Σε πρόσφατο κείμενό μας είχαμε επισημάνει τη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται στην Ελλαδική Εκκλησία με το αίτημα της καθαίρεσης να επικρέμαται ως δαμόκλειος σπάθη επί τας κεφαλάς ιεραρχών και κληρικών.
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ κατηγόρησε την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών, και άρα και τον Μητροπολίτη Δημητριάδος, για αιρετίζουσες θέσεις που ακούστηκαν στο διεθνές συνέδριο το οποίο οργανώθηκε στις αρχές Ιουνίου στην πόλη του Βόλου. Ο Κυθήρων Σεραφείμ ζήτησε την καθαίρεση του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου. Η εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος, διά του υπευθύνου της Γ. Ζερβού, ζήτησε την καθαίρεση του Δημητριάδος Ιγνατίου για το συνέδριο που ήδη μνημονεύσαμε. Διάφοροι λαϊκοί θεολόγοι ζητούν ονομαστικά την καθαίρεση κληρικών που τους θεωρούν “νεοβαρλααμίτες”, επειδή θέτουν το ζήτημα της μετάφρασης των λειτουργικών κειμένων στη νεοελληνική.
Απ' αυτή την ...καταιγίδα της “καθαιρεσιολογίας” δεν γλίτωσε ούτε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος σε ακραίο “ορθόδοξο” ιστολόγιο καλείται να παραιτηθεί άμεσα!
Αυτό το σκηνικό που διαμορφώνεται είναι πραγματικά πρωτότυπο. Σε καμία άλλη Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία δεν επικρατεί αυτή τη στιγμή τέτοιο πολεμικό κλίμα. Σίγουρα υπάρχουν αντιθέσεις και διαφορετικές αντιλήψεις. Το να ζητείται, όμως, τόσο συχνά και μετ' επιτάσεως η καθαίρεση του τάδε ή του δείνα δεν είναι φαινόμενο που απαντάται στο εσωτερικό των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Και εδώ η Εκκλησία της Ελλάδος πρωτοπορεί! Πού άραγε οφείλεται αυτή η εκτροπή; Στο κλίμα πόλωσης που έχει διαμορφωθεί για δογματικά ή άλλα θέματα, με τους “συντηρητικούς” να εξαπολύουν κεραυνούς εναντίον της άλλης άποψης; Στην σιωπή των ιεραρχών, οι οποίοι φαίνεται πως δεν θέλουν να εμπλακούν σε ανάλογες αντιπαραθέσεις; Στους ήπιους τόνους του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, ο οποίος τονίζοντας την αξία του Συνοδικού συστήματος, αποφόρτισε δυνάμεις μέσα στην Ιεραρχία που ήσαν καταπιεσμένες μέχρι χθες και τώρα ξεσπαθώνουν;
Οι “μηνυτήριες αναφορές” εναντίον Μητροπολιτών από κύκλους ακραίων συντηρητικών, καταφθάνουν στην Ι. Σύνοδο σα βροχή! Φυσικά από πλευράς Αρχιεπισκόπου και Συνόδου, φαίνεται πως δεν τίθεται θέμα καθαίρεσης για κανένα Ιεράρχη που κατηγορείται “επί αιρέσει”. Ας μη ξεχνάμε ότι ακόμα και η καθαίρεση του Παντελεήμονα Μπεζενίτη έγινε λόγω του σχετικού εγγράφου Σανιδά κι όχι με πρωτοβουλία της Συνόδου.
Θα πει κανείς, λοιπόν, ότι όσο κι αν διαμαρτύρονται οι διάφοροι, η Σύνοδος αδιαφορεί στην πράξη γι' αυτές τις ακρότατες εκφάνσεις. Δεν τις λαμβάνει σοβαρά υπ' όψιν. Παρ' όλα αυτά, στον κόσμο του διαδικτύου, όπου κάθε λεπτό παράγονται γνώμες, ιδέες και προτάσεις ποικίλων τάσεων, ο πόλεμος μαίνεται ανεξέλεγκτος. Αν σκεφθούμε ότι οι ακραίοι “ορθόδοξοι”, εκφραστές μιας απολυταρχικής πατερολογίας (ή αλλιώς ενός πρωτόγνωρου πατερικού φονταμενταλισμού), ζητούν μετά μένους την καθαίρεση του Οικουμενικού Πατριάρχου και άλλων ιεραρχών που θεωρούνται “προδότες της πίστεως”, λόγω του διαλόγου με τους ετεροδόξους, αντιλαμβανόμαστε ότι η κατάσταση που διαμορφώνεται δεν είναι άνευ σημασίας. Βέβαια δεν είναι αναίτια αυτή η συμπεριφορά. Αντιθέτως είναι απόλυτα εξηγήσιμη. Απλώς για το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι η ενδεδειγμένη λύση να εθελοτυφλεί η Εκκλησία. Πρέπει να προστατέψει τα μέλη της που διατυπώνουν ένα σύγχρονο λόγο, συμβάλλοντας στην επικαιροποίηση της Θεολογίας, και να μην τα αφήσει βορά στους λασπολόγους και συκοφάντες, οι οποίοι πάντοτε ετοιμοπόλεμοι και δρούν με αμείωτη ένταση, δηλ. δεν ορρωδούν προ ουδενός.
Αυτή την πρόκληση των φανατικών, καλείται η Εκκλησία να μετασχηματίσει σε θεολογία που θα αγγίξει το σύγχρονο άνθρωπο και θα τον λυτρώσει από ενοχές και αγκυλώσεις που δεν έχουν καμία σχέση με την ορθόδοξη παράδοση. Η Ορθοδοξία δεν είναι δεδομένη, αλλά συνεχές άθλημα και αέναη αναζήτηση, όπου δεν χωρούν τα αυτονόητα και οι πάσης φύσεως αφορισμοί. Ο Ζήσιμος Λορεντζάτος το συνοψίζει υπέροχα:
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ κατηγόρησε την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών, και άρα και τον Μητροπολίτη Δημητριάδος, για αιρετίζουσες θέσεις που ακούστηκαν στο διεθνές συνέδριο το οποίο οργανώθηκε στις αρχές Ιουνίου στην πόλη του Βόλου. Ο Κυθήρων Σεραφείμ ζήτησε την καθαίρεση του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου. Η εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος, διά του υπευθύνου της Γ. Ζερβού, ζήτησε την καθαίρεση του Δημητριάδος Ιγνατίου για το συνέδριο που ήδη μνημονεύσαμε. Διάφοροι λαϊκοί θεολόγοι ζητούν ονομαστικά την καθαίρεση κληρικών που τους θεωρούν “νεοβαρλααμίτες”, επειδή θέτουν το ζήτημα της μετάφρασης των λειτουργικών κειμένων στη νεοελληνική.
Απ' αυτή την ...καταιγίδα της “καθαιρεσιολογίας” δεν γλίτωσε ούτε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος σε ακραίο “ορθόδοξο” ιστολόγιο καλείται να παραιτηθεί άμεσα!
Αυτό το σκηνικό που διαμορφώνεται είναι πραγματικά πρωτότυπο. Σε καμία άλλη Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία δεν επικρατεί αυτή τη στιγμή τέτοιο πολεμικό κλίμα. Σίγουρα υπάρχουν αντιθέσεις και διαφορετικές αντιλήψεις. Το να ζητείται, όμως, τόσο συχνά και μετ' επιτάσεως η καθαίρεση του τάδε ή του δείνα δεν είναι φαινόμενο που απαντάται στο εσωτερικό των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Και εδώ η Εκκλησία της Ελλάδος πρωτοπορεί! Πού άραγε οφείλεται αυτή η εκτροπή; Στο κλίμα πόλωσης που έχει διαμορφωθεί για δογματικά ή άλλα θέματα, με τους “συντηρητικούς” να εξαπολύουν κεραυνούς εναντίον της άλλης άποψης; Στην σιωπή των ιεραρχών, οι οποίοι φαίνεται πως δεν θέλουν να εμπλακούν σε ανάλογες αντιπαραθέσεις; Στους ήπιους τόνους του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, ο οποίος τονίζοντας την αξία του Συνοδικού συστήματος, αποφόρτισε δυνάμεις μέσα στην Ιεραρχία που ήσαν καταπιεσμένες μέχρι χθες και τώρα ξεσπαθώνουν;
Οι “μηνυτήριες αναφορές” εναντίον Μητροπολιτών από κύκλους ακραίων συντηρητικών, καταφθάνουν στην Ι. Σύνοδο σα βροχή! Φυσικά από πλευράς Αρχιεπισκόπου και Συνόδου, φαίνεται πως δεν τίθεται θέμα καθαίρεσης για κανένα Ιεράρχη που κατηγορείται “επί αιρέσει”. Ας μη ξεχνάμε ότι ακόμα και η καθαίρεση του Παντελεήμονα Μπεζενίτη έγινε λόγω του σχετικού εγγράφου Σανιδά κι όχι με πρωτοβουλία της Συνόδου.
Θα πει κανείς, λοιπόν, ότι όσο κι αν διαμαρτύρονται οι διάφοροι, η Σύνοδος αδιαφορεί στην πράξη γι' αυτές τις ακρότατες εκφάνσεις. Δεν τις λαμβάνει σοβαρά υπ' όψιν. Παρ' όλα αυτά, στον κόσμο του διαδικτύου, όπου κάθε λεπτό παράγονται γνώμες, ιδέες και προτάσεις ποικίλων τάσεων, ο πόλεμος μαίνεται ανεξέλεγκτος. Αν σκεφθούμε ότι οι ακραίοι “ορθόδοξοι”, εκφραστές μιας απολυταρχικής πατερολογίας (ή αλλιώς ενός πρωτόγνωρου πατερικού φονταμενταλισμού), ζητούν μετά μένους την καθαίρεση του Οικουμενικού Πατριάρχου και άλλων ιεραρχών που θεωρούνται “προδότες της πίστεως”, λόγω του διαλόγου με τους ετεροδόξους, αντιλαμβανόμαστε ότι η κατάσταση που διαμορφώνεται δεν είναι άνευ σημασίας. Βέβαια δεν είναι αναίτια αυτή η συμπεριφορά. Αντιθέτως είναι απόλυτα εξηγήσιμη. Απλώς για το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι η ενδεδειγμένη λύση να εθελοτυφλεί η Εκκλησία. Πρέπει να προστατέψει τα μέλη της που διατυπώνουν ένα σύγχρονο λόγο, συμβάλλοντας στην επικαιροποίηση της Θεολογίας, και να μην τα αφήσει βορά στους λασπολόγους και συκοφάντες, οι οποίοι πάντοτε ετοιμοπόλεμοι και δρούν με αμείωτη ένταση, δηλ. δεν ορρωδούν προ ουδενός.
Αυτή την πρόκληση των φανατικών, καλείται η Εκκλησία να μετασχηματίσει σε θεολογία που θα αγγίξει το σύγχρονο άνθρωπο και θα τον λυτρώσει από ενοχές και αγκυλώσεις που δεν έχουν καμία σχέση με την ορθόδοξη παράδοση. Η Ορθοδοξία δεν είναι δεδομένη, αλλά συνεχές άθλημα και αέναη αναζήτηση, όπου δεν χωρούν τα αυτονόητα και οι πάσης φύσεως αφορισμοί. Ο Ζήσιμος Λορεντζάτος το συνοψίζει υπέροχα:
“Αντίθετα με τα άλλα όλα όσα ψάχνεις, το Θεό όταν τον βρεις -αν τον βρεις – τότε είναι που θα τον ψάχνεις ακόμα περισσότερο”.
Τί γελοίο κείμενο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί αθεολόγητος συντάκτης!
1.Γελοίος είσαι ΣΥ,12,15 και οι ό-
ΑπάντησηΔιαγραφήμοιοί σου,όπως ο ιστολόγος της Σου-
ρωτής,ο χαζοκούμπαρος της Νέας Υόρ-
κης, ο φουστανοφορών "θρησκευτικός"
(ανώνυμος γαρ),ο "ακτινολόγος" και πλείστοι όσοι έτεροι "κακούργοι"
της "ορθοδοξίας"!
2.Ο Αμβρόσιος ως τοποτηρητής της μη
τρόπολης Πατρών τα είχε κάνει μπά-
χαλο με επαναφορές γερόντων κ.λπ. ασχημίες και τον αντιμετώπισε δημό-
σια και θαρραλέα ο τότε τοπικός πρόεδρος των κληρικών!Όσο για τη δική του μητρόπολη,το μόνο,που έχω να πω είναι ότι ζήτησε και πήρε βο-
ηθόν επίσκοπο,που δεν τον ΑΝΤΕΞΕ ούτε για ένα εξάμηνο!!Αυτό τα λέει
ΟΛΑ!!
3.Εσχάτως "δίνει την καλή μαρτυρί-
α" του επί παντός επιστητού!!"Ή καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση"Αλ-
λά "έσεται και γιαυτόν ήμαρ"!!
4.Οι άνωθεν μνημονευθέντες ιστολό-
γοι φρυάττουν τρίζοντες τους οδό-
ντας και βρυχώντες κατά του Ιερωνύ-
μου,γιατί δεν τους απεκατέστησε το μοχθηρό και άθλιο γερόντιο της Αυ-
λώνας!
5.Το περί ου ο λόγος γερόντιον σε πρόσφατη συνέντευξή του είχε αποκα-
λέσει ψεύτη τον πρώην Πατρών Νικόδημον μια και δεν ζει,για να τον διαψεύσει!Αυτό είναι το ποιόν
ενός ανθρώπου,που υπηρέτησε με θέρ-
μη,όπως ο πάτρωνάς του τους βασανι-
στές ενός ολόκληρου λαού!
6.Όσο υπάρχει η κακώς νοούμενη δη-
μοκρατία και όσο υπάρχουν έστω και φυτοζωούσες οι ΣΦΗΚΟΦΩΛΙΕΣ-συγνώ-
μη οι εκκλησιαστικές λεγόμνες οργα
νώσεις-αυτά θα βλέπουμε κι αυτά θα ακούμε!
Ελάτε τώρα!Σας έτσουξαν τα όσα γράφει ο Γκατζηρούλης,κατά πάντα τεκμηριωμένα,για τον Ιερώνυμο.Σεραφείμ,Χριστόδουλος και Ιερώνυμος έμπασαν τον υπόκοσμο στην Ελλαδική Εκκλησία!Παραβάτες του κοινού ποινικού δικαίου υπήρξαν και οι τρεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήα όσα δεν σου αρεσουν δεν τα δημοσιεύεις ε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε της 25/7/10 6:37μ.μ. ο διαβόητος παπά Κατινάς ήταν ο ανθός του Παραδείσου που τον χρησιμοποιούσε η χούντα, ο Ιερώνυμος Κοτσώνης και ο Γκατζιρούλης γιά αρχηγό της ¨ιερατικής αστυνομίας" κοινώς ρουφηάνο γιά να θέτει εκποδών και με παράνομες και αντικανονικές διαδικασίες τους κληρικούς? Άει παγένετε ρε βούρλα νομίζετε ότι ξεχάσαμε τα καμώματα των " αδιάφθορων" της χούντας?
ΑπάντησηΔιαγραφήΆριστα έπραξε ο αείμνηστος Ιερώνυμος Κοτσώνης αποσπώντας αστυνομικά όργανα στην αρχιεπισκοπή Αθηνών για την παρακολούθηση και σύλληψη των σεξουαλικά ανώμαλων κληρικών που ρύπαιναν το τίμιο ράσο!Οι διαβεβλημένοι μάλιστα υπέγραφαν και ομολογία ότι διακατάχονταν απ το πάθος του κιναδισμού και φυσικά καθαιρούνταν όπως απαιτούν οι κανόνες της Εκκλησίας των οικουμενικών και τοπικών συνόδων.Εκτός κι αν τους κανόνες τους έφτιαξε ο Ιερώνυμος και οι οργανώσεις!Κι έτσι ξεβρώμισε η Εκκλησία μας από πλειάδα κιναίδων και πόρνων κληρικών και εδραιώθηκε η εμπιστοσύνη του λαού στην Εκκλησία του!Δυστυχώς κάποια απ τα λουλούδια αυτά επανήλθαν απ τη διάδοχη του Ιερωνύμου κατάσταση αφού άκουσον-άκουσον!ξέσχισαν αποδεικτικά στοιχεία των φακέλλων!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαναγιώτη στην ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ξεχάσανε τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο που ήταν η ανάρτηση και συζητάνε για ΣΕΝΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεγάλες πλάκες! Αρρὠστια!!!!
ΑΛΛΑ ΕΣΥ ΣΤΑΡ!
Ανώνυμε 26 Ιουλίου 2010 9:10 π.μ. ξέχασες την εποχή Χριστοδούλου με τα θηλυπρεπή διακονικά(Ειρηνικά-Πληρωτικά, κ.λ.π.) των Αρχιδιακόνων με τα επικαλλύμαυχα....(βγήκανε και σε cd) και βέβαια την περίπτωση του, κατά Γιανναρά, "θηλύγλωσσου παιδιού" κατά κόσμον Σεραφείμ Κουλουσούσα.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα κι ο Χριστόδουλος σεραφειμικής παραγωγής ήταν!Ποιος τον φύτεψε στο Βόλο το 1974 όταν έσπευσε αγαλλομένω ποδί να αρπάξει το θρόνο του αειμνήστου Ηλία Τσακογιάννη;΄Σκανδαλοποιός ολκής υπήρξε ο μακαρίτης και φυσικά δεν τον ξέχασα όπως με κατηγορείς αγαπητέ ανώνυμε!
ΑπάντησηΔιαγραφήντροπή σας και εσας που τα γραφετε και υατων -φυσικά - που τα διέπραξαν οσα αναφέρονται στην ανάρτηση κα τα σχόλια. απορώ ομς: οι θεολόγοι μονο με αυτά ασχολουνται, πως δηλαδή να βγάλουν τα μάτια κληρικών τε και θεολόγων που για δικους τους λόγους -και ασφαλώς οχι πνευματικούς(!)- δεν "χωνεύουν" ολοι "υστερικές" ειστε .....
ΑπάντησηΔιαγραφή