Του εκπαιδευτικού Γιώργου Μάλφα
Αυτές τις ημέρες στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προγραμματίζονται συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων με θέμα την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας» (5/5/2010).
Καλούνται οι συνάδελφοι σε … διαβούλευση προκειμένου να επιλέξουν την «πιλοτική» εφαρμογή του προγράμματος αυτοαξιολόγησης στο σχολείο τους. Αρχικώς προβλέπεται η εφαρμογή του προγράμματος σε 1.500 σχολικές μονάδες με ευθύνη των σχολικών συμβούλων και των διευθυντών των σχολείων. Με δεδομένη όμως τη μαζική απροθυμία και άρνηση των συλλόγων διδασκόντων να συμμετάσχουν …οικειοθελώς στο πρόγραμμα, προεξοφλείται ήδη η υποχρεωτική εφαρμογή του με καθορισμό των σχολείων απευθείας από το υπουργείο (βλ. πιλοτικά ολοήμερα δημοτικά σχολεία).
Ανεξαρτήτως των υποκειμενικών ιδεολογικών, πολιτικών, εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών μας απόψεων για το νόημα και το περιεχόμενο της «αξιολόγησης» οφείλουμε να εστιάσουμε και στις … οικονομικές παραμέτρους του «καινοτόμου» προγράμματος που προωθεί το Υπουργείο … Δια Βίου Μάθησης.
Ας γνωρίζουμε λοιπόν ότι η «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης» υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και χρηματοδοτείται από το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (ΚΠΣ), το γνωστό Ε.Σ.Π.Α. (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς 2007 – 2013).
Όποιος περιηγηθεί στις επίσημες ιστοσελίδες και διαβάσει τα στοιχεία που δημοσιεύονται μπορεί να αποκτήσει προσωπική αντίληψη των εκπαιδευτικών προτεραιοτήτων του Νέου Σχολείου και να … αναφωνήσει ότι «είναι πολλά τα λεφτά Άννα» που θα κατασπαταληθούν με διαδικασίες νομότυπες αλλά αδιαφανείς, σε φίλους και ημέτερους, επαγγελματίες προγραμματάκηδες!
Επειδή φέτος, στο ένα από τα τρία σχολεία όπου υπηρετούσα οι συνάδελφοι πληρώναμε το χαρτί για τις φωτοτυπίες, στο άλλο μας έδινε ο διευθυντής κιμωλία με το δελτίο, και στο τρίτο επίκειται διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω καθυστερημένων οφειλών στη ΔΕΗ θεωρώ ότι τα … 7.200.000 € (προϋπολογισμός έργου για την «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας») είναι πρόκληση στη νοημοσύνη μας…
Ας εξοφληθούν τουλάχιστον οι υποχρεώσεις του κράτους στους απλήρωτους ωρομίσθιους συναδέλφους μας και στις καθαρίστριες των σχολείων και κατόπιν ελάτε να … αξιολογηθούμε!
ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
1) ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ για την πράξη «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης».
Στη γενική περιγραφή διαβάζουμε:
Τι χρηματοδοτείται
Στα πλαίσια της παρούσας πρόσκλησης ενδεικτικές επιλέξιμες δαπάνες θεωρούνται οι ακόλουθες:
Αμοιβές μελών των επιμορφωτών
Έξοδα μετακίνησης και οδοιπορικά επιμορφωτών και επιμορφούμενων,
Κόστος ξενοδοχείων και εξοπλισμού,
Κόστος διαμονής διατροφής,
Αναλώσιμα, εκτυπώσεις και οποιαδήποτε μορφής τεκμηριωμένη δαπάνη απαιτείται για την υλοποίηση της δράσης
Αμοιβές ανά ανθρωπομήνα των Σχολικών Συμβούλων και των Διευθυντών των σχολικών μονάδων
Προϋπολογισμός: € 7.200.000
ΠΗΓΗ: http://www.espa.gr/el/Pages/ProclamationsFS.aspx?item=985
2) Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Το ευρύτερο πλαίσιο των «καινοτομιών» και οι βασικοί άξονες της εκπαιδευτικής πολιτικής για τα επόμενα χρόνια:
Η χειρότερη και η πιο επιπόλαια υπουργός που έχει περάσει. Παντελώς άσχετη και με το παιδί της σε πανάκριβο ιδιωτικό σχολείο στην Αθήνα. Ο άντρς της διορισμένος σε Δ.Σ. κρατικής εταιρείας που έχει μπλεξίματα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να καταστείς "ΜΕΝΤΩΡ" έχει και την τιμή του..:-):-D
ΑπάντησηΔιαγραφή