αλλα δεν δυναμαι να αποδεχτω την εκλογη" ????

    Αυτα... γιατι πως να το κανουμε ζουμε και μεις εντος της ελληνοφωνης Εκκλησιας χρονια και δεν ειμαστε κατα το κοινως λεγομενο χθεσινοι...

    ευχαριστω για την φιλοξενια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στο Amen.gr
    Αρχιμανδρίτη Σωφρονίου Γκουτζίνη, Th.M.,Kαθηγητή Εκκλησιαστικής Σχολής Ξάνθης, Ιεροκήρυκα Ι.Μ. Ξάνθης και Περιθεωρίου

    ... ..Ο μεγάλος βέβαια καημός(σ.σ.του Πατριαρχείου Μόσχας..) είναι το Άγιο Όρος και οι Άγιοι Τόποι, όπου τα προνόμια των δύο παλαίφατων Πατριαρχείων, του Οικουμενικού και του Ιεροσολύμων, εμποδίζουν την εξάπλωση του πανσλαβισμού και την πραγμάτωση της «Τρίτης Ρώμης».

    Όμως, η ρωσική πολιτική και εκκλησιαστική ελίτ βρήκε ξαφνικά έναν απρόσμενο σύμμαχο για τα σχέδιά της: τον Γέροντα Εφραίμ, ο οποίος σε ελάχιστο χρόνο μετά την κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή της βουλής συναντήθηκε με τον Πρόεδρο Μεντβέντεφ, ο οποίος εξέφρασε την υποστήριξή του στο προσωπό του. Μάλιστα πρίν λίγες μόνο εβδομάδες, υπό την επίβλεψη και οργάνωση του ιδρύματος «Άγιος Ανδρέας», αυτής της ναυαρχίδας του πανσλαβισμού, ο π. Εφραίμ όργωσε τη ρωσική γη με αφορμή την λιτάνευση της Τιμίας Ζώνης της Θεοτόκου, σε μία επίδειξη ισχύος και συνεργασίας με τη ρωσική εξουσία.

    Καλά και άγια όλα αυτά, θα μπορούσε να πει κανείς, μέχρι τη στιγμή που ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία η απόφαση για την προφυλάκιση του Ηγουμένου. Τότε απεκαλύφθησαν εκ πολλών καρδιών διαλογισμοί: με την ακαριαία και άκομψη παρέμβαση τόσο του Πούτιν όσο και του Μόσχας Κύριλλου υπέρ του π. Εφραίμ έπεσαν οι μάσκες: ο π. Εφραίμ δεν είναι απλώς ο Ηγούμενος του Βατοπεδίου, αλλά και ο εκλεκτός της Μόσχας, με όσα αυτό συνεπάγεται. Συγχωρείστε με, αλλά θα πρέπει κανείς να διέπεται ή από αφέλεια ή από συμφέροντα, για να μην κατανοεί πως ο π. Εφραίμ είναι πλέον δημοφιλής για το νέο πανσλαβισμό. Το ερώτημα είναι: γιατί ο π. Εφραίμ; Αναζητήστε την απάντηση στην τοπογραφία του Αγίου Όρους. Στο Βατοπέδι ανήκει το «Σαράϊ» δηλ. η σκήτη του Αγ. Ανδρέα, την οποία διακαώς επιθυμούν οι Ρώσοι, προκειμένου να την καταστήσουν ορμητήριο για να κυριαρχήσουν στο Αγ. Όρος, ενώ για τον ίδιο λόγο ανεγείρουν μεγαλόπρεπο κτίριο στα όρια της Σιμωνόπετρας...

    Οι πρόσφατες παρεμβάσεις της Ρωσίας σε εκκλησιαστικό και πολιτικό επίπεδο θα πρέπει να απασχολήσουν ιδιαίτερα την ιεραρχία της εκκλησίας σε Κωνσταντινούπολη και Αθήνα. Η σιγή του Οικουμενικού Πατριαρχείου, που μέχρι στιγμής δεν έχει τοποθετηθεί στο ζήτημα της προφυλάκισης του Καθηγουμένου, δηλώνει την κρισιμότητα του ζητήματος. Ας μην παρασυρόμαστε από συναισθηματισμούς και παρορμήσεις. Όλοι συμπάσχουμε με το δράμα του Ηγουμένου π. Εφραίμ. Όμως ένα είναι σίγουρο: ότι το Βατοπέδιο έχει ήδη καταστεί ναρκοπέδιο και χρειάζεται μεγάλη προσοχή στο πώς θα περπατήσουμε από εδώ και πέρα…

    ΩΡΕ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΟΠΩς ΘΑΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ, ΑΚΟΥΤΕ ΜΩΡΕ, ΑΚΟΥΤΕ ΚΑΙ ΠΟΡΕΥΤΕΙΤΕ ΑΝΑΛΟΓΑ... ΜΗΝ ΠΑΤΑΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΝΑΡΚΟΠΕΔΙΟ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. η ευθυνη δεν ειναι στον μουλατσιωτη αλλα στην εκκλησιαστικι διοικηση που τον εχει α σ υ δ ο τ ω περιφερεται τηδε καΚΕΙΣΕ ΟΙΚΟΙΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟΝ ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΦΟΡΕΙ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΝ ΜΑΝΔΥΑ ΚΑΙ Πατερτσαν στο μοναστηρι πηγαινοερχονται καλογερι ιερομοναχοι αποσχηματιζονται..... το μοναστηρι απο κανονικης αποψεως ειναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΚΑΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΜΑΙΝΤΑΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΛΙΓΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΚΤΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ.... ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΣΠΟΤΟΣ...............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο ΜΕΓΑΣ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ +ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΒΑΛΛΗΝΔΡΑΣ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΣΕ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΜΑΝΔΥΑ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΠΑΤΕΡΙΤΣΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΥΤΕ Ο ΙΔΙΟΣ ΤΑ ΕΦΕΡΕ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΑΣΩΜΑΤΩΝ ΠΕΤΡΑΚΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ. ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕ ΠΡΟΣΦΥΕΣΤΑΤΑ ΩΣ "Ψ Ε Υ Τ Ι Κ Α"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι δηλώσεις του Πέτρας είναι τουλάχιστον ατυχείς τη δεδομένη χρονική στιγμή.Ένσς κληρικός κατά παράβαση ουσιωδών νομικών προυποθέσεων και παρά τη γενική κατακραυγή βρίσκεται στη φυλακή.Κι αντί ο συνεπίσκοπός του να του συμπαρασταθεί, ακόμη κι αν τον θεωρεί ένοχο,εκείνος ρίχνει νερό στο μύλο των εκκλησιομάχων και των αθέων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. πω πω φλυαρία! διαθεση που την εχει να γραφει κατεβατά
    ετσι ειναι όμως. οταν τσεπώνεις λεφτά, δεν εχεις υποχρεώσεις και φόρους, γράφεις για να δικαιολογήσεις την ύπαρξή σου.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πολύ λυπάμαι που ενας μητροπολιτης φερεται με τοσο μισος εναντιον ατου αδελφου του Εφραιμ.
    Πολυ λυπηρο το γεγονος ενας ιεραρχης να κρυβει τοσο μισος μεσα του.
    Δεν το περιμενα.Επεσα απο τα συννεφα.
    το μονο που μπορω να πω ειναι ντροπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΑΙΣΧΟΣ...ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΕΜΠΑΘΕΙΑ;
    ΑΙΣΧΟΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Άρθρο επισκόπου ή δημοσιογράφου;

    Αν γράφει ως επίσκοπος σε λάθος μερος γράφει καθώς η έδρα της διδασκαλίας του είναι η επισκοπή του και μάλιστα η Εκκλησιαστική σύναξη. Αν γράφει ως επίσκοπος με σκανδαλίζει περισσότερο από τον Εφραίμ. Μια ανάγνωση των κανόνες του Μ. Βασιλείου μπορεί να αποτελέσει μια καλή ευκαιρία, όχι μόνο κριτικής, αλλά και αυτοκριτικής.

    Αν γράφει ως δημοσιογράφος θα πρεπε να περιοριστεί στην πολιτική διάσταση του ζητήματος. Να μιλήσει για τις οικονομικές και διαχειριστικές παρατυπίες να αφήσει κατα μέρος το σκανδαλισμό.

    Ο συγγραφέας διαλέγει την εύκολη οδο: Ούτε σαν επισκοπος, ωστε να πρέπει να είναι τόσο ακέραιος πνευματικά ωστε να το απαιτεί από τον άλλον, ούτε ως δημοσιογράφος ώστε να πρέπει να στεναχωρήσει και άλλους που ενεπλάκησαν στο ζήτημα.

    Σε ποιους απευθύνεται άραγε αυτό το άρθρο; Και γιατί δημοσιεύεται; Για να ειρηνεύσει τον κόσμο ή να τον διχάσει; Για να ενισχύσει την πίστη ή για να την αμβλύνει. Φτάνουν τα κηρύγματα. Πράξεις. Φανταστείτε το Χριστό να ερχόταν στη γη μόνο για κήρυγμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπητέ Ανώνυμε (6 Ιανουαρίου 2012 1:41 μ.μ.), δεν βλέπω να δείχνετε την ίδια ευαισθησία για τους θετρινισμούς κάποιων άλλων κληρικών και δη ιεραρχών, για τις επισκέψεις τους και τις δηλώσεις τους για τον Καθηγούμενο Εφραίμ.
    Σας ενοχλούν όντως τα όσα γράφει ο σεβασμιότατος Πέτρας ή επειδή αφορούν τον π. Εφραίμ;
    π.Γ.Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Το όνομα (νεκταριος)και η μακριά γενειαδα που έχει δεν ταιριάζει με το γεμάτο οξος και χολη άρθρο του κατα του γεροντος Εφραιμ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ο Μητροπολίτης Πέτρας και Χερρονήσου κ. Νεκτάριος ο οποίος με ένα άρθρο γεμάτο όξος, χολή και κατά φαντασία κατηγορίες κατακρίνει και δολοφονεί ηθικά ένα γέροντα που από ότι φαίνεται δεν ξέρει τόσο καλά όπως νομίζει. Και ξέρετε ποιο είναι το παράξενο, το παράδοξο; Ότι φέρει το όνομα ενός Αγίου ο οποίος έπαθε ακριβώς ότι παθαίνει ο Γέροντας Εφραίμ. Θα έπρεπε να παραδειγματιστεί από αυτόν και να μην προτρέχει η γλώσσα του της διάνοιάς του. Υποτίθεται ότι εμείς οι λαϊκοί αλλά πολύ περισσότερο οι κληρικοί θα έπρεπε να ξέρουμε το βίο του Αγίου μας και να προσπαθούμε να του μοιάσουμε. Κάθε άλλο από αυτό δείχνει ο συγκεκριμένος ιεράρχης. Γι΄ αυτόν είναι λυπηρό. Ακόμη όμως πιο λυπηρό είναι ότι ένας αρχιερέας διαμορφώνει τη γνώμη πολλές φορές του λαού και ο λόγος του δεν ήταν και ο πιο Χριστιανικός.
    Η κατάκριση κατ΄ αυτόν τον τρόπο αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο. Ο λαός ενισχύει την εσφαλμένη άποψή του από την συμπεριφορά του ιεράρχη. Έτσι αναπόδραστα οι ευθύνες του είναι πολλαπλές. Όσα περισσότερα ξέρεις τόσο πιο αυστηρά θα κριθείς. Γιατί σίγουρα ξέρει περισσότερα από τον απλό λαό.
    Αν υπάρχει δικαιολογία για τον απλό ανενημέρωτο κόσμο, άντε και για τους πολιτικούς οι οποίοι στην προσπάθεια ανέλιξής τους πατούν επί πτωμάτων αφού είναι υποχείρια των καταστροφικών παθών τους, ένας κληρικός, και πολύ περισσότερο αρχιερέας, είναι ανεπίτρεπτο να προβαίνει σε τέτοιες αστήρικτες κατηγορίες και συκοφαντίες.
    Έχεις αφιερώσει όλη σου τη ζωή στο Χριστό πάτερ μου. Έχεις διαβάσει εκατοντάδες πατερικά βιβλία, μελέτες επί μελετών κ.λ.π. Πάτερ μου ευλόγησον αλλά έχεις καταλάβει κάτι από όλα αυτά. Έχεις διαβάσει το Ευαγγέλιο ή το έχεις μελετήσει; Μάλλον μόνο το έχεις διαβάσει.
    Μπορείς άραγε να πεις το Πάτερ ημών..ή την ευχή του Αγίου Εφραίμ του Σύρου : Κύριε και Δέσποτα της
    ζωής μου, Πνεύμα αργίας, περιεργείας, φιλαρχίας Και αργολογίας μη μοι δως.Πνεύμα δε σωφροσύνης,
    ταπεινοφροσύνης,Υπομονής και αγάπης Χάρισαί μοι τω σω δούλω.Ναι, Κύριε Βασιλεύ, δώρησαί μοι
    Του οράν τα εμά πταίσματα, και Μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου`Ότι ευλογητός ει εις τους αιώνας
    των αιώνων, άνετα χωρίς να σκέφτεσαι ότι κάποιο κομμάτι σε ελέγχει;
    Πάτερ Νεκτάριε μια ταπεινή άποψη από ένα αθεολόγητο άνθρωπο. Αν θα εκφωνήσεις το Πάτερ ημών ή
    τη ευχή του Αγίου Εφραίμ αφαίρεσε αυτά που νομίζεις ότι κάπου χωλαίνεις.
    Μη ρωτάς ποια είναι αυτά, η συνείδησή σου πιθανόν να σου τα υποδείξει εν καιρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αυτή είναι η αληθινή φωνή;

    Είναι αυτή φωνή της
    Αλήθειας της Αγάπης και της συγχωρητικότητος;

    Κάποιο μπέρδεμα έχει κάνει ο φίλος ιστολόγος στην επικεφαλίδα!
    Για βάλε άλλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Με όλο το σεβασμό μου το άρθρο δεν με έπεισε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Είναι αλήθεια πως όταν ένας άνθρωπος έχει τόσα μεγάλα επιτεύγματα ,όπως ο γέροντας Εφραιμ κινδυνεύει να ψηλώσει ο νους του.Ομως εγώ τον βλέπω και την ώρα της δοκιμασίας του και ομολογώ ότι δεν θυμάμαι τα τελευταία χρόνια στη δημόσια ζωή κάποιον που να μπαίνει όχι άδικα αλλά ούτε δίκαια στη φυλακή.Ο γέροντας δεν έχει δικαστεί ,ας μην το ξεχναμε.Μπήκε στη φυλακή με βάση το ψυχογραφημα της κ. Καλού.Πέστε μου αν αυτό έχει ξαναγίνει;Αν αυτό αφορούσε οποιονδή ποτε άλλο Ελληνα ή ξένο μεταναστη θα είχε ξεσηκωθεί το σύμπαν.Πιστεύω ότι ο γ.Εφραιμ θα βγει οφελημένος από την δοκιμασία αυτή.Ο άρθρο αποπνέει επιεικώς μια σκληράδα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αυτή είναι αληθινή φωνή, ναί, πώς θα το κάνουμε, αυτό σας πλήγωσε και όχι το σκάνδαλο που έχει δημιουργηθεί;;; Άλωστε εγώ προσωπικά δεν βλέπω απο τον Σεβασμιώτατο κάποιο μίσος εναντίον του Ηγουμένου, πού τα βγάζουν μερικοί δεν μπορώ να καταλάβω. Γιατί; δεν μπορεί ένας αρχιερέας να έχει την άποψή του επι του θέματος; μόνο υποστηρικτές ο Ηγούμενος; που συνεχίζω και λέω ότι ο Πέτρας Νεκτάριος, λέει ότι ο Ηγούμενος είναι αθώος. Χριστιανικό και εκκλησιαστικό είναι η αλήθεια και όχι η συγκάλυψη. Γιατί να θέλουμε υποστήριξη; γιατί αδικούμαστε! και ποιός είπε ότι θα βρούμε την δικαιοσύνη σ' αυτόν τον κόσμο; Δεν έχουμε εμπιστοσύνη στο Θεό μάλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Δεν κατάλαβα καλά που ήταν το λάθος του Γέροντα Εφραίμ. Το ότι τον δέχονταν με ευκολία οι πολιτικοί; Δεν μου λέει κάτι...Το ότι δεν συνέχισε την ασκητική παράδοση του γέροντος Ιωσήφ; Μα εδώ μιλάμε για ένα μοναστήρι κοινόβιο, με εκατόν τόσους μοναχούς και άπειρα κειμήλια, με παράδοση στη φιλανθρωπία, με πλούτο, εκτάσεις...
    Τελίως αστήρικτη η υπόνοια για έναν υποτιθέμενο "μεγαλοϊδεατισμό" του γέροντα Εφραίμ.

    Λυπάμαι αλλά το άρθρο δεν νομίζω ότι λέει την αλήθεια, η οποία είναι ότι με ένα ανύπαρκτο σκάνδαλο σταμάτησαν το τεράστιο (πνευματικό και πολιτιστικό) έργο ενός τόσο σπουδαίου μοναστηριού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αυτός είναι ο Πέτρας και Χερρονήσου κ. Νεκτάριος. Ένας σπουδαίος Ιεράρχης και όχι παπα-ροκάς.

    Μιλά και γράφει με παρρησία και όχι με λόγια του αέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή