Γιαγκάζογλου: "Θρησκευτικά για όλους!"
«Άλλο κατήχηση, άλλο εκπαίδευση, γνωσιολογικός ο χαρακτήρας του θρησκευτικού μαθήματος», τονίζει ο Σύμβουλος Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Στ. Γιαγκάζογλου.
To θρησκευτικό μάθημα θα πρέπει να είναι ανοικτό, πλουραλιστικό και έχοντας ξεκάθαρα μορφωτικό – γνωσιολογικό περιεχόμενο να είναι υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως ομολογίας ή θρησκεύματος , όπως π.χ. το μάθημα της Ιστορίας, υποστήριξε ο Σύμβουλος Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Δρ. Σταύρος Γιαγκάζογλου, τασσόμενος ενάντια τόσο στο «ομολογιακό – κατηχητικό», όσο και στο «θρησκειολογικό» μοντέλο διδασκαλίας του μαθήματος.
To θρησκευτικό μάθημα θα πρέπει να είναι ανοικτό, πλουραλιστικό και έχοντας ξεκάθαρα μορφωτικό – γνωσιολογικό περιεχόμενο να είναι υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως ομολογίας ή θρησκεύματος , όπως π.χ. το μάθημα της Ιστορίας, υποστήριξε ο Σύμβουλος Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Δρ. Σταύρος Γιαγκάζογλου, τασσόμενος ενάντια τόσο στο «ομολογιακό – κατηχητικό», όσο και στο «θρησκειολογικό» μοντέλο διδασκαλίας του μαθήματος.
Μιλώντας στην εκπομπή «Θεολογία και Κοινωνία» του Ρ/Σ της Ιεράς Μητρόπολης Λάρισας (96,3 FM, Παρασκευή, 15/1/2010, 6 – 7 μ.μ.) και στο δημοσιογράφο – θεολόγο Χάρη Ανδρεόπουλο, το στέλεχος του τομέα Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, αναγνώρισε ότι τα τελευταία χρόνια το μάθημα έγινε πιο ανοικτό και ανεκτικό προς τις άλλες ομολογίες και τις άλλες θρησκείες, υποστήριξε, όμως, ότι πρέπει να ανοίξει περισσότερο ο χαρακτήρας του, περιλαμβάνοντας περισσότερα στοιχεία για τις χριστιανικές παραδόσεις της Ευρώπης και τις άλλες θρησκείες.
Ο κ. Γιαγκάζογλου, ενώ μιλώντας υπό την ιδιότητα και του Διευθυντή Σύνταξης του (εκδιδομένου υπό της Εκκλησίας της Ελλάδος) επιστημονικού περιοδικού «Θεολογία» εξήγγειλε τη διοργάνωση θεματικών επιστημονικών σεμιναρίων για θεολόγους από την ερχόμενη άνοιξη και την ανάληψη της πρωτοβουλίας για τη πραγματοποίηση, σε συνεργασία με την Ακαδημία Αθηνών, του 3ου Συνεδρίου Ορθόδοξης Θεολογίας, το 2013 στην Αθήνα.
ΑΙΣΧΟΣ ΣΤΟΝ ΓΙΑΓΚΑΤΖΟΓΛΟΥ! ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΠΑΡΕΙ Η ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣύγγνωμη, κύριε... Είσθε Ορθόδοξος χριστιανός;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι σας πείραξε απ' αυτά που είπε ο Γιαγκάζογλου;
ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ
Μόνο Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν είστε κύριοι αυτοαποκαλούμενοι "Ορθόδοξοι Χριστιανοί", αν δεν βλέπετε την δογματική αθλιοτητα του Γιαγκατζογλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣεβαστιανός
συνάθρωποι πάτε καλά; ο δρ αυτός θα ζητήσει το 2013 να γίνεται προσηλυτισμός στον χριστιανισμό, στον μωαμεθανισμο, στο βουδισμό ή σε οποια άλλη θρησκεία και μετά να αποφασίζουν τα νήπια ποιά θα διαλέξουν!! πάντοτε αναρωτιόμουν με τι κριτήρια τους μαζεύουν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΣΟ ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΠΡΟΔΙΔΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήOk, but...
ΑπάντησηΔιαγραφήEντάξει βρέ παιδιά ...εκτονωθείτε, πείτε μας, όμως, σε τι διαφωνείτε, εξ επόψεως ορθοδόξου, εις τα λεγόμενα του κ. Γιαγκάζογλου, σε τί ακριβώς;..
OΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ
ΥΓ: Από ...αρλούμπες χορτάσαμε, περιμένουμε τον ορθόδοξο λόγο σας (αν είσθε, πράγματι, ορθόδοξοι)
Επιτέλους, πείτε μας ποια είναι η περίφημη "δογματική αθλιότητα" στο κείμενο του εν λόγω Κυρίου, και τι σας σκανδάλισε τόσο στο κείμενο του Νούση;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠείτε μας γιατί εμείς είμαστε σκοτισμένοι!!!!
...Εκτός αν εννοείτε την ενόχληση που σας προξένησε(-σαν) στο "ορθόδοξο" νιρβάνα σας και ότι σας χάλασαν την "ορθόδοξη" ονείρωξη σας!!!
Ξυπνάτε ρεεεεεεεεεεεεεεεεε!!!!!!!!
To μάθημα των θρησκευτικών έτσι και αλλοιώς δεν μπορεί να έχει κατηχητικό χαρακτήρα, δεδομένου ότι εξετάζεται και βαθμολογείται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτις πάνω από 3 δεκαετίες που το δίδαξα έλεγα στους μαθητές μου ότι "εγώ θέλω να μάθετε αυτά που διδάσκω γιατί θα σας βαθμολογήσω γιά το πόσο καλά τα ξέρετε. Τώρα άν αυτά θα τα κάνετε βίωμά σας γι'αυτό θα σας βαθμολογήσει ο Θεός". Τα παιδιά καταλάβαιναν, ορισμένοι δεν μπορούν να καταλάβουν και βρήκαν το μάθημα να το κάνουν αιτία πολέμου. Σας παρακαλώ αφήστε τους μαθητές και τους καθηγητές τους ήσυχους.
π. Ματθαίος
ΔΙΑΨΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ, ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΚΑΙ Π. ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφή=======================
Είδατε τι ωραία που τα “μπάλωσε” ο γνωστός “ευρωθεολόγος” και σχολικός σύμβουλος κ. Γιαγκάζογλου; “Και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ”. Τι ωραία που τα λέγει στην απάντηση που έξέδωσε για την ανακοίνωση του συνδέσμου θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης που διαμαρτυρήθηκε για τις θέσεις που διατύπωσε σε συνέντευξή του στην “Καθημερινή” για τη διδασκαλία των θρησευτικών: “Να διδάσκονται οι μαθητές πρώτιστα την ορθόδοξη πίστη και δευτερευόντως τις αιρέσεις του Παπισμού και του Προτεσταντισμού και τα κύρια θρησκεύματα που υπάρχουν στον κόσμο”. Επομένως, διερωτάται, εν αφελότητι καρδίας, ο γνωστός “ευρωθεολόγος”: Τι το μεμπτόν είπα;”
ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ Ο κ. ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ
________________
Καλά τα λέγει ο κ. σχολικός σύμβουλος. Με μια “διαφορούλα”. Ποια είναι αυτή; Αν έτσι έχουν τα πράγματα σε τι θα διαφέρει η διδασκαλία των θρησκευτικών από τη σημερινή της μορφή; Και τώρα διδάσκεται πρώτιστα η Ορθοδοξία και δευτερευόντως οι αιρέσεις (Παπισμός, Προτεσταντισμός) όπως και επίσης και τα βασικά θρησκεύματα. Αν, λοιπόν, είναι όλα τόσο όμορφα και ωραία και ρόδινα όπως τα περιγράφει ο κ. Σχολικός σύμβουλος τότε προς τι μιλούν για αλλαγή οι παρατρεχάμενοι του υπουργείου “διά βίου μάθησης” (προς Θεού όχι θρησκευμάτων); Αρα; Αρα μας δουλεύει ο κ. σχολικός σύμβουλος. Μας ρίχνει στάκτη στα μάτια. Μας εκλαμβάνει για χαιβάνια.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΨΕΥΣΗΣ
______________
Επιπλέον! Αν πράγματι, όπως ισχυρίζεται, η εφημερίδα που του πήρε τη συνέντευξη δεν απέδωσε ορθά τα όσα είπε γιατί δεν έστειλε πρώτος και καλύτερος διάψευση στην εφημερίδα; Γιατί περίμενε τον σύνδεσμο θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης να τον κατακεραυνώσει για να “αποκαταστήσει” την δήθεν τρωθείσα αλήθεια; Ορισμένες διαψεύσεις ξέρετε όταν γίνονται σε λάθος χρόνο αντί να διαψεύσουν επιβεβαιώνουν τις καταγγελίες. Παράδειγμα η διάψευση του ανεκδιήγητου “ευρωθεολόγου” και σχολικού σύμβουλου κ. Γιαγκάζογλου.
Η “ΔΙΑΨΕΥΣΗ” ΤΟΥ π. ΠΑΥΛΟΥ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΥ
________________
Ο π. Παύλος Κουμαριανός παρουσιάστηκε στην Ημερίδα του ΑΠΘ για το διάλογο Παπικών - Ορθόδοξων ως εκπρόσωπος του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου Β΄ και είπε, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι για να προχωρήσει ο διάλογος Παπικών και Ορθοδόξων πρέπει να γίνουμε, Θέος φυλάξοι, Ουνίτες. Παρόλον ότι πλήθος ανταποκρίσεων και σχολίων δημοσιεύθηκαν για το θέμα που ξεσήκωσε, ως εικός, μεγάλο σάλο ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος περίμενε τρεις μήνες για να μας πεί ότι δεν εξουσιοδοτήθηκε ο π. Κουμαριανός να τον εκπροσωπήσει!!! Ο δε π. Παύλος εποίησε την νήσσαν επτά μήνες μετά τα γεγονότα για να μας πεί ότι η επιστημονική του συνείδηση του υπέβαλε να πει τα περί ουνοτοποίησης και όχι οι εντολές του Αρχιεπισκόπου. Και πρόσθεσε το εξής αμίμητο: “Δεν γνωρίζω αν τις θέσεις μου τις αποδέχεται ο Μακαριότατος” !!! Διάψευση να σου πετύχει!
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΙΚΟΝΙΟΥ ΘΕΟΛΗΠΤΟΥ
____________________
Μια άλλη αξιοθρήνητη “διάψευση” είναι και η ανακοίνωση του Πατριαρχείου δέκα μέρες μετά την αποστολή της αήθους επιστολής του Μητροπολίτη Ικονίου Θεόληπτου εναντίον του Αρχιεπισκόπου Δημητρίου. Αν είναι αλήθεια αυτά που αναφέρει η ανακοίνωση του Πατριαρχείου ότι ο Σεβασμιότατος Ικονίου ενήργησε αυθαίρετα και ότι ο πατριάρχης Βαρθολομαίος θεωρεί τη διακονία του Δημητρίου άμεμπτη και καρποφόρα γιατί ο Παναγιότατος δεν την εξέδωσε αυθημερόν; Αυθωρεί και παραχρήμα; Γιατί περίμενε μέχρι που φούντωσαν οι αντιδράσεις και δημιουργήθηκε αρνητικό κλίμα για το Σεβασμιότατο Αμερικής; Μόνον άνοες αποδέχονται τις διαψεύσεις τύπου Γιαγκάζογλου, π. Παύλου Κουμαριανού και ανακοίνωσης του Πατριαρχείου.
Μπράβο ΤΕΛΕΒΑΝΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλά τα γράφεις στον αχαρακτήριστο μοντερνοθολολογο Γιαγκατζγγλου.
Το μάθημα τον Θρησκευτικών πρέπει να καταργηθεί. Η υπαρξή του και μόνο μαρτυρά την αδυναμία της Ελαδικής εκκλησίας να καταρτίσει τα μέλη της. Και επειδή δεν το μπορεί, ανίκανη ούσα απο το 1833,(δηλ απο τότε που απεκόπει από τον φυσικό της χώρο την ΜΧΕ), αναθέτει αυτο της το έργο, άκουσον - ακουσον, στην Πολιτεία. Και μετά διαμαρτύρεται ότι η Πολιτεία δεν χειρίζεται καλώς την ορθόδοξη κατάρτιση των Ελληνοπαίδων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο σχιζοφρένεια μπορεί να χαρακτηρίσει την όλη κατάσταση.
ΟΡΚ
Νομίζω πως ΟΡΚ κάνει την καλύτερη πρόταση και λέει όλη την αλήθεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θρησκευτικά πρέπει να καταργηθούν σαν μάθημα "ορθόδοξης κατήχησης" (ήμαρτον!!!)
... για φανταστήτε η εκκλησία να έχει λόγο και να κατευθύνει την οικονομική και εξωτερική πολιτική της χώρας (πόσο κάποιοι θα το ήθελαν;;;...!!!).
Τα θρησκευτικά θα πρέπει να πάρουν την μορφή μαθήματος που θα μιλάει για την ορθόδοξία ως στοιχείο της ελληνικής ταυτότητας και του ελληνικού πολιτισμού... άλλο κατήχηση και άλλο πολιτισμός.
Όπως ο χριστιανισμός είναι στοιχείο της ευρωπαϊκής ταυτότητας (όσο κι αν στραβώνουν τα μούτρα κάποιων).
Ίσως στην περίπτωση μας αυτά τα δύο (ορθόδοξία και εθνική ταυτότητα) είναι στενά δεμένα αλλά και σίγουρα διακριτά.
Αυτοί που το θέλουν ως ομολογιακό και κατηχητικό... μάλλον νομίζουν ότι ζουν στο Ιράν!
δεν μου λες ρε φιλε ΟΡΚ αν δεν ειχε "αποκοπεί" απο το Φανάρι ποιός θα έκανε αυτή τη δουλεια που δεν κάνει η ελλαδική εκκλησία; οι φαναριώτες;
ΑπάντησηΔιαγραφήαντε παρατατε μας με τις εμμονές σας....
O "αντιοικουμενιστής" κ. Ρεράκης και ο ¨ομολογιακός" Σύνδεσμός του ("Σύνδεσμος θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης") που προκάλεσαν όλη αυτή τη φασαρία με την ατυχή ανακοίνωσή τους σε βάρος του Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που χάθηκαν; Tώρα τους έπιασε .."μουγγαμάρα", τώρα που πρέπει (=οφείλουν) να μιλήσουν;..
ΑπάντησηΔιαγραφήOΙ ΟΡΚ και Ν.Σ. είναι άνθρωποι που χρειάζονται άμεσα μετάνοια και επιστροφή στην Πίστη της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαζί με τον Γιαγκάζογλου και τον ανώνυμο 2:25πμ
Συγχαρητηρια στον Ρεράκη και στον Σύνδεσμο Μακεδονίας-Θράκης.
@20 Ιανουαρίου 2010 8:44 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ απ όλα όσα έγραψα μόνο την παρενθετική πρόταση πρόσεξες και σχολιάζεις? Δεν μας παρατάς με τις εμμονές σου...
ΟΡΚ