Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

ΣΑΘΡΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΡΙΩΔΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ...


Η υπόθεση του Βατοπεδίου έγινε αυτές τις ημέρες υπόθεση Εφραίμ. Αλλά δεν φαίνεται τα «επιχειρήματα» να πιάνουν τόπο. Ο λαός, κατά πως φαίνεται, μπούχτισε από τα πολλά και στρέφει την πλάτη στις κορώνες «θλίψης» και υπεράσπισης αλλά δυστυχώς κινδυνεύει να πάρει η μπάλα τους πάντες.
Ειδικά με επιχειρήματα περί της ατιμωρησίας των πολιτικών -που οι ίδιοι φρόντισαν- εμφανίζεται ένας ηθικός συμψηφισμός του εσχάτου είδους και μια ισοπέδωση και ομογενοποίηση των πάντων. Κανείς δεν αξιώνει αλήθεια, δικαιοσύνη, τιμωρία ή αθώωση στην βάση των στοιχείων και της πραγματικότητας. Ενώ δράττεται η ευκαιρία να χτυπήσουν οι δόλιοι το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών για την στάση τους.
Τα δικά μου ερωτήματα από την άλλη, διαρκώς αυξανόμενα, είπα να τα καταπιώ αλλά δεν χωρούσαν και τα εκθέτω δημόσια αντί να τα κάνω μειλ για να τα στείλω στους σεβάσμιους και σεβαστούς αλλά και στους ανυπόληπτους και σκόπιμους ομιλούντες των ημερών.
Απορώ λοιπόν…
Προς τι, εκτός από τους γνωστούς θρησκευτικούς και πολιτικούς κύκλους, ως και Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι αποφασίζουν να υπερασπιστούν χωρίς επιχειρήματα έναν υπόδικο, όποιος και αν είναι αυτός, με τον ισχυρισμό ότι άλλοι εγκληματίες είναι εκτός φυλακής και αυτός κρίθηκε προφυλακιστέος; Είναι επιχείρημα αυτό;
Είναι επιχείρημα να αξιώνουμε άλλη μεταχείριση για κάποιον επειδή προ ημερών οι Ρώσοι του φιλούσαν το χέρι ή επειδή έχει σπουδαίες σχέσεις με όλη την Ορθοδοξία; Είναι επιχείρημα το ότι αναστήλωσε και ανέστησε εν πολλοίς την αρχαία μονή;
Ή επειδή έκαναν παρέμβαση ξένοι παράγοντες; – πράγμα που θα έπρεπε να μας ενοχλεί και όχι να το επιβραβεύουμε.
Είναι επιχείρημα η συσχέτιση της υπόθεση Βατοπεδίου με τις αλλαγές στην διδασκαλία των θρησκευτικών ή την στάση Καμίνη απέναντι στην Προσευχή;
Είναι αυτά κοινωνικός λόγος;
Είναι αυτά θεολογικός λόγος;
Είναι πολιτικός λόγος;
Είναι νομικός λόγος;
Δεν είναι.
Ούτε καν ανθρώπινος ή εκκλησιαστικός λόγος είναι.
Διότι για ανθρώπινους ή εκκλησιαστικούς λόγους όλοι, όσοι ισχυριζόμαστε ότι δεν είναι ύποπτοι για επανάληψη αξιόποινων πράξεων ή φυγής, θα έπρεπε να είναι εκτός φυλακής τις άγιες μέρες…
Ή οι πόρνες και οι τελώνες δεν μας προάγουν πια στην Βασιλεία των ουρανών;
Γιατί λοιπόν σύρετε αγαπητοί τα ονόματά σας πίσω από μια τέτοια υπόθεση η οποία είναι αποκλειστικό θέμα δικαιοσύνης.
Δικαίωμά σας είναι, αλλά δεν το καταλαβαίνω. Δεν θέλω να το καταλάβω και δεν θέλω να κάνω υποθέσεις. Κατανοώ τους φανατικούς ή τους παρασυρόμενους αλλά τους γράμματα γνωρίζοντες πώς να του κατανοήσω;
Πάντως με αυτή σας την πράξη μας λυπήσατε και μας διασύρατε περισσότερο από ότι θα συνέβαινε με την σιωπή σας.
Αν μη τι άλλο από κάποιους, αφού επιλέξατε να μιλήσετε, θα περιμέναμε στέρεα και ακλόνητα επιχειρήματα και όχι αυτά τα σαθρά και παιδαριώδη που κυκλοφορούν στους κύκλους των όποιων υπερασπιστών και υιοθετήσατε και εσείς.
Τα κόκαλα και η σάρκα της Εκκλησίας τρώγονται και το αίμα της πίνεται.
Προς τι το ξόδεμα;

20 σχόλια:

  1. Πολύ σωστά τα γράφει η κ. Ελένη Λιντζαροπούλου. Βρήκαν την ευκαιρία κάποιοι, με επικεφαλής τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων, να κατηγορήσουν τον Αρχιεπίσκοπο και τον Οικουμενικό Πατριάρχη, επειδή δεν ενήργησαν και αυτοί άσοφα! Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα τα οποία απαρτίζουν το κατηγοριτήριο του Εφραίμ; Υποθέσεις σκοτεινές, τζίρου. Οπότε γιατί να θεωρηθεί αγωνιστής πίστεως; Και μετά η σύγκριση του με τους πολιτικούς γιατί θα πρέπει να τον οφελεί; Ίσα - ίσα που θα πρέπει να θεωρείται περισσότερο αξιοκατάκριτος διότι ενήργησε ως πολιτικός, κληρικός ων.
    Το ότι πολεμείται η Εκκλησία είναι γεγονός. Στην περίπτωση του Εφραίμ δεν πολεμείται η Εκκλησία στο πρόσωπό του, αλλά εξ αιτίας του. Οπότε όχι ήρωας ή μάρτυρας όπως τον ονομάζουν κάποιοι της Εκκλησίας είναι, αλλά πολέμιος της και μάλιστα με έργα!
    π. Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ για την αναδημοσίευση εκλεκτέ διαδικτυακέ φίλε.

    @
    π.Γ το σχόλιό σας είναι περιεκτικότατο και συμπληρώνει το κείμενο και τις απόψεις μου.

    Καλή νέα χρονιά με υγεία και αγάπη για όλους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λαθος εκτιμηση εχουν οσοι επιμενουν οτι στο προσωπο του γεροντος Εφραιμ δεν διωκεται η ορθοδοξη πιστη.Το επιβεβαιωνουν οι καταπτυστες δηλωσεις χριστιανομαχων -Αθεων πολιτικαντηδων.Αυτοι που μιλανε για σκανδαλο βατοπεδιου αδυνατουν να τεκμηριωσουν τον ισχυρισμο τους.ΝΤΡΟΠΗ ησιωπη του οικουμενικου πατριαρχου.Ο πατηρ Εφραιμ στο τελος θα δικαιωθει αν οχι απο τους κατευθυνομενους εκ του σαπιου πολιτικου συστηματος δικαστες σιγουρα απο τον Δικαιοκριτη Θεο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνώ απόλυτα με την Ελένη και τον π.Γ., αλλά νομίζω πως προσπαθούμε να πείσουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες... όσον αφορά τον π. Εφραίμ για το αν είναι αθώος ή ένοχος ας εμπιστευθούμε επιτέλους τη ρημαδοδικαιοσύνη, αυτή τουλάχιστον είναι πιο καθαρή από το εκκλησιαστικό (άπαγε της βλασφημίας) κατεστημένο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. θα περιμέναμε στέρεα και ακλόνητα επιχειρήματα και όχι αυτά τα σαθρά και παιδαριώδη που κυκλοφορούν στους κύκλους των όποιων υπερασπιστών και υιοθετήσατε και εσείς.

    Στέρεο και ακλόνητο επιχείρημα, κυρίες και κύριοι εξυπνάκηδες, δεν είναι οι ήδη υπάρχουσες εκτιμήσεις ότι το ελληνικό Δημόσιο ΔΕΝ ζημιώθηκε από τις ανταλλαγές; Στέρεο και ακλόνητο επιχείρημα δεν είναι ότι παρά ταύτα οι εντιμότατοι ΠΑΣΟΚοι και επέμεναν και επιμένουν (!!!) ότι η ζημία του Δημοσίου είναι ένα εκατομμύριο, ο ένας, κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες, ο άλλος, τη στιγμή που η προανακριτική της Βουλής αποφάσισε να γινει εκ νέου εκτίμηση από 7 εταιρίες του εσωτερικού και του εξωτερικού και, ένα χρόνο μετά, ο αξιότιμος Πρόεδρος της Βουλής (και παρ΄ ολίγον Πρωθυπουργός...) ακόμα ΔΕΝ εδέησε να οριστούν επί τέλους αυτές οι νέες εταιρίες εκτιμητών; Γιατί άραγε; Επειδή είναι προφανής η ζημία του Δημοσίου; Ή επειδή είναι προφανής η πρεμούρα τους να μην καταρρεύσει και τυπικά η άθλια σκευωρία τους μια ώρα αρχύτερα; Και ακόμα, για πείτε μας εσείς όλοι που ζητάτε "ακλόνητα επιχειρήματα", πώς είναι δυνατό να έχει υποστεί ζημία από τις ανταλλαγές το Δημόσιο, τη στιγμή που ένα αγιορείτικο μοναστήρι είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, δηλαδή... Δημόσιο!!;; Όπως πολύ εύστοχα λέχθηκε, σαν να τα παίρνω από τη μια τσέπη μου και να τα βάζω στην άλλη! Κι ακόμα, δεν σας λέει τίποτα μια σειρά από αποφάνσεις κορυφαίων νομικών, ήδη από τη δεκαετία του 1930, για την κυριότητα της Μονής Βατοπεδίου στη λίμνη Βιστωνίδα; Εμένα πάντως πολύ με συγκινεί η παροιμειώδης ευαισθησία των ΠΑΣΟΚων για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος... Και βεβαίως η πρεμούρα του οικοδεσπότη του site Παναγιώταρου, για την προβολή οιασδήποτε άποψης, περισσότερο ή λιγότερο σοβαρής, αρκεί να στρέφεται κατά της Μονής Βατοπεδίου! Όσο για τον
    Ευφραίμ, καλά θα κάνει να μην αποφύγει την κράτηση στον Κορυδαλλό και να μη ζητήσει ιδιαίτερη μεταχείρηση. Και να του περάσουν και χειροπαίδες, όπως στο Μπέο και το Μάκαρο, χα, χα, χα... Γιατί η αλήθεια αργά ή γρήγορα θα λάμψει και τότε κάποιες φωτογραφίες του Ευφραίμ με χειροπαίδες θα μένουν για να θυμίζουν διαχρονικά το πόσο καραγκιόζηδες και αχρείοι είναι κάποιοι. Και όχι μόνο κάποιοι θύραθεν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν καταλαβαίνω, γιατί εσείς έχετε το δικαίωμα να κρίνετε την απόφαση ως σωστή έχετε δίκαιο και οι άλλοι που δεν την δέχονται είναι εκτός νόμου; Μήπως έγινε κάποιο δικαστήριο και καταδίκασε τον π.Εφραίμ; Μήπως το δικαίωμα της διαμαρτυρίας κατά δικαστικών αποφάσεων το έχουν μόνο οι αριστεροί;Μήπως και με την δική σας στάση προσπαθείτε να χειραγωγήσετε την Δικαιοσύνη; Αν ο π.Εφραίμ είναι ένοχος τότε αλίμονό του, αν όμως είναι αθώος, τότε... Αλίμονό μας, όλων μας. Εύχομαι ταπεινά ο Θεός γρήγορα να φανερώσει την αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ. Ο ΕΦΡΑΙΜ ΝΟΜΙΜΑ Ή ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΤΙΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΕΣ. ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ; ΤΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΒΛΑΚΟΔΕΣΤΑΤΗ ΑΠΟΧΑΥΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΦΥΛΑΙΣΗ ΤΟΥ ΕΦΡΑΙΜ - ΤΩΡΑ ΔΗΘΕΝ ΚΑΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ- ΑΛΛΑ ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑΤΙ Ο ΣΟΦΟΣ ΛΑΟΣ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΛΙΓΟ ΘΑ ΤΟΥΣ ΞΑΝΑΕΠΙΛΕΞΕΙ ΓΙΑ ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συγχαρητήρια λοιπόν. Η Διακαιοσύνη εθριάμβευσεν! Ο Εφραίμ ίδιος κι όμοιος με Μπέο και με Μάκαρο! Ζήτω το Πασοκιστάν! Ας ξεράσω! Αγαπούλα... τη σακούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το θέμα δεν είναι αν ο Εφραίμ κριθεί αθώος από τη δικαιοσύνη. Και μακάρι να γίνει έτσι.
    Το θέμα είναι ότι, με την εν γένει στάση του και τακτική του έβλαψε την Εκκλησία.
    Σίγουρα δεν ήταν μόνος του. Αυτά που έγιναν όμως αν δεν ταιριάζουν σε πολιτικούς και λαϊκούς, πόσο μάλλον σε κληρικούς.
    Και μην εφαρμόζουμε την τακτική των μικρών παιδιών, που όταν τους πει ο δάσκαλος να μη μιλάνε δικαιολογούνται ότι και άλλα παιδιά μιλούν!
    π. Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δε λέμε ότι "τα άλλα παιδια μιλούν". Λέμε ότι αυτοί που κάνουν κουμάντο και δημιουργησαν το πρόβλημα από κοινού με τον Εφραίμ προστατεύονται από τους θεσμούς της Δημοκρατίας του Γραικιστάν. Σε λίγο καιρό θα ξανασώσουν τη χώρα -με την λαϊκή βούληση πάντα- από το κακό το μάτι. Μην εθελοτυφλούμε .......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κατά το πρακτορείο Amen.gr ήδη υπήρξε επέμβαση του Ρωσίας προς τον Ανώτατο Πολιτειακό θεσμό της Ελλάδος! Η σύγκλησις Μείζονος Συνόδου εν Φαναρίω καθίσταται πλέον αναγκαιοτάτη! Το Αγιώνυμον Όρος, δυστυχώς, έχει πλέον καταστεί από εργαστήριον και χώρος διηνεκούς βίας της ανθρωπίνης φύσεως(γέρων +Κοδράτος Καρακαλληνός) εις τόπον αναπτύξεως δημοσίων σχέσεων μεταξύ vip-jetset κύκλων(και διεθνών τοιούτων) ως και αποχωρητήριον όπου καταλήγουν πακτωλοί χρήματος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να! ποια είναι τα αποτελέσματα της δοξομανίας του Εφραίμ! Κατάφερε να φέρει πάλι τα πάνω κάτω.
    Με τη στάση του έδωσε την ευκαιρία στον Μόσχας να το παίξει τιμητής των πάντων!
    Να δούμε τι θα πουν τώρα κάποιοι εκ των σεβασμιωτάτων που έσπευσαν να κάνουν δηλώσεις πομπόδεις και λίαν τιμητικές για τον "γέροντα" Εφραίμ.
    Αν και πιστεύω ότι, κάποιους π.χ. Καλβρύτων, θα τους ικανοποιεί αυτή η κατάσταση, γιατί θα μπορούν να τα βάζουν και με τον Οικουμενικό και με τον Αρχιεπίσκοπο.
    Το έχουμε πάρει είδηση τελικά, ότι η Εκκλησία πολεμείτε εκ των έσω;
    Ο Θεός να βάλει το χέρι του.
    π.Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δυστυχώς είναι η αληθινή η πληροφορία του 3:39 μ.μ. Είναι κρίμα και λυπηρό πολύ ένας Πατριάρχης να σύρεται δέσμιος στο άρμα ενός μαφιόζικου εσμού που κυβερνά εκεί στη Ρωσία... ο Μόσχας Κύριλλος ως Μητροπολίτης Σμολένσκ είχε κάμει πάταγο, παλιότερα, με το περίφημο άρθρο του περί παγκoσμιοποιήσεως στο Theological Review. Και τώρα δέχεται -ή μήπως αναγκάζεται;;;- να παίξει παιχνίδια γεωπολιτικής στρατηγικής που κρύβονται πίσω από το ρωσικό διαφέρον για τον ηγούμενο! Ασχέτως εκκλησιαστικής αντιμετώπισης η πολιτική της Ελλάδος πρέπει να μείνει άτεγκτη! Ό,τι προστάττει η νομοθεσία! Πανσλαβισμοί και τα τοιαύτα μακράν της Ελλάδος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ελένη σύνελθε...
    Τί είναι αυτά που γράφεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Για να καταλάβουν οι αναγνώστες τα συμφέροντα του Καλαβρύτων από την υπόθεση θυμίζουμε ότι το 2004 όταν η σύνοδος της Κων/λεως επετίμησε με ακοινωνησία τον μακαρίτη Χριστόδουλο, ο τότε Θεσσαλιώτιδος και νυν Βρεσθένης Θεόκλητος Κουμαριανός.... είχε δηλώσει ότι η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχει πρόβλημα με την ακοινωνησία διότι θα στραφεί στην Εκκλησία της Ρωσίας!!!! και μετά από σχετικό εκκλησιολογικό σάλο που σηκώθηκε έτρεχαν να μαζέψουν τις δηλώσεις αυτές!(δείτε τύπο της τότε εποχής) Οπότε καταλαβαίνει κανείς τώρα τι είδους γραμμάτια και υποχρεώσεις εξοφλεί ο Καλαβρύτων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. αγαπητοι φιλοι,
    ο Εφραιμ ας μην αυταπατωμεθα με τις μεγαλομανιες του παντα κακο εκανε στη Εκκλησια
    οπου ανακατεφτηκε ζημια εγινε
    σας θυμιζω απλως οτι στη μεγαλομανια του για την αγια Ζωνη και τον κυπροεπαρχιωτικο τοπικισμο του καλεσε τον μακαριστο Πατριαρχη Αλεξανδρειας Πετρο τον Ζ (Κυπριο τη καταγωγη, το τονιζω αυτο...) να προεξαρχει της πανηγυρεως της Αγιας Ζωνης με το παλαιο ημερολογιο και ειδατε .... ξεκληριστηκε ενα Πατριαρχειο ολοκληρο...με την συντριβη του ελικοπτερου.... θα μου πειτε βεβαια με υποθεσεις δεν γραφεται ιστορια σιγουρα αλλα δεν ειναι κακο απλα να θυμωμαστε καποια γεγονοτα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Noμίζω πως το άρθρο του Μητρ. Πέτρας θέτει τα πράγματα στη θέση τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Συμφωνώ ότι η υπόθεση Βατοπεδίου έχει μία πνευματική διάσταση που δεν έχει ληφθεί υπόψη μέχρι στιγμής στο βαθμό που θα έπρεπε από τους εκκλησιαστικούς ποιμένες. Το γεγονός αυτό όμως δεν ακυρώνει την αδικία πίσω από την προφυλάκιση του Εφραίμ. Πολλοί υποστηρίζουν ότι η προφυλάκιση είναι ένδειξη ισονομίας. Αξίζει όμως να αναρωτηθούμε αν θα διατάσσονταν η προφυλάκισή του στην περίπτωση που δεν ήταν κληρικός. Προσωπικά πιστεύω ότι η προφυλάκιση του ηγουμένου είναι ένδειξη βαθιάς σήψης της ελληνικής πολιτείας. Και επιπλέον, το γεγονός ότι ο Εφραίμ μπορεί να ενήργησε με τρόπο απάδοντα στο εκκλησιαστικό ήθος δε μας επιτρέπει να δικαιολογούμε την αδικία που συντελείτε τώρα εις βάρος του. Διαφορετικά υποπίπτουμε στα ίδια σφάλματα για τα οποία τον κατηγορούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Έστω ότι ο Εφραίμ είναι ένοχος.Ούτε όμως φυγόδικος είναι,ούτε υπότροπος,ούτε αγνώστου διαμονής,ούτε ύποπτος φυγής.Έπρεπε να προφυλακισθεί ή η προφυλάκισή του εξυπηρετεί επικοινωνιακά παίγνια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Οἱ τὰ γράμματα γνωρίζοντες ἄς ἀναρωτηθοῦμε μήπως ἔχουν καὶ δοσοληψίες μὲ τὸ Βατοπέδι;

    Μήπως τοὺς τάζουν διασυνδέσεις, προσβάσεις στὰ ἀρχεία, στὰ χειρόγραφα, στὰ κειμήλια (ἐικόνες, ξυλόγλυπτα κλπ.)γιὰ τυχὸν δημοσιεύσεις μὲ τὸ ἀζημίωτο;

    Ἀφῆστε συγκεκριμένο πρωην διοικητή του Αγίου Ὄρους ποὺ βγαίνει στὸ ΣΚΑΙ καὶ πετάει ἐξυνάδες, ἐνῶ ὅταν διορίσθηκε προερχόμενος ἀπὸ συγκεκριμένο μεγάλο ἐκδοτικὸ ὀργανισμὸ θυμόμαστε τὸν θόρυβο ποὺ εἶχε ξεσπάσει ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή