Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Η τεχνολογία οφείλει να υπηρετεί την παιδαγωγική επιστήμη, γι’ αυτό απαιτείται η παιδαγωγική αξιοποίηση των διδακτικών μέσων νέας τεχνολογίας, όπως του διαδραστικού πίνακα, στα Θρησκευτικά αλλά και στ’ άλλα μαθήματα, τόνισε η καθηγήτρια του τομέα Παιδαγωγικών του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, Βασιλική Μητροπούλου, μιλώντας τη περασμένη Δευτέρα (29/11/2010) το βράδυ, στη εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν το 14ο Γυμνάσιο της Λάρισας και το Βιβλιοπωλείο «Παιδεία» της πόλης.

Μιλώντας ενώπιον του πυκνού ακροατηρίου εκπαιδευτικών που κατέκλυσε το πατάρι του βιβλιοπωλείου η κ. Μητροπούλου επικέντρωσε την εισήγησή της στην παρουσίαση του διαδραστικού ή αλληλοεπιδραστικού πίνακα (interactive whiteboards), ως σύγχρονου εργαλείου ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και διεύρυνσης των δυνατοτήτων του κλασικού πίνακα. Ο νέος αυτός πίνακας, επεσήμανε η καθηγήτρια του ΑΠΘ, κύρια χαρακτηριστικά του έχει τη διάδραση (ανταλλαγή δράσεων) και την αμφίδρομη και συνεχή πορεία της μαθησιακής διαδικασίας με την αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού, μαθητή και μαθησιακού υλικού.


Η κ. Μητροπούλου αναφέρθηκε στον τρόπο χρήσης του πίνακα και τα πλεονεκτήματα της χρήσης του, όπως είναι η ενθάρρυνση για ενεργή συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία με τη συνεργατική μάθηση και τη πολύπλευρη διέγερση τών αισθήσεων των μαθητών (όρασης, ακοής και αφής), η βελτίωση της απόδοσης και η ενεργητική οικοδόμηση της γνώσης τους με την εμπλοκή τους σε εποικοδομητικές και ελκυστικές δραστηριότητες.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ομάδα Λαρισαίων θεολόγων εκπαιδευτικών (Νικ. Παύλου, Γιαν. Λίτσιος, Σωτ. Νάζος, Κων. Μιχαηλίδης) παρουσίασε ειδικό λογισμικό για το θρησκευτικό μάθημα, ενώ μετά και τη συζήτηση που ακολούθησε ο συντονιστής της εκδήλωσης, δημοσιογράφος – θεολόγος, καθηγητής του Γυμνασίου Δομενίκου Ελασσόνας και συνεργάτης του «Amen.gr» Χάρης Ανδρεόπουλος συνοψίζοντας τα συμπεράσματα της ημερίδας, υπογράμμισε ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών (ψηφιακοί δίσκοι, dvd’ s, video, κλπ.) και η ευρεία χρήση των ψηφιακών μέσων, αναμφίβολα αναβαθμίζουν τη διδασκαλία καθιστώντας έτσι το θρησκευτικό μάθημα ελκυστικότερο συνεπώς και αποδοτικότερο, ως προς τους γνωστικούς – μορφωτικούς στόχους που καλείται να υπηρετήσει το σχολείο, στο πλαίσιο της θρησκευτικής και, ευρύτερα, ανθρωπιστικής αγωγής.


Παραβρέθηκαν στην εκδήλωση, ο Σύμβουλος Πληροφορικών (ΠΕ 19 – 20), ο Σχολικός Σύμβουλος Α/θμιας εκπαίδευσης Νικ. Γκανάκος, διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων του ν. Λάρισας και δεκάδες μάχιμοι θεολόγοι εκπαιδευτικοί, αλλά και πολλοί εκπαιδευτικοί της Α/θμιας (δάσκαλοι και νηπιαγωγοί), οι οποίοι δημιούργησαν πραγματικά το αδιαχώρητο στην αίθουσα της εκδήλωσης, γεγονός που φανερώνει το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη. Στους παρευρεθέντες δόθηκαν Βεβαιώσεις παρακολούθησης, ενώ το λογισμικό υλικό που παρουσιάσθηκε στην εκδήλωση οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το βρούν και να το «κατεβάσουν» από την ιστοσελίδα του 14ου Γυμνασίου Λάρισας.

Oπως ανακοινώθηκε, το 14ο Γυμνάσιο και το Βιβλιοπωλείο «Παιδεία» συνεχίζοντας τις «Βραδιές Θεολογίας» διοργανώνουν νέα εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιθεί περί τα μέσα Δεκεμβρίου, με ομιλητή τον γνωστό διανοητή, φιλόλογο, διευθυντή του περιοδικού «Νέα Εστία» και πρόεδρο του Ιδρύματος «Αρτος Ζωής» Σταύρο Ζουμπουλάκη, με θέμα συζήτησης τον βιβλικό χαρακτήρα του θρησκευτικού μαθήματος.

3 σχόλια:

  1. Μπράβο στους θεολόγους της Λάρισας, για την εκδήλωση με τους διαδραστικούς πίνακες- στην οποία απ' ότι φαίνεται δεν έπεφτε καρφίτσα! - είναι στη πρωτοπορία!

    Και, φυσικά, θερμές ευχαριστίες για τη δωρεάν παραχώρηση λογισμικού για το μάθημα.

    (Η "ΠΕΘ", άρα γε, τι κάνει;..)

    ΜΑΧΙΜΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Oι θεολόγοι Ανδρεόπουλος Χάρης και Παύλου Νίκος, που εμφανίζονται στο δημοσίευμα ως πρωταγωνιστές στην ημερίδα των θεολόγων της Λαρίσης, είναι οικουμενιστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οχι απλώς οικουμενιστές, οικουμενίσταροι!!!

    ΛΑΡΙΣΑΙΟΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή