Κυριακή 15 Μαΐου 2011

Όταν Έλληνες στο εξωτερικό αμφισβητούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο...



Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου

Σε προηγούμενο άρθρο μας με τίτλο Ο αγώνας της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας εναντίον των ΓΟΧ είχαμε επισημάνει εμφαντικά την Ελλαδικής ...εμπνεύσεως περίπτωση του "Επισκόπου" Τριμυθούντος Χριστοδούλου της "παράταξης Αυξεντίου" των ΓΟΧ, ο οποίος κατέφθασε στην Αδελαϊδα και σε επιστολή του προς τον Επίσκοπο Δορυλαίου Νίκανδρο έγραψε πράγματα απίθανα με ίππειον θράσος.
Είχαμε εστιάσει στο γεγονός της "μεταφύτευσης" τέτοιων "κληρικών" από την Ελλάδα σε επαρχίες του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο εξωτερικό.
Ο εν λόγω "επίσκοπος" στην προς τον Δορυλαίου Νίκανδρο επιστολή του, έγραφε ότι απεχώρησε από την Εκκλησία της Ελλάδος, δια λόγους συνειδήσεως και δεν ετράπη σε άτακτο φυγή. Όμως, η αλήθεια έχει ως εξής, σύμφωνα με τα αδιάσειστα στοιχεία που κατέφθασαν στην Ιδιωτική Οδό και βασίζονται σε επίσημα έγγραφα:
Ο εν λόγω "επίσκοπος" το 1997 εκάρη μοναχός στην Ιερά Μονή Παντοκράτορος Αγίου Όρους, με το όνομα Ιωαννίκιος και μετά από ένα έτος απέβαλε το μοναχικό σχήμα.
Μετά από δέκα χρόνια - Κύριος οίδε πού ήταν στο μεταξύ διάστημα - χειροτονήθηκε διάκονος και πρεσβύτερος το 2007 στην Μητρόπολη Μεγάρων και Σαλαμίνος, λαβών το όνομα όχι Ιωαννίκιος αλλά Ευστράτιος. Το 2010 μετετέθη στην Ι. Μητρόπολη Κιλκισίου, απ' όπου απελύθη πριν καλά καλά κλείσει χρόνο στις 31-1-2011 για ολόκληρη σειρά αντικανονικών παραπτωμάτων.
Στις αρχές Φεβρουαρίου, "χειροτονήθηκε" από τον Αυξέντιο των ΓΟΧ, ονομάστηκε Χριστόδουλος, και του δόθηκε ο τίτλος "Επίσκοπος Τριμυθούντος Χριστόδουλος".
Από τα παραπάνω αντιλαμβάνεται ο καθείς ότι ο εν λόγω "κληρικός" χρησιμοποίησε τρία "μοναχικά" ονόματα: Μοναχός Ιωαννίκιος στο Άγιον Όρος, ιερομόναχος Ευστράτιος στην Εκκλησία της Ελλάδος και ως "επίσκοπος" Χριστόδουλος στους ΓΟΧ!
Αυτός, λοιπόν, ο "κληρικός", πήγε στην Αυστραλία και δεν δίστασε με άρθρο του να αμφισβητήσει το κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, που είναι η Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας και να αμφισβητήσει τον οικουμενικό χαρακτήρα του Πατριαρχείου.
Την ώρα που αρχηγοί κρατών, άλλοι ανώτατοι αξιωματούχοι και πνευματικοί άνθρωποι ανά τον κόσμο, αποδέχονται και αναγνωρίζουν την οικουμενικότητα του Πατριαρχείου, χωρίς να έχουν συλλάβει πάντοτε και τον πνευματικό χαρακτήρα αυτής της οικουμενικότητας, που δεν είναι εξουσιαστικού τύπου, κάποιοι "Ελληνες" πηγαίνουν στο εξωτερικό και προκαλούν προβλήματα υποσκάπτοντας το οικουμενικό κύρος του Πατριαρχείου. Και είναι φυσικό κάποιοι ενδεχομένως να κλονιστούν, όταν ακούν Έλληνες να αμφισβητούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Είναι σίγουρο ότι τα πρώτα θύματα αυτής της τακτικής είναι ομογενείς, οι οποίοι εν τη ευπιστία ή εν τη αγνοία τους παρασύρονται από διάφορους τσαρλατάνους. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι μπορεί να επηρεαστούν οι κάτοικοι και οι αρχές μιας χώρας, εν προκειμένω της Αυστραλίας, ακούγοντας έναν Έλληνα κληρικό - να λάβουμε υπ' όψιν ότι αυτοί δεν μπορούν να διακρίνουν τους Παλαιοημερολογίτες - να βάλει εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της κανονικής δικαιοδοσίας του στην Ωκεανία.
Ελπίζω πως και αυτή τη φορά ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός και οι περί αυτόν επίσκοποι, που έχουν δώσει αγώνες επί σειρά ετών για παρόμοια θέματα, θα ξεπεράσουν τον σκόπελο, διατρανώνοντας εν τη πράξει την οικουμενικότητα που εν τέλει είναι σταυροαναστάσιμη, ως πνευματικό μέγεθος ενότητας, που υπερβαίνει τη φθορά και συναντά τον άνθρωπο όλων των εποχών, αδιακρίτως και αδιαιρέτως.

3 σχόλια:

  1. Επίσης, ο κ. "Ιωαννίκιος,Ευστράτιος,Χριστόδουλος" κατηγορείται για κακοδιαχείρηση οικονομικών όσο ήταν Προϊστάμενος στην κωμόπολη της Μαγούλας, της Μητροπόλεως Μεγάρων. Εμείς τον ξέραμε ως Ευστράτιο, τώρα προέκυψε Χριστόδουλος ....Κατα τα άλλα ονομάζονται "υπερασπιστές" της "γνήσιας" Ορθόδοξης πίστης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιατί απορείτε και εξίστασθε; εδώ οι εν Ελλάδι "κανονικοί κληρικοί" και ικανή μερίδα λαϊκών αμφισβητούν το Οικ.Πατριαρχείο και καθίστανται μητραλοίες και χείρω τούτου! Μήπως η Ελλαδική Σύνοδος, σχετικά πρόσφατα, και δη επί Ιερωνύμου-προέδρου αυτής δεν "έψεξε" τον κ.Α.Πανώτη γιά τη δημοσίευση του άρθρου του "Φαρμακίδειο άγος"; Μήπως, πέρυσι μόλις, επί Ιερωνύμου-επαναλαμβάνω και με αφορμή το εισέτι εκκρεμές(Ιεροκανονικώς)θέμα του Παντελεήμονος Μπεζενίτη δεν έγραψαν σωρεία "νομικών" και ακραιφνώς καισαροπαπικών κειμένων(Μητροπ. Πειραιώς, Καλαβρύτων και σία..) στα οποία υπερτόνισαν και απεδέχθησαν την υπεροχή των κοσμικών νομοθετημάτων έναντι των Ιερών Κανόνων; μόνον γιά τα εγχωρίου καταναλώσεως νομικά προϊόντα(ταυτότητες, κάρτες, και τα παρόμοια ανούσια) ορισμένες φορές εξανίστανται γιά δικούς τους λόγους...!!! και άλλα παρόμοια -ας μην επαναλάβουμε τα των ετών 2003-4, ών αριθμός ουκ έστι...
    τοσαύτη, δυστυχώς, έλλειψη θεολογικής παιδείας, ιστορικών γνώσεων, υγιούς "Ε λ λ η ν ι κ ο ύ" φρονήματος, κλπ. Τα πάντα θυσία στο βωμό του ατομικού συμφέροντος! συνελόντ'ειπείν: ούς έθρεψε το μάννα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μήπως όλα αυτά δείχνουν ότι η περιβόητη και ακαταλαβίστικη "οικουμενικότητα του Πατριαρχείου" είναι απλώς μιά θεωρία φτιαγμένη από διάφορους ιδεολόγους και συμφέροντα χωρίς να έχη βαθιά ριζωμένη υπόστασι και απήχησι στο πιστεύω του κοινού ελληνισμού; Οι υπόλοιποι ορθόδοξοι σίγουρα δεν την ασπάζονται, και υποψιάζομαι ότι ένα μεγάλο μέρος του ελληνισμού το ίδιο φρονεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή