Kατά Φαρισαίων λόγος έκτος
Του Κώστα Νούση,
Φιλολόγου - θεολόγου ΑΠΘΕνωση Θεολόγων Ν. Λάρισας, http://theologylar.blogspot.com/2009/12/k.html
Όταν προ ημερών έγραψα τις πρώτες μου σκέψεις περί νεοφονταμενταλιστών, είναι αλήθεια πως δεν ανέμενα τη θύελλα των αντιδράσεων που ακολούθησε και έτσι κατοχύρωσε de facto την αλήθεια των λόγων μου, την ύπαρξη του φαινομένου και την προχωρημένη του σήψη. Η απάνθρωπη έως δαιμονική τους διάθεση, οι αστήρικτες για την εκφραστική αρτιότητα καταγγελίες εναντίον της γραφίδος μου, οι αστείες επιστημονικής φαντασίας συκοφαντικές λασπολογικού τύπου επιθέσεις τους σε προσωπικό κατ’ εμού και συναδέλφων μου επιθέσεις (υπάνθρωπα ανέραστα υποκείμενα που καπηλεύονται τη χριστιανική ταυτότητα, ωσεί δειλά γύναια κεκρυμμένα υπό την ανωνυμία τους, αυτοί οι «θαρραλέοι» μπροστάρηδες κατά οικουμενιστών, υποψήφιοι δοσίλογοι σε περιόδους πολιτικών εκτροπών, εκτρωματικά κακέκτυπα αρχαίων ηρώων της πίστεως, φασιστοειδή μικρόνοα ανθρωπάκια, ανισόρροποι ψυχολογικά φορείς και βέβηλοι χρήστες και δυσφημιστές της χριστεπωνύμου ιδιότητος, εραστές του γράμματος και δολοφόνοι του πνεύματος του νόμου, θρησκειοποιητές και φαιδροποιητές του εκκλησιαστικού γεγονότος, αδελφοβόρα θηρία εκτρεφόμενα από ψευδοπροφήτες πνευματικούς, πάτρωνες της χριστιανικής τζιχάντ, γραφικοί αποτυχημένοι της ζωής που το μόνο που δεν κάνουν φανερά είναι να ψωνίζουν από καταστήματα γυναικείων ενδυμάτων –προς τούτοις για την αποκατάσταση της ιστορικής και μόνον ακριβείας και χάριν της μνήμης ενός μακαριστού προσφιλούς σε μένα προσώπου τους απήντησα με το άρθρο μου «επιστολή από φίλο σε φίλο» που ανηρτήθη στο forum ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟΣ του θεολόγου Παναγιώτη Ανδριόπουλου) απέδειξαν του λόγου το αληθές: η φυλή των Φαρισαίων δεν πέθανε ποτέ.
Και μια που στόχος των γόνιμων ορθοδόξων θεολογικών παρεμβάσεων δεν είναι η ψιλή επιστήμη αλλά κυρίως η πνευματική προαγωγή του εκκλησιαστικού πληρώματος, θα ήθελα να καταθέσω ολίγα τινα περί του εκτρώματος που καλείται φαρισαϊσμός, ενός πνευματικού καρκινώματος που οδηγεί ταχέως στο δεύτερο θάνατο της Αποκαλύψεως. Από τα ευαγγέλια συνάγεται πως οι κύριοι εχθροί του Χριστού ήταν οι Φαρισαίοι, αλλά και αντιστρόφως. Ο Ιησούς διαβεβαίωσε τελώνες και πόρνες για το προβάδισμά τους στην είσοδο της Βασιλείας του Θεού, ενώ επεσφράγισε με το θεϊκό κύρος των λόγων του την αιώνια καταδίκη των υποκριτών φαρισαϊζόντων. Το πνευματικό αυτό απόστημα οδηγεί μετά μαθηματικής ακριβείας στην κόλαση, διότι στερεί την αυτογνωσία που προάγει στη μετάνοια, ενώ τα σαρκικά παραπτώματα στην ταπείνωση και την τελωνική δικαίωση. Το υπόβαθρο του φαρισαϊσμού και της δαιμονικής έπαρσης είναι φυσικά και ο πνευματικός πατέρας των ζηλωτικών κινημάτων πάσης φύσεως και ικανού αριθμού φιλάθλων των φατριαζόντων «ορθοδόξων» ομάδων.
Είναι προφανές ότι ο φαρισαΐζων εγωκεντρισμός επεκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα εκδηλώσεων και εσωτερικών στάσεων ζωής. Όλα όμως τα ασθενήματα αυτά έχουν ένα κοινό παρονομαστή: την αυτοειδωλοποίηση και εμετική αλαζονική διαστροφή του «βαθέος ανθρώπου». Είναι εκείνοι που καθήρεσαν το Χριστό και τον εκθρόνισαν υφαρπάζοντες τη θέση του Κριτού ως ο πάπας τον οποίο υποτίθεται ότι μάχονται! Στο σημείο αυτό θα μου επιτρέψετε να κάνω μια παρέκβαση: προτιμώ την «πλάνη» του ησύχιου πνευματικού βίου από την έκπληξη που θα νιώσουν πολλοί ακούγοντας εν τη εσχάτη ώρα το «ουκ οίδα υμάς τους ορθοτομούντας και ποιούντας σημεία εν τω ονόματί μου».
Φέροντες προσχηματικά το όνομα του χριστιανού οι υποκριτές αυτοί έχουν μόρφωσιν ευσεβείας, την δε δύναμιν αυτής ηρνημένοι όντες ( Β’ Τιμ. γ’ 5 ) Ζωντανοί νεκροί που περπατούν ανάμεσά μας, ανελεύθερα θλιβερά όντα μακράν της ελευθερίας που χάρισε ο Κύριος. Εσωτερικά κενοί, στη μοναξιά της αυτολατρείας τους, μελαγχολικοί επιλήσμονες των στοιχειωδών ανθρωπίνων χαρών - πολλώ δε μάλλον των πνευματικών τοιούτων - άνθρωποι άνευ αληθούς αξίας, την οποία προσπαθούν να κτίσουν επινοώντας ανύπαρκτες αρετές περί εαυτών ή εισερχόμενοι σε ομάδες για να λάβουν εξ αυτών εύσημα και υπόσταση. Και όλα αυτά διότι στερούνται της μόνης αξίας: η δε αξία ην ο Χριστός.
Η ιστορία του επί γης βίου του Ιησού βρίθει αποδείξεων για τη διαστροφή των φαρισαίων κάθε εποχής. Είναι εκείνοι που τον κατεδίκασαν ως βλάσφημο, αυτοί που δε χώνεψαν την αθώωση της μοιχαλίδος από το λιθοβολισμό, που δε χάρηκαν με τη θεραπεία των ασθενών το Σάββατο, όσοι δεν του συγχώρησαν ποτέ το ομοτράπεζο με τον αρχιτελώνη Ζακχαίο. Θρησκευάμενοι με πολλαπλές αναγνώσεις του θείου νόμου αλλά ουδέποτε κατανοήσαντες την ιστορία με το φυτό του Ιωνά. Τους αρκεί να είναι οι ίδιοι στον παράδεισο. Ο πλησίον έχασε τη θέση του δίπλα τους και εκεί θρονιάστηκαν δαίμονες, φαντάσματα και ιδεολογήματα.
Όντα ταλαίπωρα, ουδεμίαν σχέσιν έχοντα με τη λεβεντιά των ορθοδόξων αγίων, με την αποφορά πάνω τους του ανοήτου εγωισμού τους, όντα ευσεβιστικά και ηθικιστικά, ουδόλως όμως αγαπητικά, ένια δε εξ αυτών ελεγχόμενα και περί της στοιχειώδους ανθρωπιάς, χριστιανοί που έχασαν τη θέρμη της χάριτος του Αγίου Πνεύματος και μεταμορφώθηκαν σε δαιμονιώδεις ψυχρές οντότητες.
Ο Χριστός και κατ’ επέκταση η Εκκλησία του ήταν πάντοτε ο αδυσώπητος εχθρός τους. Για αυτό ίσως η έμμονη πολεμική τους κατά ποιμένων κυρίως και ποιμαινομένων δευτερευόντως. Ο Κύριος στέκεται ανερμήνευτος ενώπιόν τους με την απέραντη αγάπη του στους αμαρτωλούς και την απόρριψη των ιδίων. Αναρωτιούνται πώς γίνεται αυτό, αφού αυτοί είναι οι καθαροί, οι ηθικοί, οι ορθόδοξοι…
Βδελύγματα ενώπιον του Κυρίου, ακάθαρτοι και δυσώδεις κεκονιαμένοι τάφοι. Ειδωλολάτρες μιας υποκειμενικής αγιότητας την οποία προσέδωσαν μόνοι τους στον εαυτό τους αυθαιρέτως και προκλητικώς, θεωρούντες πως κέρδισαν τον παράδεισο όντες ήδη στην κόλαση, ψυχοπαθολογικές προσωπικότητες τοποθετούντες και λατρεύοντες εαυτόν στη θέση του αληθινού Θεού.
Όφεις και γεννήματα εχιδνών ανάγκασαν τον γλυκύ και πράο μας Ιησού να τους αποκαλέσει, ανατρέποντας, όπως τότε τα εμπορεύματα στο ναό του Σολομώντος με ιερή αγανάκτηση, έτσι και εν προκειμένω το πέπλο της απάτης του φαίνεσθαί τους και φέρνοντας στο φως τον πνευματικό κεκρυμμένο οχετό τους και το περισσεύον εκ της καρδίας τους δηλητήριο που εκτοξεύουν ευκαίρως ακαίρως. Δεν απαριθμώνται οι απαξιωτικοί και καταδικαστικοί προς αυτούς χαρακτηρισμοί του Θεού, τους υπερθεματίζοντες σε δικαιοκρισία! Τα κατ’ αυτών σαφέσταστα ραπίσματα όπως προκύπτουν από τα λόγια και τα έργα του Χριστού εν τοις ευαγγελίοις δεν ελήφθησαν υπ’ όψιν και αντικατεστάθησαν καθ’ όλη τη διάρκεια της εκκλησιαστικής ιστορίας από τις διορθωτικές τους επεμβάσεις στο έργο και το ήθος του Θεού. Η επιείκεια του Χριστού εκλαμβάνεται από τους εν λόγω ως αδυναμία την οποία παντοιοτρόπως ευτελίζουν με την υπεροπτική παρά τω αδερφώ εγκατάσταση εαυτών σε υψηλότερο βάθρο, από το οποίο υπερφιάλως ατενίζουν ως άκαμπτα ψυχρά αγάλματα τα πάντα εκτός των παραπλησίως ισταμένων ελαχίστων αδερφών τους, οίτινες αδυνατούν να ανέλθουν στο οπτικό τους πεδίο. Πλήρεις εξ εαυτών, απέχοντες από τη θεϊκή εντολή της αγάπης σε εχθρούς και φίλους, ανυποψίαστοι για την ύψιστη κλήση του Θεού στον άνθρωπο, άγευστοι του θείου ( πλείστοι δε εξ αυτών και του ανθρωπίνου ) έρωτος.
Τα προαναφερθέντα, λεχθέντα με πόνο ψυχής γενικώς περί φαρισαϊσμού και χωρίς διάθεση φωτογραφίσεως συγκεκριμένων ανθρώπων και γεγονότων, είναι μια αδρή στοιχειώδης περιγραφή του φαινομένου. Ο καθένας μας ελέγχεται περί της νόσου αυτής κατά περίπτωση. Ας προσέξουν κάποιοι, πριν μου καταμαρτυρήσουν και πάλι ότι βάλλω συγκεκριμένως, μήπως φωτογράφισα τους ιδίους. Δεν έχω διάθεση δαιμονοποίησης των πάντων αλλά κατακρήμνισης της ποικιλομόρφου ειδωλολατρίας, τέκνα της οποίας εισίν άπαντες οι εν λόγω χριστοκάπηλοι. Στο πνεύμα αυτό θα τολμήσω να κάνω ένα ιστορικό παραλληλισμό – μια που ο κύκλος των παρεμβάσεών μου έγινε επ’ αφορμή του νεοζηλωτισμού και κατέληξε κατά νεοομολογητών - και έκαστος ας τον ερμηνεύσει κατά το δοκούν: ο πατήρ Ιάκωβος Τσαλίκης - ήδη κατακυρωμένος άγιος στη συνείδηση πάντων ημών - προσευχόταν για την εκλογή του νυν προκαθημένου και εχάρη τα μάλα με την επίτευξή της. Ο αγιότερος λοιπόν πρώτος τον λίθον βαλέτω…
Όντα ταλαίπωρα, ουδεμίαν σχέσιν έχοντα με τη λεβεντιά των ορθοδόξων αγίων, με την αποφορά πάνω τους του ανοήτου εγωισμού τους, όντα ευσεβιστικά και ηθικιστικά, ουδόλως όμως αγαπητικά, ένια δε εξ αυτών ελεγχόμενα και περί της στοιχειώδους ανθρωπιάς, χριστιανοί που έχασαν τη θέρμη της χάριτος του Αγίου Πνεύματος και μεταμορφώθηκαν σε δαιμονιώδεις ψυχρές οντότητες.
Ο Χριστός και κατ’ επέκταση η Εκκλησία του ήταν πάντοτε ο αδυσώπητος εχθρός τους. Για αυτό ίσως η έμμονη πολεμική τους κατά ποιμένων κυρίως και ποιμαινομένων δευτερευόντως. Ο Κύριος στέκεται ανερμήνευτος ενώπιόν τους με την απέραντη αγάπη του στους αμαρτωλούς και την απόρριψη των ιδίων. Αναρωτιούνται πώς γίνεται αυτό, αφού αυτοί είναι οι καθαροί, οι ηθικοί, οι ορθόδοξοι…
Βδελύγματα ενώπιον του Κυρίου, ακάθαρτοι και δυσώδεις κεκονιαμένοι τάφοι. Ειδωλολάτρες μιας υποκειμενικής αγιότητας την οποία προσέδωσαν μόνοι τους στον εαυτό τους αυθαιρέτως και προκλητικώς, θεωρούντες πως κέρδισαν τον παράδεισο όντες ήδη στην κόλαση, ψυχοπαθολογικές προσωπικότητες τοποθετούντες και λατρεύοντες εαυτόν στη θέση του αληθινού Θεού.
Όφεις και γεννήματα εχιδνών ανάγκασαν τον γλυκύ και πράο μας Ιησού να τους αποκαλέσει, ανατρέποντας, όπως τότε τα εμπορεύματα στο ναό του Σολομώντος με ιερή αγανάκτηση, έτσι και εν προκειμένω το πέπλο της απάτης του φαίνεσθαί τους και φέρνοντας στο φως τον πνευματικό κεκρυμμένο οχετό τους και το περισσεύον εκ της καρδίας τους δηλητήριο που εκτοξεύουν ευκαίρως ακαίρως. Δεν απαριθμώνται οι απαξιωτικοί και καταδικαστικοί προς αυτούς χαρακτηρισμοί του Θεού, τους υπερθεματίζοντες σε δικαιοκρισία! Τα κατ’ αυτών σαφέσταστα ραπίσματα όπως προκύπτουν από τα λόγια και τα έργα του Χριστού εν τοις ευαγγελίοις δεν ελήφθησαν υπ’ όψιν και αντικατεστάθησαν καθ’ όλη τη διάρκεια της εκκλησιαστικής ιστορίας από τις διορθωτικές τους επεμβάσεις στο έργο και το ήθος του Θεού. Η επιείκεια του Χριστού εκλαμβάνεται από τους εν λόγω ως αδυναμία την οποία παντοιοτρόπως ευτελίζουν με την υπεροπτική παρά τω αδερφώ εγκατάσταση εαυτών σε υψηλότερο βάθρο, από το οποίο υπερφιάλως ατενίζουν ως άκαμπτα ψυχρά αγάλματα τα πάντα εκτός των παραπλησίως ισταμένων ελαχίστων αδερφών τους, οίτινες αδυνατούν να ανέλθουν στο οπτικό τους πεδίο. Πλήρεις εξ εαυτών, απέχοντες από τη θεϊκή εντολή της αγάπης σε εχθρούς και φίλους, ανυποψίαστοι για την ύψιστη κλήση του Θεού στον άνθρωπο, άγευστοι του θείου ( πλείστοι δε εξ αυτών και του ανθρωπίνου ) έρωτος.
Τα προαναφερθέντα, λεχθέντα με πόνο ψυχής γενικώς περί φαρισαϊσμού και χωρίς διάθεση φωτογραφίσεως συγκεκριμένων ανθρώπων και γεγονότων, είναι μια αδρή στοιχειώδης περιγραφή του φαινομένου. Ο καθένας μας ελέγχεται περί της νόσου αυτής κατά περίπτωση. Ας προσέξουν κάποιοι, πριν μου καταμαρτυρήσουν και πάλι ότι βάλλω συγκεκριμένως, μήπως φωτογράφισα τους ιδίους. Δεν έχω διάθεση δαιμονοποίησης των πάντων αλλά κατακρήμνισης της ποικιλομόρφου ειδωλολατρίας, τέκνα της οποίας εισίν άπαντες οι εν λόγω χριστοκάπηλοι. Στο πνεύμα αυτό θα τολμήσω να κάνω ένα ιστορικό παραλληλισμό – μια που ο κύκλος των παρεμβάσεών μου έγινε επ’ αφορμή του νεοζηλωτισμού και κατέληξε κατά νεοομολογητών - και έκαστος ας τον ερμηνεύσει κατά το δοκούν: ο πατήρ Ιάκωβος Τσαλίκης - ήδη κατακυρωμένος άγιος στη συνείδηση πάντων ημών - προσευχόταν για την εκλογή του νυν προκαθημένου και εχάρη τα μάλα με την επίτευξή της. Ο αγιότερος λοιπόν πρώτος τον λίθον βαλέτω…
Λάρισα, 11/12/2009
Kόπρος Αυγείου κατάντησες Ανδριόπουλε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚόπρος Αυγείου,
Δεν βλέπεις που το παιδί είναι ψυχανώμαλο;
κ.Νούση, ΨΕΥΔΕΣΘΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοί που σταύρωσαν τον Χριστό ήταν οι επαγγελματίες της θρησκείας , εκείνου του καιρού.
Δηλαδή, αυτοί που νόμισαν «πορισμόν είναι την ευσέβειαν», αυτοί που έκαναν τον ναό του Θεού «οίκο εμπορίου», αυτοί που χρησιμοποιούν την θεολογία για ταξιδεύουν σε χλιδάτα ξενοδοχεία, να συναγελάζονται με τους «κοσμοκράτορες του αιώνος τούτου» εκτρέφοντας το αυτείδωλο τους.
Γι αυτούς , κ.Νούση, τους οικοτρόφους της Κόκα Κόλα, δεν έχετε να πείτε κουβέντα.
Προφανώς γιατί προσμένετε οφέλη.
Ξεχνάτε όμως κύριοι κάτι βασικό. Αυτούς τους οποίους βρίζετε είναι οι διάδοχοι των Αποστόλων, οι δε επίσκοποι ήτε το θέλετε ήτε όχι είναι "εις τόπον και τύπον Χριστού". Φαρισαϊκή και δαιμονική είναι η συμπεριφορά σας. Φτιάχνετε ομαδούλες που καταλήγουν σε δραματικούς θιάσους που παίζουν κακοστημένα έργα. Κρίμα που υπάρχουν ιερείς που σας κοινωνούν, θετράνθρωποι, μεγαλοαπατεώνες της πίστεως! Θα ήθελα μια φορά να απαντήσετε συγκεκριμένα και όχι να παίζετε πάντα το παιχνίδι "από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα". Είστε χυδαίοι και επικίνδυνοι. Μητραλίες και διαβολοκίνητοι. Ναι, διαβολοκίνητοι "εις τύπον και τόπον διαβόλου".
ΑπάντησηΔιαγραφήΆντε τώρα να επαναλάβετε το παραμύθι σας, ότι σας βρίζω. Κακόμοιρα αγγελούδια που σας μάχονται όλοι, πώς αντέχετε!
ΤΥΧΙΚΟΣ
Πάνο, δεν είναι καλά ο άνθρωπος. Αυτοικανοποιείται με τα γραφόμενα του
ΑπάντησηΔιαγραφήO TYXIKOS είναι ένας χρεωκοπημένος δεσπότης του Φαναρίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεγάλο καθίκι, να πούμε.
Τυχικέ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜητραλίας όπως λέμε παραλίας;
Τουλάχιστον οι γλύφτες φαναριώτες διακρίνονταν για τον λογιωτατισμό τους και τον καλό χειρισμό της γλώσσας και δεν έγραφαν κοτσάνες.
ΤΙ ΜΠΟΥΡΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ για τα "καλά" σας λόγια. Δεν περιμένω βέβαια το κοράκι να λαλήσει σαν αηδόνι. Υποτίθεται ότι είσαστε Χριστιανοί όλοι εσείς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε χρεωκοπημένοος δεσπότης είμαι και ούτε καθίκι. Οι ύβρεις όμως από εσάς, τους μιαρούς μεγαλοαπατεώνες του πνεύματος αποτελούν επαίνους.
Αντί να το παίζετε διοορθωτές ορθογραφικών και εκφραστικών λαθών απαντήστε μια φορά στα ερωτήματα που θέτω. Έχετε τα κότσια, διαθέτετε την ανδρεία, μπορείτε, τσιράκια των αφορισμένων, των ξεκομμένων από την εκκλησία;
ΤΥΧΙΚΟΣ
Αδελφοί ..Ειρήνη υμίν! Δεν είναι αναγκαίος ο χωρισμός σε συντηρητικούς και προοδευτικούς,σε οικουμενιστές και αντιοικουμενιστές,σε υπάκουους και ανυπάκουους του Δεσποτικού κατεστημένου. Οι κατηγορίες κάνουν το Θεό να θλίβεται.ΑΥΤΟΣ μας δίδαξε την αγάπη, την τπείνωση,την ανοχή κ.λ.π. Δεν δίδαξε την περιχώρηση των δύο εν τω Χριστώ φύσεων, διότι ο απλός κόσμος δεν θα τα καταλάβαινε αυτά.Γι'αυτό σταματήστε τις κατηγορίες ένθεν κακείθεν. Η Εκκλησία δεν είναι θρήσκεία,γι'αυτό μπορεί να διαλέγεται και δεν θα πρέπει να σταματήσει να καλεί τους πάντες σε κοινωνία μετά του Θεού. Ας αφήσουν όμως τα αλάθητα και τις θρησκευτικότητες ορισμένοι. Και αρκετά ακούσαμε την τελευταία πολυφορεμένη κοτσάνα ότι " ο επίσκοπος είναι εις τύπον και τόπον Χριστού", δηλ. όπου λείπει ο Χριστός είναι ο Δεσπότης? Αυτό κάποτε ειπώθηκε γιά άλλο λόγο και το πήραν οι Δεσποτάδες και το κάναν σημαία. Η μία και μοναδική αλήθεια είναι ότι " όπου τελείται η Ευχαριστία εκεί και ο Χριστός", " όπου εισίν δύο ή τρείς σηνυγμένοι εις το εμόν όνομα εκεί και εγώ ειμί".
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ευχαριστία τελείται από τους ιερείς κατά παραχώρηση από τον επίσκοπο. Κανένας ιερέας δεν μπορεί να ιεροπρατεί από μόνος του, παρά μόνον με την άδεια του επισκόπου.Με το "οπου εισίν δύο ή τρεις σηνυγμένοι..." αποτελεί τον τύπο της Εκκλησίας και η Πεντηκοστή προσδίδει την ουσία Της και τη συνέχειά Της μέσω της διαδοχής των Αποστόλων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ δε περισσότερο δεν υποστηρίζουμε ότι ¨όπου λείπει ο Χριστός είναι ο Δεσπότης¨ Αλλά ότι είναι απαραίτητη η παρουσία του επισκόπου για να μπορεί να προσφέρεται ο Χριστός προς "βρώσιν και πόσιν" δηλ. να τελείται η Θ.Ευχαριστία.
Αυτή άλλωστε δεν είναι και η διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας ή κάνω λάθος;
Τα παραπάνω σχόλια σαν λίγο προτεσταντικά μου φαίνονται!
ΤΥΧΙΚΟΣ
Oι φαναριώτες έχετε φτάσει , Τυχικέ,σε ακραία ηλιθιότητα λέγοντας πως όποιος δεν αποδέχεται το πρωτείο του Πατριάρχη τους είναι αιρετικός (λόγος Ελπιδοφόρου Λαμπρυνιάδη).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑαφού σου αρέσουν τα κουίζ, πες μας :είναι για σένα ιερό βιβλίο το Κοράνι των ισλαμιστών , όπως διεκήρυξε ο πατριάρχης σου;
Τζάμπα πέθαναν τόσες εκατοντάδες νεομάρτυρες;
Για τους Μουσουλμανους ειναι ιερο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου βλέπεις το παράλογο τυφλέ από το μίσος, σε ότι είπε ο Πατριάρχης; Ότι είναι ιερό βιβλίο για τους μουσουλμάνους, είπε. Το αμφισβητείς; Αφού υπάρχει καταγεγραμμένο αυτό που είπε ο Πατριάρχης, γιατί εσύ και οι όμοιοί σου προσπαθείτε να παραποιήσετε τα λεγόμενά του; Για να εντυπωσιάσετε ή για να υπηρετήσετε όσο καλύτερα γίνεται τον αρχηγό σας, που δεν είναι άλλος από εκείνον που μισεί τους πάντες και τα πάντα και ιδιαιτέρως εκείνον που περισσότερο τον έβλαψε, που του διέλυσε το κράτος, τον Κ.Η.Ι.Χριστόν! Σταματήστε επιτέλους να υπαινίσσεστε ότι αγωνίζεσθε για το Χριστό. Είστε μισάνθρωποι, είστε τυφλοί, είστε πωρωμένοι μα προ πάντων είστε σατανικοί, γνήσιοι δούλοι του αφέντη σας που είναι ο διάβολος. Το μίσος, η μανία με την οποία πολεμάτε δείχνει μισάνθρωπους και μισάνθρωπος είναι μόνον ο διάβολος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχετε βρίσει, έχετε προσβάλει ζωντανούς και νεκρούς, έχετε βλασφημήσει με τρόπο ακατονόμαστο την εικόνα του Χριστού και τολμάτε να μιλάτε για Χριστό; Έχετε ξεπεράσει το στάδιο του αμαρτωλού κι έχετε γίνει δαιμονόπληκτοι, διαβολοκίνητοι. Όπως πάτε θα απολέσετε κάθε ελπίδα σωτηρίας. Αλλά τι σας νοιάζει εσάς. Υπηρετείτε τον άρχοντα του σκότους και το φως σας τρομάζει. Μείνετε λοιπόν εκεί που προτιμάτε, εκεί που αναπαύεσθε, εκεί που μπορείτε να κινείστε ελεύθερα με βάση τα αρρωστημένα γούστα σας! Μην κάνετε τους αγωνιστές. Μεγαλοαπατεώνες της πίστεως είσαστε!
ΤΥΧΙΚΟΣ
Και πεθαίνουν ακόμη! π.χ. Ευγένιος
ΑπάντησηΔιαγραφήΡοντιόνωφ και π. Δανιήλ!
Καλοί μου άνθρωποι γιά ειρηνεύστε λίγο καί μή μαλώνετε μέ αχρίστιανες καί ανοίκιες εκφράσεις μίσους καί εχθρότητος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαναή, πού είσαι;
Τράβηξε λίγο τα γκέμια, σε παρακαλώ, καί μή χαίρεσαι ( είτε νικάνε οί μέν, είτε χάνουνε οί δέ...) γιατί βλέπω να βγάζουνε κάποιοι "χριστιανικά" τα μάτια τους εδώ μέσα στόν χώρο σου, καί να κάνουν Χριστούγεννα τυφλοί καί στήν καλύτερη περίπτωση
μονόφθαλμοι...
Καλοί μου άνθρωποι,εδώ μέσα μαζευόμαστε να ανταλλάξουμε πολιτισμένα κάποιες απόψεις, δέν μαζευόμαστε γιά χριστιανικό κατιναριό !
a- Θανάσης Βέγγος
Που τα βρήκες αυτά,αγαπητέ Τυχικέ, ότι κατά παραχώρηση του Δεσπότη ο Πρεσβύτερος τελεί την Ευχαριστία? Καταλαβαίνω την "ορθοδοξία σου". Ειναι ίδια με μερικών άσχετων Δεσποτάδων. Η ιερωσύνη είναι μία και δίδεται από την Εκκλησία κατά το βαθμό της διακονίας που κάθε τάξις υπηρετεί΄. Σε παρακαλώ διάβασε τις ευχές στη χειροτονία Πρεσβυτέρου. Άλλωστε ο θεσμός του Επισκόπου είναι 2 πράγματα. Το πρώτο ναείναι το κέντρο και η αναφορά της αγάπης και το δεύτερο να διασώζει την ορθή πίστη από τις αιρέσεις σύμφωνα με το consensus της Εκκλησίας. Δυστυχώς μετά το 245μ.Χ Ο Θεσμός του Επισκόπου ξέπεσε και περσσότερο μέχρι της ημέρες μας. Από το 136μ.Χ μέχρι τα μισά του 3ου αιώνα ήταν καλά τα πράγματα και είχαμε πολλούς αγίους μετά οι Άγιοι Βασίλειος, Γρηγόριος,Χρυσόστομος κοίτα τι λένε γιά τους Επισκόπους των ημερών τους. Άλλά τι να πούμε και μείς γιά τους σημερινούς? Απογοήτευση!!! Τελικά ο ανώνυμος Εφημεριακός κλήρος κρατάει την Εκκλησία ζωντανή. Συγγνώμη αν είπα πολλά. Πάντως προτεσταντικά δεν είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαχώμενος θεολόγος
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε των 10.48 αν είχες περάσει , έστω και απ΄ έξω από την Θεολογική , θα είχες μάθει ότι τα ιερά Μυστήρια , τα τελεί ο Αρχιερεύς , αλλά επειδή αυτό είναι ακατόρθωτο , τα επιτελεί και ο πρεσβύτερος με την ευλογία του επισκόπου , κατά παραχώρισιν , γιαυτό και η θ. λειτουργία τελείται ΠΑΝΤΟΤΕ , επί του ιερού αντιμηνσίου , που φέρει την υπογραφή του επιχώριου κανονικού αρχιερέα , που το καθαγίασε.
Στην Καινή Διαθήκη οι όροι επίσκοπος και πρεσβύτερος φέρονται ως συνώνυμοι. Τον 2ο αλλά κυρίως τον 3ο αιώνα ο επίσκοπος πλέον καθίσταται ορατή κεφαλή της εκάστοτε τοπικής εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος λέγει: Ο επίσκοπος είναι «τύπος του Πατρός» και τον βλέπει «προκαθήμενον εις τύπον Θεού», αλλά και τους πρεσβυτέρους «εις τύπον συνεδρίου των αποστόλων» και τους «γλυκυτάτους» διακόνους ως «πεπιστευμένους διακονίαν Ιησού Χριστού». Είναι εις «τόπον και τύπον Χριστού»
«Σπουδάσατε ουν μία ευχαριστία χρήσθαι, μια σαρξ ημών Ιησού Χριστού και εν ποτήριον εις γνώσιν αυτού. Εν θυσιαστήριον, ως εις επίσκοπος άμα τω πρεσβυτέρω και διακόνοις, τοις συνδούλοις μου» και «Μηδείς χωρίς του Επισκόπου τι πρασσέτω των ανηκόντων εις την Εκκλησίαν», «ο λάθρα του Επισκόπου τι πράσσων τω διαβόλω λατρεύει».
Κατά τον Δοσίθεο Ιεροσολύμων ο επίσκοπος είναι ο «επιτηρητής και επιμελητής πασών των εκκλησιαζομένων ψυχών, δύναμιν έχων τελεστικήν πρεσβυτέρου, διακόνου, υποδιακόνου, αναγνώστου, ψάλτου και μοναχού».
«Episcopus in Ecclesia, et Ecclesia in Episcopo, et si qui cum Episcopo non sit in Ecclesia non esse» (66η επιστολή) = «Ο επίσκοπος είναι στην εκκλησία, και η εκκλησία στον Επίσκοπο και αν κανείς δεν είναι με τον Επίσκοπο, δεν είναι και με την Εκκλησία». Αγ. Κυπριανός Καρχηδόνος
ΤΥΧΙΚΟΣ
Αυτά που γράφεις Τυχικέ αφ'ενός πέρνουν πολύ κουβέντα,αφ'ετέρου αναφέρονται σε Επισκόπους που αναδεικνύονται ψήφω κλήρου και λαού. Όχι όπως γίνεται σήμερα που οι Επίσκοποι προέρχονται μέσα από τα Συνοδικά γραφεία (καμαρίλα)εν αγνοία του πληρώματος της Εκκλησίας.Βλέπεις την κατάντια και δεν λυπάσαι? Κατά τα άλλα πιστοποιητικό Ορθοδοξίας δίνει μόνο το βρίσιμο στον Πάπα.Οι δικές μας κακοδοξίες και κανονικές ανωμαλίες δεν σε προβληματίζουν?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή, αγαπητέ των 1:47 π.μ., θα πρέπει να καταλήξουμε τελικώς ότι το πρόβλημα είναι οι επίσκοποι; Επειδή υπάρχουν ανάξιοι επίσκοποι θα πρέπει να καταργήσουμε τους επισκόπους και έτσι το πρόβλημα λύθηκε! Όλοι οι υπόλοιποι καλοί και άξιοι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι, αγαπητέ μου το θέμα μας αφορά όλους. Και η κακή κατάσταση που επικρατεί είναι αποτέλεσμα της γενικότερης σήψης που υπάρχει. Όταν το ζυμάρι είναι ξινισμένο σε όσο μικρά κομμάτια κι αν το κόψεις, ξινισμένα θα είναι. Έτι συμβαίνει και με την κοινωνία μας. Είναι ξινισμένη, νοσεί και ως αποτέλεσμα έχει να είναι νοσηρά τα μέλη της. Είναι λοιπόν γενικότερα θα μπορούσα να πω, κοινωνικό το φαινόμενο. Αν θέλουμε να έχουμε καλούς επισκόπους, ιερείς, δασκάλους, γιατρούς, επαγγελματίες, γενικώς καλούς ανθρώπους πρέπει να φροντίσουμε για τη εξυγίανση της κοινωνίας μας. Και πρωτοπόρος σ’ αυτό τον αγώνα θα πρέπει να είναι η οικογένεια η οποία βάλλεται πανταχόθεν.
Όσοι νομίζουν λοιπόν ότι μπορούν κάτι να προσφέρουν ας ανασκουμπωθούν να το κάνουν. Οι Ορθόδοξοι δεν κινδυνεύουμε ούτε από τους οικουμενιστές, ούτε από τον Πάπα, ούτε καν από τον ίδιο το διάβολο. Τα καταφέρνουμε να βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι μας.
«Αν θες να φτιάξεις την κοινωνία, διόρθωσε τον εαυτό σου και ήδη ένα κομμάτι της το’ χεις διορθώσει», λέει ο μακαριστός Παΐσιος.
εχετε σκεφτει ποτε τι φασκελο θα ειχατε φάει ΟΛΟΙ αν ζουσαν και μπορουσαν να διαβάσουν ολο αυτο τον οχετο οι πατέρες και οι όσιοι στους οποίους αναφέρεστε;
ΑπάντησηΔιαγραφήοχι βέβαια και αυτό γιατι ειστε μικρόνοες κύριοι. επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά: το πρόβλημα ειναι μεγάλο γιατι διδάσκετε σε σχολεία. και μετά ψαχνόμαστε γιατι ειναι αυτή που ειναι η νεολαία... εμ... πως να ειναι αφου την καθοδηγουν "..λυκοι βαρείς" και το χειρότερο σαλεμένοι. ευχομαι να σας φωτίσει ο Χριστός.αλλη γιατρειά δεν υπάρχει....
ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥΛΟΓΙΕΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΕΝΑ ΣΩΡΟ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΡΑΓΡΑΦΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ, ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΚΑΊ ΣΤΙΧΟΙ, ΤΙΤΛΟΙ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ...
ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΟΥΔΕΙΣ ΔΙΕΡΩΤΑΤΑΙ...
ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ "ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΔΕΙΞΩ ΕΓΩ ΤΩΡΑ...", ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ...
ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΕΓΡΑΨΕ ( ΠΕΡΙΠΟΥ ) ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΟΤΙ, "ΘΑ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΑΠΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΑΠΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!"
ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΤΩΡΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ!
ΦΤΥΝΩ ΠΡΩΤΑ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΜΟΥ (ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΜΟΥ), ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΑΣ ΚΟΙΤΑΧΤΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΚΑΙ ΑΣ ΦΤΥΣΕΙ ΚΙ΄ ΑΥΤΟΣ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΜΟΥΤΡΑ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΣΥΓΧΩΡΗΣΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ "ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΜΑΧΟΜΕΘΑ..."
ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΛΕΩ ΟΤΙ,
"ΠΑΩ ΜΕ ΤΟΝ Θανάση Βέγγο..."
makis
================
ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ ΕΓΡΑΨΕ:
" Καλοί μου άνθρωποι,εδώ μέσα μαζευόμαστε να ανταλλάξουμε πολιτισμένα κάποιες απόψεις, δέν μαζευόμαστε γιά χριστιανικό κατιναριό !
a- Θανάσης Βέγγος
13 Δεκεμβρίου 2009 10:47 μ.μ.
Το ποιος υβριζει κε Νουση καταδεικνυεται περιτρανα στα γραφομενα σου εντος της πρωτης παρενθεσεως!Απωλεσες δυστυχως την ψυχραιμια σου και εξετραπης!Τι να κανουμε κε Νουση η αληθεια τσουζει!Και μαλλον σ ετσουξε πολυ!Προφανως εκμεταλλευεσαι το γεγονος οτι οι θιγομενοι απ τις υβρεις σου δεν προκειται να κινηθουν δικαστικα εναντιον σου αν και οι εκφρασεις σου καλλιστα μπορουν να γινουν αντικειμενο ποινικης διωξεως εναντιον σου!Καλο παντως ειναι να μαζεψεις λιγο τη γλωσσα σου γιατι πολυ ξερολας εγινες μεγα εκκλησιολογε κε Νουση και βλακευεις ανυπερθετως οταν δεν υβριζεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκους εκει ψυχοπαθολογικες προσωπικοτητες οι αντιφρονουντες!Δεν ντρεπεσαι λιγο κε Νουση?Τοσο το παθος σου χει θολωσει το μυαλο?Πως εκφραζεσαι ετσι νεοορθοδοξε κε Νουση?Αλλα οταν ο Γιανναρας στο δυσωνυμο καταφυγιο ιδεων χρησιμοποιει παρομοιες αν οχι χειροτερες εκφρασεις τι θα καναν οι πνευματικοι του επιγονοι?
ΑπάντησηΔιαγραφή