Εγκωμιάστηκε αξίως ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος υπό των ΜΜΕ και του λαού για το γεγονός ότι επέτρεψε την νεκρώσιμη ακολουθία σε 17χρονο αυτόχειρα και ο ίδιος παρέστη και είπε λόγους παραμυθίας εις τους οικείους και φίλους του.
Στην πραγματικότητα ο Σεβ. έκαμε ό,τι ακριβώς προβλέπει η Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος περί κηδεύσεως των αυτοχείρων (υπ. αρ. 2712, 12.3.2001).
Εκεί εκτίθενται οι λόγοι οικονομίας, οι οποίοι δεν είναι και λίγοι και επιτρέπουν την κήδευση των αυτοκτονούντων και εν τέλει επί λέξει σημειώνεται το εξής:
(Επιτρέπεται η κήδευση) Οσάκις υφίσταται αμφιβολία υπάρξεως ή μη ενός των ανωτέρω λόγων εις το πρόσωπον του αυτόχειρος. Εάν δηλονότι αμφιβάλλη κατά συνείδησιν ο έχων την ευθύνην λήψεως της αποφάσεως εκκλησιαστικής κηδεύσεως του αυτόχειρος, ήτοι ο οικείος Επίσκοπος, ως προς το εάν κατά τον χρόνον της αυτοκτονίας συνέτρεχεν είς των ανωτέρω λόγων, εν τοιαύτη αμφιβολία οφείλει να αποφασίσει την κήδευσιν του αυτόχειρος.
Άλλαις λέξεσιν ο Μητροπολίτης Πατρών εφήρμοσε πιστώς την εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου και αποφάσισε ως όφειλε την κήδευση του 17χρονου αυτόχειρος.
Στην πραγματικότητα ο Σεβ. έκαμε ό,τι ακριβώς προβλέπει η Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος περί κηδεύσεως των αυτοχείρων (υπ. αρ. 2712, 12.3.2001).
Εκεί εκτίθενται οι λόγοι οικονομίας, οι οποίοι δεν είναι και λίγοι και επιτρέπουν την κήδευση των αυτοκτονούντων και εν τέλει επί λέξει σημειώνεται το εξής:
(Επιτρέπεται η κήδευση) Οσάκις υφίσταται αμφιβολία υπάρξεως ή μη ενός των ανωτέρω λόγων εις το πρόσωπον του αυτόχειρος. Εάν δηλονότι αμφιβάλλη κατά συνείδησιν ο έχων την ευθύνην λήψεως της αποφάσεως εκκλησιαστικής κηδεύσεως του αυτόχειρος, ήτοι ο οικείος Επίσκοπος, ως προς το εάν κατά τον χρόνον της αυτοκτονίας συνέτρεχεν είς των ανωτέρω λόγων, εν τοιαύτη αμφιβολία οφείλει να αποφασίσει την κήδευσιν του αυτόχειρος.
Άλλαις λέξεσιν ο Μητροπολίτης Πατρών εφήρμοσε πιστώς την εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου και αποφάσισε ως όφειλε την κήδευση του 17χρονου αυτόχειρος.
Στη συγκεκριμμένη περίπτωση πολύ καλά έκανε, αλλά δυστυχώς σε άλλες όμοιες, όχι...και εν πάση περιπτώσει κάποιος κρίνεται απο την εν γένει συμπεριφορά και τακτική του και όχι απο μεμονωμένες περιπώσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήH απόφαση της Εκκλησίας υπάρχει και αυτό είναι βέβαιο. Αλλά για ποιο λόγο; Για να καταπατάται και να μην εφαρμόζεται και μάλιστα με το επιχείρημα της διαφύλαξης της Ορθόδοξης πίστης! Στην Ελλάδική Εκκλησία συμβαίνει το εξής εκπληκτικό: Όσοι εφαρμόζουν τις αποφάσεις της Εκκλησίας είναι ένα βήμα πριν την αίρεση και οι εν σχίσματι ευρισκόμενοι, οι αρνούμενοι να υπακούσουν με ταπείνωση (και επίσκοποι μεταξύ αυτών...) είναι οιπρόμαχοι της Ορθοδοξίας! Ένας συνάδελφος ιερέας έφτασε στο σημείο να με εγκαλέσει διότι στο γραφείο του ναού έχω μεταξύ άλλων φωτογραφία του Οικουμενικού. Τα αυτονόητα λοιπόν στην ελλαδική νοοτροπία μάλλον δεν ισχύουν ή ισχύουν ανάποδα... π. Γ.
ΑπάντησηΔιαγραφή@30 Σεπτεμβρίου 2010 1:17 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣεβαστέ π.Γ.
Δεν έχω την τιμή να σας γνωρίζω αλλά σας συγχαίρω για τις απόψεις σας και την παρρησία σας! Τιμή σας και καμάρι σας η φωτογραφία του Οικουμενικού και Πατριάρχου του Γένους μας στο γραφείο σας! Στον εγκαλούντα σας ιερέα να απαντήσετε ότι ως Έλληνας, αρχικώς, έχετε υποχρέωση και καθήκον Ιερό να αναφέρεστε νοερά και προσευχητικά στον πρώτο της Ορθοδοξίας ο οποίος τυγχάνει και ο υπό της Ιστορίας και των Αιμάτων του Γένους "κεχρισμένος" να προασπίζει και να ποδηγετεί το Γένος μέσα στους αιώνες(κάποτε εν δυνάμει - εδώ και 550τόσα χρόνια εν Σταυρική μωρία η οποία καθίσταται προμνήστευση Αναστασίμου δυνάμεως). Εάν ο συναδελφός και συμπρεσβύτερός σας δεν πεισθεί να τον προτρέψετε να μελετήσει την ιστορία του Γένους πρωτίστως και, εάν ευδοκεί, την Ορθόδοξη Θεολογία.
Ασπάζομαι την δεξιά σας.
Κάλλιστα έπραξε ο Πατρών και μπράβο του! Μέσα στο 2010 σε ανάλογη περίπτωση στην Κοζάνη..... έγιναν άλλα, τελείως αντίθετα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ό,τι αφορά στα εγκώμια για την πράξη του Πατρών δεν θέλει θεογνωσία....γνωστοί κύκλοι τον βομβαρδίζουν νύχτα-μέρα με το "εμείς είμαστε μαζί σου και εργαζόμαστε για τη δόξα σου..." ενώ την ίδια στιγμή "ανοίγουν λάκκους" για κάποιους άλλους.... αλλά "λάκκον ώρυξε και ανέσκαψεν αυτόν και εμπεσείται εις βόθρον ον ειργάσατο" είπεν ο λόγος του Θεού διά του Προφητάνακτος!
ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΕΣ ΚΗΔΕΙΕΣ ΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΧΕΙΡΕΣ! ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ.... ΜΕ ΕΝΑ ΧΑΡΤΙ ΑΠΟ ΨΥΧΙΑΤΡΟ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟ!
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατι τόση δημοσιότης για ενα τόσο θλιβερό γεγονός; και που μπλέκεται η ος δεν ειναι εκκλησιαστική αρχή για την περιοχή μας (ευτυχώς)φωτογραφία του Βαρθολομαίου στο γραφείο της εκκλησίας (κακώς υπάρχει); αν θέλει ο ιερεύς να εχει τον Βαρθολομαίο να τον εχει στο σπίτι του. στα γραφεία βάζουν τις εκκλησιαστικές αρχές του τόπου τους. σκέφτομαι τι ιερεμιάδες θα γράφατε αν κάποιος εβαζε σε ενορία του πατριαρχείου την φωτογραφία του Ιερώνυμου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@1 Οκτωβρίου 2010 3:57 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλτατε, ο Ιερώνυμος είναι απλώς ο πρόεδρος μιας Συνόδου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας, προς τι η φωτογραφία του σε άμεση κοινοτική δικαιοδοσία του Οικ.Πατριαρχείου; μόνο διακοσμητικό ρόλο θα είχε...
Αντίθετα η φωτογραφία του Οικ.Πατριάρχου σε γραφείο Ορθοδόξου Ελληνικής κοινότητος ανά τον κόσμο, και ΚΥΡΙΩΣ στον Ελλαδικό χώρο, είναι σημαντική της ενότητος του Γένους, της ΟΥτοπίας του Ελληνισμού του λίαν σήμερα καθημαγμένου...., και ακόμη ηχηρή απάντηση στα ώτα όσων, στην Ελλάδα -Αρχιερέων και άλλων..., προσπαθούν να αλλάξουν την Εθνικότητα, όχι την υπηκοότητα, του Πατριάρχου του Ελληνικού Γένους! Και οι νοήμονες νοούντες νοήτωσαν.....
Νομίζω ότι δεν μελετήσατε καλά τούς 6+1=7 απαγορευτικούς λόγους εκκλησιαστικής κηδεύσεως αυτοχείρων πού σωστά ο Παναγιώτης μάς έβαλε να διαβάσουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό πού βλέπετε λοιπόν ότι η παραπάνω περίπτωση αυτοχειρίας εμπίπτει σ΄έναν από αυτούς τούς λόγους;
Φοβάμαι, καί διορθώστε με παρακαλώ άν κάνω λάθος, πώς μερικές φορές με τέτοιες απλουστεύσεις επί τών ιερών κανόνων, μπορεί ο κάθε νεαρός-ά νά σκεφτεί, ότι αφού κάθε αυτοκτονών πάει κοντά στόν Θεό άς αυτοκτονήσω κι΄ εγώ να ξεμπερδεύω από τα βάσανα τής υπόλοιπης ζωής, από τήν ανεργία, κλπ .
Άλλωστε, "κοντά στόν Θεό θα πάω..."
Μέ τέτοιες λοιπόν απλουστεύσεις ίσως να παίρνουμε καί κάποιους στό λαιμό μας καί νάχουμε καί το σχετικό κρίμα...
Καλή είναι η ανθρώπινη αγάπη μας αλλά όταν διά Αγίου Πνεύματος υπάρχουν αρχαίοι κανόνες τής Εκκλησίας μας, άς είμαστε λίγο επιφυλακτικοί έστω καί άν δυσαρεστήσουμε κάποιο κόσμο.
"Πειθαρχείν δεί Θεώ μάλλον, ή ανθρώποις"
("Πράξεις Αποστόλων", Ε΄ 29)
a
ανωνυμε 7.03 δεν με ενδιαφέρουν τα περι εθνικότητος του Βαρθολομαιου. δεν δεχομαι ομως οτι αποτελει συνδετικο κρίκο και εγγυηση ενοτητας του γενους. αυτά ειναι βυζαντινη ιστορία. και μη καταφέρεστε τόσο εναντίον της Ελλάδος. εκτος αν ζείτε στην Κωνσταντινούπολη οποτε ειναι φυσικό.....
ΑπάντησηΔιαγραφή@2 Οκτωβρίου 2010 9:27
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ, τα περί "εθνικότητος" του Βαρθολομαίου εστί δεδομένα και αναλλοίωτα γιά κάθε νουνεχή! Μεγάλη επίσης ιστορική αλήθεια το ότι, ναί! αποτελεί και τον συνδετικό κρίκο και τον εγγυητή της ενότητος του Γένους των Ρωμαίων ή Ρωμιών ή πολιτών της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, της μεσαιωνικής, δηλαδή, χιλιετίας της Χριστιανικής Οικουμένης, την οποία σκωπτικά η Δύση εβάπτισε "Βυζάντιο" προς υπερτονισμό της, μετά την άλωση, αίγλης της Φράγκικης Αυτοκρατορίας με συνεργάτη, δυστυχώς, την και από τους Διαφωτιστές αποκληθείσα "κατεστημένη Καθολική Εκκλησία" στα πλαίσια των Βασιλείων της Δύσεως! Της Δύσεως αυτής μιμητής δίκην "κυναρίου εσθίοντος ψιχίων πιπτόντων εκ της τραπέζης των κυρίων αυτών" υπήρξε τμήμα του Ελληνισμού, οι λεγόμενοι Ελλαδίτες, με την συμβολή του Κοραή και άλλων εξ΄Εσπερίας πεφωτισμένων λογίων. Κορυφαίος σταθμός της πτωτικής αυτής πορείας, του "Finish Grecia" όπως θα έλεγε και ο Χ.Γιανναράς- υπήρξε η χειραφέτηση από την Μητέρα Εκκλησία και ο οικειοθελής ξεπεσμός από το Αρχοντικό της Πατρικής εστίας της Ρωμιοσύνης! Τούτο το τελευταίο φυσικά και δεν αναιρεί ούτε κατά κεραίαν την ιδιότητα του Πατριάρχου των Ρωμιών, όπου γης.., ως Κορυφής όχι μόνον των Ορθοδόξων αλλά και των Πανελλήνων!
.."απο την πολη ερχομαι και στην κορφή... Βαρθολομαίος" αλλο ειναι το θεμα ανωνυμε 11.54. τωρα πως καταφέρατε αι ανακατέψατε τον πατριάρχη εκει που δεν χρειαζόταν δεν καταλαβαίνω. πρέπει οπωσδήποτε να προσπαθήσετε να κάνετε πλυση εγκεφάλου...
ΑπάντησηΔιαγραφή@5 Οκτωβρίου 2010 10:23 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφή:-) Διαβάστε λιγάκι Ε.Γλ.-Αρβελέρ, sir St.Ransinman, π.Γ.Μεταλληνό. Και δείτε και αυτό: το ότι δήλα δη το Φανάρι κατόρθωσε να αναστήσει την Βυζαντινή Αυτοκρατορία ως πνευματική πλέον οντότητα και να την υποκαταστήσει ως "Βυζάντιον μετά το Βυζάντιον"(lorga). Την εξέλιξη αυτή είχε προ-ίδει και θεμελιώσει ο μέγας Πατριάρχης Γεννάδιος Β' ο Σχολάριος, λέγων, με προφητική ενόραση, ότι "ει μέλλει ποτέ το δείλαιον ημών Γένος τον ήλιον ευτυχέστερον οράν αυτοίς επιλάμποντα, εξ ημών αύθις των ιερωμένων και μοναχών ανατείλαι δεί την της πνευματικής υγιείας αρχήν ερρωμένως και μετά σπουδής την τοιαύτην αναλαβομένων προαίρεσιν" σ.σχ.ο λόγος περί ποιμαινούσης και Εθναρχούσης Εκκλησίας.
Ο 2 Οκτωβρίου 2010 11:54 π.μ.
Διάβασα την εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου, η οποία τολμώ να πω, μου δημιούργησε αισθήματα άκρας αποστροφής και εμετικές τάσεις (για Δραμαμίνες θα τρέξω αργότερα...) Απαγορεύει "την εκκλησιαστική ταφή εις τους ΕΝ ΥΓΙΕΙ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙ (!!!) αυτοκτονούντας". Αναρρωτιέμαι, αν μπορεί κανείς να είναι διανοητικά υγιής τη στιγμή που παίρνει απόφαση να αυτοκτονήσει! Επειδή πιστεύω ακράδαντα, ότι σε αυτοκτονία μπορεί να προβεί κάποιος όταν είναι ψυχικά διαταραγμένος ούτως ή άλλως, ή έστω σε φάση ψυχικής διαταραχής, η εγκύκλιος της Ι. Συνόδου έρχεται να προσθέσει το απόλυτο τίποτα. Αναφερόμενη στις "εξαιρέσεις" (οπότε επιτρέπει την κηδεία), πουλάει συγκατάβαση με ρέγουλα και με το σταγονόμετρο, εκεί που θα έπρεπε έτσι κι αλλιώς να προσφέρει στο δύστυχο αυτόχειρα τις προσευχές της Εκκλησίας. Ποτέ δεν κατάλαβα τι θα πει "Αυτοκτόνησες; - Δεν σε θάβω!" Αυτό θα πει δεν σου προσφέρω τις προσευχές μου (δηλαδή την αγάπη μου), ιδιαίτερα όταν τις έχεις τόσο μεγάλη ανάγκη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ό,τι αφορά την κηδεία του 17χρονου, την οποία "επέτρεψε" ο Μητροπολίτης, αυτό έλειπε, να μην την επέτρεπε. Δεδομένης μάλιστα της πολύ μικρής ηλικίας του αυτόχειρα, ο επίσκοπος έκανε απλώς το αυτονόητο (ή εκείνο που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, αλλά προφανώς δεν είναι). Αν έπραττε διαφορετικά, αυτό θα προσέκρουε στην στοιχειώδη ανθρωπιά και αγάπη, αλλά και στη λογική. Το να "εγκωμιάζονται" άνθρωποι, επειδή έπραξαν απλώς το αυτονόητο, καταδεικνύει ακριβώς, ότι το αυτονόητο δυστυχώς δεν είναι καθόλου μα καθόλου δεδομένο...
Όπως πρόσθεσα και σε άλλο θέμα του παρόντος blog, θα με ενδιέφερε να διαβάσω και ΕΠΩΝΥΜΑ σχόλια. Πού πήγε το στοιχειώδες θάρρος της γνώμης;! Τι θα πει "Ανώνυμος είπε..."; Αφήνουμε την "κουτσουλιά" και την κάνουμε μ' ελαφρά πηδηματάκια; ΕΠΩΝΥΜΑ ρε παιδιά! ΕΠΩΝΥΜΑ! Γιατί όχι άλλωστε; Δημοκρατία έχουμε...
ΑπάντησηΔιαγραφή