Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
amen.gr
H χθεσινή απόρριψη της έφεσης του τέως Μητροπολίτου Αττικής Παντελεήμονα Μπεζενίτη από το Δευτεροβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο, το οποίο επικαλέστηκε την κοσμική νομοθεσία αντί των Ιερών Κανόνων, προκαλεί εύλογες απορίες για την σκοπιμότητά της, ενώ δίνει τη δυνατότητα στον τέως Μητροπολίτη και νυν μοναχό να εμφανίζεται από εκκλησιαστικής απόψεως… αθώος!
Ο Παντελεήμων Μπεζενίτης δεν καταδικάστηκε ούτε χθες από την Εκκλησία της Ελλάδος για κάποιο από τα παραπτώματα που είχε κατηγορηθεί. Η Σύνοδος πριν μερικούς μήνες υποχρεώθηκε να τον καθαιρέσει ένεκα του περίφημου νόμου της Πολιτείας και μόνον. Συρόμενη από μια εισαγγελική εντολή λες και είναι μια κοινή δημόσια υπηρεσία. Εγκαταλείποντας το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να διαχειρίζεται τα του οίκου της, να αποφασίζει για τα στελέχη της που παραβιάζουν τους Ιερούς Κανόνες, στους οποίους στηρίζεται η ύπαρξή της ως θεοϊδρυτου οργανισμού. Έτσι ο τέως Αττικής έγινε ο πρώτος Μητροπολίτης στη νεώτερη εκκλησιαστική ιστορία που καθαιρέθηκε χωρίς να έχει καταδικαστεί από εκκλησιαστικό δικαστήριο. Οι ιεροί κανόνες σ' αυτόν ...απέδρασαν ολοταχώς! Ο νόμος του κράτους υπερίσχυσε ...κατά κράτος!
Συνακόλουθα δεν μπορώ να καταλάβω το σενάριο ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο με το να προτρέπει την Ελλαδική Εκκλησία να τον δικάσει σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες ή με το να θέλει να εξετάσει την έκκλητο προσφυγή του τ. Αττικής, επιδιώκει την αποκατάστασή του. Από πού συμπεραίνεται αυτό; Εξ' όσων θυμούμαι ο τέως Αττικής ουδέποτε στη διάρκεια της αρχιερωσύνης του είχε ιδιαίτερες σχέσεις με το Φανάρι, μάλλον το αντίθετο, σχέσεις απόστασης και επιφυλακτικότητος είχε στην καλύτερη των περιπτώσεων. Άρα, με το να θέλει το Πατριαρχείο να εκδικασθεί η πολύκροτη «υπόθεση Μπεζενίτη» συνάγεται ότι επιθυμεί και τη δικαίωσή του; Γιατί; Και για ποιο λόγο να επιχειρήσει κάτι τέτοιο την στιγμή που την «αθωότητά» του φρόντισε να διατρανώσει τουλάχιστον τρεις φορές η Εκκλησία της Ελλάδος και οι Ιεράρχες της, θέτοντας τους φακέλους των υποθέσεων του κ. Παντελεήμονα στο Αρχείο.
Παραλλήλως είδα, από χθες μέχρι σήμερα, μια ξαφνική συμπάθεια Μητροπολιτών της Ελλαδικής Εκκλησίας προς τον πρ. Αττικής Νικόδημο Γκατζιρούλη. Ο ένας τον αναδημοσιεύει, ο έτερος θεωρεί πως “φτάνει πια” δεν πάει άλλο η ακοινωνησία του πρ. Αττικής.
Και σκέπτομαι: Γιατί τελικά δεν έγινε στην Ιεραρχία του Οκτωβρίου, όπως ήταν γραμμένη στην ημερήσια διάταξη, η εισήγηση του Σεβ. Μητροπολίτου Ζακύνθου Χρυσοστόμου για την άρση της ακοινωνησίας του κ. Νικοδήμου; Τι τελικώς συνέβη και εκεί που κάποιοι ψιθύριζαν για αποκατάστασή του – έστω με κάποιο τρόπο -ούτε η ακοινωνησία ήρθη, αλλά και στη διχοτόμηση της Μητροπόλεως προχωρήσαμε οπότε δεν υπάρχει πλέον περίπτωση να δει ο πρ. Αττικής “Θεού πρόσωπο”;
Τώρα, ποιο θα είναι το επόμενο βήμα της Εκκλησίας της Ελλάδος; Αν το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν εξετάσει άμεσα την έκκλητο προσφυγή Παντελεήμονα, που όπως δήλωσε θα κάνει οπωσδήποτε, η Μητρόπολις Αττικής θα παραμείνει διχοτομημένη και απλήρωτη; Ο ορίζοντας των εκλογών είναι μακριά; Έως πότε άραγε;
Από τους παραπάνω προβληματισμούς γίνεται φανερό, νομίζω, ότι το πρόβλημα για την Αττική δεν είναι το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως τεχνηέντως πολλοί θέλουν να εμφανίζουν, αλλά μια σειρά από χρόνια προβλήματα και λάθος χειρισμούς της Εκκλησίας της Ελλάδος, που οφείλονται μάλλον στην ατολμία της να λύσει τον γόρδιο δεσμό της “πάλαι ποτέ ...διαλαμψάσης” Μητροπόλεως Αττικής.
Πάντως δεν θα ήθελα να σκέπτομαι το σενάριο: πρ. Αττικής Νικόδημος, τ. Αττικής Παντελεήμων και δύο νέοι Μητροπολίτες στη σκιά τους! Φοβούμαι ότι οι νέοι το πρώτο που θα έχουν να αντιμετωπίσουν θα είναι “τα πυρά” των πρώην που δεν θα ησυχάσουν, καθώς φαίνεται, και μόνο ποιμαντική δεν θα μπορούν να ασκήσουν ακωλύτως.
Ακόμα κι αν το Οικουμενικό Πατριαρχείο απορρίψει την έκκλητο προσφυγή Μπεζενίτη, φοβούμαι πως η κατάσταση στην Αττική δεν θα ομαλοποιηθεί εύκολα. Για να γίνει αυτό χρειάζονται γενναίες αποφάσεις, που ίσως έχουν και ρίσκο, τις οποίες δεν είμαι σίγουρος ότι είναι ικανή να πάρει η Ελλαδική Εκκλησία. Αυτό άλλωστε μας έδειξε από την επίμονη και διαχρονική απροθυμία της να δικάσει εκκλησιαστικώς τον κ. Παντελεήμονα…
Έτσι γουστάρει η Ελλαδική Εκκλησία και απέρριψε την προσφυγή του πρώην Αττικής ως απαράδεκτη, για να τα έχει καλά με τους έλληνες πολιτικούς οι οποίοι πληρώνουν (ακόμη) τους παπάδες της αλλά αυτούς του Οικ.Πατριαρχείου (τα κονδύλια για το τελευταίο φτάνουν τα 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως).
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ελλαδική Εκκλησία είναι ΝΠΔΔ και πρέπει να λειτουργεί συμφώνως προς τους νόμους της Πολιτείας όταν αυτοί δεν θίγουν την ηθική και δογματική διδασκαλία της.
Μας λέτε ότι το Πατριαρχείο δεν ήθελε να αθωωθεί ο κ.Μπεζενίτης.
ΨΕΥΔΕΣΘΕ!
Ζητείστε τα πρακτικά του πρωτοβαθμίου δικαστηρίου και θα δείτε ότι όλοι οι φίλα προσκείμενοι προς τον πατριάρχη σας αρχιερείς ψήφισαν υπέρ της αθωώσεως του.Για να βγεί μετά ταύτα , πανευτυχής από την αίθουσα ο μ.Ιερισσού φωνάζοντας "τον αθωώσαμε τον άγιο Αττικής , τον αθωώσαμε"
Και δε μου λέτε από πότε τον έπιασε τον πατριάρχη σας η όψιμη ευαιοσθησία για την τήρηση των ιερών κανόνων; Όταν έχει μιλησει και γράψει ο ίδιος για παρωχημένους κανόνες που πρέπει να αλλάξουν;
Ή μήπως το κριτήριο πάσης εκκλησιαστικής διαδικασίας είναι αποκλειστικά οι δικές του βουλές και όποιους κανόνες θέλει τηρεί , όποιους κανόνες θέλει περιφρονεί και ακυρώνει;
Γιατί σας φαίνονται παράξενα όλα αυτά που γίνονταισε σχέση με τον Παντελεήμονα? Δυστυχώς το "φιλάδελφον" τύφλωσε τους Αρχιερείς και τους πρόλαβε η Πολιτική δικαστική εξουσία. Τώρα τσακώνονται και τους φταίει το Πατριαρχείο. Αγαπητοί Αρχιερείς της Ελλαδικής εκκλησίας αποτύχατε παταγωδώς, διότι οδηγήσατε, με την αθώωση του Παντελεήμονα, την Εκκλησία της Ελλάδος σε εξευτελισμό έναντι του Ελληνικού κράτους και στη συνέχεια την Εκκλησία της Έλλάδος σε εξευτελισμό έναντι του Πατριαρχείου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι ο Πατριάρχης σας δίνει ένα μάθημα. Και αυτό είναι ότι δεν έπρεπε εσείς ως Εκκλησιαστική δικαιοσύνη να αθωώνεται, τη στιγμή που οι Ι.Κανόνες καταδικάζουν και οφείλατε να τους έχετε χρησιμοποιήσει πρίν σας προλάβει η δικαιοσύνη του Κράτους. Δεν σας φταίει ο Πατριάρχης αλλά η βλακεία σας.
Μήπως όμως δεν είναι μόνον ο Παντελεήμων ο " αμαρτήσας" αλλά είστε και άλλοι( και είναι γνωστοί ποιοί είναι), που φοβηθήκατε και γί'αυτό φερθήκατε φιλάδελφα? Ας ψάξει ένας εισαγγελέας ίδιαίτερα σ'αυτούς που φώναζαν κατά του Παντελεήμονα, αφού πρώτα είχε καταδικαστεί αμετάκλητα από την Δικαιοσύνη της Πολιτείας.
π.Ματθαίος
ΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΗ ΒΑΡΥΝΕΙ Η "ΚΑΤΑΡΑ" ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ-ΑΠΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ- ΙΑΚΩΒΟΥ ΒΑΒΑΝΑΤΣΟΥ! ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΘΡΟΝΟ ΣΕ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ -ΜΟΛΙΣ ΟΛΙΓΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ- "ΠΟΛΛΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΙΕΣΕΙ..." ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΩΣ ΤΟ ΘΕΜΑ......
ΑπάντησηΔιαγραφήTα "κυβερνητική πιέσει" είναι πασίγνωστα στην εκκλησιαστική ιστορία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΨάξτε να βρείτε πώς εκπαραθυρώθηκε ο μη επαρκώς φιλοαμερικανός πατριάρχης Μάξιμος για να τον διαδεχθεί ο Αθηναγόρας, στενότατος φίλος τού, πρώην αρχηγού της CIA και τότε προέδρου των ΗΠΑ, Τρούμαν.
Ο οποίος και μετέβη στην Κωνσταντινούπολη με το προεδρικό αεροσκάφος των ΗΠΑ και ενθρονίσθηκε κατά παράβαση του τουρκικού νόμου, χωρίς να έχει τουρκική υπηκοότητα.
Αν θέλετε να ανοίξετε κιτάπια, "ως παλιότερος" , ανοίξτε τα όλα, χωρίς να αλλοιθωρίζετε προς τη μία μόνο πλευρά.
τι λετε ρε παιδιά; ο Παντελεήμωνέιναι κλέφτης και δικάστηκε απο το πολιτικό δικαστήριο. τωρα τι θα κάνουν με τα πνευματικά τους θέματα οι παπάδες ολίγον ενδιαφέρει. πως ειναι δυνατον αν συζητάτε αν θα ειναι μητροπολίτης ενας κλέφτης ειναι πολύ περίεργο, οσο για το πατριαρχείο να μην ανακατεύεται εκει που δεν το σπέρνουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήπροσπαθείτε να δικαιολογήσετε κλέφτη σήμερα με ολα αυτά που συμβαίνουν; δεν ειστε καλά στα μυαλά σας
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Παντελεήμων δεν ήταν που έλεγε την εποχή των σκανδάλων ότι "τους κρατώ όλους στο χέρι;".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπότε ίντα περιμέναμε. Να βγάλει κόρακας κοράκου αμάτι; Αυτονά δε γίνεται!
Μετά, πολλά παράξενο μου φαίνεται το κηνυγητό που κάνουνε ορισμένοι στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Λίγη-λίγη γνώση να' χανε θα είχανε και διαφορετική στάση απέναντί του. Πιστεύγω πως είναι αθρώποι που κιαμιά σχέση δεν έχουνε με την εκκλησία. Γιατί αν είχανε θα λέγανε δόξα το Θεό που υπάρχει κάποιος να το σε βάνει φρένο.
Πάντως επαέ αυτό που φαίνεται είναι πως αρπάξανε την ευκαιρία για να χύσουνε το δηλητήριό τους χωρίς καν να διαβάσουνε αυτά που' γραψες Παναγιώτη.
Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Για σταθείτε ρε λεβέντες..... Τόσο δύσκολο θα ήταν να πάρει η Σύνοδος της Ελλάδας το φάκελλο από την πολιτική δικαιοσύνη και να τον χρησιμοποιήσει σαν αποδεικτικό στοιχείο ώστε να τον καθαιρέσει όπως του αξίζει; Δε φαντάζομαι οι "κανόνες" αποδεδειγμένες κλοπές να τις δικαιώνουν.....απίθανο μου φαίνεται..... ΟΠΟΤΕ: Κάτι άλλο φοβούνται οι Συνοδικοί και βρίσκουν διάφορα τερτίπια ώστε να καταδικάζεται μεν, αλλά χωρίς τη δική τους "κανονική" υπογραφή στα αποδεικτικά στοιχεία του κατηγορητηρίου!!!! Στη μαλλιαρή γλώσσα αυτό λέγεται "βγάζουν απέξω την ουρά τους.." επειδή τους καλύπτει το πολιτικό νομικό δεκανίκι! Ο ιστολόγος εδώ έχει δίκιο! "την «αθωότητά» του φρόντισε να διατρανώσει τουλάχιστον τρεις φορές η Εκκλησία της Ελλάδος και οι Ιεράρχες της, θέτοντας τους φακέλους των υποθέσεων του κ. Παντελεήμονα στο Αρχείο." και "το πρόβλημα για την Αττική δεν είναι το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως τεχνηέντως πολλοί θέλουν να εμφανίζουν, αλλά μια σειρά από χρόνια προβλήματα και λάθος χειρισμούς της Εκκλησίας της Ελλάδος, που οφείλονται μάλλον στην ατολμία της να λύσει τον γόρδιο δεσμό της “πάλαι ποτέ ...διαλαμψάσης” Μητροπόλεως Αττικής."! Μήπως, λέω, μήπως έχουν κάτι το οποίο φοβούνται οι Συνοδικοί;;;;;;;;;;;;;;; Πως αλλιώς να εξηγήσουμε το ότι έχουν επίσημα αποδεικτικά στοιχεία στα χέρια τους και δεν τα χρησιμοποιούν;;; Εκτός και μου αποδείξει κανείς πως οι "κανόνες" δικαιώνουν τους κοινούς κλέφτες....!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην το ψάχνετε, αγαπητοί! Το πράγμα φωνάζει από μακριά....ένοχος ένοχον ου ποιεί!!!! Και πέρα από τις "σχέσεις" Πατριαρχείου και Εκκλησίας Ελλάδας κάθε άνθρωπος που διαβάζει εφημερίδες και παρακολουθεί κάπως το θέμα έχει βγάλει το συμπέρασμά του: Οι Συνοδικοί της Ελλάδας απλά ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΤΟΝ ΕΝΟΧΟ.....γιατί ΕΙΝΑΙ ΕΝΟΧΟΣ αλλά και κάποιοι από αυτούς δεν πάνε πίσω.... Από το 1977(ψήφιση ισχύοντα Καταστατικού Χάρτου) πέρασαν πολλά χρόνια και μάλλον βολεύει ο κοσμικός νόμος που από τότε είχαν αναγγείλει οι Συνοδικοί τη βελτίωσή του επί το "κανονικότερο"!
Ν' αγιάση το χεράκι σου σεβαστέ π.Ματθαίε(03 Μαρτίου 2010 11:12 μ.μ.)! Γράφεις τα πράγματα με το όνομα τους! Ο Χριστόδουλος που ήθελε να μεταφέρει το Συνοδικό Μέγαρο στις ερημιές... κάτι ήξερε...όλο το Κολωνάκι βοά με τα όσα γίνονται εκεί μέσα...χρόόόόόόνια τώρα......προ Χριστοδούλου και πολύ παραπίσω......
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ γειτνιάζων!
"το πρόβλημα για την Αττική δεν είναι το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως τεχνηέντως πολλοί θέλουν να εμφανίζουν, αλλά μια σειρά από χρόνια προβλήματα και λάθος χειρισμούς της Εκκλησίας της Ελλάδος, που οφείλονται μάλλον στην ατολμία της να λύσει τον γόρδιο δεσμό της “πάλαι ποτέ ...διαλαμψάσης” Μητροπόλεως Αττικής."
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστό. Μόνο που το Πατριαρχείο, με μια αψυχολόγητη ενέργεια, κατάφερε να κάνει το πρόβλημα χειρότερο. Αν αυτό δε θέλουμε να το δούμε, είναι άλλο θέμα...
"Ακόμα κι αν το Οικουμενικό Πατριαρχείο απορρίψει την έκκλητο προσφυγή Μπεζενίτη..."
Δε μπορεί να κάνει τίποτε άλλο, κατά τη γνώμη μου. Όχι διότι θα κατασκανδαλισθεί το ποίμνιο, αυτό προφανέστατα πια, δεν ενδιαφέρει κανέναν, ούτε στο Φανάρι, ούτε εδώ. Απλώς, οποιαδήποτε απόφαση αποκατάστασης του Μπεζενίτη θα έφερνε το Πατριαρχείο σε ευθεία σύγκρουση με την Ελληνική Πολιτεία και είναι απολύτως βέβαιο ότι δεν το θέλουν αυτό, για πολλούς λόγους.
Ο Θεός να μας ελεήσει, όλους...
Ν.Στ.
Παναγιώτη μου δεν θέλω να διαφωνήσω μαζί σου , αλλά ό,τι πω είναι προς διακρίβωση της αλήθειας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦρονώ ότι η απόφαση του δικαστηρίου είναι συνετή. Πιστεύω όμως ότι η σύγκληση ήταν παράνομη εκ του λόγου ότι το περίφημο άρθρο 160 του Ν. 5383/ 32 ρητά ορίζει ότι ο καταδικασθείς σε κακούργημα κληρικός καθαιρείται άνευ ετέρας διαδικασίας. Η τυχόν αθώωσή του θα συνιστούσε παράβαση καθήκοντος για τα μέλη του συνοδικού δικαστηρίου.Επικαλούνται βέβαια διάφοροι τους Ι. Κανόνες. Ιστορικά και στην αυτοκρατορία η εγκληματική δράση κληρικών εκδικαζόταν από τα αυτοκρατορικά δικαστήρια και ακολουθούσε η σύμφωνη γνώμη της Εκκλησίας.Κάτι ακόμη. Θυμάμαι συζήτηση στη δεκαετία του '70 για την κανονικότητα του νόμου αυτού. Οι τότε ζώντες κανονολόγοι έλεγαν ότι η ψήψιση του νόμου αυτού αποτελεί μια κωδικοποίηση των ι. κανόνων. Να ένα ωραίο θέμα για έρευνα.Τώρα επί του ερωτήματός σου. Ναι πράγματι το Πατριαρχείο δείχνει πως στοχεύει στην αθώωσή του. Αυτό συνάγεται εκ του γεγονότος ότι έσπευσε να εξετάσει επί της ουσίας την υπόθεση. Το δικαίωμά του επί του εκκλήτου δεν θα μειωνοταν αν απέρριπτε την αίτηση μια και η καθαίρεση είναι αποτέλεσμα διοικητικής πράξεως της Εκκλησίας , δηλώνοντας την αναρμοδιότητά του . Αυτό στο παρελθόν έγινε με την άσκηση εκκλήτου από τους 12 μητροπολίτες . Τότε είχε απορριφθεί αυτό με την αιτιολογία ότι η έκπτωσή τους δεν είναι αποτέλεσμα εκκλησιαστικής δίκης αλλά διοικητικής πράξεως. Στο κανονικό δίκαιο δεν έχουμε μόνο το ποινικό μέρος , αλλά και το διοικητικό. Το δεύτερο στοιχείο που τείνει προς την πρόθεση για την αθώωση του τέως Αττικής, εξάγεται από τη συνομιλία του αρχιεπισκόπου με τον πατριάρχη όπως αυτή δημοσιεύθηκε στον Τύπο και στο Διαδίκτυο. Ο μακαριώτατος ζήτησε τουλάχιστον το Πατριαρχείο να μην τον επαναφέρει στην μητρόπολή του, και ο Παναγιώτατος απάντησε ότι δεν θα αποστεί από τα δικαιώματα του Πατριαρχείου. Και πολύ σωστά αναρωτιέται ο Άγιος Μεσογαίας, τι είδους δικαιώματα είναι αυτά όταν δεν υπολογίζεται η ψυχική και ποιμαντική βλάβη του πληρώματος της Εκκλησίας.Μακάρι , και προσεύχομαι γι' αυτό εν μέση Μεγάλης Σαρακοστής, οι φόβοι μας να αποδειχθούν λανθασμένοι. Αλλιώς η βλάβη της Εκκλησίας και τα αδιέξοδα που θα δημιουργηθούν θα είναι τεράστια.Μακάρι ο έμπειρος και συνετός πατέρας μας η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης να μας διαψεύσει όλους.
Γ. Θ. Πρίντζιπας
(δηλώνω το όνομά μου γιατί δεν μ' αρέσει η ανωνυμία και διότι ό,τι έχω να πω τα λέω ενώπιον αδελφών , δηλαδή στην Εκκλησία)
Αγαπητέ μου κ. Πρίντζιπα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ θερμά για το σχόλιό σας. Είναι τιμή για μένα να παρακολουθείτε την Ιδιωτική Οδό μου.
Τώρα, στο θέμα μας. Δεν χαρακτήρισα ασὐνετη την απόφαση του Συνοδικού Δικαστηρίου. Απλώς επεσήμανα το πρωτοφανές γεγονός ότι ο τ. Αττικής δικάστηκε εκκλησιαστικώς και αθωώθηκε! Και εν συνεχεία καθηρέθη, τη ...βία του νόμου.
Έχουμε άλλο τέτοιο παράδειγμα; Η καθαίρεσις του τ. Αττικής έμοιαζε "αναγκαίο κακό" για τη Σύνοδο, αφού είχε θέσει την υπόθεσή του στο αρχείο.
Ακόμα και ο Ζακύνθου, με το θέμα Πενθχάουζ, πήρε μια "μομφή" από τη Σύνοδο. Ο Μπεζενίτης πήγε αρχείο τρις!
Κατανοώ τον προβληματισμό σας για τη στάση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά, επιτρέψτε μου, δεν τη συμμερίζομαι. Και τούτο διότι
α)δεν δίνω βάση στους διαλόγους μεταξύ του Πατριάρχη και του Αρχιεπισκόπου, όπως καταγράφηκαν στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Δεν πιστεύω ότι ειπώθηκαν όσα γράφτηκαν
β)δεν κατανοώ γιατί το Πατριαρχείο να θέλει να ασκήσει το έκκλητον μόνο και μόνο για να αθωώσει τον τ. Αττικής. Δεν μπορεί να θέλει να το ασκήσει μόνο ως κανονικό δικαίωμά του;
γ)όσο για την "ψυχική και ποιμαντική βλάβη του πληρώματος της Εκκλησίας", επιτρέψτε μου να έχω σοβαρές επιφυλάξεις. Το πλήρωμα δεν πολυενδιαφέρεται και επίσης ξεχνάει γρήγορα. Δέσμιο και αυτό της πολιτικής των ΜΜΕ. Τώρα η υπόθεση του τ. Αττικής δεν υπάρχει ειδησεογραφικώς, άρα απασχολεί μια ελαχιστότατη μειοψηφία της οποίας τυγχάνουμε μέλη, ως εκ του ειδικού ενδιαφέροντός μας.
Με τις θερμές ευχές μου για καλό υπόλοιπο της Τεσσαρακοστής
Π.Α.
κι επειδή "ελαχιστότατοι ασχολούνται πλέον με τον Παντελεήμονα" αντε να τον αθωώσει ο Βαρθολομαίος παίζοντας και το αφεντικό, ετσι κ. Ανδριόπουλε; τότε να αθωώσουμε και τον Εφραίμ. Οπότε αδικα εγινε ολη εκείνη η κατάσταση πέρυσι με αποτέλεσμα να΄πεσει η κυβέρνηση. Που καταντήσαμε λοιπόν; αν το αλας (η Εκκλησία εν προκειμένω) μωρανθεί.....!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι πράγματι τιμή γιά όλους τους αδελφούς συν-σχολιαστές, και, βεβαίως, πρωτίστως για τον ιστολόγο μας, το ότι παρακολουθεί αναρτήσεις του ιστολογίου και σχολιάζει μεθ΄όλων ημών ο αξιότιμος Γ.Θ.Πρίντζιπας και δη ενυπογράφως! Όπως και ο Άρχων Α.Πανώτης σε άλλες αναρτήσεις του ιστολογίου. Είμαι βέβαιος ότι και ο μακαρίτης Ι.Χατζηφώτης-εάν ζούσε ακόμη- θα παρακολουθούσε και θα σχολίαζε μεθ' ημών. Πέρα δε από τις απόψεις εκάστου σχολιαστή και το περιεχόμενο των σχολίων, είναι αυταπόδεικτο πως α)στην Αθήνα το ιστολόγιο παρακολουθείται από σοβαρότατα εκκλησιαστικά πρόσωπα, ορισμένα εκ των οποίων κατέχουν θέσεις και αξιώματα εκκλησιαστικά, β)οι θέσεις και αναρτήσεις του ιστολογίου άπτονται σοβαρών εκκλησιαστικών θεμάτων με σοβαρότητα και γνώση αποδεδειγμένη του ιστολογίου για αυτά. Για τη σοβαρότητα των εκκλησιαστικών ανθρώπων της ιδιαίτερης πατρίδας του ιστολόγου -σε σχέση με τον ιστολόγο- ας μου επιτραπεί να μην γράψω τίποτε...... Τέλος, επιτραπήτω μοι σεβαστέ κ. Γ.Θ.Πρίνζιπα, σε σχέση με το ως άνω(04 Μαρτίου 2010 4:21 μ.μ.) σχόλιό σας, να συμφωνήσω με τον ιστολόγο μας στο ότι η επιθυμία ασκήσεως του εκκλήτου από το Πατριαρχείο μας μάλλον έχει σχέση με το κανονικό του αυτό δικαίωμα και δεν θεωρείται ως πρόσχημα δικαιώσεως του καταδικασθέντος πρώην Ιεράρχου και νυν Μοναχού! Επιτρέψτε μου δε να "συνδέσω" κάπως την άποψή μου αυτή με δυό ειδήσεις που μόλις ανέγνωσα στο διαδικτυακό πρακτορείο romfea: "Αρνήθηκαν να λειτουργήσει ο Μητροπολίτης Ιλαρίωνας σε ναό του Οικ. Πατριαρχείου" και "Διεθνές πολιτιστικό σχέδιο «Τρεις Ρώμες» Μόσχα - Κωνσταντινούπολη και Ρώμη". Υποψιάζομαι πως η διεκκλησιαστική-διορθόδοξη εμπειρία σας δύναται να κατανοήσει το όποιο διεκκλησιαστικό-διορθόδοξο "βάθος" των ειδήσεων αυτών....
ΑπάντησηΔιαγραφήΘερμότατες ευχαριστίες για την προσοχή σας στο σχόλιό μου, καλό υπόλοιπο Σαρακοστής εύχομαι σε όλους.
ΕΧΕΤΕ ΤΡΕΛΑΘΕΙ ΟΛΟΙ ΣΑΣ??? Ο ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΕΧΕΙ ΑΘΩΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΟ ΔΕΝ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΛΕΕΙ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗ. Α Ρ Α ΕΙΝΑΙ ΑΘΩΟΣ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ. ΠΟΣΩΣ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ! ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕ??? ΓΙΑΤΙ ΕΚΛΕΨΕ ΛΕΝΕ ΤΙΣ ΚΑΛΟΓΡΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΠΟΙΟΝ ΑΓΙΟ ΕΦΡΑΙΜ ΤΗΣ Ν. ΜΑΚΡΗΣ? ΕΧΕΤΕ ΚΑΜΜΙΑ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΦΡΑΙΜ? ΤΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΣ? ΟΣΙΟΣ? ΝΑΙ ΛΕΝΕ ΟΣΙΟΣ! ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΣΤΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΝ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΑ ΑΜΦΙΑ???
ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΑΠΟ ΑΓΥΡΤΥΣΣΕΣ ΚΑΛΟΓΡΙΕΣ ΕΧΟΝΤΑΣ ΠΙΣΩ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ "ΑΣΠΙΛΗΣ" ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ Ν.Δ. ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ, ΕΝΩ ΤΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΝ ΑΘΩΩΝΕΙ.
ΤΩΡΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΟ ΓΕΛΙΑ Ή ΚΛΑΜΑΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΝ.
ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΕΙΑ ΕΡΧΕΤΕ Ο ΤΑΛΑΙΠΟΡΟΣ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥ ΤΟΥ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΤΟΥ, ΛΕΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ! ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΝΗΚΟΥΣΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ. ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΜΕΤΑΦΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΣΕ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. ΤΟΣΟ ΚΟΝΤΟΦΘΑΛΜΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΜΗΔΕ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΟΥ.
ΑΥΤΗΝ ΚΥΡΙΟΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΙΕΣ.
ανωνυμε 8.25 ειναι δυνατον να α μπλέκεις ολα τοσο πολύ; αφου δεν πιστεύεις οπως φαίνεται απο τους χαρακτηρισμούς για τον Αγ. Εφραίμ (;) γιατι χαιδεύεις τον "ταλαίπωρο" πατριαρχη; δεν ειδα πουθενα να επεμβαίνει στην αγιοποιηση του Εφραίμ άρα δεν ειναι ετσι οπως τα λες τα πράγματα. πηγαινε σε παρακαλώ σε ψυχίατρο το συντομώτερο!.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Αδριόπουλε σφάλετε όταν ισχυρίζεσθε πως γιά πρώτη φορά συνέβη στην εκκλησιαστική ιστορία κοσμικοί νόμοι να εκδιώκουν δεσπότη.Να σας θυμίσω πως οι δώδεκα έφυγαν με τις Συντακτικές πράξεις της χούντας που απαγόρευαν την προσφυγή τους σε οποιοδήποτε δικαστήριο. Δεν πέρασαν κανένα δικαστήριο και όχι μόνο δεν απολογήθηκαν αλλά ούτε κατηγορίες δεν τους αποδόθηκαν. Γιατί γι αυτούς κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε; Ισως δεν είχαν την οικονομική επιφάνεια ή δεν ήταν του συναφιού!!! Αυτά προς αποκατάσταση της αληθείας. Ασκληπιάδης
ΑπάντησηΔιαγραφή8.25
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως είσαι το παιδί που έπαιζε με τις λαμπάδες και έχασες τον πάτρονα σου;
Σύντεκνε Ασκληπιάδη, σαν να μου φαίνεται πως προσπαθείς να μασε παραπλανήσεις. Εκεινά που τσοι φέρανε τσοι δώδεκα δεσπότες οι ίδιοι και τσοι διώξανε. Κατές ίντα λέμενε στην Κρήτη;Όπως στρώνει κιανείς ετσά και κοιμάτε! Ίντα θελες εδά να τσοι θεωρήσωμενε και ήρωες ή να τσοι αποδεχτούμενε ως νόμιμους και κανονικούς μητροπολίτες, όπως τσ΄ ονομάζουνε ορισμένοι σαν και σένα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Αν και κάπως καθυστερημένα θα μπω
ΑπάντησηΔιαγραφήστον κόπο να εκφράσω την πλήρη και
ΚΑΘΕΤΗ αντίθεσή μου με την άρση του επιτιμίου και κυρίως την αποκα
τάσταση του Γκατζιρούλη!Ανθρώπου,που από τα γραπτά του και μόνο αντιλαμβάνεται κανείς το ποι-
όν του!Παναγιώτη πρόσεχε,γιατί η αφοσίωσή σου στο Φανάρι σε οδηγεί σε "σκολιάς ατραπόύς"!!
Αν και κάπως καθυστερημένα θα μπω
ΑπάντησηΔιαγραφήστον κόπο να εκφράσω την πλήρη και
ΚΑΘΕΤΗ αντίθεσή μου με την άρση του επιτιμίου και κυρίως την αποκα
τάσταση του Γκατζιρούλη!Ανθρώπου,που από τα γραπτά του και μόνο αντιλαμβάνεται κανείς το ποι-
όν του!Παναγιώτη πρόσεχε,γιατί η αφοσίωσή σου στο Φανάρι σε οδηγεί σε "σκολιάς ατραπόύς"!!
Όταν μιλάς για τον Γκατζηρούλη ανώνυμε των 6.18 καλό θα ναι να χεις πλύνει πιο πριν καλά το στόμα σου!Αν είχες ίχνος ηθικής ευαισθησίας θα είχε ξεσηκωθεί η συνείδησή σου για την τεράστια αδικία που επί 36 χρόνια υφίσταται ο λαμπρός και ταλαντούχος αυτός κληρικός,που άνευ δίκης και απολογίας εκβλήθηκε της επισκοπής του!Ούτε στη χώρα των κάφρων δεν παρατηρείται τέτοιου είδους καταπάτηση του δικαίου και της ηθικής!
ΑπάντησηΔιαγραφή