Σάββατο 8 Μαΐου 2010

ΤΑ ΠΟΛΥΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΑ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΟΜΑΣΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου

amen.gr

Μια Συνοδική εγκύκλιος που εκδόθηκε επί μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, προέτρεπε τους Αρχιερείς να φροντίζουν στις τοπικές πανηγύρεις τους (των πολιούχων) να συλλειτουργούν μέχρι πέντε αρχιερείς, με σκοπό να περιοριστεί το φαινόμενο της “πολυαρχιερατικής” Θ.Λειτουργίας, που ενίοτε προκαλούσε το “χριστεπώνυμο πλήρωμα”.

Είναι αλήθεια ότι τα πολυαρχιερατικά συλλείτουργα επληθύνθησαν σφόδρα επί Αρχιεπισκοπίας Χριστοδούλου, ο οποίος και τα ενεθάρρυνε με την παρουσία του, και τελούνταν ευκαίρως ακαίρως.Κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε επί Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, ο οποίος, ούτως ή άλλως, δεν εξερχόταν εύκολα των ορίων της Αρχιεπισκοπής, και εντός αυτής λειτουργούσε συνήθως με τους βοηθούς Επισκόπους, το πολύ τρεις.

Ο μακαριστός Σεραφείμ ουδέποτε λειτούργησε στα ονομαστήριά του. Ήταν συμπροσευχόμενος στο ιερό βήμα. Ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, αντιθέτως, εγκαινίασε το πολυαρχιερατικό – τριάντα αρχιερείς τουλάχιστον – συλλείτουργο στα ονομαστήριά του, με απευθείας τηλεοπτική μετάδοση και όλα τα συμπαρομαρτούντα.

Αυτή η πρακτική του “Πρώτου” απετέλεσε παράδειγμα προς μίμησιν για πολλούς αρχιερείς, οι οποίοι άρχισαν να εορτάζουν τα ονομαστήριά τους με την συμμετοχή πληθώρας αδελφών τους, επαρχιούχων και τιτουλαρίων (έως και 25 σε κάποια περίπτωση!). Έτσι, είχαμε το παράδοξο φαινόμενο στην τοπική πανήγυρη μιας πόλεως οι αρχιερείς να είναι μέχρι πέντε (όπου αυτό τηρήθηκε), και στα ονομαστήρια του Επισκόπου δεκαπέντε!

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν είναι της “σχολής” Χριστοδούλου και φαίνεται πως απλώς υποχώρησε στα προσφάτως καθιερωθέντα, όταν προεξήρχε πολυαρχιερατικής Θ. Λειτουργίας.

Σε μέρες δύσκολες για τη χώρα, σαν τις σημερινές, το να εορτάζει ένας Μητροπολίτης πανηγυρικά τα ονομαστήριά του αποτελεί μια ...παραφωνία, αφού το γενικότερο κλίμα δεν είναι και τόσο ...πανηγυρικό. Με τον λαό να προσπαθεί να ορθοποδήσει μέσα σ' αυτή την πρωτοφανή κρίση.

Γι' αυτό και πριν λίγες ημέρες ο Θηβών Γεώργιος εόρτασε, σύμφωνα με πληροφορίες, απολύτως ιδιωτικά, δηλ. αρνήθηκε την “φιέστα” των ονομαστηρίων. Πληροφορίες φέρουν και τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να θέλει να εορτάσει τα ονομαστήριά του (15 Ιουνίου) όσο πιο διακριτικά γίνεται, χωρίς πολυαρχιερατικό συλλείτουργο.

Τα παραπάνω παραδείγματα, συν την κρίση που θα αργήσει να μας αφήσει, ίσως οδηγήσουν και άλλους ιεράρχες σε μια πιο σεμνή πρακτική, που δεν θα προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Νομίζω πως ακόμα και οι κατά τόπους πανηγύρεις θα πρέπει να μπουν σε μια τέτοια λογική, πιο συνεσταλμένη.

Ίσως θα έπρεπε η Εκκλησία της Ελλάδος να ακολουθήσει το Πατριαρχικό Τυπικό. Τρισαρχιερατική Θ. Λειτουργία στις πανηγύρεις και στις χειροτονίες (γιατί και στις χειροτονίες αρχιερέων στην Ελλάδα παρατηρείται πρωτοφανής ...συνωστισμός!), στα δε ονομαστήρια του Πατριάρχου απλή Πατριαρχική Χοροστασία.

Κάποτε σε ένα Λειτουργικό Συνέδριο της Ιεράς Συνόδου, παρουσία του μακαριστού Χριστοδούλου, ο αείμνηστος καθηγητής Ιωάννης Φουντούλης, μέγιστος λειτουργιολόγος του καιρού μας, εξήγησε γιατί το Τυπικό δεν προβλέπει συλλείτουργα – και δη πολυαρχιερατικά – παρά μόνο τις μεγάλες ημέρες, ήτοι ελάχιστες φορές το χρόνο, προεξάρχοντος του Πρώτου. Ο καθηγητής απέδειξε επιστημονικά τη θέση του αυτή, με την οποία συμφώνησαν όλοι οι σύνεδροι.

Την επόμενη μέρα, μια καθημερινή, “επί τη λήξει του συνεδρίου”, τελέστηκε πολυαρχιερατικό συλλείτουργο προεξάρχοντος του Αρχιεπισκόπου!...

27 σχόλια:

  1. Αμάν πιά με τα "πολυαρχιερατικά" συλλείτουργα! Αλήθεια που τον βρήκαν αυτό τον όρο αντί του ορθού "Αρχιερατικό συλλείτουργο"? Αυτό έγινετο μόνον σε έκτακτες περιπτώσεις, όπως χειροτονία Αρχιερέως. Τώρα κατάντησαν την Εκκλησία " ήχο,φώς και θέαμα" όπως λέει πολύ σωστά και ένας παλαιός σοβαρός κληρικός. Τόσο πολύ τα ονομαστήρια!!! ώστε μέσα από την Θ.Λειτουργία να περνάει ένα κοσμικό φρόνημα ή μάλλον μία γελοία κατάσταση, που το μόνο που κάνει είναι να σκανδαλίζεται ο κόσμος με την παρουσία πλήθους χρυσοκουδουνάτων. Αυτά πρέπει να σταματήσουν. Η επίδειξη χλιδής σε ένα κόσμο που πεινάει και είναι βουτηγμένος μέσα στα προβλήματα, λίγο ταπείνωση και αυτοσυγκράτηση δεν βλάπτει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ορθά τα αναφερόμενα στο πατριαρχικό τυπικό, το οποίο πάντως σε μεγάλες εορτές προβλέπει και πατριαρχικά - συνοδικά συλλείτουργα με περισσότερους αρχιερείς. Νομίζω ότι θα έπρεπε να ακολουθηθεί και η πρόβλεψη του Τυπικού που τηρείται στην Πόλη, σύμφωνα με την οποία μίτρα και πατερίτσα φέρει μόνο ο προεξάρχων αρχιερεύς (Πατριάρχης ή Μητροπολίτης), οι δε συλλειτουργοί του μόνο επανωκαλύμαυχο.
    Δεν αντέχω να μην γράψω και μια "κακία" όμως. Ωραία και ορθά τα σχετικά με το συνωστισμό αρχιερέων σε εορτές και ονομαστήρια. Παρόμοιος συνωστισμός όμως παρατηρείται και σε κάθε πατριαρχική επίσκεψη - λειτουργία στις ελλαδικές Μητροπόλεις. Αυτός δε μας ενοχλεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. να δείτε μεθαυριο τί ωραία και καλά!!!Ο κόσμος καίγεται και η εκκλησία θα κάνει εκλογές για 5 (!!!!) Δεσποτάδες! εκεί να δεις πολυαρχιερατικά συλλείτουργα εν μέσω τεραστιας κρίσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ελα Παναγία μου!

    Ωστε γίνονται ακόμη θαύματα!

    Δόξα σοι ο Θεός!

    Ο κ. Ανδριόπουλος γράφει κάτι θεολογικό και αντί να μας ανεβαίνει η πίεση λέμε μπράβο!

    Και για να αφήσουμε τα αστεία!

    Ορθότατες οι θέσεις του ότι τα πολυαρχιερατικά συλλείτουργα είναι αντιπαραδοσιακά, πομπώδη και προκλητικά. Ξένα προς το Ορθόδοξο πνεύμα.

    Ορθή επίσης η θέση του ότι στο Πατριαρχείο έχουν ένα αξιοζήλευτο σεβασμό προς το λειτουργικό τυπικό και ότι η σεμνότητα διακρίνει την τελετουργία.

    Το ότι ο αείμνηστος Χριστόδουλος άρχισε αυτά τα αντιπαραδοσιακά δεν το γνώριζα αλλά καμιά εντύπωση δεν μου κάνει.

    "Γνωστός εν τη Ιουδαία ο Θεός!"

    Μια ζωή μπαλκόνι, μικρόφωνο, κάμερα και φιέστες ήταν! Α! Ναι! Ξέχασα! Και λειτουργικές αναγεννήσεις!!!

    Λοιπόν κ. Ανδριόπουλε! Τώρα που έκανες καλή αρχή πότε με το καλό θα υπογράψεις και την Ομολογία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δηλαδη οταν ερχεται οΠατριαρχης δεν εχουμε πολυαρχιερατικες θειες λειτουργιες?Οπως εγινε και στην Πατρα.Η εκκλησια χρειαζεται ταπεινωση κατι που της λειπει.Ετσι λοιπον Παναγιωτη μην γραφεις πλεον για δεσποταδες,παπαδες και παπικους.ΤΟ πιο ωραιο ειναι αυτο της Βουγιουκλακης.Μακρια λοιπον απο τους παπαδες για να μην γραφουν και εναντον σου.ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μήπως γνωρίζει κανείς αν υπάρχει κάποια μελέτη για την αμφίεση των κληρικών? Γιατί είναι πραγματικά εκπληκτικό το πως ήταν η αμφίεση των κληρικών μέχρι και τον 15ο αιώνα (πόσο λιτή είναι στις αγιογραφίες του Θεοφάνη και όμορφη ταυτόχρονα) και που έχει φτάσει σήμερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @09 Μαΐου 2010 7:37 π.μ.
    Εκ του προχείρου σας υποδεικνύω σχετική μελέτη του Δρος Αθανασίου Παπά-Μητροπολίτου Ελενοπόλεως(νυν Μητροπολίτου Γέροντος Χαλκηδόνος) υπό τον τίτλο "Βιβλιογραφία Ιερατικών και Λειτουργικών αμφίων του Βυζαντινού Τυπικού". Ευρίσκεται δημοσιευμένη στο περιοδικό "Θεολογία", τόμος 52, Οκτώβριος-Δεκέμβριος 1981, τεύχος 4, σελ.754-778.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το εν χρήσει Τυπικό της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας(Γ.Βιολάκη) προβλέπει ακριβώς τα "περί Συλλειτούργου" όπου μεταξύ άλλων ρητώς αναφέρεται ότι μόνον ο προεξάρχων Επίσκοπος φέρει την ράβδο και την μίτρα! Στα παλαίφατα Πατριαρχεία τηρείται αυτό και έτσι οι συλλειτουργούντες τω Πρώτω Αρχιερείς φέρουν ένα μόνο εγκόλπιο επί του στήθους και επί κεφαλής το επικαλλύμαυχο. Σχετικό φωτογραφικό υλικό μπορεί κανείς να αναζητήσει διαδικτυακά στα "Φως Φαναρίου", Amen, Romfea. Εν Ελλάδι ατυχώς έως και οι βοηθοί Επίσκοποι, οι οποίοι δεν δικαιούνται μίτρας και ράβδου, εν συλλειτουργία μετά του κυριάρχου των Μητροπολίτου, πολλώ δε μάλλον μετά του Αρχιεπισκόπου και άλλων Μητροπολιτών, φέρουν ακαίρως-ευκαίρως και μίτρα και ράβδο, ασχημόνως και ατάκτως, εμπαιζόμενοι πολλάκις ως "χρυσοφορούντα βλαχαδερά..."! Ίσως η αταξία αυτή, εν μέρει, να είναι Ρωσική μίμησις καθόσον γνωστόν ότι εν Ρωσία η πλειονότης των πρεσβυτέρων, αγάμων ή εγγάμων, "μιτροφορεί"!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τωρα αφησες τους παπαδες και τα βαζεις με τους ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ.Εισαι ωραιος.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αν ο φιλος σου ηταν δεσποτης θα το εγραφες το αρθρο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μπράβω Παναγιώτη,αυτά τα θέματα να προβάλεις και όχι τα κουτσομπολιά,άστα για τις φυλάδες,όντως το θέαμα είναι φοβερό,και πιο φοβερό για τους καημένους ιερείς και διακόνους που λαμβάνουν μέρος σε τέτοιες Λειτουργίες και δεν έχουν που να σταθούν,είδα και τους εσπερινούς της Αγάπης πως κατάντησαν με τους Ιερείς ενδεδυμένους τα Ιερά τους,κάτω από την Σολέα και μέχρι το δρόμο,έλεος πια...Οι παλαιοί Αρχιερείς δεν τα έκαναν αυτά τα πράγματα,ούτε ο Σεραφείμ ούτε και ο Πατρών Νικόδημος,ό οποίος ούτε ηγουμένους και ηγουμένησες ενθρόνοιζε,για όνομα...και οι βοηθοί Επίσκοποι μιας και έγιναν κάμποσοι και θα γίνουν και άλλοι κρατουν το Αρχιερατικό και όχι Πατερίτσα κ.λ.π. Μπράβω Παναγιώτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ρε παιδιά τι μας νοιαζουν τα τυπικά της Εκκλησίας; αυτά ειναι θέματα αρμοδίων. ομως θα πρέπει να λαμβάνουν ..υπόψη τους τον Χριστό πρωτίστως και τους πατέρες της Εκκλησίας οι οποίοι ήταν μετρημένοι. χρειάζεται πολλή κουβεντα για να εμπεδωθεί αυτό το απλό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αδελφε των 3΄14 μ.μ ενα να ξερεις οι δεσποταδες δεν πιστευουν πουθενα.Μονο στη δοξα και στο χρημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κυριε Ανδριοπουλε ουτε στη χουντα δεν υπηρχε τετοια λογοκρισια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΣΟΥ υπενθυμιζω κ.Ανδριοπουλε οτι αυριο το πρωι θα σου γινει αγωγη αφου δεν ζητας συγγνωμη για τη δημοσιευση στην εφημεριδα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ωραίος ο Πάνος και σωστός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καταπληκτικό το άρθρο. Με βρίσκει απολύτως σύμφωνο.
    Θα ήθελα, αν δεν σας είναι κόπος, να δω μια προσωπική σας τοποθέτηση ή εδώ ή στο amen, σχετικά με την φημολογούμενη λειτουργία στην Αγιά Σοφιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αντε Παναγιωτη βγηκαν 3 νεοι Αρχιεριεις.Κυριλλος Μισιακουλης ΚΦΙΣΙΑΣ,ΛΑΓΚΑΔΑ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΑΣΣΙΑΣ,ΙΛΙΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ ΔΙΑΚΑΚΟΣ.Να ζησουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σεβαστέ π.Παντελεήμων, επιτρέψτε μου να σχολιάσω το 1:11 μ.μ.σχόλιό σας παρότι ζητείτε από τον ιστολόγο σχετικό σχόλιο αναφορικώς "με την φημολογούμενη λειτουργία στην Αγιά Σοφιά". Δράττομαι λοιπόν της ευκαιρίας να πω ότι όλο αυτό το ζήτημα πάσχει εκκλησιολογίας και έχει μία δόση, ενδεχομένως ακουσίου, παιδαριωδισμού προκαλούντος θυμηδία!
    1.Η Πόλις όπου ο Ναός ευρίσκεται έχει κανονικό Επίσκοπο οπότε πως δύναται να λειτουργήσει εκεί άλλος...εκτός και εδόθη σχετική άδεια..... μήπως ο χώρος του Ναού θα θεωρηθεί "εξαρχία" της Μητροπόλεως Θεσ/νίκης;;;
    2.Η επιλεγείσα ημερομηνία προς τέλεσιν της Λειτουργίας(17η Σεπτεμβρίου) δεν είναι η ημέρα της πανηγύρεως του Ναού διότι είναι αφιερωμένος στην Ενυπόστατο Σοφία και Δύναμη και Απαύγασμα του Πατρός η Οποία εορτάζεται κατά την μόλις παρελθούσα εορτή της Μεσοπεντηκοστής, και όχι στην Αγία Μάρτυρα Σοφία της 17ης Σεπτεμβρίου.
    3.Γιά να τελεσθεί Λειτουργία εις τον Ναό της του Θεού Σοφίας πρωτίστως επιβάλλεται ο επανεγκαινισμός του Ναού, ως βεβηλωθέντος διά τελέσεως εκεί "Ουνίτικης" Λειτουργίας προ της Αλώσεως, όπως σαφώς υποστηρίζει ο ιστοριοδίφης και επ'εσχάτων Μέγας Σουπερορθόδοξος, κατά πάντα σεβαστός και λίαν αγαπητός, π.Γ.Μεταλληνός.
    4.Εγράφη πως η μέλλουσα τελεσιουργηθήναι εκεί Λειτουργία θα είναι Ευχαριστιακός καρπός ενός συλλόγου παγκοσμίου συγκροτούντος την "Παγκόσμιο ενορία της Αγ.Σοφίας"....... παγκόσμιος ενορία.....κάπως Ρωμαιοκαθολικό ακούεται...ίσως χρειάζεται να μας διαφωτίσουν επ'αυτού οι εκκλησιολόγοι.
    5.Ενημερώνονται περί του θέματος, εγράφη, οι κοσμικοί ιθύνοντες εκεί.... δι' αποστολής σχετικής, συστημένης, επιστολής....... μωρόν ακούεται....!
    Τέλος, φαίνεται πως πλάνη οικτρά διακατέχει πολλούς εάν θεωρούν ότι εσβέσθη η λαμπάς εκ των δυσμενών ιστορικών συνθηκών..... παράδοσις, αίματα, φωναί εκ των ένδον της ιστορίας και του θυσιαστηρίου, πλειστάκις τραγικαί...., μαρτυρούν ότι η λαμπάς καίει και φωτίζει νυχθημερόν και συνεχώς! ΚΑΙ ενtός του Ayasofya museum!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΑΜΑΝ....ΠΑΛΙ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟ ΤΑ ΕΧΕΤΕ..
    ΡΕ ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΝΑ ΑΝΑΠΑΥΘΕΙ...
    ΤΙ ΦΟΒΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ...
    ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΤΕ ΡΕ ΠΕΘΑΝΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ...

    ΗΣΥΧΑΣΤΕ ΠΙΑ...

    ΚΟΜΠΛΕΞ ΜΕΡΙΚΟΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑΚΙ ΜΟΥ...

    ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΕΘΑΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΓΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ...

    ΠΩ...ΠΩ...ΠΩ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Aγαπητέ ανώνυμε σας παραπέμπω στο άρθρο μου της 7ης Μαΐου:
    http://iereasanatolikisekklisias.blogspot.com/2010/05/m_07.html
    Βλέπετε λοιπον, πώς λίγο πολύ(μάλλον πολύ) συμφωνούμε και μάλιστα στα σημεία.
    Θεωρώ όμως απαραίτητη την γνώμη συνιστολόγων, γιατί παρατηρώ πώς πολλά ιστολόγια αναπαράγουν την είδηση χωρίς να μπουν στην διαδικασία να σχολιάσουν.
    Ιδιαίτερα με ενδιαφέρει η γνώμη του κ . Ανδρ. πού καταγίνεται με τα της Πόλεως. Εκεί άραγε πώς βλέπουν την συγκεκριμμένη κίνηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Κυριε Ανδριοπουλε δεν ξερω αν εχετε ακουσει κατι για το φεστιβαλ που διοργανεται το ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΜΑΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ<> υπο την αιγιδα της ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ στην Πατρα.Παρακαλω για μια ενημερωση.Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σεβαστέ μου, π.Παντελεήμων, ευχαριστώ γιά την απάντησή σας και την παραπομπή στο υμέτερο ιστολόγιο το οποίο δεν εγνώριζα! Με την άδειά σας θα το επισκέπτομαι! Η σχετική ανάρτησή σας είναι σπουδαία! Λέτε τα πράγματα με το όνομά τους! Σκεπτόμενος το ζήτημα, και εάν δεν με απατά η μνήμη μου, νομίζω πως υπάρχει μία παλαιοτέρα σχετική ανάρτησις από τον παμφίλτατο ιστολόγο της Ιδιωτικής Οδού-εντός του 2009. Εάν εύρω ευκαιρία θα την αναζητήσω! Εύχεσθε, Χριστός Ανέστη!
    Ανώνυμος 10 Μαΐου 2010 6:49 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @10 Μαΐου 2010 10:14 μ.μ.
    δείτε σχετικό δελτίο τύπου της Ι.Συνόδου της 15-4-2010 στο http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod "... ..Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος ενημέρωσε την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, για την πορεία του προγράμματος «ΝΕΟΙ – ΕΚΚΛΗΣΙΑ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ». Το πρόγραμμα που περιλαμβάνει 6 περιφερειακά Φεστιβάλ Νεολαίας, θα υλοποιηθεί από 2–15 Μαΐου 2010, στις Ιερές Μητροπόλεις Λαρίσης και Τυρνάβου, Νέας Σμύρνης, Θεσσαλονίκης, Ξάνθης και Περιθεωρίου, Αιτωλίας και Ακαρνανίας και Πατρών. Θα συμμετάσχουν περίπου 2.500 Έφηβοι και Νέοι, από 45 Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΕΜΕΝΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ ΤΟΥ 1967 ΣΤΟ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Σχετικα με το φεστιβαλ ειναι λυπηρο να γινεται τετοια εκδηλωση στη Πατρα και να μην υπαρχει καμια ενημερωση εστω απο την μητροπολη.Γιατι αραγε?Μηπως γιατι δεν ειναι υπευθυνος ο ..... ο νοων νοειτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Εμένα μου θυμίζει φεστιβάλ της Κ.Ν.Ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή