Απεταξάμην τον Πάπα, χωρίς... αντίθετη άποψη
Του Νίκου Παπαχρήστου
Μεσημέρι Τετάρτης και στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας μισθωμένα λεωφορεία κατέβαζαν κόσμο, ενορίτες της Μητροπόλεως Πειραιώς που κατέφθασαν από διάφορα σημεία της πόλης. Μαζί τους ενσωματώνονταν πιστοί που έφθασαν με κάθε μέσο από άλλες περιοχές του Λεκανοπεδίου. Νέοι, μεσήλικες, ηλικιωμένοι, άλλοι μοντέρνοι, άλλοι συντηρητικοί, ένα ετερόκλητο πλήθος που κάποιοι σου έδιναν την εντύπωση ότι είναι περισσότερο κοντά σε σχισματικές παλαιοημερολογίτικες κοινότητες παρά στην Εκκλησία της Ελλάδος.
Συγκεντρώθηκαν όλοι ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση της Μητροπόλεως Πειραιώς να παραστούν σε θεολογική ημερίδα κατά την οποία θα εξεταζόταν το ζήτημα και η εξέλιξη του «Παπικού Πρωτείου» στο πλαίσιο της «Συνοδικότητας στην Εκκλησία». Το θέμα επίκαιρο αφού το «Πρωτείο» βρίσκεται στο επίκεντρο του επίσημου θεολογικού διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξου και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Ωστόσο, η εκδήλωση ήταν σαφώς προσανατολισμένη υπέρ της θέσεως εκείνων που αντιτίθενται στον διάλογο με τους ετεροδόξους και ιδιαιτέρως με τους «Παπικούς» και την «αυτοαποκαλούμενη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία».
«Το μήνυμά μας είναι σαφές και κατηγορηματικό: τα θέματα της πίστεως δεν επιδέχονται εκπτώσεις και συμβιβασμούς. Στα θέματα της πίστεως δεν υπάρχουν διοικούντες και διοικούμενοι, προϊστάμενοι και υφιστάμενοι, εντολοδόχοι και υποτακτικοί. Δεν υπακούουμε σε εκφοβισμούς και απειλές. Δεν αποδεχόμεθα τελεσίγραφα και τετελεσμένα γεγονότα» τόνισε στον χαιρετισμό του ο Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος, Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Μεγάλου Μετεώρου, υποστηρίζοντας ότι η πρωτοβουλία των οργανωτών και η παρουσία των πιστών μαρτυρεί την αγανάκτηση και την αγωνία τους για τα σύγχρονα «οικουμενιστικά» ανοίγματα. Τα λόγια του έμοιαζαν να στρέφονται κατά παλαιότερης προειδοποίησης του Οικουμενικού Πατριάρχη προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, πως η ενότητα της Εκκλησίας κινδυνεύει από διχαστικές ενέργειες ακραίων ζηλωτικών ομάδων.
Συγκεντρώθηκαν όλοι ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση της Μητροπόλεως Πειραιώς να παραστούν σε θεολογική ημερίδα κατά την οποία θα εξεταζόταν το ζήτημα και η εξέλιξη του «Παπικού Πρωτείου» στο πλαίσιο της «Συνοδικότητας στην Εκκλησία». Το θέμα επίκαιρο αφού το «Πρωτείο» βρίσκεται στο επίκεντρο του επίσημου θεολογικού διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξου και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Ωστόσο, η εκδήλωση ήταν σαφώς προσανατολισμένη υπέρ της θέσεως εκείνων που αντιτίθενται στον διάλογο με τους ετεροδόξους και ιδιαιτέρως με τους «Παπικούς» και την «αυτοαποκαλούμενη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία».
«Το μήνυμά μας είναι σαφές και κατηγορηματικό: τα θέματα της πίστεως δεν επιδέχονται εκπτώσεις και συμβιβασμούς. Στα θέματα της πίστεως δεν υπάρχουν διοικούντες και διοικούμενοι, προϊστάμενοι και υφιστάμενοι, εντολοδόχοι και υποτακτικοί. Δεν υπακούουμε σε εκφοβισμούς και απειλές. Δεν αποδεχόμεθα τελεσίγραφα και τετελεσμένα γεγονότα» τόνισε στον χαιρετισμό του ο Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος, Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Μεγάλου Μετεώρου, υποστηρίζοντας ότι η πρωτοβουλία των οργανωτών και η παρουσία των πιστών μαρτυρεί την αγανάκτηση και την αγωνία τους για τα σύγχρονα «οικουμενιστικά» ανοίγματα. Τα λόγια του έμοιαζαν να στρέφονται κατά παλαιότερης προειδοποίησης του Οικουμενικού Πατριάρχη προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, πως η ενότητα της Εκκλησίας κινδυνεύει από διχαστικές ενέργειες ακραίων ζηλωτικών ομάδων.
Βέλη ομιλητών
Στην εκδήλωση της Τετάρτης, άλλοτε περισσότερο εμφανώς, άλλοτε εμμέσως και διακριτικά -και πάντοτε στην «αντιοικουμενιστική» γλώσσα- τα βέλη των ομιλητών είχαν στόχο τον επίσημο θεολογικό διάλογο και τη Ρωμαιοκαθολική Ιεραρχία.
«Αποκοπείς ο Παπισμός εκ του ενιαίου σώματος της Εκκλησίας και στερηθείς της Θείας Χάριτος απέβη αιρετικόν συνονθύλευμα κακοδοξιών και πλανών με έκδηλα εις τας ημέρας ημών αποτελέσματα τας χιλιάδας των αποκαλύψεων διά τα ειδεχθή κακουργήματα παιδεραστίας και παιδοφιλίας εις όλην την υφήλιον του λεγομένου Ρωμαιοκαθολικού Κλήρου, ο οποίος άνευ της ζωοποιού Χάριτος Του Παναγίου Πνεύματος αδυνατεί να τηρήση όρκους αγαμίας και παρθενικής βιοτής με μόνον βοηθόν την νοησιαρχικήν διαδικασίαν παραδιδόμενος εις χυδαία και βορβορώδη πάθη ατιμίας και εις ψυχοπαθολογικάς εκτροπάς», κατέληξε την ομιλία του ο οικοδεσπότης Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ.
Τον κ. Σεραφείμ άκουσε με προσοχή ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος, που με την παρουσία του στην εν λόγω εκδήλωση φαίνεται να προκάλεσε έκπληξη και απορία σε κύκλους της Ιεραρχίας. «Ποιος ο λόγος να παραστεί ο Αρχιεπίσκοπος σε μια εκδήλωση που οι ομιλητές της με κάθε ευκαιρία στρέφονται εναντίον του θεολογικού διαλόγου, κατηγορούν ως προδότες της πίστεως τους εκπροσώπους των ορθοδόξων Εκκλησιών που συμμετέχουν σε αυτόν και απαιτούν τη διακοπή του;» διερωτάται ένας εκ των μητροπολιτών.
«Ο διάλογος είναι πάντοτε χρήσιμος και αυτό θέλησε με την παρουσία του να δείξει στους συμμετέχοντες ο Μακαριώτατος», υποστηρίζουν συνεργάτες του κ. Ιερωνύμου. Το ερώτημα, ωστόσο, που θέτουν πολλοί ιεράρχες είναι αν στον «διάλογο» των λεγόμενων αντιοικουμενιστών χωράει η αντίθετη άποψη. «Αν κρίνουμε από την ημερίδα του Πειραιά, μάλλον όχι», υποστηρίζει ο ίδιος μητροπολίτης.
«Αποκοπείς ο Παπισμός εκ του ενιαίου σώματος της Εκκλησίας και στερηθείς της Θείας Χάριτος απέβη αιρετικόν συνονθύλευμα κακοδοξιών και πλανών με έκδηλα εις τας ημέρας ημών αποτελέσματα τας χιλιάδας των αποκαλύψεων διά τα ειδεχθή κακουργήματα παιδεραστίας και παιδοφιλίας εις όλην την υφήλιον του λεγομένου Ρωμαιοκαθολικού Κλήρου, ο οποίος άνευ της ζωοποιού Χάριτος Του Παναγίου Πνεύματος αδυνατεί να τηρήση όρκους αγαμίας και παρθενικής βιοτής με μόνον βοηθόν την νοησιαρχικήν διαδικασίαν παραδιδόμενος εις χυδαία και βορβορώδη πάθη ατιμίας και εις ψυχοπαθολογικάς εκτροπάς», κατέληξε την ομιλία του ο οικοδεσπότης Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ.
Τον κ. Σεραφείμ άκουσε με προσοχή ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος, που με την παρουσία του στην εν λόγω εκδήλωση φαίνεται να προκάλεσε έκπληξη και απορία σε κύκλους της Ιεραρχίας. «Ποιος ο λόγος να παραστεί ο Αρχιεπίσκοπος σε μια εκδήλωση που οι ομιλητές της με κάθε ευκαιρία στρέφονται εναντίον του θεολογικού διαλόγου, κατηγορούν ως προδότες της πίστεως τους εκπροσώπους των ορθοδόξων Εκκλησιών που συμμετέχουν σε αυτόν και απαιτούν τη διακοπή του;» διερωτάται ένας εκ των μητροπολιτών.
«Ο διάλογος είναι πάντοτε χρήσιμος και αυτό θέλησε με την παρουσία του να δείξει στους συμμετέχοντες ο Μακαριώτατος», υποστηρίζουν συνεργάτες του κ. Ιερωνύμου. Το ερώτημα, ωστόσο, που θέτουν πολλοί ιεράρχες είναι αν στον «διάλογο» των λεγόμενων αντιοικουμενιστών χωράει η αντίθετη άποψη. «Αν κρίνουμε από την ημερίδα του Πειραιά, μάλλον όχι», υποστηρίζει ο ίδιος μητροπολίτης.
Αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια στον Πειραιώς για την προσπάθεια που κάνει να φανεί η αλήθεια του Χριστού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακάρι να τον μιμηθούν και όλοι οι επίσκοποι. Μακάρι.
Να προσευχόμαστε να δείχνει το Αγιο Πνεύμα πνευματικούς ηγέτες με φόβο Θεού.
Συγχαρητήρια και πάλι.
Ορθόδοξος.
Στα θεματα ομολογιας πιστεως δεν υπαρχει διαλογος με αιρετικους.Παναγιωτη μην ξεχνας οτι η Εκκλησια της Ελλαδος ειναι αυτοκεφαλη και κακως οΠατριαρχης μπαινοβγαινει οποτε θελει.Ειναι λαθος του Αρχιεπισκοπου αυτο και ΤΡΙΖΟΥΝ τα κοκαλλα του ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ βλεποντας αυτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΕΙΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΡΩΜΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΑΥΛΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΟΠΟΤΕ Η ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΩΣΤΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΥ. ΚΑΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ. ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΑΝΘΩΔΕΣ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ. ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΡΓΑΜΟΥ κ ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΗΜΙΣΜΕΝΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΑΝΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ ΚΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΣ ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΩΝ κ. ΜΑΞΙΜΟΣ ΠΟΥ Η ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΧΕΙ ΦΕΡΕΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΗ ΛΗΣΜΟΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΣΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΑΥΤΟΝ, ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΑΝΑΒΕΒΑΙΩΘΕΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ.
ΤΩΡΑ ΗΜΕΡΙΔΕΣ, ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ .... "ΝΥΧΤΕΡΙΔΕΣ!" ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΥ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΩΝ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΚΟΜΠΕΛΞ ΚΑΤΩΤΕΡΩΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΙΣΘΗΤΗ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΚΑΙ ΠΛΑΤΟΣ.
"ΕΧΟΥΣΙ ΓΝΩΣΙΝ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ" ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ.
ΟΡΚ
Χα, χα. 2-3 Μητροπολίτες (από πόσους που έχει η Ελλαδική Εκκλησία) και για αντιπροσώπους άλλων εκκλησιών , ούτε λόγος. Πολύ γέλασα. Ο Αρχιεπίσκοπος ως σωστός ποιμένας ήταν εκεί. Αυτή είναι η δουλειά του. Τους έδειξε ότι στον διάλογο , συμμετέχουν πάντα 2. Κατα τα άλλα ο "Μέγας" θεολόγος-εξομολόγος γραίων στο συνοικιακό Ναό Αγ. Νικολάου Πατρών, θεολόγησε πάλι. Μουχαχαχαχα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι για να σοβαρευτούμε...
Αυτόκλητες Σωτήρες δεν θέλει ο λαός του Θεού.Δεν έχουν καμία δουλειά. Σωστά το λέει ο ΟΡΚ. Αφήστε την θεολογία για τους γνώστες και κοιτάξτε να κάνετε την δουλειά σας στις ενορίες σας και τις Μητροπόλεις σας. Θα βοηθήσετε πιό πολύ τον κόσμο. Αλήθεια...όσοι ιερείς και μητροπολίτες ασχολούνται με αυτά... έχουν χρόνο και για τα καθήκοντά τους? Ερὠτησις ρητορική...
Ρε η χώρα έχει βουλιάξει και σε λίγο οι περισσότεροι θα γίνουμε επαίτες κα σεις ασχολείστε με πρωτεία και αηδίες; Αν νομίζετε ότι ο κόσμος ενδιαφέρεται γι αυτά είστε βαθειά νυχτωμένοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήXA, XA, XA !
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ τεκμηριωμένος αντίλογος για την ημερίδα !!!
κ. Παπαχρήστο κορυφαίος δημοσιογράφος κατάντησες.
Διατεταγμένη υπηρεσία παραπληροφόρησης !!!
Θα σας περάσει.
Και εσύ αδελφέ Παναγιώτη τι έπαθες βρε παιδί μου;
Καλά δε σε ρώτησε ο Πειραιώς για να διοργανώσει την ημερίδα ! Ντροπή του !
Αλλά ούτε αυτός ο Αρχιεπίσκοπος να υπολογήσει τις "θεολογικότατες" και "υπευθυνότατες" ενστάσεις σου και να τολμήσει ο απαράδεκτος να πάει εκεί, στην παρασυναγωγή !!
Ο αναιδέστατος δεν ρώτησε ούτε τον Διάκονο Μάξιμο με το ... διδακτορικό.
Ντροπή σας Μακαριώτατε, υπάρχουν διδακτορικά ! Πώς τολμάτε εσείς να ενεργείτε χωρίς διδακτορικό !!!!!
(Ρε το χάσατε τελείως ;;;;;;;;).
"Ο ΜΕΓΑΣ ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΣ ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΩΝ κ. ΜΑΞΙΜΟΣ ΠΟΥ Η ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΧΕΙ ΦΕΡΕΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠού έχει δημοσιευθεί η διατριβή του Μαξίμου ;
Νομίζω ότι δεν έχει εκδοθεί ακόμα.
Παρακαλώ να με ενημερώσετε.
Ποιον ενδιαφέρουν τα πρωτεία και ο πάπας?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι ψυχολογική ανάγκη η προβολή εσωτερικών αναγκών και προβλημάτων σε εξωτερικούς εχθρούς. Αν αφαιρεθεί ο εχθρός (στη συγκεκριμένη περίπτωση ο πάπας)χάνεται η ψυχολογική ισορροπία που έχει βρεθεί με το κυνήγι αυτού του εχθρού. Είναι τυχαίο λέτε ότι σχεδόν όλοι αυτοί που υπερασπίζονται αυτές τις ομάδες τελειώνουν τις σκέψεις τους με ερωτήματα "πάτε καλά? είστε καλά?"
Που στο καλό είναι ο ευαγγελικός λόγος σε όλα αυτά?
Πάντως αγαπητέ κ.Παναγιώτη ΗΡΘΕ ά-
ΑπάντησηΔιαγραφήμεσα η απάντηση του Βαρθολομαίου!
Έστειλε και πάλι την υπόθεση του ΜΟΝΑΧΟΥ-και όχι,όπως τον ονομάζει
τέως μητροπολίτη-Μπεζενίτη στην εκ-
κλησία της Ελλάδος,για να τη ξαναδι
κάσει με βάση τους ιερούς κανόνες!Από το τα τέλη του Φλεβάρη ΤΩΡΑ την ξαναθυμήθηκε!Δε νομίζω να του περάσει και θα του ...περάσει!
Ήδη του απάντησε ο Πειραιώς Σερα-
φείμ,αλλά δε φταίει αυτός,ο Ιερώνυ-
μος ΦΤΑΙΕΙ,που τον χαιδεύει!
Πάντως η παροιμία,που λέει "Λαγός την πτέρην έσειε κακόν της ΚΕΦΑΛΗΣ του."Όσο για τα κόκαλα όχι του Χρι-
στόδουλου,αλλά του Σεραφείμ Τίκα τρίζουν,που επί της Αρχιεπισκοπεί-
ας του δεν πάτησε το πόδι του στην Ελλάδα ο Βαρθολομαίος.Πού θα παει όμως ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ θα τον πετάξει οριστικά καταργώντας τα πάντα και το 1850 και το 1928 και κακώς δεν το είχε κάνει ο Ιερώνυμος ο Α΄!!
Αν κρίνουμε από το κείμενο του ψηφίσματος - πορίσματος που έχει δημοσιευθεί (αλλά και κάποιων εισηγήσεων που υπάρχουν ήδη στο διαδίκτυο), η ημερίδα δεν ήταν αντιπατριαρχική και σκληροπυρηνική, ούτε απαίτησε τη διακοπή του Διαλόγου. Νομίζω ότι έγιναν σαφέστατες οι προθέσεις των διοργανωτών και εισηγητών της ημερίδας. Είναι τουλάχιστον κακόπιστο να επαναλαμβάνεται συνεχώς ότι αντιτίθενται στο Διάλογο ("ανούσιο παίγνιο" κατά την έκφραση κάποιου που λόγω εμπειρίας, γνωρίζει καλύτερα από όλους, πρόσωπα και πράγματα) και επιθυμούν τη διακοπή του. Πολλώ μάλλον όταν επαναλαμβάνεται από Μητροπολίτες...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να θεωρούμε ότι μόνο στο Οικουμενικό Πατριαρχείο υπάρχουν οι πιο καταρτισμένοι θεολόγοι και κληρικοί του Ορθοδόξου κόσμου και επομένως αυτοί γνωρίζουν καλύτερα από όλους τους άλλους και αυτοί μόνο μπορούν να αγγίξουν θέματα όπως το πρωτείο, λυπάμαι αλλά δεν είναι σοβαρό επιχείρημα και είναι βέβαιο ότι ο σχολιαστής το γνωρίζει. Δε γίνεται να περιορίζουμε τη μελέτη των θεολογικών σπουδών στο Φανάρι, θεωρώντας τους εξωθεν ανάξιους λόγου ή κατώτερους εκείνων που υπηρετούν στο Πατριαρχείο. Κάτι παρόμοιο σε πολύ πιο ακραία μορφή, ισχυρίζεται και ο Πάπας, ότι ο φωτισμός του αγίου Πνεύματος και η αυθεντική διδασκαλία περιορίζονται στη δική του επισκοπή και για το λόγο αυτό είναι αλάθητος. Μην αρχίσουμε να υποστηρίζουμε και εδώ παρόμοια πράγματα, με πολύ κομψότερη διατύπωση, για να στηρίξουμε το Πατριαρχείο. Ταπεινά φρονώ ότι δεν τα έχει ανάγκη...
Μόνο αχαρακτήριστο μπορώ να χαρακτηρίσω το άρθρο του κ. Παπαχρήστου στην Καθημερινή. Αποκόπτει συνειδητά συγκεκριμένες αποστροφές από τις ομιλίες κάποιων εισηγητών, για να καταλήξει σε αυτό που θέλει ο ίδιος. (Είναι η γνωστή μέθοδος με την οποία μπορούμε να κάνουμε την Αγία Γραφή να μαρτυρεί ότι... ουκ έστι Θεός.) Δεν υιοθετώ την άποψη ότι ο αρθρογράφος τελεί σε διατεταγμένη υπηρεσία, είναι εμφανής όμως η μονομέρεια του κειμένου του, την ίδια στιγμή που κατηγορούνται οι "αντιοικουμενιστές" για μονομέρεια... Και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος πολύ ορθά έπραξε και πήγε. Αν μη τι άλλο, διαθέτει την κοινή λογική ώστε να καταλαβαίνει ότι πρέπει να ακουστεί η φωνή των "αντιδρώντων" επίσημα και με την κάλυψη των Ιεραρχών, επειδή ακριβώς πρόκειται για πολύ σοβαρό θέμα.
Φοβούμαι όμως ότι μιλώ σε ώτα μη ακουόντων...
Αντε ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ καλη πρωτομαγια και να δουμε πως θα γλυτωσουμε την πεινα,που ερχεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήκ.Ανδριόπουλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήσε προηγούμενη ανάρτησή σας καλέσατε τον ανώνυμο misha σε δημόσιο διάλογο και πολύ καλά κάνατε!
Γιατί δεν καλείτε τον επώνυμο π.Αναστάσιο Γκοτσόπουλο, ο οποίος είναι και συντοπίτης σας; Μίλησε με πολλά επιχειρήματα στην εκδήλωση του Πειραιώς!
Έχετε όντως επιχειρήματα που μπορούν να σταθούν ή επιθυμείτε να λειτουργείτε μόνο αυτοεπιβεβαιωτικά;
Σκεπτόμενος
Ο Ιουστίνος Πόποβιτς ανακηρύχθηκε επίσημα Αγιος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔόξα σοι ο Θεός!
Τώρα πια οι Οικουμενιστές έχασαν ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ το έδαφος κάτω από τα πόδια τους.
Ο Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς χαρακτήρισε τον Παπισμό αίρεση (όχι "αδελφή Εκκλησία") και τον Οικουμενισμό Παναίρεση (όχι οικουμενική κίνηση) και μιλούσε για τις τρεις πτώσεις του ανθρώπου που συγκεφαλαιώνονται στα πρόσωπα του Αδάμ, του Ιούδα, και του Πάπα.
Ας τολμήσουν από δω και εμπρός οι Οικουμενιστές να χαρακτηρίσουν ως φονταμενταλιστές του παραδοσιακούς πιστούς που μιλούν για Παπισμό (όχι για "ρωμαιοκαθολική Εκκλησία") και για την "παναίρεση του Οικουμενισμού" (και όχι για οικουμενική κίνηση).
Ας τα δουν αυτά οι Ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου οι οποίοι όχι μόνον προσκάλεσαν τον Πάπα στην Κύπρο αλλά και καρφώνουν πισώπλατα τους παραδοσιακούς πιστούς που αγωνίζονται εναντίον της παναίρεσης του Οικουμενισμού.
Ποιος λέγει ότι ο Οικουμενισμός είναι παναίρεση;
Οι φονταμενταλιστές, οι φανατικοί και οι ζηλωτές;
ΟΧΙ είναι η απάντηση. Το λέγει ο Αγιος (ας το χωνέψουν καλά) ο ΑΓΙΟΣ Ιουστίνος Πόποβιτς.
Ας τολμήσουν από εδώ και εμπρός να ανοίξουν το οικουμενιστικό στόμα τους οι Αγιομάχοι, οι οποίοι έχουν ως μόνιμο διακόνημα τη διόρθωση των Αγίων και τον πολυβολισμό των αληθειών της πίστης μας και το γκρέμισμα των θεσμών της Παράδοσης της Εκκλησίας.
Συναναγνώστη που περίμενες πού έχει δημοσιευθεί η διατριβή του διακόνου Μαξίμου, νομίζω ότι δεν έχει κυκλοφορήσει πουθενά. Μόνο στο Πανεπιστήμιο που κρίθηκε. Και αυτό το Πανεπιστήμιο δεν δίνει στο κοινό τις διατριβές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα πώς λέει ο άλλος συναναγνώστης ότι "ΕΧΕΙ ΦΕΡΕΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ", αυτό δεν μπορώ να το εξηγήσω !
Προφανώς είναι της λογικής ότι επειδή είναι του Θρόνου και όχι της "επαρχίας", δεν μπορεί να συμβεί τίποτα άλλο παρά μόνο "ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ"....
Μήπως αυτή η κολακεία κάνει ζημιά σε όλους ;
Και τελικά αποκαλύπτει την έλλειψη σοβαρότητας για τα σοβαρά;
Περιμένω και εγώ να μου πούν πού δημοσιεύθηκε !
ειναι δυνατον σε μι εποχή που τα πάντα αμφισβητουνται, που υπάρχουν λλες προτεραιότητες να ασχολουνται κάποιοι με το διδακτορικό του παπά απο το πατριαρχείο; και κατι ακόμα:επειδή πηρε διδακτορικό δεν σημαίνει ότι ειναι πανσοφος. εκανε απλως μία εργασία για να την προσθέσει στο βιογραφικό του. δεν ειναι σοβαρά αυτά τα πράγματα σημερα που τα διδακτορικά φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια απο πντού.....
ΑπάντησηΔιαγραφή