Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

Η σύναξη της ΣΥΝΑΞΗΣ στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων τώρα!

Καλησπέρα σας, από το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, αγαπητοί συνοδίτες.
Μόλις ξεκίνησε εδώ η σύναξη της Σύναξης με θέμα τις σχέσεις Εκκλησίας -Κράτους, το οποίο έχει αναλυθεί σε διάφορα τεύχη του περιοδικού.
Εδώ, λοιπόν, εκτός από τους ομιλητές, τον Μητροπολίτη Δημητρίαδος Ιγνάτιο, τον Σταύρο Ζουμπουλάκη, τον καθηγητή Νίκο Αλιβιζάτο και τον αρχισυντάκτη της Σύναξης Θανάση Παπαθανασίου, πολύς και σεβαστός κόσμος.
Ο Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης, ο π. Βασίλειος Θερμός, ο π. Αντώνιος Πινακούλας, ο παπα - Σταμάτης Σκλήρης, ο τ. υπουργός Ιωάννης Παλαιοκρασσάς, εκπρόσωποι ξένων δογμάτων, κληρικοί, ο σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Σταύρος Γιαγκάζογλου, θεολόγοι και κόσμος που προβληματίζεται γύρω από το ακανθώδες θέμα των σχέσεων Κράτους και Εκκλησίας.




Εδώ και ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, γνωστός για τη νομομάθειά του αλλά και για τα αναθέματά του "τοις οικουμενισταίς", αν αληθεύουν τα όσα εγράφησαν στο διαδίκτυο για τα της χθες, Κυριακή της Ορθοδοξίας.
Ο υφυπουργός Νίκος Σηφουνάκης δεν προσήλθε τελικά λόγω ξαφνικής αδιαθεσίας. Την εισήγησή του ανέγνωσε το μέλος της Συντακτικής Επιτροπής της Σύναξης Βασίλης Αργυριάδης.


Αυτή τη στιγμή ο καθηγητής Νίκος Αλιβιζάτος αναλύοντας από τη σκοπιά του το θέμα παρατηρεί: "Μιλώ τώρα ως δικηγόρος και σας λέω ότι αν τολμήσεις σε επαρχιακή πόλη να τα βάλεις με εκκλησιαστικό πρόσωπο ή προστατευόμενο της τοπικής Εκκλησίας είναι βέβαιο ότι θα χάσεις τη δίκη"!!
Ο καθηγητής μετά τα μελανά σημεία περνάει τώρα σε αισιόδοξες αποχρώσεις, "παρά τον φονταμενταλιστικό λόγο σαν αυτόν που ακούμε συχνά από την Θεσσαλονίκη ή τα Καλάβρυτα, θέλω να πιστεύω ότι έχουμε ξεπεράσει πολλά στεγανά".
Περισσότερα σε επόμενη ανάρτηση, αγαπητοί φίλοι.

4 σχόλια:

  1. ΧΑΙΡΕΤΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΗ ΑΠΟΨΙΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ.ΠΕΡΓΑΜΟΥ Κ.ΙΩΑΝΝΗ ΖΗΖΙΟΥΛΑ. ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΣ ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥ..... ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΙΑ.... ΟΛΟΤΕΛΗΣ Χ Ω Ρ Ι Σ Μ Ο Σ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΔΡΩΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΧΙΛΙΕΤΙΑΣ! ΑΡΣΗ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΚΟ-ΑΥΤΟ-ΚΕΦΑΛΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΣΕΠΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ! ΔΕΝ ΔΥΝΑΤΑΙ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ 80-85 ΓΕΡΟΝΔΙΩΝ(ΤΑΧΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ....) ΝΑ ΚΑΤΑΛΥΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΑΠΟΔΗΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΡΙΝΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΧΟΙΡΩΝ ΗΤΟΙ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΕΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΠΡΩΜΕΝΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΗΞΕ ΣΤΟΝ ΚΙΟΝΑ ΤΗΣ ΑΓ.ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΣΕΠΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ..... ΕΑΝ Ο ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΣΑ ΕΙΠΕ ΣΕ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ ΤΗΝ 15η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2009 ΣΕ ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΑ ΝΑΟ ΤΟΥ ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΠΑΡΑΥΤΙΚΑ ΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΩΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΝΟΜΩ ΚΡΑΤΕΙΤΑΙ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΑΝΤΙ ΟΛΙΓΩΝ ΨΙΧΙΩΝ ΚΟΣΜΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Eμείς από τη Θεσσαλονίκη σας καθόμαστε στο στομάτι αχρείαστοι.
    Καλά παθαίνετε, είστε έξω της Μάνδρας και ψευτοορθοδοξείτε.
    Εκας οι βέβηλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο χωρισμός Εκκλησίας και Πολιτείας έχει ωριμάσει πλέον στο λαό. Πρέπει όμως να ορισθεί τι εννοούμε με τον όρο. Διοικητικός χωρισμός, θεσμικός, κοινωνικός ;Η Εκκλησία δεν έχει ναφοβηθεί τίποτα διότι έχει την πείρα της παράδοσής της και την εμπειρία των ιερών κανόνων. Κάποιες πρακτικές δυσκολίες θα ξεπερασθούν. Ο χωρισμός βεβαίως δεν γίνεται "παραυτίκα", όπως γράφει το προηγούμενο σχόλιο. Νομικά θέλει συνταγματική αναθεώρηση, πρακτικά θέλει μηχανισμούς νέους και πρακτικές νέες. Π.χ. από τη μια στιγμή στην άλλη η μισθοδοσία του κλήρου και των αρχιερέων δεν μπορεί να μεταφερθεί από το δημόσιο ταμείο στην ΕΚΥΟ. Ας αρχίσουν τον χωρισμό σε θεωρητικό στάδιο, ας γίνουν όλες οι προετοιμασίες και τότε πάμε στο παραυτίκα.Την ακτάργηση του αυτοκεφάλου δεν την βλέπω εφικτή. Τουλάχιστον στη δική μας τη γεννιά.Το γε νυν έχον οι δυσκολίες θα προέλθουν και από την Ελλάδα και από τη Μεγάλη Εκκλησία.Φαντάζεσθε η ιεραρχία του Θρόνου πώς θα υπάρξει μέσα σε μια μεγίστη ομάδα ιεραρχών με ποίμνιο και διοικητική πείρα ; Από την άλλη μεριά άν θέλουμε να συνεχιστεί η παρουσία της Μεγάλης Εκκλησίας στην ιστορική της έδρα, δενμπορούμε να μείνουμε απαθείς. Και κάτι άσχετο. Τα τελευταία γεγονότα με έκαναν να πως "ευτυχώς που υπάρχει κι ο νόμος " .Αναφέρομαι στην εργώδη προσπάθεια του Παναγιωτάτου να δικαιώσει τον πρώην μητροπολίτη και νυν μοναχό κ. Παντελεήμονα Μπεζενίτη. Πώς πλέον μπορεί να επιστρέψει στην προηγούμενη θέση του; Ο αλός του Θεού θα τον ανεχθεί; Δυστυχώς αυτήν τηνπαράμετρο κανείς δεν την λαμβάνει υπόψη.Γι' αυτό είπα ευτυχώς που υπάρχει και ο νόμος ( αρθρ.160 Ν.5383/32) διότι και οι της ιεράς συνόδου θα τον είχαν αθωώσει και μάλιστα μετά την διπλή καταδίκη του από το κακουργιοδικείο. Η έννομη τάξη της πατρίδας μας μπορεί να λειτουργήσει εκεί που η κανονική τάξη σχολάζει.Μακάρι ο άνθρωπος να δικαιωθεί ενώπιον του Θεού, αλλά αυτό είναι άλλης τάξεως ζήτημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο πρωην ιεράρχης καταδικάστηκε για κακούργημα ( αν θυμαμαι καλά για υπεξαίρεση μεγάλου ποσού). Δεν μπορεί να ποιμάνει το λαο του Θεού. Τι θα λέει βρέ παιδιά; και ποιό θα ειναι το παράδειγμα του; Βρισκόμαστε στη γή. οπότε τα καθήκοντα του πρέπει το συντομώτερο να αναλάβει άλλος επίσκοπος. αυτά που ισχυρίζεται το πατριαρχείο αναφέροντας συμφωνίες του 19ου αιώνα ειναι εκ του πονηρού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή