Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ;


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
amen.gr

Το χθεσινό ανακοινωθέν του Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ είναι βέβαια στο ίδιο μήκος κύματος με τα προηγούμενα – σχεδόν καθημερινή υπόθεση η έκδοσή τους – αλλά έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς στρέφεται ευθέως εναντίον του Μητροπολίτου Δημητριάδος Ιγνατίου για το πρόσφατο διεθνές συνέδριο που διοργάνωσε η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών στο Βόλο (3-6 Ιουνίου) με θέμα: Νεο-πατερική σύνθεση ή «Μετα-πατερική» Θεολογία: Το αίτημα της θεολογίας της συνάφειας στην Ορθοδοξία.

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς δεν κατονομάζει βέβαια τον Μητροπολίτη Δημητριάδος, αλλά φωτογραφίζει ανάγλυφα την όλη περίπτωση του συνεδρίου.

Ο κ. Σεραφείμ δεν δέχεται την θεματολογία του συνεδρίου, τους όρους που χρησιμοποιήθηκαν – θεωρεί ότι οι “επίδοξοι αυτοί αναμορφωταί της Πατερικής Θεολογίας” (αρκούντως ειρωνικός ο χαρακτηρισμός) “αναφέρονται σε ανύπαρκτες έννοιες όπως «νεοπατερική σύνθεση η μεταπατερική Θεολογία» σε δήθεν «Πατερικό φονταμενταλισμό» στην δήθεν «Εκκλησιαστική θριαμβολογία»...”- διαρρηγνύει τα ιμάτιά του (“εισηγούνται ακόμη την εξωφρενική θέση για μία «νέα ορθόδοξη θεολογία των θρησκειών”) μπροστά στην εισήγηση τού π. Εμμανουήλ Κλάψη με θέμα: “Προς μια ορθόδοξη θεολογία των θρησκειών”, μέμφεται τον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη, χωρίς να τον κατονομάζει, για την χρήση του όρου “Πατερικός φονταμενταλισμός” και με μια κουβέντα χαρακτηρίζει το συνέδριο “νέα επίθεση κατά της αληθείας εφ’ όσον οι διατάκται των ανωτέρω ανερυθριάστως αρθρογραφούν υπέρ της τραγικής εκπτώσεως από την ανθρώπινη οντολογία που επιφέρει το οντολογικό και εκκλησιαστικό κακούργημα της ομοφυλοφιλίας η επί το κοσμικότερον ομοερωτισμού”. Σημειώνει εμφαντικά και το “θέμα του” ο Άγιος Πειραιώς, ήτοι ο κατά της ομοσεξουαλικότητος αγών. Για να μη ξεχνιόμαστε...

Επίσης, ο κ. Σεραφείμ δεν παρέλειψε να κατακεραυνώσει και το Πανεπιστήμιο Fordham, με τη συνεργασία του οποίου (του Προγράμματος Ορθοδόξων Σπουδών) πραγματοποιήθηκε το συνέδριο στο Βόλο.

Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος, ο οποίος έχει και μακρά και καλλίκαρπη θητεία στον Πειραιά – έχει γράψει τη δική του ιστορία εκεί -, με την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών έκανε τεράστια ανοίγματα στη σύγχρονη θεολογία και τη συνάφειά της με τον πολιτισμό τού σήμερα. Δεχόμενος ουκ ολίγες φορές πυρά εκ μέρους των “πατερικών φονταμενταλιστών” - για να μνησθώ του Μητροπολίτου Περγάμου – δεν εκάμφθη. Συνέχισε αταλάντευτος την πορεία του (ακόμα και επί μακαριστού Χριστοδούλου, όταν επήλθε ψυχρότης λόγω “ανεπιθύμητων” προσκεκλημένων της Ακαδημίας), μη προδίδοντας τους συνεργάτες του, αλλ' αντιθέτως αναπτύσσοντας έτι μάλλον το δημιούργημά του, την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών. Ο κ. Ιγνάτιος, αν και αντίθετος, κατά πως φαίνεται, στον ζηλωτικό παροξυσμό του Μητροπολίτου Πειραιώς, δεν προέβη ποτέ μέχρι σήμερα, εξ' όσων γνωρίζουμε, στην δημόσια αποδοκιμασία ή έστω ήπια κριτική των “σκληρών” θέσεων και απόψεων που εξέφρασε ο Επίσκοπος της επαρχίας στην οποία διακόνησε επί έτη πολλά αυτός και η οικογένειά του.

Το γεγονός, λοιπόν, ότι παρά την προσεκτική στάση του Μητροπολίτου Δημητριάδος, ο Πειραιώς Σεραφείμ επιχειρεί μια ολομέτωπη επίθεση με αφορμή “θεολογικές θέσεις”, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο.

Σίγουρα η πλειοψηφία των ιεραρχών της Ελλαδικής Εκκλησίας δεν μπορεί να κατανοήσει τα “ανοίγματα” του Μητροπολίτου Δημητριάδος. Από την άλλη, δεν μπορεί και να “ευλογήσει” τα συχνά ξεσπάσματα του Πειραιώς Σεραφείμ, ακόμα κι αν συμφωνεί ενίοτε μαζί του.

Ο Δημητριάδος είναι ίσως, και λόγω της πολυετούς τηλεοπτικής εκπομπής του “Αρχονταρίκι”, ο πιο γνωστός ιεράρχης στο ευρύ κοινό. Όμως την δόξαν αυτή φαίνεται πως εζήλωσε ο Πειραιώς γι' αυτό και αποδύθηκε στον αγώνα καθημερινών “πολεμικών” ανακοινωθέντων, που του εξασφαλίζουν μια σταθερή δημοσιότητα. Όταν και τα θέματα που θίγει είναι και ...πικάντικα, ακόμα καλύτερα...

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος πήγε στην Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών του Βόλου, με την οποία συγγενεύει, νομίζουμε, θεολογικά. Δεν δίστασε, όμως, να πάει και στην πρόσφατη αντιπαπική ημερίδα της Μητροπόλεως Πειραιώς, εκπλήσσοντας πολλούς, αν και φαίνεται πως ήταν απλώς μια “ευγενική χειρονομία”.

Μιλάμε τελικά για μια “θεολογική αντιπαράθεση”, μεταξύ των δύο ιεραρχών, ή για μια άλλου είδους διάσταση που ...βλέπει στο μέλλον;...

12 σχόλια:

  1. Α Κ Ρ Ι Β Ω Σ!!!!
    Εγγραφή "υποθήκης" γιά το μέλλον....συνιστά η διάσταση αυτή, ή καλύτερα, η από του επινείου των Αθηνών συνεχής εκπομπή μύδρων κατά πάντων...η οποία μάλλον προώρισται γιά εντός Ελλάδος κατανάλωση.... ίδωμεν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για μια ακόμη φορά ο αγωνιστής ιεράρχης Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ είχε το σθένος να υψώσει θαρραλέα τη φωνή του εναντίον των νεωτεριστών θεολόγων που λυμαίνονται την αλήθεια της Εκκλησίας, εισάγουν καινά δαιμόνια, συγχέουν τα κριτήρια της θεολογίας, αναστατώνουν την Εκκλησία και σκανδαλίζουν αφόρητα τους πιστούς.

    Οι άνθρωποι που προξενούν την τεράστια αυτή ζημιά στην Εκκλησία και στη Θεολογία είναι μετρημένοι. Αριθμούνται σε ορισμένες δεκάδες Πανελληνίως. Και όμως! Κατόρθωσαν να φέρουν τα πάνω κάτω! Παντού! Στους Οικουμενιστικούς σχεδιασμούς, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, στη “Θεολογία” (το επίσημο θεολογικό περιοδικό της Εκκλησίας της Ελλάδος), στο Ραδιοφωνικό σταθμό της Εκκλησίας, στη Θεολογική Ακαδημία της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, στη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης, στη λατρεία της Εκκλησίας με τη “λειτουργική αναγέννηση” (το γνωστό Νεοβαρλααμικό κίνημα που καταδικάστηκε συνοδικά), στο περιοδικό “Σύναξη” και στους ΚΑΙΡΟΣκόπους διασπαστές του θεολογικού κόσμου, που εξυπηρετούν απροκάλυπτα τα σχέδια των άθεων κρατούντων. Οι ίδιοι ελάχιστοι άνθρωποι προξενούν από τόσο καίριες θέσεις όλα αυτά τα κακά στην Εκκλησία και στη θεολογία.

    Γι’ αυτό μόλις δέχτηκαν τα πυρά του Αγίου Πειραιώς ανησύχησαν, ως εικός, ζωηρά. Ετσι ο γνωστός ορκισμένος οικουμενιστής κ. Παναγιώτης Ανδριόπουλος (ιδιοκτήτης του ιστολογίου “Ιδιωτική οδός”) έγινε ο προπομπός των επιθέσεων που θα ακολουθήσουν εναντίον του Σεβασμιότατου. Εσπευσε να συντάξει για το επίσης γνωστό για τις οικουμενιστικές και Νεοβαρλααμικές του τοποθετήσεις πρακτορείο Εκκλησιαστικών ειδήσεων “Αμήν” άρθρο στο οποίο αποδίδει στον Αγιο Πειραιώς ταπεινά ελατήρια για την ευθαρσή τοποθέτησή του!!!

    Επιπλέον! Στο άρθρο του ο κ. Ανδριόπουλος αναμασά τις τετριμμένες και χιλιοαπαντημένες θέσεις που αναμασούν οι Οικουμενιστές, οι Νεοβαρλααμίτες και οι άλλοι νεωτεριστές περί ανοίγματος της Εκκλησίας στην κοινωνία, κτλ. κτλ..

    Το πιο αχαρακτήριστο! Ο οικουμενιστής αρθρογράφος δεν διστάζει να καλέσει τους άλλους ιεράρχες να ξεσηκωθούν εναντίον του Μητροπολίτη Πειραιώς επειδή ως Ορθόδοξος επίσκοπος υψώνει το ανάστημά του εναντίον των νεωτεριστών!!!

    Είναι βέβαιο ότι η ευθαρσής φωνή του Σεβασμιότατου Πειραιώς τάραξε το βάλτο του νεωτερισμού γι’ αυτό και το νεωτεριστικό συνάφι θα συνεχίσει και θα κλιμακώσει τις αήθεις επιθέσεις εναντίον του Σεβασμιότατου.

    Συγχαίρουμε, εκ μέσης καρδίας, τον ευθαρσή ιεράρχη και τον παρακαλούμε υικά και θερμά να συνεχίσει με τον ίδιο δυναμισμό να καταφέρει καίρια πλήγματα εναντίον των Οικουμενιστών, των Νεοβαρλααμιτών και των άλλων νεωτεριστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παναγιώτη είσαι"ανάξιος απαντήσεως" αλλά το δικό σου κείμενο σχολιάζουν στο μπλογκ TA ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

    Το χθεσινό ανακοινωθέν του Μητροπολίτη Πειραιώς σχετικά με τη νεωτεριστική «θεολογία» που παράγεται και προωθείται από την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών του Βόλου αποτελεί την πρώτη ουσιαστική επισκοπική ενασχόληση με όσα αντορθόδοξα και αντιπατερικά εξυφαίνονται στην Ακαδημία αυτή. Οι «άνομες» συνεργασίες της Ακαδημίας με το «Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών» και άλλους οικουμενιστικούς οργανισμούς, η θεολογική σύγχυση, η προώθηση της εκκοσμίκευσης και του οικουμενισμού αποτελούσαν εδώ και πολύ καιρό την αιτία που πολλοί ορθόδοξοι κληρικοί και θεολόγοι ζητούσαν την συνοδική ενασχόληση με το ζήτημα της Ακαδημίας. Παρόλο που όπως είναι γνωστό ο Αρχιεπίσκοπος ευλογεί άλλοτε έμμεσα και άλλοτε άμεσα το έργο της Ακαδημίας, ωστόσο είναι βέβαιον ότι η μεγάλη πλειονότητα των Ιεραρχών διαφωνεί με όσα εκεί λέγονται και γράφονται......
    Η πατερική απάντηση του Μητροπολίτου Πειραιώς στην οικουμενιστική εκκοσμικευμένη «θεολογία» της Ακαδημίας του Βόλου πρέπει να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την συνοδική ενασχόληση με το ζήτημα της Ακαδημίας και την συνοδική καταδίκη του «θεολογικού νεωτερισμού» που πηγάζει από αυτήν. Αν και δεν μπορεί κανείς δυστυχώς να τρέφει πολλές ελπίδες ότι θα υπάρξει συνοδική ενασχόληση με το θέμα, ωστόσο μία δυναμική παρέμβαση του Μητροπολίτου Πειραιώς και εντός της Συνόδου είναι πιθανόν να οδηγήσει στη λήψη μιας απόφασης με την οποία θα επαναβεβαιώνεται η πατερική ορθόδοξη θεολογία και θα ελέγχονται οι αποκλίσεις από αυτήν της Ακαδημίας του Βόλου.
    Κάτι τελευταίο. Προκαλούν το γέλιο και είναι ανάξιες απαντήσεως παρεμβάσεις γνωστών λαϊκών οικουμενιστών θεολόγων που νομίζουν πως λένε κάτι βαρύγδουπο καταδικάζοντας το Μητροπολίτη Πειραιώς για «ζηλωτικό παροξυσμό» και εγκωμιάζοντας τα «ανοίγματα» της θεολογίας του Μητροπολίτη Δημητριάδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επετέθη ο Πειραιώς στον Περγάμου Ιωάννη;;; Τιμή του και καμάρι του(του Περγάμου) όπως θα έλεγε και ο αοίδιμος Μέγας Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος ο Βαλληνδράς! Και γνωστό ότι ο Πειραιώς υπεραγαπούσε τον Νικόδημον......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάντως, εάν ο Πειραιώς Σεραφείμ ενδιαφέρεται γιά μελλοντικά αξιώματα...μάλλον πρέπει να τρέξει κάπως.... φοβούμαι "Πολιτειακές εξελίξεις..." λίαν ανατρεπτικές!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομίζω πως η ποιμαντική του αγίου Πειραιώς είναι τα διάφορα πυροτεχνήματα στο Amen και τη Romfea... ααα και το προσφιλές του σπόρ να στρίβει τα μουστάκια του!!!

    Κρίμα γιατί η μόρφωση και η παιδεία του πάνε στράφι...

    Μόνος του τα λέει και μόνος του τα ακούει... ααα ξέχασα γράφονται και στον Ορθόδοξο Τύπο ... πως λέμε Times του Λονδίνου!!!

    ...Δεν τον έχουμε ακούσει ποτέ να μιλάει (να απολογείται) για τα δικά του κανονικά ατοπήματα στα κλίματα της Εκκλησίας της Ελλάδος και του Οικουμενικού Πατριαρχείου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πέστε του τα συχαρίκια του Σεραφείμ.... σήμερα η Σύνοδος ενετείλετο τον Δημητριάδος εισηγητή στην προσεχή Ιεραρχία του Οκτωβρίου στο θέμα «Η Εκκλησία ως ελπίδα και ενότητα της κοινωνίας και ως νοηματοδότηση της ζωής του ανθρώπου».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι να κάμουμε! Έτσι είναι, ο καθένας και τα όπλα του! Η ομάδα του μακαρίτη Χριστόδουλου κατασκεύασε κατηγορίες οικονομικής υφής γιά να πληγεί ο τότε Θηβών Ιερώνυμος...που ήταν ο επικρατέστερος αντίπαλος για τον Αρχιεπισκοπικό θώκο! Ενδεχομένως, σήμερα, άλλοι, "άλλως&άλλα" να μετέρχονται τα μέσα γιά να κερδίσουν σχετικούς τίτλους και συναφή αξιώματα..... Καλή επιτυχία σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΤΟΥ ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ, ΜΕ ΤΟΝ -ΣΥΝΔΕΣΜΟ- ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΝΕΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ΄90 ΕΝΩ ΗΤΑΝ ΠΡΩΤΟΣΥΓΚΕΛΛΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Άντε Παναγιώτη πήρες και άλλο τίτλο ευγενείας...
    Τώρα σε ονομάζουν στο γνωστό blog ΑΠΟΤΥΧΙΑ... "Βόθρο των Πατρών"!!!
    Σε ζηλεύω!!!

    π.Ν.Σ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και συν τοις άλλοις φαιδροίς, εν πολλοίς, ανερυθριάστως ο Άγ.Πειραιώς εγείρει αντικανονικάς ενστάσεις επί των κανονικών δικαιωμάτων του Οικ.Θρόνου και δη μετά απολύτου "πολιτειοκρατικού" κριτηρίου, καλών, πολλάκις, εις ανταρσίαν κατά των Ιεροκανονικών θεσμίων και τυφλήν υποταγήν εις κοσμικά νομοθετήματα, αμφισβητών ευθέως, ούτω, την απόλυτον υπεροχήν των Ιερών Κανόνων της Καθολικής Εκκλησίας έναντι παντός κοσμικού νομοθετήματος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ας πάει ο εν λόγω επίσκοπος να ψάξει τους κανόνες και τους Πατέρες, των οποίων φοβάται μην διαταραχθεί η Θεολογία, για το που και πως έγινε επίσκοπος και μετά να μιλά.
    Έλεος δλδ ο άνθρωπος είναι θρασύτατος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή