Δευτέρα 30 Αυγούστου 2010

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ (1907-2010)


Ο μακαριστός Μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος υπήρξε αναμφίβολα μια ιδιαίτερη προσωπικότητα. Ξεχώριζε από τους άλλους επισκόπους, κυρίως για τον ελεγκτικό του τρόπο. Το κατ' εξοχήν προτέρημά του ήταν το ότι έπαιρνε θέση απέναντι σε πρόσωπα και πράγματα. Οπότε ήξερες με ποιον έχεις να κάνεις.

Δεν έχω κανένα λόγο να μην παραδεχθώ ότι ήταν και ενάρετος άνθρωπος. Και αφιλοχρήματος. Και εργατικός στη Μητρόπολή του.

Απο κει και πέρα σε καμία περίπτωση δεν δέχομαι την αγιοποίησή του, που άρχισαν μεταθανατίως πολλοί να ξεφωνίζουν, ή τη σύγκρισή του – φευ! - με τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο ή χαρακτηρισμούς του τύπου “γίγαντας, λεοντόκαρδος” κ.α. παρόμοια αρκούντως υπερβολικά, τουλάχιστον...

Ο Αυγουστίνος Καντιώτης υπήρξε γέννημα της εποχής του. Οργανωσιακός στη νοοτροπία, γι' αυτό και ίδρυσε την αδελφότητα “Ο Σταυρός”, ηθικολόγος και όχι θεολόγος, ελεγκτικός με κάθε τι το “αντίθε(τ)ο”, πράγμα που σημαίνει συνακόλουθα ότι υιοθετούσε τη λογική του αποκλεισμού. Έτσι, σύμφωνα με την δική του λογική οι “πιστοί” δεν μπορούσαν παρά να είναι ολίγιστοι, οι ''ημέτεροι'', αφού πόσοι μπορούν να ανταποκριθούν στις επιταγές του Ευαγγελίου σύμφωνα με τον αείμνηστο Καντιώτη;

Ήλεγξε την κατά καιρούς εξουσία, αλλά τελικά αυτός ο έλεγχος δεν απέδωσε κάτι το ουσιαστικό. Ο παραληρηματικός του λόγος – που δεν είχε σχέση με καμία ρητορική, ως διατείνονται τινες – φανάτιζε τους δικούς του, και πλέον τούτου ουδέν. Δεν είχε δηλ. κάποια ευρύτερη απήχηση και επιρροή στα κέντρα αποφάσεων κ.ο.κ. Αντιθέτως, στον πολύ κόσμο – και σε μια μερίδα που δεν ήταν άσχετη με την Εκκλησία – ο Καντιώτης ήταν ο ορισμός του συντηρητισμού και του φανατισμού, κι απ' αυτή την πλευρά ο υπέρμετρος ζηλωτισμός του μάλλον λανθασμένη εντύπωση έδινε στην κοινωνία για το ποια είναι η φύση και η ουσία της Εκκλησίας.

Πιστεύω ότι πίστευε αυτά που έλεγε. Γι' αυτό και τα υποστήριζε με πάθος. Όμως, δεν μπορούσε να ξεφύγει από την εκπροτεσταντισμένη οργανωσιακή νοοτροπία, της οποίας οι καλές προθέσεις μόνον δεν αρκούν...

Κρίμα που οι επίγονοι, τα “πνευματικά παιδιά” του αειμνήστου Γέροντα Αυγουστίνου αλληλοσπαράσσονται. Και στο πρόσφατο παρελθόν και σήμερα. Η ενότητα – το ζητούμενο στην Εκκλησία – δεν επετεύχθη ούτε στην οργάνωση που ο Μητροπ. Αυγουστίνος ίδρυσε.

Και ας μη ξεχνάμε ότι και η παραίτησή του από τον Επισκοπικό θρόνο είχε έντονο παρασκήνιο, όχι και τόσο καθαρό.

Σε κάθε περίπτωση η σύγχρονη εκκλησιαστική ιστορία έχει πολλά να καταγράψει και να αξιολογήσει εν καιρώ. Κι εκεί ο καθείς θα εύρει την θέση του...


Σημερινά δημοσιεύματα τύπου:

- Ο Μητροπολίτης που αφόρισε Αγγελόπουλο - Μαστρογιάνι

«Τι φοβερή φωνή που έχει. Τι ένταση για γέρο άνθρωπο! Θα μπορούσε να παίξει δραματικούς ρόλους με απαιτήσεις», δήλωνε στην «Ε», στις 17 Δεκεμβρίου του 1990, ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.

- Αυγουστίνος Καντιώτης ο "Χομεϊνί της Μακεδονίας"

O - κατά κόσμον- Ανδρέας Καντιώτης είχε ορκισμένους φίλους, οι οποίοι τον είχαν αγιοποιήσει, εξαίροντας την κοινωνική του δράση κυρίως υπέρ των φτωχών και των αδυνάτων. Ωστόσο, στην πολύχρονη σταδιοδρομία του ως ιεράρχης είχε αποκτήσει και φανατικούς εχθρούς, οι οποίοι στηλίτευαν τη- συχνά ακραία- στάση του σε εθνικά και κοινωνικά ζητήματα. Η δράση του σε κρίσιμες ιστορικές στιγμές αντιμετωπίστηκε με εξαιρετικά αντικρουόμενα συναισθήματα.


15 σχόλια:

  1. "υπήρξε γέννημα της εποχής του. Οργανωσιακός στη νοοτροπία"
    Δείτε σχετικά στο "Καταφύγιο Ιδεών" του Χρ.Γιανναρά, σελ.151-153. Ενδεικτικά μεταφέρουμε, αυτολεξεί, ότι "τα έβαζε με τη βασίλισσα, την κυβέρνηση, τους νομάρχες, τους δεσποτάδες, και τους έβριζε όλους χυδαία, κάποτε με βρισιές καραγωγέα(:«οι δεσποτάδες είναι πούστηδες», ούρλιαζε από την έδρα)". κ.λ.π.

    Στην Αθήνα επετίθετο κατά των καλλιστείων ενώ στην Πάτρα ο αγαπημένος του εχθρός ήταν ο Καρνάβαλος!!! Υπέργηροι, σήμερα, αστυνομικοί ενθυμούνται τα μπλόκα που στήνονταν την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς για να συγκρατήσουν τους οπαδούς του μακαριστού Αυγουστίνου που τον περίμεναν να έρθει από το Μεσολόγγι και να τεθεί επί κεφαλής της ομάδας κρούσεως προς διάλυση της καρναβαλικής παρελάσεως...! Οι "ευσεβείς" της Πάτρας, φυσικά, τον λάτρεψαν! Οι δε οργανωσιακοί ευρέθησαν σε δίλημα καθότι μη εξτρεμιστές... και εκείνος τους αποκαλούσε "κουραμπιέδες"!!! Πολλές χειροτονίες Αρχιερέων στην Αθήνα, δεκαετία '60, ετελέσθησαν "κεκλεισμένων των θυρών" ένεκα του φόβου του Αυγουστίνου και της ομάδας του! Ο ίδιος έγραψε στη "Σπίθα" ότι ο αοίδιμος Αθηνών Σπυρίδων Βλάχος, ο από Ιωαννίνων, τον αποκαλούσε "το μαντρόσκυλό του"! Επί Σεραφείμ ήταν ο μόνιμα διαμαρτυρόμενος και ενιστάμενος στις συνεδρίες της Ιεραρχίας. Επενέβη μέσω του "Σταυρού..." στα πράγματα του Οικουμενικού θρόνου, παρότι κατ΄ουσίαν ήταν και ο ίδιος Ιεράρχης του Θρόνου, και προκάλεσε την κανονική επίπληξή του από τον αοίδιμο Οικουμενικό Πατριάρχη Δημήτριο. Στα γεγονότα της "εκκλησιαστικής περιουσίας-1987" έλαβε το λόγο, ως quest star, στα συλλαλητήρια της Συνόδου σε Αθήνα-Θεσ/νίκη-Πάτρα. Εκεί στοχοποίησε τη σύζυγο του τότε πρωθυπουργού, Μαργαρίτα "μιά γυναίκα....αποκάλεσε τις γυναίκες της Βορείου Ελλάδος ζώα"!. Αργότερα τον μακαρίτη Ανδρέα τον εδέχθη στη Φλώρινα με τη νέα σύζυγό του....ερωτηθείς πως άλλαξε στάση απήντησε: "κτυπώ τα δένδρα όσο είναι υγιή και όρθια. Ο Ανδρέας μου εδήλωσε την πίστη του, χάρη στη νέα σύζυγό του, στην ύπαρξη μεταφυσικού κόσμου". Στη δεκαετία του '90 εδέχθη τον τέως Βασιλέα στον Καθεδρικό της Φλώρινας ειπών "όλοι οι Έλληνες, ανεξαρτήτως πολιτικού πιστεύω είναι Βασιλικοί"!
    Τα της παραιτήσεώς του όντως καλύπτει πέπλος μυστηρίου....ας είναι...τώρα είναι και πάλιν πρόσωπον προς πρόσωπον με τον εξαναγκάσαντα(;;;) σε παραίτηση...και αμφότεροι ενώπιον Εκείνου..... Ας ευχηθούμε στους πάντες, εις ημάς αυτούς δε πρωτίστως, την "καλή απολογία...."
    Αιωνία αυτού η μνήμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παναγιώτη συμφωνώ και με το άρθρο σου και με το σχόλιο που διάβασα, ας μη δώσουμε συνέχεια και ας παρακαλέσουμε τον Άγιο Θεό να τον αναπαύση εν χώρα ζώντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δίκιο έχει ο 8:27 μ.μ. αλλά πρέπει να επισημάνουμε, σε σχέση με την πολεμική τακτική του π.Αυγουστίνου ενάντια στον Καρνάβαλο, ότι καμμία Εκκλησιαστική αρχή στην Πάτρα, ούτε η τωρινή ούτε οι προηγούμενες, δεν τόλμησαν και δεν τολμούν να ελέγξουν τις τοπικές αρχές για το φαινόμενο του Καρνάβαλου! Είναι γνωστό ότι ομάδες καρναβαλιστών-επισκέπτες προσκυνούν στον Αγ.Ανδρέα την Κυριακή του καρναβαλιού και μάλιστα σε ώρα τέλεσης του Κατανυκτικού Εσπερινού.... Οι οργανωσιακοί μόνο δείχνουν μιά απέχθεια σε αυτούς με τις γνωστές επιτιμητικές λοξοματιές.....τστστστστστσ αίσχος! εντροπή! Η εκκλησιαστική ηγεσία μάλλον αδιαφορεί ίσως για να μην πέσει σε δυσμένεια από τις άλλες αρχές και εξουσίες του τόπου....που πολλά οικονομικά ωφέλη πορίζονται από το καρναβάλι! Ο Αυγουστίνος όμως ήταν θαρραλέος και φαίνεται ότι δεν προσποιείτο! Πίστευε σε αυτό που τολμούσε κι ας ήταν εξτρεμιστικό! Και στις μέρες εκείνες, πρέπει να πούμε, πως ο Καρνάβαλος ήταν και κάπως αξιοπρεπής! Βενετσιάνικος! Και όχι όπως κατήντησε μετά το 1980 Μπραζιλιέρικος-Brazillero δηλαδή γυμνιστής, πότης και άλλα....τα οποία ίσως και να χρειάζονται μιά Εκκλησιαστική αξιολόγηση και ανάληψη σχετικής ευθύνης......
    Ο Θεός να τον αναπαύσει τον Αυγουστίνο Καντιώτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τελικά κ.Παναγιώτη έγραψες κάτι για
    τον μακαριστό πια Αυγουστίνο.Δυστυ-
    χώς ή ευτυχώς θα ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ κι εγώ με ΟΛΑ,όσα λες!Εκείνο όμως,που έ-
    χει σημασία είναι ότι ό,τι έλεγε κι έκανε το ΠΙΣΤΕΥΕ ΑΚΡΑΔΑΝΤΩΣ και δεν έκανε πίσω!!Επίσης,ως αρχιμαν-
    δρίτης μου έλεγε φίλος μακαριστός πια ,που έκανε ένα φεγγάρι στο οικο
    τροφείο της Ζ.Πηγής 44 ότι καθε εσπέρα έπιανε κι "έλουζε" ΟΛΟΥΣ τους τότε μητροπολίτες από τον Έβρο μέχρι την Καλαμάτα μέχρις ότου έγινε επίσκοπος εκλεγείς από αριστίνδην ΚΙ ΑΥΤΟΣ σύνοδο και τον Ιερώνυμο Α΄.Μάλιστα λεγόταν τότε ευρέως ότι τον έκανε δεσπότη,για να τον απομακρύνει και "ξεφορτωθεί"
    !Άλλωστε ένα χρόνο και κάτι έστει-
    λε στη Φλώρινα επιτροπή ψυχιάτρων,
    για να τον εξετάσουν...!!Και τώρα ένα γεγονός,που έγραψαν τότε οι εφη
    μερίδες:Όταν εξελέγη αρχιεπίσκοπος
    για περίπου 30 μέρες ο από Αττικής Ιάκωβος Βαβανάτσος από τον άμβωνα του Αγίου Κωνσταντίνου στο κήρυγμά του φώναξε:"Θέλομεν ΑΝΔΡΑ αρχιεπί-
    σκοπον"!!Δεν ξέρω πόσο δίκιο είχε,
    αλλά νομίζω μέσα σε εκκλησία και από κληρικό ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να λέ-
    γονται τέτοια πράγματα!!Τέλος πά-
    ντων "ο αποθανών δεδικαίωται"!!
    ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥ Η ΜΝΗΜΗ!
    Βέβαια ό,τι εγράφη είναι γεγονότα και καλόν θα είναι να λέγονται και κάποια παραστρατήματα των ανθρώπων μετά το θάνατό τους κι όχι μόνο τα καλά τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάλι χολή έβγαλες... τι να πω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η αλήθεια τρομάζει πολλούς!
    Ο Θεός να αναπαύσει τον κυρό Αυγουστίνο εκ βάθους καρδίας.... άλλο αυτό και άλλο η ιστορική μνήμη... όπως μου είπε γνωστός επίσκοπος "μιλούσε και ξεσκέπαζε όλους εκτός από τα πνευματικοπαίδια του"!!!
    Ας τον κρίνει η ιστορία!

    Μπράβο Παναγιώτη για το θάρρος σου να γράψεις ΑΛΗΘΕΙΕΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αδελφοί και οι τρομοκράτες πιστεύουν σε κάτι και γι'αυτό κάνουν ότι κάνουν, δεν δικαιώνονται οι επιλογές μας και οι πράξεις μας μόνο και μόνο γιατί πιστεύουμε σ'αυτές, και ο αποθανών δεδικαίωται από της αμαρτίας,δηλ. απαλάχθηκε από την αμαρτία γιατί πλέον δεν έχει την δυνατότητα να αμαρτήσει,όλοι θα κριθούμε από τις πράξεις μας, τα λόγια μας, και τις παραλήψεις μας. Οι Πατέρες μας λέγουν πως το καλό αν δεν γίνεται με καλό τρόπο δεν είναι καλό, η ιστορία θα δείξει αν ο καθένας μας προσέφερε υπηρεσίες στην Εκκλησία του Χριστού και τον συνάνθρωπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με αφορμή το σχόλιο του 31 Αυγούστου 2010 1:53 μ.μ. να θυμηθούμε πως η γνωστή οικογένεια των τρομοκρατών(αφοί Ξηροί...)προέρχεται από το "εκκλησιαστικό περιβάλλον" του μακαρίτη Καντιώτη. Το περιβάλλον αυτό είχε ως έμβλημα τη ρήση του ίδιου "Χριστός&Ελλάς"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έίναι ομως προφανές ελεεινέ λασπολόγε 31 Αυγούστου 2010 5:17 μ.μ. ότι τόσοι οι Αφοι Ξηροί όσο και ο Ιούδας έγραψαν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους το "ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥΣ".

    ΠΙΣΤΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @1-9,12.27΄.
    Πιστέ μήπως μπορείς να μας κάνεις λιανά αυτό,που έγραψες;Δηλαδή εξι-
    σώνεις,Καντιώτη,Ξηρούς κ.λοιπούς
    με τον Ιούδα;Και ποιο περιβάλλον του έγραψε ο Ιούδας;Αν εννοείς το Χριστό και τους λοιπούς συμμαθητές του,το πλήρωσε ΑΚΡΙΒΑ,γιατί,όπως ξέρεις "απελθών ΑΠΗΓΞΑΤΟ"!!Η δε εξίσωση,αν είναι έτσι,δε νομίζω να
    είναι ό,τι το καλύτερο..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ΠΙΣΤΕ!
    Μάλλον αγνοείς ότι το "εκκλησιαστικό περιβάλλον" των ως άνω υπ' εμού κατονομαζομένων ήταν και,φεύ, συνεχίζει να είναι..., πληγή αιμάσσουσα επί του Εκκλησιαστικού Σώματος. Η πληγή αυτή άνοιξε εξ΄αιτίας του "ορθοδοξίζοντος εκκλησιαστικού κοσμοειδώλου" της εποχής του μακαριστού Καντιώτη. Και ο ίδιος, ασφαλώς, κατέστη θύμα αυτής! Η εποχή αυτή, κατά διαδοχήν, είναι αποκύημα προγενεστέρων σχετικών επιδράσεων της Δυτικής θεολογίας και ζωής προς αλλοτρίωση του "εκκλησιαστικού βίου" των Ελλήνων ήδη από την εποχή της Τουρκοκρατίας. Επί του Ελλαδικού κρατιδίου, εν συνεχεία, η πληγή κατέστη, δυστυχώς, ανεπούλωτος....και μάλιστα με την συμβολή της "χειραφετήσεως" των Ελλαδιτών από τον Πατρικό Οίκο όπου διαφυλλάσεται ακεραίως και αλωβήτως η όντως πίστη και ευσέβεια των Ορθοδόξων! Δύνασαι να ίδης πλείονα σε σχετικές μελέτες του π.Γ.Μεταλληνού.
    31 Αυγούστου 2010 5:17 μ.μ.
    Υ.Γ. Το τέλος της Ευαγγελικής διηγήσεως του "Ασώτου" δύναται να σε πληροφορήσει ασφαλέστατα περί της μόνης μεθόδου "πλήρους επουλώσεως και ολοτελούς θεραπείας" της πληγής αυτής του Νεοελληνικού βίου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πράγματι ο κ.Παναγιώτης έγραψε κάτι γιά τόν πατέρα Αυγουστίνο μας, τον "παππούλη" μου, έστω τήν ύστατη ώρα.Φρονώ πως είναι άγιος, ίσως να κάνω καί λάθος, δεν έχει σημασία. Αυτό δε θα τό κρίνει ούτε ο Παναγιώτης , ούτε ο Νεκτάριος.Θα το κρίνει καί ο Παναγιώτης καί ο Νεκτάριος και οι σύγχρονοι του γέροντος και όλο το σώμα της Εκκλησίας. Ας αφήσουμε το χρόνο να κυλήσει.

    Αξέχαστα τα κηρύγματά του, η φλόγα του, η αγάπη του για την Εκκλησία και την Ελλάδα. Όσο για τις κατηγορίες του ιου της Ελευθεροτυπίας και της σάπιας αριστερίστικης διανοησης, αυτές περισσότερο ΤΙΜΟΥΝ τον άνδρα παρά
    τόν μειώνουν. Θα ανησυχούσα αν συνέβαινε το αντίθετο.Άλλωστε είναι τόσο κουραστικές οι επαναλήψεις αυτής της "προοδευτικούρας", αλλά και των
    "μοδέρνων" θεολόγων, που με αφήνουν παγερά αδιάφορο.

    Νιώθω την ανάγκη να πώ κι από δω , ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στον "παππούλη" γιατί μ'έκανε ν'αγαπήσω τόσο πολύ την Εκκλησία.Όπως την ίδια ανάγκη ένιωσε και ο σεβαστός και αγαπητός μου Σπάρτης , στην εξόδιο ακολουθία του π. Αυγουστίνου. Θυμίζω ότι ο Σπάρτης είναι εκείνος που συκοφαντήθηκε
    λίγες μόνο ώρες πριν την ψηφοφορία για τον αρχιεπισκοπικό θρόνο, από
    γειτονικό μητροπολίτη με τη χαρακτηριστική .....ιερατική εμφάνιση που διαθέτει και που όταν τον βλέπει κανείς ν' ανοίγει το στόμα του, δεν ξέρει αν το κάνει για να μιλήσει, να βρίσει ή απλώς για να ρευτεί !!

    Όσο για το αν ήταν ακραίος ή όχι ο πατηρ Αυγουστίνος, χωρίς να θεωρηθεί ως σύγκριση, ήταν ακραίος ή όχι ο Αγιος Μάρκος Ευγενικός που "μουλάρωσε" στη Φερράρα και Φλωρεντία ?

    Γέροντα Αυγουστίνε ήσουν και θα είσαι στις καρδιές μας. Ημών που σε ζήσαμε από κοντά, κι όσο να πει κανείς κάτι ξέρουμε παραπάνω..

    Νεκτάριος Πετρίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αναντιλέκτως ο μεταστάς υπήρξε σημείο αντιλεγόμενο.Φρονώ ότι αν ζυγίσουμε τα θετικά και αρνητικά του η πλάστιγγα θα γείρει συντριπτικά υπέρ των θετικών.Μόνο και μόνο το γεγονός ότι έσωσε απ την πείνα στην κατοχική Κοζάνη 7000 συμπατριώτες μας προσωπικά μου αρκεί.Δεν παραβλέπω την απολυτότητά του και τις υπερβολές του ούτε συμμερίζομαι την προσπάθεια αγιοποίησής του.Η συνείδηση της Εκκλησίας θα αποφανθεί περί τούτου αν και όταν.Ήταν όμως ασκητικότατος(σε σανίδι κοιμόταν),αφιλοχρήματος,ατρόμητος εθνικός αγωνιστής που αψήφισε με κίνδυνο της ζωής του τους Ιταλούς και τους Γερμανούς,ελεγτικός προς πάντας,πεπαρρησιασμένος,ομολογητής.Και στη Φλώρινα βάπτισε τους αθιγγάνους,τους βρήκε σπίτια για να εγκαταλείψουν τις άθλιες παράγκες,στήριξε την επαγγελματική τάξη των ταξιτζήδων,έφτιαξε ιδρύματα,δεν επέτρεψε τη λειτουργία καζίνο κι άλλα πολλά.Νομίζω ότι δεν πρέπει να τα παραβλέψουμε αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Και στην Πατρα προσφερε με τον αντικαρναβαλικο αγωνα του! Αλλα δυστυχως.....ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΖΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ! ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΕΓΡΑΨΕ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΤΙ-ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΤΕΥΧΙΔΙΟ, ΑΛΛΑ ΕΙΣ ΜΑΤΗΝ..... ΣΤΗ ΔΥΣΜΕΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ....ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΒΛΕΠΕΤΕ ΣΟΥΡΤΑΦΕΡΤΑ ΚΑΙ ΜΑΤΣ ΜΟΥΤΣ ΜΕ "ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ".....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. η εμπάθεια δεν σας αφήνει ούτε μπροστά στο θάνατο. πεθανε ο ανθρωπος και ο μόνος που μπορεί να τον κρίνει ειναι ο Θεός. εσάς τι σας κόφτει αν ήταν ιδιορρυθμος; ποιος σας ειπε οτι η ιδιορρυθμία ολων οσων γράφετε ειναι μικρότερη; οσο για το καρναβάλι, σωστά ηταν αυτά που έλεγε μόνο που ηταν λάθος ο τρόπος του. βλεπετε τότε δεν ήταν ανεπτυγμένο το marketing στην Ελλάδα και δεν ήξερε να πλασσάρει τις απόψεις του.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή