Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

π. ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΦΑΡΟΣ: "Εξουσιάζεις τους ανθρώπους, αν ελέγχεις τον ερωτισμό τους"


Το αφιέρωμα της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ σήμερα γύρω από τη θρησκεία και το σεξ - με αφορμή την πρόσφατη δήλωση του Πάπα για το προφυλακτικό - με το γενικό τίτλο: Ο Ιησούς Χριστός δεν μίλησε ποτέ για σεξ, παρουσιάζει ενδιαφέρον.
Εδώ παραθέτω τα όσα λέει ο π. Φιλόθεος Φάρος, που είναι αρκούντως εύγλωττα:

Για την έκπτωση του έρωτα μιλάει στο «Βήμα» ο ιερέας, ψυχοθεραπευτής και συγγραφέας πατέρας Φιλόθεος Φάρος

«Ο Χριστός δεν μίλησε ποτέ ευθέως για την ερωτική συνεύρεση και δεν ασχολήθηκε με τις ερωτικές παρεκτροπές. Δεν θεώρησε θανάσιμο αμάρτημα την ερωτική λειτουργία, αλλά πράγματα που εμείς αγνοούμε εντελώς στις μέρες μας, όπως την υποδούλωση στα υλικά πράγματα» τονίζει στο «Βήμα», με τη διπλή ιδιότητα τού επί δεκαετίες ψυχοθεραπευτή και του ορθόδοξου ιερέα ο πατέρας Φιλόθεος Φάρος, και εξηγεί ότι «το νομικίστικο πνεύμα δεν μπορεί να έχει θέση στην υγιή χριστιανική παράδοση».

Για την επικράτηση αυτού του νομικίστικου πνεύματος όλοι έχουν ευθύνη στην Εκκλησία, πιστοί και κληρικοί. «Οι πιστοί απαιτούν από τον ιερέα να είναι τέλειος. Οταν αποκαλύπτεται ότι δεν είναι και κρίνεται η επαγγελματική του οντότητα, ο ιερέας ψάχνει να βρει έναν τρόπο να φαίνεται τέλειος. Προβάλλει λοιπόν την ερωτική αμαρτία ως μέγιστη διότι μπορεί να γίνει κρυφά, ακόμη και σε επίπεδο διάθεσης, τη στιγμή που ο πλούτος και η χλιδή δεν κρύβονται. Επικεντρώνει συνεπώς την προσοχή του σε άλλα πράγματα για να εξασφαλίσει την απαραίτητη- ψευδή- τελειότητα. Από την άλλη, αν θέλουμε να εξουσιάζουμε τους ανθρώπους δεν υπάρχει αποτελεσματικότερος τρόπος από το να ελέγχουμε τον ερωτισμό τους, την πιο καίρια ανθρώπινη πραγματικότητα. Η αμαρτία λοιπόν που συνδέεται με τον έρωτα αποτελεί δημιούργημα της νεύρωσης και του κινήτρου της εκμετάλλευσης ή της απάτης».

«Ο έρωτας δεν είναι μια αυτονομημένη λειτουργία κάποιων οργάνων του σώματος» υπογραμμίζει ο πατέρας Φιλόθεος. Και εξηγεί: «Οταν κανείς περιορίζεται στη φυσική σεξουαλική παρόρμηση και δεν προχωρεί στην επιλογή της κοινωνίας, δηλαδή της εμπειρίας κοινών πραγμάτων και της ψυχικής ένωσης, διαστρέφει τον έρωτα και τον μετατρέπει σε λαγνεία. Εκεί έγκειται η αμαρτία, διότι τότε ο άλλος δεν είναι πρόσωπο αλλά αντικείμενο προς χρήση. Αυτό μπορεί να γίνει και εντός του γάμου. Και τότε είναι ακόμη πιο χυδαίο, διότι δεν μιλάμε πια για έναν άγνωστο αλλά για τον σύντροφο, τον πατέρα ή τη μητέρα των παιδιών μας» δηλώνει.

Υπό αυτήν τη θεώρηση, όταν ερωτάται για το ζήτημα των προγαμιαίων σχέσεων, ο 80χρονος πολυγραφότατος πνευματικός αντιδρά. «Η σύγχρονη αντίληψη περί πορνείας, που περιλαμβάνει κάθε ερωτική επαφή εκτός γάμου, είναι ανακριβής. Την εποχή του Ευαγγελίου αφορούσε την επίσκεψη ενός άντρα σε κάποιο οίκο ανοχής. Μόνο οι παπάδες χρησιμοποιούν στις ημέρες μας τον όρο "προγαμιαίες σχέσεις". Δεν σημαίνει τίποτα, παρά μόνο για κάποια νευρωτικά άτομα τα οποία έχουν δυσκολία με τον έρωτα και λένε "δεν μπορώ να έχω ερωτικές επαφές γιατί το απαγορεύει ο παπάς"».

16 σχόλια:

  1. Αφιερωμένο σε όσους πριν αρκετά χρόνια επετίμισαν Φαρισαϊκώς τον Ζακύνθου Χρυσόστομο... αλλά από αγράμματους, αν-εκκλησίαστους και ανέραστους τι να περιμένει κανείς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όλοι αυτοί αγαπητέ των 5.31΄μ.μ. ευ
    ρίσκονται στις "σφηκοφωλιες"και φαί
    νονται από χιλιόμετρα μακριά τόσο από την εξωτερική τους εμφάνιση,ό-
    σο και από τη μορφή και ΚΥΡΙΩΣ από το βλέμμα τους,όταν τους πλησιά-
    ζεις!Κι όμως αυτοί είναι στα μέσα και στα έξω της εκκλησίας και αποτε
    λούν μοχλό ακόμη και πολιτικών εξε-
    λίξεων(τα περίφημα κουκιά)!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όλοι αυτοί αγαπητέ των 5.31΄μ.μ. ευ
    ρίσκονται στις "σφηκοφωλιες"και φαί
    νονται από χιλιόμετρα μακριά τόσο από την εξωτερική τους εμφάνιση,ό-
    σο και από τη μορφή και ΚΥΡΙΩΣ από το βλέμμα τους,όταν τους πλησιά-
    ζεις!Κι όμως αυτοί είναι στα μέσα και στα έξω της εκκλησίας και αποτε
    λούν μοχλό ακόμη και πολιτικών εξε-
    λίξεων(τα περίφημα κουκιά)!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ ΑΝ ΔΕΝ ΣΕ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕΙ ΔΕΝ ΚΟΙΜΑΤΑΙ!!!!
    ΧΑ,ΧΑ

    http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2010/11/blog-post_8299.html

    Να σημειώσουμε μάλιστα ότι το άρθρο του κακόδοξου π. Φιλόθεου Φάρου αναδημοσιεύθηκε ως “ενδιαφέρον” από τον κ. Ανδριόπουλο στην “Ιδιωτική Οδό”, χωρίς να σχολιάζεται και να αναιρείται. Γιατί άραγε; Να εικάσουμε ότι ο κ. Ανδριόπουλος συμφωνεί με το κακόδοξο περιεχόμενό του; Χαρακτηρίζει ως “ενδιαφέρουσες” και όχι “κακόδοξες” τις απόψεις του παπα-Φάρου με τις οποίες ανατρέπει την ηθική του Ευαγγελίου! Ντροπή!

    Παρατίθενται στη συνέχεια οι απίστευτες για την κακοδοξία τους δηλώσεις του παπα-Φιλόθεου Φάρου στη σημερινή έκδοση του “Βήματος” με τον παραπλανητικό και ψευδέστατο τίτλο: “Ο Ιησούς δεν μίλησε ποτέ για σεξ”!!!, που μας έδωσαν την αφορμή για τις πιο πάνω σκέψεις.


    "Θαυμάστε" τη διαστροφή του Ευαγγελίου από τον π. Φιλόθεο αλλά και τη διακριτική προβολή των θέσεων του από τον κ. Ανδριόπουλο που κοντεύει να χαλάσει το σύμπαν επειδή ένας παραδοσιακός κληρικός είπε κάτι σε ιδιωτική συζήτηση ενώ τις αναισχυντίες και τις κακοδοξίες του παπα-Φιλόθεου Φάρου τις παρουσιάζει ως "ενδιαφέρουσες"!


    "Ενδιάφερουσες" επειδή τις επιδοκιμάζει ή "ενδιαφέρουσες" επειδή στοιχειοθετούν ατράνταχτα την επιχειρηματολογία για να προσαχθεί σε εκκλησιαστικό δικαστήριο για να καθαιρεθεί;

    Για να δούμε!

    Θα στείλει επιστολή στην Ιερά Σύνοδο για να καταγγείλει τον παπά-Φάρο για όσα κακοδοξότατα γραπτώς διατύπωσε ή θα αρκεστεί να χαλά το σύμπαν επειδή ο π. Κύριλλος Κωστόπουλος είπε κάτι σε ιδιωτική συζήτηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για να στείλει τέτοια επιστολή στη Σύνοδο ο κ. Ανδριόπουλος πρέπει πρώτα να αποδεχτεί την αρχή ότι τα πάθη μας δεν τα κάνουμε Θεολογία αλλά ότι με ταπείνωση προσπαθούμε να τα μεταστρέψουμε. (Την αρχή αυτή απ΄ ότι φαίνεται ούτε ο ο π. Φιλοθεος Φάρος τη δέχεται).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ σωστό ότι τα πάθη μας δεν τα κάνουμε Θεολογία. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τα λογής λογής νευρωτικά μας φαντάσματα και ιδεοληψίες (π.χ. "αντι-οικουμενισμός", "χάραγμα", αποστροφή της σεξουαλικότητας ως οντολογικά ακάθαρτης κ.ο.κ.) Αυτές κι αν είναι που στις μέρες μας έχουν αναχθή από τους διάφορους "πούρους" ως η... πεμπτουσία της Θεολογίας, αν και προφανώς στη σφαίρα της ψυχιατρικής εμπίπτουν. Ο έχων νουν (Χριστού) νοείν, νοείτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κακόδοξος ο π. Φ. Φάρος? Τι άλλο θα ακούσουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ε φυσικά και κακόδοξος! Αφού απεφάνθη περί τούτου η επί γης φωνή του Πνεύματος του Αγίου, ο Παμμέγιστος Τελεβάντος, Τιμητής Τιμητών και Κριτής πάσης της Οικουμένης, τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων; Άκου, λέει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απολυτίκιο εις Οσίους
    Εν σοί Πάτερ, ακριβώς διεσώθη το κατ' εικόνα· λαβών γαρ τον σταυρόν, ηκολούθησας τω Χριστώ και ΠΡΑΤΤΩΝ ΕΔΙΔΑΣΚΕΣ υπεροράν μεν σαρκός, παρέρχεται γαρ' επιμελείσθαι δε ψυχής, πράγματος αθανάτου, διό και μετά Αγγέλων συναγάλλεται, όσιε Πατάπιε το πνεύμα σου.

    Αν τόσο σας ενοχλούν τα σαρκικά αμαρτήματα πηγαίνετε και κλειστείτε κάπου για τη σωτηρία της ψυχής σας. Γίνετε Όσιοι, διδάξατε ΠΡΑΤΤΟΝΤΕΣ και όχι συγγράφοντες και αναρτώντες και μη χρησιμοποιείτε τα των άλλων ως προκάλυμμα. Οι νοώντες νοησάτωσαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι εμείς οι άλλοι εννοήσαμεν, ουχί δε μόνον οι νοώντες. Ήταν άλλωστε τόσο σαφή τα του Παταπίου που, και να θέλαμε, δεν θα ημπορούσαμε παρά να εννοήσωμεν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. πω πω πω μ' αρέσει που ασχολείστε με την κακοδοξία ή μη του παπά. το χάλι σας πως ονομάζεται; χετε αντιληφθεί ότι εχετε γεμίσει τον τόπο βρωμιές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @29 Νοεμβρίου 2010 5:08 μ.μ.

    Πώς ονομάζεται; Ε, πες το μας ντε, μη μας κρατάς σε αγωνία, αυτό που κάνεις είναι unfair, isn΄t it?

    Ότι έχουμε γεμίσει τον τόπο βρωμιές, ομολογούμε ότι δεν το είχαμε αντιληφθεί. Αλλά τώρα που μας το λες και το παρατηρούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. 30/11/10 12.28

    σαχλο χιουμορ. εσυ δεν πρόκειται ποτέ να αντιληφθείς σου λείπει το βασικό εργαλείο.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. 30/11/10 2.24

    Μα κι αυτό ακόμα το κατάλαβες! Εσύ παιδάκι μου διαβάζεις σφραγισμένο γράμμα! Σπανίζει τέτοια οξυδέρκεια στις μέρες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος 29 Νοεμβρίου 2010 11:29 π.μ. Χ 1000.
    Να κι ένας άνθρωπος που ξέρει τι λέει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό που δεν καταλάβατε είναι ότι ο πφφ δεν λεει να θεοποιησουμε τα σαρκικα -αλλα τα ευκολως εννοουμενα παραλειπονται- οτι ο ανθρωπος στραμμενος στον Θεο θα τα ξεπερασει. θα στρεψει ολη του την ερωτικη ορμη προς τον Κυριο. θα βρει η ορμη την φυσική της κατεύθυνση. αμαρτία είναι όχι ο έρως αλλά η απομόνωση του σε ένα μόνο συγκεκριμένο πρόσωπο ή έκφανση (σωματική, συναισθηματική, ψυχική). αν ο ερως δεν καταστει κοινωνία προσώπων καθίσταται αποξένωση και αν δεν υπάρχει αγαπη προς όλη την ανθρωπότητα είναι κενός και ωφελιμιστικός, μια εμπορική σχέση ιδιοτέλειας με ένα υποκείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή