Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009

ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΒΡΑΔΥΑ ΣΤΟ ΣΙΣΜΑΝΟΓΛΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΕ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ



Ρεπορτάζ - φωτό: Νίκος Μαγγίνας

Μια ξεχωριστή βραδυά έζησε το Σισμανόγλειο Μέγαρο του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στην Κωνσταντινούπολη στην ιστορική οδό του Πέρα, με ρεμπέτικα τραγούδια. Η εκδήλωση διοργανώθηκε στις 16 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο των Συναντήσεων της Τετάρτης, οι οποίες πραγματοποιούνται στο Σισμανόγλειο και αποχαιρέτισαν, έτσι, το 2009 με μια βραδυά αφιερωμένη στο Ρεμπέτικο τραγούδι.
Προηγήθηκε ομιλία για την ιστορία του ρεμπέτικου, με θέμα: Οι απαρχές και η εξέλιξη του ρεμπέτικου, από τον έγκριτο δημοσιογράφο της εφημερίδος Σαμπάχ Engin Ardinc. Την ομιλία μετέφραζε ταυτόχρονα στα ελληνικά, με δεξιοτεχνία, ο Αντώνιος Χατζόπουλος, συντονιστής εκπαίδευσης στο Ελληνικό Προξενείο.
Ακολούθησε συναυλία με το συγκρότημα Cafe Aman Istanbul σε τραγούδια της Πόλης και της Σμύρνης.
Το πολυπληθές κοινό (Ρωμιοί, Τούρκοι και Ελλαδίτες), που κατέκλυσε κυριολεκτικά το Σισμανόγλειο, χαιρέτισε ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στην Πόλη Βασίλειος Μπορνόβας, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του στον ομιλητή, στο συγκρότημα με επικεφαλής τον ταλαντούχο Στέλιο Μπερμπέρη, και σε όλους τους συντελεστές της εκδήλωσης. Τον χαιρετισμό του Προξένου μετέφραζε στα τουρκικά η νομικός σύμβουλος του Προξενείου κ. Μωυσάκη.
Επίσης, ο Γενικός Πρόξενος δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει την πανταχού παρούσα στην διοργάνωση, ψυχή της εκδήλωσης, Άρτεμι Παπαθεοδώρου.




Η βραδυά έκλεισε με χορό δεκάδων νέων και με ενθουσιασμό, που έδειξε το μέγεθος της επιτυχίας της εκδήλωσης. Όλοι ευχήθηκαν με τη νέα χρονιά να υπάρξουν κι άλλες τέτοιες ευκαιρίες.





9 σχόλια:

  1. Ωραία η πνευματική προετοιμασία για τα Χριστούγεννα με την υπόκρουση του ρεμπέτικου κε Ανδριόπουλε!Μα είναι δυνατόν να βρίσκουν στέγη στο ιστολόγιό σας τα δυσώδη άσματα που εξυμνούν τα κατώτερα πάθη?Που προβάλλουν την αδιαντροπιά,το χασίς,την απελπισία?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η αξία του ρεμπέτικου τραγουδιού είναι αναγνωρισμένη όχι μόνο πανελληνίως, από τη δεκαετία του '50. Κάποιοι φαίνεται ζουν ακόμα στη δεκαετία του ' 40 και πίσω, τότε που το ρεμπέτικο βρίσκοταν υπό διωγμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φαίνεται σας εκφράζει ανώνυμε των 9.18π.μ. η μπόχα που αναδύεται απ το ρεμπέτικο!Καλά Χριστούγεννα στον τεκέ!Τι ωραία που τα συμβιβάζετε εσείς οι νεοορθόδοξοι όλα!Κάνατε τα παθάκια σας θεολογία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν έχω σχέση με τη θεολογία, ούτε ξέρω τι σημαίνει "νεοορθόδοξος".
    Σας πληροφορώ όμως ότι, μπορεί μεν το ρεμπέτικο τραγούδι να αναφέρεται και σε τεκέδες ή στον υπόκοσμο, όπως λέτε, αλλά δεν υπάρχει ούτε ένα ρεμπέτικο τραγούδι με σεξουαλικά υπονοούμενα, που τόσο απεχθάνεσθε, σε αντίθεση με πληθώρα δημοτικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ μου φίλε υπάρχει πληθώρα ρεμπέτικων τραγουδιών με σεξουαλικά υπονοούμενα!Χαίρομαι διότι επισημαίνετε και τον εκ κάποιων δημοτικών τραγουδιών ελλοχεύοντα κίνδυνο!Βιώνουμε αδελφέ μου το αναστάσιμο μήνυμα!Το μήνυμα της ελπίδας,της υπέρβασης του θανάτου και της φθοράς!Δεν νομίζω ότι μας εκφράζει το ρεμπέτικο!Δεν μας ανεβάζει αλλά μας κατεβάζει!Δεν νομίζετε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπορείτε να μου αναφέρετε έστω και ένα ρεμπέτικο με σεξουαλικό περιεχόμενο; Δεν εννοώ βέβαια τα ερωτικά τραγούδια. Αντίθετα υπάρχει ολόκληρη κατηγορία δημοτικών τραγουδιών τα λεγόμενα γαμοτράγουδα, για τα οποία κάποιοι θεματοφύλακες της ηθικής, έσερναν τη Δόμνα Σαμίου στα δικαστήρια επειδή τα τραγούδησε δημόσια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Άριστα έπραξαν οι εν λόγω και έσυραν τη Σαμίου στα δικαστήρια!Δυστυχώς δεν βρέθηκε ένας εισαγγελέας με...αδένες να ασκήσει αυτεπάγγελτη δίωξη εναντίον της εν λόγω καλλιτέχνιδος γιατί θα γινόταν βορά των αδηφάγων προοδευτικών όρνεων τύπου Αλαβάνου,Τσίπρα,Κουνελάκη κ.α. προοδευτικων...προσωπικοτήτων!Κάποια απ τα τραγούδια της Σαμίου του τύπου πώς το τρίβουν το πιπέρι του διαβόλου οι καλογέροι είναι τόσο αισχρά που κοκκινίζουν και οι τοίχοι στο άκουσμά τους!Μόνο κάποιοι δήθεν προοδευτικοί που ειρωνεύονται τους έχοντες ηθική ευαισθησία δεν εξανίστανται στο άκουσμα των αισχροτράγουδων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τα τραγούδια δεν είναι "της Σαμίου". Είναι δημοτικά και τραγουδιώνται από πολύ παλιά στα πανηγύρια.
    Επίσης υπάρχουν και ρεμπέτικα θρησκευτικού περιεχομένου. Π.χ.
    "Σαν Χριστιανός και Ορθόδοξος σ' αυτή τη κοινωνία
    εβάλθηκα ρε μάγκες μου να κάνω λιτανεία.
    Μαζεύωω όλα τα σέα μου κι ένα κομμάτι μαύρο
    και ξεκινώ ρε μάγκες μου να πάω στον Άγιο Μάμο.
    Σαν μπαίνω μες την εκκλησιά στις στρογγυλές καμάρες
    και αρχινώ τις τσιμπουκιές σαν νάτανε λαμπάδες
    ξάφνου και ο αρχάγγελος με μια μεγάλη φούρια
    κι απ' τα ντουζένια τα πολλά τον έπιασε μαστούρα.
    Στασου μου λέει Χριστιανέ δεν είναι αμαρτία
    που μπήκες μεσ την εκκλησιά να κάνεις λιτανεία.
    Νάσου κι ένας καλόγερος, μου λέει κάνε πίσω
    γιατί κι εγώ έχω σειρά, μια τζούρα να τραβήξω".
    Στίχοι, μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κι αυτόν τον ασεβέστατο δήθεν καλλιτέχνη τον τιμούν δήμοι,κοινότητες,συλλογοι και η πολιτεία!Ξέχασα!Τον τιμούν και κάποιοι νεοορθο΄δοξοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή