Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2010

ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ...

ΔΙ’ ΕΣΟΠΤΡΟΥ ΕΝ ΑΙΝΙΓΜΑΤΙ

20 στροφές περί εμαυτόν περιμένοντας τους βαρβάρους

Κ

αίπερ oρών ταυτονόητα και ταληθή λέγων παραμένων ακατανόητος και προ του κινδύνου ολιστικής ψυχοδιανοητικής σεαυτού αποδόμησης, ίστασαι ενώπιος ενωπίω ενώπιον εσόπτρου ή τοιχίου κειμένου έμπροσθέν σου και άρχεσαι εις εαυτόν ή τοις λίθοις ομιλών ως μαινόμενος ίνα μη μανής.

Τ

όσα χρόνια μήπως διαβάζω άλλο ευαγγέλιο; Κάποιοι, ως φαίνεται, απεφάσισαν να το ξαναγράψουν. Μήπως έβλεπα εν αυτώ έτερον Ιησούν παρά τον πράον και ησύχιον και ταπεινόν τη καρδία; Ένιοι εβάλθησαν να τον ζωγραφίσουν σαν αρχαίο Ισραηλίτη πολεμιστή που αποκεφάλιζε τυχόντα στο δρόμο του εμπόδια εις την κατάληψιν της γης Χαναάν.

«Ο

Θεός αγάπη εστίν». « Ο Θεός πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν». «Αγαπάτε τους εχθρούς υμών». Τι από αυτά δε μετέφρασα ορθώς;

Η

γη χάνεται υπό τους πόδας θεολόγων και απλών πιστών της παράδοσης. Ακούστηκαν άγνωστες πριν αλέκτορα φωνήσαι κραυγές. Εχθρικές φαίνονται. Αύρα τρόμου. Κινδυνεύει η άχρι σήμερον ψυχολογική ασφάλεια της σωτηρίας και η εξουσία. Βάλλεται και η πίστη συν αυτοίς βεβαίως. Τα επιχειρήματα είναι χάσιμο χρόνου. Φέρτε τις ταυτότητες της αίρεσης και της πλάνης να τις μοιράσουμε. Μερικοί απλώς συνεχίστε τις ύβρεις.

Β

αλλόμεθα πανταχόθεν. Ωρύεται ο αντίδικος. Ομαδική παράκρουση. Εξαρθρώσεις εξ άρθρων. Όχι άλλο γράψιμο μωρέ. Όχι άλλο γράψιμο... Και αν το αντίφωνο δεν είναι εκ του πονηρού;

Τ

ο προφίλ μας, η βιτρίνα μας, η υπόληψή μας δεν πρέπει να θιγούν με τίποτε. Άλλωστε μια ζωή παλεύουμε να αναγνωριστούμε άγιοι. Φαντάζεστε να μην είμαστε; Μην κοιτάτε το Χριστό που μια ζωή ήταν κουρελής και ξυπόλητος και πέθανε ατιμαστικώς. Άλλο αυτός. Ποιος τον φτάνει. Ήταν τέλειος. Ημείς εν προκειμένω ας φερθούμε με τη διάκριση της διπλωματίας.

Κ

ενοτάφια εκ μαρμάρου. Υποκρισία, αφέλεια, αγραμματοσύνη, ζήλια, ολίγη μερίδα εμπαθείας και κακίας. Αγάπη; Αγιότητα; Ελευθερογνωμία; Φιλότιμο; Ανδρεία; Λεβεντιά; Χαρά;

Γ

ύρω βασιλεύει η αθεΐα, ο αγνωστικισμός, η αδιαφορία, η αμαρτία. Τολμάνε και μιλάνε κάποιοι θεολογικώς σήμερα; Καλύτερα να σιωπήσουν. Μετά φταίει το κράτος, θλιβεροί, που θα σας πάρει εντελώς το μάθημα από τα χέρια και θα τριγυρνάτε επαίτες.

Χ

ριστός ελευθερωτής εν τέλει ή πολεμιστής; Μάλλον δεν κατάλαβα καλά ως τώρα τις εικόνες της Αποκάλυψης. Εννοείται διά ξίφους ελευθερωτής. Η σύνθεση είναι ιδανική.

Μ

εράκια πολλά για εκτονώσεις απωθημένων γύρω μου. Μη μας παρεξηγείτε. Σε κάποια αρένα και ημείς δει εμέσαι ταύτα. Αλλά καημό για το Θεό και το λόγο Του να βρω γυρνώ με το φανάρι του τρελο-Διογένη.

Μ

άλλον επίσης ο αρχαίος επίσκοπος Αμμούν φέρθηκε επιπόλαια που εγκατέλειψε την επισκοπική καρέκλα και γύρισε στην έρημο, γιατί δεν μπόρεσε να φιλιώσει ένα εν διαστάσει ζεύγος. Το να σώσεις την ορθοδοξία από τις παπικές δηώσεις είναι θέμα διορατικότητος πρωτίστως και σταθερότητος. Σηκώστε τα μανίκια. Αν περιμένουμε από το Χριστό…

Τ

α εκ Γεροντικού παραδείγματα και τα πατερικά αποφθέγματα είναι καλά μέχρι το σημείο που δε μας υπνωτίζουν. Φαντάζεστε να καθόμαστε στα κελία μας όλοι και να προσευχόμαστε και να κλαίμε για τον πάπα, την προτεστάντισσα, το βουδιστή; Θα γελούσαν κάτω από τα μουστάκια τους αυτοί και μεις τώρα θα μασταν Βατικανό. Ευτυχώς βρίσκονται σε κάθε γενιά μάξιμοι και μάχιμοι ομολογητές.

Δ

ε θέλω με τίποτε να σκέφτεστε ότι ενύχτωσε κ’ οι βάρβαροι δεν ήλθαν. Άπαγε των βλάσφημων αυτών λογισμών.

Σ

ημείον σημείον ειληφώς το διάλογο με τη Σαμαρείτιδα βλέπω λίγο φως και εγώ ο τυφλός πώς (να μιλάω και μολυσματικά ποικίλα να μην κολλάω).

Γ

ιατί, βρε παιδιά, είμαστε στην Εκκλησία τελικά; Έτσι το ρωτώ να κάνουμε ένα διάλειμμα στην αποπνικτική μάχη των χαρακωμάτων.

Κ

άποιος φώναξε από πέρα ότι αν δε μας αρέσουν τα λόγια του Χριστού και η ευαγγελική του μορφή να πάμε αλλού, να φύγουμε. Να φτιάξουμε δικιά μας εκκλησία. Το έχουν κάνει πολλοί ως τώρα. Δε θα μαστε δα και οι πρώτοι. Ο Θεός δεν μας έχει ανάγκη. Εμείς τον έχουμε. Λέει ότι και ο Χριστός κάποτε το είπε στους ίδιους τους μαθητές του αγανακτισμένος «μη και υμείς θέλετε υπάγειν;» αλλά μην τον ακούτε. Αυτοί να φύγουν. Αυτοί μιαίνουν με τις απόψεις τους την εκκλησία. Και έχουν το θράσος να μας λένε τις απρέπειές τους. Αν πλανηθεί όμως ο άνθρωπος από τον εγωισμό… Θεοεγκατάλειψη.

Ν

α χαϊδέψω ωτία ή να θεραπεύσω την αλήθεια; Έμαθα ότι η θεολογία θεραπεύει και δε θωπεύει. Μα ίσως κακοχαρακτηρισθώ. Ως τα σήμερα πάντες με λέγανε καλό παιδί. Και;

Α

γώνας τελικά πνευματικός ή ψυχολογικός; Το δεύτερο σαφώς. Μην κλονιστεί το εσωτερικό μας δομικό σύστημα. Όλα το εγώ. Θεός το εγώ. Μην ξεχνάτε ότι όλοι προαποφασίσαμε να πολεμήσουμε. Έτσι. Αυτόματα. Μην υποστέλλετε τη σημαία. Δαιμονικές σειρήνες είναι. Στο κάτω κάτω είναι κοινό μυστικό ότι δεν πολυανησυχούμε για το Θεό. Τι μπορεί να πάθει άραγε αυτός; Ψιθυρίζει κάποιος ότι ίσως πάει τζάμπα η εγκράτεια τόσων ετών. Μάλλον ο Μέσκος θα είναι…

Τ

ελικά τον θάνατο τον νίκησε κανείς; Αναβάλλεται η μάχη αυτή ες αύριον. Φαίνεται πολύ δύσκολη. Πιαστείτε σήμερον με τον προ των πυλών εχθρό, τον πάπα. Δε βλέπετε που έφτασε στο Φανάρι; Ες αύριον τα σπουδαία…

Ε

ν απορία ων εισέτι: σε κάθε γενιά πόσοι νικάνε το θάνατο; Νομίζω εγώ που γράφω ότι αυτός είναι ο αληθινός μου εχθρός. Ούτε καν ο διάβολος δεν είναι. Όλοι οι άλλοι άνθρωποι είναι αδέλφια μου και πλέον τούτου ουδέν. Αλλά κανείς, όσο και να προσπαθήσει να με πείσει, δε μου βγάζει από το νου ότι ο Χριστός γι’ αυτό ήρθε στη γη. Για να με κάνει πολεμιστή και νικητή του θανάτου. Ικανόν.

Κ.Ν.

6/1/2010

23 σχόλια:

  1. ΤΙ ΧΑΜΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι φανερόν ότι ο κ. Νούσης δεν ολοκλήρωσε τον κύκλο των άρθρων που έχει υπόψη να γράψει για το θέμα.

    Γι' αυτό είναι καλύτερα να αφεθεί να ολοκληρώσει πριν διατυπωθούν απαντήσεις σχόλια και σκέψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παραληρεί ο άνθρωπος.
    Παραληρεί.
    Πιάστε τον για το λεμπέτι.
    Δεν τον ακούτε;
    Φώς εκ ...Λαρίσης.
    Δεύτε λάβετε φώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. τι να ολοκληρώσει; και ποιος σας ειπε οτι ειναι σε θέση να ολοκληρώσει καποιες σκέψεις και νοήματα; αυτός γράφει για να γράφει. συχνά τα γραπτα του δεν διαβάζονται απο τις ασυνταξίες και την αδυναμία εκφρασης. κάποτε που το έγραψα μου επετεθησαν ολοι οι "θεολόγοι Λαρίσης" που κατοικουν στην Αχαία.....!

    Δ.Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ κ.Νούση ορίζουμε οικουμενιστάς όλους όσους δέχονται σαν δαιμονισμένους τούς ΠΑΤΈΡΕΣ του Σχίσματος και ανέχθηκαν σαν σε τσίρκο γιά μιά ολόκληρη δεκαετία την περιφορά αυτών των βαρβάρων στα ''σαλόνια'' της Ευρώπης, όπως έπραξε ήδη ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος.
    Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ "ανώνυμε" Δ.Γ. 8.15 π.μ. και λοιποί σχολιαστές, κατ' αρχήν Χρόνια Πολλά κι' Ευλογημένα.

    Κατά δεύτερον:

    Θα ήταν ενδιαφέρον να διαβάζαμε, πλήν των διόλου χριστιανικών κατακρίσεών σας εις βάρος τινός - του οιουδήποτε - αδελφού, τις δικές σας ΑΠΟΨΕΙΣ, ΘΕΣΕΙΣ και εν τω τέλει τις δικές σας αντι - ΘΕΣΕΙΣ.

    Από κατάκριση και χολή εστέ πλούσιοι, πλουσιώτατοι, αλλά από χριστιανικό αντί - λογο πτωχοί, πτωχότατοι.

    (Τόση πτωχεία πιά, τόση;..)

    ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΛΑΡΙΣΗΣ

    ΥΓ: Πλανάσθε πλάνην πλανεράν εάν φαντασιώνεσθε ότι κατοικούμεν εις Αχαϊαν. Δεν διαφωνούμεν ότι εκεί υπάρχουν οι αδελφοί εν Χριστώ και εκλεκτοί συνάδελφοι ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΑΧΑΪΑΣ, αλλά εμείς είμεθα της Λαρίσης. Υπάρχουμε πλέον εις όλην την Ελλάδα, πιστέψτε το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εσεις που υπαρχετε πλέον σ'ολη την ελλάδα τί ειστε βρέ παιδιά? ενα νέο ειδος φιλικής εταιρείας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Δ.Γ.
    Τελικά μάλλον δεν κατανοείς τα γραφόμενα. Πες μια ασυνταξία. και μη βαφτίζεις την αδυναμία κατανόησης ως αδυναμία έκφρασης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εαν διαβάσετε προσεκτικά το σχόλιο μου περιέχει ορισμό και όχι κατάκριση. Μπορείτε να τοποθετηθείτε εν προκειμένω χωρίς τις συνηθισμένες <>; Περιμένουμε να δούμε τα πλούτη σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. σιγα ρε φιλε την αδυναμια μου να κατανοήσω. αφου σου λέω οτι τα κείμενα ειναι γεμάτα ασυνταξίες τι να σου πρωτογράψω;

    Δ.Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΠΡΟΣ: Ανωνυμον 1.57 μ.μ. και τους συν αυτώ:

    Eίμαστε θεολόγοι, απλοί καθηγητές που είπαμε να ξεβολευτούμε...
    Ν' αφήσουμε πίσω τους πάσης φύσεως ..."Σωτήρες" (που όχι μόνο δεν έσωσαν το μάθημα, αλλά το καταβαράθρωσαν! - ακόμη και δικά τους παιδιά ζητούν απαλλαγές...) και ν' ασχοληθούμε ενεργά με το μάθημα και τη θεολογική επιστήμη. Ούτε είμαστε, ούτε παριστάνουμε τους ..."Σωτήρες".

    Είμαστε απλοί θεολόγοι, αδελφοί σας, γείτονές σας, φίλοι σας, καθηγητές των παιδιών σας. Ανήκουμε τις ενορίες μας, σεβόμαστε το συνοδικό πολίτευμα της Εκκλησίας μας, σεβόμαστε τους ετεροδόξους και ετεροθρήσκους και πιστεύουμε ότι έχουμε καθήκον να διαλεχθούμε μαζί τους, τόσο το πλαίσιο της θεολογικής επιστήμης, όσο και της αγάπης που μας δίδαξε να δίνουμε στους συνανθρώπους μας ο Χριστός.

    Είμαστε στη Λάρισα, στη Πάτρα, την Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα, στο Ηράκλειο, στον Εβρο, στα Γιάννενα, σχεδόν παντού. Ξεβολευτήκαμε. Αυτό ίσως ανησυχεί κάποιους. Δεν πειράζει, εμείς ούτε να εκτοπίσουμε κανέναν ερχόμαστε, ούτε να υβρίσουμε - ως τινές, γνωστοί εις υμάς πράττουσιν, λοιδορούσιν από φυλακή πρωϊας μέχρι νυκτός (!) Πατριάρχας, Αρχιεπισκόπους, επισκόπους, μέχρι και απλούς χριστιανούς που αρθώνουν – οι θρασείς! – λόγον διάφορον αυτών, των «καθαρών»...

    Χρόνια Πολλά και Ευλογημένα!

    ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΛΑΡΙΣΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κάθε φορά που γράφει κάτι ο Νούσης, ακολουθεί πληθώρα σχολίων του τύπου: "Δεν ντρέπεσαι Νούση", "Τι έχεις πάρει και παραληρείς", "Τι χαμένα πράγματα είναι αυτά", "Αίσχος μαζεύτε τον", κ.λ.π.
    Θα μπεί κάποιος στον κόπο κάποτε να εξηγήσει και σε μένα τον αδαή που δεν είμαι θεολόγος τι είναι λάθος απ' αυτά που γράφει; Που ξέρετε, μπορεί να με πάρετε με το μέρος σας.
    Μόνο μην αρχίσετε να λέτε ότι δεν συμφωνούν με την τάδε ρήση του τάδε γέροντα ή του δείνα μεγάλου θεολόγου κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Μόνο μην αρχίσετε να λέτε ότι δεν συμφωνούν με την τάδε ρήση του τάδε γέροντα ή του δείνα μεγάλου θεολόγου κλπ".

    Γιατί αγαπητέ προκατηλημένος; Εμάς μας καθοδηγούν οι Πατέρες. Είναι κακό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητέ "ανώνυμε, 8.50 μ.μ.", μην καμώνεσθε ότι δεν αντιλαμβάνεσθε τον (ορθοδοξώτατον!) υπαινιγμόν του "ανωνύμου, 8.11 μ.μ."

    Oι άγιοι Πατέρες της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, δεν ύβριζαν. Οι άγιοι Πατέρες ΠΟΤΕ δεν θα έλεγαν "Δεν ντρέπεσαι Νούση..." (και τα τοιαύτα των "καθαρών")...

    Δεν πρόκειται περί "προκαταλείψεως" - ελάτε τώρα, που κάνετε ότι, τάχα μου, τάχα μου, δεν αντιλαμβάνεσε... - περί του υβρίζειν ή μη εστί ο λόγος.

    ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΛΑΡΙΣΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ...καλέ άντε που δεν καταλαβαίνουν.
    Αντιλαμβάνονται και "νογάνε" μια χαρά...
    ...αυτοί ακολουθούν τη γραμμή των πατέρων τους και δεν ντρέπονται να ονομάζουν τους εαυτούς τους γνήσιους υιούς αυτών.

    Μμμμ, τώρα θυμήθηκα και ξεθαψα για αυτούς κάτι από το ευαγγέλιο:

    "...ὅτι οἰκοδομεῖτε τοὺς τάφους τῶν προφητῶν καὶ κοσμεῖτε τὰ μνημεῖα τῶν δικαίων,καὶ λέγετε· εἰ ἤμεθα ἐν ταῖς ἡμέραις τῶν ΠΑΤΕΡΩΝ ἡμῶν, οὐκ ἂν ἤμεθα κοινωνοὶ αὐτῶν ἐν τῷ αἵματι τῶν προφητῶν ὥστε μαρτυρεῖτε ἑαυτοῖς ὅτι ΥΙΟΙ ἐστε τῶν φονευσάντων τοὺς προφήτας καὶ ὑμεῖς πληρώσατε τὸ μέτρον τῶν πατέρων ὑμῶν ὄφεις, γεννήματα ἐχιδνῶν! πῶς φύγητε ἀπὸ τῆς κρίσεως τῆς γεέννης;".

    ..την αρχή την ξέρετε: "Οὐαὶ ὑμῖν γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί..."

    Τελικά είναι άπαιχτο το ευαγγέλιο... και όπως είχε πεί και ο μακαριστος Αθηνών Σεραφείφ: "Αυτή η αγία Γραφή είναι μεγάλη τσουκάλα!!!" (πω, πω τώρα σκανδαλίστηκαν... ...αυτοχαστουκιστήτε μήπως και συνέλθετε πριν σας τραβήξει το αυτί ο Μεγάλος!!!)

    Ν.Σ εξ Αττικής ορμώμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο θλιβερός Ν.Σ προκειμένου να στηρίξει τους σαθρούς ισχυρισμούς του έφερε σαν παράδειγμα και μία ρήση του αρχιεπισκόπου των τανκς Σεραφείμ Τίκα που και μόνο η ανάμνηση του ομόματός του προκαλεί ανατριχίλα σ αυτούς εννοείται που δεν τους χαρακτηρίζει λιθώδης αναισθησία!Και περιμένει να τον πάρουμε στα σοβαρά!Το δικό σας το αυτί θα τραβήξει ο Μεγάλος κε Ν.Σ και θα σας το τραβήξει πολύ κι όλας!Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να μην ξεθάβετε την μπόχα του παρελθόντος γιατί τουλάχιστον προκαλείτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ...ἀεὶ πλανῶντες καὶ ἀεὶ πλανώμενοι!!! Σας ταιριάζει γάντι!!!

    Πολύ γέλασα!!!

    Χαίρομαι γιατί τον Σεραφείμ τον φοβάστε και νεκρό... αλλά μάλλον εσείς είστε Νεκροί!!!

    Εσείς που βρίζατε το Σεραφείμ, βρίζατε και το Χριστόδουλο και βρίζετε τον Ιερώνυμο κλπ

    ...πόσοι είστε; 2-3 κούκοι...

    ...ευτυχώς για την Εκκλησία υπάρχουν οι Παλαιοημερολογήτες και οι Οργανώσεις για να μαζεύονται εκεί οι περισσότεροι τρελο-πάλαβοι!!!

    Περαστικά!!!

    Ν.Σ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. τελικα Δ.Γ. θα μας πεις μια ασυνταξια; αλλά μαλλον χαλαω το σαλιο μου μαζι σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ανωνυμε 9.54 αν ξέρεις καλά ελληνικά, διάβασε προσεκτικά τα κείμενα και θα τις βρείς μόνος σου. αν παλι δεν ξέρεις, δεν μπορώ να σε βοηθήσω. αν εχεις πολλά πτυχία πρέπει να σκεφτείς πώς τα πήρες.

    Δ.Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Δ.Γ.
    τελικα "φιλολογε διορθωτη" της δεκαρας χανω πραγματι το χρονο μου μαζι σου. σταματα γιατι ο κατηφορος της αυτογελοιοποιησης σου δεν εχει τελειωμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ανωνυμε 9.29 εισαι ΚΑΙ υβριστής εκτός απο γελοίος.
    Δ.Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. α! ώστε Δ.Γ. όποιος σε ξεμπροστιάζει είναι και υβριστής ε;
    τι να σου πω κατακαημένε...Αν πράγματι στο επόμενο εικοσιτετράωρο δε μας δειξεις ένα(1 !!! )και μόνο φάουλ στα γραπτά, θα είσαι κάτι πλέον του γελοίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή