Αγαπητέ Παναγιώτη,
Ικανόν εστίν άχρι τούδε. Ελέχθησαν ουκ ολίγα και απεκαλύφθησαν εκ πολλών καρδιών διαλογισμοί. Θα σου απαντήσω όμως συνοπτικά χάριν και μόνον της παρρησίας έκφρασης της γνώμης σου επωνύμως, την ίδια ώρα που όλα τα «αντιοικουμενιστικά» παλικάρια καλύπτονται κάτω από ένα πέπλο μυστηρίου.
1. Οικουμενισμός, το αντίθετό του και άλλα της ίδιας οικογενείας. Πλαστές κατασκευές νοσηρών και αθεολόγητων νόων. Ας μου τα ορίσει κάποιος πιο συγκεκριμένα, ώστε και να τα κατανοήσω και να καταλάβω ποιος ακριβώς εγκαλείται και γιατί.
2. Η Εκκλησία και η θεολογία μας δεν είναι τσιφλίκι κανενός. Άρα κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αυτοδιορίζεται και αυτοαποκαλείται αγιότερος και ορθοδοξότερος των υπολοίπων διατρήτοις κριτηρίοις μάλιστα.
3. Η Εκκλησία ως Σώμα Χριστού είναι μία, διότι «εις άγιος, εις Κύριος Ιησούς Χριστός». Τα όρια όμως του εσχατολογικώς αδιαλείπτως γίγνεσθαι του συγκεκριμένου Σώματος είναι χερσί Θεού και ουχί τη φαντασία και τοις αφορισμοίς φανατικών ούτε ταις αυθαιρεσίαις θρησκειοσυγκρητιστών.
4. Το ιστορικό Σώμα επί γης του Χριστού σήμερα είναι οι απανταχού κανονικώς εν κοινωνία ούσες αλλήλοις ορθόδοξες αυτοκέφαλες εκκλησίες και τα ορθόδοξα πατριαρχεία με πρώτο τη τάξει ως primus inter pares το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κων/πολης.
5. Εφόσον δεν έχει καταδικαστεί επισήμως, τουτέστιν συνοδικώς, μια ορθόδοξη εκκλησία ως σχισματική και αιρετική - και αντιστοίχως συγκεκριμένα πρόσωπα, κληρικοί και λαϊκοί - δεν μολυνόμεθα εκ της μετ’ αυτών κοινωνίας.
6. Η θεολογία στην Ελλάδα γέμει σχολαστικισμού και συντηρητικών προχωρημένης ηλικιακής ωριμότητος θεολόγων που θεωρούνται γνήσιοι εκφραστές της αληθείας. Πλείστοι εξ αυτών όμως δεν έχουν διαβάσει πέραν των δυο ή τριών θρησκευτικών συγγραμμάτων στη ζωή τους.
7. Το θεολογικό και το εν γένει κουτσομπολιό εν Ελλάδι καλά κρατεί. Έτσι εν μιά νυκτί μπορεί να βαφτιστείς είτε παραδοσιακός (=άγιος) είτε οικουμενιστής- νεωτεριστής (=διάβολος).
8. Το να συναντάς σε αίθουσες θρησκευτικών οργανώσεων χουντικούς βασανιστές που θεωρούνται και θωρούνται ως πρότυπα χριστιανού την ίδια ώρα που θεολόγοι φιμώνονται διότι μιλάνε απλώς την ως δίστομον ρομφαίαν γλώσσα της αληθείας μη υποτασσόμενοι στα ευσεβιστικά παραγγέλματα των προκατόχων τους, όλο τούτο μαρτυρεί την προχωρημένη πνευματική σηψαιμία της χώρας μας και της ελλαδικής ορθοδοξίας μας.
9. Γιατί, ωρέ παλικάρια, ντροπιάζετε τα γένια σας και ξεφτιλίζετε την ορθόδοξη θεολογία δίνοντας το δικαίωμα να ταυτίζουν τινές ανεγκέφαλοι εκκλησία-θεολογία και φασισμό, δυο εκ διαμέτρου αντίθετες φύσει καταστάσεις;
10. Οι ιερείς που κατέδιδαν «στεγνά» ανθρώπους του δικού τους ποιμνίου ως αριστερούς - ο άγιος Διονύσιος εν Ζακύνθω εξομολόγησε, συγχώρησε και δεν κατέδωσε το φονιά του αδελφού του - και έτσι τους οδηγούσαν στο απόσπασμα «δόξη λατρείαν προσφέρειν τω Θεώ» (Ιω. ιστ’ 2) είναι γεννήματα εχιδνών αλλά και της σαθρής μας έκπαλαι κακέκτυπης θεολογίας. Ήρθε η ώρα λοιπόν να πάψουμε τα αναμασήματα εκπεσουσών νοοτροπιών και να προχωρήσουμε στην άρθρωση γνήσιου θεολογικού λόγου.
11. Η θεολογία δεν είναι απλή φιλοσοφία και λογοτεχνία, ώστε να προσεγγίζεται ερμηνευομένη εική και ως έτυχε ούτε από τους θεολόγους, πολλώ δε μάλλον από τον οιονδήποτε αδαή.
12. Το μάθημα της θεολογίας στα σχολεία δεν κινδυνεύει αν μειωθεί κάπως ο ομολογιακός του χαρακτήρας αλλά από τους θεολόγους - αθέους και ημιμαθείς - που το διδάσκουν.
Είπα εν τη ρύμη του λόγου και μερικά φαινομενικά άσχετα. Δεν ξέρω αν σε κάλυψα αλλά, αν δεν σου απάντησα σε κάτι, αυτό σημαίνει μάλλον ότι τα λόγια δεν μπορούν πάντα να υποκαταστήσουν τη ζωή που διαρκώς προχωράει. Άλλοι μείνανε πίσω και σε αυτή και στην επιστήμη τους, εύχομαι όχι και στην πνευματική τους ηλικία.
Με βαθιά εκτίμηση
Λάρισα, 5-1-2010
Υ.Γ. Αγαπητέ μου φίλε, τώρα πλέον «είμαι» τρεις ομάδες. Ολυμπιακός, Λάρισα και Οικουμενισμός. Καλή χρονιά στους φιλάθλους αντιολυμπιακούς και αντιοικουμενιστές
Πίνακας, Λόγος, Δημήτρης Ξόνογλου
Κ. Ανδριόπουλε
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν νομίζεις ότι δεν είναι σωστό αυτό που κάνεις να δίνεις την απάντηση του κ. Νούση σε επιστολή που σου έστειλα και αρνήθηκες να τη δημοσιεύσεις;
Μη ψάχνετε για τήρηση δεοντολογίας στο συγκεκριμένο ιστολόγο κ.Τελεβάντο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπέλιπεν ο Θεός Αντώνιον.
Aγαπητέ κ. Τελεβάντο,
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως ίσως έχετε καταλάβει αναρτώ κείμενα άλλων στο ιστολόγιό μου, που με εκφράζουν σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό.
Τα δικά σας, απολύτως σεβαστά, δεν ανήκουν σ' αυτή την κατηγορία.
Ουδέποτε όμως έχω αρνηθεί να δημοσιεύσω κείμενά σας εν είδει σχολίου σε μια ανάρτηση. Αν μου τα στέλνετε έτσι, ευχαρίστως.
Όμως, για να είμαστε και δίκαιοι, ούτε τα άλλα συμπαθή προς εσάς ιστολόγια δημοσίευσαν το κείμενο του Κ. Νούση στο οποίο απαντήσατε και φυσικά ασμένως δημοσιεύουν την απάντησή σας.
Σας ευχαρστώ για την κατανόηση και σας εύχομαι Καλή Χρονιά!
Αγαπητέ misha,
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι που είσαι στις επάλξεις του αγώνος εναντίον μου.
Εύχομαι τη νέα χρονιά να συνεχίσεις ακάθεκτος!
Και αν βρεις και κανένα συγγενή μου ακόμα τον οποίο ...εχθρεύομαι - ενώ αγαπώ τους κάθε λογής ετεροδόξους (τι υπόκοσμος Θεέ μου!) να κάνεις και μια σχετική ανάρτηση για να με φέρεις σε ...θεογνωσία!
Και εις έτη πολλά!
Κ Ανδριόπουλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχω καμιά εξουσία τι τα φιλικά ιστολόγια προς εμένα (όπως τα ονομάζετε) δημοσιεύουν.
Ούτε είμαι σίγουρος ότι ο κ. Νούσης έστειλε απάντηση στα ιστολόγια και δεν τη δημοσίευσαν.
Αλλά και αυτό να έγινε σας πληροφορώ ότι πολλές φορές τους έστειλα σχόλια και άρθρα και αρνήθηκαν να μου τα δημοσιεύσουν. Και δεν έχω παράπονο. Δικά τους είναι τα ιστολόγια και μπορούν να κάνουν ότι θελουν.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως οι αναγνώστες σας δεν έχουν ιδέα τι έγραψα στον κ. Νούση με αποτέλεσμα να μην κατανοούν ως εικός τι μου απαντά.
Δεν νομίζετε ότι η παράθεση της επιστολής μου θα βοηθούσε την κατανόηση της απάντησης του κ. Νούση;
Πώς να στείλω ένα τόσο εκτεταμένο άρθρο επιστολή ως σχόλιο όπως μου λέτε αφού είναι τουλάχιστον τρεις φορές εκτενέστερο της απάντησης του κ. Νούση
Βρέ καλοί μου άνθρωποι, ψάχνατε πολύ καιρό να βρείτε θέμα γιά μάλωμα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΆχ βρέ Νούση τί μάς έκανες πάλι...
Αρχίζω καί θαυμάζω πώς καταφέρνουν τα κηρύγματά σου καί ξεσηκώνουν τόν πιστό λαό!
Εγώ σάν Θανάσης, δυστυχώς δεν τα καταφέρνω καί ώς εκ τούτου δεν τό αποτολμώ.
Καί είμαι καί Βέγγος!
a- Θανάσης
ΧΑΜΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΤΕ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΑΤΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ;
ΑπάντησηΔιαγραφήανωνυμε 12.32 ειναι και αυτός ενας τρόπος να περάσει η ώρα!.. αν τα παίρναμε στα σοβαρά......
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος κ.Τελεβάντον δια μίαν εισέτι φοράν ΘΑ ΤΟ ΠΩ! Φτιάξε χριστιανέ μου ΔΙΚΟ σου ιστολόγιο,για να μπορείς και να ΕΚΠΕΜΠΕΙΣ και να ΛΑΜΒΑΝΕΙΣ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί πότε το ξανάπες ανώνυμε 2:42μμ ;;;
ΑπάντησηΔιαγραφή@5.26΄Του τό 'χω ξαναπεί σε άλλες α
ΑπάντησηΔιαγραφήναρτήσεις,αλλά και σ άλλα ιστολόγι-
α! Καλά τι ερώτηση είναι αυτή και σένα τι σε κόφτει πότε του το ξαναείπα;!
Σε ποια άλλα ιστολόγια;
ΑπάντησηΔιαγραφήKύριε Τελεβάντο,
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν σας έφθανε ο Ανδρεόπουλος (της Λαρίσης) και το οικουμενιστικό "amen" του Παπαχρήστου, γράφετε τώρα και στον Ανδριόπουλο (των Πατρών)...΄
Σας ...βλέπουμε Αρχιγραμματέα της Μεγάλη των Οικουμενιστών Σχολής...
Και εις ανώτερα...