Στην μεγάλη ομογενειακή εφημερίδα της Αυστραλίας Νέος Κόσμος, η οποία είναι ήδη 54 ετών, αφού στις 13 Φεβρουαρίου του 1957 κυκλοφόρησε το πρώτο της φύλλο, δημοσιεύθηκε το πρόσφατο κείμενό μας για την δράση παλαιοημερολογίτη επισκόπου στην Αυστραλία, με τίτλο: Η δράση της παράταξης Αυξεντίου στην Αυστραλία.
Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο χθεσινό φύλλο της 19ης Μαϊου.
Στο ίδιο φύλλο διαβάζουμε την καλή είδηση: Ωρίμασαν οι συνθήκες για τη λύση του εκκλησιαστικού. Φαίνεται, λοιπόν, πως βαίνει προς επίλυσιν ένα χρόνιο και ακανθώδες πρόβλημα με την ένταξη της Ελληνικής Ορθόδοξης Κοινότητας Ν.Ν.Ο. στην Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας. Έχει καταρτισθεί το σχετικό κείμενο συνεργασίας και αναμένεται η έγκρισή του από έκτακτη Γενική Συνέλευση της Κοινότητας, την Κυριακή 3 Ιουλίου.
Ευχόμαστε από καρδιάς τα κάλλιστα!
Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο χθεσινό φύλλο της 19ης Μαϊου.
Στο ίδιο φύλλο διαβάζουμε την καλή είδηση: Ωρίμασαν οι συνθήκες για τη λύση του εκκλησιαστικού. Φαίνεται, λοιπόν, πως βαίνει προς επίλυσιν ένα χρόνιο και ακανθώδες πρόβλημα με την ένταξη της Ελληνικής Ορθόδοξης Κοινότητας Ν.Ν.Ο. στην Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας. Έχει καταρτισθεί το σχετικό κείμενο συνεργασίας και αναμένεται η έγκρισή του από έκτακτη Γενική Συνέλευση της Κοινότητας, την Κυριακή 3 Ιουλίου.
Ευχόμαστε από καρδιάς τα κάλλιστα!
Προσοχή, αυτό αφορά μόνο ένα μέρος της Κοινότητος, δηλ. αυτό στην Νέα Νότιο Ουαλία (ΝΝΟ, όπως λέει). Το κύριο μέρος, που έχει βάσι στην Αδελαΐδα, φαίνεται ότι δεν έχει συμφωνήσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ λύση κάθε εκκλησιαστικού προβλήματος που σχετίζεται με την "ημερολογιακή διαφορά", Πανορθοδόξως, είναι μία και μόνη: η εφαρμογή ενός και μόνου ημερολογίου, του Νέου, πανορθόδοξα! Οι συνθήκες γιά τις οποίες πολλές Ορθόδοξες Εκκλησίες(του Αγίου Όρους μη εξαιρουμένου) έμειναν εκτός της ημερολογιακής διορθώσεως κατά την εφαρμογή του στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αι., και ίσως καλώς τότε..., ή έχουν εκλείψει, ή -όπερ και χείριστο- έχουν γίνει αντικείμενο εκμεταλλεύσεως από την Φαρισαϊκή αγυρτεία ευσεβούντων δυσσεβών παγκοσμίως-πανορθοδόξως...με αποτέλεσμα λαός πολύς του Θεού να στερείται των κανονικών της Εκκλησίας Μυστηρίων και ουαί τοις ΣαδουκοΓραμματοΦαρισαίοις-ευσεβέσι... Εορτάζουμε την θεραπεία του παραλυτικού εν Βηθεσδά ως και την Μεσοπεντηκοστή, κατ' αυτάς, και έν των κυρίων διδαγμάτων της εορτών αυτών είναι η διαχρονική ισχύς του Κυριακού Λογίου ότι "το Σάββατον εγένετο διά τον άνθρωπον και ουχί ο άνθρωπος δι' αυτό". Εντεύθεν και ορθότατα το ζήτημα του ημερολογίου έχει τεθεί στην ημερησία διάταξη της μελλούσης συγκληθήναι Αγίας και Μεγάλης της Ορθοδοξίας Συνόδου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλτατε 7:57, Χριστός Ανέστη! Όπως είπαμε και πρό τινος, το ζήτημα στην Αυστραλία δεν έχει τίποτα να κάνη με το ημερολόγιο. Αυτοί οι (ψευτο-)ΓΟΧ καιροσκόποι (καμμία σχέσι με τους πραγματικούς ΓΟΧ) εμπλέχτηκαν στην ήδη υπάρχουσα υπόθεσι μόνο πρίν από κάνα χρόνο, ενώ το σχίσμα έχει αρχίσει απ' το 1959. Και μάλιστα, σας ενημερώνω, οι εν λόγω (ψευτο-)ΓΟΧ καιροσκόποι χρησιμοποιούν το...νέο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς προς το ζήτημα του ημερολογίου, κακώς αλλάχθηκε, και προσεύχομαι για την επιστροφή όλων των ορθοδόξων στο εκκλησιαστικό, δηλ., παλαιό, το οποίο διατηρεί τον ηλιοσεληνιακό ρυθμό του λειτουργικού βίου της εκκλησίας, και συνεπώς εξακολουθεί να χρησιμοποιειται από την συντριπτική πλειοψηφία των ορθοδόξων, αλλά και των άλλων ανατολικών χριστιανών (π.χ. Κοπτών, Αιθιόπων, κτλ). Οι μόνοι που χρησιμοποιούνε το δυτικόφερτο νέο είναι οι υπό φραγκική κατοχή τοπικές εκκλησίες.
Ως προς την Σύνοδο, όπως φαίνονται τα πράγματα δεν πρόκειται να γίνη για πολύ καιρό ακόμα. Και καλύτερα.
Μακάρι να λυθεί το θέμα κατά Θεόν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλες οι κοινότητες πρέπει να έχουν κανονική σχέση με την Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας.
Μα, αγαπητέ μου Λέων, δεν υπάρχει αυτοπροσδιοριζόμενος Γ.Ο.Χ. που να μην είναι απατεών και αγύρτης! Οι μη ακολουθούντες την διόρθωση του ημερολογίου κανονικοί δεν είναι ΓΟΧ-κάθε άλλο! Κανονικότατοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι, λόγω της κοινωνίας τους, εμμέσως ή αμέσως, με τον Πρώτο της Ορθοδοξίας! Και ουδείς τους εμπόδισε ή πρόκειται να τους εμποδίσει στους ατελευτήτους αιώνας των αιώνων να εορτάζουν π.χ.Χριστούγεννα και ας είναι κατακαλόκαιρο-ομιλώ για χώρες του βορείου ημισφαιρίου του πλανήτου! Και ορθώς επισημαίνετε πως η συγκεκριμένη κατηγορία ακολουθεί, εν Αυστραλία, ώστε πλανηθήναι και, ει δυνατόν,τους εκλεκτούς ίσως,το νέο!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ό,τι αφορά τυχόν ακύρωση της διορθώσεως του εορτολογίου και επάνοδο στο "πάτριο" ειλικρινά σας λέγω, το πιστεύω ακράδαντα, κανέν, ουδέ έν πρόβλημα θα είχε η Μήτηρ Εκκλησία-αρκεί τούτο να εξυπηρετήσει την ενότητα, και μόνον, των Ορθοδόξων! Αλλά στην περίπτωση αυτή, σας βεβαιώ, όλος αυτός ο εσμός που αποτελεί το χώρο των ΓΟΧ, στερούμενος παντός βαθμού Ιερωσύνης και Μυστηρίων, θα προτιμήσει να αποπηδήσει στον Ρωμαιοκαθολικισμόν ή τον Προτεσταντισμόν και να καταστούν οι τάχα και "κληρικοί" του Καρδινάλιοι και Πάστορες, παρά να βάλλει μετάνοιαν στον Οικουμενικόν Θρόνον και να μνημονεύσει τον Οικουμενικόν Πατριάρχην! Τοσούτον μίσος, δυστυχώς, εκαλλιεργήθη εις αυτούς τους αμαθείς ταλιμπάνους με τα γένεια και τα πλατυνθέντα κράσπεδα των ιερατικών των ιματίων που μετήλλαξαν, τη ευγενεί συνδρομή και ορισμένων Αγιορειτών-δυστυχώς-, που μετήλλαξαν, λέγω, την Ιερωσύνην εις ΤΡΙΧΕΣ..! Ή μήπως έχετε την παραμικράν αμφιβολίαν ότι εάν τους παρεδίδοτο ο Βαρθολομαίος δεν θα Τον υπέβαλλον εις μαρτύρια ασυγκρίτως υπερέχοντα τα αντίστοιχα των Αγίων Ιερομαρτύρων Πατριαρχών;;;
Τα της Μεγάλης Συνόδου είναι θέμα του συγκροτούντος τον θεσμόν της Εκκλησίας Παρακλήτου! Οι πρωτοστατούντες, τουλάχιστον, εις τα της συγκλήσεώς της, υπό το πρίσμα τούτο την οραματίζονται και εργάζονται!
Αληθώς ανέστη ο Κύριος, ο +20 Μαΐου 2011 7:57.
Ο Θεός, που γι Αυτόν δεν υπάρχει η έννοια του χρόνου, ΄πως την αντιλαμβανόμαστε εμείς, φαντάζομαι πόσο θα διασκεδάζει βλέποντας τους πιστούς Του να τσακώνονται για 13 μέρες διαφορά!
ΑπάντησηΔιαγραφή@23 Μαΐου 2011 9:38 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ σωστά! Ξαναπείτε το αυτό και πάλιν και πολλάκις! Το αυτό είχον κατά νούν όταν έγραφα το "20 Μαΐου 2011 7:57 μ.μ." σχόλιό μου! Αλλά βλέπετε οι αντι-οικουμενισταί, οι, κατά την αποψή των "καθαροί και γνήσιοι"...!!!, απαγορεύουν στον Υιό του Ανθρώπου να είναι Κύριος και του Σαββάτου... ο μίζερος Ιουδαϊσμός στα πάνω του!!!!!
Αγαπητέ 7:57, διαφωνώ. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες· απλώς θα πω ότι δεν είναι όλοι οι ΓΟΧ όπως τους περιγράφετε. Η ιστορία αυτού του ζητήματος δεν έχει κλείσει, ο τελικός τόμος δεν έχει γραφτεί. Πάντως, αδύνατον είναι να πη κανείς ότι στερούνται ιερωσύνης, αφού τους χειροτόνησαν οι Ρώσοι της Διασποράς οι οποίοι ήσαν και είναι κανονικότατοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεύτερον, το κριτήριον που προβάλατε, δηλαδή, το για να θεωρείται κάποιος κανονικός πρέπει να είναι σε κοινωνία με τον "Πρώτο της Ορθοδοξίας," είναι ένας παπίζων νεωτερισμός άνευ ιστορικού θεμελίου. Αφού υπήρχαν και αιρετικοί πατριάρχαι ΚΠόλεως (Μακεδόνιος, Νεστόριος, Πύρρος, Ιωάννης Βέκκος μεταξύ άλλων) και ενίοτε για περιόδους διαρκείας (όπως επί εικονομαχίας), και αυτούς που έκοψαν την κοινωνία μαζί τους τους θεωρούμε σήμερα τους ορθοδόξους και κανονικούς. Μη προσπαθούμε τώρα, των (υπερ-)πρωτείων ένεκεν, να απολυμάνουμε την ιστορία όπως κάνουν οι άθλιοι παπικοί με τις γελείες θεωρίες τους περί αντιπάπων.
Ως προς την προθυμίαν του αγίου ΚΠόλεως να επανέλθη στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο για χάριν της ενότητος, μακάρι! Εύχομαι και παραεύχομαι να γίνη αυτό πράξι! Η αλλαγή έγινε για έναν μόνον λόγο, την ψευτοένωσι των Ελλήνων με τους αγγλικανόυς και τους παπικούς, παρά την προτροπή σειρά ορθοδόξων συνόδων στην ιστορία κατά μιας τέτοιας κινήσεως. Έτσι οι σημερινοί Έλληνες προτιμούν να συνεορτάζουν με τους παπικούς παρά με τους πλείστους ορθοδόξους. Και μάλιστα τους έχουν μάθει τα δυτικά αφεντικά τους να κοιτάζουν τους άλλους ορθοδόξους με μάτι γεμάτο υπεροψίας. Αφού επόμενο δεν είναι; Θα κλίνης προς αυτούς με τους οποίους συνεορτάζεις.
Ως προς τον υπαινιγμό σας ότι οι παλαιοημερολογίτες θα κακοποιούσαν τον πατριάρχη, απλώς σας καλώ να κοιτάξετε την ιστορία των πραγμάτων, όπου το αντίθετο, δηλ. το ανελέητο μαρτύριο των παλαιοημερολογιτών υπό των δυτικοφρόνων, είχε γίνει πια τρόπος ζωής στην Ελλάδα, μέχρι ακόμα και τις ημέρες μας. Το ίδιο ισχύει και για την άλλη κατ'εμέ παράλογη πρότασί σας, ότι δηλαδή θα προτιμούσαν να ενωθούν οι παλαιοημερολογίτες με τους παπικούς και προτεστάντες παρά με έναν μετανοούντα πατριάρχη. Και πάλι, το αντίθετο φαίνεται να είναι το αληθές. Αφού το πάγιο πρόγραμμα των δυτικοφρόνων είναι πάντοτε να έχουν καλές σχέσεις με τα αιρετικά αφεντικά τους, ακόμα κι εάν αυτό υπονομεύη την εκκλησιαστική ενότητα. Αυτό το έχουμε δει επανειλημμένως.
Αυτοί που λένε περιφρονητικά ότι το όλο ζήτημα πρόκειται για δήθεν φαρισαϊκή εμμονή σε 13 μέρες λάθος κάνουν. Ναι, μεν, ο Θεός είναι εκτός χρόνου, αλλ’ εμείς είμεθα εντός. Και το πώς η εκκλησία έχει οργανώσει τις εορτές αναμεταξύ τους είναι κι αυτό μια θεολογική πρότασι μεστή νοήματος. Οι νεοημερολογίτες προσπαθούν ατυχώς να συντονίσουν την δήθεν "διόρθωσι" (λές και οι κανόνες υπαγορεύουν να πέφτη η ισημερία 21 Μαρτίου εσαεί) του ημερολογίου με το παραδοσιακό πασχάλιον, που δεν τόλμησαν να αλλάξουν, αν και ήθελαν. Συνεπώς, βιώνουν μια λειτουργική ασυναρτησία. Όλα αυτά επειδή κατόρθωσαν μερικοί να εισφέρουν το δηλητηριώδες ψευτοεπιστημονικό πνεύμα του Aufklaerung στα της εκκλησίας. Αυτά. Καλή σας εβδομάδα.
Λέων δεν είναι έτσι όπως τα λέτε! Ουδεμιά μορφή Ιερωσύνης υφίσταται στους ΓΟΧ - το επαναλαμβάνω στους ΓΟΧ! όχι στους εορτάζοντας με το παλαιόν αλλ'έχοντας κοινωνίαν με μίαν τουλάχιστον εκ των Ορθοδόξων Κανονικών Πατριαρχείων και λοιπών Εκκλησιών! Εάν αποκτήσω Ιερωσύνην εις Ρώσους ή εις Άγιον Όρος,π.χ., αυτομάτη την απολώ εάν φύγω εις οιαδήποτε μερίδα ΓΟΧ εντός ή εκτός Ελλάδος! Πολλώ δε μάλλον εάν εξ' αρχής περιπαίξω τα Θειότατα... Οι ΓΟΧ είναι κατά το κανονικόν δίκαιον και το εκκλησιαστικόν τοιούτον(σε ό,τι αφορά τους εντός Επικρατείας Ελληνικού Κράτους)απλούστατα βαπτισμένοι εις το Όνομα της Αγίας Τριάδος, οι δε βαπτίσαντες αυτούς είναι ομοίως λαϊκοί υπό λαϊκών και αυτοί πρότριτα βαπτισθέντες κατ' άκραν οικονομίαν και δια τούτο προσερχόμενοι εις μίαν εκ των Κανονικών Εκκλησιών αναχειροτονούνται εξ' υπαρχής! Διότι άπαντα τα Μυστήρια των ΓΟΧ είναι υποστατά αλλά εντελώς άκυρα πλην της οικονομίας που προανέφερα! Εις δε το Ελληνικόν Κράτος, κατά το εκκλησιαστικόν δίκαιον, οι εν λόγω "κληρικοί..." παρανομούν νυχθημερόν ως αντιποιούμενοι αρχήν και στολήν(προσωπικώς διαφωνώ καθέτως οι άνθρωποι αυτοί χρήζουν ψυχιάτρου όχι ανακριτού)! Ο Άρχων Αρ.Πανώτης προσφάτως απέδειξε την ακυρότητα πάσης μορφής Ιερωσύνης εις τους ΓΟΧ με μαρτυρίας ού τυχούσας και ομιλεί και σχετικά με την τάχα και Ρωσική διασπορά...!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά τα λοιπά επιμένω πως το Σάββατον διά τον άνθρωπον εγένετο, και παραπέμπω, περί διαφορών δευτερεούσης πως φύσεως(οία η ενδοκοσμική χρήσις του χρόνου κλπ), εις την, κατά την άμεσον μεταποστολικήν εποχήν, συνάντησιν των Ρώμης Βίκτωρος και Σμύρνης Πολυκάρπου! Καλή εβδομάδα και σε σας.
Αγαπητέ, αυτά που λέτε δεν αντιστοιχούν με την πραγματικότητα όπως βιώνεται στην ζωή της εκκλησίας. Πίσω από τις κλειστές πόρτες, πολλές σχέσεις υπάρχουν, και πολλά γίνονται. Οι Ρώσοι της Διασποράς, όταν επανενώθηκαν με την Μόσχα, τους ξαναχειροτόνησαν; Όχι βέβαια. Αυτοί με τον παλαιοημερολογίτη Ευλόγιο Μεδιολάνων, που τώρα είναι να ενωθούν κι αυτοί με την Μόσχα, ξαναχειροτονήθηκαν; Όχι. Οι επίσκοποι, παλία, που χειροτονήθηκαν από τον μακαριστό παλαιοημερολογίτη Χρυσόστομο Φλωρίνης ξαναχειροτονήθηκαν; Όχι. Συνφωνώ ότι υπάρχουν και απατεώνες μεταξύ αυτών που αυτοκαλούνται "ΓΟΧ," αλλά το να τους λέμε όλους απατεώνες και αγύρτες δεν πάει. Ο κ. Πανώτης, ναι μεν κάνει πολλούς ισχυρισμούς στο θέμα αυτό, αλλά δεν βλέπω να προσφέρη τίποτα αποδεικτικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεύτερον, η υπόθεσι των Ρώμης Βίκτωρος και Σμύρνης Πολυκάρπου είναι ακριβώς πρωτευούσης και όχι δευτερευούσης πως φύσεως ζήτημα. Να σκεφθούμε· ήταν από τις πρώτες μεγάλες διαφωνίες στην ζωή της εκκλησίας. Το σχίσμα--εν καιρώ, μάλιστα, διωγμού--αποφεύχθηκε μόνο επειδή μεσολάβησε ο αγ. Ειρηναίος, ανατολικός ζών στην Δύσι. Αλλ’ οι διαφωνίες και οι τριβές συνέχισαν, και μόλις, με την σύγκλησι της Πρώτης Οικουμενικής συνόδου, εδόθη η ευκαιρία, το θέμα αυτό ήταν από τα πρώτα που ρύθμισε η εκκλησία. Όλα αυτά δείχνουν ότι ο κοινός λειτουργικός ρυθμός ήταν κι αυτό από τα πρωτεύοντα θέματα στην συνείδησι της εκκλησίας. Μετά από χίλια επτακόσια χρόνια, όμως, αρμονίας, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, υπηρετόν, μαζί με κάποιους άλλους, ξένα συμφέροντα, έσπασε αυτή την ενότητα.
Αυτά, και πάλι χαιρετώ.
Χαίρομαι ότι ο εδώ διάλογός μας δίδει αφορμή γιά ενημέρωση και προβληματισμό των συν-αναγνωστών μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιδικώς, πάντως, περί του πρ. Φλωρίνης ο Άρχων Πανώτης σε ειδικό άρθρο του καταθέτει σχετική μαρτυρία παναληθέστατη κυρίως εις ό,τι αφορά τις προθέσεις του Ιεράρχου...φαίνεται ότι μάλλον είχε ήδη συνειδητοποιήσει το ότι τα σχίσματα είναι προϊόντα "συγκλήσεως αμαρτίας πολλής, ανθρωπίνων αδυναμιών, παθών και εγωϊσμού και αλλοτριώσεως εκ του αληθούς χριστιανικού πνεύματος και περιφανούς νίκης του διαβόλου κατά της Βασιλείας του Θεού επί της γής " ως επισημαίνει ο πολύς δογματολόγος Ανδ.Θεοδώρου. Εντεύθεν και το επικίνδυνον αυτών καθίσταται χειρότερον της αιρέσεως! Το ότι δε "Πίσω από τις κλειστές πόρτες, πολλές σχέσεις υπάρχουν, και πολλά γίνονται" επίσης αληθές! Ως και το ότι ο πειρασμός παρασιτεί εν τη Εκκλησία από του Α' ήδη Χριστιανικού αιώνος, εντεύθεν και το πατερικόν "έπαρον τούτον και ουδείς ο σωζόμενος"! Αναφορικώς περί της εν Ρώμη συναντήσεως των Αγ.Πολυκάρπου Σμύρνης και Ανικήτου Ρώμης(και όχι Βίκτωρος ως βεβιασμένως ήδη έγραψα και αιτούμαι δια τούτο επιείκειαν) το λίαν ενδιαφέρον είναι η υπό του Αγ.Ειρηναίου Λουγδούνων καταγραφείσα πληροφορία(ΒΕΠ-5,173) ότι δηλαδή οι δύο άνδρες εχωρίσθησαν απ'αλλήλων εν αγάπη και συναισθήσει ότι διαφορά σε θέματα νηστείας, εορτών κ.λ.π εκφράζει την ενότητα στην πίστη!!!
Τα μετά ταύτα και επί δύο χιλιετίας βιωθέντα υπό της Εκκλησίας εναργώς αναπτύσσονται στο βιβλίο "Ενάντια στη θρησκεία" του Χρ.Γιανναρά(ο λόγος του οποίου προσφάτως εχαρακτηρίσθη υπό του Πατριαρχικού Άμβωνος, και δικαίως, ως "προφητικός") και δεν νομίζω ότι δύναται κανείς να τα παραθεωρήσει παρότι "σκληρός ως λόγος"! Σε ό,τι δε άπτεται της σχέσεως Οικ.Πατριαρχείου και ενότητος, επιτρέψτε μου να επιμένω πως την ενότητα σπουδάζει τηρείν εν παντί! Έρρωσθε.
Ας το ξεκαθαρίσουμε. Περί το 190, ο Βίκτωρ Ρώμης αφόρισε ως αιρετικούς τους εορτάζοντες το Πάσχα ανήμερα του νομικού Πάσχα. Ο Πολυκράτης Εφέσου διαμαρτηρήθηκε. Τότε ο άγιος Ειρηναίος μεσολάβησε, επικαλούμενος το προγενέστερο (περί το 155) παράδειγμα των Ανικήτου Ρώμης και Πολυκάρπου Σμύρνης, οι οποίοι, άν και διαφωνούσαν και αυτοί μεταξύ τους για το ζήτημα αυτό, δεν άφησαν οι διαφορές τους να οδηγήσουν σε σχίσμα. Ο Βίκτωρ ανακάλεσε τον αφορισμό, αλλά αυτό δεν πάει να πη ότι η βασική διαφωνία έπαυσε να υπάρχη. Συνέχισαν οι τριβές, και γι' αυτό τον λόγο το ζήτημα του Πάσχα ήταν κι απ' τα πρώτα θέματα που προέκυψαν στην Νίκαια, η οποία απέκλεισε πλέον τον συνεορτασμό του Χριστιανικού Πάσχα μετα των Ιουδαίων. Στην Ορθοδοξία δεν ξαναϋπήρξε τέτοιο "χρονομετρικής" υφής πρόβλημα μέχρι το...1923, δηλαδή μετά από σχεδόν χίλια επτακόσια χρόνια, όταν το πατριαρχείο ΚΠόλεως αποφάσισε, τη προτροπή ορισμένων ξένων και αιρετικών συμφερόντων, να τραβήξη γραμμήν ίδιαν, με αποτέλεσμα να δημιουργήση, εκ του μηδενός, μεγάλη σύγχησι στην ζωή της εκκλησίας. Ας σημειωθή ότι ούτος ο διαιρών παγκοσμίως την ορθόδοξη λειτουργική ενότητα πατριάρχης (Μελέτιος) ήταν ο ίδιος πάλι που προηγουμένως είχε φέρει διχασμό και στην εκκλησία της Αμερικής, όταν ίδρυσε την εκεί ελληνική αρχιεπισκοπή με βάσι εθνοφυλετικών κριτηρίων. Νά 'ναι καλά ο άνθρωπος· μεγάλο το ενωτικό εν παντί έργο του... Πολλά ακόμα να σας πω, αλλά δεν υπάρχει χρόνος. Σας χαιρετώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφήστε μην σχολιάσουμε περισσότερο....λόγω του αρχικού περιεχομένου αυτής εδώ της αναρτήσεως έχω την βάσιμη υποψία ότι την παρακολουθεί ο πολύς Αυστραλίας Στυλιανός ο Χαρκιανάκις, ο θεολόγος και ποιητής! Οπότε κάλλιον το σιγάν ενώπιόν Του...καθότι είναι εκ των ολίγων που δύνανται να δώσουν απάντηση στο ερώτημα "Τι εστίν Εκκλησία". Καλό σας βράδυ.
ΑπάντησηΔιαγραφή