Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2010

Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΕΞΕΦΡΑΖΕ...


Φίλος κληρικός της Ιδιωτικής Οδού μου απέστειλε το παρακάτω σχόλιο για την ανάρτησή μου Ιερώνυμος VS Ιερεμία το οποίο προσυπογράφω και ως εκ τούτου δημοσιεύω εδώ.

Η στάση του Γόρτυνος μου προκάλεσε θλίψη.
Εξέφραζε τη χρόνια αναπηρία της Ελλαδικής Εκκλησίας να διαλεχθή επί ίσοις όροις και αντ’ αυτού να ζητά ιδιαίτερη μεταχείριση.
Εξέφραζε την υποσυνείδητη ταύτισή του με τους ηρωϊκούς παπάδες της ιστορίας μας.
Εξέφραζε την άρνησή μας να επιτρέψουμε στο κράτος ετούτο να γίνει άθεο αν το επιθυμεί.
Εξέφραζε την ανικανότητά μας να πείσει το ακροατήριο με ηρεμία για το λάθος του άλλου, οπότε θα κέρδιζε τις εντυπώσεις, και όχι όπως τώρα που τους ανάγκασε να συμπαρασταθούν από φόβο και από ενοχή.


Πίνακας: Σάλπισμα, επιζωγραφισμένη ξυλογραφία
της Ρένας Ανούση

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΧΟΡΤΑΓΟ "ΕΓΩ"



«Εφέτος, λέει, το Πνεύμα των Χριστουγέννων χάθηκε. Εψαξαν στα μαγαζιά και δεν το βρήκαν, έψαξαν στις ταβέρνες, στα ρεβεγιόν, στις κρουαζιέρες, μέχρι και στα φαστφουντάδικα έψαξαν. Ματαίως. Υπάρχουν σοβαρές υπόνοιες ότι απήχθη, ίσως μάλιστα και να εδολοφονήθη. Μακάρι! Γιατί αυτό δεν είναι παρά ένα ψευδεπίγραφο Πνεύμα των Χριστουγέννων. Το γνήσιο ζει και βασιλεύει και βρίσκεται εκεί που ήταν πάντοτε: μακριά από το αχόρταγο “εγώ”, συντροφιά με το παιδίον νέον, εκεί όπου η ψυχή χορταίνει με ταπεινοφροσύνη, με προσφορά, με συμπόνια, με το λίγο που όμως έρχεται από καρδιάς. Και του χρόνου, όλοι μας γεροί και λίγο πιο συνετοί!».

Αθηνά Κακούρη, συγγραφέας
Το Βήμα

Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010

ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ VS ΙΕΡΕΜΙΑ


Του
Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου

 
Κάνοντας κατάχρηση της φιλοξενίας του amen.gr θα διαφωνήσω με τον Νίκο Παπαχρήστου στο θέμα της στάσης του Μητροπολίτη Γόρτυνος Ιερεμία κατά την ορκωμοσία του νέου Δημοτικού Συμβουλίου στη Δημητσάνα προ ημερών.
Ο Ν. Παπαχρήστου χαρακτηρίζει τη στάση του κ. Ιερεμία “θαρραλέα”και την δικαιολογεί με το αφοπλιστικό – εκ πρώτης όψεως – επιχείρημα ότι αφού η Πολιτεία κάλεσε τον Μητροπολίτη στην ορκωμοσία όφειλε και να τον προστατεύσει. Από τι; Από κάποιον ο οποίος ζήτησε να καταγραφεί στα πρακτικά ότι βάσει νόμου δεν θα έπρεπε να γίνει θρησκευτική ορκωμοσία και να παρίστανται στην αίθουσα ιερείς. Εξέφρασε δηλ. κάποιος μια διαφορετική γνώμη και αμέσως ο Μητροπολίτης εξαπέλυσε, ως άλλος Δίας, τους κεραυνούς του, όπως βλέπουμε στο βίντεο που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο. Η στάση του Μητροπολίτη οπωσδήποτε υστερική.
Την απάντηση στον κ. Ιερεμία έδωσε χθες ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος με τη στάση του στην ορκωμοσία του νέου Δημάρχου Αθηναίων Γιώργου Καμίνη.
Πήγε στην ορκωμοσία εν γνώσει του ότι ο νέος Δήμαρχος θα ορκιζόταν πολιτικά. Παρέστη. Δεν απέστη όπως ο Θεσσαλονίκης Άνθιμος στην αντίστοιχη περίπτωση του Γιάννη Μπουτάρη. Ήταν παρών, με την σεμνότητα που τον διακρίνει, και δέχτηκε και τις αποδοκιμασίες κάποιων ακραίων στοιχείων που δεν τους κάνει το χατήρι ο Αρχιεπίσκοπος να συμμορφώνεται με τις γελοίες απόψεις τους.
Η προσφορά του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου είναι μεγάλη στην Εκκλησία σήμερα. Έχει κατανοήσει ότι ο κόσμος αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς, και γι' αυτό η Εκκλησία δεν μπορεί να είναι καταγγελτική ούτε επιτρέπεται να κουνάει το δάχτυλο για να επιβάλει εξουσιαστικώς πράγματα και καταστάσεις.
Όσοι εκ των ιεραρχών επικαλούνται ακόμη “το σκοινί του Πατριάρχη” για να δικαιολογήσουν τη δική τους ελλειμματικότητα να συλλάβουν τα μηνύματα των καιρών, όχι απλώς γίνονται γραφικοί, αλλά εκθέτουν σύνολη την Εκκλησία, η οποία φαντάζει ακόμα στα μάτια των πολλών ως ένας οπισθοδρομικός θεσμός, δεκανίκι της όποιας εξουσίας.
Αλλά και θεολογικά να το δει κανείς το πράγμα είναι δυνατόν να αξιώνει η Εκκλησία την αναγνώριση και την τιμή; Να την κερδίσει. Εκεί είναι το στοίχημά της. Όλοι οι θεσμοί σήμερα απομυθοποιούνται. Η Εκκλησία που δεν είναι θεσμός αλλά Χριστός τί έχει να φοβηθεί; Θα πορεύεται σήμερα με αστεία συνθήματα του στυλ “η αθεϊα δεν θα περάσει” ή “έχουν βαλθεί να αποχριστιανοποιήσουν την Ελλάδα” κ.ο.κ.;
Ό,τι συμβαίνει σήμερα είναι απότοκο του ελλείμματος θεολογίας και πνευματικότητος των ποιμένων, οι οποίοι νομίζουν ότι με υστερικές κορώνες, με αποκλεισμούς, με λάβαρα και δεν ξέρω τι άλλο θα επιβληθούν στη σύγχρονη κοινωνία.
Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει αυτή τη στιγμή μια μοναδική ευκαιρία με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να σοβαρευτεί. Σίγουρα δεν είναι εύκολο, γιατί δεν είναι λίγοι οι ιεράρχες που βαδίζουν την πεπατημένη και αισθάνονται ευχαριστημένοι και αυτάρκεις μέσα στο τείχος που οι ίδιοι έχουν χτίσει για να ζουν, αρνούμενοι την πορεία προς το λαό.
Όμως, αν έστω κάποιοι κάνουν τη διαφορά και βγουν μπροστά, μη υπολογίζοντας το ...εκκλησιαστικό κόστος, τότε μπορούμε να ελπίζουμε ότι η Εκκλησία θα είναι όντως αποστολική, ήτοι εν πορεία, εν λύπαις, εν διωγμώ, εν εγρηγόρσει, αλλά και εν προσμονή του αεί Ερχόμενου Νυμφίου. Αυτού που δεν αποκλείει από την Βασιλεία Του ούτε τον κ. Καμίνη, ούτε τον κ. Μπουτάρη, ούτε τον κ. Φράγκο...

Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

ΟΙ "ΕΞΑΨΕΙΣ" ΤΩΝ π. Π. Καποδίστρια, Μπάμπη Πυλαρινού και Όλιας Λαζαρίδου



Tρεις ποιητές συμπράττουν για λίγα γραμμάρια ευτυχίας!...
Ο π. Παναγιώτης Καποδίστριας γράφει το ποίημα. Ο Μπάμπης Πυλαρινός το κάνει πίνακα. Η Όλια Λαζαρίδου μας το ψιθυρίζει ηχοχρωματικά!
Ένα ποίημα, ένας πίνακας και ένα βίντεο για την απαγγελία.

Για τα Απλωμένα ρούχα του Μπάμπη Πυλαρινού δείτε εδώ.

Για τα Απλωμένα ρούχα και τις Εξάψεις διαβάστε εδώ.
Και γενικώς για τον ζωγράφο και την έκθεσή του τώρα στην Αθήνα δείτε εδώ.

Τώρα ας αφεθούμε στον φωνητικό χρωστήρα της αγαπημένης Όλιας Λαζαρίδου.



Ε Ξ Α Ψ Ε Ι Σ

Με αφορμή τη Γιορτή του Μπ. Πυλαρινού


Αν -ο μη γένοιτο- οι εξάψεις κατακάτσουν της Γιορτής
κράτα μου εμένα

το προσωπάκι της ελπίδας ολοφέγγαρο
βρέξει χιονίσει

τον αερόστατο έρωτα τυφλό πάνω απ’ τη θλίψη

ιστιοφόρο το καρπούζι μεσοκάναλα
και δε συμμαζεύεται

πορτοκαλί απόπειρες φωτός να πουν αλήθειες.


Α
ν -ο μη γένοιτο-


χαρά να λάμπει κράτα μου
και παραμύθια

στον βύθιο δράκοντα μην επιτρέψεις.


(Παναγιώτης Καποδίστριας, Μπανάτο, 6-7.11.2008)


Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010

ΜΕ ΤΟΥΣ AL MAHABAA ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΡΑΒΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ



To video απ' του you tube είναι παλαιότερο, αλλά οι φωτογραφίες της Ιδιωτικής Οδού χθεσινές!
Και πάλι στον Ιανό με τους Al Mahabaa χθες βράδυ για ένα ταξίδι στον εγγύς μουσικό κόσμο της Μέσης Ανατολής. Με τον παλιό φίλο από την Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία Nabil Al Sayeg από τη Συρία στο τραγούδι. Μουσικές και τραγούδια από την Συρία, τον Λίβανο, την Αίγυπτο, την Τυνησία και το Μαρόκο παλιότερων και νεώτερων συνθετών.


Τους "Al Mahabba" αποτελούν εκτός από τον Ναμπίλ οι σπουδαίοι μουσικοί:
Περικλής Παντολέων-ούτι, Νεκτάριος Σταματέλος-νέυ, Μάνος Επιτροπάκης-τσέλλο, Εφη Ζαϊτίδου-κανονάκι, Γιώργος Αναγνωστόπουλος-κρουστά, Γιάννης Ευσταθόπουλος-κρουστά.

Τα όργανα που χρησιμοποιούν οι Al Mahabba κυμαίνονται σε ανάλογο ύφος με το ρεπερτόριο του συγκροτήματος. Το ούτι (αραβικό λαούτο), το νέυ (πνευστό από καλάμι) και το κανονάκι δένουν με τους ήχους του τσέλου (ένα «δυτικό» όργανο που αποτελεί αναπόσπαστο πλέον τμήμα της αραβικής ορχήστρας) και των παραδοσιακών κρουστών.


Όλοι τους παίζουν με πάθος και δεξιοτεχνία. Γι' αυτό και γοήτευσαν τον Αλεξανδρινό Νίκο Ξυδάκη ο οποίος τους ζήτησε συνεργασία για διάφορες δικές του παραγωγές.
Σήμερα κυκλοφορεί ο καινούργιος τους δίσκος και καθώς θα εμφανιστούν και απόψε στον Ιανό, θα υπάρχει η δυνατότητα για όσους βρεθούν εκεί να μοιραστούν τη νέα τους δουλειά.
Πάντως χθες βράδυ η μουσική σκηνή του Ιανού ήταν κατάμεστη και μου έκανε εντύπωση το γεγονός ότι ο κόσμος πήγε ν' ακούσει αμιγώς αραβική μουσική, υψηλού μάλιστα επιπέδου, και ταυτόχρονα διασκέδαζε.


Κάποια στιγμή, εκεί πάνω στις παθιασμένες αραβικές μελωδίες, εμφανίστηκε και Αϊσά, η οποία λικνίστηκε με χάρη στους ρυθμούς των Al Mahabaa, ξαφνιάζοντάς μας όλους ευχάριστα.

Στην φωτογραφία, με τον Ναμπίλ, τον Νεκτάριο Σταματέλο που παίζει νέυ και είναι και αγιογράφος και τον φίλο Roni Bou Saba από το Λίβανο, ο οποίος στον νέο δίσκο του συγκροτήματος μετέφρασε τους στίχους των τραγουδιών από τα αραβικά στα ελληνικά.

Εύχομαι στους Al Mahabaa πάντα επιτυχίες!

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ: "Δεν μπορεί να νοηθεί εγκύκλια παιδεία χωρίς Θρησκευτικά και Ιστορία"


* Οι προτάσεις του τομέα Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τα Θρησκευτικά στο νέο Λύκειο – Να δοθεί τέρμα στις απαλλαγές εισηγείται ο Σύμβουλος του Π.Ι., προτείνοντας την καθιέρωση της «Φιλοσοφικής Ηθικής», ως εναλλακτικού μαθήματος

Την εκτίμηση ότι η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας, υιοθετώντας τη σχετική εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, θα διατηρήσει και στο νέο Λύκειο το μάθημα των Θρησκευτικών στο βασικό κορμό των μαθημάτων γενικής παιδείας, εξέφρασε ο Σύμβουλος του τομέα Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, δρ. Σταύρος Γιαγκάζογλου, μιλώντας πρόσφατα στο Ρ/Σ της Ιεράς Μητρόπολης Λάρισας (96,3 FM) και στο δημοσιογράφο – θεολόγο Χάρη Ανδρεόπουλο.

Κρίνοντας με βάση παιδαγωγικά κριτήρια ο κ. Γιαγκάζογλου υποστήριξε ότι το ανθρωποκεντρικό σχολείο που οραματίζεται η πολιτεία δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς να έχει, ως υποχρεωτικά, βασικά ανθρωπιστικά μαθήματα, όπως το θρησκευτικό και το ιστορικό μάθημα. «Δεν μπορεί να νοηθεί εγκύκλια παιδεία χωρίς Θρησκευτικά και Ιστορία», τόνισε ο Σύμβουλος του Π.Ι., αναφέροντας ότι, σε αντίθεση με την πρόταση μιας Επιτροπής διευθυντών που διέρρευσε στο Τύπο και ήθελε τα Θρησκευτικά και την Ιστορία, ως επιλεγόμενα μαθήματα στο νέο Λύκειο, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο πρόκειται να εισηγηθεί στη πολιτική ηγεσία του υπουργείου τα δύο αυτά - καθώς και άλλα - μαθήματα γενικής παιδείας, να υπάρχουν ως υποχρεωτικά στο νέο Λύκειο, ως «εκ των ων ουκ άνευ» μορφωτικά αγαθά, αν θέλουμε να μιλάμε για ένα Λύκειο που παρέχει πραγματική γενική, ανθρωπιστική παιδεία και όχι κατάρτιση.

«Αν το μάθημα των Θρησκευτικών τεθεί υπό καθεστώς επιλογής, τότε θα μπορεί ένας μαθητής να μην το επιλέξει ποτέ, όχι επειδή δεν συμπαθεί το μάθημα, αλλά απλώς για να ελαφρύνει το πρόγραμμά του. Είναι, όμως, δυνατόν να θεωρήσουμε ότι σ’ αυτόν τον μαθητή παρέχεται εγκύκλια γενική παιδεία;», διερωτήθηκε ο κ. Γιαγκάζογλου, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι, τελικά, θα αναθεωρηθεί η πρόταση της Επιτροπής διευθυντών να γίνει το μάθημα επιλεγόμενο και θα παραμείνει υποχρεωτικό. Γιατί», όπως επεσήμανε, «αν επικρατήσουν κριτήρια που δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν την ανθρωποκεντρική διάσταση της γενικής εκπαίδευσης και περιθωριοποιούν μαθήματα κορμού, όπως τα Θρησκευτικά και η Ιστορία, τότε Γενικό Λύκειο τινάζεται στον αέρα…».

Ο Σύμβουλος του Π.Ι. αναφερόμενος, ειδικότερα, στην ουσιαστική προσφορά που μπορεί να έχει το θρησκευτικό μάθημα, ειδικά στην εποχή μας, κατά την οποία τα σχολεία μας υποδέχονται όλο και περισσότερο παιδιά μεταναστών, ο κ. Γιαγκάζογλου τόνισε ότι στις μέρες μας ο ειδικός ρόλος του θρησκευτικού μαθήματος για τη διαχείριση των ζητημάτων της διαπολιτισμικότητας είναι αναντικατάστατος, μιας και τα μεταναστόπουλα προέρχονται, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, από διαφορετικές θρησκευτικές παραδόσεις και, άρα, θα πρέπει και να δικά μας παιδιά - τα ορθόδοξα Ελληνόπουλα - να ενημερωθούν για το πιστεύω των συμμαθητών τους, αλλά και τα μεταναστόπουλα να ενημερωθούν για τη κεντρική θρησκευτική παράδοση του τόπου που τους φιλοξενεί, για τη ομαλή κοινωνική ένταξή τους.

Ο κ. Γιαγκάζογλου εξέφρασε την εκτίμηση ότι το υπουργείο κινείται προς την κατεύθυνση αναθεώρησης της πρότασης να ενταχθεί στα επιλεγόμενα μαθήμα το μάθημα των Θρησκευτικών, όπως είχε εισηγηθεί η Επιτροπή διευθυντών και σημείωσε ότι ήδη το υπουργείο έχει συστήσει μια άλλη επιστημονική επιτροπή στην οποία μετέχει και ο πρόεδρος του τμήματος Β/θμιας γενικής εκπαίδευσης του Π.Ι. Χρήστος Δούκας, ο οποίος, όπως εξήγησε ο κ. Γιαγκάζογλου, πρόκειται να μεταφέρει τις προτάσεις που έκανε το Π.Ι. ένα χρόνο ενωρίτερα, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία.

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ

Ποιες είναι, σε γενικές γραμμές, αυτές οι προτάσεις (για το νέο Λύκειο) του Π.Ι.: η ύπαρξη ενός ισχυρού κορμού μαθημάτων εγκύκλιας - γενικής παιδείας (μεταξύ των οποίων και το θρησκευτικό μάθημα) που θα είναι υποχρεωτικά για όλους τους μαθητές και από κεί και πέρα να υπάρχουν εξειδικεύσεις – κύκλοι θεωρητικής και θετικής κατεύθυνσης καθώς και κοινωνικοικονομικών επιστημών που θα έχουν μαθήματα υψηλής και χαμηλής βαρύτητας και σ’ αυτές τις κατευθύνσεις θα μπορούν να υπάρχουν στοχευμένες επιλογές μαθημάτων, ενώ θα πρέπει να υπάρχουν και επιλογές σε μαθήματα ξένων γλωσσών, σε δράσεις πολιτισμού, περιβαλλοντικής αγωγής, κ.ο.κ. Ο κ. Γιαγκάζογλου επεσήμανε, επίσης, ότι το νέο Λύκειο προτείνεται να συνδέεται με τα προγράμματα σπουδών του Δημοτικού και του Γυμνασίου, ασφαλώς δε και με τη τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχοντας, όμως, σε κάθε περίπτωση στο πρόγραμμά του τον κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων γενικής παιδείας, στο πλαίσιο της μορφωτικής του αυτοτέλειας.

Ο Σύμβουλος του Π.Ι. είπε ότι ήδη γίνονται συζητήσεις, υπάρχουν σε εξέλιξη ζυμώσεις και όταν η υπουργός δημοσιοποιήσει στο επίσημο σχέδιο για το νέο Λύκειο, τότε στο πλαίσιο της επίσημης διαβούλευσης θα πρέπει να τοποθετηθούν οι πάντες έτσι ώστε μέσα από ένα δημιουργικό διάλογο να προκύψει το καλύτερο αποτέλεσμα.

ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

Ως προς τον χαρακτήρα και το περιεχόμενο που θα πρέπει να έχει το μάθημα ο κ. Γιαγκάζογλου ανέφερε ότι η 11μελής Επιστημονική Επιτροπή για τα νέα προγράμματα του Δημοτικού και του Γυμνασίου σχεδιάζει να προτείνει ένα πολύ πιο ανοικτό χαρακτήρα θρησκευτικού μαθήματος για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Το μάθημα δεν θα είναι θρησκειολογικό, όπως θρυλείται από κάποιους, αλλά ένα μάθημα θεολογικό – παιδαγωγικό το οποίο θα είναι πιο ανοικτό απ΄ ότι είναι σήμερα στις άλλες χριστιανικές θρησκευτικές παραδόσεις, τα άλλα θρησκεύματα και στα μεγάλα ζητήματα που έθεσε η εκκοσμίκευση από τη μετανεωτερικότητα και μετά. Αρα, μιλάμε για ένα μάθημα που θα χωράει όλους του μαθητές χωρίς, φυσικά, να απεμπολεί τον κεντρικό ρόλο της ορθόδοξης θεολογίας και παράδοσης ο οποίος θα είναι απόλυτα κεντρικός, όπως συμβαίνει, κατά ανάλογο τρόπο, και με το μάθημα της Ιστορίας.

Μιλάμε για ένα θρησκευτικό μάθημα ανοικτό, πλουραλιστικό, με γνωσιακό και παιδαγωγικό χαρακτήρα, ένα μάθημα που θα ανοίγεται στις μεγάλες χριστιανικές παραδόσεις (Ρωμαιοκαθολικισμός, Προτεσταντισμός) και στις μεγάλες θρησκείες που μας ενδιαφέρουν για το σήμερα (Ισλάμ, Ιουδαϊσμός). Αυτό είναι εξ’ άλλου και το πρόγραμμα των Θεολογικών μας Σχολών», υπογράμμισε ο κ. Γιαγκάζογλου εκφράζοντας τη «απορία για το γεγονός ότι ορισμένοι με φανατισμό και συκοφαντική διάθεση μονίμως έχουν τη τάση να θεωρούν ότι η υπέβαση του κατηχητικού ή του ομολογιακού προτύπου του μαθήματος των Θρησκευτικών θα σημάνει την αλλοίωσή του κάτι που, φυσικά, δεν ισχύει, επ’ ουδενί. Ισα – ίσα, επεσήμανε «αυτό που επιδιώκεται να τονισθεί είναι ο μορφωτικός και παιδαγωγικός χαρακτήρας της ορθόδοξης Θεολογίας η οποία μεταπλάθει σε γνωσιακά στοιχεία και αξίες παιδαγωγικές την ορθόδοξη παράδοση όπως αυτή σαρκώθηκε στα μνημεία του πολιτισμού, στην εκκλησιαστική τέχνη, στα κείμενα των Πατέρων, κλπ. Όλα αυτά θα πρέπει να περάσουν στο μαθητή, αλλά με έναν χαρακτήρα καθαρά παιδαγωγικό και γνωσιακό και όχι χαρακτήρα μύησης στη πίστη, διότι αυτή η υπόθεση είναι πάρα πολύ σοβαρή, αλλά η κατήχηση δεν μπορεί να είναι έργο της πολιτείας και του σχολείου, καθώς ξεκάθαρα αποτελεί υπόθεση και έργο της Εκκλησίας»

ΤΕΡΜΑ ΣΤΙΣ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ

Για το θρησκευτικό μάθημα στο Λύκειο ο κ. Γιαγκάζογλου ανέφερε ότι το Π.Ι. πρόκειται να εισηγηθεί το σημερινό μάθημα της Χριστιανικής Ηθικής που διδάσκεται στη σημερινή Γ’ Λυκείου να «εξαπλωθεί» και στην Α’ και Β΄ τάξη του νέου Λυκείου, αλλάζοντας έτσι τη σημερινή λογική ότι στη Α’ τάξη κάνουμε ένα είδος κατήχησης και λειτουργικής, στη Β΄ κάνουμε θρησκειολογία με στοιχεία δογματικής. Η λογική της «θεολογίας των κλάδων», όπως γίνεται στην ακαδημαϊκή θεολογία, δεν μπορεί», υπογράμμισε, «πλέον, να «περπατήσει» στο σημερινό σχολείο». Επίσης, ο κ. Γιαγκάζογλου ανεκοίνωσε – μιλώντας πάντα για το νέο Λύκειο – ότι πρόκειται να προταθεί ένα νέο, εναλλακτικό μάθημα το οποίο θα λέγεται «Φιλοσοφική Ηθική» το οποίο θα βαθμολογείται κανονικά και θα είναι απολύτως ανοικτό στους πάντες και κανένας μαθητής – ακόμη και ετερόδοξος ή αλλόθρησκος - δεν θα μπορεί να έχει επιχειρήματα να μην το παρακολουθήσει. Το εναλλακτικό αυτό μάθημα θα πρέπει να το παρακολουθούν υποχρεωτικά όσοι έχουν τις όποιες αντιρρήσεις τους για το θρησκευτικό μάθημα και μέχρις ότου λυθεί οριστικά το ζήτημα της νομιμοποιητικής βάσης του μαθήματος που εμείς το θέλουμε υποχρεωτικό γιατί θεωρούμε ότι η θρησκευτική αγωγή πρέπει να αφορά όλους τους μαθητές και, συνεπώς, να μην απαλλάσσεται κανένας. Παρετήρησε, μάλιστα, ο κ. Γιαγκάζογλου ότι οι περισσότεροι μαθητές που ζητούν και παίρνουν, με την επίκληση λόγων «συνείδησης», απαλλαγή μετά το δικαίωμα που δόθηκε με τις εγκυκλίους Στυλιανίδη τον Αύγουστο του 2008, είναι κυρίως χριστιανόπουλα, ορθόδοξα παιδιά που το κάνουν θέλοντας απλώς να διδάσκονται ένα μάθημα λιγότερο, για λόγους …ελάφρυνσης. Εκδηλώνεται έτσι», τόνισε, «το παράδοξο φαινόμενο να’ χουμε μεταναστόπουλα, παιδιά άλλων θρησκευτικών παραδόσεων που μένουν στη τάξη και παρακολουθούν το μάθημα των Θρησκευτικών, ενώ τα δικά μας φεύγουν στο σπίτι ή βρίσκονται έξω, στην αυλή…Αυτή η κατάσταση θα πρέπει να σταματήσει, όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, θα πρέπει να βρίσκονται στη τάξη παρακολουθώντας Θρησκευτικά, ή το εναλλακτικό θρησκευτικό μάθημα».

Eκπαιδευτικό ιστολόγιο Λάρισας

ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΣΤΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ ΤΟΥ ΒΑΛΟΥΚΛΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ


Συνεχίζοντας το διαδικτυακό οδοιπορικό μας, αγαπητοί συνοδίτες, στο Δωδεκαήμερο της Ρωμιοσύνης της Πόλης, σήμερα δημοσιεύουμε φωτογραφίες από την επίσκεψη μελών του Μορφωτικού Συλλόγου ΕΡ.Θ.Ο. Φερίκιοϊ στο Γηροκομείο του Μπαλουκλή.

Μετά το προσκύνημά τους στο Φανάρι, την παραμονή των Χριστουγέννων, τα μέλη του ΕΡ.Θ.Ο. πήγαν στο Γηροκομείο και έψαλαν τα κάλαντα και άλλα χριστουγεννιάτικα τραγούδια.


Μαέστρος της εξόρμησης αγάπης ο ακούραστος Γιάννης Δεμιρτζόγλου, διευθυντής του ιστορικού Ζωγραφείου Λυκείου, ο οποίος με το ακορντεόν του έδωσε τον γιορταστικό τόνο στην όλη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα.

Και του χρόνου!








Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010

"ΚΑΙΡΟΣ ΕΠΕΣΤΗ, Ω ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΟΥ" - ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΜΑΦΙΔΗ



Ένα απόσπασμα, αγαπητοί συνοδίτες, από την παραγωγή της Σωτηρίας Αδάμ, σε σκηνοθεσία Στέλλας Αρκέντη, Χριστούγεννα. Μια κορυφαία στιγμή της μουσικής και της υμνογραφίας με τους βυζαντινούς χορούς της Αγίας Ειρήνης Aθηνών.
Ανήμερα Χριστούγεννα στον Όρθρο. Α΄ μέρος.
Ψάλλει ο Άρχων Πρωτοψάλτης της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως Λυκούργος Αγγελόπουλος μαζί με μέλη της χορωδίας του.
Στο συγκεκριμένο απόσπασμα: Μνήμη της Πόλης με τον Κωνσταντινουπολίτη Πρωτοψάλτη Κωνσταντίνο Μαφίδη, ο οποίος μιλάει για τα Χριστούγεννα στην Πόλη και ψάλλει το άσμα "Καιρός επέστη", δια του οποίου καλούνταν οι Ρωμιοί στη Χριστουγεννιάτικη λειτουργία. Μια πραγματική μαρτυρία! Παραθέτω στη συνέχεια το κείμενο του άσματος:

Καιρός επέστη
ω αδελφοί μου,
ίνα προσδράμωμεν στον Ναόν
η Εκκλησία πανηγυρίζει
την θείαν Γέννησιν του Χριστού.
Ω άγγελοι και η φωνή μου
εις τον Ορθόδοξον τον ναόν.
Όθεν πάντες αδελφοί,
εγκαίρως σπεύσατε σπουδή
η Εκκλησία πανηγυρίζει
την θείαν Γέννησιν του Χριστού.
Καιρός!

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΑΙ ΑΡΧΙΜ. ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ


Με βάση την θεωρία των πιθανοτήτων ήταν μαθηματικώς βέβαιο ότι ο ...χειμαρρώδης Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ κάποια στιγμή θα γινόταν διεθνής στόχος!

Οι πρόσφατες αντισημιτικές δηλώσεις του ξεσήκωσαν διεθνή σάλο που δύσκολα μαζεύεται. Και για πρώτη φορά καταδίκασαν τις δηλώσεις Πειραιώς εκκλησιαστικοί ηγέτες, όπως ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος, ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος, αλλά και οι εν Αμερική Άρχοντες του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Διερωτάται κανείς πόση αλήθεια έχουν αυτές οι κατά καιρούς εκρήξεις του Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ. Και εξηγούμαι.

Ο Σεβασμιώτατος έχει επιτεθεί επανειλημμένως εναντίον των “επάρατων” ομοφυλοφίλων. Έχουν υποβληθεί μηνύσεις εναντίον του, έχουν γραφτεί πύρινα άρθρα, ο ίδιος, απτόητος, εστράφη εναντίον του τραγουδιστή Έλτον Τζων που είχε χαρακτηρίσει τον Χριστό “ομοφυλόφιλο”, έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στην Βασίλισσα Ελισάβετ για το θέμα κ.ο.κ.

Όμως! Υπάρχει εδώ ένα μεγάλο Όμως!

Πολύ θα ήθελα να ξέρω πώς αντέδρασε ο Πειραιώς Σεραφείμ στην επιστολή μου προς την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, της οποίας είναι μέλος αυτή τη Συνοδική περίοδο, με την οποία γνωστοποιώ στους Συνοδικούς το γεγονός που δεν διαψεύστηκε, ότι δηλ. ο ιεροκήρυξ της Μητροπόλεως Πατρών Κύριλλος Κωστόπουλος είπε ότι ο μακαριστός Χριστόδουλος “είχε το κουσούρι και χειροτονούσε κληρικούς που είχαν το κουσούρι”!!!

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς, δηλαδή – σκέπτομαι – εξελέγη από έναν αρχιεπίσκοπο που “είχε το κουσούρι” κατά Κύριλλον; Εδώ ένας κληρικός φέρεται πως είπε ότι ένας Αρχιεπίσκοπος, και δη κεκοιμημένος, ήταν ομοφυλόφιλος! Και ο Μητροπολίτης Πειραιώς σιωπά!...

Δεν μπορώ να το πιστέψω... Περιμένω πως θα προβεί – και αυτός – στα δέοντα, γιατί δεν μπορεί να κατηγορείται, από κληρικό μάλιστα, η Εκκλησία της Ελλάδος για ομοφυλοφιλία!

Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ SOUTHAMPTON ΤΗΣ Ν. ΥΟΡΚΗΣ


Κείμενο - φωτογραφίες του Νικολάου Μαγγίνα, από τη Ν. Υόρκη

Τα Χριστούγεννα στο Southampton, έξω από τη Νέα Υόρκη, έχουν τη δική τους χάρη, και αποτελούν ένα δείγμα του εορταστικού κλίματος που επικρατεί στο Νέο Κόσμο, στην Ελληνορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Αμερικής.

Στο Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Southampton, η Θεία Λειτουργία των Χριστουγέννων τελέστηκε με κατάνυξη το βράδυ της παραμονής, 24 Δεκεμβρίου, από τον προϊστάμενο του ναού πρωτοπρεσβύτερο Αλέξανδρο Καρλούτσο και τον ιερέα π. Κωνσταντίνο Λαζαράκη.


Πλήθος πιστών κατέκλυσε το ναό, αν και αρκετοί κάτοικοι πήγαν, λόγω των εορτών, και σε άλλες πόλεις για να γιορτάσουν τα Χριστούγεννα με συγγενείς και φίλους.

Στον ανθοστόλιστο ναό, στο τέλος της Λειτουργίας αναγνώστηκε το μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Δημητρίου, ενώ αμφότεροι οι κληρικοί μίλησαν για το δώρο κάθε πιστού προς το θείο βρέφος, ώστε να βιωθεί το μήνυμα του σαρκωθέντος Χριστού.


Το ιστορικό του Ναού

Η δημιουργία του Ναού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Southampton ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα μετά από σκληρή δουλειά και πολλή προσευχή.

Το 1977 μερικές ελληνορθόδοξες οικογένειες άρχισαν να συζητούν την ανοικοδόμηση ενός ναού στην περιοχή του Southampton. Έτσι ξεκίνησαν την ίδρυση εκκλησίας γνωρίζοντας ότι η επιτυχία του εγχειρήματος εξαρτιόταν από τον Αρχηγό της Εκκλησίας, το Άλφα και το Ωμέγα της ζωής των χριστιανών.

Οι πρωτεργάτες ήταν ορισμένοι ελληνοαμερικανοί ευεργέτες και δωρητές. Η Αρχιεπισκοπή τότε διόρισε ιερέα, στην περιοχή που οι συνάξεις των Ορθοδόξων πιστών γίνονταν στα σπίτια και η Θ. Λειτουργία τελούνταν στο Κολλέγιο του Southampton. Έτσι αγοράστηκε οικόπεδο από το Κολλέγιο, στο οποίο κτίστηκε η Εκκλησία, της οποίας τα θυρανοίξια τελέστηκαν τον Αύγουστο του 1986, την ημέρα της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, από τον τότε Επίσκοπο Δορυλαίου Αθηναγόρα, νυν Μητροπολίτη Μεξικού και Παναμά.


Τον Δεκαπενταύγουστο του 2000 για πρώτη φορά μεταβαίνει στο ναό Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος. Μετά από δύο χρόνια, το 2002, μεταβαίνει και ο Αρχιεπίσκοπος πρ. Βορείου και Νοτίου Αμερικής Ιάκωβος, ο οποίος δεν είχε μέχρι τότε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει ποιμαντική επίσκεψη.

Για πρώτη φορά επισκέφθηκε το ναό ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος το 2006, κατά την επιστροφή του από την επίσημη επίσκεψή του στη Μητρόπολη Μεξικού και Παναμά. Το γεγονός αυτό ήταν μια από τις πλέον ιστορικές στιγμές του ναού.

Σε λίγο καιρό θα αρχίσουν τα έργα για την ανέγερση νέου ναού στον περίβολο του ήδη υπάρχοντος, αίθουσας για πολιτιστικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικού ιδρύματος, όπου θα γίνεται η εκμάθηση της ελληνικής παιδείας και της ορθόδοξης πίστης.

Επικεφαλής αυτού του μεγάλου σχεδίου είναι ο πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου Αλέξανδρος Καρλούτσος, ένας από τους πλέον δραστήριους και ικανούς κληρικούς της Αρχιεπισκοπής Αμερικής και όχι μόνο.

Η ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ




Χριστούγεννα 2010 – Πρωτοχρονιά 2011

Θα θέλαμε να σας ευχηθούμε Καλά Χριστούγεννα, Καλή Πρωτοχρονιά καθώς και καλές γιορτές.

Με υγεία, ευτυχία και Ειρήνη.

Ιστότοπος: Ομογένεια Κων/πολη
(
www.omogeneia-konstantinoupoli.com)

ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ - Φως ασπαίρων, φως Εσύ!



Φως κάθετο
φως εσύ˙ αψηλό φως εσύ,
φως, χρυσάφι˙
φως ασπαίρων,
φως εσύ.
Και γω η τυφλή, κουφή, βουβή, μαύρη οριζόντια σκιά.

(Juan Ramón Jiménez)

Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΧΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

Από σήμερα το μεσημέρι ξεκίνησε στο κανάλι της Βουλής η μετάδοση ενός ιδιαίτερου ντοκυμαντέρ σε τέσσερα μέρη: Χριστούγεννα. Μια κορυφαία στιγμή της μουσικής και της υμνογραφίας με τους βυζαντινούς χορούς της Αγίας Ειρήνης Aθηνών.
Πρόκειται για μια παραγωγή που έχουν επιμεληθεί Οι τεχνίτες του Διονύσου, ήτοι δύο ταλαντούχες γυναίκες: η συνθέτις και μουσικολόγος Σωτηρία Αδάμ και η σκηνοθέτις Στέλλα Αρκέντη.
Η λειτουργική ζωή στην Αγία Ειρήνη της οδού Αιόλου, στην πρώτη Μητρόπολη των Αθηνών, είναι έντονη εδώ και τριάντα σχεδόν χρόνια, από το 1982, οπότε ανέλαβε πρωτοψάλτης ο Λυκούργος Αγγελόπουλος, ιδρυτής και διευθυντής της Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας.
Τα τελευταία χρόνια είναι ακόμα πιο έντονη χάρις και στον καλλίφωνο εφημέριο π. Θωμά Χρυσικό, εραστή του Τυπικού και των ακολουθιών της Εκκλησίας.


Η Σωτηρία Αδάμ και η Στέλλα Αρκέντη, κοινωνοί οι ίδιες της λειτουργικής ζωής της Αγίας Ειρήνης, έκαναν τις ακολουθίες των Χριστουγέννων ντοκυμαντέρ, αναδεικνύοντας τον πλούτο της Υμνογραφίας, της ψαλτικής τέχνης και του Τυπικού της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Στα τέσσερα μέρη ο Λυκούργος Αγγελόπουλος εξηγεί τις λεπτομέρειες του Τυπικού και των μελών της βυζαντινής και μεταβυζαντινής μελοποιϊας που έχουν συντεθεί για τα Χριστούγεννα.
Σήμερα το μεσημέρι μεταδόθηκε το πρώτο μέρος:
Ο Εσπερινός της παραμονής των Χριστουγέννων με τα αρχαιότατα τροπάρια των αρχών της δευτέρας περιόδου της υμνογραφίας, με τις εμπνευσμένες συνθέσεις του Γερμανού, του Ανατολίου και την περίφημη σύνθεση της Κασσιανής «Αυγούστου μοναρχήσαντος επί της γης».

Σωτηρία Αδάμ


Χριστούγεννα 25 Δεκεμβρίου: 12.οο - 13.00
Ο Όρθρος των Χριστουγέννων (Α')
Μνήμη της Πόλης με τον Κωνσταντινουπολίτη Πρωτοψάλτη Κωνσταντίνο Μαφίδη και τους χορούς της Αγίας Ειρήνης να ψάλλουν τα θαυμάσια καθίσματα, τον έξοχο ψαλμικό στίχο του περίφημου βυζαντινού Μαϊστορος Ιωάννου Κουκουζέλη «Ευλογήσατε τον Κύριον…Εμμανουήλ παιδίον» και την πρώτη Ωδή των δύο Κανόνων του Ιωάννου Δαμασκηνού και του Κοσμά Μελωδού.

Κυριακή 26 Δεκεμβρίου: 12.οο-13.οο

Ο Όρθρος των Χριστουγέννων (Β')

Με τους υπέροχους κανόνες του Ιωάννου Δαμασκηνού και του Κοσμά Μελωδού και το περίφημο Κοντάκιο του Ρωμανού του Μελωδού «Η Παρθένος σήμερον τον Υπερούσιον τίκτει».

 
Στέλλα Αρκέντη

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου: 12.οο-13.οο

Η Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία

Τα εορταστικά αντίφωνα, προκείμενα και αλληλουάρια, το χερουβικό και το μεγαλυνάριο με τον ειρμό της ενάτης ωδής του πρώτου κανόνα
.

Η ΜΕΛΩΔΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ: ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΠΑΧ ΣΤΑ NEGRO SPIRITUALS


Την περασμένη Τρίτη στο Κέντρο Φωνής και Κατάποσης Αθηνών για μια Χριστουγεννιάτικη Συναυλία αξιώσεων.
Μια συναυλία με άριες του Μπαχ από το Weihnachts Oratorium, από τον Μεσσία του Χαίντελ, από το Haensel und Gretel του E. Humperdink, negro spirituals και γνωστά χριστουγεννιάτικα τραγούδια.
Μια συναυλία που επιμελήθηκε η γνωστή δασκάλα λυρικού τραγουδιού Δέσποινα Καλαφάτη, καθηγήτρια μονωδίας στο Ωδείο Αθηνών και στο Εθνικό Ωδείο.

Στη συναυλία συμμετείχαν: οι σοπράνο Δάφνη Πανουργιά, Βίκυ Σκλαβενίτη και Χρυσάνθη Χαχούλια, οι μέτζο σοπράνο Ιωάννα Φόρτη, Στέλλα Οικονόμου, Μ. Σωτηρίου, ο βαρύτονος Βαγγέλης Μανιάτης και ο μπασοβαρύτονος Α. Σταυρακάκης.
Στο πιάνο συνόδευσε ο μαέστρος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Νίκος Βασιλείου.
Μια πριβέ συναυλία - θα λέγαμε - που ήταν όμως ουσιαστική και άκρως μουσική!

Ανάμεσα στο ακροατήριο και η ηθοποιός Πέγκυ Τρικαλιώτη, η οποία έδειχνε να απολαμβάνει την μουσική ποιητική της βραδυάς με τις εναλλαγές ύφους και στυλ: Από τον Μπαχ στα νέγρικα σπιρίτσουαλς.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑ ΡΕΥΜΑ ΤΟΥ ΒΟΣΠΟΡΟΥ

Στην μεγαλώνυμη Κοινότητα του Μεγάλου Ρεύματος στο Βόσπορο, το περασμένο Σάββατο 18 Δεκεμβρίου, οι κυρίες της Φιλοπτώχου, μαζί με δεκάδες Ρωμιόπουλα στόλισαν χριστουγεννιάτικο δέντρο, έφτιαξαν τα παραδοσιακά γλυκά και μπισκότα και έζησαν σε μια γιορταστική ατμόσφαιρα, γεμάτη ζωντάνια και χαρά.


Ανάμεσα στα εν δράσει Ρωμιόπουλα ο μικρός Μάριος Βίγκας, γιός του φίλου προέδρου της Κοινότητος Νεοχωρίου. Ως προεξάρχων των μικρών ...ζαχαροπλαστών, προσέφερε φαντασία και τέχνη για γλυκίσματα γεμάτα αγάπη!

Και του χρόνου!

ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΕΡ.Θ.Ο. ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

Tα Χριστούγεννα, η κατ' εξοχήν γιορτή των παιδιών, αφού παιδίον νέον έγινε ο προ αιώνων Θεός "νηπιάσας σαρκί", γιορτάζονται πανηγυρικά και στην Ομογένεια της Πόλης.
Κανένα έθιμο δεν παραλείπεται. Τα πάντα γίνονται με φροντίδα και αγάπη.
Έτσι και τα παιδιά χαίρονται τις γιορτές που τους οργανώνουν οι μεγάλοι.
Σήμερα δημοσιεύουμε φωτογραφίες από μια γιορτή που ήταν παράλληλα και δημιουργική απασχόληση για παιδιά ηλικίας 3-6 ετών.



Η γιορτή πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Μορφωτικού Συλλόγου ΕΡ.Θ.Ο. στο Φερίκιοϊ στις 19 Δεκεμβρίου και τα παιδιά έπαιξαν και έκαναν χριστουγεννιάτικες κατασκευές.

Δεν ξεχνώ την Πρωτοχρονιάτικη γιορτή για παιδιά που έγινε πριν δυο χρόνια στο ΕΡ.Θ.Ο. για τα παιδιά παρουσία του Πατριάρχου. Μια ζεστή και τόσο ανθρώπινη εκδήλωση.



Η Ιδιωτική Οδός εύχεται στα μικρά Ρωμιόπουλα, αλλά και σε όλη την Πολίτικη Ρωμιοσύνη, που γιορτάζει με πολλές εκδηλώσεις το Δωδεκαήμερο, Καλά Χριστούγεννα!

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΤΕΡΝΑ ΣΤΟ ΣΙΣΜΑΝΟΓΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ


Πλήθος Ρωμιών αλλά και Τούρκων παραβρέθηκαν την περασμένη Δευτέρα στο Σισμανόγλειο Μέγαρο του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στην Πόλη για μια εκδήλωση αφιερωμένη στη λατέρνα, με τον τίτλο
Pera Güzeli.
Προβλήθηκε ταινία σχετική με την ιστορία της λατέρνας στην Πόλη και ακολούθησε χορός υπό τους ήχους του γλυκόλαλου οργάνου που ανάβλυσε πολίτικες και τούρκικες μελωδίες.


Υπενθυμίζουμε ότι η πρώτη μουσικοχορευτική εκδήλωση με λατέρνα πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιούλιο στο Νιχώρι του Βοσπόρου,
υπό την αιγίδα της İstanbul Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2010. Την διεύθυνση της εκδήλωσης είχε αναλάβει ο μουσικός και δραστήριος ομογενής Στέλιος Μπερμπέρης.
Ενδεικτικό της επιτυχίας της εκδήλωσης εκείνης ήταν ότι η μεγάλης κυκλοφορίας τουρκική εφημερίδα Hurriyet είχε εκτενές αφιέρωμα και σχετική φωτογραφία με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο να γυρίζει τη λατέρνα.


Και ο Στέλιος Μπερμπέρης αλλά και ο ακάματος Πρόεδρος της Κοινότητας Νεοχωρίου και Πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων Ζωγραφείου Λάκης Βίγκας, παρέστησαν στην προχθεσινή εκδήλωση στο Σισμανόγλειο Μέγαρο.