Φυσικά ο Διάλογος μεταξύ Ορθοδόξων - Ρωμαιοκαθολικών είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση και όσοι συμμετέχουν - από πλευράς Ορθοδόξων - έχουν υψηλή αίσθηση ευθύνης του θέματος.
Η συνάντηση της Μικτής Θεολογικής Επιτροπής Διαλόγου στη Βιέννη έληξε με ανανέωση του ραντεβού μετά από δύο χρόνια. Γιατί τα βήματα είναι αργά και πολύ προσεκτικά.
Κι αυτό την ώρα που εν Ελλάδι κάποιοι "παπαγάλοι" κρώζουν διάφορα περί προδοσίας της πίστεως και άλλα παρόμοια γελοιωδέστατα.
Νομίζω ότι τους είπε κάλλιστα ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως Σεραφείμ, που εκπροσωπεί στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας στον διάλογο, σε συνέντευξή του στο amen.gr:
«Αυτοί που προπαγανδίζουν εναντίον του διαλόγου είναι αυτοί που αν δεν ήταν ο διάλογος κάτι θα έβρισκαν για να γίνεται θόρυβος», σημειώνει.
«Αυτοί όμως που μας βρίζουν και καλούν τους φανατικούς να μας «λιντσάρουν», δεν σημαίνει ότι επειδή βρίσκονται έξω από το θεραπευτήριο στο Δαφνί, έχουν δικαίωμα να αμφισβητούν το ορθόδοξο φρόνημα αυτών που παίρνουν τις αποφάσεις, δηλαδή να περιφρονούνται και να χλευάζονται με το χειρότερο τρόπο όλες οι Ορθόδοξες Σύνοδοι των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών».
Επειδή, όμως, ανάλογες κινήσεις, αντιοικουμενικού παροξυσμού, παρατηρήθηκαν και στην Εκκλησία της Ρωσίας, διαβάστε το θαυμάσιο κείμενο του Theodor Petrov, πάλι στο amen.gr, το συμπέρασμα του οποίου είναι καταλυτικό:
"Το σύνθημα «Ορθοδοξία ή θάνατος!» εκφράζει μια άλλη πίστη, η οποία δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το Χριστιανισμό".
Η συνάντηση της Μικτής Θεολογικής Επιτροπής Διαλόγου στη Βιέννη έληξε με ανανέωση του ραντεβού μετά από δύο χρόνια. Γιατί τα βήματα είναι αργά και πολύ προσεκτικά.
Κι αυτό την ώρα που εν Ελλάδι κάποιοι "παπαγάλοι" κρώζουν διάφορα περί προδοσίας της πίστεως και άλλα παρόμοια γελοιωδέστατα.
Νομίζω ότι τους είπε κάλλιστα ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως Σεραφείμ, που εκπροσωπεί στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας στον διάλογο, σε συνέντευξή του στο amen.gr:
«Αυτοί που προπαγανδίζουν εναντίον του διαλόγου είναι αυτοί που αν δεν ήταν ο διάλογος κάτι θα έβρισκαν για να γίνεται θόρυβος», σημειώνει.
«Αυτοί όμως που μας βρίζουν και καλούν τους φανατικούς να μας «λιντσάρουν», δεν σημαίνει ότι επειδή βρίσκονται έξω από το θεραπευτήριο στο Δαφνί, έχουν δικαίωμα να αμφισβητούν το ορθόδοξο φρόνημα αυτών που παίρνουν τις αποφάσεις, δηλαδή να περιφρονούνται και να χλευάζονται με το χειρότερο τρόπο όλες οι Ορθόδοξες Σύνοδοι των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών».
Επειδή, όμως, ανάλογες κινήσεις, αντιοικουμενικού παροξυσμού, παρατηρήθηκαν και στην Εκκλησία της Ρωσίας, διαβάστε το θαυμάσιο κείμενο του Theodor Petrov, πάλι στο amen.gr, το συμπέρασμα του οποίου είναι καταλυτικό:
"Το σύνθημα «Ορθοδοξία ή θάνατος!» εκφράζει μια άλλη πίστη, η οποία δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το Χριστιανισμό".
Ο διάλογος των δυο εκκλησιων ισως πρέπει να γίνεται. Ομως δεν ειναι εκφράσεις αυτές απο το στόμα επισκόπου για να "κατακεραυνώσει" αλλους που ενδεχομένως τον προκάλεσαν. Η προκλητική συμπεριφορά εκατέρωθεν ειναι το πρόβλημα και η προταξη του "αλαθητου" απο πλευράς ορθοδόξων αυτή τη φορά. Το Φαναρι στον εικοστό αιώνα εμεινε "φαναρι" και δεν κατάφερε να γίνει προβολέας για να φωτίσει το ποιμνιό του.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΛάθος Σεβασμιώτατε, δεν αντιτιθέμεθα εμείς οι Ορθόδοξοι στον διάλογο, απεναντίας είμεθα υπέρ του διαλόγου με τους ετεροδόξους. Όχι μόνο για να προβληθεί η Ορθοδοξία και να διαλάμψει η αλήθεια, αλλά και για να διαφωτισθούν και μετανοήσουν και εγκαταλείψουν τις κακοδοξίες τους και σωθούν οι ετερόδοξοι, οι αιρετικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να έχει όμως νόημα ο διάλογος, πρέπει να υπάρχει ειλικρινής διάθεση και από τις δυο πλευρές, αλλιώς ο διάλογος είναι μάταιος. Αλλ᾽ υπάρχει ειλικρινής διάθεση από την πλευρά των Παπικών; Όχι βεβαίως. Αντί ειλικρινείας υπάρχει πονηρία. Τρανή απόδειξι τούτου είνε η συντήρηση από τον Πάπα και η επέκταση της Ουνίας.
Για να έχει νόημα ο διάλογος, οι μετέχοντες σ᾽ αυτόν πρέπει να είνε πρόσωπα κατάλληλα. Αλλ᾽ εκπληρώνεται αυτός ο όρος από την πλευρά των Ορθοδόξων; Ὀλοι οι εκπρόσωποι των Ορθοδόξων στον διάλογο είναι ικανοί και ευσεβείς θεολόγοι και ζηλωτές της Πίστεως; Εκπροσωπούν επαξίως την Ορθοδοξία; Δυστυχώς οι περισσότεροι είναι ακατάλληλοι. Και τους ορίζουν για τον διάλογο συνήθως οικουμενιστές ηγέτες των Ορθοδόξων Εκκλησιών με πρωτοστάτη τον αρχιοικουμενιστή Πατριάρχη Κων/λεως. Δεν πιστεύουμε σε διαλόγους, στους οποίους την Ορθοδοξία «εκπροσωπούν» πρόσωπα τύπου Αυστραλίας Στυλιανού, Περγάμου Ιωάννη, Μεσσηνίας Χρυσοστόμου.
Ερωτούμε: Μεταξύ των εκπροσώπων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στον διάλογο υπήρξε κατά τις ημέρες μας όμοιος του αγίου Μάρκου του Ευγενικού; Ο πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνος υπήρξε σύγχρονη πατερική μορφή, και περισσότερο απ᾽όλους τους Επισκόπους απελάμβανε της εμπιστοσύνης του πιστού λαού. Ορίσθηκε ή θα οριζόταν ποτέ για τον διάλογο πρόσωπο σαν τον Αυγουστίνο;
Να πούμε την πικρή αλήθεια: Ακραιφνείς Ορθόδοξοι, ζηλωτές της Πίστεως και αγωνιστές θεωρούνται ακατάλληλοι για τον διάλογο. Και θεωρούνται κατάλληλοι για τον διάλογο πρόσωπα σαν τον Αυστραλίας Στυλιανό και τον Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα. Αυτοί θεωρήθηκαν κατάλληλοι και για την Προεδρία των Ορθοδόξων στον διάλογο…
Αφού δεν εκπληρούνται οι απαραίτητοι για τον διάλογο όροι, και αντί ωφελείας προκύπτει ζημία, ο πιστός λαός δεν εγκρίνει τον διάλογο. Τέτοιος διάλογος, όπως με τους Παπικούς, ομοιάζει με τον διάλογο που έκανε η Εύα με τον όφι τον αρχαίο, τον Διάβολο και Σατανά, που στοίχισε τη μεγάλη συμφορά της ανθρωπότητας.
Σεις οι Οικουμενιστές, λοιπόν, καλό θα ήταν να σκεφθείτε επικαίρως και τον διάλογο της Εύας με τον όφι, κατόπιν του οποίου έγινε έξωση από τον Παράδεισο και ο Αδάμ εκάθησεν απέναντι του Παραδείσου και θρηνούσε.
Ν.Σ.
Συμφωνῶ μέ τόν Ν.Σ. τῆς 26/9 6:01 μ.μ. Ξέρετε αὐτές οἱ συναντήσεις μοῦ θυμίζουν ἐπιστημονικά συνέδρια.Κάπου-κάπου λαμβάνουν χῶρα σέ ὡραία ξενοδοχεῖα, σέ διάφορες πόλεις καί πρωτεύουσες μέ σκοπό βεβαίως ὄχι τήν ἀνταλλαγή ἀπόψεων καί ἐμπειριῶν (αὐτά εἶναι ἡ ἀφορμή), ἀλλά τήν καλοπέραση καί τόν δωρεάν τουρισμό.Πολύ λάδι κι ἀπό τηγανίτα τίποτα..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποιος να μου εξηγήσει τι σημαίνει το σύνθημα "Ορθοδοξία ή θάνατος".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιός απειλεί σήμερα να σκοτώσει κάποιον επειδή είναι Ορθόδοξος;
Εκτός αν αυτός ο ακραιφνής Ορθόδοξος δεν έχει πρόβλημα να σκοτώσει όποιον θεωρεί ότι δεν είναι Ορθόδοξος ή τόσο Ορθόδοξος όσο αυτός, άρα θανάσιμος εχθρός του.
Μὰ βέβαια! Στοὺς καιρούς μας θεωρείται ἀκραῖο τὸ νὰ λέῃ κανένας "ἢ θάνατος" σὲ σχέσι μὲ ὁ,τιδήποτε. Νά ’ναι καλὰ οἱ μάρτυρες, ἂν καὶ ἦσαν καὶ αὐτοὶ ἀκραίοι... Ἔχω ἀκούσει ὅτι ὁ πολὺς κύριος Petrov εἶναι Οὐνίτης. Ἐὰν ἀληθεύῃ αὐτό, τότε καλύτερα νὰ κάνω τὸ ἀκριβῶς ἀντίθετο ἀπ’ ὅ,τι μᾶς προτείνει...
ΑπάντησηΔιαγραφή