Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010

ΑΠΛΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΛΕΓΟΝΤΟΣ...


Δεν είχα σκοπό να επανέλθω στο κείμενο του Νεμέσιου, που δημοσιεύθηκε σε πολλές ιστοσελίδες, και αφορούσε σε "κριτική" του κειμένου μου Κυθήρων αναφανδόν εναντίον Μεσσηνίας, αλλά με δικαιώνει ο Ορθόδοξος Τύπος που κυκλοφορεί (!) και δεν μπορώ να το προσπεράσω.
Ο ανώνυμος και ως εκ τούτου ρυπαρός κ. Νεμέσιος - αναλόγου ποιότητος και το μπλογκ Θρησκευτικά που δημοσιεύει γελοία σχόλια εναντίον μου - έγραψε ότι "ο κ. Ανδριόπουλος αυθαίρετα ερμηνεύει τα λόγια του Σεβασμιωτάτου Κυθήρων ως παρότρυνση προς καθαίρεση του Μεσσηνίας" και χαρακτήρισε την ερμηνεία μου αυτή "το λιγότερο αστεία"!
Ο Ορθόδοξος Τύπος της σήμερον κυκλοφόρησε με πρωτοσέλιδο τρανταχτό: "Την καθαίρεσιν του φιλοπαπικού Μεσσηνίας ζητεί ο Κυθήρων"! Το ιστολόγιο Θρησκευτικά, που είναι το alter ego του Ο.Τ. ας εξηγήσει σχετικώς στον συντάκτη του Νεμέσιο.
Κι ακόμα, έγραψα: "Νομίζω ότι στην σύντομη ιστορία της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, και δη στις μέρες μας, ουδέποτε έχει συμβεί κάτι ανάλογο. Ένας Μητροπολίτης να απαιτεί Ομολογία Πίστεως από έναν άλλον, αλλιώς δεν υπάρχει άλλος δρόμος παρά η καθαίρεση...". Και ο Νεμέσιος έσπευσε να μου ζητήσει Έλεος!!!
Ας πάει καλύτερα να το ζητήσει από τον ομοϊδεάτη του Ο.Τ. ο οποίος γράφει ολοκάθαρα:
"Ὁ Μητροπολίτης Κυθήρων εἰς τὴν ἐπιστολήν του θέτει πολὺ σοβαρὰ θέματα καὶ δι᾽ αὐτὸ ἡ ἐπιστολή του ἀποτελεῖ πραγματικὴν βόμβαν διὰ τὴν Διοικοῦσαν Ἐκκλησίαν. Δὲν ζητεῖ μόνον τὴν καθαίρεσιν τοῦ Μεσσηνίας. Ζητεῖ Ὁμολογία Πίστεως ἀπὸ τὸν Μεσσηνίας. Αὐτὸ τὸ ὁποῖον ζητεῖ εἶναι συγκλονιστικόν. Ἀμφισβητεῖ τὴν Πίστιν ἑνὸς ἄλλου ἐν ἐνεργεία Ἐπισκόπου καὶ ἀξιώνει, διὰ νὰ τὸν ἀποδεχθῆ ὡς κανονικὸν Ἐπίσκοπον τῆς Ἐκκλησίας νὰ προβῆ εἰς ὁμολογίαν Πίστεως ἐνώπιον τῆς Ἱεραρχίας".

Από τα παραπάνω, άκρως ενδεικτικά, αντιλαμβάνεται ο καθείς λογικός άνθρωπος ότι πρέπει κάποιοι να μάθουν να προφέρουν σωστά την πραγματικότητα. Αλλιώς καθίστανται απλώς καταγέλαστοι!

Πίνακας: Χωρίς τίτλο, του Σωκράτη Φατούρου

10 σχόλια:

  1. ΄Αραγε ποιά είναι η θέση του άριστου των αρίστων για το θέμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΤΑΓΕΛΑΣΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ!
    ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΔΙΝΟΥΝ ΑΞΙΑ ΣΤΟ ΒΡΩΜΟBLOG ΣΟΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κ. Ανδριόπουλε,

    Δεν γωνρίζω ποιος είναι ο Νεμέσιος και δεν έχω την πρόθεση να υπερασπιστώ άγνωστα πρόσωπα τα οποία μπορεί να εφορμώνται από ταπεινά ή προβοκατόρικα ελατήρια όταν κάνουν δηλωσεις.

    Αν εσείς γνωρίζετε ποιος κρύβεται πίσω από το Νεμέσιος καλόν είναι να πληροφορήσετε και τους υπόλοιπους για να μάθουμε.

    Στην ουσία του θέματος τώρα.

    Ασφαλώς και έχετε δίκαιο όταν ισχυρίζεστε ότι ο Κυθήρων ζήτησε την καθαίρεση του Μεσσηνίας αν αρνηθεί να αναιρέσει τις βλασφημίες του στη Σύνοδο της ιεραρχίας ότι η Εκκλησία είναι "διαιρεμένη".

    Εσεις ως θεολόγος δέχεστε ότι η Εκκλησία είναι διαιρεμένη; Οχι βέβαια! Αφού λοιπόν ο Μεσσηνίας διατύπωσε στη Σύνοδο της Ιεραρχίας αίρεση τι το πιο λογικό και έντιμο και ορθοδοξο από ένα συνεπίσκοπό του να ζητά να ανακαλέσει τη κακοδοξία με ορθόδοξη ομολογία άλλως να καθαιρεθεί;

    Ασχετα του τι σας είπε ο Νεμέσιος εσείς ως ορθόδοξος Θεελόγος ενστερνίζεται αυτή τη θέση ότι όποιος επίσκοπος κηρύσσει αίρεση καλείται σε απολογία στη σύνοδο και αν βρεθεί ένοχος και παραμένει στην κακοδοξία του αμετανόητα καθαιρείται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κ. Τελεβάντε μακάρι να καθαιρεθεί όποιος διατυπώνει αιρετική άποψη. Έτσι θα ανανεωνόταν τουλάχιστον τακτικά το σώμα της ιεραρχίας, και θα φτάσει σειρά σε όλους εκείνους που δείχνουν ότι στερήθηκαν για μια μήτρα όλες της χαρές του γάμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Εσεις ως θεολόγος δέχεστε ότι η Εκκλησία είναι διαιρεμένη; Οχι βέβαια!"

    Καλό θα ήταν Τελεβάντο να αφήσεις να απαντήσει ο φίλος σου Ανδριόπουλος και να μην τον προκαταλαμβάνεις.

    Καλό επίσης είναι να αφήσεις την εμπάθεια που έχεις προς τους ανώνυμους και να μην ζητάς να τους αποκαλύψουν όσοι τους εχθρεύονται.

    Δηλαδή για εσένα καλύτερος είναι ο επώνυμος Οικουμενιστής απο τον ανώνυμο Ορθόδοξο;

    Ντροπή σου χίλιες φορές!

    ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. To blog Θρησκευτικά σου απάντησε Παναγιώτη:

    Πατρινή οικουμενιστική σύγχυση
    Ο γνωστός οικουμενιστής θεολόγος Παναγιώτης Ανδριόπουλος μετά το ηχηρό ράπισμα που δέχτηκε από το Νεμέσιο για την οικουμενιστική του «φερε-φωνία» προσπαθεί ανεπιτυχώς τώρα να αυτοδικαιωθεί μέσω του «Ορθοδόξου Τύπου» και να εμφανίσει ως δήθεν συγκρουόμενες μεταξύ τους τις απόψεις του Νεμέσιου, του «Ορθοδόξου Τύπου» και του δικού μας ιστολογίου. Δεν θα απαντήσουμε ούτε εκ μέρους του Νεμέσιου ούτε εκ μέρους του «Ορθοδόξου Τύπου» αλλά μόνο ως ιστολόγιο «Θρησκευτικά», παραβλέποντας μάλιστα τις κατηγορίες εναντίον μας ως «ρυπαρών» αλλά τονίζοντας ξεκάθαρα ότι ούτε εμείς είμαστε «το alter ego του Ο.Τ.» ούτε ο Νεμέσιος είναι δικός μας συντάκτης.......
    Εμείς έχουμε την ευθύνη για όσα δημοσιεύονται στο ιστολόγιο «Θρησκευτικά», ο Ο.Τ. για όσα γράφονται στις στήλες του και ο Νεμέσιος για όσα εκείνος γράφει. Τούτο βεβαίως δεν μας εμποδίζει ούτε να αναδημοσιεύουμε κείμενα του Ο.Τ. ούτε να δημοσιεύουμε κείμενα του Νεμέσιου όταν κρίνουμε ότι αυτά συμφωνούν με τη δική μας γραμμή.
    Στην ουσία των πραγμάτων τώρα. Η Επιστολή του Μητροπολίτη Κυθήρων προς τη Σύνοδο τάραξε τους οικουμενιστές διότι συνειδητοποιούν ότι πλέον ζητείται συνοδική καταδίκη της πλανεμένης διδασκαλίας τους.

    Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΣΥΝΕΧΕΙΑ
    Ασφαλώς, κατά τη γνώμη μας, ο Μητροπολίτης Κυθήρων δεν ζητά την άμεση καθαίρεση του Μητροπολίτου Μεσσηνίας αλλά κρίνει αυτήν αναγκαία, κατά τους Ιερούς Κανόνες και την Πατερική Παράδοση, εάν ο επίσκοπος επιμείνει στην αποκλίνουσα αιρετική του διδασκαλία και αρνηθεί να ανακαλέσει ενώπιον της Συνόδου τις διατυπωθείσες απόψεις του. Νομίζουμε δε ότι την ίδια εκτίμηση κάνει και ο «Ορθόδοξος Τύπος» που γράφει μεν στον πρωτοσέλιδο τίτλο του «Την καθαίρεσιν του φιλοπαπικού Μεσσηνίας ζητεί ο Κυθήρων» όμως αμέσως μετά στον μικρότερο τίτλο προσθέτει «Ἐὰν δὲν ἀνακαλέση τὴν ἐκτροπήν του καὶ δὲν ὁμολογήση ὅτι ἀποδέχεται ὅσα ὁρίζει τὸ Σύμβολον τῆς Πίστεως καὶ τὴν ὁμολογίαν τὴν ὁποίαν ἔδωκε πρὸ τῆς χειροτονίας του, ὅπως φυλάσση τὴν παρακαταθήκην τῆς Ἐκκλησίας μας, τὴν ὁποίαν παραλαμβάνει, τότε δὲν δύνααι νὰ ἐκπροσωπῆ τὴν Ἐκκλησίαν μας εἰς τοὺς Θεολογικοὺς Διαλόγους, οὔτε Ἐπίσκοπος νὰ λογίζεται».
    Αλλά και ο Νεμέσιος, κατά τη γνώμη μας, ορθά επισημαίνει ότι « ὁ κ. Ἀνδριόπουλος αὐθαίρετα ἑρμηνεύει τὰ λόγια τοῦ Σεβασμιωτάτου Κυθήρων ὡς παρότρυνση πρὸς καθαίρεση τοῦ Μεσσηνίας». Πράγματι σκοπός του Κυθήρων δεν είναι η καθαίρεση του Μεσσηνίας, αλλά ασφαλώς η επάνοδός του στην ορθή πατερική διδασκαλία. Ο Μητροπολίτης Κυθήρων προτείνει στην Επιστολή «Ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος να κληθή εν Συνόδω προφορικώς τε και γραπτώς να ανακαλέση ευθέως και απεριφράστως την εκκλησιολογικήν του ταύτην εκτροπήν…» στοχεύοντας στην απομάκρυνση του Μεσσηνίας από την λανθασμένη του περί Εκκλησίας διδασκαλία. Ωστόσο ο Μητροπολίτης Κυθήρων πιο κάτω επισημαίνει ότι «Εάν, παρ' ελπίδα, τούτο δεν συμβή, τότε βάσει αυτών τούτων των θείων και Ιερών Κανόνων και δογμάτων και της ιεράς Ορθοδόξου Παραδόσεως ου μόνον ως Αντιπρόσωπος της Ελλαδικής ημών Εκκλησίας εις τον εν θέματι θεολογικόν Διάλογον, ούδε ως Επίσκοπος δύναται του λοιπού να λογίζεται, ως μη ορθοτομών τον λόγον της Θείας Αληθείας». Και ο Νεμέσιος ερμηνεύοντας σωστά την επισκοπική Επιστολή δεν κάνει κάτι άλλο παρά να υπενθυμίζει μερικούς από τους Ιερούς Κανόνες που προβλέπουν αυτά στα οποία αναφέρεται ο Μητροπολίτης Κυθήρων και γράφει: «ἂς μὴ λησμονεῖ ὁ κ. Ἀνδριόπουλος, ὅτι οἱ ἱεροὶ Κανόνες θεωροῦν ψευδεπισκόπους ὅσους διδάσκουν ἐπίμονα παρὰ τὰ καθιερωμένα Δόγματα καὶ τοὺς Πατέρες (ΙΕ΄ Κανὼν τῆς ΑΒ΄ [Πρωτοδευτέρας] Συνόδου) ἀπομονώνουν δὲ ὅσους Ἐπισκόπους δὲν μεριμνοῦν γιὰ τὴν ἐπιστροφὴ τῶν αἱρετικῶν στὴν Ἐκκλησία (Κανών ΡΛΒ΄ [ἤ ΡΚΓ΄] τῆς ἐν Καρθαγένῃ Τοπικῆς Συνόδου) καὶ οἱ Ἅγιοι Πατέρες βλέπουν οὐσιαστικῶς ἐκτὸς Ἐκκλησίας ὅσους ἑτεροδιδάσκουν, ἀφοῦ δὲν ἔχουν τὸν «νοῦν Χριστοῦ», οὔτε καὶ τὸ Πνεῦμα Του.»
    Συμπέρασμα: Κατά τη γνώμη μας, ο Μητροπολίτης Κυθήρων, ο Νεμέσιος, ο Ο.Τ. και το ιστολόγιό μας εις ουδέν διαφωνούν. Όλοι μέσα από διαφορετικές λεκτικές διατυπώσεις ζητούν, κατά τη γνώμη μας, το ίδιο πράγμα: Την αποκήρυξη από το Μητροπολίτη Μεσσηνίας της αιρετικής περί της Εκκλησίας διδασκαλίας του και την αντικατάσταση του από άλλο Μητροπολίτη στο Διάλογο με τους Παπικούς.
    Το λυπηρότερον ωστόσο στο όλο ζήτημα είναι η διάψευσις της εκτίμησης του Ο.Τ. ότι «Ἐνδεχομένως ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας, ἡ ὁποία συνῆλθεν ἐκτάκτως τὴν Τρίτην καὶ τὴν Τετάρτην, νὰ ἀσχοληθῆ μὲ τὴν ὑπόθεσιν». Η Ιεραρχία έληξε και το θέμα καθόλου δεν τέθηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Tελικά Παναγιώτη όπως το είπες:
    Πέντε γραμμές γράφεις εσύ, 105 αυτοί!
    Πολύ γέλιο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ντροπή στον Τελεβάντο να τα βάζει εναντίον των ορθοδόξων και να υποστηρίζει χυδαία blog.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ποιοι ειναι οι αριστοι των αρίστων βρε παιδιά; απο μετριοφροσύνη υποψιάζομαι οτι ειστε οι πρώτοι.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή