Κυριακή της Ορθοδοξίας σήμερα, και ιεράρχες και κληρικοί της Εκκλησίας της Ελλάδος πρωτοστατούν στην αναγνώριση του καθηρημένου επισκόπου Αρτεμίου της Σερβικής Εκκλησίας.
Αυτός που έδειξε τον δρόμο για την πρωτοφανή – σε τέτοια έκταση και ένταση - εισπήδηση στα εσωτερικά μιας άλλης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας είναι ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ. Τον ακολουθεί ο Κυθήρων Σεραφείμ κι από κοντά η γνωστή “αντιοικουμενιστική” ομάδα με ηγέτη τον π. Θεόδωρο Ζήση.
Κάτι ανάλογο δεν νομίζω πως έχει ξανασυμβεί στην Ελλαδική Εκκλησία. Ιεράρχες να αμφισβητούν ευθέως τις αποφάσεις της Συνόδου μιας άλλης Εκκλησίας και να προβαίνουν σε χαρακτηρισμούς για τα μέλη της Συνόδου!
Ο Σεβ. Πειραιώς σε πρόσφατη ανακοίνωσή του λοιδώρησε όσους μίλησαν για εισπήδηση. Γιατί οι Κανόνες οριοθετούν σαφώς τι είναι εισπήδηση, κατά τον Πειραιώς. Λησμονεί όμως ότι τον 21ο αιώνα θα πρέπει να γίνει από την Εκκλησία ένας επαναπροσδιορισμός του όρου. Μόνο η Μητρόπολις Πειραιώς διαθέτει ραδιοφωνικό σταθμό, περιοδικό, ίντερνετ κ.α. παρόμοια μέσα διάδοσης, με τα οποία μπορεί να “εισβάλει” ανά πάσα στιγμή όπου γης! Μα τότε, θα μου πείτε, όλα μπορεί να είναι εισπήδηση. Φυσικά! Τα όρια πλέον έχουν καταστεί δυσδιάκριτα. Μια πρόκληση για τους σημερινούς κανονολόγους. Σε κάθε περίπτωση η ευθεία τοποθέτηση για ένα θέμα μιας άλλης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας δεν μπορεί να μην νοηθεί ως εισπήδηση. Το λιγότερο δηλαδή, γιατί εδώ τίθεται σημαντικότερο θέμα, αυτό της κοινωνίας με καθηρημένο επίσκοπο.
Θα συλλειτουργήσουν οι Πειραιώς και Κυθήρων και οι άλλοι Ελλαδίτες κληρικοί με τον καθηρημένο Αρτέμιο; Θεωρούν τον νέο Ράσκας και Πριζρένης Θεοδόσιο μοιχεπιβάτη; Συμμερίζονται τους αισχρούς χαρακτηρισμούς διαφόρων ταλιμπάν – που αφθονούν στο διαδίκτυο - για τον Πατριάρχη Ειρηναίο και την Ι. Σύνοδο της Σερβικής Εκκλησίας; Το ότι δεν τους έχουν αποκηρύξει μέχρι τώρα είναι ένα στίγμα γι' αυτούς...
Η Σερβική Εκκλησία προτίθεται να διαμαρτυρηθεί γι' αυτήν την στάση των Ελλαδιτών κληρικών, απ' όσο διαβάσαμε. Τότε θα τεθούν τα θέματα “εισπήδηση” και “κανονικότητα” και θα δούμε...
Λύσαμε τα προβλήματα της Εκκλησίας της Ελλάδος και θέλουμε να ασχοληθούμε με τα προβλήματα των άλλων Εκκλησιών. Ο Πειραιώς και ο Κηθύρων έχουν καταντήσει νούμερα.Δεν νομίζουν ότι πρέπει να σοβαρευτούν επιτέλους?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς όπως οι πολιτικοί είναι το πρόβλημα της Ελλάδος, έτσι και οι Επίσκοποι είναι το πρόβλημα της Εκκλησίας. Ουδεμία σχέσιν έχουν με το ήθος και ύφος το Ευαγγελικό, αλλά ούτε και με τους Ι.Κανόνες τους οποίους βάναυσα καταπατούν και άς τους επικαλούνται. Λίγη ντροπή δεν βλάπτει.
π. Ματθαίος
Μήνες ακούμε για την διαμαρτυρία της Σερβικής Εκκλησίας. Πότε θα γίναι επιτέλους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκφράζω μιαν απορία: Παλαιότερα, η έκφραση άποψης για τα τεκταινόμενα σε αδελφή Εκκλησία από επίσκοπο άλλου "κλίματος" με κήρυγμα ή επιστολή εθεωρείτο εισπήδηση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑΤΙ ΜΗΠΩΣ Η ΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΘΑ ΔΕΧΟΤΑΝ ΑΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΤΑ ΤΗΝ ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΚΗΣ ΣΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΤΗΣ, ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΛΟΓΟΥ ΧΑΡΙΝ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ? ΕΔΩ ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΕΙΠΕ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΝΑ ΤΗΝ ΠΕΙ ΚΑΙ ΞΕΣΗΚΩΘΗΚΑΝ ΟΛΟΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο "ΠΡΑΟΣ" ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ. ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΘΕΛΟΜΕ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΗΘΥΡΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΧΘΟΥΝ ΣΕ ΔΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΤΩΣΕΩΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΟΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥΣ. ΞΕΧΑΣΑΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΚΗΘΥΡΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ. Ή ΜΗΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΞΕΧΑΣΤΕΙ ΟΙ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΒΟΗΘΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ? ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΣΠΑΣΗ. ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΑΓΧΩΝΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΟΧΗ ΣΤΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΘΡΟΝΟ, ΕΚΕΙΝΟΣ Ο ΤΑΛΑΙΠΟΡΟΣ Ο ΚΗΘΥΡΩΝ ΤΙ ΘΕΛΕΙ.... ΝΑ ΠΡΟΑΧΘΕΙ ΣΕ..... "ΠΑΡΑΘΥΡΩΝ"
ΑπάντησηΔιαγραφή...πολύ φωτιά πηρες ανώνυμε (πρωί-πρωί) πριν διορθώσεις ομως τα κακώς κείμενα του Κυθήρων, του Πειραιώς κ.α. δεν διορθώνεις ταα ορθογραφικά σου λάθη; "αγχώνεται" ετσι που το εχεις γράψει τον "αγχώνετε"εσείς (που δεν νομίζω δηλαδή...) και ο "ταλαίπωρος" δεν γράφεται με "ο" δεν ειναι "πορος" με οποια σημασία θέλεις ( πόρος του δέρματος, σημειο διελευσης) και αυτά οχι για την καθαυτό ορθογραφία όσο για να σου δείξω οτι κανεις δεν ειναι τέλειος!!.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΔΙΟΡΘΩΝΕΙΣ ΤΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΣ ΕΓΡΑΦΑ ΑΠΟ iphone.ΟΜΩΣ ΠΑΡΑ ΤΑΥΤΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΕΙΣ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΙΖΟΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Η ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΠΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΝΕΝΤΙΜΟ ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΜΕ ΤΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΑΠΟ "ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ" Ή ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ "ΑΓΝΟΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ" ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΑΣΤΟΥ. ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙΣ ΝΑ ΑΝΤΙΠΑΡΕΛΘΕΙΣ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιαν απόφαση του Αρείου Πάγου σχετικά με κάποιον από τους καθηρημένους Σέρβους κληρικούς, το ιστολόγιο δεν την έχει υπόψη του, μάλλον. Τα ερωτήματα που εγείρονται εξαιτίας αυτής, προφανώς δεν μας απασχολούν καθόλου... Και κάποιοι, πολύ σεβαστοί σε όλους μας, ελληνομαθείς Σέρβοι Ιεράρχες που μιλούν για το όλο ζήτημα, αυτή τη συγκεκριμένη πτυχή κάνουν πως δεν τη βλέπουν...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντιλαμβάνομαι τα ζητήματα της εκκλησιολογίας, τον προβληματισμό για την εισπήδηση κ.λπ. Δε θέλω να δικαιολογήσω τον Πειραιώς. Ούτε οι πληθωρικές παρεμβάσεις του επί παντός θέματος μου αρέσουν, ούτε ο τρόπος του. Όσο για τη "γνωστή αντικοικουμενιστική ομάδα" (πόσο "διακριτική" διατύπωση!) προσωπικά θα ήθελα να γνωρίζω πόσα και ποια στοιχεία είχε στη διάθεσή της όταν εξέδιδε τη σχετική ανακοίνωση. Άν (αν λέω), βάσει των στοιχείων, η καθαίρεση είναι αδικαιολόγητη, ο δε καθηρημένος αθώος και θύμα διωγμού, θα "κρυφτούμε" τάχα πίσω από την εκκλησιολoγία, κοροϊδεύοντας εαυτούς και αλλήλους;
ΥΓ. Κάποιες επεμβάσεις του Οικουμενικού Θρόνου στην Εσθονία (τις δεκαετίες του '20
και του '90) χωρίς να ερωτηθεί η Εκκλησία της Ρωσίας, υποθέτω ότι ήταν απλώς μέριμνα για την ευταξία των Εκκλησιών. Ομοίως, υποθέτω, και η αποδοχή Ρώσου Επισκόπου στις τάξεις των Ιεραρχών του Θρόνου, χωρίς η Εκκλησία της Ρωσίας να του έχει προηγουμένως δώσει απολυτήριο...
Ο Θεός να μας ελεήσει. Όλους...
Τα περί "εισπηδήσεως" δια ραδιοφωνικών-τηλεοπτικών-διαδικτυακών σταθμών είναι μη σοβαρά στη σημερινή εποχή της πληροφορίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς τηρήσουμε τους υπόλοιπους Κανόνες και δεν χάθηκε ο κόσμος αν μας ξεφύγει η ηλεκτρονική εισπήδηση.
Το ζήτημα δεν είναι η εισπήδηση αλλά η σοβαρότητα και κανονικότητα του θεολογικού λόγου.
Ρέ παιδιά, μού φαίνεται ότι κάπου κάνετε ένα ανεπίτρεπτο μπέρδεμα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕισπήδηση γίνεται όταν πάει ένας κληρικός, Αρχιερέας πχ. σε μία άλλη Μητρόπολη καί εκεί λειτουργήσει χωρίς την άδεια του εκεί Επισκόπου.
Έχουμε εδώ τέτοια περίπτωση;
ΟΧΙ!
Δηλώσεις συμπαράστασης γίνονται από Έλληνες Ιεράρχες αδελφούς Ορθόδοξους, πρός άλλους αδικούμενους Ορθόδοξους πού μέσω τού Αγίου ποτηρίου είναι αδελφοί!
Όταν θεολογικώς μιλάμε για Χριστιανούς αδελφούς πού γίνονται αδελφοί μέσω του Κοινού ποτηρίου καί της ιδίας πίστεως, πώς εκεί τούς θεωρούμε αδελφούς καί εδώ δεν επιτρέπεται να συμπαρασταθούμε σε ομοδόξους αδελφούς ούτε καί διά απλών δηλώσεων!
Μήπως φάσκουμε και αντιφάσκουμε;
Είναι οι ραδιοτηλεοπτικές ή καί έντυπες δηλώσεις "εισπήδηση;"
Έκανε μήπως κανένας απόβαση με το σώμα του καί πήγε καί μίλησε ή λειτούργησε σε άλλη Μητρόπολη;
Τί παραμύθια επιτέλους είναι αυτά;
Οπως εκείνη τό αλήστου μνήμης καί πρωτοφανές στα Εκκλησιαστικά χρονικά κατασκεύασμα :"Μείζων καί Υπερτελής Σύνοδος..."
Πολλά κουφά ακούμε τελευταία, καί δεν γνωρίζω τί άλλο μάς μέλλει οι δυστυχείς ν΄ ακούσουμε...
Νικόλας