Με την χειροτονία του Μητροπολίτου Κηφισίας Κυρίλλου σήμερα, στον Άγιο Χαράλαμπο Ιλισίων, ανοίγει μια νέα σελίδα για την πολύπαθη διχοτομημένη πλέον Μητρόπολη Αττικής.
Χθες χειροτονήθηκε ο Μητροπολίτης Ιλίου Αθηναγόρας. Και στις δύο χειροτονίες δεν σημειώθηκε η παραμικρή αντίδραση από οπαδούς του Μητροπολίτη πρ. Αττικής Νικοδήμου Γκατζιρούλη. Προφανώς ήσαν απόντες.
Ιστολόγιο "αγωνιζόμενο" για την αποκατάσταση του πρ. Αττικής Νικοδήμου έσπευσε να δημοσιεύσει χθες "επίμαχη" φωτογραφία για να πλήξει τον νέο Μητροπολίτη Ιλίου. Την κατέβασε πριν καλά καλά την αναρτήσει. Κι αυτό κάτι λέει...
Ο πρ. Αττικής δεν έκανε μέχρι τώρα δήλωση για τις εκλογές των δύο νέων Μητροπολιτών ούτε και για την υπό προϋποθέσεις άρση του επιτιμίου της ακοινωνησίας που τού έχει επιβληθεί από την Ιεραρχία εδώ και πολλά χρόνια.
Κρατάει στάση αναμονής ή "το πήρε απόφαση" ότι δεν υπάρχει πια ελπίς επανόδου του στον θρόνο που κατείχε και που είναι πλέον ...τριχοτομημένος;
Οι υποστηρικτές του δηλώνουν βέβαιοι ότι δεν θα δεχθεί "τετελεσμένα".
Όμως το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Και ο πρ. Αττικής φαίνεται ότι δεν έχει άλλο δρόμο από την παραίτηση από τον πολυχρόνιο αγώνα που ξεκίνησε πριν 36 χρόνια. Αν το κάνει θα έχει τύχει της αποδοχής, όπως φάνηκε και από την έκκληση που του απηύθηνε ο νέος Μητροπολίτης Ιλίου Αθηναγόρας. Αλλιώς θα μείνει στην πλήρη απομόνωση. Μια απομόνωση που είναι μάλλον πιο υποφερτή απ' αυτή του μοναχού Παντελεήμονα Μπεζενίτη...
Και οι δύο νεοεκλεγέντες Μητροπολίτες είναι νέοι άνθρωποι, εννοώ είναι προσγειωμένοι στην πραγματικότητα - εύχομαι να παραμείνουν έτσι - και μπορεί να αναλάβουν πρωτοβουλίες, συν τω χρόνω, για την πλήρη εκτόνωση της έντασης στην περιοχή της πρ. Μητροπόλεως Αττικής. Ελπίζω πως το ήθος τους και η αξιοπρέπειά τους θα τους συνοδεύουν σε όλη τη διάρκεια της ποιμαντορίας τους.
Χθες χειροτονήθηκε ο Μητροπολίτης Ιλίου Αθηναγόρας. Και στις δύο χειροτονίες δεν σημειώθηκε η παραμικρή αντίδραση από οπαδούς του Μητροπολίτη πρ. Αττικής Νικοδήμου Γκατζιρούλη. Προφανώς ήσαν απόντες.
Ιστολόγιο "αγωνιζόμενο" για την αποκατάσταση του πρ. Αττικής Νικοδήμου έσπευσε να δημοσιεύσει χθες "επίμαχη" φωτογραφία για να πλήξει τον νέο Μητροπολίτη Ιλίου. Την κατέβασε πριν καλά καλά την αναρτήσει. Κι αυτό κάτι λέει...
Ο πρ. Αττικής δεν έκανε μέχρι τώρα δήλωση για τις εκλογές των δύο νέων Μητροπολιτών ούτε και για την υπό προϋποθέσεις άρση του επιτιμίου της ακοινωνησίας που τού έχει επιβληθεί από την Ιεραρχία εδώ και πολλά χρόνια.
Κρατάει στάση αναμονής ή "το πήρε απόφαση" ότι δεν υπάρχει πια ελπίς επανόδου του στον θρόνο που κατείχε και που είναι πλέον ...τριχοτομημένος;
Οι υποστηρικτές του δηλώνουν βέβαιοι ότι δεν θα δεχθεί "τετελεσμένα".
Όμως το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Και ο πρ. Αττικής φαίνεται ότι δεν έχει άλλο δρόμο από την παραίτηση από τον πολυχρόνιο αγώνα που ξεκίνησε πριν 36 χρόνια. Αν το κάνει θα έχει τύχει της αποδοχής, όπως φάνηκε και από την έκκληση που του απηύθηνε ο νέος Μητροπολίτης Ιλίου Αθηναγόρας. Αλλιώς θα μείνει στην πλήρη απομόνωση. Μια απομόνωση που είναι μάλλον πιο υποφερτή απ' αυτή του μοναχού Παντελεήμονα Μπεζενίτη...
Και οι δύο νεοεκλεγέντες Μητροπολίτες είναι νέοι άνθρωποι, εννοώ είναι προσγειωμένοι στην πραγματικότητα - εύχομαι να παραμείνουν έτσι - και μπορεί να αναλάβουν πρωτοβουλίες, συν τω χρόνω, για την πλήρη εκτόνωση της έντασης στην περιοχή της πρ. Μητροπόλεως Αττικής. Ελπίζω πως το ήθος τους και η αξιοπρέπειά τους θα τους συνοδεύουν σε όλη τη διάρκεια της ποιμαντορίας τους.
Την παραίτησή του ο Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος δεν πρέπει ποτέ να την δώσει. Δεν είναι θέμα του αγώνα του -των 36 ετών η έδρα της Μητροπόλεως- αλλά το ζήτημα της παράνομης απομακρύνσεως τους από την Μητρόπολή για την οποία η Ιερά Σύνοδος τον είχε εκλέξει. Ο Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος δεν αγωνίζεται για την θέση αυτή αλλά για την δικαιοσύνη. Δυστυχώς οι Ιεράρχες αποφασίζουν πάντα με το προσωπικό τους συμφέρον. Όπως και προ ημερών ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ έγραψε: «Ἡ σπουδή πληρώσεως τῶν νεοσυσταθεισῶν Ἱ. Μητροπόλεων Κηφισίας καί Ἰλίου, ἐνῷ δέν εὑρίσκονται ἐν κανονικῇ χηρείᾳ καί ἐνῷ ὁ Κανονικός Μητροπολίτης Ἀττικῆς Νικόδημος, οὐδέποτε δικασθείς ἤ καταδικασθείς ὑπό Ἐκκλησιαστικῶν Δικαστηρίων (τοὐναντίον δέ ἀθωωθείς πολλάκις ὑπό τοῦ Σ.τ.Ε., θεωρήσαντος ὡς μηδέποτε ἐπιβληθεῖσαν τήν ποινήν τῆς ἐκπτώσεως ἐκ τοῦ Μητροπολιτικοῦ Θρόνου Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος) καί οὐδέποτε ὑποβαλών παραίτησιν ἐκ τῆς θεόθεν λαχούσης αὐτῷ Ἐπισκοπῆς ἐκλήθη, τό ὀλιγώτερον, ἐνώπιον τῆς Δ.Ι.Σ. ἤ τῆς Ι.Σ.Ι. δι' ἀκρόασιν καί τήν διευθέτησιν τῆς κανονικῆς ταύτης ἐκκρεμότητος, δέν ἀναπαύει τό ἐκκλησιαστικόν πλήρωμα, οὐδέ τήν ταπεινότητά μου. Ἀντί ταύτης τῆς Κανονικῆς ρυθμίσεως πληροῦνται τά ἐναπομείναντα δύο τμήματα τῆς ἀρχικῆς Ἱ. Μητροπόλεως, ἀγνοουμένου τοῦ Κανονικοῦ Μητροπολίτου καί ὄχι μέ πρόσωπα, τά ὁποῖα θά διέθετον, ὁμολογουμένως, τήν καλήν μαρτυρίαν παρά τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ Χριστεπωνύμου πληρώματος καί δέν ἔχουν ἀπησχολήσει δυσμενῶς τά μέσα μαζικῆς ἐνημερώσεως, καί «κατόπιν ἑορτῆς» συζητεῖται τό θέμα τῆς ἄρσεως τοῦ μή κανονικῶς καί συννόμως ἐπιβληθέντος «ἐπιτιμίου ἀκοινωνησίας» εἰς τόν Κανονικόν Μητροπολίτην Ἀττικῆς Νικόδημον. Πρός τί; Διά νά γίνῃ μία πολυαρχιερατική ἐπίσημη κηδεία, ὅταν ἐπιστῇ ἡ ὥρα τῆς πρός Κύριον ἐκδημίας του; Μά, οὐδέποτε ἐζήτησε ἤ ἐπεδίωξε ἐπισημότητες ὁ σεπτός Ἱεράρχης. Ἀποκατάστασιν τῆς διασαλευθείσης κανονικῆς τάξεως ζητεῖ καί τοῦτο διά νά τερματισθῇ πᾶν παρόμοιον κακόν προηγούμενον.»
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος αυτό ζητά επί 36 έτη την: . Ἀποκατάστασιν τῆς διασαλευθείσης κανονικῆς τάξεως. Ποτέ δε πίστευα ότι υπήρχε δυνατότης αποκαταστάσεως. Γνωρίζω ότι οι πλειονότητα των επισκόπων της Ελλαδικής Εκκλησίας «φίλησαν κατουρημένες ποδιές» του Σεραφείμ, Χριστοδούλου και Ιερωνύμου Β΄ για να γίνουν Μητροπολίτες. Έτσι θα παραμένουν πιστά στρατιωτάκια της υπακοής στο σύστημα αναπαραγωγής χειραγωγούμενων Μητροπολιτών. Δεν υπάρχει χώρος για Επισκόπους που ξεχωρίζουν από τον συφερτό της υποτέλειας και της μετριότητας.
Έτσι πλέον ο ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Γκατζιρούλης θα αναμένει την δικαίωση του αγώνα του υπό του Τριαδικού Θεού.
Τόσον ο π. Αθηναγόρας, όσον και ο π. Κύριλλος ως Μητροπολίτες αντιστοίχως πλέον ως Ιλίου ο ένας και ως Κηφισίας ο άλλος, είναι λαμπροί κληρικοί. Εύχομαι να παραμείνουν στη νέα τους διακονία όπως ήταν και πρίν. Άνθρωποι απλοϊκοί και ευπροσήγοροι. Μην φουσκώσουν σαν κάτι άλλους που έγιναν κακοί και απάνθρωποι γιά τους κληρικούς τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η Αρχιερωσύνη είναι διακονία αγάπης και όχι εξουσία.
Να μια φορά που συμφωνώ με τον υπέρ-οικουμενιστή Αριμαθαίο. Σωστά τα γράφει. Τώρα σε πάω εκεί που διαφωνώ μαζί σου είναι τα φιλοπαπικά που γράφεις και συμπλέεις με τον ιστολόγο εδώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην ξεχνάτε και ο Αριμαθαίος(;),αλ-
ΑπάντησηΔιαγραφήλά και ο των 5.50΄ότι ο Νικόδημος Γκατζιρούλης ΔΕΝ ΕΚΛΕΧΘΗΚΕ από ΟΛΗ την Ιερά Σύνοδο της τότε Ιεραρχί-
ας,γιατί ο Ιερώνυμος Κοτσώνης,που κι αυτόν τον έκαμαν τα ΑΝΑΚΤΟΡΑ ή μάλλον η χούντα τον ΔΩΡΗΣΕ,είχε συ-
στήσει αριστίνδην σύνοδο ΜΗΔΕΠΟΤΕ αναγνωρισθείσαν.Κανονικά θα ΕΠΡΕΠΕ
ΝΑ ΚΑΘΗΛΩΘΟΎΝ ολοι,όσοι εξελέγησαν
μ'αυτόν τον τρόπον,αλλά ΟΧΙ κατ'αυ-
τόν τον τρόπον!Άρα ας μην ΚΡΩΖΟΥΝ περί κανονικότητος οι υποστηριχτές του.Το μόνο,που έγινε στραβό είναι ότι δεν απομακρύνθηκαν από τους θρόνους με την νόμιμη και κανονική οδό!Αυτά,για να τελειώνουμε.Ο δε Γκατζηρούλης από μια φυλλάδα,που εκδίδει δεν έχει επιδείξει και την καλύτερη διαγωγή,ώστε να τον εμπι-
στευθούν και να τον επαναφέρουν.
Άλλωστε ΤΙ μπορεί πια να προσφέρει ένας υπρογδοηκοντούτης.Όσα και ο Μαρωνείας,που καβατζάρισε το 90ο έτος και παραμένει γαντζωμένος στο θρόνο,ενώ ουσιαστικά είναι ΑΠΩΝ,α
πό δε την ιεραρχία και ΤΥΠΙΚΑ!
Και κάτι άλλο συνέχεια του Ρουμελιώ
ΑπάντησηΔιαγραφήτη.Τι θα γίνει μ'αυτό το περίφημο ΟΡΙΟ ηλικίας των μητροπολιτών;Εί-
ναι δυνατόν να ασκούν διοίκηση και ποιμντορία άνθρωποι μεγάλης ηλικί-
ας;Είναι δυνατόν να φθάνει σε σημεί
ο η Σύνοδος και ο Αρχιεπίσκοπος να τους απομακρύνουν στανικώς,όπως έγι
νε με την περίπτωση του μακαριστού Αιτ/νίας μακαριστού Θεοκλήτου;Μή-
πως θα ΕΠΡΕΠΕ οι ΙΔΙΟΙ οι ιεράρχες να βάλουν κάποιο όριο-τουλάχιστον τα 80;!Οι δε Λενής και Συνετός εί-
χαν ΠΕΙ ότι μετά το 70ο έτος της η-
λικίας τους θα ΑΠΟΣΥΡΟΝΤΑΝ!Βλέπου-
με όμως όχι να μην το κάνουν,αλλά ο μεν α΄να είναι ΛΑΛΙΣΤΑΤΟΣ επί πα-
ντός επιστητού,ο δε έτερος να "δου-
λεύει υπογείως"και πρόσφατα ΑΠΑΙΤΗ-
ΣΕ και έλαβε βοηθό επίσκοπο της α-
ρεσκείας του!Άρα καταλήγουμε στο "ότι όποιος έχει το μέλι,όχι μόνο το γλύφει,αλλά και ΔΕΝ το αφήνει"!!!
Αγαπητέ ανώνυμε των 3.01΄μήπως θέ-
ΑπάντησηΔιαγραφήλεις να ΠΕΙΣ κάτι για κάποιον 5ετή αρχιερέα;Λέω τώρα εγώ χωρίς να θί-
γω ΚΑΝΕΝΑΝ!!Αν συμπεριφέρεται άσχη-
μα ένα θα σου ΠΩ βρήκε και τα κά-
νει!!
Φίλε των 7,07 αν είναι αντικανονικός ο Νικόδημος τότε το ίδιο είναι και ο Καρυστίας Σεραφείμ που είναι και αντιπρόεδρος της Ιεραρχίας. Τον εξέλεξε αυτόν η ίδια Ιερά Σύνοδος με τον Νικόδημο, ας τον πετάξουν και αυτόν. Δεν πάτε καλά κάποιοι εδώ. Ο Νικόδημος όπως λέει ο Αριμαθαίος είναι ο Κανονικός Μητροπολίτης και οι άλλοι που πήραν τη θέση του είναι μοιχεπιβάτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ Πάνο, πού έχεις καεί παλαιότερα πρέπει νομίζω να καταλαβαίνεις καλύτερα καί την υπόθεση τού πρώην ( αλλά κανονικού ) Μητροπολίτη Ατικής κ. Νικόδημου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΏς εκ τούτου λοιπόν, άς βλέπουμε τα πράγματα όχι όπως είναι αλλά όπως θάπρεπε να είναι.
a
Ο ..λαλίστατος εσχάτως (και ...μούτος επί μακαριστού Χριστοδούλου) Μητροπολίτης Κυθήρων Κος Σεραφείμ, μπορεί να μας εξηγήσει υπό ποίαν έννοιαν θεωρεί "κανονικό" τον εκλεγέντα ουχί υπό κανονικής, αλλ' υπό αριστίνδην (διάβαζε: αρεστίνδην...) (ψευτο-) Συνόδου, Κον Γκατζηρούλην Νικόδημον;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποιος "Γκατζηρουλικός" εν παση περιπτώσει θα μπεί εις τον κόπον να μας εξηγήσει πως εδέχθη ο κ. Γκατζηρούλης να "εκλεγεί" υπό μη κανονικής Συνόδου, ως εκείνη της "ιερωνυμικής" (της πρώτης χούντας, 1967 - 1973);
Παρακαλούμεν θερμώς.
ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Οι ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ αν ήσαν ΑΝΔΡΕΣ θα έγραφαν την καταγγελία τους επώνυμα. Τώρα τα όσα λένε είναι για τα σκουπίδια…..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ευλογήσει την παρανομία ο Κανονικός Μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημος θα τύχει αποδοχής κ. Ανδριόπουλε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή τι είδους αποδοχής;
Αυτής που δέχεται κάποιος που εξεβλήθη από το σπίτι του από άρπαγες και ληστές οι οποίοι θα τον δέχονται από καιρό εις καιρό ως άστεγο στο σπίτι του σαν φιλοξενούμενο;
Και ποιος αξιοπρεπής άνθρωπος δέχεται τέτοια αποδοχή;
Ελπίζω ότι ο Αριμαθαίος θα μας εκπλήσσει και στο μέλλον ευχάριστα όπως έκανε με το σχόλιό του σ' αυτό σας το άρθρο επειδή σε πολλά άλλα δεν μιλά σωστά.
Προσευχόμαστε να είναι η στάση του για όλα τα θέματα σαφής και σύμφωνη με το δίκαιο και την αλήθεια όπως την ξεκάθαρη θέση που κατέγραψε εδώ.
Η απόφαση των Συνετού(Ζακύνθου)-Λενή(Καλαβρύτων) γιά παραίτηση μάλλον ισχύει ακόμα. Ο Ζακύνθου μάλιστα την ημέρα εκλογής του νυν Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου(2008-7-2) στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha και στη δημοσιογράφο Έλλη Στάη το επαναβεβαίωσε! Μάλιστα είπε ότι λόγω της αιφνίδιας αλλαγής Αρχιεπισκόπου ίσως παρατείνει την ενεργό θητεία του 1-2 χρόνια πέραν του αρχικού σχεδίου. Και τελείωσε εκείνη τη συνέντευξη στο δελτίο των 20:00 χαριτολογώντας και λέγοντας στη δημοσιογράφο "δέκα χρόνια είχα να βγώ στο δελτίο σου στον Alpha, ξέρεις γιατί..." εννοώντας τη σχέση του σταθμού με έναν, κάποιον Σωτηράκη Τζούμα.... Μάλιστα αυτός εθεάθη χθές στη χειροτονία του Κηφισίας....περίεργα πράγματα.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί ο Μητροπολίτης Κυθήρων Κος Σεραφείμ επί των ημερών του μακαριστού κυρού Χριστοδούλου ήτο ...μούτος (ή άλλως πως θα ελέγομεν;) δια το ζήτημα του κ. Γκατζηρούλη, ενώ τώρα επί Ιερωνύμου έγινε λαλίστατος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓ ι α τ ί;...
ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Κυριε Ανδριοπουλε,οταν απανταμε σε ενα αναγνωστη ειστε υποχρεωμενος να δημοσιευεται το σχολιο μας.Ευχαριστω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελεβάντε και ανώνυμε της 14-5,9.35
ΑπάντησηΔιαγραφήζήτε εκτός τόπου και χρόνου!Για τον β΄θα πω,ΣΤΡΑΒΟΣ είσαι;Δεν εί-
δες ότι στο σχόλιό μου γράφω πως θα έπρεπε να ΦΥΓΟΥΝ ΟΛΟΙ,αλλά όχι
μ'αυτόν το τρόπο;Όσο για τον α΄έχω ξαναγράψει τα πλείστα όσα,οπότε α-
παξιώ να ασχοληθώ μ'έναν εκ της αλ-
λοδαπής και εκ του ασφαλούς ΚΡΩΖΟ-
ΝΤΑ!Τον αφήνω μαζί με κάποιον βορει
οελλαδίτη,ως το "παράνομον συνέδρι-
ον φρυαττώμενον κενά"!
Όσο και να φωνάζετε ο Γκατζιρούλης είναι και αντικανονικός,αλλά και μοχθηρός!!
Προδότες...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΣ Ο ΚΥΘΗΡΩΝ, ΑΛΛ' ΟΙ ....ΜΟΥΤΟΙ ΠΟΛΛΟΙ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπανερχόμεθα διότι διαπιστώνεται ότι εις μεν ο Κυθήρων, αλλ΄ οι μούτοι πολλοί...
Το λοιπόν:
Γιατί ο Μητροπολίτης Κυθήρων Κος Σεραφείμ επί των ημερών του μακαριστού αρχιεπισκόπου κυρού Χριστοδούλου ήτο ...μούτος (ή άλλως πως θα ελέγομεν;) δια το ζήτημα του κ. Γκατζηρούλη, ενώ τώρα επί αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου έγινε λαλίστατος; Γ ι α τ ί;...
Παρακαλούμεν θερμώς, μιαν απάντησιν, μίαν απλήν, απλουστάτην εξήγησιν, κάτι...
ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Για τα έργα και τις ημέρες του Κυθήρων ρωτήστε στις Σπέτσες να σας πουν...! Ας όψεται ο Ύδρας που τον έκανε δεσπότη για να τον ξεφορτωθεί...!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι τώρα που το "αγωνιζόμενο" ιστολόγιο ξαναανέβασε τη γνωστή φωτογραφία στη Μύκονοοοοοο τι έχεις να μας πεις Ανδριόπουλε; Αυτό τι λέει;.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο βιβλίο του δημοσιογράφου Β.Α. Λαμπρόπουλου "Σεραφείμ, ο άνθρωπος που νίκησε τα γεγονότα" (εκδόσεις Βασδέκη, Αθήνα 1998), διαβάζουμε ότι επί επταετίας, οι σκληροπυρηνικοί αρχιερείς, που αντλούσαν δύναμη από τον Ιερώνυμο και ελέγχονταν από τις θρησκευτικές οργανώσεις, συνέρχονταν κατά τακτά διαστήματα στη Κηφισιά, έδρα του τότε μητροπολίτη Νικόδημου Γκατζηρούλη και έπαιρναν αποφάσεις για διάφορα θέματα. Είχαν δε κατορθώσει να περάσουν στον Ιερώνυμο και στο στρατιωτικό καθεστώς, ότι η Ελλάδα έπρεπε να γίνει Πατριαρχείο και να κόψει τον ομφάλιο λώρο από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' αυτή τη περίπτωση προβλεπόταν να γίνει ο Ιερώνυμος Πατριάρχης Πάσης Ελλάδος, με ταυτόχρονη κατάργηση του Εκκλησιαστικού καθεστώτος της Κρήτης, της Δωδεκανήσου και του Αγίου Όρους, με πρόταση για έδρα το Άγιο Όρος, την Αθήνα ή τη Ρόδο!
Αν αυτό πραγματοποιούταν, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος θα γινόταν ο τότε μητροπολίτης Αττικής Νικόδημος Γκατζιρούλης, δραστήριο μέλος του "Σωτήρα".
Αυτά τα μεγαλεία ονειρευόταν ο άνθρωπος και ξαφνικά έμεινε στον άσσο και έτσι εξηγείται ο καημός του να ξαναγίνει έστω και μητροπολίτης.
Εμ κακώς δεν το έπραξαν τότε...! Θα γελούσε το σύμπαν! Ποιός θα τους είχε ανακηρύξει σε Πατριαρχείο;;; Ούτε είχαν τη δύναμη να αρπάξουν, καλύτερα να κλέψουν! με βία και δόλο, την Πατριαρχική περιωπή, όπως έπραξαν οι Ρώσοι το 1589 επί Πατριάρχου Ιερεμίου Β' του Τρανού! Ή μήπως θα κατέφευγαν γιά αναγνώριση στη Ρωσία; Το λάθος του Σεραφείμ είναι ότι δεν προχώρησε στην παύση και της δεύτερης δωδεκάδος των Ιερωνυμικών-οργανωσιακών(Καντιώτης, Τσαντίλης, κ.ά...). Και μην ξεχνάμε πως την κίνηση αποκατάστεώς τους, δεκαετία ΄90, οργανωσιακός νούς την εκπόνησε...με το γνωστό νομοσχέδιο των γεωπόνων!
ΑπάντησηΔιαγραφή