Σε πρόσφατη ανάρτησή μας είχαμε αναφερθεί στο φαινόμενο των διπλοθεσιτών κληρικών (και λαϊκών), και δη των αγάμων, που παίρνουν και αποσπάσεις στα γραφεία της Μητροπόλεώς τους, και πληρώνονται κανονικότατα. Και οι αποσπασμένοι δεν είναι πάντα εκπαιδευτικοί, αλλά μπορεί να είναι ακόμα και ...κλητήρες - οι κληρικοί! - στα ΑΕΙ και δεν ξέρω πού αλλού.
Το κείμενό μας αποδείχθηκε ας πούμε προφητικό, αφού η απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων που αποφασίστηκε από την Κυβέρνηση, έχει φέρει τα πάνω κάτω στον εκκλησιασιαστικό χώρο. Η δημοσιογράφος Μαρία Αντωνιάδου γράφει στο σημερινό ΒΗΜΑ:
"Πολλοί μητροπολίτες όμως δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους καθώς με τη συγκέντρωση των στοιχείων αναμένεται να φανεί:
-Πόσοι κληρικοί και λαϊκά στελέχη έχουν διπλές θέσεις στο Δημόσιο, αφού πολλοί είναι εκείνοι που εκτός από τον μισθό που εισπράττουν για τις υπηρεσίες που προσφέρουν στην Εκκλησία εργάζονται και σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, όπως στην πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση- και ανάμεσά τους βρίσκονται μητροπολίτες και επίσκοποι.
- Πόσοι κληρικοί, ενώ έχουν λάβει τη σύνταξή τους, διορίζονται εκ νέου ως εφημέριοι και εισπράττουν και τον μισθό του εφημερίου, από τον οποίο αφαιρούνται μόνον τα επιδόματα.
- Ορισμένα στελέχη της Εκκλησίας φοβούνται ότι ενδεχομένως από αυτή την καταγραφή να βρεθεί σε δύσκολη θέση η ιεραρχία, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μεταξύ των μισθοδοτούμενων ιερέων σε ορισμένες μητροπόλεις υπάρχουν και κληρικοί που συνεχίζουν να λαμβάνουν τον μισθό τους ενώ έχουν καθαιρεθεί"!
Όμως, πιο ενθαρρυντικό ακόμα κι από την απογραφή, που ας ελπίσουμε να αποκαλύψει τα δέοντα, είναι το ...πάγωμα των χειροτονιών, ελλείψει χρημάτων! Οι κληρικοί - δημόσιοι υπάλληλοι για μια τριετία τουλάχιστον μάς τελείωσαν!...
Τώρα θα φανούν οι έχοντες αληθώς πόθον ιερωσύνης, αλλά και οι Μητροπολίτες εκείνοι που θα αγρεύσουν ιερείς για την Εκκλησία "ένεκεν αληθείας και δικαιοσύνης" και όχι με άλλα, ύποπτα συνήθως, κριτήρια.
Πίνακας, Μετά το παιχνίδι, Μαρία Γιαννακάκη
Σας μεταφέρω ένα δημοσίευμα της εφημερίδας "Το ποντίκι" της 5-5-2010, (σελ. 8), το οποίο, αν και δεν έχει άμεση σχέση με τη παρούσα ανάρτηση, νομίζω ότι είναι επίκαιρο για τις δύσκολες μέρες που περνάμε.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Μέχρι το 1945, οι εφημέριοι της Εκκλησίας της Ελλάδος, δηλαδή οι πρεσβύτεροι που υπηρετούσαν σε ενορίες, μισθοδοτούντο από την ενορία. Λόγω της τραγικής οικονομικής κατάστασης, η πολιτεία αποφάσισε να τους δίνει ένα επίδομα, δεδομένου μάλιστα ότι, ιδίως στην ύπαιθρο, εξυπηρετούσαν ευρύτερα τους ανθρώπους (π.χ. λόγω του αναλφαβητισμού που υπήρχε τότε στην Ελλάδα).
Το 1952 η κυβέρνηση Πλαστήρα απαλλοτρίωσε μεγάλο τμήμα της εκκλησισστικής περιουσίας και αντί αποζημιώσεως συμφωνήθηκε η μισθοδοσία των εφημερίων, οι οποίοι σύμφωνα με τη νομοθεσία, έπρεπε να είναι έγγαμοι. Συμφωνήθηκε ακόμη να αποδίδουν οι ενορίες στο Δημόσιο Ταμείο το 20% των εσόδων τους από τις εισφορές των πιστών, ποσοστό που επί χούντας ανήλθε στο 35% και καταργήθηκε τελείως επί των κυβερνήσεων Σημίτη!
Μετά το 1952 και ύστερα από πιέσεις της Εκκλησίας, η πολιτεία μισθοδοτεί τους διακόνους, έναν αριθμό λαϊκών εκκλησιαστικών υπαλλήλων, ιεροκήρυκες και, τέλος, επί κυβερνήσεως Ράλλη τους αρχιερείς. Και αυτά, μολονότι η συμβατική υποχρέωση της πολιτείας περιορίζεται στους εγγάμους πρεσβυτέρους των ενοριών, μόνο. Μήπως η μισθοδοσία των υπολοίπων θα πρέπει να επανεξετασθεί;"
ΑΓΑΜΟΙ ΔΙΠΛΟΘΕΣΙΤΕΣ!!!ΕΧΟΥΝ ΑΡΠΑΞΕΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΛΛΩΝ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΖΟΥΝ ΖΩΗ ΧΛΙΔΑΤΗ,ΜΕ ΑΝΕΣΕΙΣ,ΜΕ ΤΑΞΙΔΙΑ Κ.Λ.Π.ΤΡΩΓΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΙΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ.ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕ ΔΟΥΛΕΨΑΝ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ.ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΛΙΓΟ!!!ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΓΓΑΜΟΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ 2 ΘΕΣΕΙΣ.ΑΥΤΟΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΛΟΓΩ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου το είδατε το πάγωμα των χειροτονιών;;; Είμαστε ελέω Θεού Ιερείς και Αρχιερείς του Κράτους μας και έτσι θα παραμείνουμε! Γνωρίζει πολύ το Κράτος τι το περιμένει εάν..... μας προσκυνούν όλες οι κυβερνήσεις ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΝ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ! ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΘΑ ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΕΤΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή η απογραφή, η και τριγμογόνος αποκληθείσα, ανακαλεί στην μνήμη το περιώνυμο Δοξαστικό του Εσπερινού των Χριστουγέννων "Αυγούστου μοναρχήσαντος", ποίημα Κασίας ή Ικασίας ή Κασσιανής μοναχής: "Απεγράφησαν οι λαοί τω δόγματι του Καίσαρος..." Άραγε οι τανύν απογραφόμενοι κληρικοί, δόγματι υπαλληλικώ..., θα επεγραφούν(ήτοι θα σφραγιστούν) ονόματι Θεότητος;;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος είναι ο "κύριος" του γ΄σχολί
ΑπάντησηΔιαγραφήου,που τον "προσκυνούν",τον φοβού-
νται και το χείρον ΑΠΕΙΛΕΙ κι όλας;
Ποιος ΡΕ κρετίνε σε προσκυνά;
Απλώς τα αστικά κόμματα ΔΕΝ θέλουν
αναταραχές,αλλά,όταν εμφανίζεται συμπεριφορά μακαριστού Χριστοδούλου
ΤΟΤΕ βλέπεις τι "προσκύνημα"πέφτει!
(Σημίτης-Στεφανόπουλος-ταυτότητες)!
Κι επειδή είσαι κληρικός-τρομάρα σου-φαντάζομαι ΤΙ υπόληψη θα έχεις
από το ποίμνιό σου!Όσο για τον Ιε-
ρώνυμο,αν ο Θεός δεν του δώσει κά-
ποια πληγή θα είναι για αρκετά χρό-
νια στο τιμόνι!Και βέβαια-μου έρχε-
ται μια ύβρις,αλλά δε θέλω να την εκστομίσω,ελπίζω να μην προκληθώ περαιτέρω-κανείς δε υπολογίζει ού-
τε τη φτηνή φάτσα σου και πολύ περι
σσότερο τις απειλές σου!!
Όσο για τους αγάμους να ΠΑΝΕ ΟΛΟΙ στις μονές της μετανοίας τους να μείνουν κι από κει να προσφέρουν!!
Κυριε Ανδριοπουλε, πρεπει να σε συνχαρω για την επικαιρη δημοσιευση και να τονισσω τα εξης.Ειμαι εγγαμος κληρικος και λυπαμαι την περιοδο που η ανεργια μαστιζει τους νεους να υπαρχουν διπλοθεσιτες ΙΕΡΕΙΣ την στιγμη που θα μπορουσαν να δουλεψουν νεοι ανεργοι λαικοι.Και ειναι λυπηρο ακομη τις περισσοτερες θεσεις να τις εχουν ΑΓΑΜΟΙ την στιγμη που καταπατανε τον ορκο που δινουν την ωρα της ΚΟΥΡΑΣ τους,οτι θα μενουν μεσα στο ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥΣ.Πρεπει να δωσουμε συνχαριτηρια και στον Επισκοπο της Μητροπολεως Πατρων που μαθαινω απο την στιγμη που ηρθε οσοι γινονται μοναχοι μενουν μεσα στις Μονες τους.Ηζωη των αγαμων ειναι μεσα στα μοναστηρια ,να πηγαινουν στην υπαιθρο να κυρητουν,στα νοσοκομεια,στις φυλακες,στα στρατοπεδα και οχι μονο να εμφανιζονται οταν εχει ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ στην υπαιθρο.Ευχαριστω για την φιλοξενια και εαν χρειαστει θα επανελθω.Π.Παναγιωτης Αντωνοπουλος εφημεριος Αγ.Παντελεημονος Ι.Μ.ΚΟΡΙΝΘΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤόλμησε λοιπόν κύριε του ε' σχολίου να ζητήσεις χωρισμό! Τόλμησε ακόμα να βρείς ένα δημοσιογράφο να γράψει εναντίον Μητροπολίτου! Τόλμησε να ζητήσεις οικονομικό έλεγχο και τυχόν μαύρη εργασία στις εκκλησιαστικές Οργανώσεις! Τόλμησε ακόμα να αμφιβητήσεις την αποσπασή μας από την εκπαίδευση εντός των Ιερών Μητροπόλεων από όπου ΕΜΕΙΣ θα κατευθύνουμε εσαεί την νεότητα! Η οποία μόνον όταν είναι πιστή στα δικά μας κελεύσματα(ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΜΕΙΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΘΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΣΤΑ ΗΘΗ). Ή κατά την ώρα που προεξάρχομεν των παρελάσεων επί ταις Εθνικαίς και Κρατικαίς μας Εορτές τόλμησε να είπεις λόγον εναντίον ημών! Ή αμφισβητείς το ότι με έν και μόνον νεύμα μας πολλοί απολύονται παραυτίκα εκ των εργασιών των...; Να το ξέρεις...το διάλλειμα θα είναι πολύ μικρόν.... εκτός φυσικά από την Μητρόπολη Πατρών όπου ουδέποτε έγινε διάλλειμα.........
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση στον εφημέριο αγίου Παντελεήμονα Κορίνθου:
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάθετε σεβαστέ πάτερ πως στην Εκκλησία υπάρχουν τρία είδη κληρικών
1. Οι έγγαμοι
2. Οι ιερομόναχοι, μοναχοί που επέλεξαν να ζήσουν στο μοναστήρι και εγιναν ιερείς για το μαναστήρι
&3. Οι άγαμοι ιερείς εν τω κόσμω. Ας πούμε πως ο γυιός σας δεν θέλει ούτε να πάει σε μοναστήρι ούτε και να παντρευθεί, αλλά θελει να γίνει κληρικός, τι θα τον κάνεις; Θα τον παντρέψεις με τη βία ή θα τον στείλεις με τη βία στο μοναστήρι; Στην κατηογρία αυτή ανήκουν οι άγαμοι ιερείς εν τω κόσμω, για τους οποίους έχουν θεσπισθεί οι κανόνες για τις συνείσακτες γυναίκες. ( Γ΄της Α΄και Ε΄της ΣΤ΄).
Αλλά και με βάση τους ι. κανόνες και οι ιερομόναχοι όταν υπάρχει ανάγκη μπορούν προσωρινα να διακονούν στον κόσμο (Δ΄και ΜΑ΄της ΣΤ)
Ο Δεσπότης σας έχει μοναχική κουρά αλλά δεν ζούσε σε μοναστήρι. Γιατί δεν του λέτε πως καταπάτησε τους φρικτούς όρκους που έδωσε στην κουρά του πως θα μείνει ισόβια στο μοναστήρι;
Και ο άγιος Νεκτάριος είχε γίνει μοναχός, αλλά εργάσθηκε ως Γενικός Αρχερατικός στην Αλεξάνδρεια. Αμάρττησε και αυτός;
Και ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είχε γίνει μοναχός στο άγιο Όρος, αλλά το εγκατέλειψε για πάντα, και κατέβηκε στον κόσμο. Αν είχε το δικό σας σκεπτικό, και έμεινε στο μοναστήρι;
Σε όποια Μητρόπολη και να πάτε θα δείτε πως το πιό σπουδαίο πνευματικό έργο τό κάνουν ιερομονάχοι. Αυτό δεν σας χαροποιεῖ;
Με τον προσήκοντα σεβασμό
Ένας Θεολόγος που έχει γυιό ιερομόναχο
Αγαπητοί μου, 07 Ιουλίου 2010 4:54 μ.μ. και 08 Ιουλίου 2010 8:46 π.μ., αφού σας συγχαρώ για τις απόψεις σας που είναι πάρα πολύ σωστές, θα μου επιτρέψετε να παρατηρήσω πως εάν δεν ετίθετο -μισθολογικό ζήτημα και κρατικός διορισμός- ουδένα θα ενοχλούσε η διακονία αγάμων σε ενοριακούς Ναούς..... ακόμα καλύτερα, συμφωνείτε πιστεύω, να είχαν ο καθένας ένα επάγγελμα βιοποριστικό και εκ παραλλήλου να είναι ιερείς "Εκείνου..." άνευ οικονομικών ανταλλαγμάτων απόλυτα, ωστόσο, θεμιτών για τον επιούσιο. Τέλος, νομίζω πως και πάλι θα σκεφθείτε σοβαρά το ενδεχόμενο μισθοδοσίας των κληρικών από την εκμετάλλευση της Εκκλησιαστικής Περιουσίας, η οποία στην Ελλάδα έχει μεν αποψιλωθεί από το Κράτος αλλά και πάλιν αρκεί, πιστέψτε με, ικετεύω, αρκεί για πολλά..... πάρα πολλά...... όσο δε για την ασφαλιστική κάλυψη υγιείας-συντάξεων-νοσηλείων το πρόβλημα θα ελύνετο ικανοποιητικότατα με μιά από τις καλές ιδιωτικές ασφαλιστικές οι οποίες παρέχουν ασύγριτα καλύτερης ποιότητος υπηρεσίες από τον μίζερο ΟΠΑΔ.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα δοξάζουν τον Θεό οι έγγαμοι που στις ενορίες υπάρχουν άγαμοι κληρικοί οι οποίοι θα υπάρχουν και χωρίς να τους πληρώνει το κράτος. Σε όποια ενορία ηγούνται άγαμοι κληρικοί η ενορία ανθίζει,αλλά οι Πατρινοί Ιερείς δεν μας λένε πόσοι είναι οι άγαμοι προιστάμενοι Ναών της πόλεως, αν δεν κάνω λάθος Παντάνασσα και Άγιος Ανδρέας έχουν έγγαμους προϊσταμένους, ο πρ.πατρών τοποθέτησε άγαμους προϊσταμένους στα τελευταία του στην Ευαγγελίστρια και τον Άγιο Ανδρέα και κόντεψαν να τους φάνε ζωντανούς, δυστυχώς ασχολούμαστε με αυτά για να βασιλέυουν οι Δεσποτάδες και να μας εκμεταλέυονται,εις υγείαν σας
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητε θεολογε των 8'46 π.μ.Δεν μπορεις να συκρινεις Αγιους της Εκκλησιας μας με τους σημερινους Ιερομοναχους.Οι περισοτεροι αγαμοι ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν εχουν να επιδειξουν τιποτα.Και απο οτι βλεπω δεν απαντησες στα ερωτηματα που τεθεικαν απο τον κληρικο της Ι.Μ.Κορινθου.Ευχαριστω πολυ και ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆγιε αδελφέ της Κορίνθου, δεν πας να κάνεις τις προτάσεις σου στον Δεσπότη σου; Α! αλήθεια δεν μας λές; στο περιοδικό εκκλησία μήπως και έτυχε να διαβάσεις πόσα δικαστήρια αφορούν τους αγάμους και πόσα τους εγγάμους; Κοίταξε την ενορία σου,και τις προτάσεις σου να της εφαρμόσεις στα παιδιά σου,αν σου χάρισε ο θεός,σαρκικά και πνευματικά,καλό παράδεισο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΑΓΑΜΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝ ΤΩ ΚΟΣΜΩ, ΜΕ ΤΑ ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΓΑΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΠΤΙΣΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΟΥΚΟΥΛΙΟΝ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ....ΕΧΟΝΤΑΣ ΠΡΩΤΟΚΑΘΕΔΡΙΑΣ..ΣΤΙΣ ΚΗΔΕΙΕΣ ΕΡΩΤΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΦΟΡΟΥΝΕ ΦΕΛΟΝΙΟΝ..ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΘΕΩΡΟΥΝ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΟ Η ΑΠΛΩΣ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ..ΠΑΠΑΔΑΚΙΑ .ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΑΥΤΟΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ.ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΚΛΑΜΜΑΤΑ.ΝΤΡΟΠΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα δούμε τι θα γίνει με τα χερουβείμ και τα Σεραφείμ ορισμένων Μητροπολιτών που κατέχουν θέσεις εις βάρος των ανέργων
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση στο σχόλιο της 7/7/,8.47΄
ΑπάντησηΔιαγραφήλίγο καθυστερημένη!
Λοιπόν το κύμβαλον αλαλάζον ΞΑΝΑΧΤΥ
ΠΗΣΕ και απαντώντας μου με ύφος χι-
λίων καδριναλίων θέτει κάποια ερω-
τήματα!Δεν είμαι αρμόδιος ούτε να τα απαντήσω ούτε και να κάνω τα ό-
σα λέει,γιατί είμαι απλώς ένας συν
ταξιούχος και ΤΙΠΟΤΑ άλλο,ενώ αυ-
τός από τα γραφόμενά του ΘΥΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΕΙ επιδεικνύοντας για μια ακό-
μη φορά από ΤΙ ΗΘΟΣ,αλλά και εμπά-
θεια διάκειται το ιερατείο!Και περι
μένω αυτοί οι άνθρωποι να με αγιά-
σουν και να συγχωρήσουν τις αμαρτί-
ες μου!Ε΄λοιπόν γιαυτό θέλω μετά το θάνατό μου να ΚΑΩ παρά να με δια
βάσουν αυτής της νοοτροπίας άνθρω-
ποι!Όσο για τη γνώση του Χριστού ΠΟΡΡΩ απέχουν οι "τοιούτοι" αυτής!
Ούτε τον γνωρίζουν ούτε είναι σε θέση να τον διαδώσουν!!
Υ.Γ.Ίσως όμως ο σχολιογράφος να κά-
νει μπλακ χιούμορ και να ειρωνεύ-
εται τις πραγματικά περίεργες θεσπί
σεις σε ό,τι αφορά το ιερατείο,οπό
τε πάλι θα του πω ότι ακόμη και στο Βυζάντιο το κράτος ήταν ισχυρό-
τερο της εκκλησίας γιαυτό άλλωστε πλειστάκις αυτή σφετερίσθηκε την εξουσία του και τα "ενδύματά"του
μίτρες,μανδύες,ράβδους κ.λπ.!!
Αγαπητε των 3΄24 μ.μ της 9 ιουλιου σου απαντω για τα συνοδικα οτι πιο πολλοι ειναι οι Αγαμοι για καθεραιση παρα οι εγγαμοι.Δυστυχως δεν επιτρεπεται η δημοσιευση ονοματων μεσω της ιστοσελιδας.Μονο ενα ονομα.ΚΟΛΟΣΟΥΣΑΣ.Ευχαριστω.
ΑπάντησηΔιαγραφή