Διαβάστε στο Φως Φαναρίου, αγαπητοί συνοδίτες, ολόκληρη την Πατριαρχική και Συνοδική Εγκύκλιο για την Κυριακή της Ορθοδοξίας.
Την ώρα που η Ελλαδική Εκκλησία ...σφυρίζει αδιάφορα για τις ανοίκειες αντιδράσεις "εκκλησιαστικών κύκλων" στον διαχριστιανικό διάλογο, παρά τις πρόσφατες επιστολές του Οικουμενικού Πατριάρχου και του Μητροπολίτου Περγάμου Ιωάννη προς την Ι. Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, το Φανάρι έρχεται την μεγάλη ημέρα της Κυριακής της Ορθοδοξίας και αναδεικνύει το πρόβλημα, αναγνωρίζοντας τον διάλογο ως την φύση της Εκκλησίας και διατρανώνοντας την αταλάντευτη στάση του για συνέχιση του διαλόγου της Ορθοδοξίας με το σύγχρονο κόσμο. Παράλληλα διακηρύσσει ότι μισαλλοδοξία και φανατισμός δεν χωρούν στην Ορθοδοξία.
Παραθέτω εδώ χαρακτηριστικά αποσπάσματα:
Τοὺς διαλόγους αὐτοὺς καὶ κάθε προσπάθειαν εἰρηνικῶν καὶ ἀδελφικῶν σχέσεων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μὲ τοὺς ἄλλους χριστιανοὺς πολεμοῦν σήμερον, δυστυχῶς, καὶ μάλιστα μὲ φανατισμὸν ἀπαράδεκτον διὰ τὸ Ὀρθοδόξον ἦθος, ὡρισμένοι κύκλοι ποὺ διεκδικοῦν διὰ τὸν ἑαυτόν των ἀποκλειστικῶς τὸν τίτλον τοῦ ζηλωτοῦ καὶ ὑπερασπιστοῦ τῆς Ὀρθοδοξίας. Ὡσὰν νὰ μὴ ἦσαν Ὀρθόδοξοι ὅλοι οἱ Πατριάρχαι καὶ αἱ Ἱεραὶ Σύνοδοι τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, οἱ ὁποῖοι ὁμοφώνως ἀπεφάσισαν καὶ στηρίζουν αὐτοὺς τοὺς διαλόγους, οἱ πολέμιοι κάθε προσπαθείας ἀποκαταστάσεως τῆς ἑνότητος μεταξὺ τῶν χριστιανῶν ὑψώνουν τοὺς ἑαυτούς των ὑπεράνω τῶν Ἐπισκοπικῶν Συνόδων τῆς Ἐκκλησίας μὲ κίνδυνον νὰ δημιουργήσουν σχίσματα μέσα εἰς τὴν Ὀρθοδοξίαν.
Εἰς τὴν πολεμικήν των αὐτὴν οἱ ἐπικρίνοντες τὴν προσπάθειαν ἀποκαταστάσεως τῆς ἑνότητος τῶν χριστιανῶν δὲν διστάζουν ἀκόμη καὶ νὰ διαστρέφουν τὴν πραγματικότητα, διὰ νὰ παραπλανήσουν καὶ ἐξεγείρουν τὸν πιστὸν λαόν. Ἔτσι, ἀποσιωποῦν τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ θεολογικοὶ διάλογοι διεξάγονται μὲ ὁμόφωνον ἀπόφασιν ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, καὶ ἐπιτίθενται μόνον κατὰ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Διαδίδουν ψευδῶς ὅτι ἐπίκειται ἡ ἕνωσις μεταξὺ Ρωμαιοκαθολικῶν καί Ὀρθοδόξων, ἐνῶ γνωρίζουν ὅτι αἱ διαφοραὶ ποὺ συζητοῦνται εἰς τὸν θεολογικὸν διάλογον μεταξὺ αὐτῶν, εἶναι ἀκόμη πολλαί, καὶ θὰ ἀπαιτήσῃ μακρὸν χρόνον ἡ συζήτησίς των, καθὼς καὶ ὅτι τὴν ἕνωσιν τὴν ἀποφασίζουν αἱ σύνοδοι τῶν Ἐκκκλησιῶν, καὶ ὄχι αἱ Ἐπιτροπαὶ τῶν διαλόγων. Διατείνονται ὅτι ὁ Πάπας θὰ καθυποτάξῃ δῆθεν τοὺς Ὀρθοδόξους, διότι οὗτοι διαλέγονται μὲ τοὺς Ρωμαιοκαθολικούς! Κατηγοροῦν ὅσους διεξάγουν τοὺς διαλόγους ὡς δῆθεν «αἱρετικούς» καί «προδότας» τῆς Ὀρθοδοξίας, ἁπλῶς καὶ μόνον διότι διαλέγονται μὲ τοὺς ἑτεροδόξους, προβάλλοντες εἰς αὐτοὺς τὸν πλοῦτον καὶ τὴν ἀλήθειαν τῆς Ὀρθοδόξου πίστεώς μας. Ὁμιλοῦν ἀπαξιωτικὰ διὰ κάθε προσπάθειαν συνδιαλλαγῆς μεταξὺ τῶν διῃρημένων χριστιανῶν καὶ ἀποκαταστάσεως τῆς ἑνότητός των ὡς δῆθεν «παναίρεσιν τοῦ οἰκουμενισμοῦ» χωρὶς νὰ παρέχουν καμμίαν ἀπόδειξιν ὅτι κατὰ τὰς ἐπαφάς της μὲ τοὺς μὴ Ὀρθοδόξους ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἐγκατέλειψε ἢ ἀρνήθηκε τὰ δόγματα τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων καὶ τῶν πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ἀδελφοὶ καὶ τέκνα ἐν Κυρίῳ πεφιλημένα,
Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν ἔχει ἀνάγκην οὔτε φανατισμοῦ οὔτε μισαλλοδοξίας διὰ νὰ προστατευθῇ. Ὅποιος πιστεύει ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία ἔχει τὴν ἀλήθειαν δὲν φοβεῖται τὸν διάλογον, διότι ποτὲ ἡ ἀλήθεια δὲν ἐκινδύνευσεν ἀπὸ τὸν διάλογον. Ἀντιθέτως, ὅταν ὅλοι σήμερον προσπαθοῦν νὰ λύσουν τὰς διαφοράς των μὲ τὸν διάλογον, ἡ Ὀρθοδοξία δὲν ἠμπορεῖ νὰ πορεύεται μὲ μισαλλοδοξίαν καὶ φανατισμόν. Ἔχετε πλήρη ἐμπιστοσύνην εἰς τὴν Μητέρα Ἐκκλησίαν σας. Αὐτὴ ἐκράτησεν ἀνόθευτον ἐπὶ αἰῶνας καὶ μετέδωσε καὶ εἰς τοὺς ἄλλους λαοὺς τὴν Ὀρθοδοξίαν. Αὐτὴ καὶ σήμερον ἀγωνίζεται μέσα ἀπὸ ἀντιξόους συνθήκας νὰ κρατήσῃ τὴν Ὀρθοδοξίαν ζωντανὴν καὶ σεβαστὴν εἰς ὅλην τὴν οἰκουμένην.
Εἰς τὴν πολεμικήν των αὐτὴν οἱ ἐπικρίνοντες τὴν προσπάθειαν ἀποκαταστάσεως τῆς ἑνότητος τῶν χριστιανῶν δὲν διστάζουν ἀκόμη καὶ νὰ διαστρέφουν τὴν πραγματικότητα, διὰ νὰ παραπλανήσουν καὶ ἐξεγείρουν τὸν πιστὸν λαόν. Ἔτσι, ἀποσιωποῦν τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ θεολογικοὶ διάλογοι διεξάγονται μὲ ὁμόφωνον ἀπόφασιν ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, καὶ ἐπιτίθενται μόνον κατὰ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Διαδίδουν ψευδῶς ὅτι ἐπίκειται ἡ ἕνωσις μεταξὺ Ρωμαιοκαθολικῶν καί Ὀρθοδόξων, ἐνῶ γνωρίζουν ὅτι αἱ διαφοραὶ ποὺ συζητοῦνται εἰς τὸν θεολογικὸν διάλογον μεταξὺ αὐτῶν, εἶναι ἀκόμη πολλαί, καὶ θὰ ἀπαιτήσῃ μακρὸν χρόνον ἡ συζήτησίς των, καθὼς καὶ ὅτι τὴν ἕνωσιν τὴν ἀποφασίζουν αἱ σύνοδοι τῶν Ἐκκκλησιῶν, καὶ ὄχι αἱ Ἐπιτροπαὶ τῶν διαλόγων. Διατείνονται ὅτι ὁ Πάπας θὰ καθυποτάξῃ δῆθεν τοὺς Ὀρθοδόξους, διότι οὗτοι διαλέγονται μὲ τοὺς Ρωμαιοκαθολικούς! Κατηγοροῦν ὅσους διεξάγουν τοὺς διαλόγους ὡς δῆθεν «αἱρετικούς» καί «προδότας» τῆς Ὀρθοδοξίας, ἁπλῶς καὶ μόνον διότι διαλέγονται μὲ τοὺς ἑτεροδόξους, προβάλλοντες εἰς αὐτοὺς τὸν πλοῦτον καὶ τὴν ἀλήθειαν τῆς Ὀρθοδόξου πίστεώς μας. Ὁμιλοῦν ἀπαξιωτικὰ διὰ κάθε προσπάθειαν συνδιαλλαγῆς μεταξὺ τῶν διῃρημένων χριστιανῶν καὶ ἀποκαταστάσεως τῆς ἑνότητός των ὡς δῆθεν «παναίρεσιν τοῦ οἰκουμενισμοῦ» χωρὶς νὰ παρέχουν καμμίαν ἀπόδειξιν ὅτι κατὰ τὰς ἐπαφάς της μὲ τοὺς μὴ Ὀρθοδόξους ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἐγκατέλειψε ἢ ἀρνήθηκε τὰ δόγματα τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων καὶ τῶν πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ἀδελφοὶ καὶ τέκνα ἐν Κυρίῳ πεφιλημένα,
Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν ἔχει ἀνάγκην οὔτε φανατισμοῦ οὔτε μισαλλοδοξίας διὰ νὰ προστατευθῇ. Ὅποιος πιστεύει ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία ἔχει τὴν ἀλήθειαν δὲν φοβεῖται τὸν διάλογον, διότι ποτὲ ἡ ἀλήθεια δὲν ἐκινδύνευσεν ἀπὸ τὸν διάλογον. Ἀντιθέτως, ὅταν ὅλοι σήμερον προσπαθοῦν νὰ λύσουν τὰς διαφοράς των μὲ τὸν διάλογον, ἡ Ὀρθοδοξία δὲν ἠμπορεῖ νὰ πορεύεται μὲ μισαλλοδοξίαν καὶ φανατισμόν. Ἔχετε πλήρη ἐμπιστοσύνην εἰς τὴν Μητέρα Ἐκκλησίαν σας. Αὐτὴ ἐκράτησεν ἀνόθευτον ἐπὶ αἰῶνας καὶ μετέδωσε καὶ εἰς τοὺς ἄλλους λαοὺς τὴν Ὀρθοδοξίαν. Αὐτὴ καὶ σήμερον ἀγωνίζεται μέσα ἀπὸ ἀντιξόους συνθήκας νὰ κρατήσῃ τὴν Ὀρθοδοξίαν ζωντανὴν καὶ σεβαστὴν εἰς ὅλην τὴν οἰκουμένην.
φωτό: Ν. Μαγγίνας
Ιερο και άγιο το Κοράνι,μας είπε προχθές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα πιά είναι η Ορθοδοξία του.
Ποιους κοροϊδεύει, αλήθεια;
Εμας ή τον εαυτό του;
Παραφράζοντας τον προφήτη Δαυίδ θα έλεγα
ΑπάντησηΔιαγραφή"τὰ λόγια του Πατριάρχου ημών λόγια ἁγνά, ἀργύριον πεπυρωμένον δοκίμιον τῇ γῇ κεκαθαρισμένον ἑπταπλασίως".
Κρίμα γιατί και θαύματα να τους έκανε δεν θα τον πίστευαν γιατί απλούστατα...
"πάντες ἐξέκλιναν ἅμα ἠχρεώθησαν οὐκ ἔστιν ποιῶν χρηστότητα οὐκ ἔστιν ἕως ἑνός
τάφος ἀνεῳγμένος ὁ λάρυγξ αὐτῶν ταῖς γλώσσαις αὐτῶν ἐδολιοῦσαν
ἰὸς ἀσπίδων ὑπὸ τὰ χείλη αὐτῶν ὧν τὸ στόμα ἀρᾶς καὶ πικρίας γέμει ὀξεῖς οἱ πόδες αὐτῶν ἐκχέαι αἷμα σύντριμμα καὶ ταλαιπωρία ἐν ταῖς ὁδοῖς αὐτῶν καὶ
ὁδὸν εἰρήνης οὐκ ἔγνωσαν
οὐκ ἔστιν φόβος θεοῦ ἀπέναντι τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν"
Ξαναθυμίζω στο αγαπητό ιστολόγιο και τους αναγνώστες, την παρέμβαση του Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου σχετικά με τα ζητήματα της "Oμολογίας κατά του οικουμενισμού" και του Διαλόγου, κατά τη συνεδρίαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος τον περασμένο Οκτώβριο. Του μη φανατισμένου, μη μισαλλόδοξου και φιλοπατριαρχικότατου Ναυπάκτου. Δυστυχώς, παραμένουν αναπάντητα ακόμη τα ερωτήματά του Μητροπολίτου. Και η παρούσα Πατριαρχική και Συνοδική Εγκύκλιος εξακολουθεί να μη δίνει απάντηση. Το γιατί, είναι στην κρίση του καθενός.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ο Θεός να μας ελεήσει", όπως θα έλεγε ο Μητροπολίτης Περγάμου. Όλους όμως...
Δυστυχώς ο Πατριάρχης μας απογοήτευσε! Γιατί δεν αφήνει ελέυθερη την Εκκλησία της Ελλάδος να προχωρήσει σε εκλογές Μητροπολιτών; Γιατί στηρίζει τόσο πολύ τον Μπεζενίτη; Τι θα απαντήσουμε εμείς οι αγαπώντες πραγματικά το Πατριαρχείο; Γιατί τόση εμμονή;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοί μου συνοδοιπόροι της Ιδιωτικής Οδού,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεδομένου ότι δεν είμαι ''της Εκκλησίας'' μπορείτε να με βοηθήσετε να καταλάβω ποια η διαφορά της Εκκλησίας της Ελλάδος και ποια του Πατριαρχείου? Άλλη θρησκεία το ένα και άλλη το άλλο? Και εμένα που η ταυτότητα μου λέει Χ.Ο τι σημαίνει? Το Ορθόδοξον της Ελλαδικής Εκκλησίας ή της Πατριαρχικής? Μήπως και κανένα από τα δυο?
Βοήθεια γιατί χανόμαστε...
Απολογητική αλλά όχι πειστική η εγκύκλιος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 10:49
ΑπάντησηΔιαγραφήεσένα αποκλείεται να σε κοροϊδέψει, γιατί είσαι πανέξυπνος.
Αφού μόνο εσύ κατάλαβες οτι το κοράνι είναι ιερό για τον Πατριάρχη και όχι για τους μουσουλμάνους.
κυρια Νικολαιδου, αφου δεν ειστε "της εκκλησίας" γιατι σας απασχολεί το θέμα; εσεις ζείτε στην Κων/πολη άρα ασχοληθείτε με τις κοσμικότητες του Φαναρίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Ανώνυμε 10:38,
ΑπάντησηΔιαγραφήτο γεγονός ότι δεν είμαι της Εκκλησίας δεν σημαίνει ότι τα της Εκκλησίας δεν έχουν ενδιαφέρον στο να ασχοληθεί κάποιος. Κάνω λάθος? Ή μήπως πιστεύεις ότι η Εκκλησία και τα θέματα γύρω από αυτήν είναι άνευ ουσίας?
Οι κοσμικότητες του Φαναρίου (αν και δεν συμφωνώ με το χαρακτηρισμό) δίνουν την αίσθηση ενός ζωντανού οργανισμού που κινείται και επιβάλει την επιβίωση του σε οριοθετημένα πάντοτε πλαίσια. Αυτή η κοσμικότητα λοιπόν έρχεται σε αντίθεση με την ταριχευμένη Ελλαδική Εκκλησία, που κάπως και κάποτε την πάγωσε ο χρόνος. Κάπως έτσι καταλήγω στο συμπέρασμα ότι τελικά μιλάμε για δυο ξεχωριστές θρησκείες κάτω από ίδιο όνομα.
Από πού κι ως πού η απροθυμία για διάλογο στα ζητήματα πίστης δείχνει φανατισμό και μισαλλοδοξία?
ΑπάντησηΔιαγραφή"Διαδίδουν ψευδῶς ὅτι ἐπίκειται ἡ ἕνωσις μεταξὺ Ρωμαιοκαθολικῶν καί Ὀρθοδόξων, ἐνῶ γνωρίζουν ὅτι αἱ διαφοραὶ ποὺ συζητοῦνται εἰς τὸν θεολογικὸν διάλογον μεταξὺ αὐτῶν, εἶναι ἀκόμη πολλαί, καὶ θὰ ἀπαιτήσῃ μακρὸν χρόνον ἡ συζήτησίς των..."
Είναι θέμα χρόνου λοιπόν.
Και στο κάτω κάτω γιατί δεν συνάδει με το Ορθόδοξο ήθος να μισαλλοδοξώ, δηλαδή να μισώ την δόξα, δηλαδή την πίστη του άλλου? Νομίζω πως το κήρυγμα του Χριστού λέει να αγαπάμε τους άλλους και όχι τις αντιλήψεις τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήμου αρεσε ο ανωνυμος των 10.40 χα χα
ΑπάντησηΔιαγραφήΛίγο μεγαλύτερος σεβασμός, λεκτικά τουλάχιστον, προς τη Θυγατέρα και ήδη Αδελφή της Μεγάλης Εκκλησίας, Εκκλησία της Ελλάδος δεν θα έβλαπτε. Στο κάτω κάτω, από αυτή την "ταριχευμένη" Εκκλησία που "την πάγωσε ο χρόνος" αντλεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο τους κληρικούς του στη διασπορά αλλά και στην ίδια την έδρα του πλέον (όπως πολύ καλά γνωρίζει το αγαπητό ιστολόγιο), λόγω συρρίκνωσης της πολίτικης ρωμηοσύνης. Για τα Πατριαρχεία Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων, δε χρειάζεται να μιλήσουμε, ούτε για οποιαδήποτε περιοχή του κόσμου όπου γίνεται ελληνόφωνη ορθόδοξη ιεραποστολή. Γεννήματα θρέμματα της Ελλαδικής Εκκλησίας είναι αυτοί που θυσιάζονται καθημερινά εκεί, όχι του Οικουμενικού Θρόνου, έστω και αν διακονούν υπό τις οδηγίες του. Ας προσέχουμε λίγο πώς εκφραζόμαστε, είτε θεωρούμε εαυτούς "της Εκκλησίας" είτε όχι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΛουκάς 11: 23 «ο μη ων μετ’ εμού κατ’ εμού εστι, και ο μη συνάγων μετ’ εμού σκορπίζει»
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Ιωάννη
ΑπάντησηΔιαγραφή...έχεις δίκαιο να λες πως "είναι θέμα χρόνου" η κοινωνία με την Ρωμαϊκή Εκκλησία.
...ο χρόνος όμως είναι Θέμα του Θεού.
...των ανθρώπων είναι οι συζητήσεις.
Το έργο της αποκατάστασης της Κοινωνίας των Εκκλησίων ανατολής και δύσης "εν αγάπη και αληθεία" είναι έργο του Παρακλήτου.
...Τώρα αν εμείς δεν θέλουμε την ένωση γιατί μας αρέσει να έχουμε μια "εκκλησία" ναρκισσιστική και αυνανιζόμενη (μη γένοιτο!) απλά δεν έχουμε καταλάβει ότι ζούμε με την ψευδαίσθηση ότι είμαστε χριστιανοί, δεν έχουμε καταλάβει ότι δεν έχουμε καμία σχέση με την Καθολική Εκκλησία του Σωτήρα Χριστού στην οποία βρίσκεται το πλήρωμα της αλήθειας και της χάριτος(=ορθοδοξία).
Λουκάς 11: 23 «ο μη ων μετ’ εμού κατ’ εμού εστι, και ο μη συνάγων μετ’ εμού σκορπίζει»
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόβλημα είναι ποιος είναι ο συνάγων και τι συνάγει.
Τελικά όπως κι ανε μιλήσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τα μάθια σας εβγάζει. Αυτονά θαρρώ πως λέγεται κακομοιργιά. Ή μπας και κάνω λάθος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΚΡΗΤΙΚΟΣ
κυρια Νικολαϊδου, αλλο πράγμα ενδιαφέρομαι ια την θρησκεία και άλλο δεν μπορώ να ξεχωρίσω αν το πατριαρχείο και η Ελλαδικη Εκκλησία ειναι δύο διαφορετικά πράγματα αν και δεν ειμαι θεολόγος, πιστεύω ότι άλλο πράγμα η πίστη στο ορθόδοξο δόγμα και άλλο οι εκκλησιαστικές διαφορές σε θέματα διοίκησης. Το πατριαρχείο θα έπρεπε να ορθοτομεί στα δογματικά ζητήματα. Στο αν κάποιος με καταδίκη, βασει των νόμων της χώρας του, μπορεί να κάνει τον μητροπολίτη δεν πρέπει να του πέφτει λόγος. Αλλά το ζήτημα ειναι: εχει την δυνατότητα να ορθοτομεί το πατριαρχείο ή έχει χάσει τον μπούσουλα με την προσπάθεια του να διατηρήσει την εξουσία και την υπαρξη του;
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 3.27΄Αυτό ακριβώς συμβαίνει αγαπητέ
ΑπάντησηΔιαγραφήμου!Μπράβο σου για τη διαπίστωση!Δεν ήξερε ο Βαρθολομαίος το ΤΙ θα ακούσει
και ΤΙ θα αντιμετωπίσει αναμειγνυόμε-
νος στα διοικητικά πράγματα της Αυτο-
κεφάλου εκκλησίας της Ελλάδος και δη υπέρ ενός ανθρώπου,που έχει ΚΑΤΑΣΚΑΝΔΑ
ΛΙΣΕΙ το πανελλήνιο με λόγους και πρά-
ξεις και ΩΦΕΙΛΕ να εφαρμόσει τη ρήση του Κυρίου "περί των σκανδαλιζόντων" και να έχει ήδη ΠΝΙΓΕΙ;;!!Κι αν δεν το
έχει πράξει ακόμη ΕΠΡΕΠΕ ο ίδιος ο Β.
να του το έχει υποδείξει κι όχι να δέ-
χεται "έκκλητον" και να παρεμβαίνει σουλτανικώς υπέρ του!Υπάρχει μεγίστη
έκρηξις στους κόλπους της Ιεραρχίας:
Πειραιώς,Καλαβρύτων κ.λπ.Άντε να δούμε
τώρα ΠΩΣ θα θελήσει να ξανάρθει στην Ελλάδα,όταν κι ο "πιστός" του Ιερώνυ-
μος του διεμήνυσε:"ότι πλέον μη με θεω
ρείτε φίλο σας"(ρομφαία)και δε δέχθη-
κε τον απεσταλμένο του!!Γιατί τον τσα-
λάκωσε;Α΄ ρε μακαρίτη Χριστόδουλε πόσο ΔΙΚΙΟ είχες...!!
Αγαπητέ Ν.Σ.,
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν το λέω εγω πως είναι θέμα χρόνου η κοινωνία με τον Παπικό οργανισμό αλλα η Εγκύκλιος, αν και το λέει συγκεκαλυμμένα.
Προσωπικά πιστεύω πως αυτό που είναι θέμα χρόνου δεν είναι άλλο από το να πέσει ο παπισμός.