Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009

ΕΙΣ ΕΣΜΕΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΙΗΣΟΥ



H πεμπτουσία
Του Κώστα Νούση,
Φιλολόγου - θεολόγου ΑΠΘ
Μερικές διευκρινίσεις λόγω της προκληθείσης έως του νυν θυέλλης:

* Η μακρόχρονη γνωριμία μου αλλά και μια πρόσφατη επικοινωνία μου με τον Χάρη Ανδρεόπουλο με έπεισαν για μια ακόμη φορά ότι το μόνο που τον νοιάζει είναι η δόξα του Θεού και ο ελεύθερος διάλογος για την αποφυγή του χείρονος και την επικράτηση της σύνεσης, σε καμιά δε περίπτωση η υπερπροβολή μιας θέσης σε βάρος άλλης.
* Την ίδια πρόθεση ακριβώς έχω και εγώ.
* Οι επιθυμούντες να περάσουν οι λόγοι μου από λογοκρισία του προέδρου και των μελών της ένωσης προσβάλλει το δημοκρατικό αισθητήριο όλων μας και ιδιαίτερα των προτεινομένων «ελεγκτών».
* Δεν θεωρώ άκριτα και a priori απυρόβλητες τις ενέργειες των όπου γης ιεραρχών μας.
* Περιμένω κατόπιν των «προκλητικών» μου (με την ακριβή και όχι μεταφορική ερμηνεία της λέξης) κειμενικών παρεμβάσεων διάλογο τεκμηριωμένων τοποθετήσεων και όχι ανώριμων συνθηματολογιών.
* Θεωρώ ότι όλοι μας είμαστε εν Χριστώ αδελφοί και ως αδέλφια μπορούμε να μαλώνουμε και λίγο, αλλά πάντα ζούμε κάτω από την ίδια στέγη, τα ξαναβρίσκουμε και εν τέλει συντρώγουμε στην «κοινή τράπεζα», όπερ και η πεμπτουσία.

* Συνεχίζεται…

9 σχόλια:

  1. Αγαπητέ κ. Νούση,
    ορμώμενος από την τελευταία σας παράγραφο σκέφτομαι τα εξής: κι αν δεν θέλουν κάποιο να συμφάγουν αλλ’ ούτε καν τη συναναστροφή «ίνα μη μιανθώσι», τότε τι κάνουμε. ¨όταν ο φανατισμός καταργεί την αγάπη, τότε τι αδελφοί είμαστε;
    Ζηλεύω τους Ρωμαιοκαθολικούς στο ότι, αυτοί τουλάχιστον έχουν έναν Πάπα «αλάθητο». Ενώ σε μας υπάρχουν πάρα πολλοί πάπες, κληρικοί και λαϊκοί. Φαντάζομαι θα έχετε μπει στα διάφορα ιστολόγια τα οποία έχουν ως στόχο να «σώσουν» την Ορθοδοξία και στην ουσία δεν είναι τίποτε περισσότερο από διαβολοφωλιές!
    Την κριτική την ονομάζουν ύβρη ενώ οι ίδιοι εκφράζονται ως να βρίσκονται εις χαμαιτυπείον. Το να τους χαρακτηρίζει κάποιος ως ταλιμπάν και μεγαλοαπατεώνες του πνεύματος δεν τους βρίζει, αλλά παρουσιάζει την συμπεριφορά τους η οποία αν και αχαρακτήριστη, κατ’ επιείκεια χαρακτηρίζεται έτσι. Όλοι αυτοί είναι οπαδοί των αφορισμένων, των εν ακοινωνησία όντων, των εκπτώτων, όλων εκείνων δηλαδή που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο βρίσκονται εκτός Εκκλησίας.
    Συνεχίστε λοιπόν τον έλεγχο και ας αναστατώνουν τα γραπτά σας. Πού ξέρετε μπορεί τελικά κάποιος απ΄ αυτούς να ωφεληθεί. Κάποιου μπορεί να ανοίξουν τα μάτια.
    Σας χαιρετώ. Με αγάπη Χριστού.
    ΤΥΧΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αγαπητε Τυχικε, θα σου θυμησω δυο λογια από τον ίδιο το Χριστό."Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν...". Βλέπεις ότι εν ελευθερία καλεί ο Κύριος πάντας, ακόμη και τους δαίμονες.
    Αλλά και αντιστρόφως δεν κρατάει κανένα με το ζόρι.Σου υπενθυμίζω το "μη και υμεις θέλετε υπάγειν;" που απηύθυνε στους δικούς του, όταν τα λόγια του σκανδάλισαν τους πάντες. Αν ο Χριστός μας λοιπόν σκανδάλιζε, πόσο μάλλον οι μαθητές του...Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι όσοι σκανδαλίζονται, φταίνε οι ίδιοι και είναι αυτοκατάκριτοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. συγχώρεσε με Τυχικέ που από βιασύνη πέρασα το σχόλιό μου ως ανώνυμος. για την αντιγραφή
    κ.ν. ο διευκρινίσας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι ΑΝΟΥΣΙΟ (Α-ΝΟΥΣΗ-Ο) να απαντά κανείς στον ΝΟΥΣΗ γιατί στην ουσία ούτε χριστιανικό ΝΟΥ (σοφία) διαθέτουν όσα γράφει ούτε ΟΥΣΙΑ (αξία) έχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ...ενώ η δική σας "κουκουλοφορικού"* τύπου παρέμβαση, γέμει ουσίας..

    Πανάξιε Ζηλωτά!...

    ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΛΑΡΙΣΗΣ

    (* Τώρα, κατά πόσο συμβιβάζεται με το χριστιανικό ήθος η κουκούλα σας, είναι άλλης τάξεως ζήτημα - ουχί της παρούσης...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εδώ μέσα φιγουράρουν πολλά υποκείμενα και ένας από από αυτά τα υποκείμενα είναι ο ΤΥΧΙΚΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι, είμαι υποκείμενο! Είμαι υποκείμενο για σας, διότι αυτό σας επιτρέπει η τύφλωσή σας να δείτε και να πείτε! Αν όχι όλοι, οι περισσότεροι είσαστε τσιράκια συγκεκριμένης ομάδας ΑΠΟΤΕΙΧΙ(Υ)ΜΕΝΩΝ!
    Είμαι υποκείμενο, όταν τόσο καιρό τώρα ζητώ να μάθω με ποιο δικαίωμα αμαυρώθηκε και κακοποιήθηκε βάναυσα η εικόνα του Χριστού από δήθεν ζηλωτές της πίστεως. Είναι κακό να μάθω πώς αντιδράσατε όλοι εσείς «οι σεμνοί και ταπεινοί υπηρέτες της αλήθειας;». Αν μπήκατε στον κόπο, εσείς που κρίνετε τους πάντες να ζητήσετε το λόγο ή να τραβήξετε το αυτί εκείνου του πνευματικού αλήτη που προέβει σ΄αυτή την κακοήθεια; Ή την δεχτήκατε έτσι επειδή αυτός είναι «μέγας αγωνιστής»!
    Είμαι υποκείμενο, όταν ζητώ να μάθω γιατί εκφράζεσθε κατ’ αυτόν τον τρόπο, βρίζοντας και σπιλώνοντας πρόσωπα, ακόμα και νεκρών; Σε κάποιο σχόλιο του ο «μέγας» και «πολύς» πανούργος Οδυσσέας σας θυμάμαι ζητούσε να αφήσουν ήσυχα τα παιδιά του, όταν κάποιος κακοηθέστατος και ανάγωγος τα ενέπλεξε στη διαμάχη που είχε μαζί του, και καλά έκανε. Πώς λοιπόν αν και παθών έκανε χειρότερα αποκαλώντας τον Οικουμενικό Πατριάρχη «τουρκόσπορο»; Δεν σεβάστηκε ούτε καν τους πεθαμένους γονείς του!
    Είμαι υποκείμενο, όταν λέω πως με σκανδαλίζει η συμπεριφορά του κ. Σωτηρόπουλου; Το’ χω γράψει και άλλη φορά. Εφ’ όσον υπάρχουν δυστυχώς, ιερείς που τον κοινωνούν, ας το κάνει τουλάχιστον μακριά απ’ τον κόσμο. Όχι όπου γίνεται πανηγύρι να τρέχει μόνο και μόνο για να δημιουργεί θόρυβο και εντυπώσεις!
    Είμαι υποκείμενο, που αντιδρώ για τον πόλεμο που κάνετε εναντίον της Εκκλησίας; Ποιοι είστε εσείς που κρίνετε τους πάντες; Συναγελάζεσθε με αφορισμένους, έκπτωτους, αποτειχι(υ)μένους, βλάσφημους, ξεκομμένους από την Εκκλησία και Μεγαλοαπατεώνες του πνεύματος και απεργάζεσθε το κακό της Ορθοδοξίας και θέλετε να μένουμε με σταυρωμένα τα χέρια;
    Ο καλός σας πανούργος σε ένα σχόλιο του έγραψε ότι, «ότι έχει ο καθένας δίδει». Αυτό έχετε κι εσείς και αυτό δίδετε. Το περίσσευμα της ψυχής σας είναι εμετικό μίσος και κακία.
    Μπορείτε να με λέτε υποκείμενο και όπως αλλιώς θέλετε, δεν με ενοχλεί. Θα ήθελα όμως μια φορά εσείς οι σώφρονες και συνετοί να αναφερθείτε στα θέματα που σας θέτω και όχι να εφαρμόζετε το «μ’ άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε».
    Και να ξέρετε ότι κι αν λέτε για μένα δεν σας μισώ, σας λυπάμαι!
    ΤΥΧΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για να γράψουν ένα σχόλιο σε ένα blog μαζεύονται όλοι μαζί οι "ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΛΑΡΙΣΑΣ"; Ή το γράφει κάπιος εκπρόσωπός τους; Ποιοί είναι αυτοί οι ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΛΑΡΙΣΑΣ; Ανήκουν στην Ένωση Θεολόγων Λάρισας ή είναι άλλη ομάδα; Πόσοι είναι; Είναι πολλοί ή ένας μόνος του που για να πάρει "κύρος" ο λόγος του υπογράφει ως "ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΛΑΡΙΣΑΣ". Από τη μια μέμφονται τον Ανώνυμο, προηγούμενο σχολιαστή για "κουκουλοφόρο" και από την άλλη και οι ίδιοι (ή ο ίδιος;) φορούν την "κουκούλα" των απροσδιόριστων ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ.

    Δεν τρώμε κουτόχορτο. Είναι γνωστοί οι παροικούντες τα θρησκευτικά blog και μάλιστα εκ Λαρίσης...

    Και για να μη με πείτε και εμένα "κουκουλοφόρο" υπογράφω:

    Σας ασπάζομαι
    Φαίδων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ολοι οι ελαττωματικοί περνάνε απο αυτό το blogg; μου αρέσει που το μυθιστόρημα θα εχει συνέχεια..τελικά ο Νουσης και οι θεολόγοι της Λάρισας δεν στέκουν πολύ καλά όπως και ο ιστολόγος που δημοσιεύει ολα αυτά τα αχαρακτήριστα. ξερω ξέρω .. μην το γράψετε ειμαι αντιοικουμενιστής!! το μυαλό σας και μιά λίρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή